abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 20 maart 2014 @ 13:05:34 #1
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_137963630
In huize MikeyMo/Qwea komt binnenkort woont inmiddels een Labradorp pupje die het huis op stelten zetten.

Op 29 Januari 2014 Hebben we mijn berenkoning Baloe helaas moeten laten inslapen op 14 jarige leeftijd ;(.

Omdat ik me geen leven zonder hond kan voorstellen en ik dat ook helemaal niet wil, hebben we besloten om een pupje te nemen :

om deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie

Meet Link. Link is een zwarte labrador pup uit de werklijn (Met stamboom. Beide ouders HD-A, ED-vrij, alle testen die teveel zijn om op te noemen heb ik grondig doorgenomen met behulp van Harajuku, waarvoor dank babe :* en zagen er prima uit).
Link is inmiddels bijna 6 weken en is best een brutaaltje :D Ooh, en Link heeft scherpe tanden :')

Link is een reutje, en heeft 1 broertje en 3 zusjes. Waarvan 1 wit zusje :D
om deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie

De eerste voorbereidingen in huis worden as we speak getroffen voor master Link.

We hadden zeer glad laminaat waarbij ik zelfs regelmatig op mijn plaat ging als ik op mijn sokken rondliep :') Kortom, geen laminaat voor een pupje! Dus wat doe je dan?

Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie

Dan ruk je de vloer eruit. Inclusief de gladde houtenvloer eronder, want dat zag er ook niet uit, was glad en gaf een afstap naar de keuken.

Vervolgens leg je er nieuw, veel stroever laminaat in waardoor de pup wel grip heeft (en ik ook :') )
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie

Als Link eenmaal komt, heb ik nog 3 vloerkleden die ook nog in de kamer gaan totdat de pup volgroeit is zodat het iig niet funest is voor zijn heupen.

Inmiddels hebben we al een nieuwe bakkenstandaard met bakken aangeschaft en kreeg ik van een vriendin als "kraamcadeau" ( :D ) een allerschattigst hondenvoer bakje uit Disneyland Parijs:

Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie

_O- :D

Ook hebben we een matrasje (baby matras) met een vetbed wat zijn plek wordt. En speeltjes zijn ook in de pocket! Voor de zekerheid hebben we een bench (dat wilde MikeyMo graag :') ) maar ik heb diepe haat tegen benches, dus ik ga het zonder doen.

Voer is net besteld, dus ook dat is geregeld. We gaan Carnibest voeren (ik hoef in dit topic geen Carnibest v.s Brok discussie, die mag hier ).
Ook heb ik een droogmachine besteld die morgen al binnenkomt :D En heb ik kippennekken, kippenmagen en kippenlever besteld bij de poelier om te drogen als snacks voor master Link.

Link heeft een lichte overbeet maar we gaan er vanuit dat dat gewoon wegtrekt. En zo niet, zien we dat dan wel weer. De DA's en fokkers die ik heb gesproken hebben het allemaal eerder gezien, worden er niet zenuwachtig van want het trokt tot nu toe altijd nog weg, dus ik word er dan ook maar niet zenuwachtig van :+

Link woog 8 dagen geleden 2330 gram :D

Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie

Sorry voor de crappy foto, hij was ontzettend donker en mijn photoshopskillz zuigen :')

Link is al opgegeven voor de puppycursus ook :Y Daarnaast wil ik met Link ook apporteer en speurcursus gaan doen als hij ouder is, het is immers een hond uit de werklijn. Ook wil ik volgend jaar lekker met hem gaan hardlopen.

Enige wat ons nog rest is een bolderkar (ja, echt :')) zodat die dodo lekker op de fiets in de kar mee kan naar het strand. En een vriezer voor o.a de carnibest en snacks (en mijn brood en hutspot :') ).

Kortom : Slapeloze nachten en drukte *O*

Meer pics :

Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie

Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie

De rest v/d foto's staan op mijn externe hdd en komen in de loop van dit topic nog wel :P

Foto updates van Link die bij ons woont :

Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie

Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie

Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie

Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie

Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie

Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie

[ Bericht 3% gewijzigd door Qwea op 20-03-2014 13:10:53 ]
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  donderdag 20 maart 2014 @ 13:08:08 #2
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_137963696
Lapo :

quote:
0s.gif
Op donderdag 20 maart 2014 11:24 schreef Miss_Isis het volgende:

[..]

Wel handig dat hij zo dicht bij je ligt, dan hoef je in ieder geval niet steeds je nek te verrekken om te kijken waar hij nou weer iets stouts aan het doen is :D
Ideaal idd :D

quote:
En echt elk speelmoment, nou ja wel ongeveer ja :Y Hier speelde Nori vrij veel met Puck of Rani, en na zo'n spelletje ging Nori eigenlijk altijd even naar buiten. Daarna was ze meestal moe en ging ze lekker slapen. Verder liet ik haar ook wel veel zelf aanklooien (ze was sowieso een heel zelfstandige puppy), ik speelde niet bijzonder vaak met haar eigenlijk. Wel oefeningetjes toen ze ietsje ouder was en ik zat ook elke dag wel twee of drie keer of zo bij haar op de grond om te spelen, en daarna ging ze ook naar buiten. Verder vooral heel goed opletten en als ze rond liep op een manier waarvan ik dacht dat ze misschien een plekje zocht voor haar behoefte, dan ging ze naar buiten. Maar al met al kwamen wij vast niet veel vaker dan 12x per dag buiten hoor ;)[?Quote]
Lol, oke :D Ik heb Link trouwens daarstraks in de tuin gezet, hij wilde op de bank zeiken :P Ging prima. Uurtje later zijn we gaan lopen naar het grasveldje. Heb ik hem meegelokt met brokjes :Y Heeft ie een vrachtwagen gezien (Bohhhh, eng die dingen man! Vraag maar aan Link :P ) en op het gras ging hij niet zoveel zitten :D En als hij wel ging zitten ging ik geduldig wachten :Y

[Quote]Ik zou naast de plasmomenten ongeveer 4x per dag een echt wandelingetje doen, op een moment dat hij lekker wakker en speels is zodat het zo leuk mogelijk voor hem wordt. Niet veel vaker dan 4x want dat wordt denk ik snel te veel van het goede.
En dan dus de rest v/d tijd in de tuin. Got it.

quote:
Wat betreft de poep: jij moet leuker worden dan de poep. Dus direct tijdens/na het poepen belonen (YAY! Goedzo!! hoopje gedaan!!11 *O* ) zodat hij als het goed is naar je kijkt, en dan heel blij roepen en een knuffel/aai/speeltje/snoepje geven zodat hij naar jou toe komt in plaats van de tijd heeft om zich om te draaien en te vreten. En dicht bij staan, niet van een paar meter afstand belonen en roepen want dan ben je niet leuk genoeg en is het makkelijker en sneller om eerst een hapje stront te nemen :9
Ja, dat doe ik sowieso.. maar het veld ligt vol met stront, dus dan loop je 3 stappen verder en dan staat ie stront van een ander te vreten :')

quote:
Mocht hij niet makkelijk af te leiden zijn dan na het poepen en belonen direct heel blij en vrolijk naar hem toe komen en hem ter plekke knuffelen/aaien/snoepje geven/etc. en meelokken of eventueel oppakken als hij niet mee wil lopen. Het doel is hem niet de kans te geven om te draaien en een hap te nemen, maar het wel zo leuk en aantrekkelijk mogelijk houden (leuker dan stront vreten). Als je dat consequent volhoud en het leuk genoeg maakt, doorbreek je de gewoonte en snapt hij als het goed is vanzelf dat naar jou toekomen veel toffer is dan poep eten.
Oke, maar dit pas je dus ook toe als hij de stront van een ander wil eten?

quote:
Als hij straks een stuk ouder en goed zindelijk is en hij zou nog steeds poep eten (zijn eigen of van een andere hond) dan kun je ook gaan werken met BAH of NEE. Maar eerst moet hij goed zindelijk zijn en jou heel leuk gaan vinden, zodat je niet per ongeluk het poepen zelf bestraft ipv het vreten.
Okeuj :Y

HOOPJUHHHH GEDAAN. YAAAAAAYYYYYYY :P
pi_137964424
quote:
14s.gif
Op donderdag 20 maart 2014 13:08 schreef Qwea het volgende:
Lapo :

[..]

Ideaal idd :D

[..]

En dan dus de rest v/d tijd in de tuin. Got it.

[..]

Ja, dat doe ik sowieso.. maar het veld ligt vol met stront, dus dan loop je 3 stappen verder en dan staat ie stront van een ander te vreten :')

[..]

Oke, maar dit pas je dus ook toe als hij de stront van een ander wil eten?

[..]

Okeuj :Y

HOOPJUHHHH GEDAAN. YAAAAAAYYYYYYY :P
Oh, ik had niet begrepen dat hij ook poep van andere honden vreet, dat maakt het meteen een stuk lastiger. Ik zou voor zover mogelijk inzetten op afleiding en hem zo weinig mogelijk in de verleiding brengen. Is er misschien een schoner veldje ergens in de buurt, of een stuk waar zo min mogelijk poep ligt? (Lange termijnoplossing: vraag de gemeente meer toezicht te houden op het opruimen van hondenpoep zodat het veldje schoon blijft :P )

Als je over gaat tot in de tuin zijn behoefte laten doen dan kun je zijn eigen poep daar in ieder geval zsm opruimen (nadat je hem hebt beloond en afgeleid, het beste op een moment dat hij ergens anders mee bezig is zodat hij niet komt kijken wat je aan het doen bent en alsnog een hapje probeert te nemen). Maar hem alleen maar in de tuin zijn ding laten doen en nergens anders is ook niet wenselijk, dan kan het lastig worden om dat later af te leren namelijk.

Als je hem aan het uitlaten bent kun je proberen hem bij vieze veldjes aan de riem te houden, en dan als hij teveel interesse toont in poep en/of een hap probeert te nemen een klein rukje geven en Bah of Nee zeggen en afleiden met iets leuks/lekkers. Alleen geen correctie geven terwijl hij zelf aan het poepen/plassen is of dat net wil gaan doen natuurlijk.

Ik denk dat afleiding en proberen het te voorkomen toch de beste tactiek is, maar ik weet niet wat de mogelijkheden in jouw omgeving zijn voor poeploze uitlaatplekjes. Als je hem zonder riem wilt laten lopen zou ik een zo schoon mogelijke plek opzoeken. Mocht het toch voorkomen dat hij ergens loopt zonder riem en ineens begint te vreten dan direct er naar toe, NEE of BAH en hem er bij weg halen. Daarna afleiden met even spelen of oefenen met een koekje o.i.d. zodat hij de aandacht weer bij jou heeft en hij wel een positieve ervaring heeft met jou, die -hopelijk- opweegt tegen het poep vreten.

Ik weet dat je niet zo'n fan van belonen met koekjes bent maar misschien is dat in deze situatie wel handig. Als jij iets hebt wat nog lekkerder is dan poep is het makkelijker om de aandacht bij jou te houden.

Anyway, het is ook een beetje proberen wat haalbaar is en wat werkt voor jullie. Er is helaas geen echte quick fix bij dit soort dingen :P

tevens, toffe TT O+
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
  donderdag 20 maart 2014 @ 13:38:08 #4
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_137964523
quote:
Als jij iets hebt wat nog lekkerder is dan poep
Haha!
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  donderdag 20 maart 2014 @ 13:38:58 #5
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_137964559
Leuke foto met die stengel.
  donderdag 20 maart 2014 @ 14:21:08 #6
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_137965862
quote:
0s.gif
Op donderdag 20 maart 2014 13:35 schreef Miss_Isis het volgende:

[..]

Oh, ik had niet begrepen dat hij ook poep van andere honden vreet, dat maakt het meteen een stuk lastiger.
:Y :r Niet alleen zijn eigen kak, alle kak. Ook ganzenstront ;(

quote:
Ik zou voor zover mogelijk inzetten op afleiding en hem zo weinig mogelijk in de verleiding brengen. Is er misschien een schoner veldje ergens in de buurt, of een stuk waar zo min mogelijk poep ligt? (Lange termijnoplossing: vraag de gemeente meer toezicht te houden op het opruimen van hondenpoep zodat het veldje schoon blijft :P )
Het stikt overal van de schijt. Ik heb serieus er vannacht aan zitten denken om zelf dat veld maar op te ruimen. Gemeente doet er toch geen kut aan :')

quote:
Als je over gaat tot in de tuin zijn behoefte laten doen dan kun je zijn eigen poep daar in ieder geval zsm opruimen (nadat je hem hebt beloond en afgeleid, het beste op een moment dat hij ergens anders mee bezig is zodat hij niet komt kijken wat je aan het doen bent en alsnog een hapje probeert te nemen). Maar hem alleen maar in de tuin zijn ding laten doen en nergens anders is ook niet wenselijk, dan kan het lastig worden om dat later af te leren namelijk.
Ja, daarom. En dat wil ik dus ook niet. Want uiteindelijk mag hij helemaal niet in de tuin poepen of plassen. Alleen als de nood zoooooo hoog is (diarree) dat hij het echt niet trekt.

quote:
Als je hem aan het uitlaten bent kun je proberen hem bij vieze veldjes aan de riem te houden, en dan als hij teveel interesse toont in poep en/of een hap probeert te nemen een klein rukje geven en Bah of Nee zeggen en afleiden met iets leuks/lekkers. Alleen geen correctie geven terwijl hij zelf aan het poepen/plassen is of dat net wil gaan doen natuurlijk.
Veldje ligt aan de weg, dus meneer zit altijd aan de lijn. Dat rukje deed ik idd al. Ik betrap mezelf erop dat ik echt telkens naar de grond aan het kijken ben met hem _O- En afgezien van stront vreet hij echt alles. Veertjes, bladeren, onkruid, mos :')

quote:
Ik denk dat afleiding en proberen het te voorkomen toch de beste tactiek is, maar ik weet niet wat de mogelijkheden in jouw omgeving zijn voor poeploze uitlaatplekjes.
Niet. Overal ligt stront. Ook waar honden niet mogen komen :')

quote:
Als je hem zonder riem wilt laten lopen zou ik een zo schoon mogelijke plek opzoeken. Mocht het toch voorkomen dat hij ergens loopt zonder riem en ineens begint te vreten dan direct er naar toe, NEE of BAH en hem er bij weg halen. Daarna afleiden met even spelen of oefenen met een koekje o.i.d. zodat hij de aandacht weer bij jou heeft en hij wel een positieve ervaring heeft met jou, die -hopelijk- opweegt tegen het poep vreten.
Trek ik in dit geval de stront ook uit zijn bek? Deed ik gisteren wel :')

quote:
Ik weet dat je niet zo'n fan van belonen met koekjes bent maar misschien is dat in deze situatie wel handig. Als jij iets hebt wat nog lekkerder is dan poep is het makkelijker om de aandacht bij jou te houden.
Koekjes of brokjes? Ik zal eens wat zooi mee naar buiten nemen.

quote:
Anyway, het is ook een beetje proberen wat haalbaar is en wat werkt voor jullie. Er is helaas geen echte quick fix bij dit soort dingen :P

tevens, toffe TT O+
Mja, dat er geen quick fix was, was ik al bang voor. Zou wel mooi zijn geweest :')

Toffe users verdienen toffe TT's :Y
pi_137967028
quote:
14s.gif
Op donderdag 20 maart 2014 14:21 schreef Qwea het volgende:

[..]

:Y :r Niet alleen zijn eigen kak, alle kak. Ook ganzenstront ;(

[..]

Het stikt overal van de schijt. Ik heb serieus er vannacht aan zitten denken om zelf dat veld maar op te ruimen. Gemeente doet er toch geen kut aan :')

[..]

Ja, daarom. En dat wil ik dus ook niet. Want uiteindelijk mag hij helemaal niet in de tuin poepen of plassen. Alleen als de nood zoooooo hoog is (diarree) dat hij het echt niet trekt.

[..]

Veldje ligt aan de weg, dus meneer zit altijd aan de lijn. Dat rukje deed ik idd al. Ik betrap mezelf erop dat ik echt telkens naar de grond aan het kijken ben met hem _O- En afgezien van stront vreet hij echt alles. Veertjes, bladeren, onkruid, mos :')

[..]

Niet. Overal ligt stront. Ook waar honden niet mogen komen :')

[..]

Trek ik in dit geval de stront ook uit zijn bek? Deed ik gisteren wel :')

[..]

Koekjes of brokjes? Ik zal eens wat zooi mee naar buiten nemen.

[..]

Mja, dat er geen quick fix was, was ik al bang voor. Zou wel mooi zijn geweest :')

Toffe users verdienen toffe TT's :Y
Koekjes, brokjes, snoepjes, stukjes vlees, stukjes kaas, stukjes vis, stukjes pens... Maakt niet uit wat, als het maar iets is waar hij helemaal dol op is (en wat als het even kan ook nog lekker stinkt zodat hij het goed kan ruiken) zodat hij daar liever z'n aandacht bij houdt dan bij de poep. En stront uit z'n bek trekken, hmmz, ik zou het maar gewoon proberen te voorkomen dat het in z'n bek komt :P In geval van net iets te laat dan zou je het uit z'n bek kunnen trekken ja, als je daar geen bezwaar tegen hebt :9

Wel tamelijk kut btw dat er geen schoon veldje in de buurt is :{ Ganzenpoep is nog tot daar aan toe maar hondenstront zouden mensen toch gewoon op moeten ruimen. Dat naar de grond kijken is trouwens heel verstandig, gewoon blijven doen ;) Goed opletten en zo veel mogelijk proberen te voorkomen en afleiden met lekkers. Maar hou het bij poep en echt gevaarlijke dingen zoals glas o.i.d., als hij een veertje/takje/mos/grasje/etc wil pakken laat hem dan maar, da's heel normaal voor puppy's. Je moet ook niet te veel en te vaak corrigeren want dan verliest het z'n kracht. Het is nu even doorpakken, maar hopelijk is het over een jaar of 1,5/2 dan een goed gelukte lieve hond die geen stront meer vreet :D

En ging je nu vanmiddag/vanavond bij de jachttraining kijken?
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
  donderdag 20 maart 2014 @ 15:50:43 #8
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_137968515
quote:
0s.gif
Op donderdag 20 maart 2014 14:56 schreef Miss_Isis het volgende:

[..]

Koekjes, brokjes, snoepjes, stukjes vlees, stukjes kaas, stukjes vis, stukjes pens... Maakt niet uit wat, als het maar iets is waar hij helemaal dol op is (en wat als het even kan ook nog lekker stinkt zodat hij het goed kan ruiken) zodat hij daar liever z'n aandacht bij houdt dan bij de poep. En stront uit z'n bek trekken, hmmz, ik zou het maar gewoon proberen te voorkomen dat het in z'n bek komt :P In geval van net iets te laat dan zou je het uit z'n bek kunnen trekken ja, als je daar geen bezwaar tegen hebt :9
Ik ga straks stinkende pens staafjes halen :r :Y. En geen bezwaar, ach, :X ik stond gisteren uitgebreid met mijn vinger stront uit zijn bek te lepelen *ril* :')

quote:
Wel tamelijk kut btw dat er geen schoon veldje in de buurt is :{ Ganzenpoep is nog tot daar aan toe maar hondenstront zouden mensen toch gewoon op moeten ruimen. Dat naar de grond kijken is trouwens heel verstandig, gewoon blijven doen ;) Goed opletten en zo veel mogelijk proberen te voorkomen en afleiden met lekkers. Maar hou het bij poep en echt gevaarlijke dingen zoals glas o.i.d., als hij een veertje/takje/mos/grasje/etc wil pakken laat hem dan maar, da's heel normaal voor puppy's. Je moet ook niet te veel en te vaak corrigeren want dan verliest het z'n kracht. Het is nu even doorpakken, maar hopelijk is het over een jaar of 1,5/2 dan een goed gelukte lieve hond die geen stront meer vreet :D
Ooh dus takjes, mos, ect is geen probleem? God, dat scheelt ook al 70% :') Narcissen, andere bloemetjes, ALLES moet in zijn smoeltje :') En men ruimt echt geen kak op. Het ligt OVERAL.

quote:
En ging je nu vanmiddag/vanavond bij de jachttraining kijken?
Nope. Was wel de bedoeling, Maar MikeyMo heeft een sollicitatie en ik heb de oppas. Had Link wel mee kunnen nemen, maar ik was het ook alweer vergeten totdat ik je vraag las :') En de training is al bijna voorbij. Ah, Zondag mogen we zelf :D

Kunnen we allemaal even trots zijn op Link? Link kan "Af" :D O+
pi_137969207
quote:
14s.gif
Op donderdag 20 maart 2014 15:50 schreef Qwea het volgende:

[..]

Ik ga straks stinkende pens staafjes halen :r :Y. En geen bezwaar, ach, :X ik stond gisteren uitgebreid met mijn vinger stront uit zijn bek te lepelen *ril* :')

[..]

Ooh dus takjes, mos, ect is geen probleem? God, dat scheelt ook al 70% :') Narcissen, andere bloemetjes, ALLES moet in zijn smoeltje :') En men ruimt echt geen kak op. Het ligt OVERAL.

[..]

Nope. Was wel de bedoeling, Maar MikeyMo heeft een sollicitatie en ik heb de oppas. Had Link wel mee kunnen nemen, maar ik was het ook alweer vergeten totdat ik je vraag las :') En de training is al bijna voorbij. Ah, Zondag mogen we zelf :D

Kunnen we allemaal even trots zijn op Link? Link kan "Af" :D O+
Link is een knappe puppy hoor! Nu al af liggen, keurig! ^O^ O+

Bloemetjes/takjes/zand/blaadjes/gras/etc proeven, het is volkomen normaal. Nou zijn sommige planten en bloemen (bv narcis, hyacint) wel een beetje giftig, maar voordat hij daar iets aan over houdt moet hij wel aardig wat opvreten denk ik. Zolang hij niet de bloembol opeet gaat dat meestal wel goed. En zo'n plant smaakt gelukkig meestal toch niet lekker, dus over het algemeen spugen ze dat vanzelf weer uit als ze er even op gekauwd hebben.

Een pup is soms net een baby, alles moet in de mond bek. Ik zou alleen bestraffen als het echt gevaarlijk is (of gewoon heel ranzig, zoals stront :X ) want anders blijf je bezig. En dat is niet goed voor hem en ook niet voor jullie band. Maar mocht hij nou echt narcissen gaan grazen dan zou je misschien toch in moeten grijpen :+
  donderdag 20 maart 2014 @ 16:20:41 #10
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_137969363
quote:
0s.gif
Op donderdag 20 maart 2014 16:15 schreef Miss_Isis het volgende:

[..]

Link is een knappe puppy hoor! Nu al af liggen, keurig! ^O^ O+

Bloemetjes/takjes/zand/blaadjes/gras/etc proeven, het is volkomen normaal. Nou zijn sommige planten en bloemen (bv narcis, hyacint) wel een beetje giftig, maar voordat hij daar iets aan over houdt moet hij wel aardig wat opvreten denk ik. Zolang hij niet de bloembol opeet gaat dat meestal wel goed. En zo'n plant smaakt gelukkig meestal toch niet lekker, dus over het algemeen spugen ze dat vanzelf weer uit als ze er even op gekauwd hebben.

Een pup is soms net een baby, alles moet in de mond bek. Ik zou alleen bestraffen als het echt gevaarlijk is (of gewoon heel ranzig, zoals stront :X ) want anders blijf je bezig. En dat is niet goed voor hem en ook niet voor jullie band. Maar mocht hij nou echt narcissen gaan grazen dan zou je misschien toch in moeten grijpen :+
_O- roger that!
pi_137969555
quote:
14s.gif
Op donderdag 20 maart 2014 16:20 schreef Qwea het volgende:

[..]

_O- roger that!
Ik heb trouwens wel de indruk dat labradors dat iets meer dan gemiddeld doen, dat slepen met/kauwen op alles. Nori doet het nog steeds als ze iets vindt buiten dat er normaal niet ligt (een grote veer, een stukje hout, een tak, een steen, een stuk(je) plastic, een stkje papier, etc.) dat pakt ze op en daar loopt ze dan mee rond. Meestal komt ze het dan even aan mij laten zien of afgeven, soms neemt ze het mee haar mand in om te vernielen.

Ze sleept ook bijna de hele dag wel met een knuffelbeest rond, vooral als er iemand thuis komt. Dan moet ze altijd even een knuffel o.i.d. pakken om te laten zien aan die persoon. Zal wellicht te maken hebben met het feit dat het apporteer honden zijn :)
  donderdag 20 maart 2014 @ 17:12:33 #12
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_137970787
quote:
0s.gif
Op donderdag 20 maart 2014 16:27 schreef Miss_Isis het volgende:

[..]

Ik heb trouwens wel de indruk dat labradors dat iets meer dan gemiddeld doen, dat slepen met/kauwen op alles. Nori doet het nog steeds als ze iets vindt buiten dat er normaal niet ligt (een grote veer, een stukje hout, een tak, een steen, een stuk(je) plastic, een stkje papier, etc.) dat pakt ze op en daar loopt ze dan mee rond. Meestal komt ze het dan even aan mij laten zien of afgeven, soms neemt ze het mee haar mand in om te vernielen.

Ze sleept ook bijna de hele dag wel met een knuffelbeest rond, vooral als er iemand thuis komt. Dan moet ze altijd even een knuffel o.i.d. pakken om te laten zien aan die persoon. Zal wellicht te maken hebben met het feit dat het apporteer honden zijn :)
Maar echt puur labrador of retrievers? Baloe deed het bv nooit. Ja, zijn balletje. Maar die was heilig :') Kijk, Nori komt het afgeven :P Ik hoop dat Link dat ook doet.

Grappig trouwens, was op het gras en het baasje van een andere lab kwam langslopen, die gaat Link aaien, kreng word helemaal onderdanig :o Doet ie bij mij of Mo zelden / niet :')

Ik heb zo'n zin in de jachtcursus. In mijn mailtje staat dat ik een dummy of een speeltje moet meenemen waar de hond gek op is. Link is gek op zijn kipje. Dat ding piept.. kan een piepspeeltje? Of haal ik beter een dummy? :')
pi_137971304
quote:
14s.gif
Op donderdag 20 maart 2014 17:12 schreef Qwea het volgende:

[..]

Maar echt puur labrador of retrievers? Baloe deed het bv nooit. Ja, zijn balletje. Maar die was heilig :') Kijk, Nori komt het afgeven :P Ik hoop dat Link dat ook doet.

Grappig trouwens, was op het gras en het baasje van een andere lab kwam langslopen, die gaat Link aaien, kreng word helemaal onderdanig :o Doet ie bij mij of Mo zelden / niet :')

Ik heb zo'n zin in de jachtcursus. In mijn mailtje staat dat ik een dummy of een speeltje moet meenemen waar de hond gek op is. Link is gek op zijn kipje. Dat ding piept.. kan een piepspeeltje? Of haal ik beter een dummy? :')
Ik zou allebei doen eigenlijk. Bij Nori op de puppycursus mocht je geen piepspeeltje meenemen omdat de andere honden daar dan te veel op zouden reageren. Maar geen idee hoe dat op jouw jachttraining is, dus als Link het leuk vindt gewoon meenemen zou ik zeggen :) en dan een dummy en/of ander speeltje er bij mee voor de zekerheid. Ik zou wel een puppydummy doen dan btw, een standaard dummy is denk ik te groot en te zwaar voor hem.

En typisch retriever of typisch labrador, geen idee. Zo ver heb ik mijn hypothese nog niet uitgewerkt :+ Mocht Link straks zijn inner retriever/labrador ontdekken en je iets komen brengen (takje/veertje/speeltje/etc.) dan uiteraard wel belonen alsof hij de geweldigste puppy op aarde is he ;)
  donderdag 20 maart 2014 @ 17:30:21 #14
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_137971342
quote:
0s.gif
Op donderdag 20 maart 2014 16:27 schreef Miss_Isis het volgende:

[..]

Zodra er hier iemand langskomt of zo, of één van ons komt thuis, dan is het eerste wat Charlie doet zijn bal pakken :+
  donderdag 20 maart 2014 @ 17:31:34 #15
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_137971372
En als ie zijn bal niet kan vinden wordt het wel een schoen, slipper of speelgoed van neefje en nichtje :') Wat dan ook, als ie maar iets heeft :D
pi_137971671
quote:
17s.gif
Op donderdag 20 maart 2014 17:31 schreef Harajuku. het volgende:
En als ie zijn bal niet kan vinden wordt het wel een schoen, slipper of speelgoed van neefje en nichtje :') Wat dan ook, als ie maar iets heeft :D
Haha, precies dat doet Nori ook ja! Echt, paniek als ze haar knuffel niet kan vinden :') Dan gaat ze wanhopig rondkijken en pakt ze maar iets anders, desnoods een blaadje of een veer of zo als ze buiten is waar niets anders te vinden is :')
pi_137972861
quote:
14s.gif
Op donderdag 20 maart 2014 14:21 schreef Qwea het volgende:

[..]

Gewoon doen ,verwachtte reacties ;je lijkt wel gek ,dorpsidioot,je betaald toch hondenbelasting?

Ik heb een veldje van 30 x 30 gedaan,gewoon elke dag een paar meter .
Schijten ,niet opruimen ? Ruim ik het toch op !
Ik kan jou geen opvoeding meer bijbrengen .(wel correct blijven natuurlijk )
Er ligt er misschien nog 1 in de week,de rest verdwijnt in de afvalbakken of wil de confrontatie niet aan en mijd het veld

Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie

[ Bericht 4% gewijzigd door JerryLee op 20-03-2014 18:31:10 ]
I want to depart this world the same way I arrived; screaming and covered in someone else's blood.
  donderdag 20 maart 2014 @ 18:31:29 #18
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_137973092
quote:
0s.gif
Op donderdag 20 maart 2014 17:28 schreef Miss_Isis het volgende:

[..]

Ik zou allebei doen eigenlijk. Bij Nori op de puppycursus mocht je geen piepspeeltje meenemen omdat de andere honden daar dan te veel op zouden reageren. Maar geen idee hoe dat op jouw jachttraining is, dus als Link het leuk vindt gewoon meenemen zou ik zeggen :) en dan een dummy en/of ander speeltje er bij mee voor de zekerheid. Ik zou wel een puppydummy doen dan btw, een standaard dummy is denk ik te groot en te zwaar voor hem.
Stomme vraag wellicht, maar die puppen dummy kan ik in elke dierenwinkel halen? Of moet dat online?

quote:
En typisch retriever of typisch labrador, geen idee. Zo ver heb ik mijn hypothese nog niet uitgewerkt :+
Beetje jammer weer dan.... :P

quote:
Mocht Link straks zijn inner retriever/labrador ontdekken en je iets komen brengen (takje/veertje/speeltje/etc.) dan uiteraard wel belonen alsof hij de geweldigste puppy op aarde is he ;)
Ja dat deed ik al met een balletje idd :D
  donderdag 20 maart 2014 @ 18:32:07 #19
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_137973115
quote:
0s.gif
Op donderdag 20 maart 2014 17:42 schreef Miss_Isis het volgende:

[..]

Haha, precies dat doet Nori ook ja! Echt, paniek als ze haar knuffel niet kan vinden :') Dan gaat ze wanhopig rondkijken en pakt ze maar iets anders, desnoods een blaadje of een veer of zo als ze buiten is waar niets anders te vinden is :')
_O- omg, epic :D
  donderdag 20 maart 2014 @ 18:33:13 #20
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_137973152
quote:
0s.gif
Op donderdag 20 maart 2014 18:23 schreef JerryLee het volgende:

[..]

Gewoon doen ,verwachtte reacties ;je lijkt wel gek ,dorpsidioot,je betaald toch hondenbelasting?
Hondenbelasting is afgeschaft hier :P

quote:
Ik heb een veldje van 30 x 30 gedaan,gewoon elke dag een paar meter .
Schijten ,niet opruimen ? Ruim ik het toch op !
Ik kan jou geen opvoeding meer bijbrengen .(wel correct blijven natuurlijk )
Er ligt er misschien nog 1 in de week,de rest verdwijnt in de afvalbakken of wil de confrontatie niet aan en mijd het veld

[ afbeelding ]
:D Best een goeie. En die bal :D Echt zo van "Hoi, bal!"
  donderdag 20 maart 2014 @ 18:36:53 #21
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_137973271
quote:
0s.gif
Op donderdag 20 maart 2014 17:42 schreef Miss_Isis het volgende:

[..]

Dat wanhopig op zoek inderdaad ja _O_
pi_137973331
quote:
14s.gif
Op donderdag 20 maart 2014 18:33 schreef Qwea het volgende:

[..]

Hondenbelasting is afgeschaft hier :P

[..]

:D Best een goeie. En die bal :D Echt zo van "Hoi, bal!"
Die van jou is nog te klein ,maar die van mij leerde ook ,,geduld" hierdoor .(verwend nest geweest :P )
Zo lang ik bezig ben heb jij te wachten,stuk gemakkelijker dan wanneer je niks doet want dan eisen ze de aandacht op.
I want to depart this world the same way I arrived; screaming and covered in someone else's blood.
pi_137995375
quote:
14s.gif
Op donderdag 20 maart 2014 18:31 schreef Qwea het volgende:

[..]

Stomme vraag wellicht, maar die puppen dummy kan ik in elke dierenwinkel halen? Of moet dat online?

[..]

Beetje jammer weer dan.... :P

[..]

Ja dat deed ik al met een balletje idd :D
Ik weet niet of je zo'n puppydummy in een gewone dierenwinkel kan kopen, jij woont in de Grote Stad natuurlijk, misschien is het daar anders. Hier in de buurt heb je ze in ieder geval zeker niet in elke dierenwinkel ;( Misschien kun je ze wel vinden bij een meer in honden(sport) gespecialiseerde dierenwinkel, of eentje met een echt uitgebreid assortiment. Wij hebben onze (gewone) dummy's iig online besteld in de webshop van de NLV, samen met de andere jachtbenodigdheden.

Verder heb ik je poep probleem :9 gisteravond eens in de groep gegooid bij mijn cursus KK1, het ging over gedrag namelijk dus wel relevant. De docente (fokt honden en heeft een hondenschool waar ze puppycursus en GG doet en zo) dacht dat het een probleem met een gebrek aan eiwit in de voeding zou zijn. Ik vertelde dat Link op CB staat dus zeer eiwitrijk voer, maar zij zei dat het toch een bepaald eiwit kan zijn wat hij dan mist.

Ze raadde aan om stukjes eierkoek te voeren om hem mee af te leiden; dat is goed voor het doorbreken van het gedrag en in eierkoek zou iets zitten waardoor hij geen poep meer zou eten. Ander voer proberen zou volgens haar ook een optie kunnen zijn (maar volgens mij deed hij het al vanaf de fokker, waar hij geen CB kreeg toch?). Ik weet niet precies wat ik hier van vind, maar goed, je kan het allicht proberen ;)

Een van mijn medecursisten (fokt al heel lang honden) vertelde dat hij ook eens een pup heeft gehad die dat deed, ondanks ander voer. Volgens hem was het soms ook een gewoonte wat ze van elkaar over kunnen nemen, zijn pup was er met een beetje trainen overheen gegroeid.

Misschien kun je DiDA ook eens vragen hoe dat zit met eiwitten en eierkoek en poep en zo, voor het geval het inderdaad een voedingsding is?

[ Bericht 0% gewijzigd door Miss_Isis op 21-03-2014 09:16:22 ( moeilijk, zij zei zij... :() ]
  vrijdag 21 maart 2014 @ 09:29:09 #24
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_137995721
quote:
0s.gif
Op vrijdag 21 maart 2014 09:10 schreef Miss_Isis het volgende:

[..]

Ik weet niet of je zo'n puppydummy in een gewone dierenwinkel kan kopen, jij woont in de Grote Stad natuurlijk, misschien is het daar anders. Hier in de buurt heb je ze in ieder geval zeker niet in elke dierenwinkel ;( Misschien kun je ze wel vinden bij een meer in honden(sport) gespecialiseerde dierenwinkel, of eentje met een echt uitgebreid assortiment. Wij hebben onze (gewone) dummy's iig online besteld in de webshop van de NLV, samen met de andere jachtbenodigdheden.
Ik ga zometeen eens in de winkels kijken hier en anders voor 17:00 online bestellen, dan morgen in huisch.

quote:
Verder heb ik je poep probleem :9 gisteravond eens in de groep gegooid bij mijn cursus KK1, het ging over gedrag namelijk dus wel relevant. De docente (fokt honden en heeft een hondenschool waar ze puppycursus en GG doet en zo) dacht dat het een probleem met een gebrek aan eiwit in de voeding zou zijn. Ik vertelde dat Link op CB staat dus zeer eiwitrijk voer, maar zij zei dat het toch een bepaald eiwit kan zijn wat hij dan mist.

Ze raadde aan om stukjes eierkoek te voeren om hem mee af te leiden; dat is goed voor het doorbreken van het gedrag en in eierkoek zou iets zitten waardoor hij geen poep meer zou eten. Ander voer proberen zou volgens haar ook een optie kunnen zijn (maar volgens mij deed hij het al vanaf de fokker, waar hij geen CB kreeg toch?). Ik weet niet precies wat ik hier van vind, maar goed, je kan het allicht proberen ;)
Ik zal de fokker eens mailen of hij het daar ook deed. Ik weet ook niet precies wat ik er van vind. Eierkoek voor de hond, ik eet zelf die zooi al niet vanwege alle zooi wat erin zit... Ik vind het dan wel weer vet tof dat je het hebt voorgelegd :D Ik zal het Zondag ook eens in mijn groep vragen en vanmiddag komt een vriendin die op een martin gaus cursus heeft gewerkt, zal haar ook eens vragen. Maar ik vind het wel echt tof van je :D

quote:
Een van mijn medecursisten (fokt al heel lang honden) vertelde dat hij ook eens een pup heeft gehad die dat deed, ondanks ander voer. Volgens hem was het soms ook een gewoonte wat ze van elkaar over kunnen nemen, zijn pup was er met een beetje trainen overheen gegroeid.

Misschien kun je DiDA ook eens vragen hoe dat zit met eiwitten en eierkoek en poep en zo, voor het geval het inderdaad een voedingsding is?
Ja, ikzelf dacht wellicht ook gedrag. Ik ga een link (hihi, you saw what I did there? :+ ) droppen in het DDA topic :Y
  vrijdag 21 maart 2014 @ 10:21:26 #25
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_137996826
Ik weet niet beter dan dat veel pups en zelfs volwassen honden wel eens poep eten.. Ik zou het eerst gewoon proberen af te leren met de eerdere tips van Miss_Isis denk ik en kijken hoe dat gaat na een weekje. Wat mij betreft is het in de meeste gevallen gewoon gewoonte/gedrag

In mijn tijd zeiden ze trouwens dat poep eten door een gebrek aan ijzer? kwam. Nu is het een ondefinieerbaar eiwit?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')

Het lijkt erop dat je onze advertenties blokkeert

Dat begrijpen we, maar is wel erg jammer. Je kunt FOK! namelijk wel gratis LEZEN, maar we kunnen FOK! niet gratis MAKEN. De inkomsten van de advertenties zorgen ervoor dat we de kosten van de site kunnen dragen zodat je ook morgen FOK! nog kunt bezoeken.

Zou je willen overwegen om voor FOK! een uitzondering te maken in je adblocker (of andere middelen die onze ads blokkeren)? Je krijgt deze melding dan nooit meer te zien.

Ja, ik wil fok.nl whitelisten, laat me zien hoe

Ik neem liever een premium account zodat ik geen advertenties hoef te zien (je moet eerst inloggen)
Ja, breng me naar de shop