Extra kabel en een hoesje voor m'n iPhonequote:
Ah, die komt nog wel binnen.quote:Op zaterdag 8 maart 2014 16:42 schreef Etcetera het volgende:
Extra kabel en een hoesje voor m'n iPhone
Nice.quote:Op zaterdag 8 maart 2014 17:13 schreef Whiteguy het volgende:
Voor de verbaasde mensen: Ik heb nul-uren contract... Dus kan zo vaak op vakantie als ik wil. Qua kosten, tja, meevallers. Estland vlieg je voor ¤70 retour en hostel is ¤9 p/n.
Italië is studie reis en grotendeels vergoed. IJsland is een gewonnen trip en kost vooralsnog ¤0,-
Ik hoop hetquote:
Dat soort dingen zou ik volgens nou nooit doenquote:Op zaterdag 8 maart 2014 17:13 schreef Whiteguy het volgende:
Voor de verbaasde mensen: Ik heb nul-uren contract... Dus kan zo vaak op vakantie als ik wil. Qua kosten, tja, meevallers. Estland vlieg je voor ¤70 retour en hostel is ¤9 p/n.
Italië is studie reis en grotendeels vergoed. IJsland is een gewonnen trip en kost vooralsnog ¤0,-
Welke van de vele?quote:Op zaterdag 8 maart 2014 20:36 schreef Etcetera het volgende:
Jongens wat is Dr. Who toch een leuke serie
Nee hoor. Moet je dan eerst een cubmaat hebben?quote:Op zaterdag 8 maart 2014 20:36 schreef Etcetera het volgende:
Als je dat moet vragen weet je het antwoord toch wel al?
Jongens wat is Dr. Who toch een leuke serie
Momenteel de Elfdequote:
Ik ga binnenkort maar eens beginnen met de eerste.quote:
de aller-aller-eerste? Ik denk dat ik die nog wel wil zien maar ik ben bang dat ik het tempo niet kan volhoudenquote:Op zaterdag 8 maart 2014 20:39 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Ik ga binnenkort maar eens beginnen met de eerste.
Ja, die.quote:Op zaterdag 8 maart 2014 20:39 schreef Etcetera het volgende:
[..]
de aller-aller-eerste? Ik denk dat ik die nog wel wil zien maar ik ben bang dat ik het tempo niet kan volhouden
Oude serie, wereld was wat trager, series waren ook wat trager.quote:
Ah, zo.quote:Op zaterdag 8 maart 2014 20:43 schreef Etcetera het volgende:
[..]
Oude serie, wereld was wat trager, series waren ook wat trager.
quote:Op zaterdag 8 maart 2014 20:50 schreef Lotusss het volgende:
Vandaag bij de vrijwilligersdag geweest van het Veteraneninstituut. Heb aangegeven dat ik een cursus wil doen voor "nuldelijns" hulpverlener. Heb inmiddels wat eigen ervaring...
Vanwege het aankomende veteranen steunpunt hebben bepaalde andere verenigingen voorrang. Maar heb tips gekregen omtrent verschillende ingangen en veel gepraat met mensen die wat invloed hebben....quote:
Dan komt dat wel goed.quote:Op zaterdag 8 maart 2014 21:16 schreef Lotusss het volgende:
[..]
Vanwege het aankomende veteranen steunpunt hebben bepaalde andere verenigingen voorrang. Maar heb tips gekregen omtrent verschillende ingangen en veel gepraat met mensen die wat invloed hebben....
We zullen zien. Nu het binnenkort één veteranenloket wordt - ergo veel bemoeienis van ambtenaren en iedereen die er zijn plasje over wil doen - wordt het wat moeilijker.quote:
Veteranen als in soldaten?quote:Op zaterdag 8 maart 2014 21:39 schreef Lotusss het volgende:
[..]
We zullen zien. Nu het binnenkort één veteranenloket wordt - ergo veel bemoeienis van ambtenaren en iedereen die er zijn plasje over wil doen - wordt het wat moeilijker.
Heel wat trager volgens mij. Ik heb me er ook nog niet aan gewaagd. Al hoort de strepensjaal ook bij één van de oude Doctors (4e).quote:Op zaterdag 8 maart 2014 20:43 schreef Etcetera het volgende:
[..]
Oude serie, wereld was wat trager, series waren ook wat trager.
Ben benieuwd. Hoe moet ik me dat precies voorstellen? Als een soort luisterend oor met signaleer- en doorverwijsfunctie?quote:Op zaterdag 8 maart 2014 21:39 schreef Lotusss het volgende:
[..]
We zullen zien. Nu het binnenkort één veteranenloket wordt - ergo veel bemoeienis van ambtenaren en iedereen die er zijn plasje over wil doen - wordt het wat moeilijker.
Yep.quote:
Zoiets ja. Laagdrempelig en ervaringsdeskundige zonder dat er meteen het woord "professionele hulp" valt.quote:Op zaterdag 8 maart 2014 21:47 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
Ben benieuwd. Hoe moet ik me dat precies voorstellen? Als een soort luisterend oor met signaleer- en doorverwijsfunctie?
Soldaten kunnen inderdaad wel wat hulp gebruiken. Dat je al zo gebrainwashed bent om het leger in te gaan is al erg maar door al die verschrikkelijke dingen die ze meemaken wordt het nog eens duizend keer erger.quote:Op zaterdag 8 maart 2014 22:13 schreef Lotusss het volgende:
[..]
Yep.
[..]
Zoiets ja. Laagdrempelig en ervaringsdeskundige zonder dat er meteen het woord "professionele hulp" valt.
Veel veteranen willen niet de molen in uit schaamte en angst, maar meestal is dat wel het beste. De nuldelijns kan een luisterend oor bieden en in ieder geval de juiste telefoonnummers geven zodat het makkelijker wordt voor de veteraan om die eerste stap te zetten.
Artikeltje 5?quote:Op zaterdag 8 maart 2014 22:58 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Soldaten kunnen inderdaad wel wat hulp gebruiken. Dat je al zo gebrainwashed bent om het leger in te gaan is al erg maar door al die verschrikkelijke dingen die ze meemaken wordt het nog eens duizend keer erger.
“If my sons did not want wars, there would be none.” – Gutle Schnaper, wife of Mayer Amschel Rothschild and mother of his five sons
Of ik godsdienstig ben bedoel je?quote:
quote:Op zaterdag 8 maart 2014 23:12 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Of ik godsdienstig ben bedoel je?
Zeker niet, heb een hekel aan religie.
Maar je hoeft toch niet godsdienstig te zijn om te vinden dat mensen die zich vrijwillig aanmelden om andere mensen te vermoorden gebrainwashed zijn?
Wat een uitstekende keuze om dat in dit topic te zeggen.quote:Op zaterdag 8 maart 2014 23:12 schreef Japie77 het volgende:
Maar je hoeft toch niet godsdienstig te zijn om te vinden dat mensen die zich vrijwillig aanmelden om andere mensen te vermoorden gebrainwashed zijn?
Ik weet niet eens waar dit topic over gaat haha.quote:Op zaterdag 8 maart 2014 23:17 schreef Etcetera het volgende:
[..]
Wat een uitstekende keuze om dat in dit topic te zeggen.
Zo te lezen ben je van meer zaken niet helemaal op de hoogte.quote:Op zaterdag 8 maart 2014 23:20 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Ik weet niet eens waar dit topic over gaat haha.
En dan wel zó'n statement maken?quote:Op zaterdag 8 maart 2014 23:20 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Ik weet niet eens waar dit topic over gaat haha.
Welke zaken dan?quote:Op zaterdag 8 maart 2014 23:27 schreef Lotusss het volgende:
[..]
Zo te lezen ben je van meer zaken niet helemaal op de hoogte.
Mag mijn mening toch verkondigen?quote:Op zaterdag 8 maart 2014 23:34 schreef Etcetera het volgende:
[..]
En dan wel zó'n statement maken?
Oké.
En je mag ook je hoofd in een wespennest steken, doe je dat ookquote:
uiteraard mag dat. Maar je bent nieuw hier, meteen nogal kort door de bocht en je hebt het over een onderwerp waarover een aantal mensen hier uit ervaring heel anders denken dan jij.quote:
Nee zo dom ben ik niet.quote:Op zaterdag 8 maart 2014 23:36 schreef Etcetera het volgende:
[..]
En je mag ook je hoofd in een wespennest steken, doe je dat ook
Och, I beg to differ momenteel.quote:
Alleen omdat ik een mening heb over het leger en/of godsdienst heb die jij niet deelt?quote:Op zaterdag 8 maart 2014 23:37 schreef Etcetera het volgende:
[..]
Och, I beg to differ momenteel.
Laat ik het anders zeggen: als je niet weer hier post, zal ik je niet missen. Ik kan je niet tegenhouden, uiteraard.
quote:Op zaterdag 8 maart 2014 23:40 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Alleen omdat ik een mening heb over het leger en/of godsdienst heb die jij niet deelt?
Dit. Ongeveer.quote:Op zaterdag 8 maart 2014 23:37 schreef TradeMarkie het volgende:
[..]
uiteraard mag dat. Maar je bent nieuw hier, meteen nogal kort door de bocht en je hebt het over een onderwerp waarover een aantal mensen hier uit ervaring heel anders denken dan jij.
Dat valt niet zo lekker...
Waarom is het verkondigen van mijn mening onbeschoft?quote:Op zaterdag 8 maart 2014 23:42 schreef Etcetera het volgende:
[..]
[..]
Dit. Ongeveer.
En wie zegt dat ik je mening niet deelje weet mijn mening niet. Ik weet de mening van anderen hier wel en dus vind ik dat jij je ontzettend onbeschoft gedraagt
Overigens, dit komt er wat krom uit, geen idee wat ik wel wil zeggen, tijd voor bedquote:Op zaterdag 8 maart 2014 23:42 schreef Etcetera het volgende:
[..]
[..]
Dit. Ongeveer.
En wie zegt dat ik je mening niet deelje weet mijn mening niet. Ik weet de mening van anderen hier wel en dus vind ik dat jij je ontzettend onbeschoft gedraagt
misschien, heel misschien, als je hier iets toe wilde voegen ofzo, had je je, zoals gevraagd, wel even voor kunnen stellen. Dan hadden we je misschien welkom geheten. Nu ben je een vreemde die ff met de verkeerde deur het verkeerde huis komt binnenvallen.quote:Op zaterdag 8 maart 2014 23:43 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Waarom is het verkondigen van mijn mening onbeschoft?
Dat jij mij dom noemt, dat vind ik pas onbeschoft.
Ok. Maar ik kan nergens vinden waar dit topic dan over gaat. Zou je mij dat misschien kunnen vertellen zodat ik weet in welk wespennest ik terrecht ben gekomen?quote:Op zaterdag 8 maart 2014 23:47 schreef TradeMarkie het volgende:
[..]
misschien, heel misschien, als je hier iets toe wilde voegen ofzo, had je je, zoals gevraagd, wel even voor kunnen stellen. Dan hadden we je misschien welkom geheten. Nu ben je een vreemde die ff met de verkeerde deur het verkeerde huis komt binnenvallen.
en ik ben nog nuchter, maar proostquote:Op zaterdag 8 maart 2014 23:52 schreef Etcetera het volgende:
TM, jij bent veel diplomatieker op dit moment dan ik ben. Daar drink ik op
nee.quote:Op zaterdag 8 maart 2014 23:53 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Ok. Maar ik kan nergens vinden waar dit topic dan over gaat. Zou je mij dat misschien kunnen vertellen zodat ik weet in welk wespennest ik terrecht ben gekomen?
In dit forum zitten mensen die in oorlogsgebieden opgetreden hebben, en hun leven gewaagd hebben, om strijdende partijen uit elkaar te houden en burgers te beschermen. Daarnaast verricht onze Koninklijke Marine in internationaal verband goed werk bij het verdedigen van de internationale handelsvloot tegen piraterij.quote:Op zaterdag 8 maart 2014 23:12 schreef Japie77 het volgende:
Veel beter dan Boy in the striped pyjamas, die vond ik wat irritant, maar het is dan ook vanuit het kind geschreven.quote:
Precies.quote:Op zondag 9 maart 2014 00:40 schreef Nico_S. het volgende:
In dit forum zitten mensen die in oorlogsgebieden opgetreden hebben, en hun leven gewaagd hebben, om strijdende partijen uit elkaar te houden en burgers te beschermen. Daarnaast verricht onze Koninklijke Marine in internationaal verband goed werk bij het verdedigen van de internationale handelsvloot tegen piraterij.
Dat is heel wat anders dan "gebrainwashed zijn om andere mensen te vermoorden".
In dit geval is de film eindelijk eens beter dan het boek.quote:Op zondag 9 maart 2014 00:47 schreef wyccie het volgende:
[..]
Veel beter dan Boy in the striped pyjamas, die vond ik wat irritant, maar het is dan ook vanuit het kind geschreven.
Ik heb ook zeker wel respect voor soldaten. Heb nooit gezegd dat ik dat niet heb. Ik heb alleen wel een enorme hekel aan oorlog en dus ook het leger aangezien het leger als eerste taak oorlog/geweld heeft. En ik neem dat vooral onze machtshebbers kwalijk aangezien die de beslissing maken om mensen (voor wat voor reden dan ook) de oorlog in sturen. Zelf zou ik het niet op mijn geweten willen hebben om zoiets verschrikkelijks te vragen van mensen.quote:Op zondag 9 maart 2014 00:17 schreef wyccie het volgende:
Hee, hij heeft een andere mening, dat mag toch? En misschien was dat niet zo heel tactvol gebracht, vooral in deze SC, maar dat kan hij toch ook niet weten?
Hoe vaak horen we MM zeggen dat geld uitgeven aan een bruiloft de grootste onzin is? En we weten ook allemaal wat TM en Wg over kinderen vinden.
Japie, toen Lotusss zei dat ze zich wilde aanbieden als nuldelijns hulpverlener omdat ze er enige ervaring mee heeft, bedoelt ze ook écht ervaring van dichtbij. En C4 heeft zelf heel lang voor defensie gewerkt. Je kunt vinden wat je vindt over vechten in de oorlog, maar een beetje respect voor deze mensen mag ook wel. Ze helpen ook een land opbouwen en ze brengen burgers in veiligheid.
Piraten doen ook alleen maar wat ze doen omdat ze anders omkomen van de honger omdat al die Multinationals hun landen hebben leeg geroofd. Als jij in diezelfde positie zat was er een grote kans dat je zelf een piraat zou zijn.quote:Op zondag 9 maart 2014 00:40 schreef Nico_S. het volgende:
[..]
In dit forum zitten mensen die in oorlogsgebieden opgetreden hebben, en hun leven gewaagd hebben, om strijdende partijen uit elkaar te houden en burgers te beschermen. Daarnaast verricht onze Koninklijke Marine in internationaal verband goed werk bij het verdedigen van de internationale handelsvloot tegen piraterij.
Dat is heel wat anders dan "gebrainwashed zijn om andere mensen te vermoorden".
Schaf het leger af en je hebt geen oorlog meer toch?quote:Op zondag 9 maart 2014 00:58 schreef Cobra4 het volgende:
Iemand die pro-oorlog is moeten ze opsluiten.
Jullie.
Was het maar zo makkelijk.quote:Op zondag 9 maart 2014 01:27 schreef Japie77 het volgende:
Schaf het leger af en je hebt geen oorlog meer toch?
Eh, nee. Ze hebben de naam van het ministerie niet voor niets veranderd van het ministerie van oorlog naar het ministerie van defensie. Het leger heeft als taak het eigen land te beschermen, en ja, dat kan soms ingrijpen in het buitenland betekenen. Amerika zag Irak als een bedreiging voor de staatsveiligheid, en besloot om de eigen burgers te beschermen daar wat aan te doen. Daarbij heeft Amerika hulp gevraagd aan andere landen, en degene die erop in zijn gegaan kunnen nu eerder rekenen op steun van Amerika wanneer het in de eigen regio iets te spannend wordt. Het Amerikaanse leger heeft dus gediend voor de eigen veiligheid, de Britten, Polen en Australiërs ook door de Amerikanen te helpen en de Irakezen uiteraard ook, door hun land te verdedigen.quote:Op zondag 9 maart 2014 01:22 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Ik heb ook zeker wel respect voor soldaten. Heb nooit gezegd dat ik dat niet heb. Ik heb alleen wel een enorme hekel aan oorlog en dus ook het leger aangezien het leger als eerste taak oorlog/geweld heeft
Heb je het liever op je geweten dat je land onder de voet wordt gelopen en er talloze burgerslachtoffers vallen omdat je besluit helemaal niks te doen? De autoriteiten maken soms fouten, maar ze beginnen niet aan een oorlog om een verzetje te hebben in het weekend.quote:En ik neem dat vooral onze machtshebbers kwalijk aangezien die de beslissing maken om mensen (voor wat voor reden dan ook) de oorlog in sturen. Zelf zou ik het niet op mijn geweten willen hebben om zoiets verschrikkelijks te vragen van mensen.
Het leger hoort er zeker bij. Het is erg fijn om een grote groep mensen achter de hand te hebben die je kan helpen wanneer er stront aan de knikker is, hetzij door een internationaal conflict, hetzij doordat er een rivier overstroomt. Het leger traint, is snel inzetbaar en weet waar het mee bezig is. Ik ben er dus blij mee dat Nederland nog eigen soldaten heeft, al zou ik het mooi vinden wanneer die eigenlijk niet nodig zijn. Maar datzelfde geldt voor bijvoorbeeld de brandweer.quote:Heel veel mensen vinden oorlog en het leger etc maar heel normaal. Hoort erbij. Ik niet. Voor mij hoort het er zeker niet bij. 99% van de mensen wil in vrede leven. Waarom hebben we dan toch zoveel oorlog? Om dat de mensen die de macht hebben in deze wereld dat willen aangezien het hun goed uitkomt.
Je tekent om je land te dienen, niet om mensen te doden. Je kan vele dienstjaren volmaken zonder ook maar 1 schot te lossen. Degenen die alleen het leger in gaan om legaal te moorden hoeven wat mij betreft nooit uitgezonden te worden.quote:En nogmaals ik heb respect voor iedereen en ook voor soldaten maar ik vind wel dat iedereen die het leger ingaat gebrainwashed is aangezien ik me niet voor kan stellen dat je met je volle verstand ervoor tekent om mensen te doden.
Peace!
Eén woord: burgeroorlogquote:Op zondag 9 maart 2014 01:27 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Schaf het leger af en je hebt geen oorlog meer toch?
Je zegt het zelf al in je laatste zin. Natuurlijk is een diplomatieke oplossing altijd beter, maar die is er niet altijd. Je hebt in het leven nu eenmaal niet altijd de luxe dat je kunt kiezen tussen goed en kwaad. De realiteit is dat je soms niets beters kunt doen dan kiezen voor het minste van twee kwaden.quote:Op zondag 9 maart 2014 01:27 schreef Japie77 het volgende:
Verder zitten er aan het uit elkaar houden van strijdende partijen meerdere aspecten. Persoonlijk geloof ik niet in de aanpak van geweld met geweld bestrijden. Maar ik kan niet ontkennen dat het in sommige gevallen meer goed dan kwaad heeft gedaan.
quote:Op zondag 9 maart 2014 14:07 schreef MaJo het volgende:
Nem is hier op het Where The wild things are festivalik zal de felicitaties overbrengen, volgens mij leest hij niet meer mee.
Prima dan heeft het leger als taak bescherming bieden van het land. Wanneer was dat voor het laatst nodig? 74 jaar geleden ongeveer? Als het daarom gaat hebben we dus geen leger meer nodig. Verder is het nogal raar te stellen dat geweld en doden van mensen geen hoofdtaak van het leger zou zijn. Hoe verklaar je dan al die wapens? Die zijn alleen goed voor 1 ding. En dat is dood en verderf zaaien.quote:Op zondag 9 maart 2014 01:40 schreef Hawaii_Tim het volgende:
[..]
Eh, nee. Ze hebben de naam van het ministerie niet voor niets veranderd van het ministerie van oorlog naar het ministerie van defensie. Het leger heeft als taak het eigen land te beschermen, en ja, dat kan soms ingrijpen in het buitenland betekenen. Amerika zag Irak als een bedreiging voor de staatsveiligheid, en besloot om de eigen burgers te beschermen daar wat aan te doen. Daarbij heeft Amerika hulp gevraagd aan andere landen, en degene die erop in zijn gegaan kunnen nu eerder rekenen op steun van Amerika wanneer het in de eigen regio iets te spannend wordt. Het Amerikaanse leger heeft dus gediend voor de eigen veiligheid, de Britten, Polen en Australiërs ook door de Amerikanen te helpen en de Irakezen uiteraard ook, door hun land te verdedigen.
Zie bovenstaande stuk. 74 jaar geleden, dus totaal niet relevant. Wil je graag de rest van je leven in angst blijven leven of je land ooit onder de voet word gelopen? Geef ipv daarvan het goede voorbeeld en hef het leger op. Scheelt ons enorm veel geld wat voor veel betere dingen besteed kan worden. De autoriteiten zijn hardstikke onverantwoordelijk. Je ziet toch dat Nederland ook zo achter die leugens aan is gelopen van Amerika en Engeland. Die mensen hebben echt geen idee wat ze doen als ze soldaten de oorlog in sturen.quote:
In mijn wereld hoort daar geen leger bij. En iedereen die niet van gruwelijke dingen houdt denkt daar net zo over. De meeste mensen willen gewoon in vrede leven maar ze denken dat het leger er nou eenmaal bij hoort. Maar dat komt omdat ze gebrainwashed zijn door het systeem.quote:
[..]
Het leger hoort er zeker bij. Het is erg fijn om een grote groep mensen achter de hand te hebben die je kan helpen wanneer er stront aan de knikker is, hetzij door een internationaal conflict, hetzij doordat er een rivier overstroomt. Het leger traint, is snel inzetbaar en weet waar het mee bezig is. Ik ben er dus blij mee dat Nederland nog eigen soldaten heeft, al zou ik het mooi vinden wanneer die eigenlijk niet nodig zijn. Maar datzelfde geldt voor bijvoorbeeld de brandweer.
Dat klink toch heel erg gek. Je gaat het leger in en het belangrijkste wat je daar leert is het omgaan met wapens. Maar je hoopt dat je dat nooit in de praktijk hoeft te brengen. Doe het dan niet! Breng jezelf niet in de situatie dat je het misschien zou moeten gebruiken!quote:
[..]
Je tekent om je land te dienen, niet om mensen te doden. Je kan vele dienstjaren volmaken zonder ook maar 1 schot te lossen. Degenen die alleen het leger in gaan om legaal te moorden hoeven wat mij betreft nooit uitgezonden te worden.
Dus je bent bijna klaar om te beginnen met je moestuintje?quote:Op zondag 9 maart 2014 17:56 schreef Puala het volgende:
Feli Nem![]()
Zo, lekker dagje buiten gehadEn een flink stuk opgeschoten met het ont-mossen van mijn gras (in zoverre dat gras te noemen was)
Dat gedeelte ben ik nog niet eens aan begonnenquote:Op zondag 9 maart 2014 18:00 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Dus je bent bijna klaar om te beginnen met je moestuintje?
Welke vulling zit er in die taart?quote:Op zondag 9 maart 2014 16:46 schreef TradeMarkie het volgende:
Zometeen een hartige taart in de oven zetten en als ik daarna nog honger heb bak ik nog een hamburger
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |