abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_137673092
Hé, ik ben 20 en ik weet al een aantal jaar, dat ik als man, op andere mannen val.
Ik heb dit op mijn 16e tegen mijn ouders verteld, ze reageerden positief, maar ze gaven me toen het advies om het voorlopig voor me te houden, aangezien ik nog vrij jong was. Maar op dit moment twijfel ik er behoorlijk over of ik uit de kast zal komen.

Ik heb een gezellige vriendengroep en ik ben niet een stereotype homo, dus ik hoef het niet perse tegen ze te vertellen. Ze hebben in eerdere gesprekken al gezegd niks tegen homo's te hebben, maar ik ben toch bang dat wanneer ik uit de kast kom, dat de vriendschap kan beïnvloeden. Mijn vrienden hebben namelijk allemaal nog geen vriendin -zijn zeer waarschijnlijk wel hetero-. Daarnaast woon ik in een rustig dorp en ben ik nog niet echt op zoek naar een relatie.

Uit de kast komen zou voor mij persoonlijk een opluchting zijn, maar ik zoek nog niet echt een relatie en ben bang dat de vriendschappen er onder zullen lijden.
Wat te doen?
  woensdag 12 maart 2014 @ 21:24:21 #2
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_137673158
Ik kan me eerlijk gezegd niet voorstellen dat je vriendschappen daaronder gaan lijden.
pi_137673305
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 21:24 schreef BasEnAad het volgende:
Ik kan me eerlijk gezegd niet voorstellen dat je vriendschappen daaronder gaan lijden.
en als wel dan zou ik daar sowieso niet langer een vriendschap mee willen onderhouden....
Ja doei.
pi_137673436
quote:
1s.gif Op woensdag 12 maart 2014 21:26 schreef motorbloempje het volgende:
en als wel dan zou ik daar sowieso niet langer een vriendschap mee willen onderhouden....
Dit.
Het zal vast als een opluchting voelen.
pi_137673444
Ik denk dat de enige 2 zinnige reacties al wel gegeven zijn. Ik denk dat je je er drukker over maakt dan nodig; voor je vrienden is het vast niet echt een big deal.
pi_137673612
We zijn goede vrienden en ze zullen het zeker accepteren.
Maar, zijn hetero's niet bang dat je verliefd op ze zal worden?
Of, stel je geeft ze schouderklopje of zo, dat ze zoiets onprettig kunnen vinden?
pi_137673650
Wat een lekkere maatschappelijke verantwoorde antwoorden weer, als een van mijn vrienden uit de kast zou komen zou ik mij werkelijk kapot schrikken
  woensdag 12 maart 2014 @ 21:33:20 #8
334030 Raggingbull
Raw to the core!
pi_137673716
Gewoon roepen dat je homo bent als ze je wel laten vallen waren het geen vrienden. Btw in die hele "gay scene" heb je snel genoeg nieuwe vrienden als ik de verhalen van mijn neef en huisgenoot mag geloven.
Insanity: doing the same thing over and over again and expecting different results.
Niemand kent het gewicht van de last waaronder een ander gebukt gaat - George Herbert.
  woensdag 12 maart 2014 @ 21:34:35 #9
423762 chocofrog
Valar morghulis
pi_137673804
Ik zou het gewoon doen. Ze hebben al gezegd dat ze niets tegen homo's hebben, dus ik denk niet dat jullie vriendschap er onder lijdt.
En als je bang bent dat ze denken dat je iets met één van hun wilt, dan kan je er gewoon bij zeggen dat dat niet zo is, of je verteld het niet meteen aan iedereen, maar eerst alleen aan je beste vrienden, die je het meest vertrouwd.
In ieder geval lijkt het mij niet gezond om het stil te houden als je het eigenlijk wilt vertellen.
Imagine there's no countries, (...) nothing to kill or die for, no religion too...
Imagine all the people living life in peace... ~ John Lennon
pi_137673940
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 21:32 schreef hoas het volgende:
Wat een lekkere maatschappelijke verantwoorde antwoorden weer, als een van mijn vrienden uit de kast zou komen zou ik mij werkelijk kapot schrikken
Maar niet iedereen is een bekrompen debiel zoals jij dus dat scheelt. :)
pi_137673985
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 21:31 schreef Laternus het volgende:
Of, stel je geeft ze schouderklopje of zo, dat ze zoiets onprettig kunnen vinden?
Vriend van mij is uit de kast gekomen. Er veranderde maar weinig.
pi_137674011
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 21:37 schreef erikkll het volgende:

[..]

Maar niet iedereen is een bekrompen debiel zoals jij dus dat scheelt. :)
Dus je mag geen mening meer hebben?
  woensdag 12 maart 2014 @ 21:39:55 #13
423762 chocofrog
Valar morghulis
pi_137674111
quote:
Daar heb ik (als hetero met homo-vriend(en)) geen last van, hoor. Ik ken een jongen die er gewoon heel open mee om gaat en er zelf ook grapjes over maakt en zo. Dat vind ik zelf het prettigst en ik dek dat het voor hem ook het prettigst is.
Imagine there's no countries, (...) nothing to kill or die for, no religion too...
Imagine all the people living life in peace... ~ John Lennon
  woensdag 12 maart 2014 @ 21:42:13 #14
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_137674227
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 21:38 schreef hoas het volgende:

[..]

Dat zegt hij toch niet? Jij geeft een mening en de mening van erikkll is dat jouw mening je een bekrompen debiel maakt...een prachtig voorbeeld van de vrijheid van meningsuiting voor beide partijen dus. :D

Verder moet je je niet zo druk maken, heb je het gevoel dat je het fijner vind om het in het open te hebben, dan moet je het vertellen. Als je zoiets hebt "Ik heb nou toch geen relatie en dat zit er nu nog niet in, dus meh" dan ben je het niet verplicht.

Verder moet je je beste vrienden gewoon vertrouwen. :)
Putting the Fun back into Fundamentally Wrong since 1975.
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
pi_137674261
quote:
Nee, zolang jij niet doet alsof je verliefd op ze bent en gewoon normaal blijft doen, gewoon jezelf blijft dus, dan is er niks aan de hand.
pi_137674388
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 21:38 schreef hoas het volgende:

[..]

Dat zeg ik niet. Een mening mag je wel hebben. Dat je een bekrompen debiel bent vanwege die mening is immers ook maar een mening van mij.
pi_137678266
quote:
Laat ik het anders stellen:
Zou jij verliefd kunnen worden op één van je vrienden?
pi_137678310
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 21:23 schreef Laternus het volgende:
Ik heb dit op mijn 16e tegen mijn ouders verteld, ze reageerden positief, maar ze gaven me toen het advies om het voorlopig voor me te houden, aangezien ik nog vrij jong was.
Hier precies hetzelfde, al ben ik geen 20 maar 17. Ik was 15 toen ik het mijn ouders vertelde. Ik heb een broertje en een aantal zusjes, maar die weten het letterlijk pas sinds een week van mij.

Wat ik je aanraad om niet te doen is er een heel onderwerp van maken, of een uitgebreide speech houden. Wat ik je wel zou aanraden is het om tussen neus en lippen door duidelijk te maken. Voorzichtig beginnen, beetje aanvoelen hoe ze er over denken, maar let op; je geeft zelf aan dat je niet aan het stereotype voldoet, dat werkt in je voordeel. Als jij out bij ze zou zijn, dan zullen ze in ieder geval een iets andere kijk krijgen op homoseksualiteit in het algemeen.

Ik zal je een voorbeeld geven. Of twee, van hoe ik uit de kast ben gekomen in mijn klas. Het eerste voorbeeld; ik werd rond Valentijn door een groepje meiden gevraagd wie uit de klas ik zou vragen voor het Valentijnsfeest die avond. Ik vertelde hen dat ik al bezet was, en meteen de gevreesde vraag: "Hoe heet ze?!" of.. "Wat is haar naam?!". Mijn reactie was letterlijk: "Ze? Haar? Hoezo "haar"?" waarop een aantal antwoordden van: "OOoooooh, is het een jongen?! WAT LEUK!" en toen hebben we daar een kwartier over doorgekletst en toen weer verder op de orde van de dag.

Ander voorbeeld; vlakbij school staat een Plus en daar gaan we dan wel eens in de pauze of tijdens tussenuren heen. Ik ging er met een groepje meiden heen (ja, hallo, alsof het toen al nog niet duidelijk was..) en op een gegeven moment ging het erover dat zowat alle gays met een make-uptasje rondliepen. Ik heb geen idee hoe ze daar op kwamen, maar mijn reactie was: "Nee hoor, ik loop toch ook niet met een make-uptasje rond?". Antwoord was: "Nee, maar jij bent ook niet gay.". Ik weer: "Oh nee?" en toen was er een moment stilte. XD

Je moet het niet afdwingen, of het gaan inplannen. Daar heb je alleen jezelf mee. Het is aan jou wanneer en of je besluit om uit de kast te komen en als je voor jezelf hebt besloten om uit de kast te komen kan je doen alsof het nooit anders is geweest, en zo ook op vragen antwoorden.

Succes, man! ;)
Gedane zaken nemen geen keer.
pi_137679150
Gewoon doen! Als jij denkt dat het op zal luchten, waarom er dan mee blijven lopen? Als het echte vrienden zijn zullen ze je echt wel accepteren. De tip hierboven vind ik ook wel een goede. Maar er geen dramatische speech van met een hoop poeha, nergens voor nodig toch. Pak gewoon een moment die voor jou goed voelt om het te vertellen. :)
pi_137680100
Veel keuze heb je hier niet. ;) Het is van de ene kant op een Need To Know basis.. Waarom wil je dat je vrienden weten dat je homo bent? Heeft het een toegevoegde waarde? Gezien je toch al geen oogje op een van hun hebt en ook geen relatie wil. Kan me ook niet voorstellen dat je met hetero's een gesprek aangaat over homo zijn. Althans ik als hetero snap er sowieso geen reet van :') zou niet weten waar ik het met je over zou moeten hebben wat betreft homofilie, en dat zal wel voor de meeste hetero's gelden.

De andere kant is natuurlijk, kom je nu uit de kast en lijd de vriendschap daaronder. Dan weet je wel gelijk dat je eigenlijk helemaal geen vriendschap met ze hebt. Dus daar dan ook verder geen energie meer in hoeft te steken. Toch? En elders je heil moeten zoeken...

Misschien is daarom de laatste optie het best. Weet je wel waar je aan toe bent..
pi_137680420
quote:
10s.gif Op woensdag 12 maart 2014 23:36 schreef Watuntrik het volgende:
Veel keuze heb je hier niet. ;) Het is van de ene kant op een Need To Know basis.. Waarom wil je dat je vrienden weten dat je homo bent? Heeft het een toegevoegde waarde? Gezien je toch al geen oogje op een van hun hebt en ook geen relatie wil. Kan me ook niet voorstellen dat je met hetero's een gesprek aangaat over homo zijn. Althans ik als hetero snap er sowieso geen reet van :') zou niet weten waar ik het met je over zou moeten hebben wat betreft homofilie, en dat zal wel voor de meeste hetero's gelden.

De andere kant is natuurlijk, kom je nu uit de kast en lijd de vriendschap daaronder. Dan weet je wel gelijk dat je eigenlijk helemaal geen vriendschap met ze hebt. Dus daar dan ook verder geen energie meer in hoeft te steken. Toch? En elders je heil moeten zoeken...

Misschien is daarom de laatste optie het best. Weet je wel waar je aan toe bent..
Waarom je het wil laten weten..? Omdat het een deel van jezelf is, omdat je dan niet meer geforceerde gesprekken over vrouwelijk schoon hoeft te voeren, omdat je jezelf wilt uiten naar vrienden.. Zo maar een paar redenen waarom je het aan je vrienden wilt vertellen...
I want to break free from your lies
Youre so self satisfied I don't need you
I've got to break free
God knows God knows I want to break free
  woensdag 12 maart 2014 @ 23:54:00 #22
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_137680760
quote:
10s.gif Op woensdag 12 maart 2014 23:36 schreef Watuntrik het volgende:
Ik zou het alleen al doen om de vraag 'waarom heb je geen vriendin?' te vermijden.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_137680986
Ik geef je ouders gelijk.

Je raakt hoe dan ook vrienden kwijt. Sommige kunnen het gewoon niet accepteren of zijn teleurgesteld. Dit ligt niet aan jou, maar aan hen. Zoals vele al aangeven hebben, moet je je afvragen of dat echte vrienden zijn. Sommige raak je kwijt, maar zullen ook in een later stadium misschien weer terug komen (omdat zij dan wel mee om kunnen gaan).
Realiseer je vooral voor wie je het doet en wat je er mee bereikt. Staat het je opleiding of baan (promotie) in de weg, heeft het invloed op je inkomen of je manier van leven? Natuurlijk leven wij in een democratie en mag je vrij kiezen op wie je verliefd wordt. Maar niet iedereen is zo open.

Persoonlijk zou ik er een keuze in maken. De hele wereld moet het niet te weten. Je ouders en de vrienden waar je waarde aan hecht, zou ik eerlijk tegen zijn. Zij staan dichtbij jou en met hen wil je verder in je leven. Of je de collega's op werk/school moet benaderen? Dat is misschien een stap waar je goed over na moet denken........
Heel veel succes. Sta hoe dan ook achter het besluit dat je neemt.

[ Bericht 0% gewijzigd door blossom op 13-03-2014 00:22:51 ]
pi_137681682
Anders kun je altijd Arie even bellen toch.
  donderdag 13 maart 2014 @ 12:18:22 #25
36815 Silenus
Frikandel of kroket?
pi_137689551
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 00:00 schreef blossom het volgende:
Ik geef je ouders gelijk.

Je raakt hoe dan ook vrienden kwijt. Sommige kunnen het gewoon niet accepteren of zijn teleurgesteld.
Hoezo? Toen een van mijn beste vrienden uit de kast kwam was werkelijk niemand 'teleurgesteld'. Waar moet je precies teleurgesteld over zijn? Je praat erover, je gaat er uiteraard grappen over maken, en verder weer tot de orde van de dag. Zo belangrijk is het toch allemaal ook weer niet? :')

Natuurlijk zal dat niet overal zo gelden maar als je een beetje je vrienden in kan schatten weet je echt wel hoe ze zullen gaan reageren.
Gourmetten of steengrillen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')