Rijdt er iemand met 60 door een woonerf, vaak een Audi.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 01:31 schreef datismijnmening het volgende:
Omdat mensen die in die Duitse leasebakken asorijders zijn
Toch wel erg generaliserend natuurlijk, want dit volk tref je niet aan in bmw's of in vw golfjes?quote:Op vrijdag 14 maart 2014 07:15 schreef Alan_Bastard het volgende:
[..]
Rijdt er iemand met 60 door een woonerf, vaak een Audi.
Rechts inhalen over de vluchtstrook, vaak een Audi
Op de stoep geparkeerd en daarbij zowel de blindengeleidestrook als de opgang van rolstoelers blokkeren, een Audo
Blijkbaar is een bepaald slag volk gek op Audi's en dan sla ik wel over. Los van het design wat qua saaiheid overeenkomt met Skoda, maar dan veel duurder.
Het is ook treurig als je alleen van een full-option auto kan genieten. Hij rijdt echt niet beter door allerlei overbodige fratsen.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 08:12 schreef SicSicSics het volgende:
Niks mis met Audi, maar geldt wel (net als bij de andere Duitsers) dat ze pas leuk worden ná de middenklasse. Hoewel de A5 er natuurlijk wel mee doorkan.![]()
En dan eigenlijk ook alleen full-option en met een dikke motor.
In een kale A4 rijden om het A4 rijden vind ik zo enorm treurig.
En de auto haten vanwege de bestuurderdat vind ik ook treurig.
Jij vindtquote:Op vrijdag 14 maart 2014 10:05 schreef leolinedance het volgende:
Het is ook treurig als je alleen van een full-option auto kan genieten. Hij rijdt echt niet beter door allerlei overbodige fratsen.
Ik heb zo'n kale Duitser, en moet zeggen dat ik alleen automatische stoelverstelling echt mis. Irritant als mijn vriendin heeft gereden en ik moet heel de rotzooi weer instellenquote:Op vrijdag 14 maart 2014 10:10 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Jij vindt
Het gaat mij ook niet alleen om rijgedrag, maar ook om rijgenot.
Wat is er niet goed aan Audi als auto?quote:Op vrijdag 14 maart 2014 10:42 schreef Tomatenboer het volgende:
Er bestaat volgens mij weldegelijk aversie tegen Audi(rijders), omdat Audi tegenwoordig een vergelijkbaar imago heeft als BMW jaren geleden had. Dat van asociaal rijdende patserbak.
Ik moet zeggen dat dit beeld aardig overeenkomt met mijn eigen bevindingen op de weg. Al is Audi beslist geen uitzondering, ook Volkswagenrijders zie ik bovengemiddeld vaak asociaal gedrag vertonen op de weg.
Komt denk ik ook doordat veel auto's van die concerns geleased worden, en ook meer een bepaald type mens aanspreekt, de meer zelfverzekerde, arrogante personen, die belang hechten aan status en imago zonder daarbij al te veel belang te hechten aan daadwerkelijk feitelijk onderbouwde argumenten (anders kom je niet bij Volkswagen of Audi uit want zo goed zijn die auto's objectief bezien niet).
Meestal maken die karaktereigenschappen een mens er niet sympathieker op, en zal dit dus ook zichtbaar zijn in het rijgedrag dat deze mensen tentoon spreiden.
Tot zover mijn stukje amateurpsychologie.
De betrouwbaarheid laat te wensen over bij de Audi's van 10 jaar en jonger, en je betaalt teveel voor wat je krijgt. Het mag een dooddoener zijn, maar ik blijf Audi's te dure Volkswagens vinden. Daar doet een hoogwaardiger interieur voor mij weinig aan af.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 10:44 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Wat is er niet goed aan Audi als auto?
Inderdaad een aardige dooddoener, een Audi is veel meer dan een dure Volkswagen.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 10:47 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
De betrouwbaarheid laat te wensen over bij de Audi's van 10 jaar en jonger, en je betaalt teveel voor wat je krijgt. Het mag een dooddoener zijn, maar ik blijf Audi's te dure Volkswagens vinden. Daar doet een hoogwaardiger interieur voor mij weinig aan af.
Vinden veel Audirijders zelf inderdaad.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 11:00 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Inderdaad een aardige dooddoener, een Audi is veel meer dan een dure Volkswagen.
Dat kan ik bevestigen ik erger me regelmatig rot aan die aso audibestuurders.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 07:15 schreef Alan_Bastard het volgende:
[..]
Rijdt er iemand met 60 door een woonerf, vaak een Audi.
Rechts inhalen over de vluchtstrook, vaak een Audi
Op de stoep geparkeerd en daarbij zowel de blindengeleidestrook als de opgang van rolstoelers blokkeren, een Audo
Blijkbaar is een bepaald slag volk gek op Audi's en dan sla ik wel over. Los van het design wat qua saaiheid overeenkomt met Skoda, maar dan veel duurder.
Procentueel gezien veel minder de audibestuurder is echt opvallend vaak een aso in het verkeer.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 09:05 schreef Apekoek het volgende:
[..]
Toch wel erg generaliserend natuurlijk, want dit volk tref je niet aan in bmw's of in vw golfjes?
Ook wel, maar gek genoeg vooral bij afgetrapte BMW's en Golfjes. Bij Audi lijkt het wel alsof je alle sociale normen moet inleveren om de sleutels te krijgen. Nogmaals, dit is natuurlijk zwart/wit, want er zijn ook uitzonderingenquote:Op vrijdag 14 maart 2014 09:05 schreef Apekoek het volgende:
[..]
Toch wel erg generaliserend natuurlijk, want dit volk tref je niet aan in bmw's of in vw golfjes?
Een Bugatti is ook 'maar' een dure VW, net als een Lambo tegenwoordig geloof ik.. En toch zal er wel ergens een soort van verschilletje in zitten, en dat zit vast niet alleen in de kwaliteit van het gebruikte leerquote:Op vrijdag 14 maart 2014 11:04 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Vinden veel Audirijders zelf inderdaad.
Maar ik heb het nog niet ervaren (al heb ik zelf geen Audi's in mijn bezit gehad, wel meerdere malen met Audi's meegereden).
Overigens kunnen de mensen die beweren dat Audi veel meer is dan een dure Volkswagen vrijwel nooit precies aangeven waarom ze dat vinden. Verder dan een hoogwaardiger interieur en één of ander ondefinieerbaar 'premiumgevoel' komen ze meestal niet.
Er bestaat wel zoiets als een 'premiumgevoel' maar waar dat bij BMW en Mercedes naar mijn mening werkelijk zicht- en voelbaar is, ervaar ik dat bij Audi echt niet. Overigens sta ik daar niet alleen in, net als dat jij niet alleen staat in je mening dat Audi weldegelijk veel meer is dan een dure Volkswagen.
Ik vind dat design van de lampen juist gewoon mooi, dat heeft niets met aso gedrag te maken.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 13:22 schreef NieuweNier het volgende:
Ik denk dat je door een specifieke auto te kopen, toch een soort van uiting probeert te maken. Een statement over jezelf. Je associeert je met het stereotype van een auto.
Denk aan alternatief zijn met een Citroën C6, de Range Rover als statussymbool, Alfa's als hippe auto's, etc.
Audi heeft de laatste tijd een beetje het negatieve asorijders imago van BMW overgenomen...
Ik vind trouwens de achterlichten van audi's best agressief ogen. Nog erger dan die van BMW. Franse auto's ofzo vind ik eleganter.
Klopt inderdaad het is een stereotype dat Audi rijders veel agressiever zijn. Het is gewoon iets wat we allemaal denken. Er zat mensen die debiel rijden in ander soort auto's. De petjes in afgetrapte Corsa's ofzo.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 14:35 schreef Apekoek het volgende:
[..]
Ik vind dat design van de lampen juist gewoon mooi, dat heeft niets met aso gedrag te maken.
Verder rij ik heel veel door europa voor mijn werk. En dan zie ik juist met name benzen en bmws met het hardere smijt en race werk, ook audi's maar die zijn dan niet oververtegenwoordigd ofzo. Ik denk daarom dat vooral Nederlanders dit beeld van audi rijders hebben. Audi is iets betaalbaarder dan een bmw of benz, verder in eu waar taxen op autos lager zijn zie je dit type mens dus in benzen en bmws.
Klopt, en toch geeft dat een onwijs premium gevoel. Als wat je ziet en aanraakt duur lijkt, lijkt de hele auto luxe.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 16:46 schreef Revolution-NL het volgende:
VAG: Schroot met een dun laagje chroom. Het enige premium aan die hokken is tegenwoordig het dashboard. De rest is van inferieure kwaliteit.
Tja maar dat kun je toch ook zeggen van Ford of Peugeot? Wel erg subjectief zonder onderbouwingquote:Op vrijdag 14 maart 2014 16:46 schreef Revolution-NL het volgende:
VAG: Schroot met een dun laagje chroom. Het enige premium aan die hokken is tegenwoordig het dashboard. De rest is van inferieure kwaliteit.
Het gaat inderdaad ook om het gevoel, een 5 sterren hotel is ook niet altijd beter dan een 3 of 4 sterren hotel. Toch betaal je er meer voor en ziet het er allemaal net wat mooier uit.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 16:52 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Klopt, en toch geeft dat een onwijs premium gevoel. Als wat je ziet en aanraakt duur lijkt, lijkt de hele auto luxe.
Een goed voorbeeld is de hoofdtelefoon die ik nu op heb. Alles wat je kan aanraken is brushed stainless steel of hoge kwaliteit leer (B&W). Dat er een plastic frame onder zit is niet wat mijn kwaliteitsbeleving bepaald. Ik voel het staal en het leer. Dat is wat ik ervaar. En het voelt veel luxer dan bijvoorbeeld een Beats By Dr Dre; dat ding heeft ook een plastic frame maar ze hebben er geen leer en metaal omheen gedaan.
waarom die wel?quote:Op vrijdag 14 maart 2014 17:09 schreef ecktebaas123 het volgende:
Ik werk veel met verschillende (vaak nieuwe) autos en ik kan zeggen dat ik de Audi's minder mooi ga vinden. Alleen de S of RS zijn nog om in te rijden.
Omdat de s series precies 2 x zo duur is als de A serie (A3 is 35k en s3 is 70k)quote:
Goede keuze, zou ik ook gedaan hebben als ik een nieuwe uit mocht kiezen. Heerlijke auto die Leon. Hopelijk is er over 2 jaar een facelift (ga geen 3 jaar oud model leasen) of hybride met flink wat power beschikbaar, dan neem ik hem ook.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 22:02 schreef Palomar het volgende:
Heb ook een Audi A3 overwogen als leasebak, maar vind dat je toch wel erg veel betaalt voor weinig bijzonders. En voor elk wissewasje moet je dik bijbetalen. Heb daarom de nieuwe Seat Leon genomen (zelfde motor en techniek als A3) met full options en nog steeds 5000 euro oid goedkoper uit dan een basic A3Heb nu ook led-koplampen, dus in de spiegels van andere weggebruikers lijkt het gewoon alsof er een Audi aankomt waarvoor ze aan de kant moeten
Welke huidige auto, beetje praktisch en bv. tot ¤70K, heeft wel een ziel?quote:Op vrijdag 14 maart 2014 22:01 schreef Gnittoo het volgende:
Top afwerking, maar een merk zonder ziel.
wat?quote:Op vrijdag 14 maart 2014 11:25 schreef eXplorer1 het volgende:
Vaak als ik een auto eruit blaas dan krijg ik een duimpje of een lach te zien bij de bestuurder die het niet verwacht had dat ik zo snel was, bij de audi's/VW gaan ze als een idioot rijden, of je krijgt een middelvinger oid.
Heb anders ontzettend goede ervaringen met de Leon en Golfquote:Op vrijdag 14 maart 2014 21:16 schreef -niemand- het volgende:
Omdat elke audi gewoon een overpriced VW in een ander jasje is.
Sowieso heb ik een ontieglijke hekel aan VAG, want iedereen doet alsof het goed is.
En het is VAG, dus het is goed![]()
![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |