mag ik vragen wie dat is???quote:
quote:
jawel... maar ik neem ook veel tijd om te roken... (en rook ze niet helemaal op)quote:Op zondag 9 maart 2014 22:47 schreef RingBewoner het volgende:
9 Pakjes in de week? De tering, dan doe je ook niets anders of wel?
haha blijkbaarquote:Op zondag 9 maart 2014 22:50 schreef Slip het volgende:
van de wiet af ben? vooralsnog is nicotine een harddrugs en wiet, jah...
dank jequote:Op zondag 9 maart 2014 22:49 schreef porsche1 het volgende:
TS is een gore tokkie. Ik hoop dat zijn familie hem verstoot.
echt dik draaien (heb soms wel 3 vloeitjes nodig... op het werk en buiten draai ik normaalquote:Op zondag 9 maart 2014 22:50 schreef henkkeumus het volgende:
Ik doe de hele week met 2 pakjes L&M van 19 stuks... 9 pakjes, hoe dan
Nee.quote:
Pakje chesterfield 6,50 hiero van zondag tot en met donderdag. Op vrijdag en zaterdag iets meer.quote:Op zondag 9 maart 2014 22:50 schreef henkkeumus het volgende:
Ik doe de hele week met 2 pakjes L&M van 19 stuks... 9 pakjes, hoe dan
Dus als je iets doet dat slecht voor je is, ben je een tokkie?quote:Op zondag 9 maart 2014 22:55 schreef Tja..1986 het volgende:
Iemand uit 1990 die rooktTokkie. Dat een oud iemand rookt vind ik soms nog wel te begrijpen, maar TS is gewoon opgegroeid met de kennis dat rokken heel slecht voor je is.
zuutstof happenquote:Op zondag 9 maart 2014 22:56 schreef deadprez het volgende:
[..]
Dus als je iets doet dat slecht voor je is, ben je een tokkie?
Als je een 23/24 jarige stinkende shagroker bent wel ja.quote:Op zondag 9 maart 2014 22:56 schreef deadprez het volgende:
[..]
Dus als je iets doet dat slecht voor je is, ben je een tokkie?
Ja, want dingen doen bepaal je constant op het feit of ze goed of slecht zijn voor je......quote:Op zondag 9 maart 2014 22:55 schreef Tja..1986 het volgende:
Iemand uit 1990 die rooktTokkie. Dat een oud iemand rookt vind ik soms nog wel te begrijpen, maar TS is gewoon opgegroeid met de kennis dat rokken heel slecht voor je is.
Shagrokers zijn sowieso pauper.quote:Op zondag 9 maart 2014 22:57 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Als je een 23/24 jarige stinkende shagroker bent wel ja.
heb zelf in een blowerscultuur geleefd toen ben ik ook begonnen met roken (eerste sigaret was ook een joint)... nu gestopt met blowen en wil binnenkort ook een stoppoging wagen met rokenquote:Op zondag 9 maart 2014 22:55 schreef Tja..1986 het volgende:
gerende longenquote:
Is toch smerig manquote:
'blowerscultuur'quote:Op zondag 9 maart 2014 22:59 schreef road_runner1990 het volgende:
[..]
heb zelf in een blowerscultuur geleefd toen ben ik ook begonnen met roken (eerste sigaret was ook een joint)... nu gestopt met blowen en wil binnenkort ook een stoppoging wagen met roken
[..]
gerende longen
23quote:Op zondag 9 maart 2014 22:57 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Als je een 23/24 jarige stinkende shagroker bent wel ja.
ligt eraan hoe je draait... als je mooi in een puntje draait heb je stijl... draai je boomstammen... ja dan ben je echt pauperquote:
Je bent opgegroeid bij de rastafari's?quote:Op zondag 9 maart 2014 22:59 schreef road_runner1990 het volgende:
heb zelf in een blowerscultuur geleefd toen ben ik ook begonnen met roken (eerste sigaret was ook een joint)... nu gestopt met blowen en wil binnenkort ook een stoppoging wagen met roken
Geef mij dan eens 3 goede redenen om te gaan roken? Behalve 'stoer' puber/tokkiegedrag.quote:Op zondag 9 maart 2014 22:58 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Ja, want dingen doen bepaal je constant op het feit of ze goed of slecht zijn voor je......
lekkerquote:Op zondag 9 maart 2014 23:01 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Geef mij dan eens 3 goede redenen om te gaan roken? Behalve 'stoer' puber/tokkiegedrag.
Godverdomme wat een mongool ben jijquote:Op zondag 9 maart 2014 23:00 schreef road_runner1990 het volgende:
[..]
ligt eraan hoe je draait... als je mooi in een puntje draait heb je stijl... draai je boomstammen... ja dan ben je echt pauper
rook zelf pal mall xlquote:Op zondag 9 maart 2014 23:00 schreef voederbietel het volgende:
[..]
Je moeder is smerig.
[ afbeelding ]
quote:
Kalmerend, lekker, fijne mede-rokers, substantieel bijdragen aan de staatskas, lekker, gezellig, lekker, verslavend, lekker, goede rede om naar buiten te gaan, aangename pauze, lekker.quote:Op zondag 9 maart 2014 23:01 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Geef mij dan eens 3 goede redenen om te gaan roken? Behalve 'stoer' puber/tokkiegedrag.
hip ho0p liefhebbers... die blowen ook veelquote:Op zondag 9 maart 2014 23:00 schreef voederbietel het volgende:
[..]
Je bent opgegroeid bij de rastafari's?
rustgevendquote:
Je eerste kop koffie is ook niet lekker, de eerste keer seks is ook niet alles.quote:Op zondag 9 maart 2014 23:02 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Ah.. Jij bent er zo eentje die beweert dat de eerste sigaret lekker was..
Je eerste kop koffie en je eerste rode wijn waren ook niet lekker.quote:Op zondag 9 maart 2014 23:02 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Ja.quote:Op zondag 9 maart 2014 23:03 schreef road_runner1990 het volgende:
[..]
adhd pdd-nos en leerachterstand... als je dat een mongool noemt...
Waarom moet je altijd redenen aandragen om dingen te doen. Ik rook maar ik drink bijvoorbeeld niet. Noem mij eens 3 goede redenen om te drinken.quote:Op zondag 9 maart 2014 23:01 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
nee, sorry. ik bedoel dat het echt heeeel lekker is, omnomnom. het liefst heb ik rook in mijn eten, in mijn bed, onder de douche, overal. jummiequote:Op zondag 9 maart 2014 23:02 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
en je eerste biertje is ook viesquote:Op zondag 9 maart 2014 23:02 schreef voederbietel het volgende:
[..]
Je eerste kop koffie is ook niet lekker, de eerste keer seks is ook niet alles.
Daarom drink ik ook geen bier, ook ben ik opgegroeid in een niet-bier-cultuur.quote:Op zondag 9 maart 2014 23:03 schreef road_runner1990 het volgende:
[..]
en je eerste biertje is ook vies
Bij mij is dat meestal de laatstequote:Op zondag 9 maart 2014 23:03 schreef road_runner1990 het volgende:
[..]
Een goede reden om te GAAN roken staat er he. Het is kalmerend omdat je voorziet in je verslaving. Niemand vindt de eerste sigaret lekker, als je wil bijdragen aan de staatskas kan je pakjes ook gewoon weggooien, het sociale kan ook zonder het roken zelfde geldt voor naar buiten gaan en pauze.quote:Op zondag 9 maart 2014 23:02 schreef voederbietel het volgende:
[..]
Kalmerend, lekker, fijne mede-rokers, substantieel bijdragen aan de staatskas, lekker, gezellig, lekker, verslavend, lekker, goede rede om naar buiten te gaan, aangename pauze, lekker.
komt goed...quote:Op zondag 9 maart 2014 23:04 schreef voederbietel het volgende:
[..]
Doe er je voordeel mee zou ik zeggen.
mafkeesquote:Op zondag 9 maart 2014 23:05 schreef Slip het volgende:
wiet roken is ook nogsteeds vies, maar het effect boven al
haha killerquote:Op zondag 9 maart 2014 23:00 schreef voederbietel het volgende:
[..]
Je bent opgegroeid bij de rastafari's?
Ook een mongool kan sporten, inderdaad.quote:Op zondag 9 maart 2014 23:05 schreef road_runner1990 het volgende:
moet er wel bij zeggen dat ik ook veel sport.... 6 uur per week (hardlopen wandelen fietsen en krachttraining)
Nicotine is wel degelijk kalmerend, of je verslaafd bent of niet. Eerste sigaret was een puur extase omdat het zo ongelooflijk stoer was. Een consumptie productie weggooien doe ik idealistisch niet. En jij hebt kennelijk nog nooit gerookt want anders had je je herkend in het sociale aspect.quote:Op zondag 9 maart 2014 23:04 schreef Tja..1986 het volgende:
Een goede reden om te GAAN roken staat er he. Het is kalmerend omdat je voorziet in je verslaving. Niemand vindt de eerste sigaret lekker, als je wil bijdragen aan de staatskas kan je pakjes ook gewoon weggooien, het sociale kan ook zonder het roken zelfde geldt voor naar buiten gaan en pauze.
- omdat je dorst hebtquote:Op zondag 9 maart 2014 23:03 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Waarom moet je altijd redenen aandragen om dingen te doen. Ik rook maar ik drink bijvoorbeeld niet. Noem mij eens 3 goede redenen om te drinken.
40 sigaretten uit een pakje shag haal je tegenwoordig niet meerquote:Op zondag 9 maart 2014 23:06 schreef LXIV het volgende:
9 pakjes (Nederlandse shag). Dat staat gelijk aan 9 x 40 = 360 cigaretten, dus 18 -kleine- pakjes.
Dat zijn dus 2,5 pakje per dag!
Probeer eerst 'gewoon' eens naar een pakje per dag te gaan, dus 4 pakken shag per week. Het is altijd te veel, maar dat is tenminste nog een tijdje vol te houden met je lichaam!
En het geld dat je er doorheen knalt! 2800 euro per jaar! Bizar.
Ook nog eens shagquote:Op zondag 9 maart 2014 22:47 schreef RingBewoner het volgende:
9 Pakjes in de week? De tering, dan doe je ook niets anders of wel?
en bedanktquote:Op zondag 9 maart 2014 23:06 schreef deadprez het volgende:
[..]
Ook een mongool kan sporten, inderdaad.
wow... das wel veel geld iddquote:Op zondag 9 maart 2014 23:06 schreef LXIV het volgende:
9 pakjes (Nederlandse shag). Dat staat gelijk aan 9 x 40 = 360 cigaretten, dus 18 -kleine- pakjes.
Dat zijn dus 2,5 pakje per dag!
Probeer eerst 'gewoon' eens naar een pakje per dag te gaan, dus 4 pakken shag per week. Het is altijd te veel, maar dat is tenminste nog een tijdje vol te houden met je lichaam!
En het geld dat je er doorheen knalt! 2800 euro per jaar! Bizar.
1 pak shag is toch 40 gram nu? Dat zijn 40 sigaretten!quote:Op zondag 9 maart 2014 23:07 schreef voederbietel het volgende:
[..]
40 sigaretten uit een pakje shag haal je tegenwoordig niet meer.
En het vroegtijdig beëindigen van het leven.quote:Op zondag 9 maart 2014 22:57 schreef voederbietel het volgende:
Bedankt TS, voor het aanzienlijk grote bedrag dat je jaarlijks afdraagt aan de staat ten gunste van ons alle!
Heb het over alcohol. Bijdehandje.quote:Op zondag 9 maart 2014 23:06 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
- omdat je dorst hebt
- omdat je anders dood gaat
- omdat je zonder een consumptie te gebruiken het café uitgegooid wordt
3/4 wel weer jaquote:Op zondag 9 maart 2014 23:08 schreef LXIV het volgende:
[..]
1 pak shag is toch 40 gram nu? Dat zijn 40 sigaretten!
Je hebt ook lui die een dikke boomstam draaien.quote:Op zondag 9 maart 2014 23:08 schreef LXIV het volgende:
[..]
50 gram... xl tenminste maar ik draai er 30 a 35 uitquote:Op zondag 9 maart 2014 23:08 schreef LXIV het volgende:
[..]
Wetenschappelijke academici hebben na lange onderzoek vastgesteld dat rokers goedkoper zijn dan niet-rokers.quote:Op zondag 9 maart 2014 23:09 schreef Le_Professeur het volgende:
[..]
En het vroegtijdig beëindigen van het leven.
Nogmaals, bedankt.
Grgr,
De staat.
dat moet wel een sick onderzoek zijn geweestquote:Op zondag 9 maart 2014 23:11 schreef voederbietel het volgende:
[..]
Wetenschappelijke academici hebben na lange onderzoek vastgesteld dat rokers goedkoper zijn dan niet-rokers.
- Omdat het lekker is (ja, itt roken al bij de eerste keer)quote:Op zondag 9 maart 2014 23:09 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Heb het over alcohol. Bijdehandje.
Je eerste alcoholische versnapering is ook echt niet lekker. Slecht voor je lever, slecht voor je geheugen en je kan het echt wel ruiken als iemand drinkt. Denk dat roken en alcohol in dezelfde hoeveelheid ongeveer even schadelijk zijn.quote:Op zondag 9 maart 2014 23:13 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
- Omdat het lekker is (ja, itt roken al bij de eerste keer)
Meer redenen heb ik eigenlijk niet nodig wat als je het verstandig gebruikt wordt je er niet ziek van, krijg je er geen kutconditie van en ga je er niet van stinken. Er zijn dus geen tegenargumenten. Dat maakt dat je weinig argumenten voor nodig hebt.
Sociaal geaccepteerd alcoholisme is anders een grotere last dan een rookverslaving.quote:Op zondag 9 maart 2014 23:13 schreef Tja..1986 het volgende:
Meer redenen heb ik eigenlijk niet nodig wat als je het verstandig gebruikt wordt je er niet ziek van, krijg je er geen kutconditie van en ga je er niet van stinken. Er zijn dus geen tegenargumenten. Dat maakt dat je weinig argumenten voor nodig hebt.
Jup, in de zelfde hoeveelheid wel. Echter zijn er maar weinig rokers die het op een paar eenheden per week kunnen houden en heel veel drinkers die dat wel doen. Zal wat te maken hebben met dat roken lichamelijk verslavend is.quote:Op zondag 9 maart 2014 23:15 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Je eerste alcoholische versnapering is ook echt niet lekker. Slecht voor je lever, slecht voor je geheugen en je kan het echt wel ruiken als iemand drinkt. Denk dat roken en alcohol in dezelfde hoeveelheid ongeveer even schadelijk zijn.
Het gaat om individuele redenen. Ja, ik vind ook dat er veel harder opgetreden zou moeten worden tegen overmatig drankgebruik en de gevolgen daarvan.quote:Op zondag 9 maart 2014 23:16 schreef voederbietel het volgende:
[..]
Sociaal geaccepteerd alcoholisme is anders een grotere last dan een rookverslaving.
Hij zegt wel dat het net gestopt is met blowen hè, als ik geen wiet heb rook ik ook drie keer zoveel.quote:Op zondag 9 maart 2014 23:50 schreef hENKIE8 het volgende:
Ik rookte 2 pakjes shag (50 gram) per week toen ik er echt verslaafd aan was... ongeveer een sigaret per uur was dat ... 9 pakjes per week.. steek je de ene sigaret met de ander aan ofzo? Wtf
kan die maar beter weer beginnen met wiet blowenquote:Op zondag 9 maart 2014 23:51 schreef deadprez het volgende:
[..]
Hij zegt wel dat het net gestopt is met blowen hè, als ik geen wiet heb rook ik ook drie keer zoveel.
dat sowiesoquote:Op zondag 9 maart 2014 23:54 schreef hENKIE8 het volgende:
[..]
kan die maar beter weer beginnen met wiet blowen
dat is wel erg veel; kom zelf hooguit aan 3 denk ik.. koop altijd 2 pakjes shag 50 gr. en 2 pakjes kentquote:Op zondag 9 maart 2014 22:46 schreef road_runner1990 het volgende:
Bij deze...
ik rook per week 9 pakjes shag...
En nu krijg ik van vrienden en familie echt gezeik van heb ik jou daar
ze mogen blij zijn dat ik van de wiet af ben
ze kunnen me alles afpakken maar niet mijn sigaretje...
Klacht:mensen die haten op mijn rookgedrag
Subklacht: mensen die uberhaupt haten op rokers
En terecht!quote:Op zondag 9 maart 2014 22:46 schreef road_runner1990 het volgende:
Bij deze...
ik rook per week 9 pakjes shag...
En nu krijg ik van vrienden en familie echt gezeik van heb ik jou daar
Van de ene slechte gewoonte naar de andere.quote:ze mogen blij zijn dat ik van de wiet af ben
Jij bent dus een junkie?quote:ze kunnen me alles afpakken maar niet mijn sigaretje...
Onterechte klacht. Daarentegen hebben niet-rokers veel goede redenen om te klagen over het asociale gedrag van rokers die met hun verslaving anderen hun gezondheid verpesten en veel overlast veroorzaken. En dat allemaal omdat ze ooit zo dom waren om te beginnen met roken.quote:Subklacht: mensen die uberhaupt haten op rokers
jij snapt er echt niks van; hij is al blij dat ie geen heroine junk is, snap dat danquote:Op maandag 10 maart 2014 00:29 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
En terecht!
[..]
Van de ene slechte gewoonte naar de andere.
[..]
Jij bent dus een junkie?
Wedden dat ze het jou kunnen afpakken? Ze doen het niet maar ze kunnen het wel hoor.
[..]
Onterechte klacht. Daarentegen hebben niet-rokers veel goede redenen om te klagen over het asociale gedrag van rokers die met hun verslaving anderen hun gezondheid verpesten en veel overlast veroorzaken. En dat allemaal omdat ze ooit zo dom waren om te beginnen met roken.
Of grow a pair en stop helemaal met roken.quote:Op maandag 10 maart 2014 00:28 schreef arjan1112 het volgende:
Koop anders een e-cig dat is goedkoper en je gaat er wel wat minder van roken denk ik
Wat een prestatie.quote:Op maandag 10 maart 2014 00:30 schreef arjan1112 het volgende:
[..]
jij snapt er echt niks van; hij is al blij dat ie geen heroine junk is, snap dat dan
Bram je bent echt walgelijkquote:Op maandag 10 maart 2014 00:30 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Of grow a pair en stop helemaal met roken.
Inderdaad net zo sneu dat mensen die troep drinken.quote:Op zondag 9 maart 2014 23:03 schreef road_runner1990 het volgende:
[..]
Komt omdat jullie zo asociaal zijn.quote:Op maandag 10 maart 2014 00:36 schreef arjan1112 het volgende:
Voor iemand die maar een half pakje sigaretten per dag rookt is het véél makkelijker om te stoppen dan voor een echte roker. Maar dat snapt niemand , want rokers zijn tuig waar niemand voor opkomt
iedere groep heeft een belangenbehartiger behalve rokers
iemand die rookt mag je uitsluiten, ridiculiseren en discrimineren, de eerste stappen tot genocide
ow ja joh... waar mag je dan nog wel roken ... alleen in je eigen koopwoning ( geen flat ) waar je alleen woont ?quote:Op maandag 10 maart 2014 00:47 schreef t4rt4rus het volgende:
[..]
Komt omdat jullie zo asociaal zijn.
Als jullie nou eens alleen gingen roken en geen rookwalm verspreiden naar mensen die nog normaal adem willen kunnen halen. Of die gewoon geen stank willen ruiken.
Ja is daar iets mis mee?quote:Op maandag 10 maart 2014 00:50 schreef arjan1112 het volgende:
[..]
ow ja joh... waar mag je dan nog wel roken ... alleen in je eigen koopwoning ( geen flat ) waar je alleen woont ?
quote:Op maandag 10 maart 2014 00:56 schreef arjan1112 het volgende:
Het bevestigd alleen dat anti-rokers intolerante schoften zijn, het gaat niet om de stank, gezondheid of wat voor flutreden dan ook, je mag niet roken omdat je rookt, verder is er geen reden
Denk aan je shag, Arjen, denk aan je shagquote:Op maandag 10 maart 2014 00:56 schreef arjan1112 het volgende:
Het bevestigd alleen dat anti-rokers intolerante schoften zijn, het gaat niet om de stank, gezondheid of wat voor flutreden dan ook, je mag niet roken omdat je rookt, verder is er geen reden
jaaaaquote:Op maandag 10 maart 2014 00:56 schreef arjan1112 het volgende:
quote:Op maandag 10 maart 2014 00:32 schreef arjan1112 het volgende:
[..]
Bram je bent echt walgelijk
Heb je al gesolliciteerd bij het sp heropvoedingskamp voor rokers
Als je ons voor een intolerante schoft uitmaakt doe het dan alsjeblieft met correcte vervoegingen.quote:Op maandag 10 maart 2014 00:56 schreef arjan1112 het volgende:
Het bevestigd bevestigt alleen dat anti-rokers intolerante schoften zijn, het gaat niet om de stank, gezondheid of wat voor flutreden dan ook, je mag niet roken omdat je rookt, verder is er geen reden
Nee, dat is niet nodig. Als de leraren Nederlands meer punten aftrekken voor deze fouten dan leert iedereen het vanzelf wel.quote:Op maandag 10 maart 2014 01:30 schreef arjan1112 het volgende:
Ben jij voor subsidie voor taallessen voor personen zoals ik Bram ?
Dure hobby en dat om je lichaam te beschadigen en anderen tot last te zijn. Gezien de prijs van een pakje shag en de leeftijd van TS is het zo goed als onmogelijk dat hij consistent zoveel rookt, waar haalt hij meer dan 1000 Euro per maand vandaan? En ik maar denken dat een scooter extreme geldverspilling is.quote:Op maandag 10 maart 2014 00:35 schreef Nikmans het volgende:
Hoe de fuck ben je überhaupt ooit aan zo'n aantal gekomen, TS?
Waar baseer jij dat op?quote:Op maandag 10 maart 2014 00:36 schreef arjan1112 het volgende:
Voor iemand die maar een half pakje sigaretten per dag rookt is het véél makkelijker om te stoppen dan voor een echte roker.
Rokers hebben een uiterst asociale gewoonte waarmee ze niet alleen overlast veroorzaken (stank, allergieklachten, ...) maar waarmee ze ook nog eens hun eigen gezondheid en de gezondheid van hun medemensen (in het geval van TS zijn gezinsleden) beschadigt. Jouw stelling is incorrect, rokers hebben wel degelijk een belangenbehartiger en dan ook nog eens een die enorm machtig is: de bedrijven die die troep produceren. Ze smijten met geld om te lobbyen bij overheden, met reclame spam gewone mensen te manipuleren (image) etc.quote:want rokers zijn tuig waar niemand voor opkomt
iedere groep heeft een belangenbehartiger behalve rokers
iemand die rookt mag je uitsluiten, ridiculiseren en discrimineren, de eerste stappen tot genocide
quote:Op maandag 10 maart 2014 01:45 schreef arjan1112 het volgende:
Dat is dat een meningsverschil, ik vind dat het dat je niet mag roken in de bus, trein, horeca en het vliegtuig wel discriminatie is enz
In je eigen woning, indien die woning daadwerkelijk alleen van jou is en anders indien je toestemming krijgt van je huisgenoten. In Nederland overal buiten. Op het kantoor van Voetbal Internationaal.quote:Op maandag 10 maart 2014 00:50 schreef arjan1112 het volgende:
[..]
ow ja joh... waar mag je dan nog wel roken ... alleen in je eigen koopwoning ( geen flat ) waar je alleen woont ?
Het gaat om de trend en om het feit dat de nationale overheden regelmatig door de gezondheidsautoriteiten, naar wie goed wordt geluisterd gezien de grote belangen (waaronder de economische belangen), worden gewezen op de gevolgen van het roken en wat ze allemaal kunnen doen om deze epidemie te bestrijden. Zie http://www.who.int/tobacc(...)/country_profile/en/quote:Op maandag 10 maart 2014 01:51 schreef arjan1112 het volgende:
Aan de andere kant zijn er ook verschillende staten in de VS waar je op veel meer plekken mag roken dan in Nederland, maar ok
Start dan maar alvast met Chinees te leren, het gaat waarschijnlijk wel eventjes duren voordat jij die taal goed onder de knie krijgt.quote:\ als ik wil blijven roken moet ik naar Afrika of China emigreren
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
Kijk eens aan, dan valt dat nog mee. Je kan er nog een redelijk westerse levensstijl aanhouden ook.quote:Op maandag 10 maart 2014 01:54 schreef arjan1112 het volgende:
Gewoon engels met een chinees accent zoals in Hong Kong en Singapore
whaha
Afhankelijk van hoeveel hij draait maar het lijkt me nogal sterk dat hij zoveel pakjes rookt veronderstellende dat hij ofwel naar school gaat ofwel werkt.quote:Op maandag 10 maart 2014 01:52 schreef Bluurgh het volgende:
9 pakjes per week, dan steek je excl 8 uur slaap per nacht om het kwartier een nieuwe op, 16 uur achter elkaar
Nee hoor, dat is helemaal niet subjectief. Het zou discriminatie zijn als niet-rokers wel zouden mogen roken en rokers niet, zowel rokers als niet-rokers mogen niet roken. Er is dus absoluut geen sprake van discriminatie.quote:Op maandag 10 maart 2014 01:45 schreef arjan1112 het volgende:
Dat is dat een meningsverschil, ik vind dat het dat je niet mag roken in de bus, trein, horeca en het vliegtuig wel discriminatie is enz
Op grond waarvan wordt onderscheid gemaakt tussen rokers en niet-rokers? Beide mogen niet roken op die paar plaatsen.quote:Op maandag 10 maart 2014 02:05 schreef arjan1112 het volgende:
[..]
het is wel discriminatie, weet je niet wat 'op welke grond dan ook' betekend?
Precies ditquote:Op zondag 9 maart 2014 22:54 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Pakje chesterfield 6,50 hiero van zondag tot en met donderdag. Op vrijdag en zaterdag iets meer.
heb nog mooie witte tanden (nu poets ik ook 3 a 4 keer per dag)quote:Op zondag 9 maart 2014 23:17 schreef Nikmans het volgende:
9 zakken shag de week? Goddamn TS ik wil niet weten hoe geel (of bruin) jouw tanden inmiddels zijn
Zijn huisgenoten kunnen hem wel verbieden om binnen het huis te roken in verband met hun gezondheid.quote:Op maandag 10 maart 2014 10:04 schreef Frank_Drebin het volgende:
Het heeft inderdaad weinig zin om daar over te zeuren. Zoiets moet vanuit jezelf komen, anders is het per definitie al zinloos. Als jij geen heil ziet in stoppen, dan ga je het ook niet volhouden, mocht je een poging wagen.
Dat contrasteert mooi met jouw donkerkleurige en verschrompelde longen.quote:Op maandag 10 maart 2014 17:52 schreef road_runner1990 het volgende:
[..]
heb nog mooie witte tanden (nu poets ik ook 3 a 4 keer per dag)
Dat lijkt me ook niet meer dan normaal, vreselijk smerig is dat altijd als iemand in huis rookt. Dat trekt overal zo in.quote:Op maandag 10 maart 2014 18:40 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Zijn huisgenoten kunnen hem wel verbiedne om binnen het huis te roken in verband met hun gezondheid.
Ja.quote:Op maandag 10 maart 2014 18:43 schreef Frank_Drebin het volgende:
[..]
Dat lijkt me ook niet meer dan normaal, vreselijk smerig is dat altijd als iemand in huis rookt. Dat trekt overal zo in.
ach ja... 25% van de nederlandse bevolking rooktquote:Op maandag 10 maart 2014 18:41 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Dat contrasteert mooi met jouw donkerkleurige en verschrompelde longen.
Dus toen je nog rookte stond je altijd bij de afzuigkap of op het balkon ????quote:Op maandag 10 maart 2014 18:43 schreef Frank_Drebin het volgende:
[..]
Dat lijkt me ook niet meer dan normaal, vreselijk smerig is dat altijd als iemand in huis rookt. Dat trekt overal zo in.
er zijn maar 770.000 rokers die meer dan 20 sigaretten per dag roken. in NLquote:Op dinsdag 11 maart 2014 21:29 schreef road_runner1990 het volgende:
[..]
ach ja... 25% van de nederlandse bevolking rookt
en ik rook er 50 a 60 hahaquote:Op dinsdag 11 maart 2014 21:32 schreef arjan1112 het volgende:
[..]
er zijn maar 770.000 rokers die meer dan 20 sigaretten per dag roken. in NL
bron jellinek
..
Hoeveel tubes per week?quote:Op maandag 10 maart 2014 17:52 schreef road_runner1990 het volgende:
[..]
heb nog mooie witte tanden (nu poets ik ook 3 a 4 keer per dag)
Dat is toch niet meer te betalen man? of ben je rijk ofzoquote:
ik rook 8 a 9 pakjes pal mall xl zwaar (soms 6 pakjes xxl) 7 euro (xxl rond de 8.60 ofzo)quote:Op dinsdag 11 maart 2014 21:35 schreef arjan1112 het volgende:
[..]
Dat is toch niet meer te betalen man? of ben je rijk ofzo
Kijk toen ik begon met roken koste een pakje Hfl 2,75
Voor jou zijn Gambia 0,70 cent en Cambodja 0,60 cent ( of 5 euro voor een slof ) lokaal merk 0,04 cent.. wel een optie
Neequote:
quote:Op maandag 10 maart 2014 00:32 schreef arjan1112 het volgende:
[..]
Bram je bent echt walgelijk
Heb je al gesolliciteerd bij het sp heropvoedingskamp voor rokers
Waarmee duidelijk is geworden dat de Nederlandse overheid nogal wat steken heeft laten vallen. Er zijn namelijk tal van welvarende landen die het beter doen.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 21:29 schreef road_runner1990 het volgende:
[..]
ach ja... 25% van de nederlandse bevolking rookt
Bij junkies heeft zo'n heropvoedingskamp helaas weinig zin.quote:
Ach Bram, laat het gewoon rustenquote:Op dinsdag 11 maart 2014 22:21 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Bij junkies heeft zo'n heropvoedingskamp helaas weinig zin.
Alles moet VERBOTEN wordenquote:Op dinsdag 11 maart 2014 22:19 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Waarmee duidelijk is geworden dat de Nederlandse overheid nogal wat steken heeft laten vallen. Er zijn namelijk tal van welvarende landen die het beter doen.
Dat blijkt ook uit deze tabel: http://en.wikipedia.org/wiki/Prevalence_of_tobacco_consumption
De Nederlandse overheid werd te gemakszuchtig, dacht dat het wel snor zat toen de cijfers in het verleden even goed waren. Maar ja, 10 jaar lang rookpreventie onder jongeren verwaarlozen en je hebt er flink wat rokers bij voor zo lang die mensen leven. Jammer!
Wat zou de overheid kunnen doen?
- allereerst de accijns fors verhogen, nog meer voor shag en vloeitjes dan voor sigaretten
- roken omheen school verbieden, dat geldt dus ook voor de personeelsleden
- meer de reclame voor tabak aan banden leggen
- beter informeren en meer afschrikken (plaats die plaatjes maar op de verpakkingen)
- aantal verkooppunten beperken, ...
- rookverboden uitbreiden naar parken, stranden, winkelcentra, kleinere kroegen, ...
Dat antirookbeleid werkt blijkt uit de grote veranderingen in de incidentie en prevalentie van roken nadat dergelijk beleid wordt ingevoerd.
Kon roken maar worden verboden, hopelijk ooit in de toekomst maar zo ver zijn we nog niet. Voor nu zou het mooi zijn als de Nederlandse overheid eens haar best zou doen om niet de schlemiel van Europa te zijn. Tot de landen behoren die minstens in de middenmoot staat qua incidentie en prevalentie van roken is niet bepaald iets om trots op te zijn. Tijd om wat kloten te tonen, verhoog die accijns op sigaretten en tabak maar eens flink.quote:
Nee, hij behoort waarschijnlijk wel tot de minderheid van zijn voormalige klas die rookte.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 22:30 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Dus Arjan1112 is waarschijnlijk een VMBO'er.
Arjan is 40 ofzo, toen werd er een stuk meer gerookt.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 22:33 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Nee, hij behoort waarschijnlijk wel tot de minderheid van zijn voormalige klas die rookte.
Blablabla, laat mensen gewoon roken als zij dat willen. Gare fascistquote:Op dinsdag 11 maart 2014 22:25 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Kon roken maar worden verboden, hopelijk ooit in de toekomst maar zo ver zijn we nog niet. Voor nu zou het mooi zijn als de Nederlandse overheid eens haar best zou doen om niet de schlemiel van Europa te zijn. Tot de landen behoren die minstens in de middenmoot staat qua incidentie en prevalentie van roken is niet bepaald iets om trots op te zijn. Tijd om wat kloten te tonen, verhoog die accijns op sigaretten en tabak maar eens flink.
Het zou trouwens ook wel eens iets over de staat van ons onderwijs kunnen zeggen. Er is een zeer duidelijke correlatie tussen enerzijds het opleidingsniveau, de intelligentie, het inkomen etc. en anderzijds het al of niet roken. Onder de mensen die op de lage (V)MBO-niveaus zijn opgeleid rookt een forse meerderheid, onder de mensen die universitair zijn opgeleid rookt een zeer kleine minderheid.
Het zijn de rokers die fascisten zijn - als ik dan toch eventjes meega in jouw fantasietje - , zij schaden willens en wetens anderen hun gezondheid.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 22:41 schreef deadprez het volgende:
[..]
Blablabla, laat mensen gewoon roken als zij dat willen. Gare fascist
Jij verdraait nogal de feiten knul. Ik heb jou toen der tijd al er op gewezen dat jij dit stukje tekst slecht interpreteerde maar dat was uiteraard aan dovemansoren gericht aangezien jijzelf verslaafd bent. Uit dat knipseltje blijkt dat nu een groter deel van de HBO-leerlingen en studenten dan vroeger - in het midden latende wanneer dat vroeger was - rookt in Amsterdam. Geen verrassing aangezien veel jongens en meisjes die vroeger naar een HBO-school zouden zijn gegaan nu naar de universiteit gaan en veel jongens en meisjes die vroeger naar een MBO-school zouden zijn gegaan nu naar een HBO-school gaan.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 22:38 schreef arjan1112 het volgende:
Het zijn ook leugens, onder hoogopgeleide Amsterdamse jongeren word er meer gerookt dan onder laagopgeleiden, heb ik ook weleens een linkje van gepost, maar met Bram valt niet te praten.
Hij is nog iets jonger, zoveel meer mensen rookten niet toen hij naar school ging, daarvoor moet je wat langer terug in de tijd gaan.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 22:35 schreef deadprez het volgende:
[..]
Arjan is 40 ofzo, toen werd er een stuk meer gerookt.
Mwah, volgens mij zijn er ook genoeg onderzoeken geweest waar uit bleek dat meeroken helemaal niet, of nauwelijks schadelijk is.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 23:08 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Het zijn de rokers die fascisten zijn - als ik dan toch eventjes meega in jouw fantasietje - , zij schaden willens en wetens anderen hun gezondheid.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bron?quote:
Gefinancierd door de tabaksproducenten zeker?quote:Op dinsdag 11 maart 2014 23:17 schreef deadprez het volgende:
[..]
Mwah, volgens mij zijn er ook genoeg onderzoeken geweest waar uit bleek dat meeroken helemaal niet, of nauwelijks schadelijk is.
Die farmaceutische bedrijven verdienen meer aan mensen die langdurig chronisch ziek zijn dan aan mensen die 85 jaar niets ernstigs hebben gehad en vervolgens binnen een paar jaar aftakelen (dementie) of plotseling overlijden. Het gaat er helemaal niet om hoe oud je wordt, het gaat er om hoe je oud wordt. Als je op een fijne manier oud wil worden dan moet je gezond leven. Als je rookt dan is de kans fors groter dat je eerst nog maandenlang of jarenlang lijdt aan een gruwelijke ziekte voordat je eindelijk eens mag sterven. Denk aan de gevolgen van longkanker en longemfyseem. Dat is op zich niet zo erg indien de rokers het zelf betalen (wat via accijns te realiseren is), dat rokers ook de gezondheid van anderen schaden is het probleem.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 23:15 schreef arjan1112 het volgende:
Studies die door Big Pharma worden betaald , Bram ? Die als doelstelling hebben dat de mensen zo oud mogelijk worden zodat ze zoveel mogelijk kunnen verdienen ?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |