ditquote:Op vrijdag 14 maart 2014 14:30 schreef goed_volk het volgende:
Op de kunstacademie is men open minded, anders moet je daar geen studie doen. Zou me geen zorgen maken, gebeuren veel vreemdere dingen.
Misschien heb je nog iets aan deze topicreeks: R&P / Genderdysforie #46 : Being ourselves!
Zodra je op de kunstacademie komt dit uitleggen aan de hele klas (presentatie). Wat je wel wil en wat je niet wil. Informatie over transgenders geven, over de behandelingen. Denk dat je hiermee het verst komt. Succes.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 14:23 schreef White-Raven het volgende:
Hoi allemaal, ik ben nieuw hier, dus ik hoop dat dit topic in het juiste forum staat. Verplaats het anders gerust. Er zijn zoveel subfora...
Anyway, ik ben dus FtM (female-to-male) transgender, en ga binnenkort een studie aan de kunstacademie (hoogstwaarschijnlijk AKV st Joost in Den Bosch) doen. Ik ben nog pre-transitie en alles. Nog geen hormonen, operatie, niks. Wat dus betekend dat ik meestal niet voor een jongen aangezien wordt. (al dat ik wel redelijk lang ben (1,78), en verder ook geen meisjesachtig gezicht of kleding heb, ed. Voor veel mensen die het horen is het tot nu toe zo'n "Ooooh ja, dat kan ik me bij jou wel voorstellen" geval geweest)
Maargoed, ik zou dus graag wat advies willen over wat ik het beste kan doen ivm met mijn geslacht en transgender-zijn als ik aan mn studie ga beginnen. Ik wil eigenlijk liever echt niet meer als een meisje door het leven gaan en me zo voorstellen, etc. maar ik ben ook best bang dat als ik me voorstel als een jongen, met mijn jongensnaam enzo, mensen het niet zullen geloven of me alsnog niet als een jongen gaan behandelen omdat ze me niet als "echt" zien ofzo.
Ook zijn mijn naam en geslacht nog niet wettelijk veranderd en zal ik dus de school eerst moeten mailen om mijn situatie uit te leggen. Hoe groot is de kans dat ze dat wel/niet respecteren?
Ik weet ff echt niet meer wat te doen... :/ Ik wil gewoon als mezelf leven, that's all, maar soms voelt dat als vrijwel onmogelijk. Advice please! :s
Grz,
White Raven
spreekbeurt? Gaat ie naar de brugklas?quote:Op vrijdag 14 maart 2014 14:47 schreef inslagenreuring het volgende:
Zal even een grote penis definiėren >15% van je lichaamslengte. Dus jij bent 1,78* 15% = 26,7cm.
Je quote de verkeerde, maar je snapt best wat ik bedoel.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 14:49 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
spreekbeurt? Gaat ie naar de brugklas?
Nee, ik denk dat je niet weet hoe het er aan toe gaat bij een hbo of universitaire studiequote:Op vrijdag 14 maart 2014 14:51 schreef Jaimy_Luca het volgende:
[..]
Je quote de verkeerde, maar je snapt best wat ik bedoel.
Klopt. Nooit op gezeten. Maar dat neemt niet weg dat dingen uitleggen de beste manier is.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 15:02 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
Nee, ik denk dat je niet weet hoe het er aan toe gaat bij een hbo of universitaire studie
Als je zeker weet naar welke school je gaat bel je ze gewoon even en leg het uit. ER is een jaarlaagverantwoordelijke of een mentor die je dan vast verder kan helpen.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 16:41 schreef White-Raven het volgende:
Hey, alvast bedankt voor de vele reacties iedereen!
k ben iig blij te horen dat het hoogstwaarschijnlijk wel mee zal vallen, omdat mensen op de kunstacademie gewoon meer open-minded zijn enzo. Dat had ik ook wel verwacht, maar je weet maar nooit... dit is nml de eerste keer dat ik me direct als jongen zal gaan introduceren (al mn vrienden en kennissen op dit moment hebben me leren kennen als meisje en heb k het later verteld)
Ik ben het er idd mee eens dat dit een mooi moment is om ook echt daadwerkelijk als jongen te gaan leven (voor zo goed en zo kwaad als dat dat kan met een nog volledig vrouwelijk lichaam), en gewoon met mn nieuwe vrienden en klasgenoten direct duidelijk erover te zijn. En ik denk dat mensen het eerder en gemakkelijker accepteren als ze er meteen mee geconfronteerd worden, ipv eerst een 'vrouwelijk' beeld van jou vormen en t dan helemaal om moeten gooien. Ik heb namelijk gemerkt dat veel mensen dat heel awkward en gek vinden, ook als ze het wel accepteren zien ze je nog niet ECHT als jongen, omdat je nog in hun hoofd zit als meisje, zegmaar.
Een spreekbeurt houden lijkt me ook niet het beste idee, lol(sowieso noem je het dan een presentatie, als verantwoordelijke 'volwassene' enzo ::)) maar presentaties zijn ook gewoon niet echt mijn ding. Ik dacht eraan om me gewoon als jongen te introduceren en het dan informeel en chill aan iedereen uit te leggen die er iets over vraagt. Misschien als er erg veel verwarring en onduidelijkheid blijkt te zijn en er behoefte is aan een betere, gezamenlijke uitleg, kan ik altijd nog een presentatie houden.
Maar dan nog een vraag; ik sta natuurlijk (en helaas) ingeschreven onder mijn geboortenaam en -geslacht, aangezien dat nog niet wettelijk aangepast is, en het -zo heb ik me laten vertellen- een misdrijf is je niet onder je wettelijke naam + geslacht op te geven. Natuurlijk wil ik ook dat de docenten goed beginnen en me niet voor de hele klas aanspreken/introduceren/opnoemen onder mijn geboortenaam. Dan moet ik nml vervolgens weer op iedereen in gaan praten van "nee, noem me zo, want, etc. etc." Ik zou graag de docenten mailen om alles uit te leggen als dat kon, maar ik weet niet wie mijn docenten zijn, laat staan hun email adressen. Wat kan ik het beste doen? Naar het algemene email adres van de school mailen?
Als je ze op wil zoeken zul je toch via de telefoon of mail een afspraak moeten makenquote:Op vrijdag 14 maart 2014 17:32 schreef White-Raven het volgende:
Ik heb echt een pesthekel aan bellen, vooral ook omdat ik gewoon awkward ben over de telefoon, maar ook omdat mijn stem misschien wel het meest vrouwelijke aan me is (nope, k heb van nature geen boobs en een vrij mannelijk/boyish lichaam. Alleen mn stem en mn kont/heupen zijn een probleem. Het laatste is redelijk te verhullen met kleding). Ik heb meerdere mensen horen zeggen dat ik echt een 'sexy vrouwenstem heb'. Normaal een groot compliment, maar voor mij juist niet, lol. Dus als het even kan wil ik ze OF mailen, OF echt in-person opzoeken (den bosch is niet zo ver weg voor mij). Dat laatste lijkt me een overkill, of niet?
En thnx. Misschien ben ik gewoon wat te zenuwachtig/paranoid, hah.Maar k heb al zoveel horrorstory's gehoord... dat ik zoiets had van "prepare for the worst, hope for the best"
-edit ik ben blind-quote:Op zondag 16 maart 2014 15:45 schreef White-Raven het volgende:
Thnx voor de tips, ja ik ga dan zeker ff aan de school laten weten, zien hoe die reageren. Ik wist ook helemaal niet wat te verwachten, hoe mensen reageren op zulk soort dingen, dus ik ging maar ff uit van het ergste. Ben blij te horen dat het wss best mee gaat vallen
En k heb wel wat pics ja. De meesten zijn wel met nep gezichtshaar. Niet omdat ik daar de hele dag mee rondloop, lol, maar omdat ik eigenlijk alleen dan zin heb om foto's van mezelf te maken. Lol
Anyway...
http://i513.photobucket.c(...)cf31_zpsa7ee546b.jpg
http://i513.photobucket.c(...)3334_zps30b436db.jpg
En eentje zonder haar;
http://i513.photobucket.c(...)2458_zps897e5f50.jpg
Cheers, en thnx voor de hulp
Ik weet niet of het op zijn plaats is TS, maar je ziet er als jongen zijnde absoluut niet verkeerd uit.quote:Op zondag 16 maart 2014 15:45 schreef White-Raven het volgende:
Thnx voor de tips, ja ik ga dan zeker ff aan de school laten weten, zien hoe die reageren. Ik wist ook helemaal niet wat te verwachten, hoe mensen reageren op zulk soort dingen, dus ik ging maar ff uit van het ergste. Ben blij te horen dat het wss best mee gaat vallen
En k heb wel wat pics ja. De meesten zijn wel met nep gezichtshaar. Niet omdat ik daar de hele dag mee rondloop, lol, maar omdat ik eigenlijk alleen dan zin heb om foto's van mezelf te maken. Lol
Anyway...
http://i513.photobucket.c(...)cf31_zpsa7ee546b.jpg
http://i513.photobucket.c(...)3334_zps30b436db.jpg
En eentje zonder haar;
http://i513.photobucket.c(...)2458_zps897e5f50.jpg
Cheers, en thnx voor de hulp
quote:Ik weet niet of het op zijn plaats is TS, maar je ziet er als jongen zijnde absoluut niet verkeerd uit.![]()
Trouwens, op haar school hebben ze er specifiek beleid voor, wij kregen onlangs een telefoontje voor *insert jongensnaam* terwijl ze hier thuis nogal altijd haar meisjesnaam voert.quote:Op zondag 16 maart 2014 10:53 schreef Seven. het volgende:
De dochter van mijn vriend heeft zich in laten schrijven onder haar jongensnaam, ook een creatieve opleiding trouwens en je zult zien dat heel veel mensen je met een open mind zullen benaderen.
Je ziet er goed uit! Alleen dat haar is echt enorm ranzig.. niet meer doen hoor..quote:Op zondag 16 maart 2014 18:41 schreef White-Raven het volgende:
[..]haha thnx. Natuurlijk doe ik het daar niet voor, maar k ben nooit echt een knap meisje geweest, en vind ook dat ik er als jongen een stuk beter (en sowieso meer als 'mezelf') uitzie
Maar ook als ik een verschrikkelijk lelijke jongen en/of knap meisje zou zijn zou dat niks veranderen. Ik ben en blijf nou eenmaal een jongen. Liever lelijk en mezelf, dan knap en een rol spelend.
Ik denk dat nog korter haar nog beter zal staan. Stekels ofzo.quote:Op zondag 16 maart 2014 18:41 schreef White-Raven het volgende:
[..]haha thnx. Natuurlijk doe ik het daar niet voor, maar k ben nooit echt een knap meisje geweest, en vind ook dat ik er als jongen een stuk beter (en sowieso meer als 'mezelf') uitzie
Maar ook als ik een verschrikkelijk lelijke jongen en/of knap meisje zou zijn zou dat niks veranderen. Ik ben en blijf nou eenmaal een jongen. Liever lelijk en mezelf, dan knap en een rol spelend.
Ik zie sowieso wel een leuke jongen in jequote:Op maandag 17 maart 2014 15:18 schreef White-Raven het volgende:
True, kijk er al echt naar uitMaar als ik me klote voel helpt t meestal wel zodat ik beter de man in mijn eigen gezicht kan zien zegmaar...
Thnx, ik vind het inderdaad wat lang worden, dus dat komt mooi uit, hahaquote:Ik denk dat nog korter haar nog beter zal staan. Stekels ofzo.
Nope, het ziekenhuis heeft een patientenstop voor transgenders, en ik kon er niet meer in. Ik ga denk ik naar Transvisie ofzo voor hulp, advies, etc. totdat de patientenstop opgezegd is. Of kijken of ik er bij het genderteam in Gent nog wel bij kan.quote:Ik zie sowieso wel een leuke jongen in je
Wat zijn je volgende stappen? Ben je al bij het genderteam in het ziekenhuis geweest?
Haha jaquote:Ik persoonlijk als man zijnde zou geen probleem hebben met transgenders. Zou het eerder een klein beetje vreemd en heel erg intrigerend vinden haha. Van mij zou je bv vooral vragen krijgen indien je dat niet vervelend vind =) Denk niet dat je je druk moet maken en als mensen moeilijk doen: fuck hun man! Makkelijker gezegd dan gedaan, maar je snapt m'n punt vast wel
Dit. En spreek uit ervaring want zit er zelf en dat is wel een plek waar iedereen gewoon open over zichzelf kan zijn.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 14:27 schreef Purrrp het volgende:
Je gaat naar de kunstacademie. Als er ergens een plek is waar je situatie geaccepteerd wordt, is het daar wel.
Wees er gewoon open over.
Met zo'n instelling gaat de patientenstop nog wel even duren.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 10:27 schreef White-Raven het volgende:
[..] totdat de patientenstop opgezegd is.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |