quote:Op dinsdag 11 maart 2014 03:34 schreef NieuweNier het volgende:
Nee ik koop alles voorgekookt en gesneden. Zelfs mijn rijst is voorgekookt .
Er is niet een magische leeftijdsgrens waarvoorbij je ineens een man of vrouw wordt.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 08:49 schreef snakelady het volgende:
Maar ik ben met mijn 32 jaar toch echt wel al een vrouw hoor.
Je hebt nog wel wat meer nodig dan alleen dat. Niets persoonlijks maar of dat het genoeg is kunnen wij pas weten als jij hier een uitgebreide lijst zou plaatsen, de meeste mensen hebben ruimschoots onvoldoende kennis over voeding om dit accuraat in te kunnen schatten.quote:En zoals je eerder kon lezen in dit topic, genoeg groente, fruit en granen.
Klopt, maar dan nog ben ik een vrouw.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 13:28 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Er is niet een magische leeftijdsgrens waarvoorbij je ineens een man of vrouw wordt.
[..]
En die kennis heb jij wel? Waarom denk jij meer over die kennis te bezitten?quote:Je hebt nog wel wat meer nodig dan alleen dat. Niets persoonlijks maar of dat het genoeg is kunnen wij pas weten als jij hier een uitgebreide lijst zou plaatsen, de meeste mensen hebben ruimschoots onvoldoende kennis over voeding om dit accuraat in te kunnen schatten.
Dus eigenlijk wel.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 11:32 schreef MonkeyBall het volgende:
2 personen gemiddeld 100euro per twee weken. Altijd wel vlees en groenten, aardappels bijna nooit niet te eten ook, rijst etc etc
Wij koken efficiënt en gaan gezellig sociaal samen aan tafel eten en daar nemen wij graag de tijd voor.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 08:53 schreef Peunage het volgende:
Ik vind het wel grappig om te zien dat mensen (Nederlanders) meestal maximaal een kwartier in de keuken bezig willen zijn, en daarna 3 kwartier gaan zitten eten
Ik ben opgegroeid met de Arabische keuken en daar is het net andersom. Langer dan een uur koken is stamdaard, maar het is binnen 10 minuten op
Dan heb je mij nog nooit zien koken of etenquote:Op dinsdag 11 maart 2014 08:53 schreef Peunage het volgende:
Ik vind het wel grappig om te zien dat mensen (Nederlanders) meestal maximaal een kwartier in de keuken bezig willen zijn, en daarna 3 kwartier gaan zitten eten
Ik ben opgegroeid met de Arabische keuken en daar is het net andersom. Langer dan een uur koken is stamdaard, maar het is binnen 10 minuten op
Ik spendeer denk ik al bijna 50 euro in mijn eentje aan eten denk ikquote:Op dinsdag 11 maart 2014 15:19 schreef capricia het volgende:
Ik betwijfel serieus of je gezond en gevarieerd kunt eten voor 50 euro per week met een gezin.
Mij lijkt dat zo ongeveer onder bijstandsniveau.
Smoesjes.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 15:02 schreef HSG het volgende:
[..]
Wij koken efficiënt en gaan gezellig sociaal samen aan tafel eten en daar nemen wij graag de tijd voor.
Ach, dat is maar een semantische kwestie.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 14:54 schreef snakelady het volgende:
[quote]Klopt, maar dan nog ben ik een vrouw.
Ik heb die kennis, ik heb er erg veel over gelezen (waaronder dictaten die voor universitaire studenten zijn geschreven).quote:En die kennis heb jij wel?
Ik heb niet gesteld dat ik denk dat ik over meer kennis over voeding beschik dan jij. Ik heb slechts aangegeven dat ik het niet aanneem wanneer iemand die ik niet goed genoeg ken stelt dat ze van alle voedingsstoffen voldoende inneemt aangezien ik dan onvoldoende die kennis die die ander over voeding heeft kan beoordelen. Ruim meer dan 95% van de mensen heeft weinig verstand van voeding. Eerlijk gezegd, ik zou niet weten hoe ik met een budget van minder dan 20 Euro per week gezond kan eten en van alle voedingsstoffen voldoende binnen kan krijgen maar ik heb dan wellicht ook 3 keer zo veel nodig als jij. Misschien dat het met een familie van dunne kleinduimpjes inderdaad wel kan. Mijn punt was natuurlijk dat de invloed van de lengte, het gewicht en het activiteitsniveau niet onderschat mag worden. Verder is gezond eten ook duurder dan ongezond eten. Ik stel niet dat jij ongezond eet maar gezien jouw budget lijkt het mij sterk dat jij altijd voor het goede brood (hoge voedingswaarde en geen hulpstoffen, dus niet dat sponsbrood in de supermarkt wat je samenknijpt zo gauw je het oppakt), zilvervliesrijst, volkorenspaghetti etc. kiest. Zeg het maar als dat jou wel lukt met dit budget. Zelf groenten snijden die je koopt bij de Lidl is inderdaad fors goedkoper dan die groentenpakketten, ik heb ervaring met beide en momenteel snijd ik bijna elke dag groenten. Als je echt gezond wil eten dan zou je echter al die groenten en vruchten biologisch moeten kopen (minder gifstoffen). Dat de gifwetgeving maar snel veel strenger wordt.quote:Waarom denk jij meer over die kennis te bezitten?
Dat is onder bijstandsniveau!quote:Op dinsdag 11 maart 2014 15:19 schreef capricia het volgende:
Ik betwijfel serieus of je gezond en gevarieerd kunt eten voor 50 euro per week met een gezin.
Mij lijkt dat zo ongeveer onder bijstandsniveau.
Voor de essentiële vetzuren kan dat goed zijn als je de juiste vissen uitzoekt, wel opletten met het gif. Vissen stapelen relatief veel gif op, vette vissen meer dan magere vissen. Het best zoek je dat dus eens een keer op.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 17:02 schreef capricia het volgende:
En wat denk je van 2x verse vis in de week?
Hierover opscheppenquote:Op dinsdag 11 maart 2014 17:12 schreef capuchon_jongen het volgende:
Ik spendeer wel 450 euro per week, amateurs
Er staat 50 tot 70 euro, als de vis wat duurder uitvalt kom ik dus aan 70 euro.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 17:02 schreef capricia het volgende:
Dat haal je toch niet met dat budget?
kkquote:Op dinsdag 11 maart 2014 17:21 schreef capuchon_jongen het volgende:
Dit heb ik al achter de kiezen:
Maandag:
's morgens: 4 worstenbroodjes
's middags: groot pak friet, 4 frikandellen, 8 bitterballen een dikke hamburger 2 soeplepels mayonaise
's avonds:2 grote pizza's besteld
vandaag:
s morgens: 5 gebakken eieren, met worst.
's middags: gebakken aardappelen in boter met mayonaise en 2 worsten
Vanavond eet ik : 2 dikke pitta's van de snackbar
Gezien je ondertitel..... Waar probeer jij dan je best mee te doen? Een vette hartklep kweken ofzo? Jemigquote:Op dinsdag 11 maart 2014 17:21 schreef capuchon_jongen het volgende:
Maandag:
's middags: groot pak friet, 4 frikandellen, 8 bitterballen een dikke hamburger 2 soeplepels mayonaise
vandaag:
Dikke speklap.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 17:21 schreef capuchon_jongen het volgende:
Maandag:
vandaag:
quote:Op dinsdag 11 maart 2014 17:02 schreef capricia het volgende:
Dat haal je toch niet met dat budget?
http://www.stofzuigerzen.(...)goedkoop-5-tips.htmlquote:Op dinsdag 11 maart 2014 17:02 schreef capricia het volgende:
Als je echt gezond wil eten dan zou je echter al die groenten en vruchten biologisch moeten kopen (minder gifstoffen). Dat de gifwetgeving maar snel veel strenger wordt.
Ik word misselijk bij de gedachte aan je zweterige vetrollenquote:Op dinsdag 11 maart 2014 17:21 schreef capuchon_jongen het volgende:
Maandag:
vandaag:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |