abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_137731268
Hoi allemaal, ik ben nieuw hier, dus ik hoop dat dit topic in het juiste forum staat. Verplaats het anders gerust. Er zijn zoveel subfora...

Anyway, ik ben dus FtM (female-to-male) transgender, en ga binnenkort een studie aan de kunstacademie (hoogstwaarschijnlijk AKV st Joost in Den Bosch) doen. Ik ben nog pre-transitie en alles. Nog geen hormonen, operatie, niks. Wat dus betekend dat ik meestal niet voor een jongen aangezien wordt. (al dat ik wel redelijk lang ben (1,78), en verder ook geen meisjesachtig gezicht of kleding heb, ed. Voor veel mensen die het horen is het tot nu toe zo'n "Ooooh ja, dat kan ik me bij jou wel voorstellen" geval geweest)
Maargoed, ik zou dus graag wat advies willen over wat ik het beste kan doen ivm met mijn geslacht en transgender-zijn als ik aan mn studie ga beginnen. Ik wil eigenlijk liever echt niet meer als een meisje door het leven gaan en me zo voorstellen, etc. maar ik ben ook best bang dat als ik me voorstel als een jongen, met mijn jongensnaam enzo, mensen het niet zullen geloven of me alsnog niet als een jongen gaan behandelen omdat ze me niet als "echt" zien ofzo.
Ook zijn mijn naam en geslacht nog niet wettelijk veranderd en zal ik dus de school eerst moeten mailen om mijn situatie uit te leggen. Hoe groot is de kans dat ze dat wel/niet respecteren?

Ik weet ff echt niet meer wat te doen... :/ Ik wil gewoon als mezelf leven, that's all, maar soms voelt dat als vrijwel onmogelijk. Advice please! :s

Grz,
White Raven
  vrijdag 14 maart 2014 @ 14:27:29 #2
420190 Purrrp
Sip, sip, motherfucker.
pi_137731425
Je gaat naar de kunstacademie. Als er ergens een plek is waar je situatie geaccepteerd wordt, is het daar wel.

Wees er gewoon open over.
  vrijdag 14 maart 2014 @ 14:27:59 #3
423873 FuryOverkill
Go hard or go home.
pi_137731443
je moet zijn wie je bent, als je verandert zien ze het ook wel
pi_137731500
Er is een reeks hier in R&P waar je hier wellicht gemakkelijker en gerichter over kunt praten: R&P / Genderdysforie #46 : Being ourselves!.
  vrijdag 14 maart 2014 @ 14:30:00 #5
398472 goed_volk
kan tegen een grapje
pi_137731502
Op de kunstacademie is men open minded, anders moet je daar geen studie doen. Zou me geen zorgen maken, gebeuren veel vreemdere dingen.

Misschien heb je nog iets aan deze topicreeks: R&P / Genderdysforie #46 : Being ourselves!
Hier schreef Dagoduck: Zeer goede FiPo.
Hier denkt katindeboom dat ik eigenlijk Braddie ben, maar die ben ik natuurlijk niet.
Hier liet ik CherryOnTop haar beeldscherm onder spugen
  vrijdag 14 maart 2014 @ 14:42:01 #6
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_137731942
Klei/schilder/wasco een naakte vrouw, praat over voetbal, bier en vertel dat je groot geschapen gaat worden +-30CM doet de truuk. Dan is er genoeg gezegd.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_137731985
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 14:30 schreef goed_volk het volgende:
Op de kunstacademie is men open minded, anders moet je daar geen studie doen. Zou me geen zorgen maken, gebeuren veel vreemdere dingen.

Misschien heb je nog iets aan deze topicreeks: R&P / Genderdysforie #46 : Being ourselves!
dit

En je zult toch eens als een jongen moeten gaan leven en die stap zal altijd lastig zijn met veel angstige dingen die je je in je hoofd kunt halen
Een nieuwe school is natuurlijk een prima moment om te starten
He said how many sugars do you like in your tea?
I said forget about the sugar have a spoon full of me,
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
Your job is to feed me, do me and die
  vrijdag 14 maart 2014 @ 14:43:05 #8
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_137731992
Trouwens, nu we het er toch over hebben. Het is raadzaam dat je de 'Dokter, kun je me een grote penis toedelen'- kaart erin gooit bij de chirurg.

Bedank me later maar.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
  vrijdag 14 maart 2014 @ 14:47:03 #9
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_137732128
Zal even een grote penis definiėren >15% van je lichaamslengte. Dus jij bent 1,78* 15% = 26,7cm.

In erecte toestand dan natuurlijk. Ik weet niet hoe dat bij een female to male transgender gaat, hebben die 1x per maand een erectie, omdat daar normaal gesproken ander bloed heengaat, of hoe zit dat?
pi_137732159
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 14:23 schreef White-Raven het volgende:
Hoi allemaal, ik ben nieuw hier, dus ik hoop dat dit topic in het juiste forum staat. Verplaats het anders gerust. Er zijn zoveel subfora...

Anyway, ik ben dus FtM (female-to-male) transgender, en ga binnenkort een studie aan de kunstacademie (hoogstwaarschijnlijk AKV st Joost in Den Bosch) doen. Ik ben nog pre-transitie en alles. Nog geen hormonen, operatie, niks. Wat dus betekend dat ik meestal niet voor een jongen aangezien wordt. (al dat ik wel redelijk lang ben (1,78), en verder ook geen meisjesachtig gezicht of kleding heb, ed. Voor veel mensen die het horen is het tot nu toe zo'n "Ooooh ja, dat kan ik me bij jou wel voorstellen" geval geweest)
Maargoed, ik zou dus graag wat advies willen over wat ik het beste kan doen ivm met mijn geslacht en transgender-zijn als ik aan mn studie ga beginnen. Ik wil eigenlijk liever echt niet meer als een meisje door het leven gaan en me zo voorstellen, etc. maar ik ben ook best bang dat als ik me voorstel als een jongen, met mijn jongensnaam enzo, mensen het niet zullen geloven of me alsnog niet als een jongen gaan behandelen omdat ze me niet als "echt" zien ofzo.
Ook zijn mijn naam en geslacht nog niet wettelijk veranderd en zal ik dus de school eerst moeten mailen om mijn situatie uit te leggen. Hoe groot is de kans dat ze dat wel/niet respecteren?

Ik weet ff echt niet meer wat te doen... :/ Ik wil gewoon als mezelf leven, that's all, maar soms voelt dat als vrijwel onmogelijk. Advice please! :s

Grz,
White Raven
Zodra je op de kunstacademie komt dit uitleggen aan de hele klas (presentatie). Wat je wel wil en wat je niet wil. Informatie over transgenders geven, over de behandelingen. Denk dat je hiermee het verst komt. Succes.

[ Bericht 0% gewijzigd door Jaimy_Luca op 15-03-2014 09:49:52 ]
pi_137732192
quote:
14s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 14:47 schreef inslagenreuring het volgende:
Zal even een grote penis definiėren >15% van je lichaamslengte. Dus jij bent 1,78* 15% = 26,7cm.
spreekbeurt? Gaat ie naar de brugklas? :?
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_137732274
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 14:49 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

spreekbeurt? Gaat ie naar de brugklas? :?
Je quote de verkeerde, maar je snapt best wat ik bedoel.
  vrijdag 14 maart 2014 @ 14:55:43 #13
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_137732392
Wat de rest zeg, als je dan toch ergens eerlijk/open kan zijn over dit soort zaken is het daar wel lijkt me.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_137732560
Ik zou gewoon zeggen dat je vrouw bent maar graag als man door het leven wil gaan. Dat is voor iedereen duidelijk want ze zien toch wel dat:

- je geen vrouwelijk meisje bent
- je geen man bent

Leg ze gewoon uit dat je uiteindelijk hormonen en operatie ed wil ondergaan om volledig man te worden.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_137732600
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 14:51 schreef Jaimy_Luca het volgende:

[..]

Je quote de verkeerde, maar je snapt best wat ik bedoel.
Nee, ik denk dat je niet weet hoe het er aan toe gaat bij een hbo of universitaire studie
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_137732741
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 15:02 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

Nee, ik denk dat je niet weet hoe het er aan toe gaat bij een hbo of universitaire studie
Klopt. Nooit op gezeten. Maar dat neemt niet weg dat dingen uitleggen de beste manier is.
pi_137735992
Hey, alvast bedankt voor de vele reacties iedereen! :)
k ben iig blij te horen dat het hoogstwaarschijnlijk wel mee zal vallen, omdat mensen op de kunstacademie gewoon meer open-minded zijn enzo. Dat had ik ook wel verwacht, maar je weet maar nooit... dit is nml de eerste keer dat ik me direct als jongen zal gaan introduceren (al mn vrienden en kennissen op dit moment hebben me leren kennen als meisje en heb k het later verteld)

Ik ben het er idd mee eens dat dit een mooi moment is om ook echt daadwerkelijk als jongen te gaan leven (voor zo goed en zo kwaad als dat dat kan met een nog volledig vrouwelijk lichaam), en gewoon met mn nieuwe vrienden en klasgenoten direct duidelijk erover te zijn. En ik denk dat mensen het eerder en gemakkelijker accepteren als ze er meteen mee geconfronteerd worden, ipv eerst een 'vrouwelijk' beeld van jou vormen en t dan helemaal om moeten gooien. Ik heb namelijk gemerkt dat veel mensen dat heel awkward en gek vinden, ook als ze het wel accepteren zien ze je nog niet ECHT als jongen, omdat je nog in hun hoofd zit als meisje, zegmaar.

Een spreekbeurt houden lijkt me ook niet het beste idee, lol ;) (sowieso noem je het dan een presentatie, als verantwoordelijke 'volwassene' enzo ::)) maar presentaties zijn ook gewoon niet echt mijn ding. Ik dacht eraan om me gewoon als jongen te introduceren en het dan informeel en chill aan iedereen uit te leggen die er iets over vraagt. Misschien als er erg veel verwarring en onduidelijkheid blijkt te zijn en er behoefte is aan een betere, gezamenlijke uitleg, kan ik altijd nog een presentatie houden.

Maar dan nog een vraag; ik sta natuurlijk (en helaas) ingeschreven onder mijn geboortenaam en -geslacht, aangezien dat nog niet wettelijk aangepast is, en het -zo heb ik me laten vertellen- een misdrijf is je niet onder je wettelijke naam + geslacht op te geven. Natuurlijk wil ik ook dat de docenten goed beginnen en me niet voor de hele klas aanspreken/introduceren/opnoemen onder mijn geboortenaam. Dan moet ik nml vervolgens weer op iedereen in gaan praten van "nee, noem me zo, want, etc. etc." Ik zou graag de docenten mailen om alles uit te leggen als dat kon, maar ik weet niet wie mijn docenten zijn, laat staan hun email adressen. Wat kan ik het beste doen? Naar het algemene email adres van de school mailen?
pi_137735997
Sorry voor het lange lulverhaal btw :s
pi_137736227
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 16:41 schreef White-Raven het volgende:
Hey, alvast bedankt voor de vele reacties iedereen! :)
k ben iig blij te horen dat het hoogstwaarschijnlijk wel mee zal vallen, omdat mensen op de kunstacademie gewoon meer open-minded zijn enzo. Dat had ik ook wel verwacht, maar je weet maar nooit... dit is nml de eerste keer dat ik me direct als jongen zal gaan introduceren (al mn vrienden en kennissen op dit moment hebben me leren kennen als meisje en heb k het later verteld)

Ik ben het er idd mee eens dat dit een mooi moment is om ook echt daadwerkelijk als jongen te gaan leven (voor zo goed en zo kwaad als dat dat kan met een nog volledig vrouwelijk lichaam), en gewoon met mn nieuwe vrienden en klasgenoten direct duidelijk erover te zijn. En ik denk dat mensen het eerder en gemakkelijker accepteren als ze er meteen mee geconfronteerd worden, ipv eerst een 'vrouwelijk' beeld van jou vormen en t dan helemaal om moeten gooien. Ik heb namelijk gemerkt dat veel mensen dat heel awkward en gek vinden, ook als ze het wel accepteren zien ze je nog niet ECHT als jongen, omdat je nog in hun hoofd zit als meisje, zegmaar.

Een spreekbeurt houden lijkt me ook niet het beste idee, lol ;) (sowieso noem je het dan een presentatie, als verantwoordelijke 'volwassene' enzo ::)) maar presentaties zijn ook gewoon niet echt mijn ding. Ik dacht eraan om me gewoon als jongen te introduceren en het dan informeel en chill aan iedereen uit te leggen die er iets over vraagt. Misschien als er erg veel verwarring en onduidelijkheid blijkt te zijn en er behoefte is aan een betere, gezamenlijke uitleg, kan ik altijd nog een presentatie houden.

Maar dan nog een vraag; ik sta natuurlijk (en helaas) ingeschreven onder mijn geboortenaam en -geslacht, aangezien dat nog niet wettelijk aangepast is, en het -zo heb ik me laten vertellen- een misdrijf is je niet onder je wettelijke naam + geslacht op te geven. Natuurlijk wil ik ook dat de docenten goed beginnen en me niet voor de hele klas aanspreken/introduceren/opnoemen onder mijn geboortenaam. Dan moet ik nml vervolgens weer op iedereen in gaan praten van "nee, noem me zo, want, etc. etc." Ik zou graag de docenten mailen om alles uit te leggen als dat kon, maar ik weet niet wie mijn docenten zijn, laat staan hun email adressen. Wat kan ik het beste doen? Naar het algemene email adres van de school mailen?
Als je zeker weet naar welke school je gaat bel je ze gewoon even en leg het uit. ER is een jaarlaagverantwoordelijke of een mentor die je dan vast verder kan helpen.
Een email die jij opstelt die naar je docenten gaat is bijvoorbeeld een goed idee

Dat komt tegen die tijd echt wel goed
Docenten zijn ook wel wat gewent
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_137737621
Ik heb echt een pesthekel aan bellen, vooral ook omdat ik gewoon awkward ben over de telefoon, maar ook omdat mijn stem misschien wel het meest vrouwelijke aan me is (nope, k heb van nature geen boobs en een vrij mannelijk/boyish lichaam. Vooral mn stem en mn kont/heupen zijn een probleem. Het laatste is redelijk te verhullen met kleding). Ik heb meerdere mensen horen zeggen dat ik echt een 'sexy vrouwenstem heb'. Normaal een groot compliment, maar voor mij juist niet, lol. Dus als het even kan wil ik ze OF mailen, OF echt in-person opzoeken (den bosch is niet zo ver weg voor mij). Dat laatste lijkt me een overkill, of niet?

En thnx. Misschien ben ik gewoon wat te zenuwachtig/paranoid, hah. :P Maar k heb al zoveel horrorstory's gehoord... dat ik zoiets had van "prepare for the worst, hope for the best"
pi_137737714
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 17:32 schreef White-Raven het volgende:
Ik heb echt een pesthekel aan bellen, vooral ook omdat ik gewoon awkward ben over de telefoon, maar ook omdat mijn stem misschien wel het meest vrouwelijke aan me is (nope, k heb van nature geen boobs en een vrij mannelijk/boyish lichaam. Alleen mn stem en mn kont/heupen zijn een probleem. Het laatste is redelijk te verhullen met kleding). Ik heb meerdere mensen horen zeggen dat ik echt een 'sexy vrouwenstem heb'. Normaal een groot compliment, maar voor mij juist niet, lol. Dus als het even kan wil ik ze OF mailen, OF echt in-person opzoeken (den bosch is niet zo ver weg voor mij). Dat laatste lijkt me een overkill, of niet?

En thnx. Misschien ben ik gewoon wat te zenuwachtig/paranoid, hah. :P Maar k heb al zoveel horrorstory's gehoord... dat ik zoiets had van "prepare for the worst, hope for the best"
Als je ze op wil zoeken zul je toch via de telefoon of mail een afspraak moeten maken
Via de mail kan ook, maar dan kun je toch altijd iets minder goed een gesprek aan gaan. Je kunt je standpunt uiteenzetten maar reacties op en neer zijn op die manier toch wat minder fijn dan via een gesprek irl of aan de telefoon

Ik snap dat je bellen daarom kut vind, maar het uit de weg gaan is natuurlijk ook niet mega zinvol
Die stem heb je nog wel even en af en toe zul je toch met mensen moeten praten ;)
Dus zie het als een uitdaging en begin je nieuwe opleiding sterk door meteen al een persoonlijke uitdaging aan te gaan
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
  vrijdag 14 maart 2014 @ 17:38:41 #22
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_137737801
Dat is wel onhandig ja, dat je wettelijk gezien nog een andere naam hebt. Ik zou even contact leggen met de school en het in een persoonlijk gesprek uitleggen, misschien kunnen ze je op de school zelf bij een 'roepnaam' noemen terwijl je officieel wel nog onder je huidige naam ingeschreven staat zeg maar.
  zondag 16 maart 2014 @ 10:53:02 #23
277627 Seven.
We are Borg.
pi_137793020
De dochter van mijn vriend heeft zich in laten schrijven onder haar jongensnaam, ook een creatieve opleiding trouwens en je zult zien dat heel veel mensen je met een open mind zullen benaderen.
Resistance is futile.
pi_137801878
Thnx voor de tips, ja ik ga dan zeker ff aan de school laten weten, zien hoe die reageren. Ik wist ook helemaal niet wat te verwachten, hoe mensen reageren op zulk soort dingen, dus ik ging maar ff uit van het ergste. Ben blij te horen dat het wss best mee gaat vallen :)

En k heb wel wat pics ja. De meesten zijn wel met nep gezichtshaar. Niet omdat ik daar de hele dag mee rondloop, lol, maar omdat ik eigenlijk alleen dan zin heb om foto's van mezelf te maken. Lol
Anyway...
http://i513.photobucket.c(...)cf31_zpsa7ee546b.jpg
http://i513.photobucket.c(...)3334_zps30b436db.jpg
En eentje zonder haar;
http://i513.photobucket.c(...)2458_zps897e5f50.jpg

Cheers, en thnx voor de hulp ;)
pi_137802383
quote:
0s.gif Op zondag 16 maart 2014 15:45 schreef White-Raven het volgende:
Thnx voor de tips, ja ik ga dan zeker ff aan de school laten weten, zien hoe die reageren. Ik wist ook helemaal niet wat te verwachten, hoe mensen reageren op zulk soort dingen, dus ik ging maar ff uit van het ergste. Ben blij te horen dat het wss best mee gaat vallen :)

En k heb wel wat pics ja. De meesten zijn wel met nep gezichtshaar. Niet omdat ik daar de hele dag mee rondloop, lol, maar omdat ik eigenlijk alleen dan zin heb om foto's van mezelf te maken. Lol
Anyway...
En eentje zonder haar;

-edit ik ben blind-

[ Bericht 3% gewijzigd door dopfles1 op 16-03-2014 17:15:37 ]
  zondag 16 maart 2014 @ 17:06:55 #26
365231 Fera
Fire & Blood
pi_137804890
quote:
0s.gif Op zondag 16 maart 2014 15:45 schreef White-Raven het volgende:

Anyway...
En eentje zonder haar;

Ik weet niet of het op zijn plaats is TS, maar je ziet er als jongen zijnde absoluut niet verkeerd uit. :@ :)
A man once asked me if it hurt my head when I broke through the earth's crust on my ascension from Hell.
pi_137808580
quote:
Ik weet niet of het op zijn plaats is TS, maar je ziet er als jongen zijnde absoluut niet verkeerd uit. :@ :)
:P haha thnx. Natuurlijk doe ik het daar niet voor, maar k ben nooit echt een knap meisje geweest, en vind ook dat ik er als jongen een stuk beter (en sowieso meer als 'mezelf') uitzie :)

Maar ook als ik een verschrikkelijk lelijke jongen en/of knap meisje zou zijn zou dat niks veranderen. Ik ben en blijf nou eenmaal een jongen. Liever lelijk en mezelf, dan knap en een rol spelend.
  zondag 16 maart 2014 @ 22:33:22 #28
92409 Twinky
Little star.
pi_137823678
Over je naam: gebruik overal waar je kan je "roepnaam"/jongensnaam. Pas als het officieel is, je al je doopnamen moet opgeven moet je dat doen.

Gewoon direct bij inschrijven, geen haan die er naar kraait.

Weet ik uit ervaring, heb nooit mijn naam officieel veranderd maar gebruik overal een net andere naam dan mijn voornaam. Alleen als ik mijn beide officiėle doopnamen moet invullen doe ik dat!
pi_137823965
maak een afspraak met je decaan, kijk of ze hiermee ervaring hebben.
en wat hun adviseren.
succes ^O^
  zondag 16 maart 2014 @ 23:57:46 #30
277627 Seven.
We are Borg.
pi_137827973
quote:
7s.gif Op zondag 16 maart 2014 10:53 schreef Seven. het volgende:
De dochter van mijn vriend heeft zich in laten schrijven onder haar jongensnaam, ook een creatieve opleiding trouwens en je zult zien dat heel veel mensen je met een open mind zullen benaderen.
Trouwens, op haar school hebben ze er specifiek beleid voor, wij kregen onlangs een telefoontje voor *insert jongensnaam* terwijl ze hier thuis nogal altijd haar meisjesnaam voert.
Resistance is futile.
  maandag 17 maart 2014 @ 00:00:55 #31
277627 Seven.
We are Borg.
pi_137828114
Oh nog iets, en dit durf ik mijn vriend zijn dochter niet in haar gezicht te zeggen :@ : niet lachen op foto's maakt je echt niet mannelijker of zo. Gewoon lachen in plaats van altijd serieus te kijken, mannen staan ook vaak lachend op de foto. :)
Resistance is futile.
pi_137834476
Nou, ik heb iig mijn roepnaam naar mn jongensnaam gewijzigd, en een gesprek met de decaan geregeld. En dan fingers crossed dan maar :P Spannend! Heb positieve zenuwen!

Seven, je hebt gelijk ja, maar eigenlijk is de reden dat ik zo serieus kijk dat ik gewoon bar slecht ben in 'fotolachen'. Dan zie ik er echt altijd enorm derp en raar uit. Dus ik ben oftewel een grump, oftewel een derp... foto's zijn gewoon niet echt mijn ding, lol.
pi_137834588
-edit-

[ Bericht 97% gewijzigd door White-Raven op 17-03-2014 12:03:07 ]
pi_137843443
quote:
0s.gif Op zondag 16 maart 2014 18:41 schreef White-Raven het volgende:

[..]

:P haha thnx. Natuurlijk doe ik het daar niet voor, maar k ben nooit echt een knap meisje geweest, en vind ook dat ik er als jongen een stuk beter (en sowieso meer als 'mezelf') uitzie :)

Maar ook als ik een verschrikkelijk lelijke jongen en/of knap meisje zou zijn zou dat niks veranderen. Ik ben en blijf nou eenmaal een jongen. Liever lelijk en mezelf, dan knap en een rol spelend.
Je ziet er goed uit! Alleen dat haar is echt enorm ranzig.. niet meer doen hoor..
Als je straks de transitie ingaat krijg je vanzelf een échte baard ;)
pi_137844551
True, kijk er al echt naar uit :) Maar als ik me klote voel helpt t meestal wel zodat ik beter de man in mijn eigen gezicht kan zien zegmaar...
pi_137845450
quote:
0s.gif Op zondag 16 maart 2014 18:41 schreef White-Raven het volgende:

[..]

Ik denk dat nog korter haar nog beter zal staan. Stekels ofzo.
pi_137847692
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 15:18 schreef White-Raven het volgende:
True, kijk er al echt naar uit :) Maar als ik me klote voel helpt t meestal wel zodat ik beter de man in mijn eigen gezicht kan zien zegmaar...
Ik zie sowieso wel een leuke jongen in je :)

Wat zijn je volgende stappen? Ben je al bij het genderteam in het ziekenhuis geweest?
pi_137851478
Ik persoonlijk als man zijnde zou geen probleem hebben met transgenders. Zou het eerder een klein beetje vreemd en heel erg intrigerend vinden haha. Van mij zou je bv vooral vragen krijgen indien je dat niet vervelend vind =) Denk niet dat je je druk moet maken en als mensen moeilijk doen: fuck hun man! Makkelijker gezegd dan gedaan, maar je snapt m'n punt vast wel ;)
pi_137875218
quote:
Ik denk dat nog korter haar nog beter zal staan. Stekels ofzo.
Thnx, ik vind het inderdaad wat lang worden, dus dat komt mooi uit, haha ;)

quote:
Ik zie sowieso wel een leuke jongen in je :)

Wat zijn je volgende stappen? Ben je al bij het genderteam in het ziekenhuis geweest?
Nope, het ziekenhuis heeft een patientenstop voor transgenders, en ik kon er niet meer in. Ik ga denk ik naar Transvisie ofzo voor hulp, advies, etc. totdat de patientenstop opgezegd is. Of kijken of ik er bij het genderteam in Gent nog wel bij kan.

quote:
Ik persoonlijk als man zijnde zou geen probleem hebben met transgenders. Zou het eerder een klein beetje vreemd en heel erg intrigerend vinden haha. Van mij zou je bv vooral vragen krijgen indien je dat niet vervelend vind =) Denk niet dat je je druk moet maken en als mensen moeilijk doen: fuck hun man! Makkelijker gezegd dan gedaan, maar je snapt m'n punt vast wel ;)
Haha ja :) En vragen zijn prima. Ik zou zelf als ik geen transgender was ook vol zitten met vragen, lol. Zolang ze maar respectvol zijn of de persoon ze iig zo bedoeld (ik heb wel eens een 'domme' vraag gekregen ja, maar diegene had nog geen enkele ervaring met transgenders en wist er gewoon helemaal niks vanaf. In zo'n geval ben ik blij het voor iemand duidelijk te kunnen maken)
pi_137875579
quote:
14s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 14:27 schreef Purrrp het volgende:
Je gaat naar de kunstacademie. Als er ergens een plek is waar je situatie geaccepteerd wordt, is het daar wel.

Wees er gewoon open over.
Dit. En spreek uit ervaring want zit er zelf en dat is wel een plek waar iedereen gewoon open over zichzelf kan zijn.
"My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre, and that I am therefore excused from saving Universes."
pi_137878370
Ik heb het pas aan de academie zelf gevraagd, en ze zeiden al eerder transgender studenten gehad te hebben, en dat het nog nooit een probleem is geweest. Zowel met leraren als in de klas.
Had dat wel verwacht na alle antwoorden hier, maar ben toch erg blij dat te horen! :)

Zo... en nu nog aangenomen worden! Haha :P
pi_137881428
Voor de docenten hoef je ook echt niet bang te zijn :D Ze kunnen hard zijn. Heel hard. Maar ik heb nog nooit een docent gehad die me ging pakken op mij als persoon.
  dinsdag 18 maart 2014 @ 22:03:28 #43
408239 kELAL
Jill of all trades
pi_137903839
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 10:27 schreef White-Raven het volgende:
[..] totdat de patientenstop opgezegd is.
Met zo'n instelling gaat de patientenstop nog wel even duren. :{
Hup! Ga herrie schoppen bij je zorgverzekeraar en meld het bij de NZa. Hier staat hoe je dat moet doen.
Vechten tegen windmolens is kansloos: ze zijn veel te gewiekst!
pi_137907148
Dat je een man wilt zijn als een vrouw prima, ik ben openminded genoeg. Maar als je een baard wilt zorg dan voor een nette getrimde baard. Nu lijk je op een ICTer (geen compliment). Voor de rest heb je je studie wel erg mee :), zakelijke studies als Hotelschool, Economische studie's had je het lastigste gehad.

Ik ken zelf 1 transgender MtoFemale die meer op een man lijkt maar die heeft het mij een keer uitgelegd hoe het zat. En toen was het wel duidelijk eigenlijk mensen accepteren je of mensen doen het niet. Gewoon je aandacht verplaatsen na de mensen die je wel accepteren. s
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')