Ja, want die kunnen massaal wegrennen naar een andere bank waardoor de ING failliet gaat.quote:Op maandag 10 maart 2014 13:42 schreef TC03 het volgende:
[..]
Daar hebben de klanten stuk voor stuk zelf voor gekozen hoor.
Onzekerheid kost geld, altijd. 'Big data' reduceert onzekerheid en levert dus geld op.quote:Op maandag 10 maart 2014 13:39 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Het voorbeeld van de directeur ging ironisch genoeg om een persoonlijke advertentie waarna hij zei dat er geen persoonsgegevens zullen worden verstrekt.
Eigenlijk gaat het dus zo:
Big data ----------------- ? ---------------------- Profit!
Dit dus.quote:Op maandag 10 maart 2014 13:43 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Is al eerder voorbij gekomen, maar indirect is je data toch verkocht. Het verlaat het pand van ING niet, maar het heeft wel waarde, want het tuincentrum betaalt er voor om het aan jou te laten zien.
ING levert een dienst op basis van waardevolle data. Maar die data wordt niet verhandeld. Hoe je het ook formuleert, het bedrijf betaalt ING voor een dienst en niet voor de data.quote:Op maandag 10 maart 2014 13:43 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Is al eerder voorbij gekomen, maar indirect is je data toch verkocht. Het verlaat het pand van ING niet, maar het heeft wel waarde, want het tuincentrum betaalt er voor om het aan jou te laten zien.
In de praktijk zegt het tuincentrum 'in de buurt van mijn tuincentrum, zo`n 20 km'. Boem, en daar komen je persoongegevens aan te pas, want de ING houdt bij waar je precies gepind hebt en dat mag dus niet want herleidbaar tot een persoon.quote:Op maandag 10 maart 2014 13:42 schreef TC03 het volgende:
[..]
Nee, dat is niet het voorbeeld wat ze letterlijk geven. Jij verdraait hun letterlijk gegeven voorbeeld. ING:
[..]
In de praktijk zegt het tuincentrum dus tegen ING: "laat advertentie X zien aan mensen die in maart meer dan 150 euro uitgeven". Dan zegt ING "ok, doen we". Er gaat geen bit aan informatie van ING naar het tuincentrum.
Uhuh. Laten we deze nonsens dan stoppen want je weet prima dat geen enkele database 100% veilig is, en wel dat er wetten, richtlijnen en afspraken hieromtrent zijn.quote:Op maandag 10 maart 2014 13:42 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ik heb zat voorbeelden gezien die allemaal niet de garantie konden geven dat er geen persoonsgegevens beschikbaar zouden komen ja. Dus hoe de ING deze statement zo arrogant kan neerzetten is mij een raadsel. Je mag het me anders nog wel een keer uitleggen hoor waht, als je het zelf wel weet. Deel vooral je kennis over deze onwetenden.
(stiekem denk ik dat je het zelf ook niet weet)
Als het niet mag, dan zal het dus in de praktijk niet gebeuren. Ook ING heeft zich aan de wet te houden.quote:Op maandag 10 maart 2014 13:44 schreef Scorpie het volgende:
[..]
In de praktijk zegt het tuincentrum 'in de buurt van mijn tuincentrum, zo`n 20 km'. Boem, en daar komen je persoongegevens aan te pas, want de ING houdt bij waar je precies gepind hebt en dat mag dus niet want herleidbaar tot een persoon.
Dus je bent het met mij eens dat de ING veel te ver is gegaan met deze statements en op zijn minst een flinke knieval zal moeten maken met hun leugens en bedrog? Dan zijn we het eens.quote:Op maandag 10 maart 2014 13:44 schreef waht het volgende:
[..]
Uhuh. Laten we deze nonsens dan stoppen want je weet prima dat geen enkele database 100% veilig is, en wel dat er wetten, richtlijnen en afspraken hieromtrent zijn.
Ja, dat is ook een mooie manier om het te formulerenquote:Op maandag 10 maart 2014 13:44 schreef TC03 het volgende:
[..]
ING levert een dienst op basis van waardevolle data. Maar die data wordt niet verhandeld. Hoe je het ook formuleert, het bedrijf betaalt ING voor een dienst en niet voor de data.
Dat denk ik niet, ik begrijp zijn argumenten heel goed en daar valt ook niet veel tegenin te brengen. Hij denkt er gewoon fundamenteel anders over. Als je het op onze manier bekijkt, wordt de data wel verkocht. Hij ziet verkopen als iets waarbij iets van hand wisselt.quote:Op maandag 10 maart 2014 13:43 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
Dit dus.
Maar goed, TC03 is waarschijnlijk degene die deze scheme bedacht heeft en voelt zich op zijn pikkie getrapt ofzo.
Je bent weer naïef.quote:Op maandag 10 maart 2014 13:44 schreef TC03 het volgende:
[..]
Als het niet mag, dan zal het dus in de praktijk niet gebeuren.
Nee, niet. De data blijft ten alle tijden in handen van ING. Dus de data wordt niet verhandeld. Verhandelen zou een transactie van goederen (die hoeven niet per se fysiek te zijn) in moeten houden. Die transactie vindt niet plaats.quote:Op maandag 10 maart 2014 13:45 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
Ja, dat is ook een mooie manier om het te formuleren
Uiteindelijk is het nog altijd de data die verhandeld wordt...
In jouw opinie is verhandelen iets dat per definitie van eigenaar verwisseld?quote:Op maandag 10 maart 2014 13:44 schreef TC03 het volgende:
[..]
ING levert een dienst op basis van waardevolle data. Maar die data wordt niet verhandeld. Hoe je het ook formuleert, het bedrijf betaalt ING voor een dienst en niet voor de data.
Misschien vermoordt ING hun klanten wel als ze hun spaarrente willen incasseren. Levert geld op.quote:
Euhm ja.quote:Op maandag 10 maart 2014 13:46 schreef Scorpie het volgende:
[..]
In jouw opinie is verhandelen iets dat per definitie van eigenaar verwisseld?
Haha... wil je het nou niet snappen ofzo?quote:Op maandag 10 maart 2014 13:46 schreef TC03 het volgende:
[..]
Nee, niet. De data blijft ten alle tijden in handen van ING. Dus de data wordt niet verhandeld. Verhandelen zou een transactie van goederen (die hoeven niet per se fysiek te zijn) in moeten houden. Die transactie vindt niet plaats.
Dat is dan nog maar de vraag. Ik ken zat adverteerders die er niet happig op zijn om te vertrouwen op third party bedrijven die voor hun de afwikkeling doen zonder inzage te hebben in de gegevens.quote:Op maandag 10 maart 2014 13:46 schreef TC03 het volgende:
[..]
De data blijft ten alle tijden in handen van ING.
Die bedrijven hoeven ook niks te weten, snap jij dat nou niet?quote:Op maandag 10 maart 2014 13:47 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
Haha... wil je het nou niet snappen ofzo?
Zonder die data weten bedrijven toch nog niks? Dus data zal altijd verhandeld worden. Hoe mooi je het ook wilt verkopen. Het blijft uiteindelijk de data die verkocht wordt.
Nutteloze speculatie.quote:Op maandag 10 maart 2014 13:47 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dat is dan nog maar de vraag. Ik ken zat adverteerders die er niet happig op zijn om te vertrouwen op third party bedrijven die voor hun de afwikkeling doen zonder inzage te hebben in de gegevens.
Even een voorbeeldje van je naïviteit:quote:Op maandag 10 maart 2014 13:46 schreef TC03 het volgende:
[..]
Misschien vermoordt ING hun klanten wel als ze hun spaarrente willen incasseren. Levert geld op.
Je bent wel erg naïef als je denkt dat ING hun klanten niet vermoordt. Het levert immers geld op.
Dat is de juridische uitleg.quote:Op maandag 10 maart 2014 13:46 schreef TC03 het volgende:
[..]
Nee, niet. De data blijft ten alle tijden in handen van ING. Dus de data wordt niet verhandeld. Verhandelen zou een transactie van goederen (die hoeven niet per se fysiek te zijn) in moeten houden. Die transactie vindt niet plaats.
Nee hoor. Jij denkt werkelijk dat een bedrijf gaat betalen voor een dienst waarbij er geen garanties worden gegeven dat de advertentie ook daadwerkelijk getoond zal worden aan de doelgroep en je de ING maar moet geloven op hun blauwe ogen dat ze dat doen?quote:
Dat tuincentrum is dan nogal naief als ze genoegen nemen met een 'ja dat doen we'. Elk bedrijf zou inzage eisen natuurlijk. Weet je zelf ook welquote:Op maandag 10 maart 2014 13:48 schreef TC03 het volgende:
[..]
Die bedrijven hoeven ook niks te weten, snap jij dat nou niet?
Tuincentrum A zegt: "laat deze advertentie zien bij mensen die in maart iets bij de concurrent gekocht hebben."
ING: "Oké dat doen we."
Tuincentrum A krijgt *geen enkele* informatie te zien.
De data wordt niet verkocht, punt.
Om dan nog maar te zwijgen van kwaadwillenden die de servers met de analyses gaan proberen te hacken.quote:Op maandag 10 maart 2014 13:49 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Even een voorbeeldje van je naïviteit:
http://tweakers.net/nieuw(...)treetview-autos.html
http://www.bnr.nl/nieuws/(...)ist-brenno-de-winter
Dit zijn organisaties die letterlijk gegevens illegaal hebben verzameld en misbruikt, en er mee weg zijn gekomen. Het is naïef om te denken dat de ING datzelfde niet zou doen.
Nee vind ik niet, je moet de beeldvorming direct beïnvloeden voordat het volk allerlei waanbeelden krijgt.quote:Op maandag 10 maart 2014 13:44 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dus je bent het met mij eens dat de ING veel te ver is gegaan met deze statements en op zijn minst een flinke knieval zal moeten maken met hun leugens en bedrog? Dan zijn we het eens.
Sterker nog, een OPT-IN op het analyse stuk betekent niet dat je niet meegenomen wordt in de doelgroep van de adverteerders, immers, je data is toch al verzameld.quote:Op maandag 10 maart 2014 13:49 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Dat is de juridische uitleg.
Het gaat er wat mij betreft ook niet om dat ING mij een advertentie wil tonen. Het gaat mij erom dat die analyse gemaakt wordt, zonder dat mijn data écht beschermd is. Want ze maken eerst de analyse, en vragen dan pas toestemming. Dat is al zeker één stap te laat.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |