quote:Op dinsdag 11 maart 2014 22:21 schreef Qwea het volgende:
In huize MikeyMo/Qwea komt binnenkort een Labradorp pupje het huis op stelten zetten.
Op 29 Januari 2014 Hebben we mijn berenkoning Baloe helaas moeten laten inslapen op 14 jarige leeftijd.
Omdat ik me geen leven zonder hond kan voorstellen en ik dat ook helemaal niet wil, hebben we besloten om een pupje te nemen :
Meet Link. Link is een zwarte labrador pup uit de werklijn (Met stamboom. Beide ouders HD-A, ED-vrij, alle testen die teveel zijn om op te noemen heb ik grondig doorgenomen met behulp van Harajuku, waarvoor dank babeen zagen er prima uit).
Link is inmiddels bijna 6 weken en is best een brutaaltjeOoh, en Link heeft scherpe tanden
![]()
Link is een reutje, en heeft 1 broertje en 3 zusjes. Waarvan 1 wit zusje![]()
De eerste voorbereidingen in huis worden as we speak getroffen voor master Link.
We hadden zeer glad laminaat waarbij ik zelfs regelmatig op mijn plaat ging als ik op mijn sokken rondliepKortom, geen laminaat voor een pupje! Dus wat doe je dan?
Dan ruk je de vloer eruit. Inclusief de gladde houtenvloer eronder, want dat zag er ook niet uit, was glad en gaf een afstap naar de keuken.
Vervolgens leg je er nieuw, veel stroever laminaat in waardoor de pup wel grip heeft (en ik ook)
Als Link eenmaal komt, heb ik nog 3 vloerkleden die ook nog in de kamer gaan totdat de pup volgroeit is zodat het iig niet funest is voor zijn heupen.
Inmiddels hebben we al een nieuwe bakkenstandaard met bakken aangeschaft en kreeg ik van een vriendin als "kraamcadeau" () een allerschattigst hondenvoer bakje uit Disneyland Parijs:
![]()
Ook hebben we een matrasje (baby matras) met een vetbed wat zijn plek wordt. En speeltjes zijn ook in de pocket! Voor de zekerheid hebben we een bench (dat wilde MikeyMo graag) maar ik heb diepe haat tegen benches, dus ik ga het zonder doen.
Voer is net besteld, dus ook dat is geregeld. We gaan Carnibest voeren (ik hoef in dit topic geen Carnibest v.s Brok discussie, die mag hier ).
Ook heb ik een droogmachine besteld die morgen al binnenkomtEn heb ik kippennekken, kippenmagen en kippenlever besteld bij de poelier om te drogen als snacks voor master Link.
Link heeft een lichte overbeet maar we gaan er vanuit dat dat gewoon wegtrekt. En zo niet, zien we dat dan wel weer. De DA's en fokkers die ik heb gesproken hebben het allemaal eerder gezien, worden er niet zenuwachtig van want het trokt tot nu toe altijd nog weg, dus ik word er dan ook maar niet zenuwachtig van
Link woog 8 dagen geleden 2330 gram
Sorry voor de crappy foto, hij was ontzettend donker en mijn photoshopskillz zuigen
Link is al opgegeven voor de puppycursus ookDaarnaast wil ik met Link ook apporteer en speurcursus gaan doen als hij ouder is, het is immers een hond uit de werklijn. Ook wil ik volgend jaar lekker met hem gaan hardlopen.
Enige wat ons nog rest is een bolderkar (ja, echt) zodat die dodo lekker op de fiets in de kar mee kan naar het strand. En een vriezer voor o.a de carnibest en snacks (en mijn brood en hutspot
).
Kortom : Slapeloze nachten en drukte
Meer pics :
De rest v/d foto's staan op mijn externe hdd en komen in de loop van dit topic nog wel
Ik doe ook intakes en keur je goed, zeg dat maar.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 22:23 schreef clumsy_clown het volgende:
Davandekitties? Bijna. Asiel hier staat te springen om gastgezinnen (al hebben ze nog geen kittens binnen, maar die worden ieder moment verwacht vanwege de zachte winter) en ik moet ff een intakegesprekdinges doen, maar ik voorzie dat dat geen probleem gaat zijn. Ik laat m'n dierenarts (zij werkt ook voor het asiel) gewoon een goed woordje voor me doen.
Hier heb je geen kleurtje.quote:
Whut no poessiesquote:Op dinsdag 11 maart 2014 22:41 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Ik doe ook intakes en keur je goed, zeg dat maar.![]()
Zolang je er maar genoeg tijd voor hebt.Daarom moet ik dit jaar overslaan van mezelf
Mooiquote:Op woensdag 12 maart 2014 08:58 schreef Qwea het volgende:
[ afbeelding ]
Besteld. Awesome dogtag is awesome. Op de achterkant staat zijn naam en zijn gegevens
Hmmmmquote:Op woensdag 12 maart 2014 08:58 schreef Qwea het volgende:
[ afbeelding ]
Besteld. Awesome dogtag is awesome. Op de achterkant staat zijn naam en zijn gegevens
Aankondiging van de geboorte van Linkquote:
quote:Op woensdag 12 maart 2014 10:03 schreef indaha het volgende:
[..]
Aankondiging van de geboorte van Linken de nieuwe orde bij Q in huis
Vandaag ging je kijken bij de jachttraining toch? Als dat doorgaat is er weer een heel nieuw lijstje met benodigdheden die je aan kunt schaffenquote:Op woensdag 12 maart 2014 10:22 schreef Qwea het volgende:
[..]!
Borstel had ik nog niet! Thnx hara! Is het al 15u?
Geen fazantenwerper ?quote:Op woensdag 12 maart 2014 11:58 schreef Miss_Isis het volgende:
[..]
Vandaag ging je kijken bij de jachttraining toch? Als dat doorgaat is er weer een heel nieuw lijstje met benodigdheden die je aan kunt schaffen
- jachtlijn
- standaard dummy's (2x), misschien ook een puppydummy
- fluit (2-in-1 fluit)
naar behoefte uit te breiden met:
- rugzak of tas om dummy's e.d. in mee te nemen
en/of
- stoere fannypackVoor je telefoon/sleutels/geld en natuurlijk koekjes, flesje water en uitvouwbaar drinkbakje
- handdoek(en) voor als-ie heeft gezwommen en na de training weer in de auto mee moet
- hip draagbaar jachtkrukje voor als je ergens wat langer moet wachten
- rubber laarzen, voor als je moet trainen in de blubber
En verder natuurlijk voldoende ontwormingsmiddel (hij moet met 8, 10 en 12 weken en daarna 4, 5, 6 maand) en anti-vlo.
Zo, kun je weer even verder
Nog nooit mee gewerkt/van gehoord, dus niet nodigquote:
quote:Op woensdag 12 maart 2014 12:40 schreef Miss_Isis het volgende:
[..]
Nog nooit mee gewerkt/van gehoord, dus niet nodig
Maar een oefenfazant is wel leuk voor Link misschien
[ afbeelding ]
quote:Op woensdag 12 maart 2014 11:58 schreef Miss_Isis het volgende:
[..]
En verder natuurlijk voldoende ontwormingsmiddel (hij moet met 8, 10 en 12 weken en daarna 4, 5, 6 maand) en anti-vlo.
Zo, kun je weer even verder
Kan ook per post : http://www.wormbestrijding.nl/quote:Op woensdag 26 februari 2014 19:01 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]
Ik ontwormd de honden 4 x jaar en ik ruim de poep netjes op.Eigenlijk is het helemaal mooi om eerst een ontlastingsonderzoek te doen om te kijken of er wormeieren inzitten en dan wel of niet ontwormen.
[..]
Volgens mij wordt dat zelden gebruikt bij een gewone jachttraining. Het lijkt mij ook niet zo van toepassing op retrievers eigenlijk. Die worden namelijk pas ingezet als de vogel/het wild geschoten is en hoeven niet te staan voor het wild of het op te jagen. Het zou misschien wel gebruikt kunnen worden om een dummy te lanceren voor een markeerapport, maar daar heb je ook andere dingen voor. En je kan natuurlijk ook gewoon gooienquote:
Ja dat kan, maar ik vind het persoonlijk wel aan te raden om bij een puppy grondig te ontwormen. Maar wie weet kan DiDA daar ook iets over zeggen, of een ontlastingsonderzoek bij een pup ook afdoende is? Ben wel benieuwd eigenlijkquote:Op woensdag 12 maart 2014 13:02 schreef JerryLee het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[..]
Kan ook per post : http://www.wormbestrijding.nl/
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |