abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_137720093
Tegenwoordig lees ik het op elk type blog, als het over Audi gaat dan deugt er volgens de massa van NL niets meer aan.

Iedereen vind het overpriced en gaat hip doen met Volvo's en andere automobielen. En uiteraard snap ik dat Audi erg traditioneel is gezien uitstraling (weinig verandering maar wel steeds strakkere lijnen), net zoals een aantal andere merken dat doen, zoals Porsche altijd zijn kenmerkende lijnen en koplampen behoud (het is ook een manier van branding natuurlijk).

Maar waar komt de diepgewortelde haat voor Audi vandaan als het gaat om de gemiddelde Nederlander?
  vrijdag 14 maart 2014 @ 01:13:25 #2
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_137720134
Leasebakrijders.
Huilen dan.
  vrijdag 14 maart 2014 @ 01:23:54 #3
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_137720277
Geen idee waar jij uithangt. Maar dat is niet de mening van de gemiddelde Nederlander.

Duitse voertuigen _O_
pi_137720351
Ik haat ze niet maar zal o.a. komen omdat ze al een tijdje weinig meer aan design doen voor hun sedans. Lijkt meer een kwestie van de kopieermachine een aantal procenten groter of kleiner instellen.

Verder hebben ze gewoon veel te veel modellen. :P
- En zoals pijn ook een vorm van voelen is, laat kou me weten dat ik wist wat warmte was.
- Ik ben de reden voor wie voor zijn lijden reden zoekt!
- Those people who tell you not to take chances, they are all missing on what life is about.
pi_137720365
Omdat mensen die in die Duitse leasebakken asorijders zijn
-XOXO-
  vrijdag 14 maart 2014 @ 01:32:58 #6
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_137720385
Hoe kom je hier nou bij. Merk het totaal niet.
pi_137720491
Zogenaamde kenners zeggen dan. Overpriced VW, maar pak eens een ritje in een A3 of A4 nadat je uit een Golf of Passat stapt. Je merkt echt een verschil, ook na een paar jaar.

Maar ze gaan weleens stuk en herstellingen zijn duur.
.
pi_137721288
Ik vind ze zelf niet mooi, en ook een aantal slechte ervaringen met A2/A3 rijders 8)7 Maar ik heb geen aversie tegen Audi. Volvo's zijn net zo goed overpriced, en daar zit af en toe ook kutvolk in..
pi_137721315
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 01:31 schreef datismijnmening het volgende:
Omdat mensen die in die Duitse leasebakken asorijders zijn
Rijdt er iemand met 60 door een woonerf, vaak een Audi.
Rechts inhalen over de vluchtstrook, vaak een Audi
Op de stoep geparkeerd en daarbij zowel de blindengeleidestrook als de opgang van rolstoelers blokkeren, een Audo

Blijkbaar is een bepaald slag volk gek op Audi's en dan sla ik wel over. Los van het design wat qua saaiheid overeenkomt met Skoda, maar dan veel duurder.
Grootverdiener die ook de kleintjes Est.
  vrijdag 14 maart 2014 @ 08:12:54 #10
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_137721720
Niks mis met Audi, maar geldt wel (net als bij de andere Duitsers) dat ze pas leuk worden ná de middenklasse. Hoewel de A5 er natuurlijk wel mee doorkan. :Y

En dan eigenlijk ook alleen full-option en met een dikke motor.

In een kale A4 rijden om het A4 rijden vind ik zo enorm treurig.

En de auto haten vanwege de bestuurder :') dat vind ik ook treurig.
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  vrijdag 14 maart 2014 @ 08:41:31 #11
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_137722016
Afgunst?

"Gij zult niet begeren uws naasten huis; gij zult niet begeren uws naasten vrouw, noch zijn dienstknecht, noch zijn dienstmaagd, noch zijn os, noch zijn Audi, noch zijn ezel, noch iets, dat uws naasten is."
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  vrijdag 14 maart 2014 @ 09:05:48 #12
82546 Apekoek
terrorhenk
pi_137722334
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 07:15 schreef Alan_Bastard het volgende:

[..]

Op de stoep geparkeerd en daarbij zowel de blindengeleidestrook als de opgang van rolstoelers blokkeren, een Audo

Blijkbaar is een bepaald slag volk gek op Audi's en dan sla ik wel over. Los van het design wat qua saaiheid overeenkomt met Skoda, maar dan veel duurder.
Toch wel erg generaliserend natuurlijk, want dit volk tref je niet aan in bmw's of in vw golfjes?
  vrijdag 14 maart 2014 @ 10:05:32 #13
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_137723674
quote:
14s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 08:12 schreef SicSicSics het volgende:
Niks mis met Audi, maar geldt wel (net als bij de andere Duitsers) dat ze pas leuk worden ná de middenklasse. Hoewel de A5 er natuurlijk wel mee doorkan. :Y

En dan eigenlijk ook alleen full-option en met een dikke motor.

In een kale A4 rijden om het A4 rijden vind ik zo enorm treurig.

En de auto haten vanwege de bestuurder :') dat vind ik ook treurig.
Het is ook treurig als je alleen van een full-option auto kan genieten. Hij rijdt echt niet beter door allerlei overbodige fratsen.
  vrijdag 14 maart 2014 @ 10:10:09 #14
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_137723844
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 10:05 schreef leolinedance het volgende:
Het is ook treurig als je alleen van een full-option auto kan genieten. Hij rijdt echt niet beter door allerlei overbodige fratsen.
Jij vindt ;)
Het gaat mij ook niet alleen om rijgedrag, maar ook om rijgenot. :7
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_137724049
Nooit iets gehoord van haat richting Audi. Audi staat voor de gemiddelde Nederlander in het rijtje BMW, Audi, Mercedes, allemaal een pat nat.
  vrijdag 14 maart 2014 @ 10:20:53 #16
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_137724147
quote:
6s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 10:10 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Jij vindt ;)
Het gaat mij ook niet alleen om rijgedrag, maar ook om rijgenot. :7
Ik heb zo'n kale Duitser, en moet zeggen dat ik alleen automatische stoelverstelling echt mis. Irritant als mijn vriendin heeft gereden en ik moet heel de rotzooi weer instellen :r
pi_137724753
Er bestaat volgens mij weldegelijk aversie tegen Audi(rijders), omdat Audi tegenwoordig een vergelijkbaar imago heeft als BMW jaren geleden had. Dat van asociaal rijdende patserbak.

Ik moet zeggen dat dit beeld aardig overeenkomt met mijn eigen bevindingen op de weg. Al is Audi beslist geen uitzondering, ook Volkswagenrijders zie ik bovengemiddeld vaak asociaal gedrag vertonen op de weg.

Komt denk ik ook doordat veel auto's van die concerns geleased worden, en ook meer een bepaald type mens aanspreekt, de meer zelfverzekerde, arrogante personen, die belang hechten aan status en imago zonder daarbij al te veel belang te hechten aan daadwerkelijk feitelijk onderbouwde argumenten (anders kom je niet bij Volkswagen of Audi uit want zo goed zijn die auto's objectief bezien niet).

Meestal maken die karaktereigenschappen een mens er niet sympathieker op, en zal dit dus ook zichtbaar zijn in het rijgedrag dat deze mensen tentoon spreiden.

Tot zover mijn stukje amateurpsychologie. :D
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  vrijdag 14 maart 2014 @ 10:44:48 #18
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_137724817
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 10:42 schreef Tomatenboer het volgende:
Er bestaat volgens mij weldegelijk aversie tegen Audi(rijders), omdat Audi tegenwoordig een vergelijkbaar imago heeft als BMW jaren geleden had. Dat van asociaal rijdende patserbak.

Ik moet zeggen dat dit beeld aardig overeenkomt met mijn eigen bevindingen op de weg. Al is Audi beslist geen uitzondering, ook Volkswagenrijders zie ik bovengemiddeld vaak asociaal gedrag vertonen op de weg.

Komt denk ik ook doordat veel auto's van die concerns geleased worden, en ook meer een bepaald type mens aanspreekt, de meer zelfverzekerde, arrogante personen, die belang hechten aan status en imago zonder daarbij al te veel belang te hechten aan daadwerkelijk feitelijk onderbouwde argumenten (anders kom je niet bij Volkswagen of Audi uit want zo goed zijn die auto's objectief bezien niet).

Meestal maken die karaktereigenschappen een mens er niet sympathieker op, en zal dit dus ook zichtbaar zijn in het rijgedrag dat deze mensen tentoon spreiden.

Tot zover mijn stukje amateurpsychologie. :D
Wat is er niet goed aan Audi als auto?
pi_137724915
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 10:44 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Wat is er niet goed aan Audi als auto?
De betrouwbaarheid laat te wensen over bij de Audi's van 10 jaar en jonger, en je betaalt teveel voor wat je krijgt. Het mag een dooddoener zijn, maar ik blijf Audi's te dure Volkswagens vinden. Daar doet een hoogwaardiger interieur voor mij weinig aan af.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  vrijdag 14 maart 2014 @ 11:00:08 #20
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_137725261
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 10:47 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

De betrouwbaarheid laat te wensen over bij de Audi's van 10 jaar en jonger, en je betaalt teveel voor wat je krijgt. Het mag een dooddoener zijn, maar ik blijf Audi's te dure Volkswagens vinden. Daar doet een hoogwaardiger interieur voor mij weinig aan af.
Inderdaad een aardige dooddoener, een Audi is veel meer dan een dure Volkswagen.
pi_137725388
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 11:00 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Inderdaad een aardige dooddoener, een Audi is veel meer dan een dure Volkswagen.
Vinden veel Audirijders zelf inderdaad. :)

Maar ik heb het nog niet ervaren (al heb ik zelf geen Audi's in mijn bezit gehad, wel meerdere malen met Audi's meegereden).

Overigens kunnen de mensen die beweren dat Audi veel meer is dan een dure Volkswagen vrijwel nooit precies aangeven waarom ze dat vinden. Verder dan een hoogwaardiger interieur en één of ander ondefinieerbaar 'premiumgevoel' komen ze meestal niet.

Er bestaat wel zoiets als een 'premiumgevoel' maar waar dat bij BMW en Mercedes naar mijn mening werkelijk zicht- en voelbaar is, ervaar ik dat bij Audi echt niet. Overigens sta ik daar niet alleen in, net als dat jij niet alleen staat in je mening dat Audi weldegelijk veel meer is dan een dure Volkswagen.
pi_137725511
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 07:15 schreef Alan_Bastard het volgende:

[..]

Dat kan ik bevestigen ik erger me regelmatig rot aan die aso audibestuurders.
pi_137725545
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 09:05 schreef Apekoek het volgende:

[..]

Toch wel erg generaliserend natuurlijk, want dit volk tref je niet aan in bmw's of in vw golfjes?
Procentueel gezien veel minder de audibestuurder is echt opvallend vaak een aso in het verkeer.
pi_137725633
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 09:05 schreef Apekoek het volgende:

[..]

Ook wel, maar gek genoeg vooral bij afgetrapte BMW's en Golfjes. Bij Audi lijkt het wel alsof je alle sociale normen moet inleveren om de sleutels te krijgen. Nogmaals, dit is natuurlijk zwart/wit, want er zijn ook uitzonderingen :)
Grootverdiener die ook de kleintjes Est.
pi_137726001
Vaak als ik een auto eruit blaas dan krijg ik een duimpje of een lach te zien bij de bestuurder die het niet verwacht had dat ik zo snel was, bij de audi's/VW gaan ze als een idioot rijden, of je krijgt een middelvinger oid.
life happens while you're pusing the throttle.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')