abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_94730501
Ik ben zelf niet zo een prater, maar toch wil ik graag van andere mensen de mening of tips horen, vandaar dat ik mijn verhaal hier post.
Ik heb 3 weken geleden aangifte gedaan van verkrachting, tegen mijn rij-instructeur. Ook de rijschool zelf is op de hoogte, en heeft hem direct op non-actief gezet. Officieel rijdt hij dus niet meer namens de rijschool, maar ik weet wel dat hij nog lesgeeft en met leerlingen rijdt, alleen dan met een 'L'-bordje, zonder naam van de rijschool.

Nu is mijn vraag of dit mag, of dat de politie iets kan doen om hem niet meer te laten rijden, omdat er een aangifte tegen hem loopt? Of mag hij gewoon blijven rijden als instructeur?

Ook vraag ik mij af of ik het CBR kan/moet inlichten, zodat hij zijn pasje daarvan moet inleveren en op dat terrein niet meer mag komen? Of is dit iets wat de politie moet onderzoeken (ik vindt dat ze vrij langszaam zijn in het onderzoek en ben nu dus zelf aan het bedenken wat ik kan doen, aangezien mijn boosheid nu eindelijk begint op te komen)?

Hij is zelf nog niet verhoord, zal de komende dagen/weken wel gebeuren, en daar wordt ik dan wel van op de hoogte gehouden.
Ik hoop dat ik hier serieuze reacties op krijg, en alvast bedankt voor de tips en het meedenken.

Groeten Minami
pi_94730586
Ik weet trouwens niet of ik dit hier in het goede topic heb gepost (recht/psychologie?), anders mag het ook verplaatst worden.
pi_94730700
Op zich goed dat ze nog niks tegen hem doen, je bent onschuldig totdat het tegendeel is bewezen en op smaad zit niemand te wachten.
Niet dat je het hoeft te vertellen, maar in hoeverre was het verkrachting, aangezien tongzoenen ook al verkrachting is.
pi_94730708
Zijn werkgever kan besluiten om hem uit zijn functie te zetten, maar als hij als zelfstandige verder gaat kun je daar weinig tegen doen. Hij is tenslotte ook nog niet veroordeeld.
pi_94730908
*Adames; dat houd ik liever voor me, ik denk niet dat het veel invloed heeft op dit topic.

*Dennis101; zijn werkgever heeft hem ook op non-actief gezet, wat mij ook meteen rust gaf. Totdat ik hem zag rijden met een andere leerling, en hij dus onder zijn eigen naam verder rijdt.
Er is dus geen mogelijkheid dat hij als instructeur niet meer kan/mag rijden, totdat het onderzoek afgerond is?
pi_94731003
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2011 20:23 schreef Minami het volgende:
*Adames; dat houd ik liever voor me, ik denk niet dat het veel invloed heeft op dit topic.

*Dennis101; zijn werkgever heeft hem ook op non-actief gezet, wat mij ook meteen rust gaf. Totdat ik hem zag rijden met een andere leerling, en hij dus onder zijn eigen naam verder rijdt.
Er is dus geen mogelijkheid dat hij als instructeur niet meer kan/mag rijden, totdat het onderzoek afgerond is?
Nee.
pi_94731088
quote:

Nauwelijks nee en begrijpelijk.
  maandag 28 maart 2011 @ 20:27:19 #8
157634 Civilian
Better safe than Sony
pi_94731174
Mjah niet dat ik jou niet geloof hoor TS. Maar ik vind 't wel goed dat de politie niet gelijk actie ondernemen. Er wordt vaak genoeg een valse aangifte gedaan voor verkrachting en als zo'n persoon dan toch onschuldig blijkt te zijn is z'n leven wel een beetje overhoop gegooid :)

Dus dikke kans dat ze niks doen tot 'n verhoor
I'm not good with advice.. Can i interest you in a sarcastic comment?
pi_94731201
quote:
Je bent hier op FOK! volledig anoniem dus dat kan je toch gewoon vertellen?
  maandag 28 maart 2011 @ 20:29:27 #10
330125 Hans_van_Baalen
Zondag naar de kerk
pi_94731332
quote:
2s.gif Op maandag 28 maart 2011 20:27 schreef dWc_RuffRyder het volgende:

[..]

Je bent hier op FOK! volledig anoniem dus dat kan je toch gewoon vertellen?
Zodra de rechtzaak komt is het in principe openbaar voor iedereen die er interesse in heeft.
pi_94731660
*Civilian; Ik begrijp ook inderdaad dat de politie niet meteen actie onderneemt, alleen zelf zou ik graag meteen resultaat zien en is het afwachten op het onderzoek (wat maanden zal duren) toch wel heel slopend. Iig bedankt voor je reactie.
pi_94732074
Onschuldig tot het tegendeel is bewezen.

Je gaat geen mensen straffen die niet schuldig zijn.
pi_94733916
Wat een verschrikkelijk iets wat hij jou heeft aangedaan!

Rijleraren zijn echt vaak zeer nare mannen! Ik werd aangerand door eentje en zo heb ik meerdere verhalen gehoord over dit soort grensoverschrijdend gedrag van vriendinnen. Goed dat zijn werkgever het opgepakt heeft, bij mij gebeurde dat ook, hij werd ontslagen. Daarna heb ik hem niet meer rond zien rijden gelukkig.

Hoewel het niet jouw taak is, vind ik wel dat je -als je het wil- het CBR er over op kan bellen of een brief kunt schrijven. Of ze hem echt op non-actief kunnen en willen zetten weet ik niet, maar mogelijk kunnen ze zijn certificering tijdelijk intrekken. En misschien nog eens contact op nemen met zijn rijschool: mogelijk is zijn lesauto (deels) van de rijschool en doet hij dit illegaal.

Sterkte!
pi_94737860
quote:
13s.gif Op maandag 28 maart 2011 21:07 schreef aloe_vera het volgende:
Wat een verschrikkelijk iets wat hij jou heeft aangedaan!

Rijleraren zijn echt vaak zeer nare mannen! Ik werd aangerand door eentje en zo heb ik meerdere verhalen gehoord over dit soort grensoverschrijdend gedrag van vriendinnen. Goed dat zijn werkgever het opgepakt heeft, bij mij gebeurde dat ook, hij werd ontslagen. Daarna heb ik hem niet meer rond zien rijden gelukkig.

Hoewel het niet jouw taak is, vind ik wel dat je -als je het wil- het CBR er over op kan bellen of een brief kunt schrijven. Of ze hem echt op non-actief kunnen en willen zetten weet ik niet, maar mogelijk kunnen ze zijn certificering tijdelijk intrekken. En misschien nog eens contact op nemen met zijn rijschool: mogelijk is zijn lesauto (deels) van de rijschool en doet hij dit illegaal.

Sterkte!
Jij bent echt volledig geschift,sorry hoor. Maar zolang hij niet schuldig verklaard is moet je vooral niet zijn naam overal zwartmaken. Tenzij je zelf een aanklacht aan je broek wil wegens smaad en laster en je een claim kan verwachten omdat hij zijn beroep niet meer kan uitvoeren als blijkt dat hij onschuldig is

Ik zal je vader aanklagen voor pedo praktijken, oke het is niet bewezen maar ik ga het op jullie deur schrijven.... oooh hij is niet schuldig, nouja jammer dan dat dit toch gevolgen gaat hebben dat het bekend is gemaakt
pi_94738621
Dank je voor het compliment :P

Ok, misschien gaat het cbr inlichten te ver en is dat smaad, dan nog: het ligt eraan hoe je zoiets brengt. Je kunt het cbr ook mailen met alleen de vraag of iemand zijn lesbevoegdheid ontnomen kan worden in dit soort gevallen. Zonder namen te noemen dus. Mogelijk is die lul van een rijinstructeur op dit moment helemaal niet toegestaan om toch les te blijven geven volgens zijn bevoegdheid die ie krijgt van het cbr. Zo gek is het toch niet om te vragen naar de regels die het cbr aan zichzelf en hun bevoegde rijinstructeurs oplegt?

En de rijschool heeft hem al op non-actief gezet dus ze weten wat er speelt en dan rijdt hij nog in -mogelijk- hun auto rond? En steelt hij de klanten van zijn oude rijschool dus eigenlijk? Dat melden bij de rijschool, dat is volgens mij geen smaad hoor...
pi_94739110
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2011 22:01 schreef admiraal_anaal het volgende:

[..]

Jij bent echt volledig geschift,sorry hoor. Maar zolang hij niet schuldig verklaard is moet je vooral niet zijn naam overal zwartmaken. Tenzij je zelf een aanklacht aan je broek wil wegens smaad en laster en je een claim kan verwachten omdat hij zijn beroep niet meer kan uitvoeren als blijkt dat hij onschuldig is

Ik zal je vader aanklagen voor pedo praktijken, oke het is niet bewezen maar ik ga het op jullie deur schrijven.... oooh hij is niet schuldig, nouja jammer dan dat dit toch gevolgen gaat hebben dat het bekend is gemaakt
Als het blijft bij de melding aan CBR dat je een aanklacht hebt ingediend om die reden is er weinig aan de hand toch?
  maandag 28 maart 2011 @ 22:21:33 #17
273430 HalvinCarris
Weet iemand waar HalvinCarris?
pi_94739415
Rijschool 69 anyone?
Op maandag 18 januari 2010 14:11 schreef Mint_Clansell het volgende:
Username: HalvinCarris
Hoe simpel kun je zijn om gewoon de eerste letter van de voor- en achternaam om te draaien? :')
  Vis een optie? maandag 28 maart 2011 @ 22:31:34 #18
70532 loveli
N
pi_94740192
Bij een centraal orgaan een melding neerleggen kan geen kwaad. Mocht blijken dat er ooit eerder sprake is geweest van bv seksuele intimidatie, dan kan de betreffende instantie deze melding aan het dossier toevoegen. Bij de meeste beroepsgroepen is er een soort overkoepelende organisatie waar klachten gemeld kunnen worden.
crap in = crap out
pi_94889032
waarom vertel jre niet over de verkrachting, het zal wel meevallen hoor anders treden ze wel eerder op
juistja
pi_94889358
als je gaat aanklagen, neem dan gelijk een advocaat en vraag die om advies wat te doen en wat niet. ga nu niet meer op je iegen houtje lopen doen, kan je nog veel ellende mee krijgen in en rechtzaak. zorg dat je hem tijdens de rechtzaak pakt.
pi_94889809
Volgens mij moet hij eerst gearresteerd worden en in staat van beschuldiging gesteld, voordat er op juridische niveau sprake kan zijn van enige verbod op bepaalde activiteiten. En dat moet de rechter opleggen ivm borgtocht voorwaarden? Ik weet het niet zeker vandaar de vraagteken....:D
pi_95062258
Waarom iedereen zo moelijk. Als iemand het ooit probeert om mij zo iets aan te doen. dan pak ik hem bij zijn keel en laat hem stikken of ik steek hem dood met een mes ofzo, en dan maak ik hem langzaam en pijnlijk af.

maar bij mij doen ze het niet zo snel omdat...

1. ik ben een man
2. aleen al als ze het proberen is het al de laatse keer dat ze de daglicht hebben gezien.
  dinsdag 5 april 2011 @ 11:38:27 #23
157634 Civilian
Better safe than Sony
pi_95063104
quote:
10s.gif Op dinsdag 5 april 2011 11:16 schreef Crystalmethharddrugs het volgende:
Waarom iedereen zo moelijk. Als iemand het ooit probeert om mij zo iets aan te doen. dan pak ik hem bij zijn keel en laat hem stikken of ik steek hem dood met een mes ofzo, en dan maak ik hem langzaam en pijnlijk af.

maar bij mij doen ze het niet zo snel omdat...

1. ik ben een man
2. aleen al als ze het proberen is het al de laatse keer dat ze de daglicht hebben gezien.
Internetheld :')
I'm not good with advice.. Can i interest you in a sarcastic comment?
pi_95064016
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2011 11:38 schreef Civilian het volgende:

[..]

Internetheld :')
Wat internet held? Dus jij denk dat ik het niet meen wat ik hier schreef? Maar ik weet wel beter, omdat ik weet dat iedereen dat zal doen met een normaal verstand?

Kom op zeg jij laat je eigen toch ook niet verkrachten zonder dat jij wat terug doet? dacht het niet he? teminsten dat lijkt me want anders ben je echt dom. Ik vind niet zo snel dingen dom. Maar als iemand het pikt dat ie word aangerand of verkracht dan ben je dom. kom op zeg dat moet ernsige gevolgen hebben voor de dader desnoods vermoord je zo iemand met je vingers. Ik zou er alles aan doen om zo iemand om te brengen. Dat is wat ik hier mee wil zegen. Desnoods een paar jaar in de bak interseert mij dan ook niet.
pi_95064088
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2011 12:00 schreef Crystalmethharddrugs het volgende:

[..]

Wat internet held? Dus jij denk dat ik het niet meen wat ik hier schreef? Maar ik weet wel beter, omdat ik weet dat iedereen dat zal doen met een normaal verstand?

Kom op zeg jij laat je eigen toch ook niet verkrachten zonder dat jij wat terug doet? dacht het niet he? teminsten dat lijkt me want anders ben je echt dom. Ik vind niet zo snel dingen dom. Maar als iemand het pikt dat ie word aangerand of verkracht dan ben je dom. kom op zeg dat moet ernsige gevolgen hebben voor de dader desnoods vermoord je zo iemand met je vingers. Ik zou er alles aan doen om zo iemand om te brengen. Dat is wat ik hier mee wil zegen. Desnoods een paar jaar in de bak interseert mij dan ook niet.
Over dom gesproken. Sowieso, get real, jij bent een (sterke) vent, het ligt nogal anders als vrouw. Maar dat had je natuurlijk ook zelf wel kunnen bedenken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')