abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_137714260
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 22:30 schreef Shreyas het volgende:

[..]

Nogmaals, ik beantwoord je vraag. Wat had ik dan moeten zeggen volgens jou? Jij gebruikt zelf de term scripttaal.
Gewoon programmeurs, want dat zijn het.
pi_137714310
quote:
14s.gif Op donderdag 13 maart 2014 22:33 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Gewoon programmeurs, want dat zijn het.
Dat antwoord is ook goed, mijn antwoord ook. Zeker omdat jij met de term ''scripttaal'' kwam in je vraag.
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
pi_137714313
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 22:32 schreef Shreyas het volgende:

[..]

Ok als jij dat vindt en als dat jouw definitie is, dan is er geen verschil tussen programmeertaal en scripttaal. Als je ooit eens een vak compilerbouw hebt gevolgd, weet je dat er wel degelijk een verschil bestaat.
Is dat vak compilerbouw hetzelfde vak als waar ze je geleerd hebben dat JavaScript 'tegen een API praat' ? Want dan zou ik mijn geld terugvragen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 13-03-2014 22:34:18 ]
pi_137714348
quote:
7s.gif Op donderdag 13 maart 2014 22:34 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Is dat vak compilerbouw hetzelfde vak als waar ze je geleerd hebben dat JavaScript 'tegen een API praat' ? Want dan zou ik mijn geld terugvragen.
Nee, JavaScript is niet eens behandeld tijdens dat vak :)
pi_137714361
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 22:34 schreef Shreyas het volgende:

[..]

Dat antwoord is ook goed, mijn antwoord ook. Zeker omdat jij met de term ''scripttaal'' kwam in je vraag.
Je antwoord is niet goed, maar dat wil je blijkbaar niet inzien.
pi_137714376
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 22:34 schreef Shreyas het volgende:

[..]

Nee, JavaScript is niet eens behandeld tijdens dat vak :)
Waar heb je dan die domme opmerking vandaan getrokken?
pi_137714398
quote:
7s.gif Op donderdag 13 maart 2014 22:35 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Je antwoord is niet goed, maar dat wil je blijkbaar niet inzien.
Dus wat doen ''mensen die scripten'' dan wel? Repareren ze auto's, bakken ze brood? Nee, ze werken met een scripttaal.
pi_137714433
quote:
7s.gif Op donderdag 13 maart 2014 22:35 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Waar heb je dan die domme opmerking vandaan getrokken?
Waar heb jij het nu weer over :?
  donderdag 13 maart 2014 @ 22:36:34 #209
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_137714441
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 22:32 schreef Shreyas het volgende:

[..]

Ok als jij dat vindt en als dat jouw definitie is, dan is er geen verschil tussen programmeertaal en scripttaal. Als je ooit eens een vak compilerbouw hebt gevolgd, weet je dat er wel degelijk een verschil bestaat.
Voor iemand die compilers maakt, is dit onderscheid dan ook relevant. Maar voor een programmeur die een applicatie maakt niet.

En zelfs wanneer dat verschil relevant zou zijn, dan nog zou ik willen beargumenteren dat scripttalen een subcategorie zijn van programmeertalen en er dus ook toe behoren. Programmeren is het opschrijven van instructies. De taal waarin je dat doet is een programmeertaal. De manier die instructies worden uitgevoerd is iets dat zich op een heel ander abstractieniveau plaatsvindt.
pi_137714470
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 22:35 schreef Shreyas het volgende:

[..]

Dus wat doen ''mensen die scripten'' dan wel?
Die zijn er niet. Zoek anders eens op vacatures waarin men vraagt om JavaScript scripters en zoek eens op vacatures waarbij men zoekt op JavaScript programmeurs. Misschien dat je dan een keer je oogjes open doet.
  donderdag 13 maart 2014 @ 22:37:15 #211
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_137714475
Een scripttaal of programmeertaal zijn functioneel toch bijna identiek? Dan is dat onderscheid ook niet zo relevant. Niet in deze context in ieder geval.
2000 light years from home
pi_137714496
quote:
7s.gif Op donderdag 13 maart 2014 22:36 schreef Tijn het volgende:

[..]

Voor iemand die compilers maakt, is dit onderscheid dan ook relevant. Maar voor een programmeur die een applicatie maakt niet.
Dat ontken ik ook niet

quote:
En zelfs wanneer dat verschil relevant zou zijn, dan nog zou ik willen beargumenteren dat scripttalen een subcategorie zijn van programmeertalen en er dus ook toe behoren. Programmeren is het opschrijven van instructies. De taal waarin je dat doet is een programmeertaal. De manier die instructies worden uitgevoerd is iets dat zich op een heel ander abstractieniveau plaatsvindt.
Maar ook dat kan relevant zijn afhankelijk van de applicatie die je bouwt.
pi_137714514
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 22:36 schreef Shreyas het volgende:

[..]

Waar heb jij het nu weer over :?
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 22:04 schreef Shreyas het volgende:
-Wordt door middel van een API wordt gelimiteerde toegang gegeven tot het systeem

Een programmeertaal is in staat om de hardware van een computer te gebruiken, een scripttaal heeft enkel controle over één (of meerdere) software applicaties.
Deze onzin.
pi_137714554
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 22:37 schreef Merkie het volgende:
Een scripttaal of programmeertaal zijn functioneel toch bijna identiek? Dan is dat onderscheid ook niet zo relevant. Niet in deze context in ieder geval.
Dat onderscheid is er al een paar jaren niet meer. Alleen scholieren en studentjes denken nog in die termen.
  donderdag 13 maart 2014 @ 22:38:59 #215
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_137714569
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 22:37 schreef Shreyas het volgende:

[..]

Maar ook dat kan relevant zijn afhankelijk van de applicatie die je bouwt.
Dat zou kunnen, maar dat is nog geen reden om te zeggen dat Javascript geen programmeertaal is.
pi_137714581
quote:
7s.gif Op donderdag 13 maart 2014 22:38 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Dat onderscheid is er al een paar jaren niet meer. Alleen scholieren en studentjes denken nog in die termen.
Omdat wij iets verder kijken dan alleen ''coding''
pi_137714655
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 22:39 schreef Shreyas het volgende:

[..]

Omdat wij iets verder kijken dan alleen ''coding''
Ja joh, studenten kijken verder dan professionals? Je gaat nog even verder met onzin claims strooien ja?
pi_137714738
quote:
10s.gif Op donderdag 13 maart 2014 22:40 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Ja joh, studenten kijken verder dan professionals? Je gaat nog even verder met onzin claims strooien ja?
Dat hangt puur af van wat die ''professional'' voor functie heeft :)
pi_137714785
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 22:41 schreef Shreyas het volgende:

[..]

Dat hangt puur af van wat die ''professional'' voor functie heeft :)
Ik denk dat elke professional op dit moment jou en je (dramatische) kennis van zaken behoorlijk makkelijk de baas is.
pi_137714843
quote:
7s.gif Op donderdag 13 maart 2014 22:42 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Ik denk dat elke professional op dit moment jou en je (dramatische) kennis van zaken behoorlijk makkelijk de baas is.
Wederom een stelling gebaseerd op niets, geen argumenten, geen inhoudelijke reacties, enkel een persoonlijke aanval. Kansloos dus.
pi_137714950
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 22:42 schreef Shreyas het volgende:

[..]

Wederom een stelling gebaseerd op niets, geen argumenten, geen inhoudelijke reacties, enkel een persoonlijke aanval. Kansloos dus.
Een persoonlijke aanval? Ik ga uit van je kennis die je in dit topic laat zien. Als ik dan moet lezen dat je denkt dat JavaScript door middel van een API met gelimiteerde access opereert dan weet ik niet of ik moet huilen of moet lachen om het gebrek aan kennis.

Het zou je sieren als je je plek wat beter zou kennen, wat meer research zou doen voordat je je leraren nablaat en even nadenkt voordat je de zoveelste zinloze en op flauwekul gebaseerde onzinclaim doet over een achterhaalde theorie uit het jaar kruik. Welkom in 2014 knul.
pi_137715057
En overigens, deze doet me nog wel het meest huilen:

quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 21:40 schreef Shreyas het volgende:

[..]

De naam zegt het al, het is een scripttaal. Met JavaScript kun je geen applets of zelfstandige applicaties maken. Het is bedoelt om webpagina's (in html) interactiever te maken.
Ik weet niet waar ik moet beginnen om dit aan je uit te leggen, maar wat hier staat is ongeveer hetzelfde als beweren dat de aarde plat is, maar dan vorig jaar.
pi_137715104
quote:
7s.gif Op donderdag 13 maart 2014 22:45 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Een persoonlijke aanval? Ik ga uit van je kennis die je in dit topic laat zien. Als ik dan moet lezen dat je denkt dat JavaScript door middel van een API met gelimiteerde access opereert dan weet ik niet of ik moet huilen of moet lachen om het gebrek aan kennis.
Je hebt nog geen enkel tegenargument van jou gezien waarin je deze stelling ontkracht. Je roept wel makkelijk dat het lachwekkend is of pure onzin, maar kom dan eens met feiten? Kom dan eens met een bron?

Je manier van discussiėren is meestal zo kortzichtig als dit, persoonlijke aanvallen, doen of je iets weet van de user waar je op reageert, voortdurend lopen zeggen dat ze allemaal onzin en flauwekul beweren, maar als je zelf eens met een argument of theorie moet komen waarin jouw stelling wordt onderbouwt geef je niet thuis.
pi_137715165
quote:
7s.gif Op donderdag 13 maart 2014 22:46 schreef Scorpie het volgende:
En overigens, deze doet me nog wel het meest huilen:

[..]

Ik weet niet waar ik moet beginnen om dit aan je uit te leggen, maar wat hier staat is ongeveer hetzelfde als beweren dat de aarde plat is, maar dan vorig jaar.
Van de website van Java:
https://java.com/nl/download/faq/java_javascript.xml

Edit: Voor je weer reageert, kom wel even met een andere bron, in plaats van zeggen: ''Nee het klopt niet, het is onzin'', kom met argumenten.
pi_137715225
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 22:47 schreef Shreyas het volgende:

[..]

Je hebt nog geen enkel tegenargument van jou gezien waarin je deze stelling ontkracht. Je roept wel makkelijk dat het lachwekkend is of pure onzin, maar kom dan eens met feiten? Kom dan eens met een bron?
https://developers.google.com/v8/intro

quote:
V8 compiles and executes JavaScript source code, handles memory allocation for objects, and garbage collects objects it no longer needs
Daar ga je dan met je API knul :W

quote:
Je manier van discussiėren is meestal zo kortzichtig als dit, persoonlijke aanvallen, doen of je iets weet van de user waar je op reageert, voortdurend lopen zeggen dat ze allemaal onzin en flauwekul beweren, maar als je zelf eens met een argument of theorie moet komen waarin jouw stelling wordt onderbouwt geef je niet thuis.
Jongen, als je niet eens de rudimentaire basis kent van JavaScript en je met droge ogen beweert dat JavaScript alleen maar is om HTML te verrijken, dan kan ik niet anders concluderen dat je of al 2 jaar lang niet op de hoogte bent van de laatste ontwikkelingen of ze doelbewust en stelselmatig genegeerd hebt. In beide gevallen loont het voor mij niet om jou op basis van de beweringen die je doet met enige kennis te verrijken, je doet er toch niks mee.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')