abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_137666562
Zwangerschap & geboorte

2014

18 maart: _NIKKI_ (tweeling, 2 jommetjes)
18 maart: Dot. (jongen)
21 maart: Dodoria
25 maart: Theeleuter (jongen)
26 maart: Rijstebuiltje

04 april: Bolletje (jongen)
05 april: Mevr_Mus (jongetje)
06 april: Babbel1
07 april: Butterflower (meisje)
08 april: Aisly
11 april: Musique (meisjestweeling)
26 april: Poppejans (meisje)

06 mei: Cocotrimonium
12 mei: Ikina (jongen)
13 mei: Fazzoletti
16 mei: StefanieV
18 mei: Kursor
18 mei: Take_A_Picture
23 mei: Thistleweed

01 juni: Soohr (papa)
04 juni: Enfermera
08 juni: Hobbesje (meisje)
08 juni: Kwisted (jongen)
10 juni: JaleesaJoia (meisje)
11 juni: Cantare
***12 juni: Chanty & DirtyHarry*** (jongetje)

2 juli: BlueEyes
7 juli: OooLisaooO
11 juli: LaLouchi (jongen)
*** 16 juli: Sunshine1982 & Fe2O3 ***
27 juli: Twinkle20 (jommetje)

3 augustus: Sugarsnap
8 augustus: marel88
8 augustus: Amsel (meisje)
16 augustus: gewoonmezelf87
17 augustus: geppie
22 augustus: rebel-angel
22 augustus: Dyre
30 augustus: Mangostine

18 september: Razztwizzle
23 september: Tante_Soesa

4 oktober: Spees_Eend
5 oktober: IsabellaMariaAnna
9 oktober: Skittles
10 oktober: DagenNachtdromer
***12 oktober: Stormqueen & bleiblei***
16 oktober: Loj
16 oktober: kwakz0r
20 oktober: Fee-nix
29 oktober: Little_Miss_Naughty

9 november: DevilsAndDust
13 november: Heliotrope
----------------------------
***vermeldingen zijn (as) officiële fokbaby's.
(Een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door FOK!)
:)
  woensdag 12 maart 2014 @ 19:34:30 #2
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_137666991
Wat de dames zeggen! Ik denk ook dat zo'n topic openen een goed idee zou zijn. Ik snap heel goed dat sommige dames dat soms kwijt moeten. Ik zelf ook maar zeg heel vaak niks om de sfeer hier niet negatief te trekken. Ik wil hier over mooie echo's, knipperende hartjes en traktaties lezen. Maar eerlijk schijt ik in mijn broek voor vrijdag, ben er al een week min van ;) ;) :@
  woensdag 12 maart 2014 @ 19:41:53 #4
149959 SQ
snelle trees
pi_137667143
Nou, dan open ik die na het eten ;)
disclaimer
pi_137667252
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 19:39 schreef DagenNachtdromer het volgende:
Wat de dames zeggen! Ik denk ook dat zo'n topic openen een goed idee zou zijn. Ik snap heel goed dat sommige dames dat soms kwijt moeten. Ik zelf ook maar zeg heel vaak niks om de sfeer hier niet negatief te trekken. Ik wil hier over mooie echo's, knipperende hartjes en traktaties lezen. Maar eerlijk schijt ik in mijn broek voor vrijdag, ben er al een week min van ;) ;) :@
Ook voor jou geldt, gooi het eruit, lucht je hart! Het is niet altijd alleen maar rozengeur en maneschijn!
En het is bijna vrijdag! Dan sluit je aan bij de knippers :*
S. 2014
J. 2016
pi_137667559
Mag mijn ud naar 12 okt?

Want SQ, wij gaan gewoon een tweelingdatum doen keej ;)

DND komt goed vrijdag!
  woensdag 12 maart 2014 @ 20:00:53 #7
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_137668290
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 19:39 schreef DagenNachtdromer het volgende:
Maar waarom zouden we hier alleen de leuke dingen delen? Een zwangerschap is in zoveel opzichten zoiets ingrijpends en net als met alle andere ingrijpend gebeurtenissen kunnen er ook negatieve kanten aan zitten, fysiek, emotioneel, noem maar op...

Persoonlijk vind ik een apart topic niet nodig, misschien zelfs onwenselijk :@ Juist door het in een apart topic te bespreken maak je er iets abnormaals van terwijl negatieve gevoelens, fysieke ellende en twijfels net zo goed bij een zwangerschap horen als alle positieve dingen.
Oude (on)bekende.
  woensdag 12 maart 2014 @ 20:12:24 #8
149959 SQ
snelle trees
pi_137669009
het gaat ook niet om normale angsten mus, het gaat om allesoverheersende irrationele zwarte gedachten, moeilijk uit te leggen, maar ik voel me er niet comfortabel bij om dat steeds weer hier neer te gooien. Anderszijds heb ik altijd enorm veel steun gevonden op Fok en ik wil het graag ergens een plekje geven, zonder het naar mijn gevoel weg te lachen.

Anyway, ik heb het topic geopend,mochten de modjes het overbodig of onwenselijk vinden dan hoor ik dat graag :)
disclaimer
pi_137669206
quote:
1s.gif Op woensdag 12 maart 2014 20:00 schreef Mevr_Mus het volgende:

[..]

Maar waarom zouden we hier alleen de leuke dingen delen? Een zwangerschap is in zoveel opzichten zoiets ingrijpends en net als met alle andere ingrijpend gebeurtenissen kunnen er ook negatieve kanten aan zitten, fysiek, emotioneel, noem maar op...

Persoonlijk vind ik een apart topic niet nodig, misschien zelfs onwenselijk :@ Juist door het in een apart topic te bespreken maak je er iets abnormaals van terwijl negatieve gevoelens, fysieke ellende en twijfels net zo goed bij een zwangerschap horen als alle positieve dingen.
+1

En SQ, ik denk dat het ook goed is om te kijken hoe je gevoelens zich ontwikkelen na een goede termijnecho, en niet te vroeg conclusies te trekken over de normaalheid van je gevoelens. Ik heb nooit chemische geluksmiddeltjes (of hoe noem jij dat?) gebruikt en ik was de weken voor de termijnecho echt een wrak. En dat na "maar" één miskraam. Ik herkende mezelf niet terug, bizar, het doet gewoon heel veel met je. En nu ben ik langzaam aan toch in de genietmodus gekomen. :* voor jou!
  woensdag 12 maart 2014 @ 20:20:59 #10
149959 SQ
snelle trees
pi_137669525
quote:
1s.gif Op woensdag 12 maart 2014 20:15 schreef marel88 het volgende:

[..]

+1

En SQ, ik denk dat het ook goed is om te kijken hoe je gevoelens zich ontwikkelen na een goede termijnecho, en niet te vroeg conclusies te trekken over de normaalheid van je gevoelens. Ik heb nooit chemische geluksmiddeltjes (of hoe noem jij dat?) gebruikt en ik was de weken voor de termijnecho echt een wrak. En dat na "maar" één miskraam. Ik herkende mezelf niet terug, bizar, het doet gewoon heel veel met je. En nu ben ik langzaam aan toch in de genietmodus gekomen. :* voor jou!
Ja, maar ik heb jou er niet of nauwelijks over gehoord hier, en ik merk dat ik zelf wel sterk de behoefte heb om er hier veel over te praten. En ik voel me er bezwaard over omdat dat zo vaak is, ook al zegt iedereen dat het niet erg is, ik weet dat het op een gegeven moment gaat jeuken bij mensen. Ik kan het gewoon in mijn directe omgeving nergens kwijt. Ik merk dat niemand het herkent of er iets mee kan, ik krijg alleen een "komt allemaal goed" terug zodat ze vervolgens weer over andere dingen door kunnen :{
disclaimer
  woensdag 12 maart 2014 @ 20:23:38 #11
149959 SQ
snelle trees
pi_137669654
het is ook niet dat ik mijn gevoelens hier niet toevertrouw hoor, integendeel juist. Maar ik voel me van nature al snel "lastig" en dan parkeer ik het liever ergens waar mensen in elk geval de keuze hebben om het niet te zien :')
disclaimer
pi_137670271
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 20:20 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Ja, maar ik heb jou er niet of nauwelijks over gehoord hier, en ik merk dat ik zelf wel sterk de behoefte heb om er hier veel over te praten. En ik voel me er bezwaard over omdat dat zo vaak is, ook al zegt iedereen dat het niet erg is, ik weet dat het op een gegeven moment gaat jeuken bij mensen. Ik kan het gewoon in mijn directe omgeving nergens kwijt. Ik merk dat niemand het herkent of er iets mee kan, ik krijg alleen een "komt allemaal goed" terug zodat ze vervolgens weer over andere dingen door kunnen :{
Helemaal begrijpelijk, SQ, je moet het posten waar het goed voelt, maar los van waar je het post bedoelde ik vooral te zeggen dat het ook goed is de ontwikkelingen na de termijnecho even af te wachten. Niet perse afwachten als in nu geen actie ondernemen om er iets mee te doen (bijvoorbeeld aankaarten bij je vk), maar afwachten als in nu nog niet te "streng" zijn voor jezelf of consequenties verbinden aan je gevoelens.
En je hebt mij hier niet gehoord omdat ik het lezen van dit topic nauwelijks aankon, en omdat ik continu m'n gevoelens tot vervelens toe ventileerde bij m'n man en verloskundige. Ik ben zelfs op een zondagmiddag voor een eventussendoorecho geweest omdat ik echt niet meer rustig werd. Het is hun "beroep", is mijn overtuiging. Succes met mij, een leuke uitdaging op je werkdag ;)
  woensdag 12 maart 2014 @ 20:48:07 #13
149959 SQ
snelle trees
pi_137670945
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 20:34 schreef marel88 het volgende:

[..]

Helemaal begrijpelijk, SQ, je moet het posten waar het goed voelt, maar los van waar je het post bedoelde ik vooral te zeggen dat het ook goed is de ontwikkelingen na de termijnecho even af te wachten. Niet perse afwachten als in nu geen actie ondernemen om er iets mee te doen (bijvoorbeeld aankaarten bij je vk), maar afwachten als in nu nog niet te "streng" zijn voor jezelf of consequenties verbinden aan je gevoelens.
En je hebt mij hier niet gehoord omdat ik het lezen van dit topic nauwelijks aankon, en omdat ik continu m'n gevoelens tot vervelens toe ventileerde bij m'n man en verloskundige. Ik ben zelfs op een zondagmiddag voor een eventussendoorecho geweest omdat ik echt niet meer rustig werd. Het is hun "beroep", is mijn overtuiging. Succes met mij, een leuke uitdaging op je werkdag ;)
Nee, nou ja, ik ben emotiewijs een beetje verknipt geraakt ergens, en denk ontzettend snel dat verdrietig zijn gelijk staat aan aanstellen en dat onzeker gelijk staat aan zwak. Ik denk ook dat er maar weinig mensen zijn die zo vaak sorry zeggen als ik. Vreselijk irritant en om dat te compenseren hb ik een ontzettend grote muil en een stoer imago aangeleerd.

Maar ja, uiteindelijk blijk ik alleen mezelf er mee te hebben, want ik zit mezelf doorlopend in stilte op te vreten, en als ik er al over praat voel ik me acuut vreselijk zondig en schuldig en ga me daardoor juist nog rotter voelen in plaats van beter. Dus ik straf mezelf inderdaad harder dan nodig is. :')
disclaimer
  woensdag 12 maart 2014 @ 20:48:54 #14
149959 SQ
snelle trees
pi_137670994
overigens ben ik absoluut geen moeilijke prater, maar wel als het om echte emoties gaat :')
disclaimer
  Moderator woensdag 12 maart 2014 @ 20:52:37 #15
5428 crew  miss_sly
pi_137671216
Zo'n topic is er toch? Daar heb ik destijds ook in gepost, omdat mijn wolk ook zwart was ipv roze.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  woensdag 12 maart 2014 @ 20:53:39 #16
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_137671276
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 20:52 schreef miss_sly het volgende:
Zo'n topic is er toch? Daar heb ik destijds ook in gepost, omdat mijn wolk ook zwart was ipv roze.
Die werd geopperd eerder maar dekte de lading niet schijnbaar.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_137671403
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 20:48 schreef Stormqueen het volgende:
overigens ben ik absoluut geen moeilijke prater, maar wel als het om echte emoties gaat :')
Ik moet zeggen dat ik het vanachter mn computer heel knap vind hoe je ermee omgaat. Als het met anderen bespreken je helpt zet je nu de juiste stappen en daar kan ik alleen _O_ voor doen. Je zeurt echt absoluut niet volgens mij en gevoelens die je hebt, zwanger of niet, zijn gevoelens die een plek innemen in je leven en je dagelijks bestaan en als je er last van hebt hoef je dat echt niet in je uppie op te lossen, want er zijn genoeg mensen die je graag willen helpen om je inzichten weer wat zonniger te maken :*
  woensdag 12 maart 2014 @ 20:56:09 #18
149959 SQ
snelle trees
pi_137671424
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 20:53 schreef laziness het volgende:

[..]

Die werd geopperd eerder maar dekte de lading niet schijnbaar.
Nou, er stonden zoveel posts in over dat dat specifiek om PPD ging en dat er teveel offtopic klachten stonden (inclusief mods) dat ik dat eigenlijk niet meer durfde nee :@
Maar goed, ik zeg al, als een mod vindt dat het toch daar heen moet dan is dat mij om het even.
disclaimer
pi_137671860
Ik weet eigenlijk of ik het nou hier moet zeggen of in het nieuwe topic, maar ik doe het toch maar even hier omdat het in eerste instantie ook hier ter sprake kwam.. SQ, je noemde dat mensen in je omgeving alleen maar zeggen "het komt wel goed" en dat je daar niet in kunt geloven en dat ze dat alleen maar zeggen om er zelf snel van af te zijn. Ik kan me enorm goed indenken dat je niets aan dat soort opmerkingen hebt, want je kunt er op dit moment heel weinig mee. Maar ik kan me niet voorstellen dat mensen zoiets zeggen omdat ze je niet wíllen steunen. Wel dat ze niet goed weten hoe ze dat dan het beste voor je kunnen doen. Uit zo'n opmerking als "komt wel goed" spreekt denk ik vooral dat hoop dat het inderdaad goed komt en het feit dat het je ook enorm gegund wordt!

Ik bedoel het absoluut niet verkeerd en vind dat je absoluut het recht hebt om je te voelen zoals je voelt. Ik hoop ook dat je in je omgeving toch op de een of andere manier de steun vindt die je nodig hebt. En dat je merkt dat knullig onder woorden gebrachte steun toch ook heel goed bedoeld kan zijn :)
  woensdag 12 maart 2014 @ 21:06:20 #20
149959 SQ
snelle trees
pi_137672030
Amsel, ik weet dat het niet zo bedoeld wordt, sorry, dan heb ik dat niet goed uitgelegd. Ik trachtte te zeggen dat het voor mij soms zo voelt, en ratio en gevoel liggen momenteel helaas wat verder uit elkaar dan in sommige situaties wenselijk is.
disclaimer
pi_137672158
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 21:06 schreef Stormqueen het volgende:
sorry
Foei, niet meer sorry zeggen hè!
  woensdag 12 maart 2014 @ 21:10:17 #22
149959 SQ
snelle trees
pi_137672261
ja, je hebt gelijk :') :@

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
disclaimer
pi_137673187
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 20:48 schreef Stormqueen het volgende:
Ik denk ook dat er maar weinig mensen zijn die zo vaak sorry zeggen als ik. Vreselijk irritant en om dat te compenseren hb ik een ontzettend grote muil en een stoer imago aangeleerd.
Zeg je ook altijd dat het 'goed' met je gaat als men dat aan je vraagt?

Ik herken me namelijk in dat stukje dat ik hierboven heb gequotet. Dus benieuwd of dat ook voor jou andersom geldt. Met mij gaat het namelijk altijd 'goed'.

Al heb ik me beide dingen wat afgeleerd/ben ik bezig met dat af te leren.
  woensdag 12 maart 2014 @ 21:26:14 #24
149959 SQ
snelle trees
pi_137673260
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 21:24 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Ik herken me namelijk in dat stukje dat ik hierboven heb gequotet. Dus benieuwd of dat ook voor jou andersom geldt. Met mij gaat het namelijk altijd 'goed'.

haha, jup, met mij gaat het altijd goed. :') tegenwoordig hebben we wel een manager die soms naar me kijkt en zegt: I don't believe you. En dan lach ik het weg :Y :')
disclaimer
pi_137673366
+1 voor het vele sorry zeggen
Tijdens mijn bevalling bij elke perswee riep ik weer sorry. En dan zeiden al die mensen in de verloskamer dat ik geen sorry hoefde te zeggen. En dat beantwoordde ik dan weer met een sorry

Ik heb alleen geen grote mond en stoer imago aangeleerd.
  woensdag 12 maart 2014 @ 21:29:14 #26
149959 SQ
snelle trees
pi_137673447
ah, er zijn meer patiënten! We kunnen zo een R&P splintergroep beginnen O+
disclaimer
pi_137673476
quote:

[..]

Ik heb dan ook nog eens als mijn vriend vertelt dat er iemand naar me gevraagd heeft, ik dan er meteen op duik... "Je hebt toch wel gezegd dat het goed gaat he?"
pi_137673567
quote:

[..]

+1
pi_137673960
Ik weet nog dat ik na mijn zwangerschapsverlof op 't werk rondliep met wel behoorlijke klachten (enorme pijn en druk op mn borst, ik kon niet meer liggen 's nachts, hijgde als een werkpaard, stond buiten adem mijn colleges te geven, kon Saar niet tillen, etc), en toen zei ik 'het gaat wel goed, ik heb wat bijwerkingen van mijn medicatie, maar dat is alleen een beetje pijnlijk'.

Acht uur later lag ik in het ziekenhuis met een longembolie :')

En nu zeg ik al op mijn werk dat 'het goed gaat naar omstandigheden' (het gaat ook niet slecht namelijk, en ik voel me niet ziek verder, dus ik wil 'goed' zeggen, maar gezien de enorme vermoeidheid, bekkenklachten, de vele onderzoeken en het dringende advies van mijn gyn om rustiger aan te doen, is dat niet helemaal correct en schept het ook valse verwachtingen. Maar het voelt heel onnatuurlijk om niet te zeggen dat het 'goed' gaat. Ik meen het meestal ook nog op dat moment (omdat het veel slechter zou kunnen, dus gaat het goed, zeg maar).
pi_137673962
quote:

[..]

herkenbaar! net als de grote bek en t stoere imago.... :')
S. 2014
J. 2016
  woensdag 12 maart 2014 @ 21:39:31 #31
149959 SQ
snelle trees
pi_137674084
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 21:37 schreef Cocotrimonium het volgende:
Ik weet nog dat ik na mijn zwangerschapsverlof op 't werk rondliep met wel behoorlijke klachten (enorme pijn en druk op mn borst, ik kon niet meer liggen 's nachts, hijgde als een werkpaard, stond buiten adem mijn colleges te geven, kon Saar niet tillen, etc), en toen zei ik 'het gaat wel goed, ik heb wat bijwerkingen van mijn medicatie, maar dat is alleen een beetje pijnlijk'.

Acht uur later lag ik in het ziekenhuis met een longembolie :')

En nu zeg ik al op mijn werk dat 'het goed gaat naar omstandigheden' (het gaat ook niet slecht namelijk, en ik voel me niet ziek verder, dus ik wil 'goed' zeggen, maar gezien de enorme vermoeidheid, bekkenklachten, de vele onderzoeken en het dringende advies van mijn gyn om rustiger aan te doen, is dat niet helemaal correct en schept het ook valse verwachtingen. Maar het voelt heel onnatuurlijk om niet te zeggen dat het 'goed' gaat. Ik meen het meestal ook nog op dat moment (omdat het veel slechter zou kunnen, dus gaat het goed, zeg maar).
ja dat dus.
disclaimer
pi_137674277
Herkenbaar Coco!
Denk wel een beetje om jezelf he!! :*
Life is what happens while you are busy making other plans...
  woensdag 12 maart 2014 @ 21:43:58 #33
149959 SQ
snelle trees
pi_137674333
En wat skoap zegt.
disclaimer
pi_137674363
quote:
1s.gif Op woensdag 12 maart 2014 21:43 schreef Skoap het volgende:
Herkenbaar Coco!
Denk wel een beetje om jezelf he!! :*
No worries! Dat doe ik nu omdat ik verantwoordelijk ben voor Saar én de nieuwe baby, dus ik doe echt wel een stapje terug en trek veel eerder aan de bel dan vroeger (ook al voelt dat soms wat onnatuurlijk, hehe).
pi_137674458
Plus, ik sta onder flinke controle. Sowieso al meer omdat ik die embolie heb gehad (daar zet ik dagelijks spuiten voor, dus daar hoef ik me geen zorgen om te maken, en ik krijg wat vaker onderzoek), en ik kom de laatste weken iedere week minimaal 1x in het ziekenhuis, en meestal 2x. Dus op dit moment wordt er heel goed op me gelet :Y

Los van M., familie en vrienden die me al langer kennen dan vandaag :P
  woensdag 12 maart 2014 @ 21:47:55 #36
149959 SQ
snelle trees
pi_137674528
Fijn Coco, dan is er in elk geval een flink vangnet :)
disclaimer
pi_137674701
Fijn Coco :*
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_137675294
"Het gaat naar omstandigheden goed"...die heb ik me de laatste weken ook maar aangemeten. Lijkt het net of je de waarheid vertelt en 'men' is 'tevreden' als je wijst op bekkenklachten. (Dat het in m'n hoofd een chaos is zeg ik dan weer niet en daar heb ik veel meer last van....hoop zo dat het lukt om dat over twee weken wel goed te kunnen verwoorden naar de vk als ze thuis [op haar initiatief, want dat praat al weer makkelijker dan in de praktijk] langs komt voor bespreken geboorteplan).

Coco, goed te lezen dat het je wat beter lukt op jezelf te passen en dat er goed op je gelet wordt.
pi_137675989
Ik geloof niet dat mijn kind van hardstyle houdt
De laptop wordt opzij geduwd :')
  woensdag 12 maart 2014 @ 22:49:28 #40
149959 SQ
snelle trees
pi_137677954
Kind met smaak 8-)
disclaimer
pi_137678130
:N
pi_137678180
Is het ook niet mens eigen om eigenlijk altijd te zeggen dat het goed gaat? Ik kom ze niet zo veel tegen.. dat je vraagt: alles goed? En dat men dan zegt: nee eigenlijk niet... en al pratende kom je er dan achter hoe de situatie werkelijk is..

En soms lijkt er ook een taboe op te rusten bij zwangeren. Je MOET blij zijn dat je zwanger bent ... nee je mag niet klagen als je je k** voelt. Hoewel het voor een groot aantal dames echt pittig kan zijn.

Ik baal er nog elke dag van dag ik nu 25% in de ziektewet zit want ik ben ook zon muts die alle problemen de wereld uit lacht en maar door gaat en zich alleen bekommert om anderen. Maar vanbinnen weet ik dat het zo veeeel beter is. Ook met 30 uur mag ik tevreden zijn.

Sq als jij daar behoefte aan hebt is zon topic een prima idee. Ik zou het wel aankaarten bij de vk als je dat nog niet gedaan hebt.
  woensdag 12 maart 2014 @ 22:54:30 #43
149959 SQ
snelle trees
pi_137678186
Misschien ligt ie wel gewoon te hakken!
disclaimer
pi_137678194
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 22:49 schreef Stormqueen het volgende:
Kind met smaak 8-)
Dat durfde ik niet te zeggen. :D
pi_137678260
quote:
1s.gif Op woensdag 12 maart 2014 22:54 schreef _NIKKI_ het volgende:

[..]

Kan wel wat hebben hoor :D
M'n vriend appte net ook al iets in die geest, dus jullie zitten allemaal op 1 lijn
  woensdag 12 maart 2014 @ 22:56:45 #46
149959 SQ
snelle trees
pi_137678307
quote:
1s.gif Op woensdag 12 maart 2014 22:54 schreef _NIKKI_ het volgende:

[..]

ik was helemaal van de andere kant, zwarte bandshirts en kisten, we stonden altijd helemaal aan de andere kant van het schoolplein :D
disclaimer
  woensdag 12 maart 2014 @ 22:58:03 #47
149959 SQ
snelle trees
pi_137678374
Al liggen mijn Slayer-cd's ook al een jaar of 12 stof te happen op zolder :')
disclaimer
pi_137678394
Vroegah heb ik nog mot gemaakt met mijn moeder over het gabber-style half afscheren van mijn lange haar en de aussies die aan moesten :X
  woensdag 12 maart 2014 @ 22:59:56 #49
149959 SQ
snelle trees
pi_137678469
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 22:58 schreef BlueEyes het volgende:
Vroegah heb ik nog mot gemaakt met mijn moeder over het gabber-style half afscheren van mijn lange haar en de aussies die aan moesten :X
een ekte Annie O+
disclaimer
pi_137678587
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 22:58 schreef BlueEyes het volgende:
Die half afgeschoren haren. :X Achteraf ben je je moeder waarschijnlijk nog eeuwig dankbaar voor het feit dat het niet mocht.
pi_137678634
quote:
1s.gif Op woensdag 12 maart 2014 23:02 schreef _NIKKI_ het volgende:

[..]

Die half afgeschoren haren. :X Achteraf ben je je moeder waarschijnlijk nog eeuwig dankbaar voor het feit dat het niet mocht.
Yup!
Snap ook niet wat me toen bezielde...
  woensdag 12 maart 2014 @ 23:03:31 #52
2742 Bolletje...
Dare to be different
pi_137678643
Ik had Dr Martens en was gek op
Pearl Jam :D
doei
  woensdag 12 maart 2014 @ 23:04:09 #53
149959 SQ
snelle trees
pi_137678674
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 23:03 schreef Bolletje... het volgende:
Ik had Dr Martens en was gek op
Pearl Jam :D
Alto O+
disclaimer
pi_137678697
Oooh maar Dr Martens heb ik ook gehad hoor! In alle kleuren bijna.
Heb mijn favoriete Doccies nogsteeds staan, mét stalen neus O+
  woensdag 12 maart 2014 @ 23:04:48 #55
2742 Bolletje...
Dare to be different
pi_137678702
quote:
1s.gif Op woensdag 12 maart 2014 23:04 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Alto O+
Zo 1995 O+
doei
pi_137678716
SQ en Amsel, ik herken het dat mensen zeggen "komt wel goed", en dat dat dan voelt alsof ze je problemen wegwuiven. Ik heb nog nooit een miskraam gehad, maar toen wij vruchtbaarheidsproblemen hadden en ik te horen kreeg dat er een grote kans was dat het er nooit in zou zitten voor ons. Ik was natuurlijk hardstikke overstuur van dat nieuws, en dan is bijna de standaard reactie: komt wel goed, je bent nog jong. Dat vond ik altijd zo'n dooddoener!

Je kunt ook gewoon reageren met dat er een goede kans is dat het niet goed gaat en dat je daardoor juist bang/verdrietig bent. Je mag dat best wat duidelijker uitspreken vind ik, zeker naar goede vrienden.
pi_137678782
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 22:54 schreef Twinkle20 het volgende:
Is het ook niet mens eigen om eigenlijk altijd te zeggen dat het goed gaat? Ik kom ze niet zo veel tegen.. dat je vraagt: alles goed? En dat men dan zegt: nee eigenlijk niet... en al pratende kom je er dan achter hoe de situatie werkelijk is..
Het is iets heel calvinistisch, vind ik. Dat geen ruimte voor jezelf durven opeisen en voor wat je voelt. Het idee anderen 'lastig te vallen', overal sorry voor willen zeggen. Ik herken het ook, maar gelukkig heb ik het ook kunnen afleren, al zal het nooit helemaal overgaan. Dus ja, uit beleefdheid is het wel normaal en logisch dat je niet aan iedereen je sores verteld, maar als je zelfs tegenover goede vrienden of personen die bedoeld zijn om jou te helpen blijft volhouden dat het goed gaat en als je zelfs tegenover jezelf al eigenlijk niet mag toegeven dat het misschien niet gaat, dan is het wel een ander verhaal. Naar mijn idee is het een gevoel van 'er eigenlijk niet helemaal mogen zijn', jezelf wegcijferen, klein maken, altijd eerst aan anderen denken, etc. Ook dat idee dat iets niet voor je is weggelegd.. (alsof je het niet verdient of het je niet gegund is..) Het zit een beetje in die Hollandse en calvinistische cultuur van ons en sommige mensen pikken dat net iets te goed op allemaal. ;) .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_137678808
quote:
1s.gif Op woensdag 12 maart 2014 23:04 schreef Bolletje... het volgende:

[..]

Zo 1995 O+
Ik.voel me nu toch een jonkie... In 1995 was ik 8... :')
S. 2014
J. 2016
pi_137678813
Och ik was het type skater en wilde wijde broeken aan enzo. :X Achteraf ben ik ook blij dat mijn mams dat enigszins binnen de perken heeft weten te houden.
  woensdag 12 maart 2014 @ 23:07:32 #60
149959 SQ
snelle trees
pi_137678815
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 23:05 schreef dodoria het volgende:
SQ en Amsel, ik herken het dat mensen zeggen "komt wel goed", en dat dat dan voelt alsof ze je problemen wegwuiven. Ik heb nog nooit een miskraam gehad, maar toen wij vruchtbaarheidsproblemen hadden en ik te horen kreeg dat er een grote kans was dat het er nooit in zou zitten voor ons. Ik was natuurlijk hardstikke overstuur van dat nieuws, en dan is bijna de standaard reactie: komt wel goed, je bent nog jong. Dat vond ik altijd zo'n dooddoener!

Je kunt ook gewoon reageren met dat er een goede kans is dat het niet goed gaat en dat je daardoor juist bang/verdrietig bent. Je mag dat best wat duidelijker uitspreken vind ik, zeker naar goede vrienden.
eens, al vinden mensen het denk ik ook moeilijk om zo te reageren omdat het niet opbeurend is, en je wil de ander juist wél opbeuren in zo'n situatie. Denk ik.
disclaimer
pi_137678868
quote:
1s.gif Op woensdag 12 maart 2014 23:07 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Ik.voel me nu toch een jonkie... In 1995 was ik 8... :')
:X
ik al 19
pi_137678975
Ik weet nooit goed hoe te reageren en ik denk dat dit voor veel mensen zo is, je reageert nou eenmaal sneller op goed nieuws dan op slecht nieuws...
Toen mijn zus de slechte uitslag kreeg wist ik ook niet zo goed hoe te reageren, en dat is dan mn zus... Alles klinkt gewoon stom en verkeerd
S. 2014
J. 2016
  woensdag 12 maart 2014 @ 23:11:35 #63
149959 SQ
snelle trees
pi_137678978
En dan is GM by far nog niet eens de jongste hier :o :D
disclaimer
pi_137679034
quote:
1s.gif Op woensdag 12 maart 2014 23:07 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

eens, al vinden mensen het denk ik ook moeilijk om zo te reageren omdat het niet opbeurend is, en je wil de ander juist wél opbeuren in zo'n situatie. Denk ik.
Je kunt ook de gevoelens van de ander erkennen. Je wilt iemand t liefst geven wat ze graag willen hebben, dat kan niet, en dus wil je ze liefst blij maken, cuz they be sad. Maar daarmee schuif je idd wel dat verdriet een beetje aan de kant. Maak je het minder belangrijk ofzo.
Je zou ook gewoon kunnen zeggen he wat naar voor je. Ik denk, als ik heel eerlijk ben, dat de meeste vrouwen (mensen!) helemaal geen oplossing willen van een ander, en dat de meesten ook heel goed beseffen dat het niet mogelijk is voor die ander om hun zorgen/verdriet weg te nemen. Maar het kan wel heel fijn zijn om gehoord en gezien te worden. Dat alleen kan al steun of troost geven.
pi_137679039
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 23:11 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Ik weet nooit goed hoe te reageren en ik denk dat dit voor veel mensen zo is, je reageert nou eenmaal sneller op goed nieuws dan op slecht nieuws...
Toen mijn zus de slechte uitslag kreeg wist ik ook niet zo goed hoe te reageren, en dat is dan mn zus... Alles klinkt gewoon stom en verkeerd
Soms is zeggen dat je niet weet wat te moeten zeggen al goed.
pi_137679087
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 23:11 schreef Stormqueen het volgende:
En dan is GM by far nog niet eens de jongste hier :o :D
Ik heb geen flauw idee in welke leeftijdsgroep iedereen zit...
Ik voel mij door mijn rugtasje ook.vaak zo'n bejaarde als ik naast leeftijdsgenoten zit :')
S. 2014
J. 2016
pi_137679094
Ik heb net even heel hard gelachen. Ik zat te klagen over mijn aambei en dat hij echt groot is. :(
Hij lachte dat een beetje weg. Dus ik googlede even een mooie aambei picture op mijn telefoon en zei: "moet je zien, zo groot is hij." Man helemaal in shock omdat hij dacht dat ik echt een foto gemaakt had van het ding. :+
MAAR jeetje ik heb nog nooit zo'n grote en pijnlijke gehad. :X
pi_137679117
quote:
1s.gif Op woensdag 12 maart 2014 23:14 schreef _NIKKI_ het volgende:
Ik heb net even heel hard gelachen. Ik zat te klagen over mijn aambei en dat hij echt groot is. :(
Hij lachte dat een beetje weg. Dus ik googlede even een mooie aambei picture op mijn telefoon en zei: "moet je zien, zo groot is hij." Man helemaal in shock omdat hij dacht dat ik echt een foto gemaakt had van het ding. :+
_O-
  woensdag 12 maart 2014 @ 23:14:57 #69
149959 SQ
snelle trees
pi_137679135
quote:
1s.gif Op woensdag 12 maart 2014 23:14 schreef _NIKKI_ het volgende:
lol :') visual ook. Zou je dat nog kunnen trouwens?
disclaimer
pi_137679186
Sq dát vraaaag je niet :D
  woensdag 12 maart 2014 @ 23:16:04 #71
149959 SQ
snelle trees
pi_137679196
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 23:12 schreef mignonne het volgende:

[..]

Je kunt ook de gevoelens van de ander erkennen. Je wilt iemand t liefst geven wat ze graag willen hebben, dat kan niet, en dus wil je ze liefst blij maken, cuz they be sad. Maar daarmee schuif je idd wel dat verdriet een beetje aan de kant. Maak je het minder belangrijk ofzo.
Je zou ook gewoon kunnen zeggen he wat naar voor je. Ik denk, als ik heel eerlijk ben, dat de meeste vrouwen (mensen!) helemaal geen oplossing willen van een ander, en dat de meesten ook heel goed beseffen dat het niet mogelijk is voor die ander om hun zorgen/verdriet weg te nemen. Maar het kan wel heel fijn zijn om gehoord en gezien te worden. Dat alleen kan al steun of troost geven.
jij weet dingen altijd zo goed te verwoorden O+
disclaimer
pi_137679297
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 23:12 schreef BlueEyes het volgende:

[..]

Soms is zeggen dat je niet weet wat te moeten zeggen al goed.
Klopt,.ik heb bij mn zus ook aangegeven dat ik niet weet hoe ik moest reageren maar dat ik er wel wilde zijn voor haar...

En voor veel situaties hier geld ook dat ik.geen idee heb hoe het is of hoe de meiden zich voelen, maar ik kan wel een luisterend oor/lezend oog bieden.
S. 2014
J. 2016
  woensdag 12 maart 2014 @ 23:18:34 #73
149959 SQ
snelle trees
pi_137679328
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 23:15 schreef BlueEyes het volgende:
Sq dát vraaaag je niet :D
sorry!

Oh nee, dat mocht ook niet :'(
disclaimer
pi_137679380
_O-
S. 2014
J. 2016
pi_137679413
quote:
1s.gif Op woensdag 12 maart 2014 23:18 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

sorry!

Oh nee, dat mocht ook niet :'(
Je weet toch hoe gek hormonen kunnen doen en zijn!
Voor je het weet vouwt Nikki zich in een bochel en hebben wij de plaatjes hier in een spoiler staan :D
  woensdag 12 maart 2014 @ 23:20:50 #76
149959 SQ
snelle trees
pi_137679443
Op aambeienplaatjes Googlen. (Giant hemorrhoid). Doe het niet.
disclaimer
  woensdag 12 maart 2014 @ 23:21:31 #77
149959 SQ
snelle trees
pi_137679466
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 23:20 schreef BlueEyes het volgende:

[..]

Je weet toch hoe gek hormonen kunnen doen en zijn!
Voor je het weet vouwt Nikki zich in een bochel en hebben wij de plaatjes hier in een spoiler staan :D
ze zou wel mijn respect krijgen!
disclaimer
pi_137679468
Ik heb ooit een spreekbeurt gehouden over aambeien, ik ben bekend met de materie

(vraag niet waarom :N )
pi_137679503
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 23:20 schreef Stormqueen het volgende:
Dat moet je niet tegen mij zeggen... Zo kwam ik ook ooit op 2 girls one cup :r :r
S. 2014
J. 2016
  woensdag 12 maart 2014 @ 23:23:48 #80
149959 SQ
snelle trees
pi_137679581
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 23:20 schreef Stormqueen het volgende:
hoewel dit plaatje tussen de zoekresultaten dan wel weer mooi is:

Bend over ma'am :Y)

Welterusten!
disclaimer
pi_137679623
Ik zag n plaatje van n kind uit n lichaams glijbaan.... Thats wrong :')
S. 2014
J. 2016
pi_137679698
Mag ik even wat gal spuwen over mijn schoonmoeder? Ik ben morgen 39 weken, we plannen al vanaf het begin een thuisbevalling, hebben hele cursussen gedaan en hebben het gevoel goed voorbereid te zijn, zullen een extra verloskundige erbij hebben en hebben vanalles in huis gehaald ter voorbereiding. Het was al een keer eerder ter sprake gekomen dat ze het een belachelijk idee vond, maar we hadden het er maar niet meer over gehad, zodat ze zich geen zorgen hoefde te maken.
Gisteren belt ze met man, omdat ze van schoonzus hoorde dat we nog steeds het 'belachelijke idee' van een thuisbevalling hebben. Ze was er van uit gegaan dat we ondertussen wel bij zinnen waren gekomen. Er kan vanalles mis gaan en als dat zo is, dan is dat omdat ik het stomme idee had thuis te bevallen.

Zelf is ze altijd in het ziekenhuis bevallen, volledig platgespoten, volgens mij zelfs nog weleens onder narcose (met knip en tang, hup zo de baby eruit getrokken). Ze heeft zelfs in de jaren 70 heroine gekregen in het ziekenhuis na de bevalling, om de scherpe kantjes ervan af te halen...
En dan gaat ze kritiek zitten geven op hoe ik het wil doen... Grrrr. Ik kan dr wel wat aandoen! Zo'n bevalling is al spannend genoeg en nu ligt er nog extra druk op om het goed te doen, en of ik wel de goede keus maak. En mocht ik dan straks toch naar het ziekenhuis moeten, dan hoor ik al de 'ik zei t toch' . Bah. Ik ben er echt chagrijnig van.
pi_137679700
Ik ga dat spartelding van me eens rustig zien te krijgen onder de douche.
En als tegenhanger van de hardstyle waar ik het mee heb verpest zal ik de muziekbeer straks even tegen mijn buik leggen.

Trusten!
pi_137679773
Oh Dodo naar!
Hoe staat jouw man er in in het hele gebeuren dan?
Ziet hij het wel zitten of gaat hij mee in het verhaal van zijn moeder?
pi_137679993
Dodoria :*
adem in, adem uit. Laat het van je af glijden. Het is jullie bevalling, jullie kind. Het zou leuk zijn als zij jullie steunt maar zo niet dan niet. Er zijn legio onderzoeken gedaan die keer op keer hetzelfde uitwijzen, twee dingen, de thuisbevalling is minstens net zo veilig als een ziekenhuisbevalling, mits begeleidt door een getrainde verloskundige. En daarnaast komt keer op keer naar voren dat vrouwen het best bevallen in een situatie waarin zij zich het meest veilig en op hun gemak voelen, dus met mensen om hen heen die zij vertrouwen en op een locatie waarin zij zich vertrouwd voelen. Voor de een is dat thuis, voor de ander het ziekenhuis.

Laat je niet kisten door je schoonmoeder hoor, jij woont niet in NL toch? Zij beredeneert vanuit haar referentiekader, dat kun je haar ook niet helemaal kwalijk nemen I guess. Ik zou er niet teveel energie in steken, ondanks dat je het wel wilt.
pi_137680022
Oh enne, voor heroïnegebruik post partum plaatsen we hier in Nederland kinderen uit huis. Dus ach, als die thuisbevalling het enige is :P
pi_137680063
Dodo jouw lijf, jouw bevalling! (Schoon)moeders denken soms echt nog dat we in de prehistorie leven, " want toen ik moest bevallen blablabla"
Overleg met je man, en als jullie t er over eens zijn lekker thuis bevallen.
S. 2014
J. 2016
pi_137680083
Mijn man staat ook achter de thuisbevalling. Hij heeft er veel over gelezen en we staan beide achter het idee van zo min mogelijk ingrepen. Hij heeft geprobeerd haar te laten inzien dat inzichten tegenwoordig veranderd zijn, wat uiteraard niet gelukt is. Hij vindt haar gewoon wat kortzichtig en lacht t weg. Moet ik eigenlijk ook doen, maar als ik haar sprak zou ik wel zeggen dat ze zich er niet mee moet bemoeien. Man laat zich gelukkig niet beinvloeden door zn moeder, maar ik ben er op de een of andere manier gevoeliger voor nu.
pi_137680151
quote:
1s.gif Op woensdag 12 maart 2014 23:14 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

lol :') visual ook. Zou je dat nog kunnen trouwens?
Euhm, ik ga het maar niet proberen. :) Maar ik krijg wel een horroridee als ik eraan denk dat ik straks ook nog moet persen met die aambei. Krijgt de gyn een ontploffende aambei in zijn gezicht. Yumm! :+
pi_137680158
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 23:36 schreef dodoria het volgende:
Mijn man staat ook achter de thuisbevalling. Hij heeft er veel over gelezen en we staan beide achter het idee van zo min mogelijk ingrepen. Hij heeft geprobeerd haar te laten inzien dat inzichten tegenwoordig veranderd zijn, wat uiteraard niet gelukt is. Hij vindt haar gewoon wat kortzichtig en lacht t weg. Moet ik eigenlijk ook doen, maar als ik haar sprak zou ik wel zeggen dat ze zich er niet mee moet bemoeien. Man laat zich gelukkig niet beinvloeden door zn moeder, maar ik ben er op de een of andere manier gevoeliger voor nu.
I wonder what that could be... :+ :D
pi_137680228
quote:
1s.gif Op woensdag 12 maart 2014 23:37 schreef _NIKKI_ het volgende:

[..]

Euhm, ik ga het maar niet proberen. :) Maar ik krijg wel een horroridee als ik eraan denk dat ik straks ook nog moet persen met die aambei. Krijgt de gyn een ontploffende aambei in zijn gezicht. Yumm! :+
ach... of dat bloed nou uit je perineum, een spuitend vat of een geklapte aambei komt, dat maakt dan ook niet meer uit.

Je werkt niet echt in de geboortezorg als er niet minstens vijf/zes lichaamsvloeistoffen over je heen zijn gegaan zegt mn docent altijd :')
pi_137680232
quote:
14s.gif Op woensdag 12 maart 2014 23:34 schreef mignonne het volgende:
Oh enne, voor heroïnegebruik post partum plaatsen we hier in Nederland kinderen uit huis. Dus ach, als die thuisbevalling het enige is :P
Haha, thanks voor de opbeurende woorden. Misschien dat ik dit nog wel eens gebruik mocht t ter sprake komen ;-).
pi_137680300
Dodoria, wat Mignonne zegt. Het is jullie kindje, jullie wens, jullie bevalling. Ik hoop voor je dat het thuis allemaal gewoon volgens het boekje gaat. En zelfs als dat niet zo is, dan heb je het in ieder geval geprobeerd en een kans gegeven. :*
pi_137680329
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 23:40 schreef mignonne het volgende:

[..]

ach... of dat bloed nou uit je perineum, een spuitend vat of een geklapte aambei komt, dat maakt dan ook niet meer uit.

Je werkt niet echt in de geboortezorg als er niet minstens vijf/zes lichaamsvloeistoffen over je heen zijn gegaan zegt mn docent altijd :')
Proost! :Y)
pi_137680384
quote:
1s.gif Op woensdag 12 maart 2014 23:42 schreef _NIKKI_ het volgende:

[..]

Proost! :Y)
Ach, je zit er zo aan hoor :Y)
ik moet er nog een, maar die probeer ik toch te ontwijken als t even kan, anders ga k zelf ook. :r kan er niets aan doen, t is een reflex ;(
pi_137680544
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 23:44 schreef mignonne het volgende:

[..]

Ach, je zit er zo aan hoor :Y)
ik moet er nog een, maar die probeer ik toch te ontwijken als t even kan, anders ga k zelf ook. :r kan er niets aan doen, t is een reflex ;(
Ja en krijg je dan je diploma 'lichaamssappen verzamelen'?
pi_137680559
quote:
1s.gif Op woensdag 12 maart 2014 23:48 schreef _NIKKI_ het volgende:

[..]

Ja en krijg je dan je diploma 'lichaamssapen verzamelen'?
nee dan mag ik mn eed afleggen O+
pi_137680622
Kijk dan hoe mooi O+

"Ik zweer/beloof dat ik de verloskunst zo goed als ik kan zal uitoefenen ten dienste van mijn medemens.
Ik stel het belang van de cliënt voorop en eerbiedig haar opvattingen.
Ik zal aan de cliënt geen schade doen.
Ik luister en zal haar goed inlichten. Ik zal geheim houden wat mij is toevertrouwd.
Ik zal de verloskundige kennis van mijzelf en anderen bevorderen. Ik erken de grenzen van mijn mogelijkheden.
Ik zal mij open en toetsbaar opstellen, en ik ken mijn verantwoordelijkheid voor de samenleving.
Ik zal de beschikbaarheid en toegankelijkheid van de gezondheidszorg bevorderen.
Ik maak geen misbruik van mijn verloskundige kennis, ook niet onder druk.
Ik beloof dat ik alle lichaamssappen zal respecteren en op zal vangen.
Ik zal zo het beroep van verloskundige in ere houden.

Zo waarlijk helpe mij God almachtig / Dat beloof ik. "
pi_137680702
quote:
14s.gif Op woensdag 12 maart 2014 23:49 schreef mignonne het volgende:

[..]

nee dan mag ik mn eed afleggen O+
Nog beter! :)

Maar wel respect hoor! :Y
  woensdag 12 maart 2014 @ 23:52:52 #100
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_137680719
quote:
12s.gif Op woensdag 12 maart 2014 23:50 schreef mignonne het volgende:
Kijk dan hoe mooi O+

"Ik zweer/beloof dat ik de verloskunst zo goed als ik kan zal uitoefenen ten dienste van mijn medemens.
Ik stel het belang van de cliënt voorop en eerbiedig haar opvattingen.
Ik zal aan de cliënt geen schade doen.
Ik luister en zal haar goed inlichten. Ik zal geheim houden wat mij is toevertrouwd.
Ik zal de verloskundige kennis van mijzelf en anderen bevorderen. Ik erken de grenzen van mijn mogelijkheden.
Ik zal mij open en toetsbaar opstellen, en ik ken mijn verantwoordelijkheid voor de samenleving.
Ik zal de beschikbaarheid en toegankelijkheid van de gezondheidszorg bevorderen.
Ik maak geen misbruik van mijn verloskundige kennis, ook niet onder druk.
Ik beloof dat ik alle lichaamssappen zal respecteren en op zal vangen.
Ik zal zo het beroep van verloskundige in ere houden.

Zo waarlijk helpe mij God almachtig / Dat beloof ik. "
_O- O+ _O- (Sorry, ff uit de lurk-stand)
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')