en als wel dan zou ik daar sowieso niet langer een vriendschap mee willen onderhouden....quote:Op woensdag 12 maart 2014 21:24 schreef BasEnAad het volgende:
Ik kan me eerlijk gezegd niet voorstellen dat je vriendschappen daaronder gaan lijden.
Dit.quote:Op woensdag 12 maart 2014 21:26 schreef motorbloempje het volgende:
en als wel dan zou ik daar sowieso niet langer een vriendschap mee willen onderhouden....
Maar niet iedereen is een bekrompen debiel zoals jij dus dat scheelt.quote:Op woensdag 12 maart 2014 21:32 schreef hoas het volgende:
Wat een lekkere maatschappelijke verantwoorde antwoorden weer, als een van mijn vrienden uit de kast zou komen zou ik mij werkelijk kapot schrikken
Vriend van mij is uit de kast gekomen. Er veranderde maar weinig.quote:Op woensdag 12 maart 2014 21:31 schreef Laternus het volgende:
We zijn goede vrienden en ze zullen het zeker accepteren.
Maar, zijn hetero's niet bang dat je verliefd op ze zal worden?
Of, stel je geeft ze schouderklopje of zo, dat ze zoiets onprettig kunnen vinden?
Dus je mag geen mening meer hebben?quote:Op woensdag 12 maart 2014 21:37 schreef erikkll het volgende:
[..]
Maar niet iedereen is een bekrompen debiel zoals jij dus dat scheelt.
Daar heb ik (als hetero met homo-vriend(en)) geen last van, hoor. Ik ken een jongen die er gewoon heel open mee om gaat en er zelf ook grapjes over maakt en zo. Dat vind ik zelf het prettigst en ik dek dat het voor hem ook het prettigst is.quote:Op woensdag 12 maart 2014 21:31 schreef Laternus het volgende:
Of, stel je geeft ze schouderklopje of zo, dat ze zoiets onprettig kunnen vinden?
Dat zegt hij toch niet? Jij geeft een mening en de mening van erikkll is dat jouw mening je een bekrompen debiel maakt...een prachtig voorbeeld van de vrijheid van meningsuiting voor beide partijen dus.quote:
Nee, zolang jij niet doet alsof je verliefd op ze bent en gewoon normaal blijft doen, gewoon jezelf blijft dus, dan is er niks aan de hand.quote:Op woensdag 12 maart 2014 21:31 schreef Laternus het volgende:
Dat zeg ik niet. Een mening mag je wel hebben. Dat je een bekrompen debiel bent vanwege die mening is immers ook maar een mening van mij.quote:
Laat ik het anders stellen:quote:Op woensdag 12 maart 2014 21:31 schreef Laternus het volgende:
Hier precies hetzelfde, al ben ik geen 20 maar 17. Ik was 15 toen ik het mijn ouders vertelde. Ik heb een broertje en een aantal zusjes, maar die weten het letterlijk pas sinds een week van mij.quote:Op woensdag 12 maart 2014 21:23 schreef Laternus het volgende:
Ik heb dit op mijn 16e tegen mijn ouders verteld, ze reageerden positief, maar ze gaven me toen het advies om het voorlopig voor me te houden, aangezien ik nog vrij jong was.
Waarom je het wil laten weten..? Omdat het een deel van jezelf is, omdat je dan niet meer geforceerde gesprekken over vrouwelijk schoon hoeft te voeren, omdat je jezelf wilt uiten naar vrienden.. Zo maar een paar redenen waarom je het aan je vrienden wilt vertellen...quote:Op woensdag 12 maart 2014 23:36 schreef Watuntrik het volgende:
Veel keuze heb je hier niet.Het is van de ene kant op een Need To Know basis.. Waarom wil je dat je vrienden weten dat je homo bent? Heeft het een toegevoegde waarde? Gezien je toch al geen oogje op een van hun hebt en ook geen relatie wil. Kan me ook niet voorstellen dat je met hetero's een gesprek aangaat over homo zijn. Althans ik als hetero snap er sowieso geen reet van
zou niet weten waar ik het met je over zou moeten hebben wat betreft homofilie, en dat zal wel voor de meeste hetero's gelden.
De andere kant is natuurlijk, kom je nu uit de kast en lijd de vriendschap daaronder. Dan weet je wel gelijk dat je eigenlijk helemaal geen vriendschap met ze hebt. Dus daar dan ook verder geen energie meer in hoeft te steken. Toch? En elders je heil moeten zoeken...
Misschien is daarom de laatste optie het best. Weet je wel waar je aan toe bent..
Ik zou het alleen al doen om de vraag 'waarom heb je geen vriendin?' te vermijden.quote:Op woensdag 12 maart 2014 23:36 schreef Watuntrik het volgende:
Veel keuze heb je hier niet.Het is van de ene kant op een Need To Know basis.. Waarom wil je dat je vrienden weten dat je homo bent? Heeft het een toegevoegde waarde? Gezien je toch al geen oogje op een van hun hebt en ook geen relatie wil. Kan me ook niet voorstellen dat je met hetero's een gesprek aangaat over homo zijn. Althans ik als hetero snap er sowieso geen reet van
zou niet weten waar ik het met je over zou moeten hebben wat betreft homofilie, en dat zal wel voor de meeste hetero's gelden.
Hoezo? Toen een van mijn beste vrienden uit de kast kwam was werkelijk niemand 'teleurgesteld'. Waar moet je precies teleurgesteld over zijn? Je praat erover, je gaat er uiteraard grappen over maken, en verder weer tot de orde van de dag. Zo belangrijk is het toch allemaal ook weer niet?quote:Op donderdag 13 maart 2014 00:00 schreef blossom het volgende:
Ik geef je ouders gelijk.
Je raakt hoe dan ook vrienden kwijt. Sommige kunnen het gewoon niet accepteren of zijn teleurgesteld.
True, moet je niet willen. Maar het lijkt me toch wel zuur als je vrienden zich om zo'n reden tegen je keren.quote:Op woensdag 12 maart 2014 21:26 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
en als wel dan zou ik daar sowieso niet langer een vriendschap mee willen onderhouden....
Dan reageer je verbeterend met 'vriend, Tja, waarom eigenlijk niet, gewoon de juiste nog niet tegen gekomen denk ik.'quote:Op woensdag 12 maart 2014 23:54 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Ik zou het alleen al doen om de vraag 'waarom heb je geen vriendin?' te vermijden.
Dit is toch de reden om het vooral wel te doen.quote:Op woensdag 12 maart 2014 21:23 schreef Laternus het volgende:
Uit de kast komen zou voor mij persoonlijk een opluchting zijn
Waarom niet? Waarvoor ben je bang? Echte vrienden maken daar toch geen punt van?quote:Op zaterdag 22 maart 2014 21:05 schreef rick949 het volgende:
Wow. Super herkenbaar dit. Ik ben 21 en ik zit in precies dezelfde situatie als jij, ik durf het mijn vrienden niet te vertellen. Lotgenoot!
Dit topic gaat niet over mij, maar ik zal je vraag beantwoorden. Ik ben bang dat de sfeer anders wordt. Het is een jongensgroep waar jagen op vrouwen vaak centraal staat. Daarnaast zullen ze het in de verste verte niet zien aankomen. Het schokeffect zal groot zijn.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 21:14 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Waarom niet? Waarvoor ben je bang? Echte vrienden maken daar toch geen punt van?
Hmmm oke ik snap hem. En er is serieus niemand die een vermoeden heeft? Het moet toch opvallen dat je bv nooit achter vrouwen aanzit?quote:Op zaterdag 22 maart 2014 22:05 schreef rick949 het volgende:
[..]
Dit topic gaat niet over mij, maar ik zal je vraag beantwoorden. Ik ben bang dat de sfeer anders wordt. Het is een jongensgroep waar jagen op vrouwen vaak centraal staat. Daarnaast zullen ze het in de verste verte niet zien aankomen. Het schokeffect zal groot zijn.
Ze laten zich nooit negatief uit over homoseksualiteit, dus dat stelt me wel gerust. Ik zal er vroeg of laat toch echt een keer aan moeten geloven!
Soms is het beter om die voor je te houden.quote:
Niet iedereen kan zo makkelijk relativeren. Ik kan het gelukkig wel, helaas zijn er altijd mensen die principieel is tegen hebben op homo's.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 11:45 schreef karr-1 het volgende:
Tsja het is voor mij al heel wat jaren geleden, maar ik kan me wel vinden in de gegeven antwoorden. Je moet er vooral niet te zwaar aan tillen en niet een heel onderwerp er van maken. Bij mijn ouders ben ik er wel even voor gaan zitten, maar mijn broers en zussen kwamen er min of meer vanzelf achter.
Bij vrienden, collega's etc ging het ook min of meer vanzelf. Je komt op een bepaald moment toch op het punt van partners etc en dan vertel ik gewoon hoe het zit. Als ze het accepteren prima, als ze het niet accepteren is dat niet mijn probleem maar dat van hen.
Dat schokeffect is vaak kleiner dan je denkt. Het is een fase waar jij en je echte vrienden doorheen komen. Een aantal van mijn vrienden zijn homo, prima jongens waar je een lolletje mee kunt hebben.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 22:05 schreef rick949 het volgende:
[..]
Dit topic gaat niet over mij, maar ik zal je vraag beantwoorden. Ik ben bang dat de sfeer anders wordt. Het is een jongensgroep waar jagen op vrouwen vaak centraal staat. Daarnaast zullen ze het in de verste verte niet zien aankomen. Het schokeffect zal groot zijn.
Ze laten zich nooit negatief uit over homoseksualiteit, dus dat stelt me wel gerust. Ik zal er vroeg of laat toch echt een keer aan moeten geloven!
Klopt, dat ben ik met je eens.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 23:47 schreef cvboer het volgende:
[..]
Niet iedereen kan zo makkelijk relativeren. Ik kan het gelukkig wel, helaas zijn er altijd mensen die principieel is tegen hebben op homo's.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |