abonnement Unibet Coolblue
  zondag 15 mei 2016 @ 04:27:26 #201
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_162209059
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2016 22:45 schreef Redefine het volgende:
Het lijkt nauwelijks op het nummer van vorig jaar, maar op de een of andere manier voel ik toch een vergelijking met Black Smoke. Ik vrees daarom dat ze net als vorig jaar niet boven de twintigste plek uitkomen en misschien wederom nul punten krijgen. Net zoals vorig jaar, zou dat niet terecht zijn. Maar het is zo onopvallend, dat het ook weer niet echt verbazingwekkend is.
Zoals ik al had verwacht.
Buren wordt doorgeschoven naar morgen.
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
pi_162209097
Ik vind dat Duitsland veel te weinig krijgt met deze klassering.

Maar misschien toch ook een beetje het Estland-syndroom; een vreemde verschijning / stage-act die de aandacht afleidt van het goede nummer.
  zondag 15 mei 2016 @ 04:42:26 #203
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_162209105
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2016 04:39 schreef Elfletterig het volgende:
Ik vind dat Duitsland veel te weinig krijgt met deze klassering.

Maar misschien toch ook een beetje het Estland-syndroom; een vreemde verschijning / stage-act die de aandacht afleidt van het goede nummer.
Dat laatste speelt zeker mee. Maar ik denk toch dat het net zoals vorig jaar totaal niet is opgevallen bij het publiek. Het nummer is zelf helemaal niet slecht en ook goed gezongen. Maar veel te onopvallend.

Edit: Estland vind ik eigenlijk een stuk onbegrijpelijker. De act sloeg dan wel de plank mis, maar allerlaatste :{ :?
Buren wordt doorgeschoven naar morgen.
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
pi_162209118
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2016 04:42 schreef Redefine het volgende:

[..]

Dat laatste speelt zeker mee. Maar ik denk toch dat het net zoals vorig jaar totaal niet is opgevallen bij het publiek. Het nummer is zelf helemaal niet slecht en ook goed gezongen. Maar veel te onopvallend.

Edit: Estland vind ik eigenlijk een stuk onbegrijpelijker. De act sloeg dan wel de plank mis, maar allerlaatste :{ :?
Ik kan er gewoon niet over uit; echt niet. Zelfs met de stage-act en alles meegerekend. Mijn muziekhart bloedt. Maar goed... het is niet anders.
  zondag 15 mei 2016 @ 04:49:20 #205
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_162209122
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2016 04:48 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Ik kan er gewoon niet over uit; echt niet. Zelfs met de stage-act en alles meegerekend. Mijn muziekhart bloedt. Maar goed... het is niet anders.
Zo bijzonder is het nummer nou ook weer niet. Maar smaken verschillen uiteraard.
Buren wordt doorgeschoven naar morgen.
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
  zondag 15 mei 2016 @ 10:31:21 #206
408238 Gabrunal_2013
this is my home
pi_162210402
Wederom een grote (en verwachte) flop voor Duitsland. Nummer had niets, meisje zag er lollig uit, maar dat was dan ook echt alles.
  zondag 15 mei 2016 @ 11:48:35 #207
33189 RM-rf
1/998001
pi_162211702
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2016 10:31 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
Wederom een grote (en verwachte) flop voor Duitsland. Nummer had niets, meisje zag er lollig uit, maar dat was dan ook echt alles.
dat meisje was bij het afgelopen The Voice of Germany enorm sterk doorgebroken in duitsland zelf wegens haar speciale look en eigen stijl.
maar ook in die show had ze een battle verloren en was door een joker gered tussentijds, en had vervolgens gedurende enkele weken een sterke opbouw in de media en bij het publiek.

ze was toen 'Talk of the town' .
omdat mensen toen haar speciale mangalook ging opvallen die ze heel consequent aanhield (maar wel met vaak wisselende outfits, ze had iedere week weer een of meerdere nieuwe 'eye-catchers' als kleding aan)

Dat werkt bij ESF nu eenmaal niet... dat is uiteindelijk één moment-opname en niet een wekenlang opgebouwde show.
Deze kandidaat moet in hooguit twee weken direkt functioneren en opvallen voor een internationaal publiek en de internationale pers met haar 'eigenheid';
met als hoogtepunt dan de finale-show waar men moet 'pieken' in het opvallen (en daarna snel een vervelende ginmmick kan worden).

Imho leed ze een beetje aan eenzelfde fout als die nederlandse kandidate een paar jaar terug met dat 'Sha-la-lie' lied... die eigenlijk best leuk was en een zekere cultstatus had kunnen opbouwen, mits ze in de omgang met pers ook erg sterk 'aanwezig' was geweest en ze vooraf goed geworven had en de 'eigenheid' ervan ook overgebracht was zodat een internationaal publiek het ging begrijpen.

Maar wat vervolgens misschien door de jeugdigheid en onervarenheid van de kandidate geheel misliep... integendeel, de meeste andere landen vonden het enkel 'ouderwets' en 'oubollig' (dat jaar won duitsland wel met Lena, die heel sterk was daarin en ook haar 'gimmick' goed uitbaatte, en verdomd goed door het productieteam van Stefan Raab begeleid werd, die nu eenmaal een oude rot is in de ESF-wereld (maar die is opgehouden)) .

Imho had dit meisje best in de middenmoot of zelfs in de hogere regionen kunnen eindigen, als ze door Stefan Raab begeleid was geweest (en die misschien ook de productie en stage-act wat 'fijngeslepen' had, met wat meer werkende simpele trucs)
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  zondag 15 mei 2016 @ 11:50:11 #208
363891 laxus13
Gotta Catch Em' All
pi_162211743
Ik vind het een leuk nummer maar niet echt bijzonder, had al wel gedacht dat dit laatste zou kunnen worden.
For you, there'll be no more crying.
For you, the sun will be shining.
And I feel that when I'm with you,
It's alright, I know it's right.
pi_162213175
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2016 04:48 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Ik kan er gewoon niet over uit; echt niet. Zelfs met de stage-act en alles meegerekend. Mijn muziekhart bloedt. Maar goed... het is niet anders.
Ik snap 't ook niet. 't Is al zoveel beter dan de nietszeggende meuk van een Servïe of Malta.
Prima Sia-achtige compositie.
pi_162214075
Als dit meisje gewoon normale kleren had aangetrokken en iets beter had gezongen, zou dit gewoon in de middenmoot zijn geëindigd (net als bijv. You & Me van Joan Franka).

De Sahara is zonder meer erg droog.
  zondag 15 mei 2016 @ 13:51:32 #211
343486 KingRoland
#TEAMJOHANNES
pi_162214377
Het nummer was wel oké, maar ik denk dat bijna iedereen dit geen laatste plek gunt. Er waren nog slechtere deelnemers.

Denk dat de kleding geen rol mag spelen. Er was ook een vrouw met een hele lange gekke jurk. Ben vergeten uit welk land dat was. Ze leek wel op een standbeeld.
pi_162216704
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2016 13:40 schreef Fred_B het volgende:
Als dit meisje gewoon normale kleren had aangetrokken en iets beter had gezongen, zou dit gewoon in de middenmoot zijn geëindigd (net als bijv. You & Me van Joan Franka).

[ afbeelding ]
Joan Franka werd kansloos uitgeschakeld in de halve finale. En terecht trouwens. Sullig liedje en ook nog eens doorlopend vals gezongen.
pi_162219350
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2016 13:40 schreef Fred_B het volgende:
Als dit meisje gewoon normale kleren had aangetrokken en iets beter had gezongen, zou dit gewoon in de middenmoot zijn geëindigd (net als bijv. You & Me van Joan Franka).

[ afbeelding ]
Ja zonde, lied is een van mn favorieten.
~The present is all there is~
pi_162225621
Afgezien van een aangehouden noot in 't midden met t koor dat er wat naast zat, zong ze loepzuiver gisteren
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')