abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_137728928

quote:
Politici reageren verontwaardigd op een uitspraak die PVV-leider Wilders gisteren deed toen hij op campagne was op een markt in Den Haag. Hij zei dat zijn kiezers stemmen voor "een stad met minder lasten en als het even kan wat minder Marokkanen".

In Pauw en Witteman zei SP-leider Roemer dat hij schrikt van dit soort opmerkingen. Volgens Roemer gaat Wilders hiermee verder dan voorheen. Eerst sloot hij een godsdienst uit, nu een hele bevolkingsgroep. "Hij gaat hier duidelijk een grens over". Roemer concludeerde dat hij niet met "zo'n partij" wil regeren.

VVD-fractieleider Zijlstra zei in Pauw en Witteman dat je niet moet kijken naar de afkomst van mensen, maar naar hun bijdrage aan de samenleving. Hij weigerde echter eventuele nieuwe samenwerking met de PVV uit te sluiten.

PvdA-voorzitter Spekman schrijft op Twitter dat "Wilders idiote uitspraak over een stad met minder Marokkanen laat zien wat er op het spel staat. Vreselijk."
Het bewuste filmpje

Normaal gesproken weet deze man precies hoe hij de grens moet opzoeken en er net niet overheen stappen. Maar was dit een obewuste faal?
pi_137728962
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 13:07 schreef Viajero het volgende:

[..]

Nee, ik wil dat criminaliteit veel harder wordt aangepakt. Draaideurcriminelen zouden van mij na de derde overtreding automatisch vijf jaar werkkamp moeten krijgen.

Dat lijkt mij meer een oplossing tegen criminaliteit dan alle Marokkanen op een hoop gooien, hard schreeuwen en verder niets doen. Wat heeft Wilders nou praktisch gedaan tegen criminaliteit toen hij de macht deelde? Niets. Helemaal niets.
Net als dat ik ook niet snap dat de pvv NIETS aan de schilderswijkproblemen heeft gedaan terwijl ze er toch al een tijdje in de gemeenteraad zitten :') En dat die blonde rebelin dan nog verwonderd door die wijk durft te gaan lopen om te kijken hoe slecht het allemaal wel niet is is helemaal diep treurig :')
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_137728982
Geert scheert de Marokkanen over 1 kam dat deed hitler ook met de joden, dat is niet fortuin-lijk
pi_137729027
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 13:15 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Net als dat ik ook niet snap dat de pvv NIETS aan de schilderswijkproblemen heeft gedaan terwijl ze er toch al een tijdje in de gemeenteraad zitten :') En dat die blonde rebelin dan nog verwonderd door die wijk durft te gaan lopen om te kijken hoe slecht het allemaal wel niet is is helemaal diep treurig :')
Er niets aan gedaan? Die had er dan zeker ook wéér méér geld in moeten pompen? _O-

Nee, die snapt gewoon wat de enige oplossing is voor dit probleem. Rücksichtlos wegsnijden!
pi_137729176
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 13:17 schreef hpeopjes het volgende:

[..]

Er niets aan gedaan? Die had er dan zeker ook wéér méér geld in moeten pompen? _O-

Nee, die snapt gewoon wat de enige oplossing is voor dit probleem. Rücksichtlos wegsnijden!
Ah je hebt de Endlösung?
pi_137729185
geertwilderspvv twitterde op vrijdag 14-03-2014 om 09:25:53 Sidali teruggefloten door Spekman, neemt woorden terug. Verstandig. Vertrek naar Marokko zou nog verstandiger zijn. http://t.co/Eo6mriyRti reageer retweet
Lol! _O_
pi_137729210
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 13:12 schreef ClapClapYourHands het volgende:

[..]

Want? Wilders heeft 0,0 bereikt. Alleen Nederland heeft reputatieschade opgelopen.
:')
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_137729234
quote:

[..]

Ben benieuwd hoe de GBL dat voor elkaar wil gaan krijgen, met de Van Rooncommando's misschien?
pi_137729268
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 13:24 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Ben benieuwd hoe de GBL dat voor elkaar wil gaan krijgen, met de Van Rooncommando's misschien?
Neehoor. Gewoon NL paspoort afnemen (ze hebben er immers toch twee) en geen uitkering meer overmaken aan niet-Nederlanders. Heel fatsoenlijk.
pi_137729290
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 13:23 schreef DrDentz het volgende:
geertwilderspvv twitterde op vrijdag 14-03-2014 om 09:25:53 Sidali teruggefloten door Spekman, neemt woorden terug. Verstandig. Vertrek naar Marokko zou nog verstandiger zijn. http://t.co/Eo6mriyRti reageer retweet
Lol! _O_
Een briljante rant weer inderdaad.
  vrijdag 14 maart 2014 @ 13:26:02 #12
349086 ClapClapYourHands
Gurbansoltanedzhe
pi_137729293
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 13:25 schreef hpeopjes het volgende:

[..]

Neehoor. Gewoon NL paspoort afnemen (ze hebben er immers toch twee) en geen uitkering meer overmaken aan niet-Nederlanders. Heel fatsoenlijk.
Haha veel succes ermee. Gaat toch nooit gebeuren, met of zonder Wilders aan de macht.
pi_137729301
quote:

[..]

En zo is de vergelijking met Hitler snel gemaakt.
pi_137729366
quote:
7s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 13:26 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

En zo is de vergelijking met Hitler snel gemaakt.
Die is hierboven al meerdere keren gemaakt hoor. Dacht je nu echt dat ik, of Wilders, daar nog mee zit?

Je Godwint maar een eind raak, mij heb je er niet mee.
pi_137729372
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 13:25 schreef hpeopjes het volgende:

[..]

Bloemetjes, bijtjes, zonovergoten grasvelden. Wat moet het heerlijk om politicus te zijn die met z'n hoofd in Lalala-land loopt.
pi_137729399
quote:
17s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 13:28 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Bloemetjes, bijtjes, zonovergoten grasvelden. Wat moet het heerlijk om politicus te zijn die met z'n hoofd in Lalala-land loopt.
En toch ben je er bang voor. Rara hoe kan dat?
pi_137729418
quote:

[..]

Niemand heeft het over geld. Wat hebben ze precies gedaan? Welke stappen hebben ze ondernonen? Nog afgezien van het financiële plaatje.

Want tot nu toe zijn ze alleen heel goed geweest in het bedenken van allerlei belachelijke niet uit te voeren plannen.
  vrijdag 14 maart 2014 @ 13:29:52 #18
111528 Viajero
Who dares wins
pi_137729434
quote:
10s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 13:28 schreef hpeopjes het volgende:

[..]

Die is hierboven al meerdere keren gemaakt hoor. Dacht je nu echt dat ik, of Wilders, daar nog mee zit?

Je Godwint maar een eind raak, mij heb je er niet mee.
Inderdaad. Als je nazi bent, en je roept heel hard Godwin, dan is het prima om nazi te zijn.
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
pi_137729492
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 13:29 schreef Peunage het volgende:

[..]

Niemand heeft het over geld. Wat hebben ze precies gedaan? Welke stappen hebben ze ondernonen? Nog afgezien van het financiële plaatje.

Want tot nu toe zijn ze alleen heel goed geweest in het bedenken van allerlei belachelijke niet uit te voeren plannen.
Ik heb nog nooit een "niet uitvoerbaar plan" van de hand van Wilders voorbij zien komen. Alleen omdat alle linksen hard staan te roepen dat het "niet uitvoerbaar" is, maakt nog niet dat het ook daadwerkelijk zo is. Bewijs het eerst maar eens.
  vrijdag 14 maart 2014 @ 13:32:40 #20
111528 Viajero
Who dares wins
pi_137729530
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 13:31 schreef hpeopjes het volgende:

[..]

Ik heb nog nooit een "niet uitvoerbaar plan" van de hand van Wilders voorbij zien komen. Alleen omdat alle linksen hard staan te roepen dat het "niet uitvoerbaar" is, maakt nog niet dat het ook daadwerkelijk zo is. Bewijs het eerst maar eens.
Geef eens een voorbeeld van een plan van Wilders dat in de praktijk is uitgevoerd dan.
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
pi_137729587
quote:
10s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 13:28 schreef hpeopjes het volgende:

[..]

En toch ben je er bang voor. Rara hoe kan dat?
Ik slaap er al tijden niet meer zo lekker door inderdaad.
pi_137729619
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 13:32 schreef Viajero het volgende:

[..]

Geef eens een voorbeeld van een plan van Wilders dat in de praktijk is uitgevoerd dan.
lezen is ook een kunst. :')
pi_137729634
quote:

[..]

De caviapolitie! :D
pi_137729636
quote:

[..]

Want als een plan in de praktijk nog nooit is uitgevoerd, betekent dat meteen dat het "niet uitvoerbaar" is? :')

Afijn, ik moet er weer vandoor. Veel plezier nog met het gehuilebalk om Wilders! :W
  vrijdag 14 maart 2014 @ 13:38:19 #25
418547 Old_Pal
Meningfabriek
pi_137729756
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 13:34 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

De caviapolitie! :D
_O-
"Vroeger toen alles beter was, was alles slechter"
pi_137729854
Ik zie Wilders meer als een soort virusscanner, hij detecteert dat onze samenleving geïnfecteerd is met de islam, maar kan er niets aan doen. "Uw samenleving is ernstig geïnfecteerd, mag ik wat Marokkanen verwijderen?" "Nee! Hitler! Einz!"
pi_137729862
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 13:31 schreef hpeopjes het volgende:

[..]

Ik kan er zo een stuk op 5 noemen (terug naar gulden, geen geld aan bepaalde EU landen, kopvoddentax, etc), als ik hun partijprogramma lees vast meer. Maar dat maakt verder niet uit, want alle kritiek doe jij toch af als links complot.
  vrijdag 14 maart 2014 @ 13:42:13 #28
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_137729900
Ik vraag me eerder af waarom de PvdA criminele Marokkanen zo graag in Nederland wil houden? Wat mij betreft mag er trouwens een actief uitzettingsbeleid komen voor alle criminelen.
censuur :O
pi_137729935
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 13:41 schreef DrDentz het volgende:
Ik zie Wilders meer als een soort virusscanner, hij detecteert dat onze samenleving geïnfecteerd is met de islam, maar kan er niets aan doen. "Uw samenleving is ernstig geïnfecteerd, mag ik wat Marokkanen verwijderen?" "Nee! Hitler! Einz!"
Meh. Wilders is meer de irritante pop-up "GEFELICITEERD U HEBT $ 1.000.000 GEWONNEN!!". Waarna je denkt: "flikker op, welke mongool trapt hier nou in?"..
pi_137730009
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 13:42 schreef RemcoDelft het volgende:
Ik vraag me eerder af waarom de PvdA criminele Marokkanen zo graag in Nederland wil houden? Wat mij betreft mag er trouwens een actief uitzettingsbeleid komen voor alle criminelen.
Goed plan! Ken je het dorp Sint Willebrord (Noord Brabant)? Één grote tuigkolonie, elke week staat er wel wat over in de krant hier. 1x raden welke partij er daar erg populair is. En nee, het is niet de pvda.

DE GRENS OVER MET DAT TUIG!

pi_137730078
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 13:42 schreef RemcoDelft het volgende:
Omdat de hele achterban van de PvdA zijn inkomen verdient aan die probleemgevallen dmv van een heeeel uitgebreid netwerk.
pi_137732850
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 13:45 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Goed plan! Ken je het dorp Sint Willebrord (Noord Brabant)? Één grote tuigkolonie, elke week staat er wel wat over in de krant hier. 1x raden welke partij er daar erg populair is. En nee, het is niet de pvda.

DE GRENS OVER MET DAT TUIG!

Prima.

En dan in hun kielzog , of voorop wat mij betreft , meteen ook al het allochtone tuig.
pi_137732969
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 13:47 schreef ReplaR het volgende:

[..]

Omdat de hele achterban van de PvdA zijn inkomen verdient aan die probleemgevallen dmv van een heeeel uitgebreid netwerk.
Dus een politie agent stemt volgens jou pvda , want dan heeft hij voldoende werk ?
  vrijdag 14 maart 2014 @ 15:18:59 #34
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_137733172
Hier moest ik wel vreselijk om lachen.
"Dat leverde hem veel geschokte reacties op, onder andere van PvdA-voorzitter Hans Spekman. Die zei dat hij van zo'n uitspraak „moet braken”, waarna Wilders zei dat dat voor Spekman „een mooie aanleiding zou zijn om eens een schone trui aan te trekken”. _O- _O- _O-
  vrijdag 14 maart 2014 @ 15:20:22 #35
37295 Luigi
mario pls
pi_137733223
quote:
7s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 15:18 schreef DUTCHKO het volgende:
"Dat leverde hem veel geschokte reacties op, onder andere van PvdA-voorzitter Hans Spekman. Die zei dat hij van zo'n uitspraak „moet braken”, waarna Wilders zei dat dat voor Spekman „een mooie aanleiding zou zijn om eens een schone trui aan te trekken”. _O- _O- _O-
Politici zijn toch geen cabaratiers?
pi_137733340
quote:
Geert is gewoon de grootste troll van het Binnenhof _O-
Hij heeft mijn stem weer verdiend met die grap, prachtig!
  vrijdag 14 maart 2014 @ 15:26:59 #37
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_137733467
quote:
5s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 15:20 schreef Luigi het volgende:

[..]

Als ik af en toe dat amateuristische gekrakeel zie dan zou ik zeggen: jazeker wel! :Y
pi_137733468
quote:
Mwah, dat is weer wat overdreven. Wilders is inderdaad een soort scanner, hij neemt bepaalde zaken waar die resoneren bij een groot deel van de bevolking. Maar ik ga daar geen waardeoordeel aan hechten omdat naar mijn ervaring 'de mening van het volk', alhoewel doorgaans een feitelijke basis heeft, in de details en nuance vaak ongegrond is.

Die criminele mocro-boefjes moeten inderdaad aangepakt worden, maar onze medeburgers van Marokkaanse komaf zijn niet als één groep schuldig. Pak criminelen aan maar pak geen bevolkingsgroepen aan, dat is niet effectief en eerlijk gezegd vrij smakeloos.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  vrijdag 14 maart 2014 @ 15:28:21 #39
37295 Luigi
mario pls
pi_137733518
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 15:26 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Als ik af en toe dat amateuristische gekrakeel zie dan zou ik zeggen: jazeker wel! :Y
Tsja...

quote:
10s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 15:23 schreef karton2 het volgende:

Hij heeft mijn stem weer verdiend met die grap, prachtig!
Kennelijk toch veel SBS6 kijkers onder degene die gevoelig zijn voor dergelijke retoriek.
pi_137733524
quote:

[..]

Ik had dan ook jaren de indruk dat Wilders een cabaretier was in plaats van een politicus.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  vrijdag 14 maart 2014 @ 15:28:36 #41
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_137733526
Domme uitspraak van Wilders. Naast hele vervelende Marokkanen kennen de meeste mensen ook wel een paar keurige Marokkanen en dergelijke uitspraken gaan veel te ver. Je trapt daar ook mensen mee op hun ziel die zich wel weten te gedragen en hun medemens respecteren.

Het zou Wilders sieren als hij toe zou geven te kort door de bocht te gaan door negatief over Marokkanen in het algemeen te zijn in plaats van specifiek over het overlastgevende deel.
Scratch a liberal and you will find a fascist
  vrijdag 14 maart 2014 @ 15:29:13 #42
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_137733549
quote:
Dat is dan wel weer geining :')
Scratch a liberal and you will find a fascist
pi_137733574
Marrokaanse Koning kan je dan ook met Hitler vergelijken... Maarja dat wordt natuurlijk niet door onze PvdAllochtoonse Marokkaan gezegd.
pi_137733622
De Marokkaanse koning is een held, lekker jezelf verrijken ten koste van een land.
pi_137733652
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 15:30 schreef OranjeEnBrood het volgende:
Marrokaanse Koning kan je dan ook met Hitler vergelijken... Maarja dat wordt natuurlijk niet door onze PvdAllochtoonse Marokkaan gezegd.
Kan je daar ook al op stemmen dan?
  vrijdag 14 maart 2014 @ 15:34:01 #46
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_137733708
quote:
13s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 15:28 schreef EdvandeBerg het volgende:
Domme uitspraak van Wilders. Naast hele vervelende Marokkanen kennen de meeste mensen ook wel een paar keurige Marokkanen en dergelijke uitspraken gaan veel te ver. Je trapt daar ook mensen mee op hun ziel die zich wel weten te gedragen en hun medemens respecteren.

Het zou Wilders sieren als hij toe zou geven te kort door de bocht te gaan door negatief over Marokkanen in het algemeen te zijn in plaats van specifiek over het overlastgevende deel.
Waar men goed in is om alles weer eens in het oneinduge te trekken in nederland. Opgestoken vingertjes, WW2 er weer bij halen en weet ik veel.
Feit is dat een grote groep Marokkanen overlast veroorzaakt. Zelfs de marokkaanse overheid valt niet mee te praten en haalt zijn schouders op.
Als je geen last van dit soort figuren heb, prima. Maar als je er dagelijks mee te maken hebt, door dat je wijk geterroriseerd word bijvoorbeeld, dan praat je wel anders.
Vroeger waren het een groep Molukkers die problemen veroorzaakten en nu hebben we Marokkanen.
En aangezien niemand hier wat aan doet gaan mensen uit pure woed en frustratie stemmen op Wilders die het openlijk benoemd. Is niets vreemd aan, gebeurt al jaren op deze aardbol.
pi_137733747
Wilders zweerde toch bij aow op 65 jaar destijds? Hij lult niet alleen slap maar kan ook niet aan zijn woord houden.

Gevalletje aandachtshoer.
pi_137733848
quote:
In Nederland mag per 12 vierkante meter maar één arbeidsmigrant uit Oost-Europa wonen. Verder moeten migranten over de stad worden verspreid.
Van de Propaganda-Abteilung der mit Butter auf dem Kopf geschmückte P.V.D.A.

http://www.parool.nl/paro(...)ierkante-meter.dhtml
  vrijdag 14 maart 2014 @ 15:37:40 #49
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_137733852
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 15:34 schreef Skillsy het volgende:
Wilders zweerde toch bij aow op 65 jaar destijds? Hij lult niet alleen slap maar kan ook niet aan zijn woord houden.

Gevalletje aandachtshoer.
PvdA zou de arbeiders beschermen. Nou DAT zien we.... _O- _O- Ze zijn getrouwd met de VVD op dit moment die hun als Bitch gebruikt... _O-
  vrijdag 14 maart 2014 @ 15:39:16 #50
37295 Luigi
mario pls
pi_137733910
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 15:34 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Waar men goed in is om alles weer eens in het oneinduge te trekken in nederland. Opgestoken vingertjes, WW2 er weer bij halen en weet ik veel.
Feit is dat een grote groep Marokkanen overlast veroorzaakt. Zelfs de marokkaanse overheid valt niet mee te praten en haalt zijn schouders op.
Als je geen last van dit soort figuren heb, prima. Maar als je er dagelijks mee te maken hebt, door dat je wijk geterroriseerd word bijvoorbeeld, dan praat je wel anders.
Vroeger waren het een groep Molukkers die problemen veroorzaakten en nu hebben we Marokkanen.
En aangezien niemand hier wat aan doet gaan mensen uit pure woed en frustratie stemmen op Wilders die het openlijk benoemd. Is niets vreemd aan, gebeurt al jaren op deze aardbol.
Wilders is de enige die het criminaliteitsprobleem benoemt? Hou toch op.
Zelfs in het programma van D66, volgens velen dé tegenpool van Wilders, kom je genoeg ferme taal tegen. (vanaf hier dus: https://www.d66.nl/verkie(...)id-door-recht/recht/ ).

Maar kennelijk wil het niet landen als je het niet expliciet over moslims of Marokkanen hebt. Prima als dat je menig is, maar daar hebben we dus een naam voor in dit land. Onversneden rascisme. Moet je óók tegen kunnen dan hoor, dat labeltje, als je zo van de ferme taal bent.
  vrijdag 14 maart 2014 @ 15:53:10 #51
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_137734547
quote:
5s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 15:39 schreef Luigi het volgende:

[..]

Wilders is de enige die het criminaliteitsprobleem benoemt? Hou toch op.
Zelfs in het programma van D66, volgens velen dé tegenpool van Wilders, kom je genoeg ferme taal tegen. (vanaf hier dus: https://www.d66.nl/verkie(...)id-door-recht/recht/ ).

Maar kennelijk wil het niet landen als je het niet expliciet over moslims of Marokkanen hebt. Prima als dat je menig is, maar daar hebben we dus een naam voor in dit land. Onversneden rascisme. Moet je óók tegen kunnen dan hoor, dat labeltje, als je zo van de ferme taal bent.
Heel veel regeltjes en "ferme" uitspraken op papier. De realitieit laat zien dat er niets gebeurt. En het zijn natuurlijk niet alleen marocs die er wat van kunnen. Elke groep heeft wel zijn uitwassen.
Wilders benoemt de groep die er het meest negatief uit springt en dat zijn de Marocs maar je kan ook Antillianen opnoemen.
Is misschien vervelend maar dat wijzen de onderzoeken uit.
Bovendien zijn er nog wat meerdere punten die het gedrag van sommige groepen kan verklaren w.o cultuur, religie en geen toekomst uitzicht.
Het zou niet mogen maar zo is het nu eenmaal.
Maar het is werkelijk te zot dat deze problemen al zo lang door gaan en dan krijg je inderdaad dat er zich Wilders partijtjes gaan vormen.
  vrijdag 14 maart 2014 @ 15:56:23 #52
37295 Luigi
mario pls
pi_137734673
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 15:53 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Heel veel regeltjes en "ferme" uitspraken op papier. De realitieit laat zien dat er niets gebeurt
Nee, de realiteit is dat je in Nederland niet alleen regeert en dus compromissen moet sluiten.
De realiteit is dat we uit een crisisperiode komen waarin er eerder minder dan meer uitgegeven kan (moet) worden.
De realiteit is dat je sommige van Wilders zijn briljante plannen niet uit kúnt voeren.

Dat is de realiteit waar Wilders (en velen van zijn volgelingen) hun ogen voor sluiten. Bewust.
pi_137735005
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 15:37 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

PvdA zou de arbeiders beschermen. Nou DAT zien we.... _O- _O- Ze zijn getrouwd met de VVD op dit moment die hun als Bitch gebruikt... _O-
PvdA , ja ook al zo'n domme partij. Die draaikonten zijn allang hun rode kleur kwijt
  vrijdag 14 maart 2014 @ 16:08:04 #54
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_137735052
quote:
7s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 15:56 schreef Luigi het volgende:

[..]

Nee, de realiteit is dat je in Nederland niet alleen regeert en dus compromissen moet sluiten.
De realiteit is dat we uit een crisisperiode komen waarin er eerder minder dan meer uitgegeven kan (moet) worden.
De realiteit is dat je sommige van Wilders zijn briljante plannen niet uit kúnt voeren.

Dat is de realiteit waar Wilders (en velen van zijn volgelingen) hun ogen voor sluiten. Bewust.
Even om op het eerste punt in te gaan: je kan minder uitgeven maar het hangt er van af op welk gebied je dat doet. Ik ben helemaal niet voor het bezuinigen op de burger. Dat schaad de interne economie. Dus dat is een verschil van mening en inzicht.

Punt twee: inderdaad niet alle plannen zijn uitvoerbaar van Wilders maar er zijn zeker punten die WEL uitvoerbaar zijn maar die veel te politiek gevoelig liggen om uitgevoerd te worden. Men is bang voor zetel verlies, hun vette baantje etc etc.
De politiek in Nederland is op dit moment zeer zwak en het ontbreekt aan zwaargewichten met ruggegraat. Jammer.
  vrijdag 14 maart 2014 @ 16:09:25 #55
37295 Luigi
mario pls
pi_137735091
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 16:08 schreef DUTCHKO het volgende:

De politiek in Nederland is op dit moment zeer zwak en het ontbreekt aan zwaargewichten met ruggegraat.
Daarnaast is de gemiddelde kiezer een verwend klein jong dat gaat gillen als -ie z'n zin niet krijgt. Helpt ook niet mee.

Maar ik heb een vrij pessimistische blik op de Nederlandse stemgerechtigde geloof ik.
  vrijdag 14 maart 2014 @ 16:19:09 #56
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_137735353
quote:
7s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 16:09 schreef Luigi het volgende:

[..]

Daarnaast is de gemiddelde kiezer een verwend klein jong dat gaat gillen als -ie z'n zin niet krijgt. Helpt ook niet mee.

Maar ik heb een vrij pessimistische blik op de Nederlandse stemgerechtigde geloof ik.
Ik denk het niet maar je moet het bekijken vanuit elk oogpunt.
Iemand die in een verloederde wijk woont en geen werk heeft is vebitterd en stemt meer met emotie.
Iemand die geen zorgen heeft kan rustig overal over nadenken en bagataliseerd nogal eens.
Wat je moet doen ( denk ik) is een vuist maken tegen de verloedering en beginnen met de kleine gemeentes waar lokale partijen meer begaan zijn.
Zorg voor je ouderen en zorg voor werk. Er is zat te doen maar de hoge jongens houden het vaak tegen omdat het niet in hun politieke straatje past.
Ikzelf zal zeker NOOIT in een grote stad gaan wonen in Nederland maar altijd een kleiner dorp zoeken en proberen er wat van te maken. (mocht het ooit zo ver komen :) )
pi_137735385
quote:

[..]

Nee hoor, gewoon realistisch.
  vrijdag 14 maart 2014 @ 16:20:48 #58
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_137735394
En nu ga ik werken. Prettige dag nog verder.
  vrijdag 14 maart 2014 @ 16:26:45 #59
37295 Luigi
mario pls
pi_137735554
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 16:19 schreef DUTCHKO het volgende:

Iemand die in een verloederde wijk woont en geen werk heeft is vebitterd en stemt meer met emotie.
Iemand die geen zorgen heeft kan rustig overal over nadenken en bagataliseerd nogal eens.
Ik denk dat het woord dat je zoekt 'nuanceren' is.
pi_137735749
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 16:08 schreef DUTCHKO het volgende:

Punt twee: inderdaad niet alle plannen zijn uitvoerbaar van Wilders maar er zijn zeker punten die WEL uitvoerbaar zijn maar die veel te politiek gevoelig liggen om uitgevoerd te worden. Men is bang voor zetel verlies, hun vette baantje etc etc.
De politiek in Nederland is op dit moment zeer zwak en het ontbreekt aan zwaargewichten met ruggegraat. Jammer.
Nonsens. Als die plannen zo uitvoerbaar zouden zijn, dan had elke partij dat kunnen kopiëren. Zetels kapen bij de PVV is echt niet onmogelijk. Het is terecht dat partijen niet hun ziel en zaligheid willen verkopen aan kiezers die te dom zijn om het politieke proces te begrijpen.

Waar leid je overigens uit af dat politici bang zijn voor het verliezen van hun baan? Dat op het pluche zitten en niets doen is iets wat Wilders al een decennium doet.

Goedkope populistische retoriek.
  vrijdag 14 maart 2014 @ 16:33:56 #61
37295 Luigi
mario pls
pi_137735789
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 16:32 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Nonsens. Als die plannen zo uitvoerbaar zouden zijn, dan had elke partij dat kunnen kopiëren. Zetels kapen bij de PVV is echt niet onmogelijk. Het is terecht dat partijen niet hun ziel en zaligheid willen verkopen aan kiezers die te dom zijn om het politieke proces te begrijpen.

Waar leid je overigens uit af dat politici bang zijn voor het verliezen van hun baan? Dat op het pluche zitten en niets doen is iets wat Wilders al een decennium doet.

Goedkope populistische retoriek.
Ik ben wel blij te signaleren dat er steeds meer (fatsoenlijke, politieke) tegenstand komt tegen dit soort simplisme.
pi_137735867
quote:
7s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 16:33 schreef Luigi het volgende:

[..]

Ik ben wel blij te signaleren dat er steeds meer (fatsoenlijke, politieke) tegenstand komt tegen dit soort simplisme.
Ik zou niet te hard hopen. De overgrote meerderheid van Nederland is dom en volgt geen actualiteit. Die bereik je niet met goede argumenten. Die bereik je alleen met geschreeuw en one-liners.
pi_137737385
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 13:16 schreef gijsman het volgende:
Geert scheert de Marokkanen over 1 kam dat deed hitler ook met de joden, dat is niet fortuin-lijk
Jij hebt kennelijk net zo hard een zondebok nodig, zoals Hitler dat nodig had. Nu lijk jij ook op Hitler.
pi_137737434
quote:
Ik zie Wilders meer als een soort virusscanner,
Hilarisch! Wilders de Virusscanner :D
pi_137737468
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 17:25 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:

[..]

Jij hebt kennelijk net zo hard een zondebok nodig, zoals Hitler dat nodig had. Nu lijk jij ook op Hitler.
ik geef mijn mening
pi_137737489
quote:

[..]

Als cabaratiers denken politici te zijn, waarom niet?
pi_137737615
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 17:28 schreef gijsman het volgende:

[..]

ik geef mijn mening
Deed Hitler ook al! Gaan de overeenkomsten wel ophouden?
En Wilders geeft ook, net zoals jij en Hitler, zijn mening.
pi_137737674
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 17:32 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:

[..]

Deed Hitler ook al! Gaan de overeenkomsten wel ophouden?
En Wilders geeft ook, net zoals jij en Hitler, zijn mening.
Als jij me wil vergelijken met Hitler dan zal ik je laten weten wanneer mijn snor in dezelfde vorm is
pi_137737708
quote:
Ik ook.
pi_137737756
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 17:34 schreef gijsman het volgende:

[..]

Als jij me wil vergelijken met Hitler dan zal ik je laten weten wanneer mijn snor in dezelfde vorm is
Ik heb je al 2x vergeleken met Hitler, maar van jouw snor hoef ik niks te weten.
Maar kan ik hieruit concluderen dat je de vergelijking niet leuk vindt?

[ Bericht 5% gewijzigd door CynicusRomanticusRob op 14-03-2014 17:43:37 ]
pi_137738025
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 17:37 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:

[..]

Ik heb je al 2x vergeleken met Hitler, maar van jouw snor hoef ik niks te weten.
Maar kan ik hieruit concluderen dat je de vergelijking niet leuk vindt?
Zo intelligent hoeft je niet te zijn om die conclusie te trekken.
pi_137738117
Hij doet het weer, zie geenstijl :P.
pi_137738198
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 17:46 schreef gijsman het volgende:

[..]

Zo intelligent hoeft je niet te zijn om die conclusie te trekken.
Waarom vergelijk jij anderen dan wel met Hitler, terwijl je het zelf niet leuk vindt wanneer men jou met Hitler vergelijkt?
pi_137738254
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 17:52 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:

[..]

Waarom vergelijk jij anderen dan wel met Hitler, terwijl je het zelf niet leuk vindt wanneer men jou met Hitler vergelijkt?
Dus iedereen die wilders vergelijkt met Hitler moet dus ook daarmee vergeleken worden.
Elders heb ik Obama ook eens vergeleken met een dictator... ben ik dat dan ook meteen?
  vrijdag 14 maart 2014 @ 17:56:33 #75
123341 penny-wise
Cliniclown-aspirant
pi_137738270
Geert mag wel oppassen, VvdG komt binnenkort vrij.....
pi_137738282
quote:

[..]

Valt wel mee hoor!

Een verwend klein jong kan doorgaans heel goed aangeven wat hij wel wil (dit in tegenstelling tot de gemiddelde stemgerechtigde).
pi_137738303
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 17:49 schreef expans het volgende:
Hij doet het weer, zie geenstijl :P.
Ja ik heb het gezien. En hier is wel heel erg duidelijk wat hij bedoelt. Hij heeft het niet alleen over criminele Marokkanen, hij heeft het over criminelen in het algemeen. :N
pi_137738311
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 17:55 schreef gijsman het volgende:

[..]

Dus iedereen die wilders vergelijkt met Hitler moet dus ook daarmee vergeleken worden
Ik vroeg: "Waarom vergelijk jij anderen dan wel met Hitler, terwijl je het zelf niet leuk vindt wanneer men jou met Hitler vergelijkt?"
  vrijdag 14 maart 2014 @ 17:59:07 #79
306109 francoisdublanc
Urgent en At your service
pi_137738338
Ik vind het wel grappig dat de PvdA het erger vindt dat de Marokkanen worden beledigd dan die kleine straatterroristen die de straten onveilig maken. Homo's die worden weggepest, oude vrouwtjes die worden beroofd, mensen die niet meer een wandeling kunnen maken in hun wijk, extremisten die mensen hun wil opleggen en de criminaliteitscijfers die werkelijk de spuigaten uitlopen. De PvdA komt alleen voor hun allochtonen kiezer op, echt ongelofelijk. 95% van de kiezers van de PvdA in Den Haag is allochtoon (!). Ze gaan die problemen daar echt niet aanmaken anders stemmen die niet meer op ze. De PvdA heeft de afgelopen jaren er aan bijgedragen dat Den Haag echt verpauperd is en dat gaat voorlopig niet meer veranderen. Ze zouden zich eens op de oorzaak moeten focussen in plaats van de gevolgen.

Een schande is het dat deze partij nog zoveel invloed heeft.
pi_137738348
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 17:56 schreef penny-wise het volgende:
Geert mag wel oppassen, VvdG komt binnenkort vrij.....
Waarom dacht je anders dat alle partijen niet meer bang voor Wilders zijn?
pi_137738386
quote:
10s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 13:25 schreef hpeopjes het volgende:

[..]

Een briljante rant weer inderdaad.
Rant?
pi_137738390
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 17:59 schreef sonnyspek het volgende:
Ik vind het wel grappig dat de PvdA het erger vindt dat de Marokkanen worden beledigd dan die kleine straatterroristen die de straten onveilig maken. Homo's die worden weggepest, oude vrouwtjes die worden beroofd, mensen die niet meer een wandeling kunnen maken in hun wijk, extremisten die mensen hun wil opleggen en de criminaliteitscijfers die werkelijk de spuigaten uitlopen. De PvdA komt alleen voor hun allochtonen kiezer op, echt ongelofelijk. 95% van de kiezers van de PvdA in Den Haag is allochtoon (!). Ze gaan die problemen daar echt niet aanmaken anders stemmen die niet meer op ze. De PvdA heeft de afgelopen jaren er aan bijgedragen dat Den Haag echt verpauperd is en dat gaat voorlopig niet meer veranderen.

Wat een BULLSHIT. Ik ben geen PVDA stemmer, voordat je daar over begint, maar dit is gewoon onzin. Waar komt deze statement vandaan?
pi_137738409
Marokkanen zijn zwaar oververtegenwoordigd in de criminaliteitscijfers dus helemaal mee eens wat Wilders zegt. Het is alleen niks meer dan aandachttrekkerij voor de verkiezingen want er iets aan doen kan hij niet.
  vrijdag 14 maart 2014 @ 18:03:18 #84
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_137738434
Als ie echt lef had deed hij zijn uitspraak zonder bodyguards in de Haagse Schilderswijk. Wilders is een grote lafbek.
pi_137738449
quote:
10s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 18:03 schreef IkeDubaku99 het volgende:
Als ie echt lef had deed hij zijn uitspraak zonder bodyguards in de Haagse Schilderswijk. Wilders is een grote lafbek.
Rare definitie van lafheid hou jij erop na :')
  vrijdag 14 maart 2014 @ 18:04:44 #86
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_137738474
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 18:04 schreef Arthur_Spooner het volgende:

[..]

Rare definitie van lafheid hou jij erop na :')
Heel makkelijk om van een afstand zulke uitspraken te doen. :')
pi_137738481
quote:
zeg cynicus romanticus figuur... is deze persoon ook meteen laf en goor?
  vrijdag 14 maart 2014 @ 18:04:57 #88
306109 francoisdublanc
pi_137738483
Kwam hierover een grote discussie op gang? http://www.omroepwest.nl/(...)g-trouw-aan-al-qaida
Nee.
pi_137738506
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 18:04 schreef IkeDubaku99 het volgende:

[..]

Heel makkelijk om van een afstand zulke uitspraken te doen. :')
pi_137738510
quote:
Als jij echt lef had zei je dat tegen Wilders in plaats van op een internetforum.

Wat dat betreft is hij wel een stuk dapperder dan jij trouwens. Hij deed het tenminste nog in het openbaar.
Conscience do cost.
pi_137738515
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 17:59 schreef sonnyspek het volgende:
Ik vind het wel grappig dat de PvdA het erger vindt dat de Marokkanen worden beledigd dan die kleine straatterroristen die de straten onveilig maken. Homo's die worden weggepest, oude vrouwtjes die worden beroofd, mensen die niet meer een wandeling kunnen maken in hun wijk, extremisten die mensen hun wil opleggen en de criminaliteitscijfers die werkelijk de spuigaten uitlopen. De PvdA komt alleen voor hun allochtonen kiezer op, echt ongelofelijk. 95% van de kiezers van de PvdA in Den Haag is allochtoon (!). Ze gaan die problemen daar echt niet aanmaken anders stemmen die niet meer op ze. De PvdA heeft de afgelopen jaren er aan bijgedragen dat Den Haag echt verpauperd is en dat gaat voorlopig niet meer veranderen. Ze zouden zich eens op de oorzaak moeten focussen in plaats van de gevolgen.

Den Haag is verpaupert ?? Hoezo ?
Bedoel je op normen en waarden gebied of iets dergelijks ?
  vrijdag 14 maart 2014 @ 18:06:12 #92
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_137738517
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 18:05 schreef ems. het volgende:

[..]

Als jij echt lef had zei je dat tegen Wilders in plaats van op een internetforum.
Mocht ik hem tegenkomen zal ik dat inderdaad doen.
pi_137738589
quote:
10s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 18:06 schreef IkeDubaku99 het volgende:

[..]

Mocht ik hem tegenkomen zal ik dat inderdaad doen.
Vind je het niet een probleem dan dat een persoon als Wilders niet dergelijke dingen kan zeggen, zonder beveiliging ?
Of je het nou met hem eens bent of niet, iedereen zou moeten vinden dat je 'alles' zou moeten kunnen zeggen
  vrijdag 14 maart 2014 @ 18:09:24 #94
306109 francoisdublanc
pi_137738607
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 18:06 schreef arjan1112 het volgende:

[..]

Den Haag is verpaupert ?? Hoezo ?
Bedoel je op normen en waarden gebied of iets dergelijks ?
http://www.omroepwest.nl/(...)g-trouw-aan-al-qaida
Onder andere. Ooit in Den Haag geweest afgelopen tijd?
  vrijdag 14 maart 2014 @ 18:10:30 #95
111528 Viajero
Who dares wins
pi_137738637
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 18:08 schreef arjan1112 het volgende:

[..]

Vind je het niet een probleem dan dat een persoon als Wilders niet dergelijke dingen kan zeggen, zonder beveiliging ?
Of je het nou met hem eens bent of niet, iedereen zou moeten vinden dat je 'alles' zou moeten kunnen zeggen
Iedereen behalve Wilders natuurlijk. Je hoeft maar een klein beetje kritiek op hem te hebben en hij weet niet hoe snel hij naar de rechter moet rennen om de kritiek te verbieden.
pi_137738641
Wilders zegt gewoon hardop wat de gemiddelde autochtone Hagenees denkt.
BARUJ SHEM KEVOD MALJUTO LE´OLAM VA´ED
pi_137738643
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 18:09 schreef sonnyspek het volgende:

[..]

http://www.omroepwest.nl/(...)g-trouw-aan-al-qaida
Onder andere. Ooit in Den Haag geweest afgelopen tijd?
Nee maar jij bedoeld iets anders met verpaupering dan ik, Den Haag staat niet vol met half ingestorte gebouwen en dergelijke
  vrijdag 14 maart 2014 @ 18:12:04 #98
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_137738674
quote:

[..]

Het leven dat Wilders leidt is nogal triest te noemen qua persoonlijk leven. Ik vind wel dat hij te vaak de grens opzoekt (dat mag ook in het politieke debat). Ik ben het wel met je eens dat de vrijheid van meningsuiting ruim moet zijn, maar er dient wel over en weer respect te zijn tussen de partijen in het debat.
  vrijdag 14 maart 2014 @ 18:12:56 #99
3542 Gia
User under construction
pi_137738689
quote:

Precies.
Daarbij wil de pvda ook een grens stellen aan het aantal Polen in een stad.

Waarom mag je wel een grens stellen aan het aantal oostblokkers, maar niet aan het aantal noordafrikanen?
pi_137738712
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 18:12 schreef Gia het volgende:

[..]

Precies.
Daarbij wil de pvda ook een grens stellen aan het aantal Polen in een stad.

Waarom mag je wel een grens stellen aan het aantal oostblokkers, maar niet aan het aantal noordafrikanen?
Heb je daar een linkje van?
wist wel dat leefbaar rotterdam dat wil, maar van de pvda heb ik het ff gemist
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')