en op de een of andere manier zijn we denk ik ook gewoon ijdele klootzakkenquote:Op vrijdag 14 maart 2014 15:33 schreef Crazy-M het volgende:
Ik denk dat het komt omdat we er dan niet bij stil staan. Zoiets hebben van: Wat kan ons nu in de stad gebeuren op de fiets?
In de stad heb je geen last van laag hangende takken of wortels en dergelijke waar je overheen moet. De val kans is dan ook een stuk kleiner. Echter de kans op een aanrijding is vele mate hoger, maar dat heb je voor 50% zelf in de hand. (netjes fietsen, niet door rood)
Auch! dat ziet er pijnlijk uit!quote:Op vrijdag 14 maart 2014 16:40 schreef egelhond het volgende:
Zonet een geluk gehad bij een ongeluk. Hier langs de snelweg loopt een paadje langs een hek om naast het bos. Op een gegeven moment is er een bult van ca 2m hoog naast het hek. Ik denk mooi ff overheen fietsen. Op een of andere manier ging het mis en ik flikker links de bult het hek over naar beneden. De fiets zwaaide om me heen ( zat nog vast aan de klikpedalen ) en ik stort op mn rug neer de prikdoorns in.
[ afbeelding ]
Ik ben terecht gekomen op mn rugzak, dus die zal de grote klap opgevangen hebben. Enigste wat ik heb is jeuk van de prikdoorns en een kapotte knie en paar krassen. Geluk bij een ongeluk. De fiets heeft ook niets volgens mij. Zometeen ff goed nakijken. Had ook geen helm op dus gelukkig niet op mn hoofd terecht gekomen. Hmm toch maar die helm opzetten want dit kon slechter aflopen.
ben nu twee keer gevallen met klikpedalen en beide keren of zelf er snel genoeg uit of door de val eruitquote:Op vrijdag 14 maart 2014 16:49 schreef Flipmoehoe het volgende:
[..]
Auch! dat ziet er pijnlijk uit!
Wel een geluk dat je er zo vanaf komt!
(dat is ook meteen mijn angst van de klikpedalen, niet op tijd los kunnen klikken)
Beterschap! en hoop dat je nieuwe Bulls het overleefd heeft
Ik heb ze ook nog niet, maar denk dat ik op de nog nieuw te kopen fiets er wel combi pedalen op laat zetten en er toch maar aan moet gelovenquote:Op vrijdag 14 maart 2014 16:52 schreef Klonk het volgende:
[..]
ben nu twee keer gevallen met klikpedalen en beide keren of zelf er snel genoeg uit of door de val eruit
zou ze niet meer kwijt willen om eerlijk te zijn, de voordelen wegen op tegen het mogelijke kleine nadeel, ligt er trouwens ook aan hoe strak je de klikpedalen afstelt, ik heb ze vrij losjes staan zodat ik ze er echt supersnel in en uit kan klikken
Daarom prefereer ik nog altijd mijn combipedalen, hoewel ik wel een ander setje wil die meer grip bied. Uphill e.d. lekker inklikken en op singletrails of downhill stukken uitgeklikt fietsen voor meer bewegingsvrijheid en makkelijker afstappen.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 16:52 schreef Klonk het volgende:
[..]
ben nu twee keer gevallen met klikpedalen en beide keren of zelf er snel genoeg uit of door de val eruit
zou ze niet meer kwijt willen om eerlijk te zijn, de voordelen wegen op tegen het mogelijke kleine nadeel, ligt er trouwens ook aan hoe strak je de klikpedalen afstelt, ik heb ze vrij losjes staan zodat ik ze er echt supersnel in en uit kan klikken
Gewoon weer beginnenquote:Op vrijdag 14 maart 2014 15:37 schreef StateOfMind het volgende:
Ik denk dat ik het mtb-en binnenkort maar weer eens op ga pakken. Ligt door omstandigheden al bijna een jaar of zo stil, en ik zat er een tijdje aan te denken om een in te ruilen op een racefiets.
Maar pas geleden een boswandeling gemaakt met de familie (deels door een gebied waar ik vaak kwam) en toen begon net weer te kriebelen
Een shifter van versnelling krom. Recht gebogen maar durf niet verder te buigen ben bang dat het afbreekt. Klikpedalen ook maar heel los afgesteld. Nu last van de knie hopen dat t morgen minder is want route Overloon staat op het programmaquote:Op vrijdag 14 maart 2014 16:49 schreef Flipmoehoe het volgende:
[..]
Auch! dat ziet er pijnlijk uit!
Wel een geluk dat je er zo vanaf komt!
(dat is ook meteen mijn angst van de klikpedalen, niet op tijd los kunnen klikken)
Beterschap! en hoop dat je nieuwe Bulls het overleefd heeft
Wat verwacht je voor je oude fiets te krijgen? Zet hem op marktplaats en kijk wat er geboden word.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 17:45 schreef Flipmoehoe het volgende:
Vandaag 40km op een 29er gefietst op de haaksbergen route.
Vind het niet echt stukken fijner fietsen dan op mijn 26" fietsje.
Misschien dat de strakke voorvering en de harde wind ook niet meewerkten
Ben er zo goed als zeker van dat het de 27,5" Bulls Copperhead 3 gaat worden.
Nu nog langs de plaatselijke fietsenmaker voor een offerte.
In haaksbergen zit ook een Bulls dealer, daar ook ff informeren.
Wat is het beste, mijn oude 2006 fully lapierre inruilen of hem via marktplaats verkopen?
Als je vraagt naar de prijs voor die bulls ook je eigen mountainbike even meenemen en vragen hoeveel hij er voor wil geven. Denk dat je er op marktplaats meer voor kan krijgen dan dat een fietsenmaker er voor geeft. Voor jezelf overwegen of die paar tientjes extra de moeite is om wellicht nog weken in de schuur te hebben staan. Ook even opzoeken op internet wat jou fiets nog ongeveer waard is.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 17:45 schreef Flipmoehoe het volgende:
Vandaag 40km op een 29er gefietst op de haaksbergen route.
Vind het niet echt stukken fijner fietsen dan op mijn 26" fietsje.
Misschien dat de strakke voorvering en de harde wind ook niet meewerkten
Ben er zo goed als zeker van dat het de 27,5" Bulls Copperhead 3 gaat worden.
Nu nog langs de plaatselijke fietsenmaker voor een offerte.
In haaksbergen zit ook een Bulls dealer, daar ook ff informeren.
Wat is het beste, mijn oude 2006 fully lapierre inruilen of hem via marktplaats verkopen?
Aan 't weer gaat het denk ik niet liggen. Ik ga morgen denk ik ook nog wel daar fietsen.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 18:15 schreef MarkoAlmelo het volgende:
Morgen ff naar het lageveld denk ikmoet t wel goed weer zijn
![]()
Wie weet rijden we elkaar wel tegemoetquote:Op zaterdag 15 maart 2014 20:16 schreef poiuytr het volgende:
[..]
Aan 't weer gaat het denk ik niet liggen. Ik ga morgen denk ik ook nog wel daar fietsen.
Op de meeste fietsen zit ongeveer een marge van minimaal 25 a 30% dus op deze Bulls denk ik ook wel. Hoe meer fietsen een fietsenmaker heeft staan van een bepaald merk des te groter de marge vaak is, die fietsen krijgt hij vaak rechtstreeks. Hoe meer tussenpartijen (bestellen uit een folder bijvoorbeeld en hij geen officiële dealer is) hoe minder de marge omdat hij de winst moet delen.quote:Op maandag 17 maart 2014 10:03 schreef Flipmoehoe het volgende:
klopt, dat is ook de adviesprijs die op de bulls.de staat.
Ben wel benieuwd of daar ook nog wat vanaf te krijgen is?!?
Lokale fietsenmaker zal er wel minder marge op hebben.
Maar plaats verderop zit een fietsenmaker wie ook Bulls verkoopt, neem aan dat ze wel iets met de prijs kunnen doen?
@Egelhond, heb jij nog iets van de prijs af kunnen krijgen??
Tnx voor je bericht!quote:Op maandag 17 maart 2014 10:28 schreef poiuytr het volgende:
[..]
Op de meeste fietsen zit ongeveer een marge van minimaal 25 a 30% dus op deze Bulls denk ik ook wel. Hoe meer fietsen een fietsenmaker heeft staan van een bepaald merk des te groter de marge vaak is, die fietsen krijgt hij vaak rechtstreeks. Hoe meer tussenpartijen (bestellen uit een folder bijvoorbeeld en hij geen officiële dealer is) hoe minder de marge omdat hij de winst moet delen.
Minimaal 5% van de vraagprijs tot 10% moet er wel van de vraagprijs af kunnen. Als hij geen korting wil geven gewoon vragen of je er een setje MTB pedalen bij kan krijgen + schoenplaatjes (ongeveer 50¤ samen) + paar bussen teflon spray of schoonmaakmiddelen, binnenbanden, pompje etc.
Had als allerlaatste aangegeven dat je ook een fiets wil ruilen anders kan hij met de prijs spelen en betaal je als nog het volle pond, dan is die korting verwerkt in je inruilfiets.
http://www.ntfu.nl/kalender/kalender.aspx#resultsquote:Op maandag 17 maart 2014 16:56 schreef Liquidfarts het volgende:
Hey,
Weet iemand nog een leuke tour in zeeland?
yep, ging ook rond op linked inquote:Op vrijdag 14 maart 2014 18:56 schreef poiuytr het volgende:
http://www.ntfu.nl/Nieuws(...)eken-de-petitie.aspx
Iedereen deze petitie al getekend?
Nog nooit gefietst in Zeeland dus kan niet over de vaste routes en toertochten daar mee praten.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 21:49 schreef Liquidfarts het volgende:
[..]
Hey, bedankt. Ik zal ze eens op het gemakje bekijken. Welke vind je het leukst?
Oke helaas. Het is hier in zeeland ook nogal erg vlak en weinig bossen. Je bent dus al snel geneigd om naar andere provincies te gaan. Maar hoopte dat iemand misschien wel een hele leuke route wist die wat dichter bij ligtquote:Op woensdag 19 maart 2014 09:19 schreef poiuytr het volgende:
[..]
Nog nooit gefietst in Zeeland dus kan niet over de vaste routes en toertochten daar mee praten.
Verhard om conditie op te doen? Waarom pak je de singletracks in wierden niet als je er toch bentquote:Op woensdag 19 maart 2014 19:54 schreef MarkoAlmelo het volgende:
Vandaag dikke 50 km gefietst.
http://www.strava.com/act(...)494a2f00946414e168a5
Ik wil uiteindelijk mee doen met de Boogies Extreme 100 km
Ja idd.quote:Op woensdag 19 maart 2014 20:59 schreef poiuytr het volgende:
[..]
Verhard om conditie op te doen? Waarom pak je de singletracks in wierden niet als je er toch bent
Singletracks liggen gebouwd in een mountainbike route/ netwerk. Dit zijn paden zoals flipmoehoe hierboven beschrijft. Met mountainbiken is het eigenlijk de bedoeling dat je over mountainbike paden heen fietst, nu kan dat niet altijd omdat je in sommige gedeelten van het land weinig bos hebt dus ontkom je er niet aan om sommige stukken asfalt/ brede zandpaden te pakken.quote:Op donderdag 20 maart 2014 01:12 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[..]
Ja idd.
Wat bedoel je met singletracks ?
Of je hebt zoveel bos dat ze geen ene en enige vaste route hebben gemaakt en je de keuze hebt uit ongelimiteerde opties... Zoals bij ons dusquote:Op donderdag 20 maart 2014 10:15 schreef poiuytr het volgende:
Singletracks liggen gebouwd in een mountainbike route/ netwerk. Dit zijn paden zoals flipmoehoe hierboven beschrijft. Met mountainbiken is het eigenlijk de bedoeling dat je over mountainbike paden heen fietst, nu kan dat niet altijd omdat je in sommige gedeelten van het land weinig bos hebt dus ontkom je er niet aan om sommige stukken asfalt/ brede zandpaden te pakken.
Thanks!quote:Op donderdag 20 maart 2014 10:15 schreef poiuytr het volgende:
[..]
Singletracks liggen gebouwd in een mountainbike route/ netwerk. Dit zijn paden zoals flipmoehoe hierboven beschrijft. Met mountainbiken is het eigenlijk de bedoeling dat je over mountainbike paden heen fietst, nu kan dat niet altijd omdat je in sommige gedeelten van het land weinig bos hebt dus ontkom je er niet aan om sommige stukken asfalt/ brede zandpaden te pakken.
Een mountainbike route wordt vaak zo aangegeven:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
De punt van het driehoek wijst je de weg. Dus staat de punt naar links moet je links afslaan etc.
Als je conditie wil opbouwen zijn dit soort paden juist perfect, je kan er helemaal kapot op gaan en het zo gek maken als je zelf wil.
Ah, ik zie het al op mtbroutes.nl, in een cirkel van +/- 40km om mijn woonplaats is er geen officiële MTB route te vinden. Maar dat is dus ook niet nodig, MTB routes zat die je zelf kunt verzinnen hier.quote:Op donderdag 20 maart 2014 13:28 schreef kanovinnie het volgende:
Eigenlijk alle MTB route's zijn zo aangegeven. Het is het internationale MTB teken.
Een singletrack is, de naam zeg het al, een enkel paadje dat zo smal is dat je er alleen in je eentje op kun rijden (en dus niet naast elkaar):quote:Op donderdag 20 maart 2014 01:12 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[..]
Ja idd.
Wat bedoel je met singletracks ?
Bedankt voor de uitgebreide uitlegquote:Op donderdag 20 maart 2014 20:55 schreef FHR het volgende:
[..]
Een singletrack is, de naam zeg het al, een enkel paadje dat zo smal is dat je er alleen in je eentje op kun rijden (en dus niet naast elkaar):
[ afbeelding ]
Een karrespoor (twee stroken aarde door het gras bijvoorbeeld) is een doubletrack. Daar kan je met z'n tweeën naast elkaar rijden.
[ afbeelding ]
Als het een breed, recht pad in het bos is, wordt het vaak een fire road genoemd (een brandlaan of tra in het Nederlands volgens mij).
Een mountainbikeroute (zoals aangegeven met het bordje zoals hierboven getoond) kan over van alles en nog wat lopen, maar het hoeft dus niet per se singletrack te zijn. Singletrack is vaak wel het leukste omdat het de meeste variatie qua hoogte, bochten en obstakels biedt (meer in ieder geval dan een fire road).
Een bike park heeft vaak zowel natural singletrack als machine-built singletrack. Het eerste is gewoon een pad aangelegd door het terrein; er zitten wortels, stenen, hobbels, etc in en het kan ook off camber zijn en drop offs hebben. Machine-built singletracks zijn (d'uh) met een graafmachine gemaakt en zijn dus vaak ca. 1 - 2 m breed. en hebben een redelijk glad oppervlak; stenen en wortels zijn eruit gehaald. Wel zitten er vaak kombochten, tables, doubles en andere jumps in.
De routes kunnen ook worden ingedeeld volgens kleuren, net als skipistes; groen voor de makkelijkste, blauw gemiddeld, rood moeilijk en zwart extra moeilijk. Bikeparks gebruiken fire roads nog wel eens als verbinding tussen routes of als groene "familie/beginner" route.
Ja bijna alle (vaste) routes staan daar op. In onze regio staat alleen Wierden er niet op omdat die net nieuw is en pas week redelijk af is.quote:Op donderdag 20 maart 2014 18:14 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[..]
Thanks!
De routes staan op http://www.mtbroutes.nl?
Of waar kan ik de routes vinden?
Op veel plaatsen mag je niet mountainbiken! Toen ik net begon al paar keer staande gehouden in natuurgebieden, normaal krijg je gelijk een boete.quote:Op donderdag 20 maart 2014 18:25 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Ah, ik zie het al op mtbroutes.nl, in een cirkel van +/- 40km om mijn woonplaats is er geen officiële MTB route te vinden. Maar dat is dus ook niet nodig, MTB routes zat die je zelf kunt verzinnen hier.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |