Ook voor jou geldt, gooi het eruit, lucht je hart! Het is niet altijd alleen maar rozengeur en maneschijn!quote:Op woensdag 12 maart 2014 19:39 schreef DagenNachtdromer het volgende:
Wat de dames zeggen! Ik denk ook dat zo'n topic openen een goed idee zou zijn. Ik snap heel goed dat sommige dames dat soms kwijt moeten. Ik zelf ook maar zeg heel vaak niks om de sfeer hier niet negatief te trekken. Ik wil hier over mooie echo's, knipperende hartjes en traktaties lezen. Maar eerlijk schijt ik in mijn broek voor vrijdag, ben er al een week min van![]()
![]()
Maar waarom zouden we hier alleen de leuke dingen delen? Een zwangerschap is in zoveel opzichten zoiets ingrijpends en net als met alle andere ingrijpend gebeurtenissen kunnen er ook negatieve kanten aan zitten, fysiek, emotioneel, noem maar op...quote:Op woensdag 12 maart 2014 19:39 schreef DagenNachtdromer het volgende:
Wat de dames zeggen! Ik denk ook dat zo'n topic openen een goed idee zou zijn. Ik snap heel goed dat sommige dames dat soms kwijt moeten. Ik zelf ook maar zeg heel vaak niks om de sfeer hier niet negatief te trekken. Ik wil hier over mooie echo's, knipperende hartjes en traktaties lezen. Maar eerlijk schijt ik in mijn broek voor vrijdag, ben er al een week min van![]()
![]()
+1quote:Op woensdag 12 maart 2014 20:00 schreef Mevr_Mus het volgende:
[..]
Maar waarom zouden we hier alleen de leuke dingen delen? Een zwangerschap is in zoveel opzichten zoiets ingrijpends en net als met alle andere ingrijpend gebeurtenissen kunnen er ook negatieve kanten aan zitten, fysiek, emotioneel, noem maar op...
Persoonlijk vind ik een apart topic niet nodig, misschien zelfs onwenselijkJuist door het in een apart topic te bespreken maak je er iets abnormaals van terwijl negatieve gevoelens, fysieke ellende en twijfels net zo goed bij een zwangerschap horen als alle positieve dingen.
Ja, maar ik heb jou er niet of nauwelijks over gehoord hier, en ik merk dat ik zelf wel sterk de behoefte heb om er hier veel over te praten. En ik voel me er bezwaard over omdat dat zo vaak is, ook al zegt iedereen dat het niet erg is, ik weet dat het op een gegeven moment gaat jeuken bij mensen. Ik kan het gewoon in mijn directe omgeving nergens kwijt. Ik merk dat niemand het herkent of er iets mee kan, ik krijg alleen een "komt allemaal goed" terug zodat ze vervolgens weer over andere dingen door kunnenquote:Op woensdag 12 maart 2014 20:15 schreef marel88 het volgende:
[..]
+1
En SQ, ik denk dat het ook goed is om te kijken hoe je gevoelens zich ontwikkelen na een goede termijnecho, en niet te vroeg conclusies te trekken over de normaalheid van je gevoelens. Ik heb nooit chemische geluksmiddeltjes (of hoe noem jij dat?) gebruikt en ik was de weken voor de termijnecho echt een wrak. En dat na "maar" één miskraam. Ik herkende mezelf niet terug, bizar, het doet gewoon heel veel met je. En nu ben ik langzaam aan toch in de genietmodus gekomen.voor jou!
Helemaal begrijpelijk, SQ, je moet het posten waar het goed voelt, maar los van waar je het post bedoelde ik vooral te zeggen dat het ook goed is de ontwikkelingen na de termijnecho even af te wachten. Niet perse afwachten als in nu geen actie ondernemen om er iets mee te doen (bijvoorbeeld aankaarten bij je vk), maar afwachten als in nu nog niet te "streng" zijn voor jezelf of consequenties verbinden aan je gevoelens.quote:Op woensdag 12 maart 2014 20:20 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Ja, maar ik heb jou er niet of nauwelijks over gehoord hier, en ik merk dat ik zelf wel sterk de behoefte heb om er hier veel over te praten. En ik voel me er bezwaard over omdat dat zo vaak is, ook al zegt iedereen dat het niet erg is, ik weet dat het op een gegeven moment gaat jeuken bij mensen. Ik kan het gewoon in mijn directe omgeving nergens kwijt. Ik merk dat niemand het herkent of er iets mee kan, ik krijg alleen een "komt allemaal goed" terug zodat ze vervolgens weer over andere dingen door kunnen
Nee, nou ja, ik ben emotiewijs een beetje verknipt geraakt ergens, en denk ontzettend snel dat verdrietig zijn gelijk staat aan aanstellen en dat onzeker gelijk staat aan zwak. Ik denk ook dat er maar weinig mensen zijn die zo vaak sorry zeggen als ik. Vreselijk irritant en om dat te compenseren hb ik een ontzettend grote muil en een stoer imago aangeleerd.quote:Op woensdag 12 maart 2014 20:34 schreef marel88 het volgende:
[..]
Helemaal begrijpelijk, SQ, je moet het posten waar het goed voelt, maar los van waar je het post bedoelde ik vooral te zeggen dat het ook goed is de ontwikkelingen na de termijnecho even af te wachten. Niet perse afwachten als in nu geen actie ondernemen om er iets mee te doen (bijvoorbeeld aankaarten bij je vk), maar afwachten als in nu nog niet te "streng" zijn voor jezelf of consequenties verbinden aan je gevoelens.
En je hebt mij hier niet gehoord omdat ik het lezen van dit topic nauwelijks aankon, en omdat ik continu m'n gevoelens tot vervelens toe ventileerde bij m'n man en verloskundige. Ik ben zelfs op een zondagmiddag voor een eventussendoorecho geweest omdat ik echt niet meer rustig werd. Het is hun "beroep", is mijn overtuiging. Succes met mij, een leuke uitdaging op je werkdag
Die werd geopperd eerder maar dekte de lading niet schijnbaar.quote:Op woensdag 12 maart 2014 20:52 schreef miss_sly het volgende:
Zo'n topic is er toch? Daar heb ik destijds ook in gepost, omdat mijn wolk ook zwart was ipv roze.
Ik moet zeggen dat ik het vanachter mn computer heel knap vind hoe je ermee omgaat. Als het met anderen bespreken je helpt zet je nu de juiste stappen en daar kan ik alleenquote:Op woensdag 12 maart 2014 20:48 schreef Stormqueen het volgende:
overigens ben ik absoluut geen moeilijke prater, maar wel als het om echte emoties gaat
Nou, er stonden zoveel posts in over dat dat specifiek om PPD ging en dat er teveel offtopic klachten stonden (inclusief mods) dat ik dat eigenlijk niet meer durfde neequote:Op woensdag 12 maart 2014 20:53 schreef laziness het volgende:
[..]
Die werd geopperd eerder maar dekte de lading niet schijnbaar.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.disclaimer
Zeg je ook altijd dat het 'goed' met je gaat als men dat aan je vraagt?quote:Op woensdag 12 maart 2014 20:48 schreef Stormqueen het volgende:
Ik denk ook dat er maar weinig mensen zijn die zo vaak sorry zeggen als ik. Vreselijk irritant en om dat te compenseren hb ik een ontzettend grote muil en een stoer imago aangeleerd.
haha, jup, met mij gaat het altijd goed.quote:Op woensdag 12 maart 2014 21:24 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Zeg je ook altijd dat het 'goed' met je gaat als men dat aan je vraagt?
Ik herken me namelijk in dat stukje dat ik hierboven heb gequotet. Dus benieuwd of dat ook voor jou andersom geldt. Met mij gaat het namelijk altijd 'goed'.
Al heb ik me beide dingen wat afgeleerd/ben ik bezig met dat af te leren.
Ik heb dan ook nog eens als mijn vriend vertelt dat er iemand naar me gevraagd heeft, ik dan er meteen op duik... "Je hebt toch wel gezegd dat het goed gaat he?"quote:Op woensdag 12 maart 2014 21:24 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Ik herken me namelijk in dat stukje dat ik hierboven heb gequotet. Dus benieuwd of dat ook voor jou andersom geldt. Met mij gaat het namelijk altijd 'goed'.
+1quote:Op woensdag 12 maart 2014 21:24 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
herkenbaar! net als de grote bek en t stoere imago....quote:Op woensdag 12 maart 2014 21:24 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
ja dat dus.quote:Op woensdag 12 maart 2014 21:37 schreef Cocotrimonium het volgende:
Ik weet nog dat ik na mijn zwangerschapsverlof op 't werk rondliep met wel behoorlijke klachten (enorme pijn en druk op mn borst, ik kon niet meer liggen 's nachts, hijgde als een werkpaard, stond buiten adem mijn colleges te geven, kon Saar niet tillen, etc), en toen zei ik 'het gaat wel goed, ik heb wat bijwerkingen van mijn medicatie, maar dat is alleen een beetje pijnlijk'.
Acht uur later lag ik in het ziekenhuis met een longembolie![]()
En nu zeg ik al op mijn werk dat 'het goed gaat naar omstandigheden' (het gaat ook niet slecht namelijk, en ik voel me niet ziek verder, dus ik wil 'goed' zeggen, maar gezien de enorme vermoeidheid, bekkenklachten, de vele onderzoeken en het dringende advies van mijn gyn om rustiger aan te doen, is dat niet helemaal correct en schept het ook valse verwachtingen. Maar het voelt heel onnatuurlijk om niet te zeggen dat het 'goed' gaat. Ik meen het meestal ook nog op dat moment (omdat het veel slechter zou kunnen, dus gaat het goed, zeg maar).
No worries! Dat doe ik nu omdat ik verantwoordelijk ben voor Saar én de nieuwe baby, dus ik doe echt wel een stapje terug en trek veel eerder aan de bel dan vroeger (ook al voelt dat soms wat onnatuurlijk, hehe).quote:Op woensdag 12 maart 2014 21:43 schreef Skoap het volgende:
Herkenbaar Coco!
Denk wel een beetje om jezelf he!!
Kan wel wat hebben hoorquote:
ik was helemaal van de andere kant, zwarte bandshirts en kisten, we stonden altijd helemaal aan de andere kant van het schoolpleinquote:
een ekte Anniequote:Op woensdag 12 maart 2014 22:58 schreef BlueEyes het volgende:
Vroegah heb ik nog mot gemaakt met mijn moeder over het gabber-style half afscheren van mijn lange haar en de aussies die aan moesten
Die half afgeschoren haren.quote:Op woensdag 12 maart 2014 22:58 schreef BlueEyes het volgende:
Vroegah heb ik nog mot gemaakt met mijn moeder over het gabber-style half afscheren van mijn lange haar en de aussies die aan moesten
Yup!quote:Op woensdag 12 maart 2014 23:02 schreef _NIKKI_ het volgende:
[..]
Die half afgeschoren haren.Achteraf ben je je moeder waarschijnlijk nog eeuwig dankbaar voor het feit dat het niet mocht.
Altoquote:Op woensdag 12 maart 2014 23:03 schreef Bolletje... het volgende:
Ik had Dr Martens en was gek op
Pearl Jam
Het is iets heel calvinistisch, vind ik. Dat geen ruimte voor jezelf durven opeisen en voor wat je voelt. Het idee anderen 'lastig te vallen', overal sorry voor willen zeggen. Ik herken het ook, maar gelukkig heb ik het ook kunnen afleren, al zal het nooit helemaal overgaan. Dus ja, uit beleefdheid is het wel normaal en logisch dat je niet aan iedereen je sores verteld, maar als je zelfs tegenover goede vrienden of personen die bedoeld zijn om jou te helpen blijft volhouden dat het goed gaat en als je zelfs tegenover jezelf al eigenlijk niet mag toegeven dat het misschien niet gaat, dan is het wel een ander verhaal. Naar mijn idee is het een gevoel van 'er eigenlijk niet helemaal mogen zijn', jezelf wegcijferen, klein maken, altijd eerst aan anderen denken, etc. Ook dat idee dat iets niet voor je is weggelegd.. (alsof je het niet verdient of het je niet gegund is..) Het zit een beetje in die Hollandse en calvinistische cultuur van ons en sommige mensen pikken dat net iets te goed op allemaal.quote:Op woensdag 12 maart 2014 22:54 schreef Twinkle20 het volgende:
Is het ook niet mens eigen om eigenlijk altijd te zeggen dat het goed gaat? Ik kom ze niet zo veel tegen.. dat je vraagt: alles goed? En dat men dan zegt: nee eigenlijk niet... en al pratende kom je er dan achter hoe de situatie werkelijk is..
eens, al vinden mensen het denk ik ook moeilijk om zo te reageren omdat het niet opbeurend is, en je wil de ander juist wél opbeuren in zo'n situatie. Denk ik.quote:Op woensdag 12 maart 2014 23:05 schreef dodoria het volgende:
SQ en Amsel, ik herken het dat mensen zeggen "komt wel goed", en dat dat dan voelt alsof ze je problemen wegwuiven. Ik heb nog nooit een miskraam gehad, maar toen wij vruchtbaarheidsproblemen hadden en ik te horen kreeg dat er een grote kans was dat het er nooit in zou zitten voor ons. Ik was natuurlijk hardstikke overstuur van dat nieuws, en dan is bijna de standaard reactie: komt wel goed, je bent nog jong. Dat vond ik altijd zo'n dooddoener!
Je kunt ook gewoon reageren met dat er een goede kans is dat het niet goed gaat en dat je daardoor juist bang/verdrietig bent. Je mag dat best wat duidelijker uitspreken vind ik, zeker naar goede vrienden.
quote:Op woensdag 12 maart 2014 23:07 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Ik.voel me nu toch een jonkie... In 1995 was ik 8...
Je kunt ook de gevoelens van de ander erkennen. Je wilt iemand t liefst geven wat ze graag willen hebben, dat kan niet, en dus wil je ze liefst blij maken, cuz they be sad. Maar daarmee schuif je idd wel dat verdriet een beetje aan de kant. Maak je het minder belangrijk ofzo.quote:Op woensdag 12 maart 2014 23:07 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
eens, al vinden mensen het denk ik ook moeilijk om zo te reageren omdat het niet opbeurend is, en je wil de ander juist wél opbeuren in zo'n situatie. Denk ik.
Soms is zeggen dat je niet weet wat te moeten zeggen al goed.quote:Op woensdag 12 maart 2014 23:11 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Ik weet nooit goed hoe te reageren en ik denk dat dit voor veel mensen zo is, je reageert nou eenmaal sneller op goed nieuws dan op slecht nieuws...
Toen mijn zus de slechte uitslag kreeg wist ik ook niet zo goed hoe te reageren, en dat is dan mn zus... Alles klinkt gewoon stom en verkeerd
Ik heb geen flauw idee in welke leeftijdsgroep iedereen zit...quote:Op woensdag 12 maart 2014 23:11 schreef Stormqueen het volgende:
En dan is GM by far nog niet eens de jongste hier![]()
quote:Op woensdag 12 maart 2014 23:14 schreef _NIKKI_ het volgende:
Ik heb net even heel hard gelachen. Ik zat te klagen over mijn aambei en dat hij echt groot is.![]()
Hij lachte dat een beetje weg. Dus ik googlede even een mooie aambei picture op mijn telefoon en zei: "moet je zien, zo groot is hij." Man helemaal in shock omdat hij dacht dat ik echt een foto gemaakt had van het ding.![]()
MAAR jeetje ik heb nog nooit zo'n grote en pijnlijke gehad.
lolquote:Op woensdag 12 maart 2014 23:14 schreef _NIKKI_ het volgende:
Ik heb net even heel hard gelachen. Ik zat te klagen over mijn aambei en dat hij echt groot is.![]()
Hij lachte dat een beetje weg. Dus ik googlede even een mooie aambei picture op mijn telefoon en zei: "moet je zien, zo groot is hij." Man helemaal in shock omdat hij dacht dat ik echt een foto gemaakt had van het ding.![]()
MAAR jeetje ik heb nog nooit zo'n grote en pijnlijke gehad.
jij weet dingen altijd zo goed te verwoordenquote:Op woensdag 12 maart 2014 23:12 schreef mignonne het volgende:
[..]
Je kunt ook de gevoelens van de ander erkennen. Je wilt iemand t liefst geven wat ze graag willen hebben, dat kan niet, en dus wil je ze liefst blij maken, cuz they be sad. Maar daarmee schuif je idd wel dat verdriet een beetje aan de kant. Maak je het minder belangrijk ofzo.
Je zou ook gewoon kunnen zeggen he wat naar voor je. Ik denk, als ik heel eerlijk ben, dat de meeste vrouwen (mensen!) helemaal geen oplossing willen van een ander, en dat de meesten ook heel goed beseffen dat het niet mogelijk is voor die ander om hun zorgen/verdriet weg te nemen. Maar het kan wel heel fijn zijn om gehoord en gezien te worden. Dat alleen kan al steun of troost geven.
Klopt,.ik heb bij mn zus ook aangegeven dat ik niet weet hoe ik moest reageren maar dat ik er wel wilde zijn voor haar...quote:Op woensdag 12 maart 2014 23:12 schreef BlueEyes het volgende:
[..]
Soms is zeggen dat je niet weet wat te moeten zeggen al goed.
Je weet toch hoe gek hormonen kunnen doen en zijn!quote:Op woensdag 12 maart 2014 23:18 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
sorry!
Oh nee, dat mocht ook niet
ze zou wel mijn respect krijgen!quote:Op woensdag 12 maart 2014 23:20 schreef BlueEyes het volgende:
[..]
Je weet toch hoe gek hormonen kunnen doen en zijn!
Voor je het weet vouwt Nikki zich in een bochel en hebben wij de plaatjes hier in een spoiler staan
Dat moet je niet tegen mij zeggen... Zo kwam ik ook ooit op 2 girls one cupquote:Op woensdag 12 maart 2014 23:20 schreef Stormqueen het volgende:
Op aambeienplaatjes Googlen. (Giant hemorrhoid). Doe het niet.
hoewel dit plaatje tussen de zoekresultaten dan wel weer mooi is:quote:Op woensdag 12 maart 2014 23:20 schreef Stormqueen het volgende:
Op aambeienplaatjes Googlen. (Giant hemorrhoid). Doe het niet.
Euhm, ik ga het maar niet proberen.quote:Op woensdag 12 maart 2014 23:14 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
lolvisual ook. Zou je dat nog kunnen trouwens?
I wonder what that could be...quote:Op woensdag 12 maart 2014 23:36 schreef dodoria het volgende:
Mijn man staat ook achter de thuisbevalling. Hij heeft er veel over gelezen en we staan beide achter het idee van zo min mogelijk ingrepen. Hij heeft geprobeerd haar te laten inzien dat inzichten tegenwoordig veranderd zijn, wat uiteraard niet gelukt is. Hij vindt haar gewoon wat kortzichtig en lacht t weg. Moet ik eigenlijk ook doen, maar als ik haar sprak zou ik wel zeggen dat ze zich er niet mee moet bemoeien. Man laat zich gelukkig niet beinvloeden door zn moeder, maar ik ben er op de een of andere manier gevoeliger voor nu.
ach... of dat bloed nou uit je perineum, een spuitend vat of een geklapte aambei komt, dat maakt dan ook niet meer uit.quote:Op woensdag 12 maart 2014 23:37 schreef _NIKKI_ het volgende:
[..]
Euhm, ik ga het maar niet proberen.Maar ik krijg wel een horroridee als ik eraan denk dat ik straks ook nog moet persen met die aambei. Krijgt de gyn een ontploffende aambei in zijn gezicht. Yumm!
Haha, thanks voor de opbeurende woorden. Misschien dat ik dit nog wel eens gebruik mocht t ter sprake komen ;-).quote:Op woensdag 12 maart 2014 23:34 schreef mignonne het volgende:
Oh enne, voor heroïnegebruik post partum plaatsen we hier in Nederland kinderen uit huis. Dus ach, als die thuisbevalling het enige is
Proost!quote:Op woensdag 12 maart 2014 23:40 schreef mignonne het volgende:
[..]
ach... of dat bloed nou uit je perineum, een spuitend vat of een geklapte aambei komt, dat maakt dan ook niet meer uit.
Je werkt niet echt in de geboortezorg als er niet minstens vijf/zes lichaamsvloeistoffen over je heen zijn gegaan zegt mn docent altijd
Ach, je zit er zo aan hoorquote:
Ja en krijg je dan je diploma 'lichaamssappen verzamelen'?quote:Op woensdag 12 maart 2014 23:44 schreef mignonne het volgende:
[..]
Ach, je zit er zo aan hoor![]()
ik moet er nog een, maar die probeer ik toch te ontwijken als t even kan, anders ga k zelf ook.kan er niets aan doen, t is een reflex
nee dan mag ik mn eed afleggenquote:Op woensdag 12 maart 2014 23:48 schreef _NIKKI_ het volgende:
[..]
Ja en krijg je dan je diploma 'lichaamssapen verzamelen'?
quote:Op woensdag 12 maart 2014 23:50 schreef mignonne het volgende:
Kijk dan hoe mooi
"Ik zweer/beloof dat ik de verloskunst zo goed als ik kan zal uitoefenen ten dienste van mijn medemens.
Ik stel het belang van de cliënt voorop en eerbiedig haar opvattingen.
Ik zal aan de cliënt geen schade doen.
Ik luister en zal haar goed inlichten. Ik zal geheim houden wat mij is toevertrouwd.
Ik zal de verloskundige kennis van mijzelf en anderen bevorderen. Ik erken de grenzen van mijn mogelijkheden.
Ik zal mij open en toetsbaar opstellen, en ik ken mijn verantwoordelijkheid voor de samenleving.
Ik zal de beschikbaarheid en toegankelijkheid van de gezondheidszorg bevorderen.
Ik maak geen misbruik van mijn verloskundige kennis, ook niet onder druk.
Ik beloof dat ik alle lichaamssappen zal respecteren en op zal vangen.
Ik zal zo het beroep van verloskundige in ere houden.
Zo waarlijk helpe mij God almachtig / Dat beloof ik. "
quote:Op woensdag 12 maart 2014 23:50 schreef mignonne het volgende:
Kijk dan hoe mooi
"Ik zweer/beloof dat ik de verloskunst zo goed als ik kan zal uitoefenen ten dienste van mijn medemens.
Ik stel het belang van de cliënt voorop en eerbiedig haar opvattingen.
Ik zal aan de cliënt geen schade doen.
Ik luister en zal haar goed inlichten. Ik zal geheim houden wat mij is toevertrouwd.
Ik zal de verloskundige kennis van mijzelf en anderen bevorderen. Ik erken de grenzen van mijn mogelijkheden.
Ik zal mij open en toetsbaar opstellen, en ik ken mijn verantwoordelijkheid voor de samenleving.
Ik zal de beschikbaarheid en toegankelijkheid van de gezondheidszorg bevorderen.
Ik maak geen misbruik van mijn verloskundige kennis, ook niet onder druk.
Ik beloof dat ik alle lichaamssappen zal respecteren en op zal vangen.
Ik zal zo het beroep van verloskundige in ere houden.
Zo waarlijk helpe mij God almachtig / Dat beloof ik. "
En geloof me... ook die overleef je!quote:Op woensdag 12 maart 2014 23:44 schreef mignonne het volgende:
[..]
Ach, je zit er zo aan hoor![]()
ik moet er nog een, maar die probeer ik toch te ontwijken als t even kan, anders ga k zelf ook.kan er niets aan doen, t is een reflex
Ik ben Mignonne niet maar ja, dat is normaal. Geloof dat ik eens heb gelezen 8 op de 10. Heel normaal dus!quote:Op donderdag 13 maart 2014 08:45 schreef LaLouchi het volgende:
Mignonne is het echt zo dat bijna alle vrouwen tijdens de bevalling poepen?
ik bij de eerste ook nietquote:Op donderdag 13 maart 2014 08:46 schreef Tante_Soesa het volgende:
[..]
Ik ben Mignonne niet maar ja, dat is normaal. Geloof dat ik eens heb gelezen 8 op de 10. Heel normaal dus!
ik zat er ook mee, wilde dat echt niet! maarja, het is echt heel normaal. uiteindelijk heb ik niet gepoept en daar was ik toch wel heel blij mee![]()
![]()
quote:Op donderdag 13 maart 2014 08:45 schreef Mevr_Mus het volgende:
Gister had ik trouwens wel een mooi gesprek met een (mij onbekende) oudere vrouw... Toen ik vertelde dat ik zwanger ben van nóg een jongetje reageerde ze met "ach meid, als het maar gezond is"
Mijn moeder had een collega die bij de geboorte van haar derde zoon: Och, wat sneuquote:Op donderdag 13 maart 2014 08:45 schreef Mevr_Mus het volgende:
Gister had ik trouwens wel een mooi gesprek met een (mij onbekende) oudere vrouw... Toen ik vertelde dat ik zwanger ben van nóg een jongetje reageerde ze met "ach meid, als het maar gezond is"
Tijdens je hele bevalling niet of niet toen je in bed lag?quote:Op donderdag 13 maart 2014 08:46 schreef Tante_Soesa het volgende:
[..]
Ik ben Mignonne niet maar ja, dat is normaal. Geloof dat ik eens heb gelezen 8 op de 10. Heel normaal dus!
ik zat er ook mee, wilde dat echt niet! maarja, het is echt heel normaal. uiteindelijk heb ik niet gepoept en daar was ik toch wel heel blij mee![]()
![]()
Tijdens de hele bevalling |(totaal 12 uur) niet, maar ik had ook totaal geen enkele aandrang (ook niet om te plassen btw, het is dat dat moest van de verloskundige).quote:Op donderdag 13 maart 2014 08:51 schreef Dot. het volgende:
[..]
Tijdens je hele bevalling niet of niet toen je in bed lag?
Oh joh, ik dacht dat je lijf zich helemaal leeg wilde maken tijdens een bevalling, maar dat hoeft dus helemaal niet. Weer wat geleerdquote:Op donderdag 13 maart 2014 08:53 schreef Tante_Soesa het volgende:
[..]
Tijdens de hele bevalling |(totaal 12 uur) niet, maar ik had ook totaal geen enkele aandrang (ook niet om te plassen btw, het is dat dat moest van de verloskundige).
Wat een fantastisch onderzoek om te doen! *pers* *fart* turf!quote:Op donderdag 13 maart 2014 08:46 schreef Tante_Soesa het volgende:
[..]
![]()
quote:Op donderdag 13 maart 2014 09:06 schreef Twinkle20 het volgende:
Ik wel maar had het niet in de gaten. Totdat mijn man zei: oooo men dit stinkt ECHT!
Nou, ik heb wel 2x overgegeven dus langs die kant was ik wel leeg.quote:Op donderdag 13 maart 2014 08:54 schreef Dot. het volgende:
[..]
Oh joh, ik dacht dat je lijf zich helemaal leeg wilde maken tijdens een bevalling, maar dat hoeft dus helemaal niet. Weer wat geleerd
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.quote:Op donderdag 13 maart 2014 08:55 schreef WupWup het volgende:
[..]
Wat een fantastisch onderzoek om te doen! *pers* *fart* turf!Leuke opdracht voor een stagiair
Ik hoop dat de mijne gewoon zn mond houdt als dat gebeurtquote:Op donderdag 13 maart 2014 09:06 schreef Twinkle20 het volgende:
Ik wel maar had het niet in de gaten. Totdat mijn man zei: oooo men dit stinkt ECHT!
quote:Op donderdag 13 maart 2014 09:10 schreef Tante_Soesa het volgende:
[..]
Nou, ik heb wel 2x overgegeven dus langs die kant was ik wel leeg.Nom!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[..]Leuke opdracht voor een stagiair
Er loopt nu een stagiaire bij mijn vk praktijk en ik hoop eerlijk gezegd dat ze geen dienst heeft als ik moet bevallen. Het is nog een meeloopstage, dus ze is niet alleen en het is best een aardig meisje, maar ze heeft echt een heel irritant tikje. Als het stilvalt gaat ze een soort van grinniken. Sowieso heb ik al aangegeven alleen de gewone vk te willen als begeleiding tijdens mijn bevalling, maar als zij dan in een hoekje gaat grinniken![]()
Ja, staat er idd al inquote:Op donderdag 13 maart 2014 09:22 schreef laziness het volgende:
Kan je wel om verzoeken in je bevalplan Dot. Geen stagiaires.
en dan krijg je een stortbevalling en schijt je een uur later extra hard de VK onder.quote:Op donderdag 13 maart 2014 09:44 schreef BlueEyes het volgende:
Ik geloof dat ik maar alvast een microlaxje klaar leg dat als de weeën beginnen ik die eerst maar doe voor een vk gebeld wordt
quote:Op donderdag 13 maart 2014 09:38 schreef WupWup het volgende:
- ik wil zonder pijnbestrijding bevallen.
- geen gegrinnik in mijn bevalkamer.
- mijn man knipt de navelstreng door.
quote:Op donderdag 13 maart 2014 09:47 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
en dan krijg je een stortbevalling en schijt je een uur later extra hard de VK onder.
Heb je wel eens zo'n ding gehad?quote:Op donderdag 13 maart 2014 09:47 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
en dan krijg je een stortbevalling en schijt je een uur later extra hard de VK onder.
Wat een mooie eerste boodschapquote:Op donderdag 13 maart 2014 09:49 schreef Burdie het volgende:
Ik heb niet gepoept of gekotst.
Mini wel trouwens, hij werd al poepend op mijn buik gelegd.
En stagiaires... Ik wilde ze ook niet, maar er was toch een co-assistente bij, zonder wie ik nooit meer wil bevallen![]()
.
Your dirty mind is a joy for all of usquote:Op donderdag 13 maart 2014 09:47 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Nee, ik kak van nature al minimaal drie keer per dag, dus heb het godzijdank niet nodigquote:Op donderdag 13 maart 2014 09:51 schreef BlueEyes het volgende:
[..]
Heb je wel eens zo'n ding gehad?
Binnen 5 minuten sta je te wiebelen dat je echt wel naar de wc moet!
Weet alleen niet of je ze mag hebben zwangertechnisch gezien, das dan weer wat anders
Echt, tegen de tijd dat zoiets gebeurt (tijdens het persen) maakt dat je echt niet uit want je wilt alleen maar je kind eruit krijgen. (zeg ik dus als ervaringsdeskundigequote:Op donderdag 13 maart 2014 09:43 schreef Bolletje... het volgende:
En ik wil niet poepen.. Misschien moet ik dat nog even toevoegen aan mijn bevalplan?
quote:Op donderdag 13 maart 2014 10:01 schreef Burdie het volgende:
Je merkt echt nergens meer wat van dan hoor, ik heb achteraf bijvoorbeeld aan mijn man gevraagd waarom het donker was in de verloskamer. Bleek niet zo te zijn.
Daarom blijft mn man ook lekker aan bij mn hoofd staanquote:Op donderdag 13 maart 2014 10:10 schreef Mevr_Mus het volgende:
Het kon mij tijdens de bevalling echt niet schelen wat de verloskundige zag, maar was me er wel van bewust dat vriend meer meekreeg dan me lief was![]()
Na afloop:
Ik: weet je of ik gescheurd ben eigenlijk?
Vriend: ehhhh, ja.![]()
Ik:![]()
Die heb ik hier ook al wel gezegd!quote:Op donderdag 13 maart 2014 10:13 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Daarom blijft mn man ook lekker aan bij mn hoofd staan![]()
Hij heeft niet de behoefte om uk zich naar buiten te zien persen
Dat dacht de mijne ook, maar zo dubbelgevouwen met je benen in je nek is er schijnbaar meer te zien dan je lief isquote:Op donderdag 13 maart 2014 10:13 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Vriend heeft alles gezien dus: poep, plas, bloed, scheuren... Maar hij zegt zelf dat het hem echt niets kon schelen want direct daarna volgde zijn zoon! Hij heeft hem met behulp van de verloskundige geboren laten worden en dat is voor hem een ervaring geweest die alle ranzigheid waard wasquote:Op donderdag 13 maart 2014 10:12 schreef Bolletje... het volgende:
Ohh manlief mag niet kijken hoor
Hij valt al flauw als er bij mij bloed wordt afgenomen
( en als je dan z'n dagelijks werk weet Whahahaha)
Word je ingeleid?quote:Op donderdag 13 maart 2014 07:44 schreef _NIKKI_ het volgende:
Wat hebben jullie toch allemaal met dromen over katten en zwanger zijn/borstvoeding zeg? Ik droomde vorige zwangerschap gewoon dat ik zwanger was van Ernie of Bert.![]()
Ik heb echt een rotnacht achter de rug. Sinds gisteren ben ik echt snotverkouden. Zo erg dat mijn ogen helemaal waterig zijn en ik heb gevoel heb dat mijn hele hoofd vol zit met snot. Nouja, dat zit het ook. Ik krijg zelfs met neusspray nieteens meer fatsoenlijk adem door mijn neus. Ik ben benieuwd hoe dat gaat als ik morgen ga bevallen.
Zorg voor een neusspray in je vluchttasje!quote:Op woensdag 12 maart 2014 14:58 schreef _NIKKI_ het volgende:
Ik start mijn klaagmodus weer even op. Verkoudheid 1 was op zijn retour, maar nu komt verkoudheid 2 erachteraan. Mèh, ik wil wel mijn versgebakken baby's kunnen ruiken straks.
Ja ingeleid inderdaad. Ik vind het een heel raar idee dat ik morgen rond deze tijd gewoon aan het bevallen ben.quote:Op donderdag 13 maart 2014 10:22 schreef DaviniaHR het volgende:
[..]
Word je ingeleid?
Balen dat je zo verkouden bent
Aviva heeft mij trouwens ook ondergepoept na de bevalling.Lekker warme smurrie op je versgeperste blubberbuik
Koffie doet hier helaas niksquote:Op donderdag 13 maart 2014 10:19 schreef DagenNachtdromer het volgende:
Al voor ik zwanger was denk ik aan koffie, en dan net als de bevalling gaat starten. Een flinke sterke bak. Zodat je jezelf een uur later nog snel even helemaal leeg poept voordat je niet meer naar de wc mag. Zou het werken denk je? Zeg dat het gaat werken!!!!! Please![]()
Ja ik heb er al eentje in mijn tas gestopt. Ik gebruik nu de kindervariant maar voor de bevalling gaat mooi de volwassen variant mee.quote:Op donderdag 13 maart 2014 10:31 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Zorg voor een neusspray in je vluchttasje!Tijdens de zwangerschap mag het niet, maar tijdens de bevalling maakte het niet meer uit.
Ik zat ook verstopt en kreeg de weeën daardoor niet normaal weggeademt, echt heel vervelend. Uiteindelijk hebben ze er eentje van de kraamafdeling gehaald voor me.(Daar hadden ze een voorraadje voor de toeschietreflex voor kolfsters.
![]()
)
dampo onder je voeten? glij je dan niet onderuit als je aan de wandel gaat?quote:Op donderdag 13 maart 2014 10:42 schreef _NIKKI_ het volgende:
[..]
Ja ik heb er al eentje in mijn tas gestopt. Ik gebruik nu de kindervariant maar voor de bevalling gaat mooi de volwassen variant mee.![]()
En dampo onder je voeten smeren schijnt wonderen tr verrichten. Ik heb nog niet gekeken of dampo mag in zwangere toestand, maar als het mag is dat ook het proberen waard.
In bed. Met lekkere warme sokken eromheen! Werkt echt als een trein.quote:Op donderdag 13 maart 2014 10:43 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
dampo onder je voeten? glij je dan niet onderuit als je aan de wandel gaat?
Ik zou er dan even een paar sokken over aantrekkenquote:Op donderdag 13 maart 2014 10:43 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
Ik doe gewoon mijn sokken erover aan.quote:Op donderdag 13 maart 2014 10:43 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
Deze is echt zo fijn (maar niet zwangerschapsvriendelijkquote:Op donderdag 13 maart 2014 10:42 schreef _NIKKI_ het volgende:
[..]
Ja ik heb er al eentje in mijn tas gestopt. Ik gebruik nu de kindervariant maar voor de bevalling gaat mooi de volwassen variant mee.![]()
En dampo onder je voeten smeren schijnt wonderen tr verrichten. Ik heb nog niet gekeken of dampo mag in zwangere toestand, maar als het mag is dat ook het proberen waard.
Dat zij de mijne ook heel stoer, "dat doe ik ECHT NIET!". Maar zodra ik aan het persen was stond ie toch wel even te kijken!quote:Op donderdag 13 maart 2014 10:13 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Die snuifstick werkt voor geen meter bij mij.quote:Op donderdag 13 maart 2014 10:46 schreef Dot. het volgende:
[..]
Deze is echt zo fijn (maar niet zwangerschapsvriendelijk):
[ afbeelding ]
Mag zoiets misschien ook?
[ afbeelding ]
Maar koffie eruit kotsen is dan weer heel smerig, ook iets om over na te denken mbt eten en drinken tijdens je bevallingquote:Op donderdag 13 maart 2014 10:19 schreef DagenNachtdromer het volgende:
Al voor ik zwanger was denk ik aan koffie, en dan net als de bevalling gaat starten. Een flinke sterke bak. Zodat je jezelf een uur later nog snel even helemaal leeg poept voordat je niet meer naar de wc mag. Zou het werken denk je? Zeg dat het gaat werken!!!!! Please![]()
Nee, bij mij ook niet idd. Die Vicks neusspray is volgens mij zo heftig dat niks meer werkt. Met die spray kan ik 1x spuiten en dan blijft mn neus de hele dag open. Ik ben tijdens mn zwangerschap voornamelijk met een extra kussen geslapen en gestoomd, terwijl ik daar nooit zo in geloofde, maar het was beter dan niksquote:Op donderdag 13 maart 2014 10:52 schreef _NIKKI_ het volgende:
[..]
Die snuifstick werkt voor geen meter bij mij.![]()
Qua neusspray heb ik nu gewoon kinderneusspray. Nog steeds niet helemaal oké, maar ik kan 's nachts echt niet zonder.
Oh koffie kotsen is idd heel erg onprettig, yoghurt/vla trouwens ook...quote:Op donderdag 13 maart 2014 10:54 schreef Mevr_Mus het volgende:
[..]
Maar koffie eruit kotsen is dan weer heel smerig, ook iets om over na te denken mbt eten en drinken tijdens je bevalling![]()
Nikki, lijkt me een heel bizar idee! Ik vind het al een gek idee dat ik binnen nu en 3 weken ga bevallen, dat je weet dat het morgen al zover is lijkt me helemaal vreemd! Qua voorbereidingen lijkt een inleiding me trouwens wel praktisch
Geen idee wie het ooit als eerste geprobeerd heeft, maar sinds ik die tip las (vanquote:
En misschien nietquote:Op donderdag 13 maart 2014 10:51 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Ik zie wel wat mn man er van maakt, hij kan heel slecht tegen bloed maar misschien dat de geboorte van zn kind alles anders maakt.
Het feit dat het praktisch is qua regelen van opvang is inderdaad een voordeel. We hebben nu even goed na kunnen denken wat we met L. zouden gaan doen etc., terwijl dat anders een ad hoc beslissing zou worden afhankelijk van tijd en dag enz.quote:Op donderdag 13 maart 2014 10:54 schreef Mevr_Mus het volgende:
[..]
Maar koffie eruit kotsen is dan weer heel smerig, ook iets om over na te denken mbt eten en drinken tijdens je bevalling![]()
Nikki, lijkt me een heel bizar idee! Ik vind het al een gek idee dat ik binnen nu en 3 weken ga bevallen, dat je weet dat het morgen al zover is lijkt me helemaal vreemd! Qua voorbereidingen lijkt een inleiding me trouwens wel praktisch
Ik heb toen ook gepoept, maar er werd juist echt absurd op gereageerd door de artsen enzo. Voelde me extreem opgelaten daardoor.quote:Op donderdag 13 maart 2014 08:46 schreef Tante_Soesa het volgende:
[..]
![]()
Dan is het toch juist nog logischer? Dan voel je niks daarbeneden, dus kun je ook niks ophouden.quote:Op donderdag 13 maart 2014 12:34 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Ik heb toen ook gepoept, maar er werd juist echt absurd op gereageerd door de artsen enzo. Voelde me extreem opgelaten daardoor.
ik had wel een keizersnede, misschien dat dat uitmaakte..
.Oh, ik maakte een grapje, juist omdat t mij zo onwerkelijk leek. Als je geen gevoel hebt, kun je dan wel poepen? Ga ik me daar bij de ks alsnog zorgen over makenquote:Op donderdag 13 maart 2014 12:40 schreef Dot. het volgende:
[..]
Dan is het toch juist nog logischer? Dan voel je niks daarbeneden, dus kun je ook niks ophouden.
Sommige artsen hebben een verfriscursus bedmanieren nodig. Zo heb ik een arts ooit giechelend horen zeggen dat de zuster een maandverbandje moest aanraden aan een mannelijke patient die net aan een ontsteking was geopereerd. Lekker op de gang, waar familie bij zat ook nog eens
Poepen kan altijdquote:Op donderdag 13 maart 2014 12:47 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
.Oh, ik maakte een grapje, juist omdat t mij zo onwerkelijk leek. Als je geen gevoel hebt, kun je dan wel poepen? Ga ik me daar bij de ks alsnog zorgen over maken
Maar dat laatste klinkt wel echt super horkerig ja
Ik heb toen ook gepoept, maar er werd juist echt absurd op gereageerd door de artsen enzo. Voelde me extreem opgelaten daardoor.quote:
Echt?quote:
Dat had ik bij mijn vorige zwangerschap ook ja. Ik ergerde me wel aan de 'wacht maarquote:Op donderdag 13 maart 2014 08:42 schreef Dot. het volgende:
Ik heb er eigenlijk niet zoveel last van, behalve wat vreemden die zeggen dat ik een mooie buik heb of me succes wensen met de laatste loodjes. Maar als mensen idd zeiden of zeggen hoe ik me ga voelen of wat ik vast nog tegen ga komen erger ik me wel enigszins. Niet elke zwangerschap is hetzelfde en ik kan alleen zelf voelen hoe en wat, niet jij omdat je ook ooit zwanger bent geweest
Ik zit er eens naar te googlen, maar ik kan niet echt iets vinden of het echt kan. Maar ik dacht altijd dat dat de reden was dat je een katheter krijgt, omdat je die spieren niet meer kunt gebruiken, dus dan lijkt me je kringspier ook platgelegd. Bij One born every minute was gisteren ook iemand die had gepoept met een ruggenprik en die was er zelfs doorheen geslapen, maar dat was dus wel in de VS.quote:Op donderdag 13 maart 2014 13:19 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Echt?Dat wist ik dus niet.
Had me er al volledig op ingesteld dat ik zou gaan poepen tijdens de bevalling, en toen het een keizersnede werd, had ik zoiets van "nou ja, dan scheur ik in ieder geval niet beneden uit én hoef ik niet te poepen". Nooit gerealiseerd dat dat dus wel degelijk zou kunnen!
Het voelt als 90 maandenquote:Op donderdag 13 maart 2014 15:04 schreef BlueEyes het volgende:
Ik geloof dat we allemaal 9 maanden wachten...
Ik was daar heel bang voor en was heel blij dat ik 's ochtends nog even goed had gepoept want ik dacht dat ik wel 'leeg' zou zijn. Niet dusquote:Op donderdag 13 maart 2014 08:46 schreef Tante_Soesa het volgende:
[..]
![]()
quote:Op donderdag 13 maart 2014 15:46 schreef DagenNachtdromer het volgende:
weet je, ik ga het gewoon doen. poepen tijdens de bevalling! hoort erbij en ik wil ten volle genieten van deze ervaring!
Ho ho, er worden geen spieren platgelegd met een ruggenprikquote:Op donderdag 13 maart 2014 14:27 schreef Dot. het volgende:
[..]
Ik zit er eens naar te googlen, maar ik kan niet echt iets vinden of het echt kan. Maar ik dacht altijd dat dat de reden was dat je een katheter krijgt, omdat je die spieren niet meer kunt gebruiken, dus dan lijkt me je kringspier ook platgelegd. Bij One born every minute was gisteren ook iemand die had gepoept met een ruggenprik en die was er zelfs doorheen geslapen, maar dat was dus wel in de VS.
Iemand die het weet?
Yup, bij mij werd er nog een 2e (andere) gezet voor de ks.quote:Op donderdag 13 maart 2014 16:16 schreef -Bubseltje- het volgende:
Ik kon mijn benen echt niet bewegen hoorIs die voor de ks sterker?
dat lijkt me nou een práchtig afstudeer-onderzoekquote:Op donderdag 13 maart 2014 08:55 schreef WupWup het volgende:
[..]
Wat een fantastisch onderzoek om te doen! *pers* *fart* turf!
Weer wat geleerd! Ik mocht geen gewonequote:Op donderdag 13 maart 2014 16:19 schreef GotC het volgende:
[..]
Yup, bij mij werd er nog een 2e (andere) gezet voor de ks.
Ik weet idd dat er verschil is tussen de ruggenprik bij een gewone bevalling en bij een keizersnede. En met platgelegd bedoelde ik eigenlijk dat je ze niet meer bewust kunt aanspannen/gebruikenquote:Op donderdag 13 maart 2014 15:59 schreef GotC het volgende:
[..]
Ho ho, er worden geen spieren platgelegd met een ruggenprik![]()
In je rug lopen de zenuwen die de pijnprikkels van de baarmoeder en de bekkenbodem vervoeren. Als deze zenuwen tijdelijk worden uitgeschakeld, is de pijn van de weeën niet meer voelbaar.
Je voelt dus ook niet of je moet plassen, wat nogal nare gevolgen kan hebben (overloopblaas enzo, no fun). Ik kon m'n benen nog prima bewegen tijdens de (eerste) ruggenprik, het haalde alleen het scherpe v/d weeënpijn af
Ik ook niet. Ik wilde ze na de bevalling heel enthousiast uit de steunen halen maar dat lukte mooi niet, ik moest been voor been met twee handen pakken en eruit tillen.quote:Op donderdag 13 maart 2014 16:16 schreef -Bubseltje- het volgende:
Ik kon mijn benen echt niet bewegen hoorIs die voor de ks sterker?
Lopen kon niet meer, maar kon ze nog optrekken en zelf op m'n zij draaienquote:Op donderdag 13 maart 2014 16:45 schreef Dot. het volgende:
[..]
Ik weet idd dat er verschil is tussen de ruggenprik bij een gewone bevalling en bij een keizersnede. En met platgelegd bedoelde ik eigenlijk dat je ze niet meer bewust kunt aanspannen/gebruikenmaar dat valt bij de kz prik dus ook mee?
Eigenlijk moet ik er ook gewoon niet over nadenken bedenk ik me nu![]()
"The final truth about poo during labor"quote:Op donderdag 13 maart 2014 16:29 schreef mignonne het volgende:
[..]
dat lijkt me nou een práchtig afstudeer-onderzoek![]()
Die reactie kreeg ik toen we het erover hadden dat onze frummel misschien wel eens mijn rode haren zou kunnen hebbenquote:Op donderdag 13 maart 2014 08:45 schreef Mevr_Mus het volgende:
precies ditquote:Op donderdag 13 maart 2014 17:24 schreef DevilsAndDust het volgende:
Was vandaag ook wat aan het kletsen met een zwangere collega, en terwijl zij aan het vertellen was dacht ik steeds: "Oooh, ik wil ook zwanger zijn!"
Oh wacht.
Bij mij pas sinds een paar weken.. En ik ben 37 weken zwangerquote:Op donderdag 13 maart 2014 18:17 schreef Heliotrope het volgende:
[..]
precies ditecht bizar, wanneer komt het echte besef nou.
Oh Nik wat spannend!! Ik ga enorm aan je denken morgen!!quote:Op donderdag 13 maart 2014 19:10 schreef _NIKKI_ het volgende:
Kwakzor succes!
Ik heb net mijn kleine lieve L. aan mijn zusje overgrdragen. Daar gaat ze slapen en dan brengt mijn zusje haar morgen naar school. Daarna komt mijn zusje naar het ziekenhuis voor de bevalling.En L. wordt door opa weer uit school gehaald en daar blijft ze de rest van de dag.
Man en ik zijn aan de laatste voorbereidingen thuis begonnen. Zometeen gaan we speentjes uitkoken.Ik vind het maar een rare gewaarwording hoor, morgen rond deze tijd hebben we waarschijnlijk twee uit de buik baby's in plaats van in de buik baby's.
Spannend! Ga je nog een beetje kunnen slapen denk je? En heeft het inleiden al wat meer een plekje gekregen? Je jongens hebben gewoon bijna 40 weken bij je mogen groeien en dan ga je ze morgen eindelijk ontmoetenquote:Op donderdag 13 maart 2014 19:10 schreef _NIKKI_ het volgende:
Kwakzor succes!
Ik heb net mijn kleine lieve L. aan mijn zusje overgrdragen. Daar gaat ze slapen en dan brengt mijn zusje haar morgen naar school. Daarna komt mijn zusje naar het ziekenhuis voor de bevalling.En L. wordt door opa weer uit school gehaald en daar blijft ze de rest van de dag.
Man en ik zijn aan de laatste voorbereidingen thuis begonnen. Zometeen gaan we speentjes uitkoken.Ik vind het maar een rare gewaarwording hoor, morgen rond deze tijd hebben we waarschijnlijk twee uit de buik baby's in plaats van in de buik baby's.
Ik ga morgen mijn 6 maanden oude nichtje uit het Noorden ophalen voor een weekje oppassen, dus ga ik enorm vergeten je succes te wensen vrees ik.quote:Op donderdag 13 maart 2014 19:10 schreef _NIKKI_ het volgende:
Kwakzor succes!
Begrijpelijkquote:Op donderdag 13 maart 2014 19:23 schreef _NIKKI_ het volgende:
Speestante!![]()
Gefeliciteerd!
Bedankt dames.![]()
Dot, het inleiden is nu eenmaal zo. Ik heb me erbij neergelegd dat het niet anders is. Veiligheid staat bovenaan en dan is dit de beste 'keuze', voor zover het een keuze is geweest. Hoe graag ik ook had willen (en nog steeds wil) wachten.
Ik heb nog een beetje hoop dat na het breken van de vliezen de bevalling vanzelf gaat starten, dan gaat het nog enigszins natuurlijk. Gebeurt er niets dan gaat het infuus met weeën opwekkers pas aan. Ik wil mijn lichaam dus in ieder geval nog wel de kans geven het zelf op te pakken.
quote:Op donderdag 13 maart 2014 17:38 schreef Phaidra het volgende:
[..]
"The final truth about poo during labor"
Ik zeg: doen!
gelukkig geloof je het nu wel! Maar hm dat blijft soms dus een beetje.quote:Op donderdag 13 maart 2014 19:12 schreef Bolletje... het volgende:
[..]
Bij mij pas sinds een paar weken.. En ik ben 37 weken zwanger
Nu alles klaar is, kraampakket binnen, kaartje uitgezocht, baby vaak judo doet in m'n buik, etc etc, ben ik er wel achter dat het echt zo is
quote:Op donderdag 13 maart 2014 19:59 schreef Mevr_Mus het volgende:
Pfff, zaterdag ben ik 37 weken en van mij mag onze baby dan komenIk voel me de laatste dagen zo hondsberoerd, schiet van hypo naar hyper en weer terug. Ik had echt nooit verwacht dat zwangerschapsdiabetes zo ingrijpend en heftig zou kunnen zijn...
En daar zit ik dan met heftige nesteldrang en geen energie om iets te doen. Hormonale frustratie ten top![]()
Ik had het bij mn eerste tijdens het persen, dat k ineens dat wiegje in de hoek van de kamer zag staan en die verpleegkundige was bezig met kleertjes en kruiken, en ik dacht OMG!! NU KAN IK NIET MEER TERUGquote:Op donderdag 13 maart 2014 20:07 schreef Heliotrope het volgende:
[..]
gelukkig geloof je het nu wel! Maar hm dat blijft soms dus een beetje.
Gefeliciteerd Spees!
En spannend voor Nikki morgen!
quote:Op donderdag 13 maart 2014 20:51 schreef _NIKKI_ het volgende:
Mus wat ontzettend naar dat je zoveel last hebt van de diabetes. Houden ze je wel goed in de gaten?
Bedankt voor alle succes wensen. Ik ga mijn best doen er een fijne bevalling van te maken waar ik net zo goed op terug kan kijken als op mijn vorige bevalling.
Ik kan het me op dit moment echt nog niet voorstellen dat er twee mensjes die helemaal af zijn in mijn buik zitten en dat ze morgen gewoon gaan komen. Dan worden we weer papa en mama.![]()
![]()
Ik heb net nog heerlijk een uurtje in bad genoten van alle rumoer in mijn buik, even een momentje voor mezelf. Dat ga ik echt nog wel missen, ik vind het zo gezellig dat getrappel in mijn buik. Maar het getrappel mis ik aan de andere kant graag, want ik krijg er twee echte baby's, twee kleine jongetjes, voor in de plaats.
Van een appelgebakje? Gefeliciteerd!quote:Op donderdag 13 maart 2014 19:14 schreef Spees_Eend het volgende:
Spannend zeg Nikki! Hopelijk kun je vannacht wat rust pakken.
ik ben tante geworden vandaag!![]()
Neen! Tante Flappie is ook (weer) tante geworden. Eén van de andere zussenquote:Op donderdag 13 maart 2014 22:04 schreef amaranta het volgende:
[..]
Van een appelgebakje? Gefeliciteerd!
Nikki succes morgen.
Ah oke. Big family dus.quote:Op donderdag 13 maart 2014 22:07 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Neen! Tante Flappie is ook (weer) tante geworden. Eén van de andere zussen.
De laatste keer zwanger in bad.... Ik heb het ook heel bewust gedaan! Herkenning voor mij dus.quote:Op donderdag 13 maart 2014 20:51 schreef _NIKKI_ het volgende:
Mus wat ontzettend naar dat je zoveel last hebt van de diabetes. Houden ze je wel goed in de gaten?
Bedankt voor alle succes wensen. Ik ga mijn best doen er een fijne bevalling van te maken waar ik net zo goed op terug kan kijken als op mijn vorige bevalling.
Ik kan het me op dit moment echt nog niet voorstellen dat er twee mensjes die helemaal af zijn in mijn buik zitten en dat ze morgen gewoon gaan komen. Dan worden we weer papa en mama.![]()
![]()
Ik heb net nog heerlijk een uurtje in bad genoten van alle rumoer in mijn buik, even een momentje voor mezelf. Dat ga ik echt nog wel missen, ik vind het zo gezellig dat getrappel in mijn buik. Maar het getrappel mis ik aan de andere kant graag, want ik krijg er twee echte baby's, twee kleine jongetjes, voor in de plaats.
quote:Op donderdag 13 maart 2014 22:47 schreef GotC het volgende:
Avond voor inleiding is idd erg onwerkelijk, morgen ga he gewoon bevallen! Bijna niet te bevatten
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 13 maart 2014 22:55 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]Dat is waarSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |