Die stemming is er nu al zonder referendums, een representatieve democratie; geen directe.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 10:48 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Dat is een kenmerk van de democratie, niet? Of heb je liever dat een kleine minderheid beslist wat wel goed voor de meerderheid is, zonder een stemming (eens in de 4 jaar) raad te plegen?
[..]
Ik zie het. Je snapt ongetwijfeld wat ik bedoel
twitter:Kateryna_Kruk twitterde op vrijdag 14-03-2014 om 10:38:56#Kharkiv today http://t.co/R5ZzBcO4S1 reageer retweet
Pure democratie werkt wanneer het een kleine groep betreft, echter voor een land is parlementaire democratie (wat we in Nederland ook hebben) de gewenste format. Of het de beste optie is laat ik in het midden dat is een heel andere discussie, maar eens in de 4 jaar worden inderdaad de mensen gekozen die voor jou de keuzes maken en de volksvertegenwoordigers die de beleidsmakers toetsen.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 10:48 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Dat is een kenmerk van de democratie, niet? Of heb je liever dat een kleine minderheid beslist wat wel goed voor de meerderheid is, zonder een stemming (eens in de 4 jaar) raad te plegen?
[..]
Ik zie het. Je snapt ongetwijfeld wat ik bedoel
Mjah als we toch azijn gaan pissen, ie = hij = hij reageert (dus geen dt). Maar ik vind persoonlijk spelling op een forum van ondergeschikt belang, zolang je punt maar over komt.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 10:51 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Als je snel typt, maak je inderdaad wel eens fouten, ja. Net zoals jij Nederlandse taalfouten maakt, zoals "reageerd" zonder "dt" in bovenstaande zin schrijven. Alhoewel ik betwijfel of het snel typen daarvan de oorzaak is.
Het gaat er om dat je de helft vd tijd niet lijkt te weten waar je het over hebt en overal maar instinctief op reageerDT (?). Erg vermoeiend voor iemand die zn mobiel gebruikt om eerst telkens de andere zijn denkfouten te moeten duiden voordat je aan de argumenten kam beginnen.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 10:51 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Als je snel typt, maak je inderdaad wel eens fouten, ja. Net zoals jij Nederlandse taalfouten maakt, zoals "reageerd" zonder "dt" in bovenstaande zin schrijven. Alhoewel ik betwijfel of het snel typen daarvan de oorzaak is.
Ben ik zeker met bovenstaande eens. Alhoewel ik tegelijkertijd nogal huiverig ben om de politieke "elite" teveel macht te geven. Dikwijls hebben politici niet aan de universitieit gestudeerd, zitten ze op de verkeerde posten (wat weet een ex-student Franse letterkunde van welvaart- en welzijnoptmalisatie?), denken ze aan hun eigen macht of zitten ze in de politiek om vervolgens in een mooie overstap naar het bedrijfsleven te maken. Denken dat politici 100% de Nederlandse belangen willen optimaliseren (waarvan ik jou niet beticht dat jij dat denkt) zou ik als nogal naief willen beschrijven.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 10:53 schreef BorusBulldog het volgende:
[..]
Pure democratie werkt wanneer het een kleine groep betreft, echter voor een land is parlementaire democratie (wat we in Nederland ook hebben) de gewenste format. Of het de beste optie is laat ik in het midden dat is een heel andere discussie, maar eens in de 4 jaar worden inderdaad de mensen gekozen die voor jou de keuzes maken en de volksvertegenwoordigers die de beleidsmakers toetsen.
Referenda klinken leuk, maar ik denk dat bij een hoop beslissingen de kennis van de gemiddelde burger te beperkt is om de correcte keuze te maken en daarnaast zullen er ook een hoop onderbuik-stemmingen plaats vinden terwijl dit helemaal niet ten gunste is van het land/bevolking.
Ik heb daarom ook gezegd dat ik in het midden laat of het de beste optie is (in mijn optiek namelijk niet), maar goed dat is voor een ander topic. Dit is over Oekraïne wat er gebeurd en wat er gaat gebeuren!quote:Op vrijdag 14 maart 2014 10:57 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Ben ik zeker met bovenstaande eens. Alhoewel ik tegelijkertijd nogal huiverig ben om de politieke "elite" teveel macht te geven. Dikwijls hebben politici niet aan de universitieit gestudeerd, zitten ze op de verkeerde posten (wat weet een ex-student Franse letterkunde van welvaart- en welzijnoptmalisatie?), denken ze aan hun eigen macht of zitten ze in de politiek om vervolgens in een mooie overstap naar het bedrijfsleven te maken. Denken dat politici 100% de Nederlandse belangen willen optimaliseren (waarvan ik jou niet beticht dat jij dat denkt) zou ik als nogal naief willen beschrijven.
Heb je volkomen gelijk in maar als LelijKnap gaat azijnpissen, kan ik er ook wat van (alhoewel ik in bovenstaande voorbeeld ook niet de correcte spelling aangaf). Maar laten wij dat terzijde houden.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 10:55 schreef BorusBulldog het volgende:
[..]
Mjah als we toch azijn gaan pissen, ie = hij = hij reageert (dus geen dt). Maar ik vind persoonlijk spelling op een forum van ondergeschikt belang, zolang je punt maar over komt.
Bron? Ik geef prima mijn argumenten weer; zou jij ook eens moeten doen.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 10:56 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Het gaat er om dat je de helft vd tijd niet lijkt te weten waar je het over hebt
Ik sluit mij daar prima bij aan. En uiteraard, we zullen zien wat er met Oekraïne zal gebeuren.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 10:58 schreef BorusBulldog het volgende:
[..]
Ik heb daarom ook gezegd dat ik in het midden laat of het de beste optie is (in mijn optiek namelijk niet), maar goed dat is voor een ander topic. Dit is over Oekraïne wat er gebeurd en wat er gaat gebeuren!
Anders begin je een eigen draadje om over deze onzin te schrijven, heb dit topic tot nu toe met plezier gevolgd totdat jij hier begon te spammen.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 10:51 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Ben ik zeker met je eens alhoewel ik de kwaliteiten van de politici niet wil overschatten. Hoe weten wij dat politici wel adequate kennis van de zaken hebben? Sommige politici hebben niet aan de universiteit gestudeerd, zitten op de verkeerde posten, zitten er voor hun eigen macht of gebruiken de politiek om vervolgens carriere in het bedrijfsleven te maken?quote:Op vrijdag 14 maart 2014 10:52 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Die stemming is er nu al zonder referendums, een representatieve democratie; geen directe.
En dat is ok omdat het volk vaak niet goed geïnformeerd is, niet hard wil/kan zijn en niet verder kan kijken dan de de eigen portomonnee.
Ik heb het over jouw wijze van behandeling van mijn argumenten - dat ik daardoor niet in kon en wilde gaan op de van jou daar uit volgende argumenten omdat je nog niet op de mijne was ingegaan. Van hak op de tak. Alsof je na elke nieuwe post de vorige alweer vergeten bent.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 10:59 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Bron? Ik geef prima mijn argumenten weer; zou jij ook eens moeten doen.
Mooi, hier ben ik het gelukkig mee eens. Scheelt frustratie.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 11:05 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Ben ik zeker met je eens alhoewel ik de kwaliteiten van de politici niet wil overschatten. Hoe weten wij dat politici wel adequate kennis van de zaken hebben? Sommige politici hebben niet aan de universiteit gestudeerd, zitten op de verkeerde posten, zitten er voor hun eigen macht of gebruiken de politiek om vervolgens carriere in het bedrijfsleven te maken?
Referenda vind ik teveel macht bij het volk neerleggen maar aan de andere kant wil de huidige representatieve democratie met één keer in de vier jaar stemmen weer te weinig macht bij het volk. Ik zou dan eigenlijk over een middenweg willen nadenken.
Oh, zeker niet, wij zijn er beide debet aan. Als je van mening bent dat ik te snel of te onnauwkeurig te werk ben gegaan: hierbij mijn excuses.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 11:05 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Ik heb het over jouw wijze van behandeling van mijn argumenten - dat ik daardoor niet in kon en wilde gaan op de van jou daar uit volgende argumenten omdat je nog niet op de mijne was ingegaan. Van hak op de tak. Alsof je na elke nieuwe post de vorige alweer vergeten bent.
Maar laat ook maar, ik ga 's pitten.
Excuus voor de vervuiling. Die schuld ligt bij mij.
twitter:hubertsmeets twitterde op vrijdag 14-03-2014 om 11:11:37Oekraïense grenstroepen arresteren Russische militair. Journalist identificeert hem: Ramzan Soesarov uit Tsjetsjenië.http://t.co/bDrEQ9ThLZ reageer retweet
twitter:hubertsmeets twitterde op vrijdag 14-03-2014 om 11:27:14Rusland overweegt te interveniëren in Donetsk. BuZa Moskou verwijt Kiev gebrek aan orde en tolereren radicalen. http://t.co/5DBqYGsLLN reageer retweet
quote:Op vrijdag 14 maart 2014 11:27 schreef theNull het volgende:
twitter:hubertsmeets twitterde op vrijdag 14-03-2014 om 11:27:14Rusland overweegt te interveniëren in Donetsk. BuZa Moskou verwijt Kiev gebrek aan orde en tolereren radicalen. http://t.co/5DBqYGsLLN reageer retweet
Nou als ik het filmpje van gister daar zo had gezien zijn het de Russen die daar het hardst tekeer gaanquote:Op vrijdag 14 maart 2014 11:27 schreef theNull het volgende:
Dat zien wij hé, die russen zullen het wel van de andere kant zien, Buza Moskou stelt ook dat de (illegale) regering in Kiev de situatie niet onder controle heeft. Genoeg redenen voor die russen om binnen te vallen. Vanuit hun ogen terecht, en vanuit onze onterecht.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 11:32 schreef BorusBulldog het volgende:
[..]
Nou als ik het filmpje van gister daar zo had gezien zijn het de Russen die daar het hardst tekeer gaan
Richtte mezelf ook meer tot de Russische regering, ik weet dat de Russische bevolking dagelijks wordt voorgelogen. Ik ben alleen bang dat als Rusland Donetsk binnenloopt het volledig escaleert.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 11:37 schreef theNull het volgende:
[..]
Dat zien wij hé, die russen zullen het wel van de andere kant zien, Buza Moskou stelt ook dat de (illegale) regering in Kiev de situatie niet onder controle heeft. Genoeg redenen voor die russen om binnen te vallen. Vanuit hun ogen terecht, en vanuit onze onterecht.
Zo doorzichtig als de pest die strategie... Tjonge jonge, we voorspelden het gisteravond al meteen na de berichten over die confrontatie in Donetsk...quote:
Kan zo de geschiedenisboeken in...quote:Op vrijdag 14 maart 2014 12:08 schreef Scrummie het volgende:
[ afbeelding ]
Historische foto, zie ze zitten
Hij heeft zo te zien pijn aan zijn bovenbeen, ik zou dan ook niet blij kijken!quote:Op vrijdag 14 maart 2014 12:11 schreef SureD1 het volgende:
[..]
Kan zo de geschiedenisboeken in...
Zitten er hier experts op het gebied van lichaamstaal? Lavrov kijkt iig niet blij... Ze zullen Engels praten hier neem ik aan, dat geeft Kerry sowieso al een voordeel.
quote:Op vrijdag 14 maart 2014 12:14 schreef BorusBulldog het volgende:
[..]
Hij heeft zo te zien pijn aan zijn bovenbeen, ik zou dan ook niet blij kijken!
Zoals verwacht, het moet wel heel raar lopen als Rusland niet Oekraïne in gaat. Misschien kan Kerry Lavrov nog overtuigen dat de VN ordetroepen stuurt naar Oost Oekraïne om de rust te bewaken en Rusland met die missie mee mag doen. Echter zie ik eerder een scenario waarbij het westen de economische druk opvoert, zoals aangekondigd en Rusland daarop de militaire druk opvoert door ook Oost Oekraïne in te gaan.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 11:27 schreef theNull het volgende:
Die troepenopbouw tegen het Oosten van Ukraïne is volgens mij op zichzelf al een overtreding van het geweldsverbod van artikel 2(4) van het VN Handvest...'threat of force'....quote:Op vrijdag 14 maart 2014 12:21 schreef Nintex het volgende:
[..]
Zoals verwacht, het moet wel heel raar lopen als Rusland niet Oekraïne in gaat. Misschien kan Kerry Lavrov nog overtuigen dat de VN ordetroepen stuurt naar Oost Oekraïne om de rust te bewaken en Rusland met die missie mee mag doen. Echter zie ik eerder een scenario waarbij het westen de economische druk opvoert, zoals aangekondigd en Rusland daarop de militaire druk opvoert door ook Oost Oekraïne in te gaan.
Vervolgens dreigen ze dat als Europese of Amerikaanse troepen Oekraïne betreden, ze doorrijden naar Kiev. Schaakmat.
Hier een kaartje van waar de Russen nu gestationeerd zijn en troepen opbouwen voor 'oefeningen'.
http://www.nytimes.com/20(...)l?smid=tw-share&_r=0
[ afbeelding ]
Die heeft dan ook een voornamelijk ceremoniële functie. Dit gaat tussen Rusland, de EU en de Verenigde Staten. De VN is geen partij.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 12:32 schreef speknek het volgende:
Speaking of which, Ban Ki-Moon is wel stil.
quote:Dreigende taal om Oost-Oekraïne
Rusland zegt dat de rellen in Oost- Oekraïne aantonen dat de Oekraïense autoriteiten de zaak niet in de hand hebben. Moskou behoudt zich het recht voor om de Russen daar te beschermen, zegt het Russische ministerie van Buitenlandse Zaken in een verklaring.
Bij gevechten in de oostelijke stad Donetsk viel gisteren een dode. Het ging om een anti-Russische betoger.
Er wordt al langer gespeculeerd over een Russische interventie in het oosten van Oekraïne. Volgens waarnemers treden de Oekraïense autoriteiten terughoudend op bij betogingen om de Russen geen excuus te verschaffen voor een inval.
Officieel wel natuurlijk... De Veiligheidsraad is het ultieme orgaan om te dealen met vrede en veiligheid.. Alleen ligt die Raad nu lam omdat Rusland direct betrokken is ( en ja dat is ook zo in situaties waar de zaak omgekeerd is: al is het Westen vaak wel bereid de zaak via de VR te spelen en dan te stuiten op Rusland en/of China). Rusland zit nu in de VR alleen zoete broodjes te bakken...quote:Op vrijdag 14 maart 2014 12:34 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Die heeft dan ook een voornamelijk ceremoniële functie. Dit gaat tussen Rusland, de EU en de Verenigde Staten. De VN is geen partij.
Rare houding neemt Kerry met zn benen aan, of hij moet jeuk aan zn kuiten hebben natuurlijk.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 12:08 schreef Scrummie het volgende:
[ afbeelding ]
Historische foto, zie ze zitten
Ben benieuwd of dit vredig gaat verlopen.twitter:EuromaidanPR twitterde op vrijdag 14-03-2014 om 12:36:42At 14.00 all-Crimean rally for peace starts. Activists to stand on main #Crimea roads across the peninsula. 15minut |PR News reageer retweet
Ah ja. En als Oekraïne wél had geprobeerd streng de orde te handhaven dan hadden ze ongetwijfeld gezegd óók te moeten ingrijpen om de Russische minderheid tegen het fascistische bewind te beschermen. Maar sowieso - rellende pro-Russische demonstranten die een Oekraïner doodmaken als argument voor een inval om de Russische minderheid te beschermen?quote:
Niet alleen het oosten... dat is gewoon de volgende stap... het westen volgt daarna vanzelfquote:Op vrijdag 14 maart 2014 12:41 schreef Igen het volgende:
[..]
Ah ja. En als Oekraïne wél had geprobeerd streng de orde te handhaven dan hadden ze ongetwijfeld gezegd óók te moeten ingrijpen om de Russische minderheid tegen het fascistische bewind te beschermen. Maar sowieso - rellende pro-Russische demonstranten die een Oekraïner doodmaken als argument voor een inval om de Russische minderheid te beschermen?
Mis ik iets of staat gewoon als een paal boven water dat Rusland het oosten van Oekraïne wil binnenvallen en alleen nog even een passende (of niet-passende) smoes zoekt?
Wel zo slim, als hij nu kant gaat kiezen krijgt hij de partijen veel moeilijker aan het praten. En dat is eigenlijk de functie van de VN.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 12:32 schreef speknek het volgende:
Speaking of which, Ban Ki-Moon is wel stil.
En 'wij' zitten met onze gedachten nog steeds twee stappen achterop hè, met dat "US and Russia meet to discuss Crimea crisis".quote:Op vrijdag 14 maart 2014 12:42 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Niet alleen het oosten... dat is gewoon de volgende stap... het westen volgt daarna vanzelf
Dispatch five van Vice News hierover... Compleet met baarden, mutsen en angstaanjagende insignes...quote:Op vrijdag 14 maart 2014 12:50 schreef ATan het volgende:
Oh fantastisch, servische genocidaal ervaren troepen in je midden.
Die hebben lange messen bij zich, omdat zij bij etnische zuivering de kogel voor jou te kostbaar vinden.
Zij bereiden daar een slachtpartij voor!
Die doodshoofd was voor vrede.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 12:54 schreef SureD1 het volgende:
[..]
Dispatch five van Vice News hierover... Compleet met baarden, mutsen en angstaanjagende insignes...
quote:Op vrijdag 14 maart 2014 13:03 schreef Zith het volgende:
[..]
Die doodshoofd was voor vrede.
[ afbeelding ]
"Our uniforms have skulls on them..., are we the baddies?"
Het lijkt erop dat ze het er wel een beetje om doen, he?twitter:EuromaidanPR twitterde op vrijdag 14-03-2014 om 13:07:48#Donetsk city council gave permission for pro-#Ukrainian rally having 4 another applications from separatists for the same place @s_garmash reageer retweet
Hier video van demonstraties voordat rellen begonnenquote:Op vrijdag 14 maart 2014 13:10 schreef DeJori het volgende:
Het lijkt erop dat ze het er wel een beetje om doen, he?twitter:EuromaidanPR twitterde op vrijdag 14-03-2014 om 13:07:48#Donetsk city council gave permission for pro-#Ukrainian rally having 4 another applications from separatists for the same place @s_garmash reageer retweet
http://www.huffingtonpost(...)ashes_n_4960436.htmlquote:"Incredible Pictures Of Violence In Donetsk As Pro-Russian Protesters Clash With Anti-Government Rivals"
Violent clashes have broken out in the Ukrainian city of Donetsk, leaving at least one dead and scores injured. The bloodshed began when hundreds of protesters chanting pro-Russian songs broke through police barriers in the city centre, leading to clashes with rival anti-government demonstrators, who were protesting Russia’s recent intervention in Crimea.
Kan nog steeds allemaal bluf zijn voor een betere onderhandelingspositie voor de Krim. Maar goed, de retoriek is verhit en bluf kan worden omgezet in daden.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 12:41 schreef Igen het volgende:
Mis ik iets of staat gewoon als een paal boven water dat Rusland het oosten van Oekraïne wil binnenvallen en alleen nog even een passende (of niet-passende) smoes zoekt?
Het lijkt wel alsof Rusland heel erg graag de Derde Wereldoorlog in gang wil zetten.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 12:42 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Niet alleen het oosten... dat is gewoon de volgende stap... het westen volgt daarna vanzelf
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |