Je bent dus echt aan het trollen. Het ontbreken van een applet houdt niet in dat je dan met een scripttaal te maken hebtquote:Op donderdag 13 maart 2014 22:48 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Van de website van Java:
https://java.com/nl/download/faq/java_javascript.xml
Edit: Voor je weer reageert, kom wel even met een andere bron, in plaats van zeggen: ''Nee het klopt niet, het is onzin'', kom met argumenten.
quote:Op donderdag 13 maart 2014 22:47 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Je hebt nog geen enkel tegenargument van jou gezien waarin je deze stelling ontkracht. Je roept wel makkelijk dat het lachwekkend is of pure onzin, maar kom dan eens met feiten? Kom dan eens met een bron?
Je manier van discussiëren is meestal zo kortzichtig als dit, persoonlijke aanvallen, doen of je iets weet van de user waar je op reageert, voortdurend lopen zeggen dat ze allemaal onzin en flauwekul beweren, maar als je zelf eens met een argument of theorie moet komen waarin jouw stelling wordt onderbouwt geef je niet thuis.
quote:Op donderdag 13 maart 2014 22:48 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Van de website van Java:
Edit: Voor je weer reageert, kom wel even met een andere bron, in plaats van zeggen: ''Nee het klopt niet, het is onzin'', kom met argumenten.
quote:Op donderdag 13 maart 2014 22:04 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Het heeft niets te maken met argumenteren, je doet niet of ik van mening ben dat JavaScript geen programmeertaal is en andere mensen die mening niet delen. Het heeft te maken met de definitie van een programmeertaal.
Een aantal verschillen, een scripttaal:
-Wordt geïnterpreteerd tijdens het runnen, het wordt niet gecompileres
-Wordt door middel van een API wordt gelimiteerde toegang gegeven tot het systeem
Een programmeertaal is in staat om de hardware van een computer te gebruiken, een scripttaal heeft enkel controle over één (of meerdere) software applicaties.
Het is een beetje raar om de Java-site van Oracle te nemen als bron voor wat Javascript is, hequote:Op donderdag 13 maart 2014 22:48 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Van de website van Java:
Ik vind dit een aardige introductie: http://javascript.crockford.com/javascript.htmlquote:Edit: Voor je weer reageert, kom wel even met een andere bron, in plaats van zeggen: ''Nee het klopt niet, het is onzin'', kom met argumenten.
Ik wilde dus even aangeven dat ik niet de enige ben die zoiets beweerd.quote:Op donderdag 13 maart 2014 22:51 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het is een beetje raar om de Java-site van Oracle te nemen als bron voor wat Javascript is, he
[..]
Ik vind dit een aardige introductie: http://javascript.crockford.com/javascript.html
Nee, ouderwetse archaïsche bronnen of commerciële partijen die politieke spelletjes spelen varen er wel bij om iedereen zand in de ogen te strooien. Maar er heeft zich de afgelopen 10, 15 jaar een behoorlijke revolutie afgespeeld rondom Javascript en het is zeker niet meer wat het geweest is of waar het ooit voor ontworpen is.quote:Op donderdag 13 maart 2014 22:51 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Ik wilde dus even aangeven dat ik niet de enige ben die zoiets beweerd.
Ik kom met een bron die anders is dan wikipediaquote:Op donderdag 13 maart 2014 22:50 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Je bent dus echt aan het trollen. Het ontbreken van een applet houdt niet in dat je dan met een scripttaal te maken hebt![]()
Nee, je wilde even aangeven dat je je kennis primair gebaseerd hebt op die site die je genoemd.quote:Op donderdag 13 maart 2014 22:51 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Ik wilde dus even aangeven dat ik niet de enige ben die zoiets beweerd.
Weer een conclusie gebaseerd op niets dus, je blijft wel bezigquote:Op donderdag 13 maart 2014 22:53 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Nee, je wilde even aangeven dat je je kennis primair gebaseerd hebt op die site die je genoemd.
quote:Op donderdag 13 maart 2014 22:53 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Weer een conclusie gebaseerd op niets dus, je blijft wel bezig
quote:Op donderdag 13 maart 2014 21:40 schreef Shreyas het volgende:
[..]
De naam zegt het al, het is een scripttaal. Met JavaScript kun je geen applets of zelfstandige applicaties maken. Het is bedoelt om webpagina's (in html) interactiever te maken.
quote:Op donderdag 13 maart 2014 22:04 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Het heeft niets te maken met argumenteren, je doet niet of ik van mening ben dat JavaScript geen programmeertaal is en andere mensen die mening niet delen. Het heeft te maken met de definitie van een programmeertaal.
Een aantal verschillen, een scripttaal:
-Wordt geïnterpreteerd tijdens het runnen, het wordt niet gecompileres
-Wordt door middel van een API wordt gelimiteerde toegang gegeven tot het systeem
Een programmeertaal is in staat om de hardware van een computer te gebruiken, een scripttaal heeft enkel controle over één (of meerdere) software applicaties.
Van je eigen bron. Ja, ik neem dus met behoorlijke zekerheid aan dat je welgeteld 1 pagina bezocht hebt om dit op te kalken. Zit ik mis dan? Ik zie dezelfde bewoordingen als die van jou letterlijk terugkomen op die site.quote:"Met JavaScript kunnen geen applets of zelfstandige applicaties worden gemaakt. JavaScript wordt momenteel meestal gebruikt in HTML-documenten. Met JavaScript kan aan webpagina's een mate van interactiviteit worden toegevoegd die gewoonlijk niet met eenvoudige HTML kan worden gerealiseerd. "
Dat kan heul niet, JavaScript wordt volgens hem niet gecompileerd.quote:Op donderdag 13 maart 2014 22:56 schreef totalvamp het volgende:
Wat een discussie
En Javascript is inderdaad veel geavanceerder dan Shreyas denkt. Ik programmeer android apps in javascript. Dit wordt dan gecompiled naar native code.
Ik heb pas na deze reactie:quote:Op donderdag 13 maart 2014 22:56 schreef Scorpie het volgende:
[..]
[..]
[..]
[..]
Van je eigen bron. Ja, ik neem dus met behoorlijke zekerheid aan dat je welgeteld 1 pagina bezocht hebt om dit op te kalken. Zit ik mis dan? Ik zie dezelfde bewoordingen als die van jou letterlijk terugkomen op die site.
Die website bezocht.quote:Op donderdag 13 maart 2014 22:46 schreef Scorpie het volgende:
En overigens, deze doet me nog wel het meest huilen:
[..]
Ik weet niet waar ik moet beginnen om dit aan je uit te leggen, maar wat hier staat is ongeveer hetzelfde als beweren dat de aarde plat is, maar dan vorig jaar.
Onjuist vriend, zoals ik al drie keer heb gezegd:quote:Op donderdag 13 maart 2014 22:57 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dat kan heul niet, JavaScript wordt volgens hem niet gecompileerd.
quote:Op donderdag 13 maart 2014 22:58 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Onjuist vriend, zoals ik al drie keer heb gezegd:
JavaScript kan compileerd worden, maar het hoeft niet.
Java moet gecompileerd worden.
Zijn dit nou wel of niet jouw letterlijke woorden? Of neem je ze terug?quote:Wordt geïnterpreteerd tijdens het runnen, het wordt niet gecompileres
Ik heb al eerder aangegeven dat ik had moet zeggen:quote:Op donderdag 13 maart 2014 22:59 schreef Scorpie het volgende:
[..]
[..]
Zijn dit nou wel of niet jouw letterlijke woorden? Of neem je ze terug?
Maar dat maakt dingen als Python, Ruby en zelfs java toch ook gelijk tot scripting languages, of ben ik nou gek?quote:Op donderdag 13 maart 2014 22:58 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Onjuist vriend, zoals ik al drie keer heb gezegd:
JavaScript kan compileerd worden, maar het hoeft niet.
Java moet gecompileerd worden.
Java hoeft niet gecompileerd te worden. Gebeurt wel vaak.quote:Op donderdag 13 maart 2014 23:01 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Ik heb al eerder aangegeven dat ik had moet zeggen:
Wordt geïnterpreteerd tijdens het runnen en hoeft niet gecompileerd te worden ( maar het kan wel ).
Ik neem aan dat je dat wel met me eens bent? Of ben je van mening dat Java niet gecompileerd hoeft te worden?
Jij begrijpt allang wat ik bedoel, heb ik uit je vorige posts opgemerktquote:Op donderdag 13 maart 2014 23:15 schreef Tijn het volgende:
Zelfs C en C++ hoef je niet te compilen, kom ik net achter
http://root.cern.ch/drupal/content/cint
Posted December 31, 2007quote:Op donderdag 13 maart 2014 23:14 schreef Shreyas het volgende:
Ik denk dat deze website wel vrij goed het verschil benoemt wat ik bedoel:
http://eimg.wordpress.com/2007/12/31/compiled-languages-vs-scripting-languages/
2007quote:Op donderdag 13 maart 2014 23:14 schreef Shreyas het volgende:
Dus javascript is afhankelijk van hoe je het gebruikt een scripting taal of een programmeer taal?quote:Op donderdag 13 maart 2014 23:14 schreef Shreyas het volgende:
quote:Op donderdag 13 maart 2014 23:16 schreef totalvamp het volgende:
[..]
Posted December 31, 2007
Dat is antiek
Voorspelbare reacties, probeer het toch inhoudelijk te houden. Welke argumenten kloppen niet?quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |