abonnement Unibet Coolblue
pi_138467445
quote:
0s.gif Op donderdag 3 april 2014 11:54 schreef sylvesterrr het volgende:
=LEN(A1)-LEN(SUBSTITUTE(A1;"-";""))

http://support.microsoft.com/kb/187667
...

Dat is gewoon te simpel :P (en nu ik het zie vraag ik me af waarom ik er zelf niet op ben gekomen)
Bedankt!

Edit:
En nu nog kunnen verwerken in een somproduct...
Dus dat ik voor 6 cellen die waarde in een array kan krijgen en voor een somproduct kan gebruiken.

[ Bericht 10% gewijzigd door PAAC op 03-04-2014 12:49:54 ]
  vrijdag 4 april 2014 @ 15:36:30 #102
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_138507211
quote:
0s.gif Op donderdag 3 april 2014 01:31 schreef hayder het volgende:

[..]

Ik blijf lastig sorry sorry, maar het klopt niet
me startsaldo is bijv 10 dus 10+som etc etc

Zoals je kan zien is de uitbetaling 2.80... dus van de 10 euro gaat er 2 af want daar ga je meespelen. dat betekend als je wint dan wordt het saldo 10.80 en niet 12.80. Het klopt ook niet als ik L neerzet dan gaat het bedrag van uitbetaling eraf, maar mijn inzet bedrag moet dan af van de saldo. Ik ben helemaal in de war
Link: http://www.mijnbestand.nl/Bestand-Q8KUQUGXEZHC.xlsx
Zoiets dan?
http://www.mijnbestand.nl/Bestand-YANLGKHPSLYI.xlsx
It's Time To Shine
[i]What would life be like without rhethorical questions?[/i]
pi_138507688
Ik haal data op van Wikipedia welke ik vervolgens in een tabel laadt. De namen van de clubs en het aantal punten komen uit de data van Wikipedia (afbeelding 1). Vervolgens voeg ik er in afbeelding 2 nog andere data aan toe, zoals het coëfficiënt. Wanneer een club op dit moment verplaatst op de ranglijst blijven de andere gegevens op de plaats staan waar ze momenteel ook staan. Hoe kan ik dit automatisch mee laten gaan zodat het coëfficiënt van bijvoorbeeld Wolfsburg ook mee gaat naar plaats 4 op het moment dat ze meer punten hebben dan Bayern Leverkussen?





Excel: 2010, Engels.
  vrijdag 4 april 2014 @ 15:56:06 #104
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_138507779
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 april 2014 15:52 schreef Feyenoordlife het volgende:
Ik haal data op van Wikipedia welke ik vervolgens in een tabel laadt. De namen van de clubs en het aantal punten komen uit de data van Wikipedia (afbeelding 1). Vervolgens voeg ik er in afbeelding 2 nog andere data aan toe, zoals het coëfficiënt. Wanneer een club op dit moment verplaatst op de ranglijst blijven de andere gegevens op de plaats staan waar ze momenteel ook staan. Hoe kan ik dit automatisch mee laten gaan zodat het coëfficiënt van bijvoorbeeld Wolfsburg ook mee gaat naar plaats 4 op het moment dat ze meer punten hebben dan Bayern Leverkussen?

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Excel: 2010, Engels.
Wat staat er in Landen!G4?
It's Time To Shine
[i]What would life be like without rhethorical questions?[/i]
pi_138508806
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 april 2014 15:56 schreef qu63 het volgende:

[..]

Wat staat er in Landen!G4?
Het landencoëfficiënt van Duitsland:

  vrijdag 4 april 2014 @ 16:45:02 #106
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_138509241
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 april 2014 16:31 schreef Feyenoordlife het volgende:

[..]

Het landencoëfficiënt van Duitsland:

[ afbeelding ]
Vervang dan =Landen!G4 (en de rest), door =VERT.ZOEKEN(DEEL(CEL("bestandsnaam";$A$1);VIND.SPEC("]";CEL("bestandsnaam";$A$1))+1;256);Landen!$A$2:$G$30;7;ONWAAR)

Of geef in een cel het land weer (bijv in A1) , dan gebruik je deze formule:
=VERT.ZOEKEN($A$1;Landen!$A$2:$G$30;7;ONWAAR)

Ik ben er van uit gegaan dat G30 de laatste rij is bij de landen, als dat niet zo is, even aanpassen in de formule ;)
It's Time To Shine
[i]What would life be like without rhethorical questions?[/i]
pi_138610407
Ik heb enkele macro's die meerdere collega's (willen) gebruiken. Nu snappen ze helaas niet allemaal hoe je uit een .txt file de macro kunt knippen/plakken :') . Ik wil dus een excel bestand maken waarvan geen enkel blad zichtbaar is, maar ze wel de macro kunnen draaien.

Ik heb "Sheets(worksheet).Visible = xlVeryHidden" al geprobeerd, maar die geeft telkens de melding dat er minstens 1 blad zichtbaar moet zijn.

Iemand een idee dit te omzeilen?
pi_138610915
Dan houd je toch een sheet zichtbaar? :? Zodra je collega een nieuw werkblad heeft toegevoegd kan hij/zij dat ene werkblad verwijderen (ervan uitgaande dat de code in een Module staat..).
pi_138626214
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2014 14:26 schreef Stickers het volgende:
Ik heb enkele macro's die meerdere collega's (willen) gebruiken. Nu snappen ze helaas niet allemaal hoe je uit een .txt file de macro kunt knippen/plakken :') . Ik wil dus een excel bestand maken waarvan geen enkel blad zichtbaar is, maar ze wel de macro kunnen draaien.

Ik heb "Sheets(worksheet).Visible = xlVeryHidden" al geprobeerd, maar die geeft telkens de melding dat er minstens 1 blad zichtbaar moet zijn.

Iemand een idee dit te omzeilen?
Maak gebruik van add ins, door je project op te slaan als een xlam bestand.
pi_138640223
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2014 20:42 schreef snabbi het volgende:

[..]

Maak gebruik van add ins, door je project op te slaan als een xlam bestand.
Precies was ik zocht! Bedankt ^O^
pi_138681178
Ik heb hier een sheet waarin ik de inhoud van alle cellen in het bereik B6:QH6, B8:QH8, B10:QH10 etc... t/m B452:QH452 wil verwijderen (dus zeg maar om en om een rij gegevens).

Heeft iemand enig idee hoe ik dit snel voor elkaar krijg?
  woensdag 9 april 2014 @ 09:51:15 #112
85514 ralfie
!Yvan eht nioj
pi_138681587
quote:
0s.gif Op woensdag 9 april 2014 09:32 schreef Saekerhett het volgende:
Ik heb hier een sheet waarin ik de inhoud van alle cellen in het bereik B6:QH6, B8:QH8, B10:QH10 etc... t/m B452:QH452 wil verwijderen (dus zeg maar om en om een rij gegevens).

Heeft iemand enig idee hoe ik dit snel voor elkaar krijg?
Geen idee of er een snellere methode is, maar wat je zou kunnen doen is een kolom toevoegen met de formule:

=REST(RIJ();2)

en dan de hele zooi te sorteren op die kolom. Even/oneven rijen staan nu bij elkaar en kunnen in één keer verwijdert worden.
pi_138685530
quote:
0s.gif Op woensdag 9 april 2014 09:32 schreef Saekerhett het volgende:
Ik heb hier een sheet waarin ik de inhoud van alle cellen in het bereik B6:QH6, B8:QH8, B10:QH10 etc... t/m B452:QH452 wil verwijderen (dus zeg maar om en om een rij gegevens).

Heeft iemand enig idee hoe ik dit snel voor elkaar krijg?
Misschien een teller ernaast zetten in de trend van
=als(mod(aantal($A$1:A1);2)=1; bovenstaande cel + 1; bovenstaande cel)
1
1
2
2

En dan op een nieuw tabblad een verticaal zoek functie toepassen met de teller als waar die hij moet opzoeken.
Edit: Aangepast zodat hij bij oneven gaat optellen ipv even

[ Bericht 4% gewijzigd door PAAC op 09-04-2014 12:44:57 ]
  donderdag 10 april 2014 @ 12:24:22 #114
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_138722312
Misschien is dit wel uitermate simpel, maar kom er niet helemaal uit.

Heb een tabblad (A) waar (uiteraard) informatie instaat. Daar wil ik wat berekeningen op uitvoeren, maar in een ander tabblab (B).

Tabblad B zal meerdere kolommen hebben waar die berekeningen instaan, maar is het mogelijk om als ik in een bestaande kolom in A iets verander het automatisch wordt aangepast/gesynchroniseerd in B?
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
  donderdag 10 april 2014 @ 12:30:02 #115
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_138722506
quote:
0s.gif Op donderdag 10 april 2014 12:24 schreef static het volgende:
Misschien is dit wel uitermate simpel, maar kom er niet helemaal uit.

Heb een tabblad (A) waar (uiteraard) informatie instaat. Daar wil ik wat berekeningen op uitvoeren, maar in een ander tabblab (B).

Tabblad B zal meerdere kolommen hebben waar die berekeningen instaan, maar is het mogelijk om als ik in een bestaande kolom in A iets verander het automatisch wordt aangepast/gesynchroniseerd in B?
Dat is inderdaad uitermate simpel :)
Je formule typ je uiteraard in de cel waarin de uitkomst moet staan, op blad B dus. Op de plek waar je in je formule celverwijzingen gebruikt, selecteer je de cellen op blad A.

'Op hetzelfde werkblad' heb je bijvoorbeeld de formule =SOM(A1:A37)
Met verwijzing naar een ander werkblad wordt het bijvoorbeeld =SOM(Blad1!A1:A37).
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_138849234
Ik heb een draaitabel gemaakt waarvan ik kolom D bijvoorbeeld wil beveiligen, omdat daarin de formule komt te staan die door niemand mag worden gewijzigd. Het probleem is dat de draaitabel dan niet meer werkt. Bij het invoeren van een nieuwe regel, wordt de formule niet automatisch overgenomen. Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen?
  zondag 13 april 2014 @ 23:18:53 #117
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_138852360
quote:
0s.gif Op zondag 13 april 2014 22:26 schreef Muhasib het volgende:
Ik heb een draaitabel gemaakt waarvan ik kolom D bijvoorbeeld wil beveiligen, omdat daarin de formule komt te staan die door niemand mag worden gewijzigd. Het probleem is dat de draaitabel dan niet meer werkt. Bij het invoeren van een nieuwe regel, wordt de formule niet automatisch overgenomen. Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen?
Macro die bij het updaten van de draaitabel eerst kolom D van t slot haalt en na t updaten er weer op zet :)
It's Time To Shine
[i]What would life be like without rhethorical questions?[/i]
pi_138853053
quote:
0s.gif Op zondag 13 april 2014 23:18 schreef qu63 het volgende:

[..]

Macro die bij het updaten van de draaitabel eerst kolom D van t slot haalt en na t updaten er weer op zet :)
Hoe maak je zo'n macro?
  maandag 14 april 2014 @ 00:11:55 #119
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_138854440
quote:
0s.gif Op zondag 13 april 2014 23:34 schreef Muhasib het volgende:

[..]

Hoe maak je zo'n macro?
Code kloppen in VBA :)

Met behulp van grote vriend Google.
It's Time To Shine
[i]What would life be like without rhethorical questions?[/i]
  vrijdag 18 april 2014 @ 09:54:45 #120
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_139004374
Excel 2010 | EN

Is er iemand bekend met sparklines?

ik heb 3 waardes in een cel die door een formule gegeven worden een 3 een 2 of een 1
Een persoon kan die score krijgen.

Nu wil ik gaan trenden van de afgelopen weken hoe een persoon heeft gescoord.
Dus persoon X heeft deze week een 3 gescoord, vorige week een 2 en de week ervoor ook een 2.

Als ik dit met sparkline wil weer geven met een kolomsparkline is de "3" een groot "blokje" en beide "2's" zijn flat lined terwijl voor mij de 1 eigenlijk een flatline is.
Ik snap dat dat de 1 niet in dat rijtje voorkomt dus de 2 wel de laagste is in die reeks.

Maar hoe kan ik Excel daar rekening mee laten houden? (zonder macro's)
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_139005364
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 april 2014 09:54 schreef nils7 het volgende:
Excel 2010 | EN

Is er iemand bekend met sparklines?

ik heb 3 waardes in een cel die door een formule gegeven worden een 3 een 2 of een 1
Een persoon kan die score krijgen.

Nu wil ik gaan trenden van de afgelopen weken hoe een persoon heeft gescoord.
Dus persoon X heeft deze week een 3 gescoord, vorige week een 2 en de week ervoor ook een 2.

Als ik dit met sparkline wil weer geven met een kolomsparkline is de "3" een groot "blokje" en beide "2's" zijn flat lined terwijl voor mij de 1 eigenlijk een flatline is.
Ik snap dat dat de 1 niet in dat rijtje voorkomt dus de 2 wel de laagste is in die reeks.

Maar hoe kan ik Excel daar rekening mee laten houden? (zonder macro's)
Maximum value op 3 en minimum value op 1 zetten. Dat doe je via tab Design en optie Axis. :)
  vrijdag 18 april 2014 @ 11:49:54 #122
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_139007258
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 april 2014 10:33 schreef sylvesterrr het volgende:

[..]

Maximum value op 3 en minimum value op 1 zetten. Dat doe je via tab Design en optie Axis. :)
Thnx :) het werkt
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_139138003
Wie kan mij uitleggen hoe ik het volgende kan oplossen.
Ik wil de reistijd die mijn jongens maken verdelen over de werken die ze die dag hebben gemaakt.

Dus alle reistijd van de dag op 1 klus als er maar 1 klus is geweest. Zijn er vier klussen uitgevoerd dan 25% van de reistijd naar iedere klus.

Op de werkbon vullen de jongens al in welke klussen ze die dag hebben gemaakt.

Wat is nu de formule om als in cel B28, I28, P28 enz een waarde is ingevuld, dat excel uitrekent hoeveel klussen er zijn uitgevoerd. Om vervolgens de totale reistijd door die waarde te delen.

  dinsdag 22 april 2014 @ 09:37:25 #124
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_139138096
quote:
11s.gif Op dinsdag 22 april 2014 09:31 schreef nodisch18 het volgende:
Wat is nu de formule om als in cel B28, I28, P28 enz een waarde is ingevuld, dat excel uitrekent hoeveel klussen er zijn uitgevoerd. Om vervolgens de totale reistijd door die waarde te delen.
De snelste, alhoewel niet erg mooi, is in dit geval
=AANTAL.ALS(B28:W28;">0") maar dan moet je wel zeker weten dat er verder niets in rij 28 staat.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_139145431
Er staat me iets van bij dat dit (deels) langs is geweest, maar kan het niet zo 1, 2, 3 vinden.

Ik heb een kolom met daarin unieke namen, alleen ik weet de lengte van mijn data niet.
Dus als mijn data "ophoud", dan laat ik Excel "" als resultaat geven om het aan te vullen.

Nu wil ik van die kolom een lijst maken mbv "Data validation", alleen dan komen de "" resultaten ook in die lijst voor...

Weet iemand hoe ik dit kan voorkomen?
Excel een "leeg" resultaat geven oid krijg ik niet voor elkaar namelijk...

Excel 2010, Engels
  vrijdag 25 april 2014 @ 11:34:36 #126
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_139245945
Ik heb een sheet met rijen van 3 waardes
Breedte/lengte/hoogte

Ik wil een formule dat als de breedte en hoogte gelijk zijn, de lengte in de cel komt.
Dus:

100/5000/30>5000>
100/3000/20> >3000
100/1000/30>1000>

Dan kan ik namelijk daaronder alles makkelijk optellen. En als er wat wijzigt gaat alles automatisch mee.

Ik kom er wel toe om 1 cel te gebruiken, maar met 2 cellen loopt het in de knoei.

Zoiets wil ik:
=ALS(F6=100&H6=30;G6;"")

Ben ik duidelijk genoeg :?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_139246103
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 april 2014 11:34 schreef kanovinnie het volgende:
Ik heb een sheet met rijen van 3 waardes
Breedte/lengte/hoogte

Ik wil een formule dat als de breedte en hoogte gelijk zijn, de lengte in de cel komt.
Dus:

100/5000/30>5000>
100/3000/20> >3000
100/1000/30>1000>

Dan kan ik namelijk daaronder alles makkelijk optellen. En als er wat wijzigt gaat alles automatisch mee.

Ik kom er wel toe om 1 cel te gebruiken, maar met 2 cellen loopt het in de knoei.

Zoiets wil ik:
=ALS(F6=100&H6=30;G6;"")

Ben ik duidelijk genoeg :?
=if(a1=c1;b1;"")

Ervan uitgaanda dat in de kolommen A, B en C respectievelijk de breedte, lengte en hoogte staan. Indien de breedte (a1) gelijk is aan de hoogte (c1), krijg je de lengte (b1) te zien.

Of heb ik je verkeerd begrepen? :P
  vrijdag 25 april 2014 @ 11:42:39 #128
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_139246166
Nee, het gaat zegmaar om staven van verschillende hoogte's en breedtes waarvan ik de totale lengte wil weten per formaat.

Ik heb bijvoorbeeld:
300x50
100x50
75x50
maar ook
75x28
50x28

Daar wil ik dus een onderscheid in maken. En de complete lengte uitrekenen.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  vrijdag 25 april 2014 @ 11:50:21 #129
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_139246381
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 april 2014 11:34 schreef kanovinnie het volgende:
Ik heb een sheet met rijen van 3 waardes
Breedte/lengte/hoogte

Ik wil een formule dat als de breedte en hoogte gelijk zijn, de lengte in de cel komt.
Dus:

100/5000/30>5000>
100/3000/20> >3000
100/1000/30>1000>

Dan kan ik namelijk daaronder alles makkelijk optellen. En als er wat wijzigt gaat alles automatisch mee.

Ik kom er wel toe om 1 cel te gebruiken, maar met 2 cellen loopt het in de knoei.

Zoiets wil ik:
=ALS(F6=100&H6=30;G6;"")

Ben ik duidelijk genoeg :?
=ALS(EN(F6=100;H6=60);G6;"")

:)

Pas als F6 100 is én H60 60 is komt er G6 te staan.
It's Time To Shine
[i]What would life be like without rhethorical questions?[/i]
  vrijdag 25 april 2014 @ 12:00:02 #130
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_139246636
Dat werkt, thanks! Ik had al even zitten kloten met de EN functie maar deed het verkeerd.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_139249995
Je kan ook nog even kijken naar de functie =SOMMEN.ALS
In dit geval
=SOMMEN.ALS(G1:G100;F1:F100;100;H1:H100;60)
Dit telt alle cellen van G1 tot G100 op, wanneer de betreffende F kolom 100 is en de H kolom 60.
  maandag 28 april 2014 @ 10:17:47 #132
38651 yozd
FR1908 Vakkie R
pi_139332936
Hoe haal ik het automatisch omzetten naar negatieve getallen als een getal tussen haakjes staat weg?

Ik heb een macro die alle tabellen uit een Word bestand naar Excel kopieert. In die tabellen heb ik een aantal getallen tussen haakjes staan. Die wil ik zo laten. Maar bij het kopiëren naar Excel worden deze getallen omgezet naar negatieve getallen. Dat wil ik dus niet...

-edit-

Het gaat om deze macro:

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
Sub import_word_tables_to_seperate_sheet()
    Dim objWord As Object
    Dim objdoc As Object
    Dim i As Integer
    Dim wkb As Workbook
    Set objWord = CreateObject("Word.Application")
    objWord.Visible = True
    Set objdoc = objWord.Documents.Open("c:\tabs.docx") ' choose word document
        
        For i = 1 To objdoc.Tables.Count
            objdoc.Tables(i).Range.Copy ' copy tables
            ThisWorkbook.Sheets.Add(after:=Sheets(Sheets.Count)).Name = "Table_" & i ' add new sheet
            ActiveSheet.Cells.NumberFormat = "@"
            Range("a1").Select ' paste table
            ActiveSheet.Paste
        Next
    
    objdoc.Close
    objWord.Quit
    Set objdoc = Nothing
    Set objWord = Nothing

End Sub

Eerst de hele worksheet omzetten naar text formaat:

ActiveSheet.Cells.NumberFormat = "@"

werkt ook niet. Alle cellen uit de worksheets zijn dan inderdaad text, behalve de cellen waarnaar de tabel is gekopieerd.... :{

[ Bericht 39% gewijzigd door yozd op 28-04-2014 10:38:10 ]
"On a good day, when I run, the voices in my head get quieter until it’s just me, my breath and my feet on the sand (Dexter, E5x09)."
pi_139333489
1ActiveSheet.PasteSpecial xlPasteValues
ipv
1ActiveSheet.Paste

Helpt dat?
  maandag 28 april 2014 @ 10:55:18 #134
38651 yozd
FR1908 Vakkie R
pi_139333947
quote:
0s.gif Op maandag 28 april 2014 10:39 schreef sylvesterrr het volgende:

[ code verwijderd ]

ipv
[ code verwijderd ]

Helpt dat?
Werkt helaas niet. Als ik de code zo overneem:

1ActiveSheet.PasteSpecial xlPasteValues

Krijg ik een error.
Als ik het zo doe:

1ActiveSheet.Range("a1").PasteSpecial xlPasteValues

Dan plaatst die de waarden uit de tabellen in een hele andere volgorde. Niet alle getallen staan meer in de juiste kolom.

En als ik het zo doe:

1ActiveSheet.Range("a1").PasteSpecial Paste = xlPasteValues

Dan kopieert 'ie alles wel goed. D.w.z. de getallen staan tussen haakjes en de opmaak is correct, maaaaaaarrr het is een soort plaatje ofzo. Je kan de waarden dus niet uit een cel "filteren"...
"On a good day, when I run, the voices in my head get quieter until it’s just me, my breath and my feet on the sand (Dexter, E5x09)."
pi_139334790
quote:
0s.gif Op maandag 28 april 2014 10:55 schreef yozd het volgende:
Dan kopieert 'ie alles wel goed. D.w.z. de getallen staan tussen haakjes en de opmaak is correct, maaaaaaarrr het is een soort plaatje ofzo. Je kan de waarden dus niet uit een cel "filteren"...
Nee het is een Word object in Excel. Met andere woorden hij plaatst een heel Word document in je sheet.

Als je een Nederlandse Excel gebruikt:
ActiveSheet.PasteSpecial Format:="Tekst"

Als je een Engelse gebruikt:
ActiveSheet.PasteSpecial Format:="Text"

BTW:
Door de manier waarop je een Sheet toevoegt, kan het voorkomen dat je foutmeldingen krijgt. Als je al een Table_1 hebt, ga je de mist in.
  maandag 28 april 2014 @ 11:35:54 #136
26568 AlwaysConnected
Alwaysconnected
pi_139335205
Ik zit met het volgende probleem in excel
ik heb een lijst van +- 900 klanten
nu wil ik van deze 900 klanten alles wat in de afgelopen jaren gedaan is in een brief zetten
er is bij elke klant een uniek getal er zijn klanten die maar 1 ding hebben maar er zijn er ook die 2 of 3 of mee hebben
op deze wijzen
1 001 klant gegevens 1 product 1
2 001 klant gegevens 1 product 2
4 002 klant gegevens 2 product 1
5 002 klant gegevens 2 product 2
6 002 klant gegevens 2 product 3

hoe krijg ik dit nu op 1 lijn?
1 001 klant gegevens 1 product 1 product 2
2 002 klant gegevens 2 product 1 product 2 prodcut 3
etc
Wie heeft er een simpele oplossing ?
pi_139335335
quote:
0s.gif Op maandag 28 april 2014 11:35 schreef AlwaysConnected het volgende:
Ik zit met het volgende probleem in excel
ik heb een lijst van +- 900 klanten
nu wil ik van deze 900 klanten alles wat in de afgelopen jaren gedaan is in een brief zetten
er is bij elke klant een uniek getal er zijn klanten die maar 1 ding hebben maar er zijn er ook die 2 of 3 of mee hebben
op deze wijzen
1 001 klant gegevens 1 product 1
2 001 klant gegevens 1 product 2
4 002 klant gegevens 2 product 1
5 002 klant gegevens 2 product 2
6 002 klant gegevens 2 product 3

hoe krijg ik dit nu op 1 lijn?
1 001 klant gegevens 1 product 1 product 2
2 002 klant gegevens 2 product 1 product 2 prodcut 3
etc
Wie heeft er een simpele oplossing ?
Zonder VBA:
- Voeg een kolom toe: volgnummer (xste product van de klant)
- Voeg een kolom toe: combinatie van klantnummer & volgnummer (1e kolom)

Maak een lijst met alle klanten, en je kan gewoon gebruik maken van vlookup.

Met VBA:
- Loop de hele lijst één voor één door
- Komt de klant voor in je "nieuwe" lijst? Bepaal het aantal gebruikte kolommen (UsedRange.Columns.Count) en voeg het toe. Zoniet, nieuwe regel.
  maandag 28 april 2014 @ 11:41:36 #138
38651 yozd
FR1908 Vakkie R
pi_139335347
quote:
0s.gif Op maandag 28 april 2014 11:23 schreef snabbi het volgende:
ActiveSheet.PasteSpecial Format:
Ik denk dat mijn probleem niet op te lossen is.
Op deze manier is de volgorde van de tabel goed (dwz de kolommen en rijen zijn in Excel hetzelfde als Word), maar mis ik de haakjes (dat worden negatieve getallen):
1ActiveSheet.Paste

Op deze manier behoud ik inderdaad de haakjes, maar klopt de volgorde van de tabel weer niet (dwz dat sommige getallen die in Word in dezelfde kolom staan, nu in verschillende kolommen staan...):
1ActiveSheet.PasteSpecial Format:="Tekst"
"On a good day, when I run, the voices in my head get quieter until it’s just me, my breath and my feet on the sand (Dexter, E5x09)."
pi_139336102
quote:
0s.gif Op maandag 28 april 2014 11:35 schreef AlwaysConnected het volgende:
Ik zit met het volgende probleem in excel
ik heb een lijst van +- 900 klanten
nu wil ik van deze 900 klanten alles wat in de afgelopen jaren gedaan is in een brief zetten
er is bij elke klant een uniek getal er zijn klanten die maar 1 ding hebben maar er zijn er ook die 2 of 3 of mee hebben
op deze wijzen
1 001 klant gegevens 1 product 1
2 001 klant gegevens 1 product 2
4 002 klant gegevens 2 product 1
5 002 klant gegevens 2 product 2
6 002 klant gegevens 2 product 3

hoe krijg ik dit nu op 1 lijn?
1 001 klant gegevens 1 product 1 product 2
2 002 klant gegevens 2 product 1 product 2 prodcut 3
etc
Wie heeft er een simpele oplossing ?
Zonder gebruik van macro's, is de simpelste oplossing:
Sorteer je lijst op klantnummer. In mijn voorbeeld staat klantnummer in Kolom B.

Zet in de kolom achter product een formule die een vergelijking maakt op klantnummer naar de volgende regel en zo verder. Voorbeeld: http://www.mijnbestand.nl/Bestand-6WOJEVA3LSSU.xlsx

Een meer uitgebreide optie zou via een Macro de regels doorlopen om op basis daarvan de brief te maken.
  maandag 28 april 2014 @ 12:51:08 #140
26568 AlwaysConnected
Alwaysconnected
pi_139337630
Bedankt voor de hulp :)
moet er zo wel uitkomen
pi_139352948
quote:
0s.gif Op maandag 28 april 2014 11:41 schreef yozd het volgende:

[..]

Ik denk dat mijn probleem niet op te lossen is.
Op deze manier is de volgorde van de tabel goed (dwz de kolommen en rijen zijn in Excel hetzelfde als Word), maar mis ik de haakjes (dat worden negatieve getallen):
[ code verwijderd ]

Op deze manier behoud ik inderdaad de haakjes, maar klopt de volgorde van de tabel weer niet (dwz dat sommige getallen die in Word in dezelfde kolom staan, nu in verschillende kolommen staan...):
[ code verwijderd ]

nogal een matige workaround maar kun je niet in word alle "(" vervangen door een teken en ")" door een ander teken en vervolgens na het plakken in Excel weer terug veranderen?
pi_139353203
quote:
1s.gif Op maandag 28 april 2014 20:49 schreef _superboer_ het volgende:

[..]

nogal een matige workaround maar kun je niet in word alle "(" vervangen door een teken en ")" door een ander teken en vervolgens na het plakken in Excel weer terug veranderen?
Het verminken van de kolommen wordt veroorzaakt door zachte returns en door het gebruik van opsommingstekens in Word, dat verkeerd vertaald wordt in Excel. Voor deze twee problemen heb ik een workaround aangeboden. Jouw workaround werkt natuurlijk ook, maar het nadeel is dat wanneer je diverse bestanden hebt je nog steeds de handeling in de diverse bestanden moet uitvoeren.

Wat ik nu heb gedaan is de cleanup macro laten aanmaken in Normal.dot, wat je kunt aanroepen vanuit Excel, voordat je gaat kopieren.
pi_139374050
De data die ik aangeleveerd krijg wordt in nieuwe kolommen aangemaakt.

Bijvoorbeeld de onderhoudskosten voor mijn auto
Jan Feb Maart
Banden 10 15 8
Benzine 30 31 32
Olie 5 5 4

Soms krijg ik nog een rekening uit januari

Graag wil ik dat de data automagisch onderelkaar wordt gesorteerd met de maand er achter

Je zou dus in dit geval 9 aparte regels krijgen

Is dit mogelijk in excel en zo ja hoe?
  dinsdag 29 april 2014 @ 14:16:33 #144
109533 MichielPH
Let maar niet op mij.
pi_139374339
Is er een makkelijke manier om in elke cel van een MxN veld naar de eerste rij en kolom te verwijzen?
Zoals in dit bestand gebeurt.

Zoals in cel E5, word er verwezen naar A5 en E1. Dit doe ik door in E2 naar A2+E$1 te verwijzen en het dan naar beneden te slepen, zodat kolom E naar de juiste cellen verwijst. Dit zou dan bij per kolom gedaan moeten worden. Dit is prima voor een 4x4 veld, maar niet bij enorme velden. Ik ben student, geen monnik.
'To alcohol, the cause of and the solution to all of life's problems' - Homer J. Simpson
pi_139374915
Beste foramembers,

In het bijgevoegde excel-bestand is een deel van het probleem te zien.
In kolom A staan verschillende datums, dit kunnen er dus meerdere per dag zijn.
In kolom B staan verschillende projectcodes.

Nu moet ik per projectcode het aantal unieke datums zien te tellen.

#1 zou een formule moeten hebben met uitkomst 9.
#2 Idem.
#3 zou 2 moeten zijn.
#4 uitkomst 1.

Alvast bedankt

http://www.helpmij.nl/for(...)ms-per-uniek-project
  dinsdag 29 april 2014 @ 14:59:22 #146
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_139375981
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 april 2014 14:08 schreef Pablooo het volgende:
De data die ik aangeleveerd krijg wordt in nieuwe kolommen aangemaakt.

Bijvoorbeeld de onderhoudskosten voor mijn auto
Jan Feb Maart
Banden 10 15 8
Benzine 30 31 32
Olie 5 5 4

Soms krijg ik nog een rekening uit januari

Graag wil ik dat de data automagisch onderelkaar wordt gesorteerd met de maand er achter

Je zou dus in dit geval 9 aparte regels krijgen

Is dit mogelijk in excel en zo ja hoe?
Kan je een voorbeeld uploaden met hoe je het er uit wil laten zien?
It's Time To Shine
[i]What would life be like without rhethorical questions?[/i]
  dinsdag 29 april 2014 @ 15:02:17 #147
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_139376065
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 april 2014 14:16 schreef MichielPH het volgende:
Is er een makkelijke manier om in elke cel van een MxN veld naar de eerste rij en kolom te verwijzen?
Zoals in dit bestand gebeurt.

Zoals in cel E5, word er verwezen naar A5 en E1. Dit doe ik door in E2 naar A2+E$1 te verwijzen en het dan naar beneden te slepen, zodat kolom E naar de juiste cellen verwijst. Dit zou dan bij per kolom gedaan moeten worden. Dit is prima voor een 4x4 veld, maar niet bij enorme velden. Ik ben student, geen monnik.
je kan dmv de rij() en kolom() functies de positie bepalen en dat in je formule verwerken.
It's Time To Shine
[i]What would life be like without rhethorical questions?[/i]
  dinsdag 29 april 2014 @ 15:04:15 #148
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_139376125
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 april 2014 14:30 schreef Vinnow het volgende:
Beste foramembers,

In het bijgevoegde excel-bestand is een deel van het probleem te zien.
In kolom A staan verschillende datums, dit kunnen er dus meerdere per dag zijn.
In kolom B staan verschillende projectcodes.

Nu moet ik per projectcode het aantal unieke datums zien te tellen.

#1 zou een formule moeten hebben met uitkomst 9.
#2 Idem.
#3 zou 2 moeten zijn.
#4 uitkomst 1.

Alvast bedankt

http://www.helpmij.nl/for(...)ms-per-uniek-project
Kwam het antwoord op helpmij.nl niet snel genoeg? Ik geloof dat de UDF die daar gegeven is voldoende is.
It's Time To Shine
[i]What would life be like without rhethorical questions?[/i]
pi_139389391
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 april 2014 14:16 schreef MichielPH het volgende:
Is er een makkelijke manier om in elke cel van een MxN veld naar de eerste rij en kolom te verwijzen?
Zoals in dit bestand gebeurt.

Zoals in cel E5, word er verwezen naar A5 en E1. Dit doe ik door in E2 naar A2+E$1 te verwijzen en het dan naar beneden te slepen, zodat kolom E naar de juiste cellen verwijst. Dit zou dan bij per kolom gedaan moeten worden. Dit is prima voor een 4x4 veld, maar niet bij enorme velden. Ik ben student, geen monnik.
$A2+E$1
De dollar voor de A zorgt ervoor dat het altijd A blijft, ook als je hem sleept of kopieert naar een andere locatie.
pi_139391599
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 april 2014 14:08 schreef Pablooo het volgende:
De data die ik aangeleveerd krijg wordt in nieuwe kolommen aangemaakt.

Bijvoorbeeld de onderhoudskosten voor mijn auto
Jan Feb Maart
Banden 10 15 8
Benzine 30 31 32
Olie 5 5 4

Soms krijg ik nog een rekening uit januari

Graag wil ik dat de data automagisch onderelkaar wordt gesorteerd met de maand er achter

Je zou dus in dit geval 9 aparte regels krijgen

Is dit mogelijk in excel en zo ja hoe?
Ik snap niet zo goed hoe je het opgeschreven, maar volgens mij bedoel je gewoon het uitschrijven van elke rij * kolom.

zet in B6 het aantal rijen en in B7 het aantal kolommen. Dan kom je met oplopende nummering in Kolom A met de onderstaande formules een heel eind.
=INDEX(tabel;2+AFRONDEN.BENEDEN((A10-1)/$B$6;1);1)
=INDEX(tabel;1;2+REST(A10-1;$B$7))

voorbeeld: http://www.mijnbestand.nl/Bestand-YVCULGJNKDUW.xlsx
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')