Ik was toch serieus ff omgedraaid heurquote:Op woensdag 12 maart 2014 17:11 schreef whY... het volgende:
Nog even mijn schampschot met jullie delen
Ik hoop dat hij/zij ervan geschrokken is, ik moet helaas 's ochtends echt op tijd zijn op mijn werk.quote:Op woensdag 12 maart 2014 17:20 schreef Anne het volgende:
[..]
Ik was toch serieus ff omgedraaid heur.
Je hebt altijd de Alp van Deka nogquote:Op woensdag 12 maart 2014 17:24 schreef Salatrel het volgende:
Hey BL nou kan ik dat barrel dalijk geen barrel meer noemen
Ja, en dat is het nou juist. Nu moeten de alpjes het ontgelden bij Salaquote:Op woensdag 12 maart 2014 17:29 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Je hebt altijd de Alp van Deka nog
[ afbeelding ]
Dooddoener..quote:Op woensdag 12 maart 2014 17:28 schreef ManageTheAnger het volgende:
Vandaag proefrit gemaakt op de suzuki bandit gsf 650 sa.
Waaide bijna van dat ding af toen ik acceleerde om de N weg snel om te komen....
Wat een verschil in power met zo'n lesmotor.
Elke keer als ik een bocht of rotonde nam durfde ik niet teveel gas te geven omdat ik bang was dat hij onder mij vandaan zou schieten.
Alles went, dat weet ik maar toch...
Moet wel zeggen dat ik de hoeveelheid wind die ik ving toch nog aanzienlijk vond ondanks de kuip en ruit.
Zal er even goed over nadenken of ik hem wel of niet aanschaf, want het blijft een behoorlijk bedrag en er moet ook nog een pak bijen om heel eerlijk te zijn wil MTA zich ook niet doodrijden op zo'n ding...
Je vangt altijd wel wat wind op een motor, anders misschien eens kijken naar een goldwing?quote:Op woensdag 12 maart 2014 17:28 schreef ManageTheAnger het volgende:
Vandaag proefrit gemaakt op de suzuki bandit gsf 650 sa.
Waaide bijna van dat ding af toen ik acceleerde om de N weg snel om te komen....
Wat een verschil in power met zo'n lesmotor.
Elke keer als ik een bocht of rotonde nam durfde ik niet teveel gas te geven omdat ik bang was dat hij onder mij vandaan zou schieten.
Alles went, dat weet ik maar toch...
Moet wel zeggen dat ik de hoeveelheid wind die ik ving toch nog aanzienlijk vond ondanks de kuip en ruit.
Zal er even goed over nadenken of ik hem wel of niet aanschaf, want het blijft een behoorlijk bedrag en er moet ook nog een pak bijen om heel eerlijk te zijn wil MTA zich ook niet doodrijden op zo'n ding...
Dat is dus wat ik een tijdje terug zei wat jij meteen als kwats afdeedquote:Op woensdag 12 maart 2014 17:28 schreef ManageTheAnger het volgende:
Vandaag proefrit gemaakt op de suzuki bandit gsf 650 sa.
Waaide bijna van dat ding af toen ik acceleerde om de N weg snel om te komen....
Wat een verschil in power met zo'n lesmotor.
Elke keer als ik een bocht of rotonde nam durfde ik niet teveel gas te geven omdat ik bang was dat hij onder mij vandaan zou schieten.
Alles went, dat weet ik maar toch...
Moet wel zeggen dat ik de hoeveelheid wind die ik ving toch nog aanzienlijk vond ondanks de kuip en ruit.
Zal er even goed over nadenken of ik hem wel of niet aanschaf, want het blijft een behoorlijk bedrag en er moet ook nog een pak bijen om heel eerlijk te zijn wil MTA zich ook niet doodrijden op zo'n ding...
Jezus manquote:Op woensdag 12 maart 2014 17:11 schreef whY... het volgende:
Nog even mijn schampschot met jullie delen
Ja dat het in de rechterhand zit, dat is sowieso één ding wat zeker is.. alleen moest ik gewoon erg wennen. Voelde bijna nerveus aan zo snel als hij weg wilde schieten voor mijn idee...quote:Op woensdag 12 maart 2014 17:39 schreef Gummiebeer het volgende:
[..]
Dooddoener..
Alles zit in jouw rechterhandjeIk heb express geen snelle brommert omdat ik de boetes niet kan betalen
Eigenlijk hetzelfde dus..alleen andere insteek
![]()
Ja wind vangen doe je sowieso, maar het was de gehele ervaring bij elkaar die mij even overviel denk ik haha. Terwijl ik ben echt niet bang aangelegd en stap zo in een willekeurige auto en test hem "to the max". Zal eens kijken naar die motoren, punt voor mijzelf is dat ik het liever ook gewoon in 1x goed doe. Heb totaal geen verstand van motoren etc en moet eigenlijk alles uitbesteden.quote:Op woensdag 12 maart 2014 17:43 schreef Vrieskist het volgende:
[..]
Je vangt altijd wel wat wind op een motor, anders misschien eens kijken naar een goldwing?
Zo'n Bandit is trouwens niet echt een racemonster, al zit er genoeg power in natuurlijk. Je kan ook altijd nog eens kijken naar een ouder model (600 S), die zijn ouder en dus goedkoper, heb je meteen wat geld over voor een pak.
Kijk ik blijf erbij, een deel kuip en ruit is altijd beter dan helemaal niets uiteraard. Maar inderdaad zal het zijn dat een motor die van zichzelf een kuip heeft een betere bescherming heeft.quote:Op woensdag 12 maart 2014 17:50 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Dat is dus wat ik een tijdje terug zei wat jij meteen als kwats afdeedde Bandit hoort een naked te zijn. Daar kun je een kuip op plakken, dat is het gewoon net niet. Blijft een beetje halve bak werk met enkel dat stuk plastic aan de voorkant.
Een motor die nooit bedoeld is als naked en van zichzelf een kuip heeft, heeft een veel betere windbescherming.
Went trouwens wel hoor, evenals dat vermogen. In vergelijking met een gare lesmotor is het nogal, maar van de andere kant, bij 600cc begint het net aan een fatsoenlijke motor te worden.
Oudere motoren hebben niet perse meer onderhoud nodig, mits het in de jaren goed is onderhoudenquote:
Klopt, dat scheelt nogal in prijs en km's.quote:Op woensdag 12 maart 2014 19:24 schreef Vrieskist het volgende:
[..]
Oudere motoren hebben niet perse meer onderhoud nodig, mits het in de jaren goed is onderhouden
Je kan ook een hele nieuwe kopen die net wordt verkocht voordat alles moet worden vervangen
Qua model en doel is misschien de Suzuki V-Strom wel iets voor je? Alleen zijn die denk ik wel wat duurder dan de 650 bandits?
Kwestie van vergelijken.quote:Op woensdag 12 maart 2014 21:01 schreef ManageTheAnger het volgende:
Iemand die mij uit first hand experience kan vertellen of Pakken e.d. in Duitsland inderdaad goedkoper zijn?
Ja I know, maar het verschilt natuurlijk erg welke jas, leer of textiel etc.quote:Op woensdag 12 maart 2014 21:22 schreef Nero22 het volgende:
[..]
Kwestie van vergelijken.![]()
http://www.louis.de/_3048(...)&wgr=870&new_step=36
A ok, sorry. Je ne sais pas.quote:Op woensdag 12 maart 2014 21:23 schreef ManageTheAnger het volgende:
[..]
Ja I know, maar het verschilt natuurlijk erg welke jas, leer of textiel etc.
Ging mij er om of iemand bijvoorbeeld bewust in Duitsland gekocht heeft.
Godverdomme maatquote:Op woensdag 12 maart 2014 17:11 schreef whY... het volgende:
Nog even mijn schampschot met jullie delen
*meldt*quote:Op woensdag 12 maart 2014 21:23 schreef ManageTheAnger het volgende:
[..]
Ja I know, maar het verschilt natuurlijk erg welke jas, leer of textiel etc.
Ging mij er om of iemand bijvoorbeeld bewust in Duitsland gekocht heeft.
Top! Dat is voor mij goed te doen.quote:Op donderdag 13 maart 2014 00:26 schreef Tunafish het volgende:
[..]
*meldt*
In Leer, over de grens bij Groningen. Daar zit een of andere toko die me nog het meest doet denken aan een Halfords, maar dan met fatsoenlijke motorspullen. Broek, jas en handschoenen voor zo'n 270 euro en tot op heden nog niks over te klagen gehad.
Noorden van het land.quote:Op donderdag 13 maart 2014 00:35 schreef BlackLining het volgende:
Waar woon je ergens, eigenljk? In Breda en Eindhoven zit een mooie kleding outlet. In Breda werkt kutvolk, maar prijzen en artikelen zijn hetzelfde als in Eindhoven, waar ook nog eens prima volk werkt met goede service. Mijn helm komt er ook vandaan, heb er een AGV Skyline gekocht voor 269, goedkoper nog dan op de motorbeurs
Een vriend van me heeft er laatst een Berik leren pak gekocht voor 399 meen ik. Heb je wel modelletje 2011, maar goed. Dan heb je wel prima spul.
Ik moet ook nog om een nieuw pak trouwens. In ieder geval even een nieuwe motorbroek, eigenlijk wil ik ook de broek hebben die bij mijn Difi California jas past. Mooi geheel, prima voor de zomer. Die kevlarjeans die ik had is goed naar den kloten door dat ongeluk, om over de jas maar niet te spreken. En die andere motorbroek die ik heb vind ik maar ruk. En dan nog nieuwe laarzen. Kost ook allemaal zo godsgruwelijk veel geld.. En dan lopen er nog steeds mensen rond met het idee om motor te gaan rijden, 'omdat dat goedkoper is'
de btw is sowieso al 2% lager dan in nederlandquote:Op woensdag 12 maart 2014 21:01 schreef ManageTheAnger het volgende:
Iemand die mij uit first hand experience kan vertellen of Pakken e.d. in Duitsland inderdaad goedkoper zijn?
http://goo.gl/maps/pBihbquote:Op donderdag 13 maart 2014 01:12 schreef ManageTheAnger het volgende:
[..]
Top! Dat is voor mij goed te doen.
Ga ik dit weekend daar even naartoe.
frituurquote:Op donderdag 13 maart 2014 10:11 schreef whY... het volgende:
Waar laten jullie eigenlijk je gebruikte olie?
gootsteenquote:Op donderdag 13 maart 2014 10:11 schreef whY... het volgende:
Waar laten jullie eigenlijk je gebruikte olie?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Learn as if you're going to live forever, Live as if you're going to die tomorrow
De BIE®TAFELop youtube en dumpert _O_ >100k views *O*
I wanna die the same way I was born: Screaming and covered with blood
Arbeit macht frei. Ik heb nu 40 jaar vakantie *O*
Hehehe scherp, net weer even gekeken op marktplaats voor een motor.quote:Op donderdag 13 maart 2014 01:27 schreef BlackLining het volgende:
Je vergeet onderhoudBegin maar eens bij de banden die het bij 7 a 8k kilometer voor gezien houden
En een setje banden kost inclusief omleggen op losse wielen zo tussen de 200 en 300. En als je alle beurten ook doen door de garage ben je flink aan de beurt. Mijn Bandit (wel 1995 natuurlijk) wil elke 8.000km zijn kleppen gesteld en carbs gesynced hebben. Dat kost bij de dealert weer rond de 300 euro. Olie verversen moet elke 6.000. Dan gaat het toch echt hard. Je wilde toch een nieuwere/duurdere motor omdat je dan minder onderhoud hebt? Kijk dan even goed de onderhoudsschema's na. Nieuwere motoren hebben ook zeer regelmatig onderhoud nodig namelijk. Wellicht niet elke 6k, maar aanmerkelijk vaker dan een auto. Als je zelf de olie ververst, scheelt je dat al heel veel trouwens. En als je een moer op een bout kunt draaien, kun je ook olie verversen.
Een motor is goedkoop om te hebben, duur om te gebruiken. Een auto is duur om te hebben, goedkoop om te gebruiken.
All weather trouwens klinkt leuk, maar je moet echt een heel goed pak hebben wil dat weken. Als ik in de zomer mijn all weather pak aantrek, ga ik dood omdat ik levend verbrand. In de winter, omdat ik doodvries. All-weather wil eigenlijk zeggen; lente en hersft
Hehe, hier rijdt de gemeente twee keer per jaar met een kar door de straat waarmee ze dat soort meuk inzamelen. Dus de gebruikte olie gaat hier gewoon in de schuur, en als die kerel eens langs komt geef ik alles mee.quote:Op donderdag 13 maart 2014 10:11 schreef whY... het volgende:
Waar laten jullie eigenlijk je gebruikte olie?
Daar zit ik dus ook een beetje mee, ik heb eenmalig een klein beetje in een potje bij het huisvuil gedaan en een keer bij mijn pa kunnen inleveren maar inmiddels heb ik toch wel een paar liters aan olie thuis staan.quote:Op donderdag 13 maart 2014 10:40 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Hehe, hier rijdt de gemeente twee keer per jaar met een kar door de straat waarmee ze dat soort meuk inzamelen. Dus de gebruikte olie gaat hier gewoon in de schuur, en als die kerel eens langs komt geef ik alles mee.
Kan het ook wel in gaan leveren, maar ik heb geen auto. En met zo'n vieze kan olie in de rugzak naar dat inleverpunt zie niet zo zitten.
Scherp, ik was inderdaad het onderhoud even vergeten.quote:Op donderdag 13 maart 2014 01:27 schreef BlackLining het volgende:
Je vergeet onderhoudBegin maar eens bij de banden die het bij 7 a 8k kilometer voor gezien houden
En een setje banden kost inclusief omleggen op losse wielen zo tussen de 200 en 300. En als je alle beurten ook doen door de garage ben je flink aan de beurt. Mijn Bandit (wel 1995 natuurlijk) wil elke 8.000km zijn kleppen gesteld en carbs gesynced hebben. Dat kost bij de dealert weer rond de 300 euro. Olie verversen moet elke 6.000. Dan gaat het toch echt hard. Je wilde toch een nieuwere/duurdere motor omdat je dan minder onderhoud hebt? Kijk dan even goed de onderhoudsschema's na. Nieuwere motoren hebben ook zeer regelmatig onderhoud nodig namelijk. Wellicht niet elke 6k, maar aanmerkelijk vaker dan een auto. Als je zelf de olie ververst, scheelt je dat al heel veel trouwens. En als je een moer op een bout kunt draaien, kun je ook olie verversen.
Een motor is goedkoop om te hebben, duur om te gebruiken. Een auto is duur om te hebben, goedkoop om te gebruiken.
All weather trouwens klinkt leuk, maar je moet echt een heel goed pak hebben wil dat weken. Als ik in de zomer mijn all weather pak aantrek, ga ik dood omdat ik levend verbrand. In de winter, omdat ik doodvries. All-weather wil eigenlijk zeggen; lente en hersft
Ben benieuwd!quote:Op donderdag 13 maart 2014 08:45 schreef Scheringa het volgende:
Dat had inderdaad heel anders af kunnen lopen Why! Je hebt echt geluk gehad..
BL ik ben benieuwd hoe je Bandiet er uiteindelijk uit gaat zien. Ik moet zeggen dat na wat je ons tot nu toe hebt laten zien het er veelbelovend uit ziet.
Zelf ben ik nu flink aan het rondkijken naar motoren en zaterdag wordt het tijd voor een eerste proefrit.
Ik ben benieuwd of ik het hetzelfde ga ervaren als MTA, gezien ik op een soortgelijke fiets ga proefritten. Ik heb alleen iets zwaarder gelest denk ik (BMW F800GS), dus misschien vind ik dat ding niet vooruit te branden
Hoe is het trouwens met SD?
Thanks, ik ken het daar wel.quote:Op donderdag 13 maart 2014 09:20 schreef Tunafish het volgende:
[..]
http://goo.gl/maps/pBihb
Dat is em, grote bruine dak in 't midden. Deelt het gebouw met een of andere elektronicaboer, maar als je erheen loopt is het vrij duidelijk welke deur je moet hebben
ik ook toenquote:Op donderdag 13 maart 2014 12:41 schreef Salatrel het volgende:
[..]
ja alleen ging ik linksaf richting kinderdijk
Nee, is niks. Als het 30 graden is moet je een doorwaai pak hebben, anders krijg je het zo warm dat het serieus ten koste gaat van je concentratie en veiligheid. Een allweather pak heeft dat niet, want dat moet waterdicht zijn. Dat kan met een liner, maar niet als de buitenkant bewust een gatenkaas is. En een volledig waterdichte buitenkant wil je dan weer niet midden in de zomer.quote:Op donderdag 13 maart 2014 11:13 schreef ManageTheAnger het volgende:
[..]
Scherp, ik was inderdaad het onderhoud even vergeten.
Wel ga ik alle onderdelen e.d. uit Duitsland halen.. dat doe ik met de auto ook en dat heeft mij aanzienlijk veel geld bespaard.
Ook met pakken waar je de binnenkant er uit kan halen e.d? Ik had zelf verwacht dat je dan eigenlijk een soort zomerjas maakt, en winterjas.
De lespakken hebben ook zo'n uitneembare voering.
Zelf heb ik het nog geen enkele keer te warm gehad (toegegeven het is nog niet bloedheet geweest) en ook nog niet te koud (terwijl ik echt in flinke buien en kou gelest heb)
[..]
Ben benieuwd!
[..]
Thanks, ik ken het daar wel.
Ben regelmatig in Leer, kleding e.d. haal ik daar ook weg bij de New Yorker bijv.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |