abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 17 maart 2014 @ 08:36:57 #201
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_137831009
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 08:00 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
LInk O+ _O_

Veel plezier samen!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Eigenlijk niet, maar ach, hij is zo volwassen voor zijn leeftijd :+

quote:
1s.gif Op maandag 17 maart 2014 07:51 schreef valentijn101 het volgende:
Zelf stukje ei eten, link aan je mond laten ruiken. Heeft ie het zo door. :9~
Hij mag het mooi zelf ontdekken, hilarisch :D

Hij weet nu dat hij op de bank mag, dus telkens probeert hij erop te springen maar hij is nog te klein :D :'( :D

Die mongool sprong net wel met een aanloop v/d bank af :X Mafkees. En hij heeft verzamelingsdrift :') Al zijn speeltjes moesten op zijn matras _O-
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 07:08 schreef Candaasje het volgende:

[..]

O+ Wat fijn dat het al zo goed gaat Q! *O*
Kun je niet even hierheen komen voor het puppycunsult? Kan ik hem ook in real life bewonderen :P .
Waar is hier? :P
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  maandag 17 maart 2014 @ 08:47:21 #202
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_137831143

_O- Nog van gisteren
  maandag 17 maart 2014 @ 08:52:11 #203
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_137831198
Q van de bank af jumpen dat is tamelijk link :P
Bij mij is de regel dat ze er op mogen als ze er zelf op kunnen komen en dat ze er dan ook meteen via het afstapje af leren gaan. Als je hem op de bank zet zou ik hem er dus ook elke keer meteen afzetten zelf. Ik heb al een paar pups zo iets zien breken :X
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_137831723
Link is leuk O+
  maandag 17 maart 2014 @ 09:27:00 #205
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_137831749
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 08:52 schreef oh-oh het volgende:
Q van de bank af jumpen dat is tamelijk link :P
Bij mij is de regel dat ze er op mogen als ze er zelf op kunnen komen en dat ze er dan ook meteen via het afstapje af leren gaan. Als je hem op de bank zet zou ik hem er dus ook elke keer meteen afzetten zelf. Ik heb al een paar pups zo iets zien breken :X
Ja zover was ik. Maar deze was echt onvoorzien :') Ik maak wel een afstap voor hem ook. Hoe heb jij die gemaakt?
  maandag 17 maart 2014 @ 09:27:14 #206
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_137831753
quote:
1s.gif Op maandag 17 maart 2014 09:25 schreef Oognip het volgende:
Link is leuk O+
Thnx :D
  maandag 17 maart 2014 @ 09:31:57 #207
176471 oh-oh
pi_137831831
quote:
14s.gif Op maandag 17 maart 2014 09:27 schreef Qwea het volgende:

[..]

Ja zover was ik. Maar deze was echt onvoorzien :') Ik maak wel een afstap voor hem ook. Hoe heb jij die gemaakt?
Ik heb gewoon een houten kistje bekleed met stof waardoor ze niet glijden.
En dat staat in de hoek van de hoekbank. Net als het trapje naast het bed :')
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_137831855
Waar blijft het K&W topic?
Op vrijdag 19 februari 2016 22:42 schreef Nizno het volgende:
je bent zelf een Pino 2.0!
  maandag 17 maart 2014 @ 09:42:15 #209
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_137832032
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 09:31 schreef oh-oh het volgende:

[..]

Ik heb gewoon een houten kistje bekleed met stof waardoor ze niet glijden.
En dat staat in de hoek van de hoekbank. Net als het trapje naast het bed :')
Slim.

Ik ga eens even kijken of ik idd ook zoiets kan fixen!
  maandag 17 maart 2014 @ 09:42:26 #210
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_137832039
quote:
10s.gif Op maandag 17 maart 2014 09:33 schreef roos85 het volgende:
Waar blijft het K&W topic?
Wehehehe :D
  maandag 17 maart 2014 @ 09:46:03 #211
176471 oh-oh
pi_137832121
quote:
14s.gif Op maandag 17 maart 2014 09:42 schreef Qwea het volgende:

[..]

Slim.

Ik ga eens even kijken of ik idd ook zoiets kan fixen!
Het moet ieg zwaar zijn zodat het niet schuift.
Bij erg lompe pups legde ik iets zwaars erin zodat ie minder snel schuift. Met Sjon vloog dat ding nog wel eens door de kamer :P
( Groucho Marx )
pi_137836695
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 04:47 schreef Qwea het volgende:
Het is een HELE brave puppy!

Vannacht geen kik! We hebben de bench omgebouwd tot een soort ren (inc z'n matras) en dat is prima. Heb hem net wakker gemaakt voor een plasje ( mo is om 01u voor het laatst geweest... Gelijk 2 plasjes én een poepje. :Y

En zijn plek is helemaal schoon dus geen ongelukjes *O*

Maar nog beter geen hysterisch gejank. Net ook niet toen ik weer naar bed ging :D alleen zodra hij in die stomme bench moet. Dus dit is wel een mooie constructie :D
Wat goed! ^O^

Dat laten janken is wel tamelijk ouderwets hoor, net als dat ze vroeger vonden dat je baby's maar lekker moest laten huilen. Ik ben daar zelf geen fan van. Heel fijn dus dat jullie een oplossing hebben gevonden die voor Link en voor jullie werkt :)

En ik ben reuze benieuwd hoe Linkje de training gaat vinden O+ Gaan jullie nu donderdag kijken en zondag starten?
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
  maandag 17 maart 2014 @ 13:11:24 #213
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_137838997
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 12:15 schreef Miss_Isis het volgende:

[..]

Wat goed! ^O^

Dat laten janken is wel tamelijk ouderwets hoor, net als dat ze vroeger vonden dat je baby's maar lekker moest laten huilen. Ik ben daar zelf geen fan van. Heel fijn dus dat jullie een oplossing hebben gevonden die voor Link en voor jullie werkt :)

En ik ben reuze benieuwd hoe Linkje de training gaat vinden O+ Gaan jullie nu donderdag kijken en zondag starten?
Jup. Donderdag sowieso kijken want leuk en zondag beginnen :D ik heb er zin in iig! Link hoop ik ook :D

Kijk hem nou liggen

Geeft geen fuck erom als we naar boven gaan bv :D O+
pi_137840071
quote:
1s.gif Op maandag 17 maart 2014 13:11 schreef Qwea het volgende:

[..]

Jup. Donderdag sowieso kijken want leuk en zondag beginnen :D ik heb er zin in iig! Link hoop ik ook :D

Kijk hem nou liggen

[ afbeelding ]

Geeft geen fuck erom als we naar boven gaan bv :D O+
Lekker ding, met zo'n lief bloot puppybuikje O+
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
  maandag 17 maart 2014 @ 13:35:52 #215
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_137840193
Ondeugend kreng :P hangt in m'n broekspijpen, in m'n veters, in m'n trui, in mijn deken, in m'n jas, handen, bank, tafel, ALLES :')
pi_137840599
Ah, nu al een pittig mannetje dus! Hoe gedroeg hij zich in het nest, ook zo ondernemend? Haantje de voorste of meer een middenmoter? Dat kan al een beetje voorspellen hoe hij zal worden namelijk :Y
  maandag 17 maart 2014 @ 13:50:05 #217
176471 oh-oh
pi_137840768
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 13:35 schreef Qwea het volgende:
Ondeugend kreng :P hangt in m'n broekspijpen, in m'n veters, in m'n trui, in mijn deken, in m'n jas, handen, bank, tafel, ALLES :')
_O- Oh ik heb echt haaaaaaaat aan puppies _O- :D
( Groucho Marx )
  maandag 17 maart 2014 @ 13:51:10 #218
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_137840815
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 13:45 schreef Miss_Isis het volgende:
Ah, nu al een pittig mannetje dus! Hoe gedroeg hij zich in het nest, ook zo ondernemend? Haantje de voorste of meer een middenmoter? Dat kan al een beetje voorspellen hoe hij zal worden namelijk :Y
Haantje de voorste :P gelijk komen kijken en alles ontdekken.

Hij is iig wel al onderdanig geweest naar een jack russel en kinderen vind hij awesome. En hij zal en moet perse op de kussens achter me in mijn nek op de bank liggen. Ligt voor geen meter, hij zakt weg, maar MOET _O-
pi_137841020
quote:
1s.gif Op maandag 17 maart 2014 13:51 schreef Qwea het volgende:

[..]

Haantje de voorste :P gelijk komen kijken en alles ontdekken.

Hij is iig wel al onderdanig geweest naar een jack russel en kinderen vind hij awesome. En hij zal en moet perse op de kussens achter me in mijn nek op de bank liggen. Ligt voor geen meter, hij zakt weg, maar MOET _O-
Ah, ja, nou maak je borst maar nat :P

De haantjes houden dat karakter vaak wel (een beetje), als hij straks wat ouder wordt en zeker als hij gaat puberen ga je dat vast nog merken. Ik zou daar goed op letten met de opvoeding als ik jullie was. Maar volgens mij waren jullie al wel wat gewend met zijn voorganger, toch? ;)
  maandag 17 maart 2014 @ 13:57:39 #220
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_137841044
Ooh en als ik in de keuken bezig ben, komt hij standaard op mijn voeten liggen _O- en als ik ergens zit gaat hij ernaast liggen :D

Mijn naam is Link, ik moet en zal bovenop de kussens liggen waarop vrouwtje altijd ligt op de bank. Liefst in dr nek. Dat ik wegzak of dat het vrouwtje kut ligt boeit me niet hoor. Ik wil en zal hier liggen.

:')
  maandag 17 maart 2014 @ 13:58:59 #221
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_137841098
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 13:56 schreef Miss_Isis het volgende:

[..]

Ah, ja, nou maak je borst maar nat :P

De haantjes houden dat karakter vaak wel (een beetje), als hij straks wat ouder wordt en zeker als hij gaat puberen ga je dat vast nog merken. Ik zou daar goed op letten met de opvoeding als ik jullie was. Maar volgens mij waren jullie al wel wat gewend met zijn voorganger, toch? ;)
Baloe was erg dominant :Y die mocht ook gewoon vrijwel alles, als hij maar luisterde. Nou dat deed ie wel prima :Y

Heb je nog tips waar we precies op moeten letten?
pi_137841866
quote:
1s.gif Op maandag 17 maart 2014 13:58 schreef Qwea het volgende:

[..]

Baloe was erg dominant :Y die mocht ook gewoon vrijwel alles, als hij maar luisterde. Nou dat deed ie wel prima :Y

Heb je nog tips waar we precies op moeten letten?
Tja, het is net wat je belangrijk vindt natuurlijk. Omgang met andere honden (m.n. reuen) kan lastig zijn als je een dominante reu hebt. Tijdens een training bijvoorbeeld is het wel belangrijk dat hij weet wat z'n plek is en niet gaat lopen uitdagen naar andere reuen. En als jullie t.z.t. nog een hond willen is het wel handig dat hij daar mee om kan gaan. Het kan ook zijn dat hij als hij wat ouder wordt dominant gedrag gaat laten zien naar jullie, dat kan ook lastig zijn.

Algemene tips die ik zelf belangrijk vindt:

- het steeds happen in jou/je kleding afleren, ik gebruik de AUW! Zachtjes! methode :P gecombineerd met een kneepje in de snuit als hij niet reageert op een verbale terechtwijzing.

- oefenen met de voerbak, zorgen dat hij je gewoon aan zijn voer laat komen en dat je hem ook overal aan mag raken tijdens het eten. Doet hij moeilijk (verstard hij, gaat hij grommen) dan weet je dat je meer moet oefenen :P Simpele oefening: voeren uit de hand, jij de voerbak en stukjes vlees pakken, hem die laten eten uit je hand. Wat wij ook doen is als de hond iets héél lekkers heeft oefenen met 'los', het ding afpakken, bekijken, en weer terug geven. Soms is gewoon voer geen probleem maar worden ze van een heel lekker bot o.i.d. toch beschermend.

- zelfde oefenen maar met speeltjes, sommige honden willen hun speelgoed niet afgeven en zijn daar erg beschermend over

- hem niet op jouw plek laten liggen, niet ongenodigd op schoot laten klimmen, etc. Soms probeert een hond erg opdringerig op schoot te klimmen of half over je heen te gaan hangen , dat zou ik niet toestaan. Op uitnodiging natuurlijk wel, maar hij moet niet zelf bedenken dat hij op jou wil liggen.

- jij eerst de deur uit, hij moet volgen

- jullie eerst eten, hij eet later (en rustig zitten, eten pas pakken als jij zegt dat het mag)

- spelen met andere honden aanmoedigen, maar opletten dat Link niet te enthousiast de boventoon gaat voeren. Als hij onderdanig begroet en speelt is dat heel goed voor hem, spelletjes met andere honden waar hij (letterlijk en/of figuurlijk) overheen walst zijn niet zo goed. Het is het leukst als het gelijkwaardig is. Sowieso is het trouwens ook goed als hij voorzichtig leert doen met kleine hondjes, labradors kunnen soms zo lomp zijn dat ze een klein hondje van de sokken lopen.

Verder absoluut niet accepteren dat hij naar je gromt (of erger nog, gericht hapt), hij moet gewoon niet denken dat hij de baas is. Ik vind zelf dat je de eerste 1 á 2 jaar beter wat strenger kunt zijn dan te laks, later kun je altijd nog de teugels laten vieren. Maar een goede basis is heel belangrijk, je kunt beter iets direct goed aanleren dan dat je te soft bent en later strenger moet gaan doen als het uit de hand dreigt te lopen.

Dat is het wel :+
  maandag 17 maart 2014 @ 14:59:05 #223
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_137843717
Miss_Isis en ik doen zo'n beetje hetzelfde.
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  maandag 17 maart 2014 @ 15:14:37 #224
176471 oh-oh
pi_137844395
Ik doe dat ook allemaal, behalve het eten. De honden eten terwijl ik ook, als ik ga eten kijken ze niet meer op of om. Is praktischer, ik ben laat thuis en pas laat met eten vaak.
( Groucho Marx )
  maandag 17 maart 2014 @ 15:16:34 #225
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_137844470
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 15:14 schreef oh-oh het volgende:
Ik doe dat ook allemaal, behalve het eten. De honden eten terwijl ik ook, als ik ga eten kijken ze niet meer op of om. Is praktischer, ik ben laat thuis en pas laat met eten vaak.
Charlie eet nu soms wel eerder dan wij :') maar in het begin hebben we al die dingen wel expres gedaan om hem zijn plek te leren kennen :')
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')