Waarom? Het is heerlijk weer, lekker touren, geen regen, geen laagstaande zonquote:Op dinsdag 11 maart 2014 12:55 schreef OudeBok het volgende:
Ik heb vandaag gewoon echt geen zin in m'n rijles, staat me niet aan vandaag :s. Heb er for some reason een heel slecht gevoel bij..
Met kleine rijschool heb je bij afnemen van een totaalpakket sneller een probleem als de instructeur niet bevalt. Of als de instructeur ziek is bijvoorbeeld.quote:
Precies hetzelfde hier, alleen drink ik nagenoeg geen koffie. Ging wel heel goed verderquote:Op dinsdag 11 maart 2014 13:29 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Waarom? Het is heerlijk weer, lekker touren, geen regen, geen laagstaande zon![]()
Ik had er vandaag ook een slecht gevoel over; ik was vergeten koffie te drinken (ja echt) en ik was een beetje duf. Maar ondanks mijn dufheid ging het echt bijzonder goed, lekker touren in het zonnetje, langs de boulevard in Katwijk Zee
Goed gedaan! Gefeliciteerd kerel!quote:Op dinsdag 11 maart 2014 14:17 schreef FuryOverkill het volgende:
ik ben 18 februari geslaagd voor mijn rijbewijs, geweldig examen was dat.
had als snel een file parkeer opdracht, ging perfect daarna verder rijden over grote rotonde in utrecht enz.
toen kwamen we bij een grote kruising met een stoplicht, wordt het groen en beginnen er links van me vrachtwagens af te slaan naar rechts, rechtdoor op mijn weg kreeg dus ook groen.
Dus ik zie een flits van koplampen met een noodvaart aankomen tussen het onderstel van de vrachtwagen(de aanhanger) dus ik wacht.
zegt die examinator ja geef maar gas dus hij gas geven en ik gewoon met houvast de rem ingedrukt houden.
knalt er met dik 120 opeens een auto door rood zoals ik al verwachtte, de blik van die examinator is niet te vergeten haha.
dus na dat en al totaal 20 minuten bezig geweest te zijn zij hij, ga maar terug, ik had er waarschijnlijk onder gelegen als je niet remde
dus had ook maar 1 bijzondere verrichting gedaan en toen we terug kwamen zij hij ook, ja je weet het waarschijnlijk al gewoon geslaagd!
en dat na een "snel" week cursusje van maar 7 dagen zonder eerdere lessen of TTT
Wow, dat is echt gigantisch snel. Maar had je dus voor dat je aan je snelcursus begon nul ervaring met autorijden? Als in, nooit eerder stiekem gereden in de auto van je ouders of vrienden?quote:Op dinsdag 11 maart 2014 14:17 schreef FuryOverkill het volgende:
en dat na een "snel" week cursusje van maar 7 dagen zonder eerdere lessen of TTT
Kleine bedrijfjes werken ook gewoon in loondienst. Een rijschool met 3 a 4 instructeurs is veel fijner en persoonlijker. Die grote zien je als 1 van de 1000 klanten en behandelen misschien niet zo persoonlijk. Een kleine rijschool bouw je een veel meer persoonlijke band mee op denk ik.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 14:06 schreef NikkelCobalt het volgende:
[..]
Met kleine rijschool heb je bij afnemen van een totaalpakket sneller een probleem als de instructeur niet bevalt. Of als de instructeur ziek is bijvoorbeeld.
En ik heb het gevoel dat daar de geldkloppers zitten. Met iemand in loondienst heb je dat minder denk ik, die krijgt z'n geld toch wel. (Zeggen dat er meer lessen nodig zijn omdat de skivakantie wat duurder uit viel)
Al zijn er absoluut ook voordelen hoor! Zou m.i. een afweging moeten zijn.
Ik had een weddenschap met mn vader, als je niet rookt tot je 18e en daarna ook niet krijg je van mij je rijbewijs, dus ik moest wachten tot tegen mijn 18e jaar aan en toen heb ik bij een rijschool een spoedcursus gedaan á 1900 euro zoiets.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 15:48 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Wow, dat is echt gigantisch snel. Maar had je dus voor dat je aan je snelcursus begon nul ervaring met autorijden? Als in, nooit eerder stiekem gereden in de auto van je ouders of vrienden?
Dan vind ik in 7 dagen cursusje doen en meteen slagen best wel extreem netjes ja... Hoeveel uur les heb je dan gehad in die 7 dagen?
Je bouwt een band op met je instructeur natuurlijk.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 15:52 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Kleine bedrijfjes werken ook gewoon in loondienst. Een rijschool met 3 a 4 instructeurs is veel fijner en persoonlijker. Die grote zien je als 1 van de 1000 klanten en behandelen misschien niet zo persoonlijk. Een kleine rijschool bouw je een veel meer persoonlijke band mee op denk ik.
toffe gozerquote:Op dinsdag 11 maart 2014 16:37 schreef OudeBok het volgende:
Bij mijn instructeur is er ergens wel een soort 'vertrouwens'band opgebouwd wat dat betreft. EN hij is sowieso heel erg begaan met z'n leerlingen. Met eentje ging 't niet zo lekker op persoonlijk gebied en financieel gebied door omstandigheden. Heeft 'ie toen 10 lessen cadeau gegeven, om d'r een beetje een hart onder de riem te steken.
In mijn geval les ik op krediet. Hij durft dat wel met me aan, hij weet ook dat 'ie 't geld gewoon krijgt. Ik heb geen geld om elke week 100 euro te betalen, maar betaal elke maand wat ik kan missen tot ik de rekening recht heb getrokken. Werkt perfect. Oh ja, tegen een rentepercentage van 0%.
Het lijkt mij heel moeilijk om zo lang achter elkaar te lessen!quote:Op dinsdag 11 maart 2014 16:04 schreef FuryOverkill het volgende:
[..]
Ik had een weddenschap met mn vader, als je niet rookt tot je 18e en daarna ook niet krijg je van mij je rijbewijs, dus ik moest wachten tot tegen mijn 18e jaar aan en toen heb ik bij een rijschool een spoedcursus gedaan á 1900 euro zoiets.
ik had op 6 december 2013 mijn auto theorie gedaan en in een keer geslaagd.
ik heb wel 2 keer in een vriend van me zn seat ibizatje gereden, een benzine dus dat was een drama en ik me helemaal drukmaken haha.
dus toen ik begon aan die week stapte ik in een hagelnieuwe VW polo uit 2014 met 2400km op de teller, nog geeneens ingereden maar reed perfect en soepel.
na een dag of 2 kon ik volledig schakelen, hellingen, terugschakelen, opschakelen de hele rambam m.b.t. de auto ging gewoon al makkelijk.
de laatste 5 dagen heb ik alleen gefocust op speciale verrichtingen, rotondes, kruisingen, invoegen/uitvoegen en dergelijke.
ik heb van maandag t/m zaterdag van 8;00 tot 16:00 in de auto gezeten met een andere kandidaat en we wisselde om de 2 uur of om het uur af met rijden en achterin zitten.
tussendoor 2x pauze zoiets.
ik heb op de zaterdag nog even "voor de lol" naar amsterdam gereden omdat ik alles wel kende zowat.
toen die dinsdag daarna nog van 9 tot 14 gelest en achteringezeten en toen examen
ik raad een spoedcursus ook aan als je snel je rijbewijs wilt halen, niet die herhalingen van vorige lessen omdat je 6 of 7 dagen achterelkaar door knalt.
je kan ook nog 2 of 3 dagen rij simulator doen maar dat vondt ik wel onzin.
die TTT was ook niet echt bijzonder, beetje het CBR spekken voor een vrijstelling van verrichtingen, als ik het halverwege kan dan kan ik het op het examen sowieso wel dacht ik toen ook.
totaal heb ik iets van 30 uur daadwerkelijk gereden en voor de rest achterin gezeten, ik wilde ook echt ongelofelijk graag autorijden en had een geweldige instructeur die net 21 was geworden dus een en al lol maar we leerde en lette wel goed op als het nodig was en hij ook, voor mij dus ideaal.
als je twijfelachtig bent of onzeker kan het wel veel zijn in een keer maar ik vond het echt leuk dus ging het me ook gemakkelijk af.
(je bent wel helemaal gaar na die week rijlessen maar de voldoening is groter als je het haalt)
(btw. ik heb wel een intro lesje gehad maar dat stelde helemaal niks voor en was simpelweg rondjesrijden door de polder waar nog geen vogel is.... ik vond het ook een beetje te voorzichtig, ik kon wel al rijden e.d. maargoed uiteindelijk is alles goed gekomen)
In geval van ziekte heb je inderdaad gelijk, maar ik kan eenieder afraden om meteen met een pakket te beginnen. Beter 1 of 2 lessen eerst los betalen om te kijken of de instructeur je bevalt.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 14:06 schreef NikkelCobalt het volgende:
Met kleine rijschool heb je bij afnemen van een totaalpakket sneller een probleem als de instructeur niet bevalt. Of als de instructeur ziek is bijvoorbeeld.
Grote rijscholen hebben veel meer kosten waardoor zij juist geneigd zijn je meer lessen aan te smeren dan nodig is. Daarnaast is het zeker niet zo gemakkelijk als ''die krijgt zijn geld toch wel''. Als een instructeur iedereen zo snel mogelijk zou laten slagen, zouden grote rijscholen veel minder omzet draaien. Grote rijscholen zitten daarnaast ook nog eens (soms) vast aan targets voor bonussen. Mijn rijinstructeur kreeg bijvoorbeeld een X bedrag als hij X aantal leerlingen in 1x liet slagen, met als gevolg dat instructeurs de leerlingen minder snel laten opgaan voor het praktijkexamen.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 14:06 schreef NikkelCobalt het volgende:
En ik heb het gevoel dat daar de geldkloppers zitten. Met iemand in loondienst heb je dat minder denk ik, die krijgt z'n geld toch wel. (Zeggen dat er meer lessen nodig zijn omdat de skivakantie wat duurder uit viel)
Gefeliciteerd! Echt tof om zo snel je rijbewijs te halen. Ik zou het zelf niet kunnen ivm het verlies aan concentratie, mijn concentratie nam geleidelijk al af na 1 lesuur, laat staan de hele dag moeten rijden.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 16:04 schreef FuryOverkill het volgende:
[..]
Ik had een weddenschap met mn vader, als je niet rookt tot je 18e en daarna ook niet krijg je van mij je rijbewijs, dus ik moest wachten tot tegen mijn 18e jaar aan en toen heb ik bij een rijschool een spoedcursus gedaan á 1900 euro zoiets.
ik had op 6 december 2013 mijn auto theorie gedaan en in een keer geslaagd.
ik heb wel 2 keer in een vriend van me zn seat ibizatje gereden, een benzine dus dat was een drama en ik me helemaal drukmaken haha.
dus toen ik begon aan die week stapte ik in een hagelnieuwe VW polo uit 2014 met 2400km op de teller, nog geeneens ingereden maar reed perfect en soepel.
na een dag of 2 kon ik volledig schakelen, hellingen, terugschakelen, opschakelen de hele rambam m.b.t. de auto ging gewoon al makkelijk.
de laatste 5 dagen heb ik alleen gefocust op speciale verrichtingen, rotondes, kruisingen, invoegen/uitvoegen en dergelijke.
ik heb van maandag t/m zaterdag van 8;00 tot 16:00 in de auto gezeten met een andere kandidaat en we wisselde om de 2 uur of om het uur af met rijden en achterin zitten.
tussendoor 2x pauze zoiets.
ik heb op de zaterdag nog even "voor de lol" naar amsterdam gereden omdat ik alles wel kende zowat.
toen die dinsdag daarna nog van 9 tot 14 gelest en achteringezeten en toen examen
ik raad een spoedcursus ook aan als je snel je rijbewijs wilt halen, niet die herhalingen van vorige lessen omdat je 6 of 7 dagen achterelkaar door knalt.
je kan ook nog 2 of 3 dagen rij simulator doen maar dat vondt ik wel onzin.
die TTT was ook niet echt bijzonder, beetje het CBR spekken voor een vrijstelling van verrichtingen, als ik het halverwege kan dan kan ik het op het examen sowieso wel dacht ik toen ook.
totaal heb ik iets van 30 uur daadwerkelijk gereden en voor de rest achterin gezeten, ik wilde ook echt ongelofelijk graag autorijden en had een geweldige instructeur die net 21 was geworden dus een en al lol maar we leerde en lette wel goed op als het nodig was en hij ook, voor mij dus ideaal.
als je twijfelachtig bent of onzeker kan het wel veel zijn in een keer maar ik vond het echt leuk dus ging het me ook gemakkelijk af.
(je bent wel helemaal gaar na die week rijlessen maar de voldoening is groter als je het haalt)
(btw. ik heb wel een intro lesje gehad maar dat stelde helemaal niks voor en was simpelweg rondjesrijden door de polder waar nog geen vogel is.... ik vond het ook een beetje te voorzichtig, ik kon wel al rijden e.d. maargoed uiteindelijk is alles goed gekomen)
Niet mijn ervaring ;-) Denk ook niet dat dat een zelfstandige per definitie leuker zou zijn, maar dat is per persoon. Weet ook dat er zowel zelfstandigen als loondiensters rondrijden die studentes seksueel intimideren.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 15:52 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Een kleine rijschool bouw je een veel meer persoonlijke band mee op denk ik.
Zo zullen er idd aan beide kanten wel rotte appels/geldkloppers tussen zitten. Maar denk niet dat je kunt zeggen dat zelfstandig beter is dan grote rijschool. Vandaar dat ik vroeg waarom je het zo aanraad, lezen hier veel mensen mee natuurlijkquote:Op dinsdag 11 maart 2014 17:10 schreef PizzaMizza het volgende:
Maar goed, nogmaals, het verschilt wel per geval.
Joh, benen van vrouwen aanraken enz doet volgens mij 80% van de instructeursquote:Op dinsdag 11 maart 2014 20:13 schreef NikkelCobalt het volgende:
Weet ook dat er zowel zelfstandigen als loondiensters rondrijden die studentes seksueel intimideren.
Ik denk dat je over het algemeen wel beter terecht kan bij een zelfstandige dan bij een grote rijschool. Alleen, als jij de rijinstructeur van een grote rijschool goed kent, dan is het weer een ander verhaal. Als die zelfstandige schreeuwt op je(zoals mijn eerste rijinstructeur) dan is ie niet aan te raden itt een grote rijschool waar je kan klagen bij de baas.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 20:13 schreef NikkelCobalt het volgende:
Zo zullen er idd aan beide kanten wel rotte appels/geldkloppers tussen zitten. Maar denk niet dat je kunt zeggen dat zelfstandig beter is dan grote rijschool. Vandaar dat ik vroeg waarom je het zo aanraad, lezen hier veel mensen mee natuurlijk
Wat? Hier ben ik niet mee bekend.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 20:13 schreef NikkelCobalt het volgende:
Weet ook dat er zowel zelfstandigen als loondiensters rondrijden die studentes seksueel intimideren.
Wtf? waarom wordt zoiets gedaanquote:Op dinsdag 11 maart 2014 20:23 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Joh, benen van vrouwen aanraken enz doet volgens mij 80% van de instructeurs
Zelf heb ik mijn theorie geleerd tijdens de rijlessen, dan kan je je een beetje inbeelden wat je in de praktijk zou doen. Dus persoonlijk zou ik jouw volgorde niet fijn vinden.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 20:21 schreef Rockiejj het volgende:
Zo! 16 april gaat mijn eerste rijles plaatsvinden!
Theorie examen heb ik 31 maart
Theorie halen voordat je rijlessen neemt, heeft z'n voordelen. Zelfde geldt voor theorie halen tijdens rijlessenquote:Op dinsdag 11 maart 2014 20:50 schreef ajacied4lf het volgende:
[..]
Zelf heb ik mijn theorie geleerd tijdens de rijlessen, dan kan je je een beetje inbeelden wat je in de praktijk zou doen. Dus persoonlijk zou ik jouw volgorde niet fijn vinden.
Zoals jij inderdaad aangeeft, heeft het allebei zo zijn voordelen. Ik heb het er met mijn rij-instructeur over gehad en die gaf aan dat het allebei kon, maar dat dit voor mij het handigste was.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 21:00 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
Theorie halen voordat je rijlessen neemt, heeft z'n voordelen. Zelfde geldt voor theorie halen tijdens rijlessen
Voordelen voordat je rijles neemt:
- Je weet vanaf de eerste les al hoe de verkeersregels/borden in elkaar zitten(althans, je hebt een basis, in de praktijk vergeet je een bord of regel nog wel eens);
- Je kan zo snel mogelijk beginnen met opgaan voor praktijk;
Voordelen tijdens de periode waarin je rijlessen neemt:
- In je eerste lessen doe je al praktijkervaring op waardoor je sommige theorievragen gewoon vlot kan beantwoorden waardoor je theorie-examen makkelijker wordt;
Ik heb zelf mijn theorie gehaald tijdens de periode waarin ik rijlessen nam. Achteraf had ik liever eerst mijn theorie gedaan, omdat ik de rijlessen beter zou kunnen benutten als ik al meteen alles wist. Soms moest mijn instructeur namelijk nog dingen uitleggen die pure theorie waren(zoals sommige borden of het stoppen voor een treinspoor zolang de auto voor je het spoor nog niet volledig is gepasseerd).
Klopt inderdaad. De een vindt manier een fijn, de ander gaat voor manier twee.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 21:00 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
Theorie halen voordat je rijlessen neemt, heeft z'n voordelen. Zelfde geldt voor theorie halen tijdens rijlessen
Voordelen voordat je rijles neemt:
- Je weet vanaf de eerste les al hoe de verkeersregels/borden in elkaar zitten(althans, je hebt een basis, in de praktijk vergeet je een bord of regel nog wel eens);
- Je kan zo snel mogelijk beginnen met opgaan voor praktijk;
Voordelen tijdens de periode waarin je rijlessen neemt:
- In je eerste lessen doe je al praktijkervaring op waardoor je sommige theorievragen gewoon vlot kan beantwoorden waardoor je theorie-examen makkelijker wordt;
Ik heb zelf mijn theorie gehaald tijdens de periode waarin ik rijlessen nam. Achteraf had ik liever eerst mijn theorie gedaan, omdat ik de rijlessen beter zou kunnen benutten als ik al meteen alles wist. Soms moest mijn instructeur namelijk nog dingen uitleggen die pure theorie waren(zoals sommige borden of het stoppen voor een treinspoor zolang de auto voor je het spoor nog niet volledig is gepasseerd).
Omdat die 18 jarige meiden er niks van durven te zeggen. En als ze wel wat zeggen stopt zo'n man er mee, bij dat meisje dan, en vervolgens doet hij het weer bij alle meisjes die er niks van zeggen. Niemand die ooit aangifte gaat doen van "benen aanraken"..quote:
Sorry, vind niet dat je een punt hebt. Het is jouw mening :-) Volgens mij is het ook op geen enkele manier aan te tonen dat je bij de één beter uit bent. Verschil in kwaliteit heb je natuurlijk overal.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 20:46 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
Ik denk dat je over het algemeen wel beter terecht kan bij een zelfstandige dan bij een grote rijschool.
Tja, triest dat het gebeurt. Hier wat voorbeelden van topics hier:quote:Wat? Hier ben ik niet mee bekend.
[..]
Wtf? waarom wordt zoiets gedaan
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)-autorijlessen.dhtmlquote:Hij zegt telkens schat en schoonheid
Triest zeg. Dat zoiets wordt gedaan, is ronduit belachelijk. Nu zit ik natuurlijk met de vraag of mijn instructeur zoiets zou hebben gedaan, maar ik hoop van niet.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 21:12 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Omdat die 18 jarige meiden er niks van durven te zeggen. En als ze wel wat zeggen stopt zo'n man er mee, bij dat meisje dan, en vervolgens doet hij het weer bij alle meisjes die er niks van zeggen. Niemand die ooit aangifte gaat doen van "benen aanraken"..
Het is inderdaad mijn mening. Daarom zeg ik ook: ik denk, en niet ik weet zeker.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 21:33 schreef NikkelCobalt het volgende:
Sorry, vind niet dat je een punt hebt. Het is jouw mening :-) Volgens mij is het ook op geen enkele manier aan te tonen dat je bij de één beter uit bent. Verschil in kwaliteit heb je natuurlijk overal.
Niet te geloven. Geen hond die er wat aan doet? Tegenwoordig hebben we op elke hoek een vrouwenemancipatie-organisatie, laten ze dan zoiets aanpakken ipv alleen maar mannen uitbuiten.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 21:33 schreef NikkelCobalt het volgende:
Tja, triest dat het gebeurt. Hier wat voorbeelden van topics hier:
MIS / Aangifte van verkrachting, wat nu?
R&P / rij-instructeur moet formeel blijven?
quote:
Hij zegt telkens schat en schoonheid
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)-autorijlessen.dhtml
Wat moet eraan gedaan worden, dan?quote:Op dinsdag 11 maart 2014 22:56 schreef PizzaMizza het volgende:
Niet te geloven. Geen hond die er wat aan doet? Tegenwoordig hebben we op elke hoek een vrouwenemancipatie-organisatie, laten ze dan zoiets aanpakken ipv alleen maar mannen uitbuiten.
Het is ook grotendeels random, dat je telkens goed of iets minder goed scoort bij proefexamens zegt vrij weinig denk ik. Natuurlijk is er een verschil tussen falen met 10 fouten of telkens 2/3 fouten halen, dat laatste zegt natuurlijk dat je goed bezig bent. Maar je moet maar net pech hebben dat je op het 'echte' examen een stel van die domme vragen tegenkomt die je de das om doen.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 22:35 schreef Braddie het volgende:
Dus, mijn theorie examens gaan allemaal goed
Ik zat een half uurtje terug voor de gein na 2 dagen pauze weer een examen te maken, en ik slaag voor het onderdeel waar ik 5 vragen fout mag hebben met 0! fouten!
Dus ik dacht NICE! Ik heb een examen gewoon volledig foutloos gehaald, nee hoor... 1 fout teveel bij gevaarherkenning
Gelukkig heb ik nog 3 weken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |