abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_137612960
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 03:34 schreef NieuweNier het volgende:
Nee ik koop alles voorgekookt en gesneden. Zelfs mijn rijst is voorgekookt .
_O- dat is wel erg, doe je dat ook met eieren? :+
  dinsdag 11 maart 2014 @ 13:28:08 #252
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_137614992
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 08:49 schreef snakelady het volgende:
Maar ik ben met mijn 32 jaar toch echt wel al een vrouw hoor. ;)
Er is niet een magische leeftijdsgrens waarvoorbij je ineens een man of vrouw wordt. ;)

quote:
En zoals je eerder kon lezen in dit topic, genoeg groente, fruit en granen.
Je hebt nog wel wat meer nodig dan alleen dat. Niets persoonlijks maar of dat het genoeg is kunnen wij pas weten als jij hier een uitgebreide lijst zou plaatsen, de meeste mensen hebben ruimschoots onvoldoende kennis over voeding om dit accuraat in te kunnen schatten.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  dinsdag 11 maart 2014 @ 14:54:17 #253
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_137617734
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 13:28 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Er is niet een magische leeftijdsgrens waarvoorbij je ineens een man of vrouw wordt. ;)

[..]
Klopt, maar dan nog ben ik een vrouw. ;)

quote:
Je hebt nog wel wat meer nodig dan alleen dat. Niets persoonlijks maar of dat het genoeg is kunnen wij pas weten als jij hier een uitgebreide lijst zou plaatsen, de meeste mensen hebben ruimschoots onvoldoende kennis over voeding om dit accuraat in te kunnen schatten.
En die kennis heb jij wel? Waarom denk jij meer over die kennis te bezitten?
Maar het GGD heeft er naar gekeken ivm mijn oudste dochter die iets onder de gewichtscurve zit, de uitslag was dat ze ruim voldoende alle benodigde stoffen binnen krijgt die een kind nodig heeft op haar leeftijd.
Dat ze dun is gewoon genetisch, had ik ook op die leeftijd en haar vader hetzelfde, ze is dat ook altijd al geweest.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_137617841
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 11:32 schreef MonkeyBall het volgende:
2 personen gemiddeld 100euro per twee weken. Altijd wel vlees en groenten, aardappels bijna nooit niet te eten ook, rijst etc etc
Dus eigenlijk wel.
Yo tengo, tú tienes, Él/Ella tiene
pi_137617931
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 14:58 schreef HSG het volgende:

[..]

Dus eigenlijk wel.
bijna nooit niet te eten is dus eigenlijk meestal lekker :+
pi_137617976
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 08:53 schreef Peunage het volgende:
Ik vind het wel grappig om te zien dat mensen (Nederlanders) meestal maximaal een kwartier in de keuken bezig willen zijn, en daarna 3 kwartier gaan zitten eten _O-

Ik ben opgegroeid met de Arabische keuken en daar is het net andersom. Langer dan een uur koken is stamdaard, maar het is binnen 10 minuten op _O-
Wij koken efficiënt en gaan gezellig sociaal samen aan tafel eten en daar nemen wij graag de tijd voor.
  Moderator dinsdag 11 maart 2014 @ 15:19:52 #257
236264 crew  capricia
pi_137618613
Ik betwijfel serieus of je gezond en gevarieerd kunt eten voor 50 euro per week met een gezin.
Mij lijkt dat zo ongeveer onder bijstandsniveau.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_137618708
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 08:53 schreef Peunage het volgende:
Ik vind het wel grappig om te zien dat mensen (Nederlanders) meestal maximaal een kwartier in de keuken bezig willen zijn, en daarna 3 kwartier gaan zitten eten _O-

Ik ben opgegroeid met de Arabische keuken en daar is het net andersom. Langer dan een uur koken is stamdaard, maar het is binnen 10 minuten op _O-
Dan heb je mij nog nooit zien koken of eten :') _O-
Ik ben 's werelds langzaamste kok, en snelste eter. :o
All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
pi_137618895
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 15:19 schreef capricia het volgende:
Ik betwijfel serieus of je gezond en gevarieerd kunt eten voor 50 euro per week met een gezin.
Ik spendeer denk ik al bijna 50 euro in mijn eentje aan eten denk ik :@ nooit uitgerekend trouwens ...
pi_137619312
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 15:02 schreef HSG het volgende:

[..]

Wij koken efficiënt en gaan gezellig sociaal samen aan tafel eten en daar nemen wij graag de tijd voor.
Smoesjes.
pi_137619437
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 15:42 schreef Peunage het volgende:

[..]

Smoesjes.
Want?
  dinsdag 11 maart 2014 @ 16:56:11 #262
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_137622056
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 14:54 schreef snakelady het volgende:
[quote]Klopt, maar dan nog ben ik een vrouw. ;)
Ach, dat is maar een semantische kwestie. :)

quote:
En die kennis heb jij wel?
Ik heb die kennis, ik heb er erg veel over gelezen (waaronder dictaten die voor universitaire studenten zijn geschreven).

quote:
Waarom denk jij meer over die kennis te bezitten?
Ik heb niet gesteld dat ik denk dat ik over meer kennis over voeding beschik dan jij. Ik heb slechts aangegeven dat ik het niet aanneem wanneer iemand die ik niet goed genoeg ken stelt dat ze van alle voedingsstoffen voldoende inneemt aangezien ik dan onvoldoende die kennis die die ander over voeding heeft kan beoordelen. Ruim meer dan 95% van de mensen heeft weinig verstand van voeding. Eerlijk gezegd, ik zou niet weten hoe ik met een budget van minder dan 20 Euro per week gezond kan eten en van alle voedingsstoffen voldoende binnen kan krijgen maar ik heb dan wellicht ook 3 keer zo veel nodig als jij. Misschien dat het met een familie van dunne kleinduimpjes inderdaad wel kan. Mijn punt was natuurlijk dat de invloed van de lengte, het gewicht en het activiteitsniveau niet onderschat mag worden. Verder is gezond eten ook duurder dan ongezond eten. Ik stel niet dat jij ongezond eet maar gezien jouw budget lijkt het mij sterk dat jij altijd voor het goede brood (hoge voedingswaarde en geen hulpstoffen, dus niet dat sponsbrood in de supermarkt wat je samenknijpt zo gauw je het oppakt), zilvervliesrijst, volkorenspaghetti etc. kiest. Zeg het maar als dat jou wel lukt met dit budget. Zelf groenten snijden die je koopt bij de Lidl is inderdaad fors goedkoper dan die groentenpakketten, ik heb ervaring met beide en momenteel snijd ik bijna elke dag groenten. Als je echt gezond wil eten dan zou je echter al die groenten en vruchten biologisch moeten kopen (minder gifstoffen). Dat de gifwetgeving maar snel veel strenger wordt.
#NoDAPL
  Moderator dinsdag 11 maart 2014 @ 17:02:12 #263
236264 crew  capricia
pi_137622266
En wat denk je van 2x verse vis in de week?
Dat haal je toch niet met dat budget?
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  dinsdag 11 maart 2014 @ 17:03:01 #264
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_137622300
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 15:19 schreef capricia het volgende:
Dat is onder bijstandsniveau! ;)
Ze hebben namelijk een berekening gemaakt om de hoogte van die uitkering vast te stellen en voor voeding een hoger bedrag gebudgetteerd dan de 50 Euro per gezin met kleine en dunne mensen. Gelukkig maar, want er zijn bijv. ook grote en gespierde mannen die intensief sporten, die hebben wat meer voedingsbudget nodig. ;)
#NoDAPL
  dinsdag 11 maart 2014 @ 17:05:41 #265
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_137622376
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 17:02 schreef capricia het volgende:
Voor de essentiële vetzuren kan dat goed zijn als je de juiste vissen uitzoekt, wel opletten met het gif. Vissen stapelen relatief veel gif op, vette vissen meer dan magere vissen. Het best zoek je dat dus eens een keer op. ;)
Andere goede bronnen voor essentiële vetzuren: advocado (jammer dat ik het niet graag eet) en lijnzaad. Die lijnzaad kan je bij een doorsnee supermarkt kopen (ligt tussen de producten van Zonnatura), je kan dat doorheen kwark of yoghurt doen.
#NoDAPL
  Moderator dinsdag 11 maart 2014 @ 17:12:20 #266
358144 crew  capuchon_jongen
Belg
pi_137622560
Ik spendeer wel 450 euro per week, amateurs
Ik ben een man met een onverklaarbare fascinatie voor capuchons. Ze zijn mijn tweede huid—altijd om me heen, altijd vertrouwd. Ik draag ze niet alleen, ik lééf erin. Het voelt magisch als iemand er zachtjes aan trekt, een speels moment vol onverwachte connectie. En als mijn capuchon ergens blijft haken? Pure vreugde! Een klein avontuur in het alledaagse, alsof de wereld me even vasthoudt. Capuchons en ik? Een onafscheidelijk duo
pi_137622649
quote:
10s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 17:12 schreef capuchon_jongen het volgende:
Ik spendeer wel 450 euro per week, amateurs
Hierover opscheppen :')
Is je vet je naar het hoofd gestegen
wat kijk jij
  dinsdag 11 maart 2014 @ 17:21:09 #268
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_137622797
quote:
Er staat 50 tot 70 euro, als de vis wat duurder uitvalt kom ik dus aan 70 euro. ;)
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
  Moderator dinsdag 11 maart 2014 @ 17:21:43 #269
358144 crew  capuchon_jongen
Belg
pi_137622809
Dit heb ik al achter de kiezen:

Maandag:

's morgens: 4 worstenbroodjes
's middags: groot pak friet, 4 frikandellen, 8 bitterballen een dikke hamburger 2 soeplepels mayonaise
's avonds:2 grote pizza's besteld

vandaag:

s morgens: 5 gebakken eieren, met worst.
's middags: gebakken aardappelen in boter met mayonaise en 2 worsten
Vanavond eet ik : 2 dikke pitta's van de snackbar
Ik ben een man met een onverklaarbare fascinatie voor capuchons. Ze zijn mijn tweede huid—altijd om me heen, altijd vertrouwd. Ik draag ze niet alleen, ik lééf erin. Het voelt magisch als iemand er zachtjes aan trekt, een speels moment vol onverwachte connectie. En als mijn capuchon ergens blijft haken? Pure vreugde! Een klein avontuur in het alledaagse, alsof de wereld me even vasthoudt. Capuchons en ik? Een onafscheidelijk duo
pi_137622844
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 17:21 schreef capuchon_jongen het volgende:

Maandag:

's middags: groot pak friet, 4 frikandellen, 8 bitterballen een dikke hamburger 2 soeplepels mayonaise

vandaag:

kk :')
Op woensdag 25 maart 2015 09:49 schreef TARDIS. het volgende: 'eend112', een vrolijke doch nuchtere user die bekend staat om zijn vriendelijkheid, goedwilligheid en af en toe onverwacht scherpe opmerking.
  dinsdag 11 maart 2014 @ 17:23:31 #271
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_137622867
quote:

Maandag:

vandaag:

Gezien je ondertitel..... Waar probeer jij dan je best mee te doen? Een vette hartklep kweken ofzo? Jemig 8)7
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
pi_137622974
quote:

Maandag:

vandaag:

Dikke speklap.
Doe afstand van je account en kom nooit meer terug.
  dinsdag 11 maart 2014 @ 17:29:08 #273
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_137623013
quote:
quote:
Als je echt gezond wil eten dan zou je echter al die groenten en vruchten biologisch moeten kopen (minder gifstoffen). Dat de gifwetgeving maar snel veel strenger wordt.

http://www.stofzuigerzen.(...)goedkoop-5-tips.html

http://www.paulienvissche(...)-2-met-tips-6-tm-10/

http://rubriek.nl/gezondheid/gezond_eten_duur.php
  dinsdag 11 maart 2014 @ 17:30:53 #274
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_137623064
Ik zal eens kijken naar die links maar biologische groenten en vruchten zijn helaas toch wel erg duur en zoals ik al aangaf koop ik bijna niets van voeding wat bewerkt is buiten een aantal basisproducten (brood, geitenkaas, kwark, sambal). ;)
#NoDAPL
pi_137623077
quote:

Maandag:

vandaag:

Ik word misselijk bij de gedachte aan je zweterige vetrollen :'(
wat kijk jij
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')