Ik ook.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 17:31 schreef housesoftheholy het volgende:
[..]
Ik word misselijk bij de gedachte aan je zweterige vetrollen
ok ik wachtquote:Op dinsdag 11 maart 2014 17:37 schreef TARDIS. het volgende:
[..]
Ik kom naar je toe voor een echte boks, puur voor deze gif.
Dan nog zwijgen van mijn onsmakelijke geuren bij het boeren.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 17:31 schreef housesoftheholy het volgende:
[..]
Ik word misselijk bij de gedachte aan je zweterige vetrollen
Wij eten ook echt wel eens ongezond, het is niet altijd gezond puur en alleen omdat iets wat lekker is ook wel eens ongezond kan zijn, we willen natuurlijk geen orthorexia nervosa gaan creëren.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 17:30 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Ik zal eens kijken naar die links maar biologische groenten en vruchten zijn helaas toch wel erg duur en zoals ik al aangaf koop ik bijna niets van voeding wat bewerkt is buiten een aantal basisproducten (brood, geitenkaas, kwark, sambal).
En wij eten volkorenbrood van de supermarkt of de markt.quote:Warme bakker vs. supermarkt: 1-1
Brood van de warme bakker heeft een vergelijkbare voedingswaarde als brood uit de supermarkt. Brood is in feite een heel eenvoudig product gemaakt op basis van tarwe, water, gist, zout en suiker en het zijn die ingrediënten die de voedingswaarde van een brood bepalen.
Natuurlijk zal er wel een verschil zijn tussen de ene soort tarwe en de andere, maar daar staat of valt de voedingswaarde van je brood niet mee.
Het type brood is op dat vlak véél doorslaggevender. Volkorenmeel of voltarwemeel is gezonder door de aanwezigheid van mineralen, vitamines en voedingsvezels. Die stoffen vind je enkel en alleen in zemelen.
http://www.radio2.be/inspecteur-decaluwe/ons-dagelijks-brood
Heb je die pagina's zelf wel gelezen?quote:
Ach, je bent gewoon een troll, is wel weer leuk geweestquote:Op dinsdag 11 maart 2014 17:43 schreef capuchon_jongen het volgende:
[..]
Dan nog zwijgen van mijn onsmakelijke geuren bij het boeren.
Dan heb je niet goed gelezen, wij eten 5 keer in de week vlees/vis en 2 dagen vegetarisch.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 17:56 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Heb je die pagina's zelf wel gelezen?
In de eerste link lees ik al meteen
Kies voor minder vlees (en vis) voor een gezonder lichaam, een gezonde planeet en een hele gezonde bankrekening!
En jij bent er juist zo trots op dat je iedere dag goedkoop vlees eet, dat goedkope vlees zal écht
niet het beste vlees zijn hoor en die kip van de markt, geloof me nou maar, écht geen biologisch
kippetje zoals jij zo stellig beweert.
Ja, maar zoals er ook staat, als je elders op bezuinigd dan is dat geen probleem, zo eet ik geen snoep, koek en chips.quote:Verder lees ik Biologische groente en Fruit, dat is zéker al duurder.
kokosolie gebruik ik wel eens ja en ik heb ook rauwe cacao in de kast staan, moet eerlijk zeggen dat ik die minder vaak gebruik.quote:En in de laatste link hebben ze het zelfs over kokosolie, producten als chiazaad of rauwe cacao,
gebruik je die dan?
2 personen daarvan zijn twee meisjes van 5 en 8 jaar, die eten niet zo denderend veel. ( wel voldoende) daarnaast ben ik ook geen grote eter maar ik eet ook voldoende.quote:Als jij voor Biologische melk, eieren, groente en Fruit kiest, plus nog al die andere tips dan heb je
echt niet genoeg aan die 50 euro voor 3 personen.
Nee, want ik ben achterlijk en jij bent de enige op de hele wereld die weet hoe het echt in elkaar zit.quote:Logisch dat het bij mij duurder uitvalt![]()
Waarschijnlijk eet je gewoon Plofkip en scharreleieren, maar misschien besef je dat niet eens
als je denkt dat dat goedkope kippetje van de markt Biologische is zou zijn.
Ik ben het met je eens dat het niet per se beter is bij de bakker maar bij nogal wat broden zitten er flink wat E-stoffen in die je echt niet nodig hebt om brood te maken. Ik eet liever stevig brood dan sponzig brood.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 17:54 schreef snakelady het volgende:
[..]
Wij eten ook echt wel eens ongezond, het is niet altijd gezond puur en alleen omdat iets wat lekker is ook wel eens ongezond kan zijn, we willen natuurlijk geen orthorexia nervosa gaan creëren.
Maar brood uit de supermarkt is helemaal niet ongezond, dat is een fabeltje.
Daar ben ik het mee eens.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 18:04 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ik ben het met je eens dat het niet per se beter is bij de bakker maar bij nogal wat broden zitten er flink wat E-stoffen in die je echt niet nodig hebt om brood te maken. Ik eet liever stevig brood dan sponzig brood.
Dat zeg ik niet, dus je hoeft niet meteen zo te gaan doen, maar je hebt toch écht beweerd dat datquote:Op dinsdag 11 maart 2014 18:01 schreef snakelady het volgende:
[..]
Nee, want ik ben achterlijk en jij bent de enige op de hele wereld die weet hoe het echt in elkaar zit.
Ik zou effe het hele topic doorlezen als ik jou wasquote:Op dinsdag 11 maart 2014 18:07 schreef Thezappa het volgende:
Slappe gelul over bio en bla bla..gewoon normaal eten ..nix ant handje
quote:Op dinsdag 11 maart 2014 15:01 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
bijna nooit niet te eten is dus eigenlijk meestal lekker
quote:Op dinsdag 11 maart 2014 11:32 schreef MonkeyBall het volgende:
2 personen gemiddeld 100euro per twee weken. Altijd wel vlees en groenten, aardappels bijna nooit (niet te eten ook), rijst etc etc
Het was mij niet eerder opgevallen hoor... dat was een ander, en toe zag ik het pas, ik vond hetquote:Op dinsdag 11 maart 2014 18:09 schreef MonkeyBall het volgende:
Hahaha netjes ge-edit speciaal voor jouw...
[..]
[..]
quote:Op dinsdag 11 maart 2014 18:05 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Dat zeg ik niet, dus je hoeft niet meteen zo te gaan doen, maar je hebt toch écht beweerd dat dat
kippetje van de markt vast Biologisch zou zijn en je hebt zelfs beweert dat je op de markt grotere
kans maakte dat je kip Biologisch zou zijn, lees maar terug als je me niet geloofd...
Dit zei ik, ik kan niks terugvinden over biologisch, of ik moet er overheen hebben gelezen.quote:Op maandag 10 maart 2014 11:45 schreef snakelady het volgende:
[..]
Nee, juist bij de marktpoelier heb je veel minder kans op plofkip.
Nou zelfs dat geloof ik niet, ik denk juist dat je op de markt eerder kans hebt op plofkip.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 18:11 schreef snakelady het volgende:
[..]
[..]
Dit zei ik, ik kan niks terugvinden over biologisch, of ik moet er overheen hebben gelezen.
Het wil niet persé zeggen dat als een kip geen plofkip is het biologisch is.
Dat kan je denken, maar geen een onderzoek bewijst dat je gelijk heb, van wat ik kan vinden wordt het grote merendeel van de plofkip in de supermarken verkocht, zelfs wakker dier is het daar mee eens.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 18:12 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Nou zelfs dat geloof ik niet, ik denk juist dat je op de markt eerder kans hebt op plofkip.
Een belangrijk puntje waar helaas erg weinig aandacht aan wordt besteed, supermarkten (en wellicht ook bakkers) maken zelfs het brood bewust ongezonder door er spul aan toe te voegen wat het brood bruiner kleurt omdat mensen denken dat hoe bruiner het is des te gezonder het is. Zolang de meeste mensen dit niet doorhebben doen ze dit bij de meeste broden.quote:
Nou ja, als je daar van overtuigd bent houdt het op, dan zal ik je verder niet lastig vallen,quote:Op dinsdag 11 maart 2014 18:19 schreef snakelady het volgende:
[..]
Dat kan je denken, maar geen een onderzoek bewijst dat je gelijk heb, van wat ik kan vinden wordt het grote merendeel van de plofkip in de supermarken verkocht, zelfs wakker dier is het daar mee eens.
En van wat ik kan vinden wordt er erg weinig plofkip bij de poelier en de slager verkocht.
Je praat dus gewoon uit onderbuikgevoelens.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 18:21 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Nou ja, als je daar van overtuigd bent houdt het op, dan zal ik je verder niet lastig vallen,
ik denk er anders over, zonder verpakking, geen stempels, geen controle, helemaal niks.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |