9 van de 10 keer praat ik tegen een REST service aan van een collega van mij, heel af en toe heb ik te maken met een Hibernate laag waar ik wat in doe en dat is het wel zo`n beetje.quote:Op donderdag 13 maart 2014 16:07 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Nee? Spreek je wel eens een database aan, of ben jij van die 5G talen?Opzich een van de voordelen van die VDF taal die we hier gebruiken, daar hoef je ook geen sql voor te gebruiken om database informatie op te vragen/opslaan/wijzigen.
Dat je eerst moet leren programmeren. Het maakt niet zoveel uit met welke taal je dat doet of welke vorm je kiest, het belangrijkste is dat je een goede leraar hebt.quote:
Als je eenmaal kunt programmeren, kun je de documentatie van een nieuwe taal lezen om er vervolgens mee aan de slag te kunnen. Daarna gebruik je het als naslagwerk, want niemand onthoudt alles.quote:Documentatie om te leren en vervolgens in de praktijk toepassen of bedoel je dat de documentatie erbij gepakt moet worden als ik iets vergeten ben?
Daar heb ik hele goede reviews van gelezen, veelal zijn dat altijd bij die o'reilly boeken. Ik vind het gewoon vrij kut dat ik niet direct aan de slag kan! Html en css had ik direct onder de knie, althans dat zijn geen eens talen te noemen.quote:Op donderdag 13 maart 2014 16:08 schreef esv7 het volgende:
[..]
Dan zou je nu redelijk wat moeten kunnen qua basis html en css, dan zou ik nar javascript gaan kijken. Persoonlijk zou ik je de meest recente versie van Javascript the Definitive Guide aanraden, maar dit is wel een redelijk dik boek wat even duurt om door te lezen. Maar je kan tijdens het lezen wel gaan beginnen met programmeren aan de hand van de tot dusver opgedane kennis.Verder kan ik het mij wel voorstellen dat dit boek iets te lang gaat duren voordat je echt aan de gang kan, aan de andere kant weet je dan wel gelijk aardig wat van javascript af.
Lekker als het klopwerk al voor je gedaan is natuurlijkquote:Op donderdag 13 maart 2014 16:08 schreef Scorpie het volgende:
[..]
9 van de 10 keer praat ik tegen een REST service aan van een collega van mij, heel af en toe heb ik te maken met een Hibernate laag waar ik wat in doe en dat is het wel zo`n beetje.
En hoe leer ik programmeren volgens jou? Ik kan namelijk geen ICT opleiding volgen, ik volg al een opleiding.quote:Op donderdag 13 maart 2014 16:09 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat je eerst moet leren programmeren. Het maakt niet zoveel uit met welke taal je dat doet of welke vorm je kiest, het belangrijkste is dat je een goede leraar hebt.
[..]
Als je eenmaal kunt programmeren, kun je de documentatie van een nieuwe taal lezen om er vervolgens mee aan de slag te kunnen. Daarna gebruik je het als naslagwerk, want niemand onthoudt alles.
Dat kan niet.quote:Op donderdag 13 maart 2014 16:09 schreef Sucuk het volgende:
[..]
Ik wil leren en direct in de praktijk beginnen en de taal beheersen!
Er zijn meerdere manieren, zoals:quote:Op donderdag 13 maart 2014 16:10 schreef Sucuk het volgende:
[..]
En hoe leer ik programmeren volgens jou? Ik kan namelijk geen ICT opleiding volgen, ik volg al een opleiding.
Ik klop zelf ook zatquote:Op donderdag 13 maart 2014 16:09 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Lekker als het klopwerk al voor je gedaan is natuurlijk
Succes.quote:Op donderdag 13 maart 2014 16:11 schreef Sucuk het volgende:
[..]
Hoe dan wel?
Ik wil een topper worden net als jullie
Ik zoek een goede online tutorial, maar kan er geen 1 goede vinden.. Enige waar ik op stuitte was w3schools en thenewboston.org (andere soortgelijke topics )quote:Op donderdag 13 maart 2014 16:11 schreef Tijn het volgende:
[..]
Er zijn meerdere manieren, zoals:
- een boek
- een online tutorial
- een cursus
- een online cursus (MOOC)
Dat zeg ik: leer eerst programmeren. Pak daarna pas de taal die je nodig hebt voor de applicatie die je wilt maken.quote:
leg je boeken weg en ga een weblog bouwen.quote:Op donderdag 13 maart 2014 16:11 schreef Sucuk het volgende:
[..]
Hoe dan wel?
Ik ken het, wel lekker als je zelf een rits webservices hebt gemaakt om ze dan op de frontend in je eigen javascript bibliotheekje aan te spreken. Althans, ik vind het een leuke manier om mijn eten van te kopenquote:Op donderdag 13 maart 2014 16:11 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ik klop zelf ook zatbouwen meestal een backend & een of meerdere frontend applicaties die nauw samenwerken.
Sommige van ons hebben er gewoon voor gestudeerd. En niet naast een studie gedaan.quote:Op donderdag 13 maart 2014 16:11 schreef Sucuk het volgende:
[..]
Hoe dan wel?
Juust. Mooi, clean, robuust, gescheiden, herbruikbaar.quote:Op donderdag 13 maart 2014 16:13 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Ik ken het, wel lekker als je zelf een rits webservices hebt gemaakt om ze dan op de frontend in je eigen javascript bibliotheekje aan te spreken. Althans, ik vind het een leuke manier om mijn eten van te kopen
Laag op laag.quote:Op donderdag 13 maart 2014 16:14 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Juust. Mooi, clean, robuust, gescheiden, herbruikbaar.
Ik begrijp echt werkelijk niet wat je zegt? Leer eerst programmeren? Wat ik daaruit haal is, leer bijv PHP gebruiken en leer dan pas PHP?quote:Op donderdag 13 maart 2014 16:13 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat zeg ik: leer eerst programmeren. Pak daarna pas de taal die je nodig hebt voor de applicatie die je wilt maken.
Klopt, maar het is heus niet onmogelijk om het naast een studie te doen.quote:Op donderdag 13 maart 2014 16:14 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Sommige van ons hebben er gewoon voor gestudeerd. En niet naast een studie gedaan.
Nee, net als het niet onmogelijk is om een master/bachelor/phd te halen in je vrije tijd. Kost je wel doorzettingsvermogen en tijd.quote:Op donderdag 13 maart 2014 16:16 schreef Sucuk het volgende:
[..]
Klopt, maar het is heus niet onmogelijk om het naast een studie te doen.
Nee. Programmeren is in de basis hetzelfde, ongeacht de taal. Een variabele is een variabele, ongeacht of dat in PHP, Java, Javascript of C is. Hoe je ze moet gebruiken, wat je kunt doen om ze te manipuleren, hoe je lijstjes maakt en daaroverheen loopt om een bewerking te doen; al die operaties en manipulaties zijn min of meer hetzelfde, alleen specifiek voor een taal. Dus; programmeerbeginselen leren, pas daarna een taal leren.quote:Op donderdag 13 maart 2014 16:16 schreef Sucuk het volgende:
[..]
Ik begrijp echt werkelijk niet wat je zegt? Leer eerst programmeren? Wat ik daaruit haal is, leer bijv PHP gebruiken en leer dan pas PHP?
Leer eerst de basisprincipes van programmeren. Leer hoe variabelen werken, hoe loops werken, hoe condities werken, hoe arrays werken, hoe functies werken, hoe objecten werken, hoe je structuur aanbrengt in een applicatie, hoe je abstractie gebruikt om functionaliteit te groeperen en hergebruiken. Het maakt niet zoveel uit met welke taal je dit leert, het belangrijkste is dat je de informatie krijgt van iemand die weet waar-ie het over heeft.quote:Op donderdag 13 maart 2014 16:16 schreef Sucuk het volgende:
[..]
Ik begrijp echt werkelijk niet wat je zegt? Leer eerst programmeren? Wat ik daaruit haal is, leer bijv PHP gebruiken en leer dan pas PHP?
Dat. De programmeertaal is slechts een vehikel en het is in elke taal mogelijk om baggerprogramma's te schrijven.quote:Op donderdag 13 maart 2014 16:19 schreef Tijn het volgende:
[..]
Leer eerst de basisprincipes van programmeren. Leer hoe variabelen werken, hoe loops werken, hoe condities werken, hoe arrays werken, hoe functies werken, hoe objecten werken, hoe je structuur aanbrengt in een applicatie, hoe je abstractie gebruikt om functionaliteit te groeperen en hergebruiken. Het maakt niet zoveel uit met welke taal je dit leert, het belangrijkste is dat je de informatie krijgt van iemand die weet waar-ie het over heeft.
Vervolgens, nadat je dit allemaal een beetje in de vingers hebt, bedenk je een project, kies je het platform en de taal die daarbij past en begin je je daarin te verdiepen om uiteindelijk te maken wat je wilt maken.
Hou op met leermiddelen en whatnot. Ga gewoon wat bouwen. Serieus. En als je zo graag wat wil lezen; gebruik dan dit: https://learn.jquery.com/quote:Op donderdag 13 maart 2014 16:52 schreef Sucuk het volgende:
Wat vinden jullie van deze site als leermiddel?:
http://javascript.divendo-webs.com/index.php
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |