SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Welkom op dé plek op FOK! waar de beoefenaars van de edele wielersport zich verzamelen! Wil je beginnen met fietsen en heb je vragen over bijvoorbeeld materiaal of trainingen, dit is de plek om ze te stellen. Verder is deze topicreeks vooral geschikt om ervaringen te delen, tips & tricks kwijt te kunnen en geile verhalen over al je fietsavonturen te vertellen. Alles wat je meemaakt tijdens het peddelen door de polder kan je hier kwijt! Veel plezier.
Eerstvolgende meet:
* 29 maart Rotterdam-Maastricht 170km en 30 maart Ivo's 200km.
MarcoD
Kanoboy
Kaasplank
* za 26 april Ivo's 300km Mariembourg (nieuwe route)
* Iets in limburg ofzo - 29 mei t/m 1 juni
* zo 5 juli 2015, Tour de Frans meet bij Gripper in Vreeswijk
Wij doen aan Strava
Nuttige links:
Algemene info • Fok! fietsers op de kaart• Wielersportinfo • Teamwebs fietsagenda van de FOK!kers
Toertochten • Toertochten (komende week) in NL • Toertochten in België (BBR-FBC), • Lotto Cycling Tour • Toertochten in Frankrijk • Toertochten in Dld • Toertochten in Engeland
Cyclo's • Cyclo's (deze maand) in Frankrijk • Jedermannrennen in Dld • Granfondo's in Italië • Cyclo's in SpanjeSPOILER: online shoppenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 2% gewijzigd door KnutdeIJsbeer op 13-03-2014 10:18:12 ]![]()
Met zo'n 30 per uur door een smalle, haakse bocht over kasseien op een shabby stadsfiets... Daar ging ik echt te snel voor. De bocht nam ik dusdanig dat ik de stoeprand nodig hadquote:Op woensdag 12 maart 2014 07:20 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
kon je niet gewoon door de bocht sturen?![]()
![]()
quote:Op woensdag 12 maart 2014 11:46 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Ik zoek nog lekkere wijven voor in de Op zodat we die hangtietjes kunnen verwijderen.
Help even mee.
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)![]()
Je vroeg tieten, ik geef je Jessica Rabbit op een fietsbeurs. Wat is daar mis mee?Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
Dit is al beter, bedankt.quote:Op woensdag 12 maart 2014 12:45 schreef ChangingCranks het volgende:
Speciaal voor kaas? een mooie Gios.
[ afbeelding ]
Heb je hogere kwaliteit?![]()
helaas niet, enige wat google me gaf was ditquote:Op woensdag 12 maart 2014 12:46 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Dit is al beter, bedankt.
Heb je hogere kwaliteit?
Ben ik hier, of ben ik daar?![]()
Ok we zoeken verder, bedankt voor je bijdrage.quote:Op woensdag 12 maart 2014 13:30 schreef ChangingCranks het volgende:
[..]
helaas niet, enige wat google me gaf was dit![]()
![]()
vrouw op vrouwen fiets
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter![]()
Zondag word het 12 graden maar geen regen kennelijk, maar eens de route naar het nieuwe kantoor verkennen, ik heb net de douches e.d. geinspecteerd, ziet er prima uit. Dat is 23 km enkele reis die ik er dan elke keer bij train, mooi meegenomen.Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
23 km is net een lekkere afstand. 50 minuten fietsen gok ik? Niet te lang en niet te kort.quote:Op woensdag 12 maart 2014 14:13 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Zondag word het 12 graden maar geen regen kennelijk, maar eens de route naar het nieuwe kantoor verkennen, ik heb net de douches e.d. geinspecteerd, ziet er prima uit. Dat is 23 km enkele reis die ik er dan elke keer bij train, mooi meegenomen.Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.![]()
Klinkt goedquote:Op woensdag 12 maart 2014 14:13 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Zondag word het 12 graden maar geen regen kennelijk, maar eens de route naar het nieuwe kantoor verkennen, ik heb net de douches e.d. geinspecteerd, ziet er prima uit. Dat is 23 km enkele reis die ik er dan elke keer bij train, mooi meegenomen.
Hilversum - ?![]()
dat zijn inderdaad leuke afstanden ja!quote:Op woensdag 12 maart 2014 14:13 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Zondag word het 12 graden maar geen regen kennelijk, maar eens de route naar het nieuwe kantoor verkennen, ik heb net de douches e.d. geinspecteerd, ziet er prima uit. Dat is 23 km enkele reis die ik er dan elke keer bij train, mooi meegenomen.everyone's a critic...
even you ! !![]()
Amstel dacht ik, dus ook nog wel leuke route!quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Hoeft niet meer.quote:Op woensdag 12 maart 2014 13:46 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Bedankt, als ik thuis kom zal ik dat lelijke ding er even uit shoppen.![]()
![]()
quote:Op woensdag 12 maart 2014 14:25 schreef KolonelBroodje het volgende:
[..]
Hoeft niet meer.
[ afbeelding ]![]()
![]()
![]()
Lelijke trimmer op de achtergrond. Deze kan ik helaas niet gebruiken. Staan al genoeg trimmers in de OP.quote:![]()
Hilversum centrum - Bijlmerarenaquote:Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
Yep. Even zorgen dat ik het stukje vanaf de rand van Zuid-Oost tot het kantoor weet zondag, tot daar is het gewoon de N236 volgen, 's Ochtends lopen dwalen terwijl je op je werk moet zijn is niet handig. IkMetalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
Kwam er een tegen in een mouwloos shirt en zo'n jaren '70-voetbalbroekje. Zonder helm uiteraard.
Brrrrr.![]()
Ik zwaaide nog naar jequote:Op woensdag 12 maart 2014 15:28 schreef muzas het volgende:
Kwam er een tegen in een mouwloos shirt en zo'n jaren '70-voetbalbroekje. Zonder helm uiteraard.
Brrrrr.![]()
![]()
damn.. wat hebben de mannen van Garmin dit jaar lelijke helmen. Zowel de koershelmen alsook de tijdrithelmen.. bleugh!
everyone's a critic...
even you ! !![]()
Die POC dingen? Kweenie, begin ze steeds toffer te vinden. Zeker met zo'n goede hesjedalbril er onder.![]()
Ik word er helemaal onpasselijk van inderdaad.quote:Op woensdag 12 maart 2014 15:40 schreef the_critic het volgende:
damn.. wat hebben de mannen van Garmin dit jaar lelijke helmen. Zowel de koershelmen alsook de tijdrithelmen.. bleugh!![]()
Ja, nu weer wat beter weer is, zie je de meest vreemde creaties op racefietsen langskomen. Ik heb de eerste hoofdzweetband alweer gespot vandaagquote:Op woensdag 12 maart 2014 15:28 schreef muzas het volgende:
Brrrrr.![]()
![]()
Zag een gast op een TT-bike die z'n zadel echt bijna verticaal had staan. Verder heel veel ongesoigneerde toerders, maar zo zijn we allemaal begonnen natuurlijk.![]()
Ik begin nog steedsquote:Op woensdag 12 maart 2014 18:06 schreef keesfietst het volgende:
heel veel ongesoigneerde toerders, maar zo zijn we allemaal begonnen natuurlijk![]()
Ik blijf nog even een dom bontje, geen zin aan dat gezeur.Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
ligt dat aan de helm, of aan jouw hoofd?quote:Op woensdag 12 maart 2014 19:14 schreef Patroon het volgende:
Helm binnen maar is net een paddenstoel, gaat dus terug.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.everyone's a critic...
even you ! !![]()
te groot?quote:Op woensdag 12 maart 2014 19:14 schreef Patroon het volgende:
Helm binnen maar is net een paddenstoel, gaat dus terug.![]()
Ivos 200 niks voor jou? Wielracer kwam mss ook.quote:Op woensdag 12 maart 2014 19:29 schreef Wombcat het volgende:
Goede OP![]()
Gaan ze mee op de volgende fietsmeet?![]()
Ja lijkt wel zo, maar is S. Achter de oren steekt hij enorm uit. Niet mijn ding.quote:Maar ik kan 't mis hebben...![]()
Zegt de messengerboy.
Al die gasten op van die gare fixies met 15cm breed stuur en zo'n ortlieb tas proberen er juist bij te rijden zoals jij![]()
![]()
Daar brengen ze de post nog per koets!Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Ik heb ook een stalen ros hoor kaas, hangt alleen in onderdelen in de schuur. Maar Ivo is toch een beetje onze Gandalf dus hij mag voorop.![]()
quote:Op woensdag 12 maart 2014 19:40 schreef kaasplankje het volgende:
Dat is allang weer passé muzas, al zalt in Haarlem misschien nu net opkomen. Daar lopen ze immers 10 jaar achter.![]()
![]()
Hipster!![]()
![]()
Graag. Zie ze hier nooit namelijk...quote:Op woensdag 12 maart 2014 19:45 schreef Oksel het volgende:
Mag ik nu grapjes maken over allochtonen & Haarlem?![]()
Komt omdat er goedkope kutflats zijn in 't centrum, zoals wel in die aftanslelijke R'dam stad. Verschrikkelijk. Overigens ken ik beide steden goed. Haarlem is top.![]()
Vanmiddag nog even 2 uurtjes gefietst. En voor 't laatst geschaatst dit jaar. Ging best lekker. Maarja, wat heb je d'r aan.![]()
Centrum hier is toch vooral vijfhoek. Weinig goedkoop. Al dat sgorriemorrie agglomereert mooi in schalkwijk. Idd hoop goedkope kutflats daar. Veel schotels, zowel kebab- als tv-.quote:Op woensdag 12 maart 2014 19:54 schreef Oksel het volgende:
Komt omdat er goedkope kutflats zijn in 't centrum![]()
Rotterdam is wel ugly over het algmeen. Maar wel een topstad. Ga er altijd met veel plezier heen. Talloze goede restaurants, muziekpodia etc. Oude haven is zomers ook gewoon een mooi gezicht.
Begin april ga ik er voor het eerst fietsen met een rotterdamse vriend. Ben benieuwd.![]()
Ik heb 't over R'dam, daar staan midden in 't centrum goedkope kutflats.
Goede restaurants heb je overal, muziekpodia ook. Oude Haven is mini. En overdag is 't 100% zwart wat op straat loopt. En hier en daar een verdwaalde blanke. Leuk. Vooral leuke sfeer ook 's avonds op straat.![]()
Wanneer istie?quote:Op woensdag 12 maart 2014 19:29 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ivos 200 niks voor jou? Wielracer kwam mss ook.
Maar eigenlijk vind ik 200 wat ver
En ik heb dit jaar al een keer 210 km gefietst, dus dat hoeft niet meer.![]()
En kaasplankje, jij langbaardige barbaar!quote:Op woensdag 12 maart 2014 20:02 schreef keesfietst het volgende:
Enige goede in Rotterdam is de skyline, Zesdaagse en North Sea Jazz.Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Sinds die Philips reclame is dat er ook wel beetje af. Zo'n publieke verkrachting vergeet men niet snel.![]()
Ook niet mijn stad neequote:Op woensdag 12 maart 2014 20:03 schreef Oksel het volgende:
Goede restaurants heb je overal, muziekpodia ook. Oude Haven is mini. En overdag is 't 100% zwart wat op straat loopt. En hier en daar een verdwaalde blanke. Leuk. Vooral leuke sfeer ook 's avonds op straat.![]()
![]()
Iemand een idee hoeveel geld het kost (als het al niet gratis is op rustige momenten van de dag) om de fiets mee te nemen in de bus?![]()
Mag mijn fiets mee in de bus?quote:Op woensdag 12 maart 2014 20:11 schreef poiuytr het volgende:
Iemand een idee hoeveel geld het kost (als het al niet gratis is op rustige momenten van de dag) om de fiets mee te nemen in de bus?
Ja, maar alleen een vouwfiets, en uitsluitend als er op dat moment ruimte genoeg is in de bus. Het is aan de chauffeur om dat te beoordelen.
http://www.connexxion.nl/in-de-bus/521Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Wrom zou dat moeten je mot gewoon rijje slapjanes.quote:Op woensdag 12 maart 2014 20:11 schreef poiuytr het volgende:
Iemand een idee hoeveel geld het kost (als het al niet gratis is op rustige momenten van de dag) om de fiets mee te nemen in de bus?![]()
mijn duits is echt kut.
Krijg ik hiermee die cassette van mn giejant?
http://www.bike-component(...)hnkranzabzieher.html![]()
Ja maar ik heb 2 van die sleutels.quote:Op woensdag 12 maart 2014 21:01 schreef muzas het volgende:
mijn duits is echt kut.
Krijg ik hiermee die cassette van mn giejant?
http://www.bike-component(...)hnkranzabzieher.html
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
waaaant...?quote:Op woensdag 12 maart 2014 21:02 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ja maar ik heb 2 van die sleutels.![]()
Ooit 1 gekocht en daarna per ongeluk weer een shimano ipv campaquote:Dus als je 'm wilt hebben moet je het effe zeggen
2 kopbeurten en verzin wat. Ik moet hem effe zoeken want ik weet hem zo niet te liggen. Je kan 'm wmb bij mijn werk op komen halen. Zit in sloterdijk.Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Als je trouwens perse 'm snel nodig hebt kan je die andere wel lenen inclusief kettingzweep (of heb je die al) want ik heb hem toch niet snel nodig
Oh jah kettingzweep... goed dat je het zegtWeet je ik bestel die meuk wel. Dat tientje lig ik ook niet wakker van. Thnx iig.. Die kopbeurt komt wel goed... wanneer is de volgende meet bij buitenhuizen?
![]()
Tsja, roep maar wat. Eerste weekend van april? Zondag 6 april?Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Kettingpons! ook nodig... Heb er hier 2.. Voor mn stadsfiets gebruikt. Gewoon zo'n simpel zilver dingetje... Werkt ook voor sjeesfiets?![]()
Geen ideequote:Op woensdag 12 maart 2014 21:23 schreef muzas het volgende:
Kettingpons! ook nodig... Heb er hier 2.. Voor mn stadsfiets gebruikt. Gewoon zo'n simpel zilver dingetje... Werkt ook voor sjeesfiets?Koop er wel 1 met een beetje een hendel en waar je je ketting mooi in kan leggen.
Tsja, week erna? 13de dus?quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Ambitie, daar hou ik van. Ik vind parijs op 1 dag vanaf buitenhuizen net effe te gek. Eerst die 200 hoor.Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Ook mooi. Toch denk ik dat je het beste op tv de koers volgt, dus ideaal zou een café met tv langs 't parcours zijn.quote:Op woensdag 12 maart 2014 21:31 schreef keesfietst het volgende:
Moet ff kijken, ga misschien richting Frankrijk om Parijs-Roubaix van dichtbij mee te maken.![]()
Ga je 'm zelf ook fietsen?quote:Op woensdag 12 maart 2014 21:31 schreef keesfietst het volgende:
Moet ff kijken, ga misschien richting Frankrijk om Parijs-Roubaix van dichtbij mee te maken.![]()
Mijn god, ik zie nu overal allerlei dingen staan van wél en niet geschikt voor triple..
deze cassette kan op mijn triple giejant toch?
Evenals een kmc 10.93?
Die zijn namelijk al hier![]()
![]()
Wil gewoon één keer in m'n leven die echte jonges over een kasseienstrook hebben zien denderen, kruip daarna wel ergens een kroeg in om de rest te volgen. Maar is nog niet zeker dat ik ga hè.
Ga hem niet zelf rijden, vind kasseien echt kut en denk niet dat het goed is voor m'n wielen.![]()
Kwam vanavond een gek tegen die dacht dat je ook wel met korte broek kon fietsen...
(hij trapte best door trouwens)![]()
Carrefour de l'Arbre dus. Moet je er wel vroeg bij zijn om er wat van te kunnen zien.quote:Op woensdag 12 maart 2014 22:14 schreef keesfietst het volgende:
Wil gewoon één keer in m'n leven die echte jonges over een kasseienstrook hebben zien denderen, kruip daarna wel ergens een kroeg in om de rest te volgen. Maar is nog niet zeker dat ik ga hè.
Ga hem niet zelf rijden, vind kasseien echt kut en denk niet dat het goed is voor m'n wielen.
Maar bij de E3 prijs Harelbeke zie je veel meer. Kun je, als je het uitkient, wel 4 doorkomsten bekijken en dan aan de finish in de kroeg verder kijken.2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .![]()
Kennelijk had hij dus gelijk. Hij kon met een korte broek fietsenquote:Op woensdag 12 maart 2014 22:20 schreef ddx het volgende:
Kwam vanavond een gek tegen die dacht dat je ook wel met korte broek kon fietsen...
(hij trapte best door trouwens)![]()
![]()
Heb wel m'n bouw mee voor kasseien, maar de vorige keer stonden de blaren in m'n klauwen en ik vind dat geschud gewoon echt irritant
Die cassette en ketting passen volgens mij gewoon muzas. KMC moet wel iets meer inslijten voor het soepel schakelt is mijn ervaring. (Rij er al een paar jaar mee)![]()
Wat is de 'bouw' voor kasseien dan?
Mij lijkt het ook helemaal niks. Ja op een 29'er, maar ik vind het gestuiter op het kopje al taffesirritant. Dat is een biljartlaken vergeleken bij PR![]()
Zou kunnen dat ik dan Veenendaal-Veenendaal fiets. Maar je kent me ondertussen wel met afzeggen enzo...quote:Op woensdag 12 maart 2014 21:25 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Geen ideeKoop er wel 1 met een beetje een hendel en waar je je ketting mooi in kan leggen.
[..]
Tsja, week erna? 13de dus?If You're Not Moving Forwards, You're Moving Backwards![]()
Komend weekend die joop zoetemelk... wil na de tocht naar huis fietsen... Staat er nu windkracht 5 uit noordwest![]()
Dat gaat pijn doen![]()
![]()
Carrefour zelf is te druk om goed te kunnen kijken. En vooral bierpubliek. Maar direct na de carrefour is een rustige sector waar je perfect de schade kunt bekijken die op de carrefour is aangerecht. Er is minder dan 100m asfalt tussen de twee sectoren.quote:Op woensdag 12 maart 2014 22:22 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Carrefour de l'Arbre dus. Moet je er wel vroeg bij zijn om er wat van te kunnen zien.![]()
Eng he, de grote stadquote:Op woensdag 12 maart 2014 20:03 schreef Oksel het volgende:
![]()
Volgens weer.nl is het wk4 uit het westen, das sowieso kut dan heb je hem tijdens de tocht eerst mee en dan vanaf Vinkeveen tegen, das echt nog een eindquote:Op woensdag 12 maart 2014 22:35 schreef muzas het volgende:
Komend weekend die joop zoetemelk... wil na de tocht naar huis fietsen... Staat er nu windkracht 5 uit noordwest![]()
Dat gaat pijn doeneten!!!![]()
het kan altijd beter maar in vind dat Rotterdam ook behoorlijk wat goede fietspaden heeft, niet onbelangrijk voor een recreatieve wielrenner.quote:Op woensdag 12 maart 2014 20:02 schreef keesfietst het volgende:
Enige goede in Rotterdam is de skyline, Zesdaagse en North Sea Jazz.
en daar boven op is zo ongeveer elke brug en tunnel in Rotterdam toegankelijk voor fietsers.
ken nogal wat grote steden waar dat nogal anders isIk schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter![]()
Van die muziekpodia meende je toch niet serieus? Ik bedoel heeft Rotterdam na al die failissementen nog een serieus poppodium over?quote:Op woensdag 12 maart 2014 20:00 schreef muzas het volgende:
Rotterdam is wel ugly over het algmeen. Maar wel een topstad. Ga er altijd met veel plezier heen. Talloze goede restaurants, muziekpodia etc. Oude haven is zomers ook gewoon een mooi gezicht.
Begin april ga ik er voor het eerst fietsen met een rotterdamse vriend. Ben benieuwd.![]()
Jij zult t beter weten dan ik. Ben geen inwoner/rotterdammer. Mijn ervaring is van de enkele keren oer jaar dat we live muziek gaan kijken. Maar nooit pop. Genoeg locaties met goede jazz/blues/open mic. Namen van die tenten moet ik je schuldig blijven. Argument van oksel is wel raak. Is natuurlijk niet uniek, heeft elke stad wel.quote:Op donderdag 13 maart 2014 00:43 schreef MCH het volgende:
[..]
Van die muziekpodia meende je toch niet serieus? Ik bedoel heeft Rotterdam na al die failissementen nog een serieus poppodium over?![]()
Ik ben ook niet zo'n Rotterdam-fan. Haarlem is wel leuk. Vroeger woonde een vriendin van me daar en ging ik daar af en toe wel eens langs. Lekker dicht bij het strand enzo.![]()
Ik hou wel van Rotterdam, sinds ik er niet meer woon kom ik er vrij weinig en dat vind ik wel jammer.Haters gonna hate.![]()
Rotterdam is de tofste stad van Nederland, er zijn bronnen die zelfs zeggen 1 van de tofste steden ter wereld (Rough Guide, New York Times). Het is alleen kut voor het fietsen.![]()
In principe was de verkoop van mijn Edge 500 rond, maar tijdens het resetten merkte ik dat de 'menu' knop, die toch al minder goed reageerde dan voorheen, helemaal niet meer reageerde, dus had ik de verkoop afgeblazen.
Inmiddels had ik de Edge 510 al gekocht en die zou deze vrijdag/zaterdag binnen moeten komen
Garmin heeft inmiddels bevestigd de 500 te vervangen onder garantie, mooi geregeld zo![]()
![]()
Gisteren was de Castelli Volata (rechts) beschikbaar voor verkoop bij een Spaanse online winkel, en de Castelli Entrata (links) jersey was reeds besteld bij Wiggle. Een mooie aanvulling voor deze zomer. Ik like it black![]()
![]()
![]()
Kleuren touchscreen (geen menu knop meer die gaar wordt om schermen te wisselen)
Meer satelieten
Workout profiel met de daarbij instelbare data fields
Mobile upload/app
Routes die je met de mobile app kunt downloaden
Geheel zwart (ik had een blauwe 500, en die paste niet goed bij mijn fiets)
Betere virtual partner (gebruik ik heel veel)![]()
Volgens mij hebben wij 'm al hangen. Ga zo ff checken voor je.quote:Op donderdag 13 maart 2014 10:56 schreef Yankee het volgende:
Mooi shirtje die linker, die ga ik ook even halen![]()
Heb je ook de velocissimo due zwart hangen?quote:Op donderdag 13 maart 2014 11:02 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Volgens mij hebben wij 'm al hangen. Ga zo ff checken voor je.![]()
![]()
Nice, kost dat?quote:Op donderdag 13 maart 2014 11:02 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Volgens mij hebben wij 'm al hangen. Ga zo ff checken voor je..![]()
quote:Op donderdag 13 maart 2014 11:38 schreef Yankee het volgende:
Wat weet jij daarvan? Soms is even bukken ook prima bij Tommeke![]()
![]()
Voor zo'n Edge, heb je dan deze nodig?
http://www.futurumshop.nl/garmin-edge-510-gps.phtml#anchorBundles
Of deze?
http://www.futurumshop.nl(...)tie-bundel-gps.phtml"Ik heb nog met hem gekoerst"![]()
De ene is alleen de edge (+lader etc), de andere is incl. dat snelheid-/cadansding en HF-band.quote:Op donderdag 13 maart 2014 12:16 schreef ThePlaneteer het volgende:
Of deze?
http://www.futurumshop.nl(...)tie-bundel-gps.phtml![]()
Voor dat bedrag heb je ook een 800...quote:Op donderdag 13 maart 2014 12:16 schreef ThePlaneteer het volgende:
Of deze?
http://www.futurumshop.nl(...)tie-bundel-gps.phtml![]()
HAHAHAHAHAHAHAHAHAquote:Op donderdag 13 maart 2014 12:24 schreef kaasplankje het volgende:
Je kan ook de 810 bundel plus nemen daar zit behalve slingers en ballen ook kerstverlichting, een toeter en een bel bij.
Ga toch fietsen.![]()
Bizar hoe groot de rand rond het scherm is bij die 510. Ik vind het een mooi design, maar bijna de helft van je apparaat niet gebruiken als scherm slaat echt nergens op.![]()
Fietskledingvoordeel.nl heeft tegenwoordig ook castelli volgens hun nieuwsbrief, zijn de prijzen een beetje concurerend? koop dat merk nooit...Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
Snap ook niet waarom mensen nu voor een 510 gaan terwijl je voor hetzelfde geld een 800 hebt met veel meer mogelijkheden.![]()
510: Afmetingen toestel: 5.2 x 8.6 x 2.4 cm
800: Afmetingen: 5,1 x 9,3 x 2,5 cm
Doet elkaar niet veel.![]()
200 is nog kleiner.quote:Op donderdag 13 maart 2014 12:29 schreef kaasplankje het volgende:
Hmm die 500 is wel een stuk kleiner toch? Zou voor mij wel issue zijn.![]()
500 is kleiner dan 800. Maar de 510 scheelt niet zoveel meer met de 800.quote:Op donderdag 13 maart 2014 12:29 schreef kaasplankje het volgende:
Hmm die 500 is wel een stuk kleiner toch? Zou voor mij wel issue zijn.Maar ik kan 't mis hebben...![]()
Er zijn mensen, waaronder ik, die geen navigatie nodig hebben of willen. En de 500 gaat in de verkoop, dus een minimale investering (de 800/810 is veel duurder trouwens).quote:Op donderdag 13 maart 2014 12:28 schreef poiuytr het volgende:
Snap ook niet waarom mensen nu voor een 510 gaan terwijl je voor hetzelfde geld een 800 hebt met veel meer mogelijkheden.![]()
800 niet, 810 wel.quote:Op donderdag 13 maart 2014 12:42 schreef jsprbcn het volgende:
[..]
Er zijn mensen, waaronder ik, die geen navigatie nodig hebben of willen. En de 500 gaat in de verkoop, dus een minimale investering (de 800/810 is veel duurder trouwens).![]()
Alleen als je van te voren een route toevoegt toch? En dan nog schijnt het navigeren bij zo'n 510 niet geweldig te zijn?!quote:Op donderdag 13 maart 2014 12:48 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
510 heeft trouwens natuurlijk ook navigatie![]()
Klopt, maar de 800 of 810 is eigenlijk ook alleen te gebruiken als je er van tevoren een route opzet. Het idee is hetzelfde, volg een lijn, maar bij de 800 is die lijn op een kaart geprojecteerd en bij 500 niet.quote:Op donderdag 13 maart 2014 12:50 schreef MCH het volgende:
[..]
Alleen als je van te voren een route toevoegt toch? En dan nog schijnt het navigeren bij zo'n 510 niet geweldig te zijn?!![]()
510 bedoel je?quote:Op donderdag 13 maart 2014 12:52 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Klopt, maar de 800 of 810 is eigenlijk ook alleen te gebruiken als je er van tevoren een route opzet. Het idee is hetzelfde, volg een lijn, maar bij de 800 is die lijn op een kaart geprojecteerd en bij 500 niet.
Bundel van 510 en 800 zijn hetzelfde geprijsd!![]()
Nee 500. Al zal 510 niet veel anders zijn, denk ik.quote:Op donderdag 13 maart 2014 12:53 schreef MCH het volgende:
[..]
510 bedoel je?
Bundel van 510 en 800 zijn hetzelfde geprijsd!![]()
Hier een goede vergelijking. Eigenlijks nauwelijks verschil behalve de afwezigheid van een kaart bij 510.
https://buy.garmin.com/sh(...)oduct=112885&ra=true![]()
Dat kloptniet. De 800 kan zelf ook navigeren. Bijv dat hij je naar een favo locatie brengt. Ook kan je zien waar je bent en hij geeft bij afslagen aanwijzingen. Als je bij 500 de lijn kwijt bent, is het lastig weer op de route te komen.quote:Op donderdag 13 maart 2014 12:52 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Klopt, maar de 800 of 810 is eigenlijk ook alleen te gebruiken als je er van tevoren een route opzet. Het idee is hetzelfde, volg een lijn, maar bij de 800 is die lijn op een kaart geprojecteerd en bij 500 niet.Maar ik kan 't mis hebben...![]()
Dat weet ik lieverd, maar die functie werkt niet naar behoren. De pijlen zijn zo groot dat je de rest van de kaart niet meer ziet, is alleen maar verwarrend. En 800 zelf laten navigeren krijg je een klote route. Meer dan 50-60 km loopt ie vaak zelfs vast.quote:Op donderdag 13 maart 2014 13:13 schreef Patroon het volgende:
[..]
Dat kloptniet. De 800 kan zelf ook navigeren. Bijv dat hij je naar een favo locatie brengt. Ook kan je zien waar je bent en hij geeft bij afslagen aanwijzingen. Als je bij 500 de lijn kwijt bent, is het lastig weer op de route te komen.![]()
Tot nu toe heb ik altijd de route voorbereid thuis in Garmin Connect, en nagefietst met de course functie. Ook tijdens het afdalen is het lekker om te weten waar de haarspeld bochten zitten omdat het kruimelspoor de route al laat zien.
Ik ben nog nooit echt verdwaald en ik heb enkel een aantal keer mijn telefoon met Google Maps nodig gehad in een stad omdat er een omleiding was.
Ik denk ik dat de navigatie functie je een beetje, met alle respect, "dom" maakt omdat met een beetje huiswerk je eigenlijk helemaal niks nodig hebt gezien je ook borden en/of de logische weg kunt volgen. Als je enkel met je navigatie functie bezig bent zit je telkens op je scherm te loeren om te zien of je wel goed gaat.![]()
Ik heb geen moeite met die pijlen. De kaart popt enkel op bij een afslag. Ik denk dat dat meer te maken heeft met hoe zorgvuldig je de route maakt. De viapunten moeten alleen na de afslag gezet worden. Ze je hem ervoor, dan mis je de afslag, omdat je dat niet ziet.quote:Op donderdag 13 maart 2014 13:15 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Dat weet ik lieverd, maar die functie werkt niet naar behoren. De pijlen zijn zo groot dat je de rest van de kaart niet meer ziet, is alleen maar verwarrend. En 800 zelf laten navigeren krijg je een klote route. Meer dan 50-60 km loopt ie vaak zelfs vast.
Op fiets.nl/forum staat veel info.
Nog niemand daar gehoord dat een route van 60+ km vastloopt. Ik ga het zaterdag testen, en heb een track achter de hand voor het geval hij wel zou vastlopen.Maar ik kan 't mis hebben...![]()
Hangt er wel vanaf waar je fietst. In Frankrijk of Spanje zijn wat minder wegen dan rond Tecklenburg bijvoorbeeld. Daar ben je zo de juiste route kwijt. Constant afslagen.quote:Op donderdag 13 maart 2014 13:19 schreef jsprbcn het volgende:
Tot nu toe heb ik altijd de route voorbereid thuis in Garmin Connect, en nagefietst met de course functie. Ook tijdens het afdalen is het lekker om te weten waar de haarspeld bochten zitten omdat het kruimelspoor de route al laat zien.
Ik ben nog nooit echt verdwaald en ik heb enkel een aantal keer mijn telefoon met Google Maps nodig gehad in een stad omdat er een omleiding was.
Ik denk ik dat de navigatie functie je een beetje, met alle respect, "dom" maakt omdat met een beetje huiswerk je eigenlijk helemaal niks nodig hebt gezien je ook borden en/of de logische weg kunt volgen. Als je enkel met je navigatie functie bezig bent zit je telkens op je scherm te loeren om te zien of je wel goed gaat.Maar ik kan 't mis hebben...![]()
Je kan het nu ook gewoon testen door je garmin aan te zetten en dan in de navigatiefunctie bv Utrecht of verder te laten berekenen. Ik heb dit "probleem" juist van fietsforum en heb het zelf kunnen reproduceren.quote:Op donderdag 13 maart 2014 13:21 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ik heb geen moeite met die pijlen. De kaart popt enkel op bij een afslag. Ik denk dat dat meer te maken heeft met hoe zorgvuldig je de route maakt. De viapunten moeten alleen na de afslag gezet worden. Ze je hem ervoor, dan mis je de afslag, omdat je dat niet ziet.
Op fiets.nl/forum staat veel info.
Nog niemand daar gehoord dat een route van 60+ km vastloopt. Ik ga het zaterdag testen, en heb een track achter de hand voor het geval hij wel zou vastlopen.![]()
Oh, dat berekenen van een complete route van A naar B over grote afstand bedoel je? Ja denk dat dat niet goed gaat.Maar een vooraf gemaakte route van 150km na fietsen, moet toch wel goed gaan?quote:Op donderdag 13 maart 2014 13:26 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Je kan het nu ook gewoon testen door je garmin aan te zetten en dan in de navigatiefunctie bv Utrecht of verder te laten berekenen. Ik heb dit "probleem" juist van fietsforum en heb het zelf kunnen reproduceren.
Ik gebruik dat navigeren enkel om bij een start van een route te komen, of straks op mallorca de laatste 15km weer bij het hotel te komen.Maar ik kan 't mis hebben...![]()
Dat bedoelde ik ja. Een vooraf gemaakte route van 150 km doet ie natuurlijk prima, al vind ik nog steeds de pijlen niks toevoegen. Geef mij maar het kaartje en een te volgen streep.quote:Op donderdag 13 maart 2014 13:33 schreef Patroon het volgende:
[..]
Oh, dat berekenen van een complete route van A naar B over grote afstand bedoel je? Ja denk dat dat niet goed gaat.Maar een vooraf gemaakte route van 150km na fietsen, moet toch wel goed gaan?
Ik gebruik dat navigeren enkel om bij een start van een route te komen, of straks op mallorca de laatste 15km weer bij het hotel te komen.![]()
Dat kan ook handig zijn, maar zondag gaat de route soms stukjes 2x over dezelfde wegen, heen en terug. Dan is nnavigatie nodig.quote:Op donderdag 13 maart 2014 13:35 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Dat bedoelde ik ja. Een vooraf gemaakte route van 150 km doet ie natuurlijk prima, al vind ik nog steeds de pijlen niks toevoegen. Geef mij maar het kaartje en een te volgen streep.Maar ik kan 't mis hebben...![]()
Sanden maar verzocht het aankoopbedrag terug te storten. Was een leuke aanbieding, maar allejezus 26 januari besteld... Nu nog niks. Ja tuurlijk, moest ruilen vanwege defect, maar dat is ook al een maand geleden.
En zij maar volhouden dat ze de broeken in Italië hebben besteld en ieder moment levering verwachten. uhhu.. een maand al? Komen ze per koets?
Nooit meer bij dat soort webwinkels. Wel echt zonde, was mooie aanbieding.![]()
Laten we ze in elkaar slaan.quote:Op donderdag 13 maart 2014 13:44 schreef muzas het volgende:
Sanden maar verzocht het aankoopbedrag terug te storten. Was een leuke aanbieding, maar allejezus 26 januari besteld... Nu nog niks. Ja tuurlijk, moest ruilen vanwege defect, maar dat is ook al een maand geleden.
En zij maar volhouden dat ze de broeken in Italië hebben besteld en ieder moment levering verwachten. uhhu.. een maand al? Komen ze per koets?
Nooit meer bij dat soort webwinkels. Wel echt zonde, was mooie aanbieding.![]()
Ik heb geen slechte ervaringen anders.Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Alleen jijquote:Op donderdag 13 maart 2014 11:38 schreef Yankee het volgende:
Wat weet jij daarvan? Soms is even bukken ook prima bij Tommeke
Ik ben het vergeten. Was druk. De witte hebben we sowieso. Ben bang dat we de zwarte niet hebben
Velocissimo zal ik ook nog ff checken. Die krijgen we denk ik wel weer. Jullie horen zaterdag van me![]()
![]()
Dit gebruik ik ook. Erg handig, maar 'k ben wel bang dat het een keer mis kan gaan als de kaart outdated is.quote:Op donderdag 13 maart 2014 13:19 schreef jsprbcn het volgende:
Ook tijdens het afdalen is het lekker om te weten waar de haarspeld bochten zitten omdat het kruimelspoor de route al laat zien.![]()
Ja, na 10 jaar kan die haarspeldbocht zo de andere kant op lopenquote:Op donderdag 13 maart 2014 15:35 schreef FastFox91 het volgende:
[..]
Dit gebruik ik ook. Erg handig, maar 'k ben wel bang dat het een keer mis kan gaan als de kaart outdated is.
Maar ik kan 't mis hebben...![]()
Ik teken de route gewoon uit op de pc, daarna dowload ik het gpx bestand. Vervolgens op de garmin zetten en deze converteert hem automatisch naar een course. De course openen, altijd zichtbaar aanzetten en hem een kleurtje geven en dan gewoon de gekleurde lijn volgen. Al jaren zo gedaan en werkt voor mij het beste, geen pop-ups of andere rare fratsen.![]()
zonder aanwijzingen is het een track, met aanwijzingen een course. Beste sla je een track op als tcx. Dat is de opvolger van .gpx voor tracks. Voor courses (met aanwijzingen ) gebruik je gpx. .tcx is beter omdat anders garmin de track kan zien als course.quote:Op donderdag 13 maart 2014 16:01 schreef CFF het volgende:
Ik teken de route gewoon uit op de pc, daarna dowload ik het gpx bestand. Vervolgens op de garmin zetten en deze converteert hem automatisch naar een course. De course openen, altijd zichtbaar aanzetten en hem een kleurtje geven en dan gewoon de gekleurde lijn volgen. Al jaren zo gedaan en werkt voor mij het beste, geen pop-ups of andere rare fratsen.
Hoe doe je het dan als je in een gebied komt waar je vaker over dezelfde weg komt? Met een track verslaat de garmin er dan in.Maar ik kan 't mis hebben...![]()
Ik teken eigenlijk nooit zelf routes. Gebruik altijd fietsrouteplanner en dan met de optie "racefietsroute" of "natuurroute" of ik download op gpsies een route van iemand anders.![]()
Die routes van gpsies moet je wel overtrekken op je eigen kaart, tenzij je enkel een track wil.Maar ik kan 't mis hebben...![]()
Enkel een track is primaquote:Op donderdag 13 maart 2014 16:05 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Ik teken eigenlijk nooit zelf routes. Gebruik altijd fietsrouteplanner en dan met de optie "racefietsroute" of "natuurroute" of ik download op gpsies een route van iemand anders.![]()
![]()
Ik fiets eigenlijk ook nooit over 2 keer dezelfde weg. Dat is toch saai
Beter je best doen op mooie rondjes maken P.A. Troon.![]()
Sorry je hebt inderdaad gelijk Patroon dat het een track wordt. Van die gpx maakt de garmin dus automatich een tcx, maar je kunt ook direct als tcx downloaden. Oude gewoonte dat ik gpx gebruik.quote:Op donderdag 13 maart 2014 16:05 schreef Patroon het volgende:
[..]
zonder aanwijzingen is het een track, met aanwijzingen een course. Beste sla je een track op als tcx. Dat is de opvolger van .gpx voor tracks. Voor courses (met aanwijzingen ) gebruik je gpx. .tcx is beter omdat anders garmin de track kan zien als course.
Hoe doe je het dan als je in een gebied komt waar je vaker over dezelfde weg komt? Met een track verslaat de garmin er dan in.
Als ik vaker over de zelfde weg moet weet ik van tevoren wel welke afslag ik wel of niet moet nemen, heb immers zelf de track uitgetekend. Kan me voorstellen dat het voor sommigen verwarrend kan zijn maar voor mij niet. Ieder zo zijn eigen manier.
Ik fiets meestal niet 2 keer hetzelfde stuk.![]()
Tijdens interval tr niet. Maar bij Tecklenburg ga ik dat wel doen, echt draaien en keren daar.quote:Op donderdag 13 maart 2014 16:11 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Heb jij dan ook die geluidssignalen aan Patroon?Maar ik kan 't mis hebben...![]()
Na 3 keer zo'n piep wil ik dat ding al het liefst onder een voorbijrazende bus smijtenquote:Op donderdag 13 maart 2014 16:25 schreef Patroon het volgende:
[..]
Tijdens interval tr niet. Maar bij Tecklenburg ga ik dat wel doen, echt draaien en keren daar.![]()
![]()
![]()
Is dat net zo'n kutpiep als je autopauze?Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Nog ergerquote:Op donderdag 13 maart 2014 16:28 schreef kanovinnie het volgende:
Is dat net zo'n kutpiep als je autopauze?![]()
![]()
Jezus.... Heb al het geluid uitstaan sowiesoquote:Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Vaker richting Tecklenburg gaan, leer je de weg wel kennen. Anders gids ik je wel keer over de mooie klimmetjes.quote:Op donderdag 13 maart 2014 16:25 schreef Patroon het volgende:
[..]
Tijdens interval tr niet. Maar bij Tecklenburg ga ik dat wel doen, echt draaien en keren daar.![]()
Ja, maar die ervaring heb ik nu nog niet.
Ga vanmiddag ff stukje rijden, kijken of zonder piep ook gaat..Maar ik kan 't mis hebben...![]()
Programma voor zaterdag:
http://www.gpsies.com/map.do?fileId=zbhhwtbmrychvrwp
Programma voor zondag:
http://www.gpsies.com/map.do?fileId=refubrspyvpqdipeMaar ik kan 't mis hebben...![]()
Wat is er dit weekend dan? Gewoon trainingsweekend daar of iets speciaals?quote:Op donderdag 13 maart 2014 20:06 schreef Patroon het volgende:
Programma voor zaterdag:
http://www.gpsies.com/map.do?fileId=zbhhwtbmrychvrwp
Programma voor zondag:
http://www.gpsies.com/map.do?fileId=refubrspyvpqdipeOp dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Leuk. Hopelijk wordt het een beetje weer.quote:Op donderdag 13 maart 2014 20:10 schreef Patroon het volgende:
Iets speciaals, want wij zitten daar het weekend met de ploegOp dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Tsja, ik heb 2 en halve dag dit:
En dat pas in SeptemberEn dan zijn de vakantiedagen weer op voor dit jaar.
Ga je daar helemaal heen fietsen? Je zit in Palma toch? Die foto is gemaakt in Cap de Formentor dat uitstekende puntje. Er zit wel een hele mooie klim vlakbij Port de Sa Calobra.quote:![]()
Ja. Vond het zonde om wel ergens over te stappen en dan niet de boel te gaan bekijken.quote:Op donderdag 13 maart 2014 20:19 schreef muzas het volgende:
Ah, tussenstopje dus. Wel nice. Leuk vooruitzicht.Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
klopt. Misschien ga ik daar nog ff fietsen als we auto huren. Anders kom ik daar idd niet aan toe. Maar ten westen van Palma is ook super mooi.quote:Op donderdag 13 maart 2014 20:19 schreef KolonelBroodje het volgende:
[..]
Ga je daar helemaal heen fietsen? Je zit in Palma toch? Die foto is gemaakt in Cap de Formentor dat uitstekende puntje. Er zit wel een hele mooie klim vlakbij Port de Sa Calobra.Maar ik kan 't mis hebben...![]()
Ten westen van Palma ben ik nog nooit geweest, wel 3 keer Calla Millor en 1 keer in Alcudia. Eind april ben ik weer 10 dagen in Calla Millor, misschien dat ik een dagje een fiets ga huren maar daar is het ver fietsen voor je in de bergen zit en dat is niet echt te doen.quote:Op donderdag 13 maart 2014 20:24 schreef Patroon het volgende:
[..]
klopt. Misschien ga ik daar nog ff fietsen als we auto huren. Anders kom ik daar idd niet aan toe. Maar ten westen van Palma is ook super mooi.![]()
Australie.. in totaal 1,5 jaar geweest. Had zelfs m'n racefiets mee.
Nu moet ik het helaas doen met een weekje Mallorca![]()
![]()
![]()
Jullie trainen toch alleen maar 2 uur lang met z'n allen met 33 per uur op een afgesloten wielerparcours?quote:Op donderdag 13 maart 2014 20:10 schreef Patroon het volgende:
Iets speciaals, want wij zitten daar het weekend met de ploeg![]()
hoezo zo lang? Gewoond ook daar? Nog tips? Ik ga van syd ey naar cairnsquote:Op donderdag 13 maart 2014 22:18 schreef Oksel het volgende:
Australie.. in totaal 1,5 jaar geweest. Had zelfs m'n racefiets mee.
Nu moet ik het helaas doen met een weekje Mallorca
pfff blij dat ik gister nog ff gefietst heb. Vandaag toch iets minder fraai weer..everyone's a critic...
even you ! !![]()
Komt nog.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 10:35 schreef the_critic het volgende:
pfff blij dat ik gister nog ff gefietst heb. Vandaag toch iets minder fraai weer..
Hoop ik.
Alleen korte broek bij![]()
![]()
Gisteren zonder piepjes geprobeerd en ging prima. De pijlen zijn idd wat dik, maar hij zoemt bij kruispunten ff in en telt ook af over hoeveel meter ik de bocht om moet. Dat zijn voor mij voordelen tov een track, waarbij je constant de kaart er voor moet hebben.quote:Op donderdag 13 maart 2014 16:27 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Na 3 keer zo'n piep wil ik dat ding al het liefst onder een voorbijrazende bus smijten
Maar ik kan 't mis hebben...![]()
Leuk om eens te lezen:
http://www.tijdrijden.nl/nieuws/tijdrijden-versus-wielrennen/Maar ik kan 't mis hebben...![]()
zelfs gister gewoon lang-lang gereden.. succes met de kou vandaagquote:Op vrijdag 14 maart 2014 10:35 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Komt nog.
Hoop ik.
Alleen korte broek bij
everyone's a critic...
even you ! !![]()
quote:Op vrijdag 14 maart 2014 11:48 schreef the_critic het volgende:
[..]
zelfs gister gewoon lang-lang gereden.. succes met de kou vandaag
![]()
![]()
Vanwege die open corsa's? Of de hoeveelheid binnenbandjes?quote:
Nog even van het weer kunnen genieten net.Sei wachsam,
Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!![]()
Dat laatste, heb geen ervaring met de banden.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 15:40 schreef No-P het volgende:
[..]
Vanwege die open corsa's? Of de hoeveelheid binnenbandjes?![]()
Mooi fietsje hoor!Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Net ff lekker rondje gefietst met Kees en ondertussen ff KOM gescoord. (wel gedeelde, volgende keer dus nog ff iets harder fietsen.)![]()
Jij had toch die Aeroad?quote:Op vrijdag 14 maart 2014 16:07 schreef Yankee het volgende:
Troosteloos weer de eerste twee uurtjes, daarna gelukkig nog wat zon![]()
[ afbeelding ]![]()
Zo. Ik zit ergens in Finland aan een veel te duur biertje.Mooie tocht gemaakt maar veel te warm, amper kou en dat hoort toch anders in Lapland. Morgen terugvliegen.
Maar ik zie al dat ik zondag in korte broek kan fietsen?Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-![]()
Dranghek!!quote:Op vrijdag 14 maart 2014 16:07 schreef Yankee het volgende:
Troosteloos weer de eerste twee uurtjes, daarna gelukkig nog wat zon![]()
[ afbeelding ]![]()
Ik heb slecht nieuws voor. Sorry. Je was onbereikbaar en iemand gaf me nog 750 EUR voor die Isaac..quote:Op vrijdag 14 maart 2014 16:59 schreef Gripper het volgende:
Zo. Ik zit ergens in Finland aan een veel te duur biertje.Mooie tocht gemaakt maar veel te warm, amper kou en dat hoort toch anders in Lapland. Morgen terugvliegen.
Maar ik zie al dat ik zondag in korte broek kan fietsen?![]()
Nieuwe Wielrenblad ligt bij je lokale fietsenzaak. Staat ook weer eens een bijdrage van mij in, verhaaltje over het legendarische RIH![]()
![]()
![]()
Je kan altijd in korte broek fietsen.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 16:59 schreef Gripper het volgende:
Maar ik zie al dat ik zondag in korte broek kan fietsen?
Wel vermaakt evengoed?Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Ik heb donderdag kort/kort gereden!Rustig op hartslag 120-140. Patroon is vast trots op me. Strava volgt.
![]()
Leuk! Zal 'm ff kopen.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 17:42 schreef keesfietst het volgende:
Nieuwe Wielrenblad ligt bij je lokale fietsenzaak. Staat ook weer eens een bijdrage van mij in, verhaaltje over het legendarische RIH![]()
[ afbeelding ]![]()
Ik had het niet over je fiets..quote:Op vrijdag 14 maart 2014 18:13 schreef Yankee het volgende:
[..]
Ja, klopt. Dit is inmiddels mijn 'winterfiets'
[..]Dit is 'maar' een 61
![]()
![]()
niet slecht.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 18:13 schreef Yankee het volgende:
[..]
Ja, klopt. Dit is inmiddels mijn 'winterfiets'![]()
Gevallen![]()
Reed ongeveer 35 met windje mee, steekt er ineens een kind zonder te kijken over. Kon nog wel flink afremmen maar helaas niet meer ontwijken, over de kop en kind onder de fiets.
Viel gelukkig mee. Ventje had niets. Bij mij kapotte elleboog. Aan de fiets volgens mij alleen de shifter geschaafd en scheef.![]()
quote:Op vrijdag 14 maart 2014 18:32 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Gevallen![]()
Reed ongeveer 35 met windje mee, steekt er ineens een kind zonder te kijken over. Kon nog wel flink afremmen maar helaas niet meer ontwijken, over de kop en kind onder de fiets.
Viel gelukkig mee. Ventje had niets. Bij mij kapotte elleboog. Aan de fiets volgens mij alleen de shifter geschaafd en scheef.Maja belangrijker is dat je 't overleefd heb. Shifter staat scheef op je fiets? die kan je zo weer terugdrukken volgens mij. Grote schaafwond?
En jij was de boosdoener zeker? Want kutwielrenner.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 18:32 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Gevallen![]()
Viel gelukkig mee. Ventje had niets. Bij mij kapotte elleboog. Aan de fiets volgens mij alleen de shifter geschaafd en scheef.![]()
Klote Knut, helaas moet je altijd voor een ander denken. Maar aan dit soort dingen kun je weinig doen. Gelukkig valt de schade zo te horen mee.![]()
Knutwielrennerquote:Op vrijdag 14 maart 2014 18:37 schreef muzas het volgende:
[..]
En jij was de boosdoener zeker? Want kutwielrenner.
Gelukkig zowel kind als ijsbeer geen grote schade.![]()
Klote zeg.
Nog een reden dat ik blij ben niet in het westen te wonen. Hier ben ik zo de stad uit en hoef ik niet steeds uit te wijken voor oudjes of veel op te letten voor andere weggebruikers.Sei wachsam,
Dat huis-werk ritje van knut is ook niet door heel veel dorpen hoor.Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Dan nog, in het westen fietsen: bleh.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 18:56 schreef kanovinnie het volgende:
Dat huis-werk ritje van knut is ook niet door heel veel dorpen hoor.Sei wachsam,
Die Vittoria's had je natuurlijk 6 maanden geleden moeten kopen en dan een half jaartje uit laten hangen zodat het rubber wat uit kon harden. Of flink met water en azijn afnemen, dan hard het rubber ook nog wel wat uit.quote:
Kijk maar even op de (thaise) productie datum en dan 543 jaar er vanaf, dan weet je hoe vers ze zijn.2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .![]()
Waarom zou je ze laten uitharden
Leer deze leek eens waarom rubber uit moet harden? Geldt dat voor alle banden? En wat als je het niet doet?quote:Op vrijdag 14 maart 2014 19:08 schreef buzz1291 het volgende:
Die Vittoria's had je natuurlijk 6 maanden geleden moeten kopen en dan een half jaartje uit laten hangen zodat het rubber wat uit kon harden. Of flink met water en azijn afnemen, dan hard het rubber ook nog wel wat uit.![]()
Viel mee. Pa kwam naar buiten rennen dus dacht al oh ohquote:Op vrijdag 14 maart 2014 18:37 schreef muzas het volgende:
[..]
En jij was de boosdoener zeker? Want kutwielrenner.Maar nadat ie zag dat er niks met z'n zoon was pakte hij m'n fiets op om de ketting er weer op te leggen
![]()
Wel geluk gehad denk ik.![]()
Dat kan natuurlijk alsnog, want de komende tijd ga ik ze denk ik nog niet gebruikenquote:Op vrijdag 14 maart 2014 19:08 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Die Vittoria's had je natuurlijk 6 maanden geleden moeten kopen en dan een half jaartje uit laten hangen zodat het rubber wat uit kon harden. Of flink met water en azijn afnemen, dan hard het rubber ook nog wel wat uit.
Kijk maar even op de (thaise) productie datum en dan 543 jaar er vanaf, dan weet je hoe vers ze zijn..![]()
omdat rubber anders te vettig is.. dus te glad in de bochten, en pikt teveel grind/steentjes op dus grotere kans op lekke banden.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 19:12 schreef muzas het volgende:
[..]
Leer deze leek eens waarom rubber uit moet harden? Geldt dat voor alle banden? En wat als je het niet doet?
Tegenwoordig wordt het minder gedaan.. maar trucje van vroeger om de bandjes (tubes) even te laten hangen alvorens ze werkelijk te montereneveryone's a critic...
even you ! !![]()
Met syntetisch rubber is dat ook niet noodzakelijk. Maar het loopvlak van hoogwaardige tubes en ook die Vittoria's bevat veel meer natuur rubber. En niet even, maar liefst een jaar laten hangen. Kijk maar eens goed naar Paris-Roubaix en op wat voor oude tubes er daar wordt rondgereden.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 22:31 schreef the_critic het volgende:
[..]
omdat rubber anders te vettig is.. dus te glad in de bochten, en pikt teveel grind/steentjes op dus grotere kans op lekke banden.
Tegenwoordig wordt het minder gedaan.. maar trucje van vroeger om de bandjes (tubes) even te laten hangen alvorens ze werkelijk te monteren2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .![]()
Droogt het dan niet uit? Dan krijgt rubber toch allerlei scheurtjes en verliest het zijn souplesse zeg maar?![]()
Je moet ze ook niet in het zonnetje hangen. Maar een 3 jaar oude ongebruikte band heeft echt geen scheurtjes hoor.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 07:34 schreef muzas het volgende:
Droogt het dan niet uit? Dan krijgt rubber toch allerlei scheurtjes en verliest het zijn souplesse zeg maar?2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .![]()
Ze moeten in een iets vochtige/koele kelder weggehangen best. Niet boven de kachel, of in huis. Dan droogt het rubber niet uit maar wordt het langzaam harder. Als je op een wielerbaan gaat kijken in de fietsenstalling, dan zie je ook van die speciale covers over de wielen, geen wieltas maar een soort beschermhoezen.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 07:34 schreef muzas het volgende:
Droogt het dan niet uit? Dan krijgt rubber toch allerlei scheurtjes en verliest het zijn souplesse zeg maar?![]()
Japanquote:Op zaterdag 15 maart 2014 10:40 schreef kaasplankje het volgende:
Van mijn Japan trip had ik er nog pics van. Stiekem foto's gemaakt op de baan daar want dat mag niet.
[ afbeelding ]
Presto waren ze niet vreemd van, dit zijn die hoezen.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
In Zuid Japan, Beppu, toegang gratis. Het geld wordt verdiend met gokken.![]()
![]()
![]()
![]()
Kwam in een winkeltje nog deze tegen afgelopen vakantie
Foto doet het niet recht, wat een geweldige fiets was dit. Handgemaakt blijkbaarhttp://www.kansaiscene.co(...)ycle-frame-building/quote:higeru Nakagawa has been hand-building bicycle frames from his small workshop in Neyagawa for 30 years. A master craftsman, his bikes are sought after the world over. KS was lucky enough to be granted an interview![]()
Die docu dat Theo Bos keirin gaat rijden in Japan is ook gaafquote:Op zaterdag 15 maart 2014 10:54 schreef kaasplankje het volgende:
Keirin is echt tof, als ik Japanner zou zijn was ik ook Keirin renner geweest wellicht.![]()
![]()
Hoe werkt dat principe daar dan met wedden op keirin? Rijden die gasten meerdere races op één dag of maar één race in de zoveel tijd en wat voor bedragen halen ze daar ongeveer op?
Voor mijn gevoel is aardig fraude gevoelig.![]()
Die gasten verdienen niks met wedden. De besten krijgen vergelijkbaar of beter salaris dan de toppers in het europese circuit.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 11:02 schreef poiuytr het volgende:
Hoe werkt dat principe daar dan met wedden op keirin? Rijden die gasten meerdere races op één dag of maar één race in de zoveel tijd en wat voor bedragen halen ze daar ongeveer op?
Voor mijn gevoel is aardig fraude gevoelig.![]()
Ow ik dacht dat er door buitenstaanders geld kon worden gezet op de renners wie er ging winnen etcquote:Op zaterdag 15 maart 2014 11:06 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Die gasten verdienen niks met wedden. De besten krijgen vergelijkbaar of beter salaris dan de toppers in het europese circuit.
Edit: ow lees 't al![]()
![]()
Leuk stuk om te lezen.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 11:07 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
http://www.smh.com.au/spo(...)-20100903-14ugl.html![]()
Wie heeft er zin om morgen een stukkie te rijden met frosty the snowflake? Na 1,5 week in de sneeuw ben ik alles natuurlijk verleerd, dus kan wel wat tips gebruiken.Mijn foto's op Flickr!
En weer thuis van de Joop Zoetemelk Classic. We waren met zijn zevenen en hadden de schone taak om de stickers te controleren. Vroeg (7 uur) van huis vertrokken en om kwart over bij Swift weg gereden. Zoals altijd stond er een straffe wind, vandaag uit het noord westen, dus starten met wind mee en vanaf een kilometer of 60 tegen. De groep draaide lekker: tegen de wind mooie dubbele waaier en voor de wind lekker het gas erop.
Ik parkeerde mijn fiets om 12:15 weer voor het club gebouw precies 5 uur onderweg geweest, met een korte bevoorradingsstop en 1 lekke band niet onaardig.
157.1 km in 5:04 maakt 31.0km/h http://app.strava.com/activities/120761397eten!!!![]()
om 9uur vertrekt er een clubje in Zeist... kun je zo bij aansluitenquote:Op zaterdag 15 maart 2014 11:59 schreef Gripper het volgende:
Wie heeft er zin om morgen een stukkie te rijden met frosty the snowflake? Na 1,5 week in de sneeuw ben ik alles natuurlijk verleerd, dus kan wel wat tips gebruiken.
everyone's a critic...
even you ! !![]()
Ja das dan weer net een beetje vroeg, als ik ook op de fiets naar Zeist wil moet ik al om 8 uur van huis. We zijn laat thuis vanavond, zit nu nog in Helsinki. Sneeuw hier en allerlei vluchten vertraagd...quote:Op zaterdag 15 maart 2014 13:28 schreef the_critic het volgende:
[..]
om 9uur vertrekt er een clubje in Zeist... kun je zo bij aansluiten
Misschien maar ff met het stadion weg, dan hoef ik pas om 10 uur en lekker dichtbij huis.
Heb wel weer zin om te fietsen zeg, damn!! Zeker met al die voorjaarsverhalen
Mijn foto's op Flickr!
Erfe vreten en douchen en dan type ik nog een leuk verhaaltje voor je uit GOp dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Toertochtje vanuit Ede gereden
Grootste deel alleen, dat was wel wat jammer. Niettemin lekker getrapt en 120 km op de teller in 4:10 fietstijd.![]()
zo joop zoetemelk 75 met wat vrienden gedaan en daarna naar huis gefietst. Best jammer dat de wind uit NW kwam en ik van leiden naar haarlem moestMjah, krijg je sterke poten van. Hoop ik dan.
![]()
Vanmorgen vroeg naar een kennis toe. Fietsen achterop en naar Leiden. Even snel de bordjes opgehaald en een koerspetje gescoord. Daarna onderweg.
In het begin meteen mooi wind in de rug. Helaas zaten de pannekoeken mannen van de 25/50/75/100 ook nog in de groep. Gelukkig konden we redelijk makkelijk alle groepen voorbij komen.
We hadden snel aansluiting met 2 mannen die ook niet vies waren van doortrappen. We reden het eerste stuk met minimaal 35/uur op de teller. Niet zo heel verwonderlijk was dan ook dat we na 90 km nog steeds 33 gemiddeld op de teller hadden.
Maja, toen kwam het tegenwind gedeelte en waren we 1 van de andere kwijt. Wel nog van groepje naar groepje gereden en soms wat mensen meegekregen. Mijn kennis kreeg het nog flink zwaar onderweg, op een gegeven moment heb ik hem maar even naar de volgende groep toe geduwd.
Ik heb me wel vermaakt! Na 4:45 heb ik mijn fiets weer geparkeerd. Toen stond er 147 km op de teller, dus 31 gemiddeld. Vooral de laatste 40 km waren vrij zwaar.
http://www.strava.com/activities/120810873
Heb nieuwe liggen, moet ik er nog effe wikkelen. Maar omdat het me eerste keer is dat ik ga wikkelen wilde ik het er niet op gokkenquote:
En goed nieuws. Totaal geen last van mijn knie gehad, ondanks dat we niet zunig an deden met de snelheidOp dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
zie bovenstaandequote:
Dat is fijnquote:Op zaterdag 15 maart 2014 16:04 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Heb nieuwe liggen, moet ik er nog effe wikkelen. Maar omdat het me eerste keer is dat ik ga wikkelen wilde ik het er niet op gokken
En goed nieuws. Totaal geen last van mijn knie gehad, ondanks dat we niet zunig an deden met de snelheid
.![]()
Nu een verdiende tripel naar binnen werken. Je moet toch wat op zo'n dagOp dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Ik had al aan het bier legge hange bij swiftLekker wat koolhydraten voor de terugreis.
Wat wel 'vervelend' wordt is dat ik toch significant sterker aan het worden ben dan mijn vrienden. Zeker vandaag speelde dat wel een rol. Één bochtje de wind in... ff aanzetten en ik reed 20 meter los van ze.... wachten... etc. Allemaal lekkere groepjes moeten laten lopen omdat hun niet meekonden. Op zich niet erg, het idee was gezelligheid en lekker fietsen... Maar het is zo onbevredigend.![]()
Dus ben je tegenwind vol naar huis gegaan? Ik snap wel wat je bedoeld, mijn maatje zat er helemaal doorheen op een gegeven moment en toen moesten we ook groepjes laten schieten. Helaas, maar het is niet anders.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 16:21 schreef muzas het volgende:
Ik had al aan het bier legge hange bij swiftLekker wat koolhydraten voor de terugreis.
Wat wel 'vervelend' wordt is dat ik toch significant sterker aan het worden ben dan mijn vrienden. Zeker vandaag speelde dat wel een rol. Één bochtje de wind in... ff aanzetten en ik reed 20 meter los van ze.... wachten... etc. Allemaal lekkere groepjes moeten laten lopen omdat hun niet meekonden. Op zich niet erg, het idee was gezelligheid en lekker fietsen... Maar het is zo onbevredigend.
Als je liever hard door rijd mag je de volgende keer met mij mee
Nog een kleine toevoeging aan bovenstaand verhaal. Na 50 km reed ik door een diepe kuil (had je die niet effe kunne vullen Jan?) en toen vloog er een bidon uit een houder. Spetterde in stukken uiteen. Scheen aardig spectaculair te zijn, zo'n fontein oranje sportdrank uit een bidon
En er liep een eend door de groep. Ik en mijn maat konden hem net ontwijken, een ander had hem bijna in zijn wiel. Scheelde echt niets.
Verder 2 valpartijen gezien en 1 keer iemand bijna zien vallen. Die reed tegen het wiel van een ander aan.
[ Bericht 19% gewijzigd door kanovinnie op 15-03-2014 16:48:56 ]Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Hebbie nou ook niet gekoerst?quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Nopequote:![]()
Laatste dingetjes regelen voor vakantie.
If You're Not Moving Forwards, You're Moving Backwards![]()
Mooie ritjes. Ik 2km gezwommen, 50 km gefietst. 7km gelopen en op kraamvisite geweest.Sei wachsam,
Morgen met de amateurs mee op de weg. Aantal gaan trainigskoers Enter rijden, maar komt tijdtechnisch voor mij slecht uit.![]()
Niet gefietst nog last van de elleboog. Fiets maar schoongemaakt.
Morgen voetballen![]()
Maandag weer fietsen denk ik.
Forum Opties Forumhop: Hop naar: