abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_144126847
Een collega van mij gaat naar Nederland binnenkort op vakantie.. Hoe moet zij het dan aanpakken?

Mijn ervaring:

Als je een anonieme kaart koopt moet je iets van 9 euro voor een kaart betalen, en dan voldoende instaptarief hebben. Dus stel ze gaat op haar laatste vakantiedag van Amsterdam Sloterdijk naar Amsterdam CS, dan moet ze een instaptarief hebben van 20 euro. Vervolgens kost de reis maar 2 euro. Hoe krijg je dan als toerist 'even' die andere 18 euro terug? En dan heb je dus ook al 9 euro betaald voor een OV-chipkaart die je maar 4 dagen gebruikt.
pi_144126863
Beter een los kaartje kopen dan met 1 euro toeslag.
pi_144127120
Weet iemand hoe het zit met de samenreiskorting voor de businesscard? Iemand kan dan meereizen voor 40% korting, maar het lukt me niet om het bij de machines te activeren.
  woensdag 3 september 2014 @ 09:45:21 #133
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_144127300
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2014 09:35 schreef Birgittevermeer het volgende:
Weet iemand hoe het zit met de samenreiskorting voor de businesscard? Iemand kan dan meereizen voor 40% korting, maar het lukt me niet om het bij de machines te activeren.
De samenreiskorting moet op de kaart van de meereizende passagiers geladen worden, niet op de Business Card. Of begrijp ik je dan verkeerd?

NB: Er geldt alleen samenreiskorting als er een abonnement aanwezig is op de Business Card. Is dat het geval?
http://www.ns.nl/zakelijk/reizen/service/samenreiskorting.html
pi_144133235
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2014 09:19 schreef ufopiloot het volgende:
Een collega van mij gaat naar Nederland binnenkort op vakantie.. Hoe moet zij het dan aanpakken?

Mijn ervaring:

Als je een anonieme kaart koopt moet je iets van 9 euro voor een kaart betalen, en dan voldoende instaptarief hebben. Dus stel ze gaat op haar laatste vakantiedag van Amsterdam Sloterdijk naar Amsterdam CS, dan moet ze een instaptarief hebben van 20 euro. Vervolgens kost de reis maar 2 euro. Hoe krijg je dan als toerist 'even' die andere 18 euro terug? En dan heb je dus ook al 9 euro betaald voor een OV-chipkaart die je maar 4 dagen gebruikt.
Goed he, ns voor de incidentiėle reiziger en toerist.

Wist je trouwens dat de verkoop automaten op Schiphol standaard op 1ste klas staan in het hoofdscherm, als mensen op de sneltoets voor Amsterdam Centraal drukken?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_144133310
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2014 13:14 schreef Red_85 het volgende:
Wist je trouwens dat de verkoop automaten op Schiphol standaard op 1ste klas staan in het hoofdscherm, als mensen op de sneltoets voor Amsterdam Centraal drukken?
Haha, echt? :') !

Ik zal haar even goed inlichten..
pi_144133414
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2014 13:16 schreef ufopiloot het volgende:

[..]

Haha, echt? :') !

Ik zal haar even goed inlichten..
http://www.ovpro.nl/trein(...)nt-weer-grotendeels/

http://www.telegraaf.nl/r(...)aar_Amsterdam__.html

Visitekaartje voor je land hoor, je nationale treinboer.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 3 september 2014 @ 13:28:10 #137
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_144133591
quote:
wow, dat heeft ook maar vier jaar geduurd...
Nothing lasts forever but the certainty of change
pi_144141581
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 12:48 schreef davedavy het volgende:

[..]

Dat heb ik, echter staat er 'Automatisch opladenstaat uit'. Ik heb het toch het gister geactiveerd :')

Probeer het straks nog wel eens opnieuw.


Nu klopt ie. Kan ik nu dus gewoon in de bus met 1 euro saldo :? ?
  woensdag 3 september 2014 @ 18:39:10 #139
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_144143430
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2014 17:32 schreef davedavy het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Nu klopt ie. Kan ik nu dus gewoon in de bus met 1 euro saldo :? ?
Ja, dat zou moeten werken. Door de check-in komt je saldo op -¤3 uit, dat wordt vervolgens automatisch verhoogd tot ¤7. :).
pi_144180150
quote:
1s.gif Op woensdag 3 september 2014 18:39 schreef freako het volgende:

[..]

Ja, dat zou moeten werken. Door de check-in komt je saldo op -¤3 uit, dat wordt vervolgens automatisch verhoogd tot ¤7. :).
Aha :D Nou dan kan ik ook weer met de bus :')
  donderdag 11 september 2014 @ 19:27:28 #141
421090 Zelfscanner
BONUSKAART: 2916420051893
pi_144430129
En weer 16 miljoen binnengeharkt, door niet je geld terug te vragen bij niet uitchecken.

Of gewoon een partij domme mensen.
De kassamiep laten scannen is silver maar zelfscannen is goud!
pi_144452367
quote:
RET begint proef met herstellen niet uitchecken ov-chipkaart
De Rotterdamse stadsvervoerder RET is een proef begonnen waarbij reizigers achteraf online kunnen kijken of ze na een rit wel hebben uitgecheckt met hun ov-chipkaart.


Als dat het niet het geval is, kunnen ze dat zelf corrigeren en wordt de factuur aangepast.
Voorlopig is die dienst alleen beschikbaar voor de tweehonderd reizigers die meedoen aan de pilot Achteraf Betalen Consument (ABC).

Daarin worden reizigers in de gelegenheid gesteld hun gemaakte ritten pas na een maand te betalen. Nu is daar de dienst aan toegevoegd dat reizigers zelf kunnen kijken welke ritten ze hebben gemaakt en waar ze eventueel niet hebben uitgecheckt.

Het Nationaal Openbaar Vervoer Beraad (NOVB), waarin verschillende vervoerders zijn vertegenwoordigd, maakte donderdag bekend dat het jaarlijks circa 16 miljoen euro overhoudt aan reizigers die met hun ov-chipkaart vergeten uit te checken. De partijen kondigde tegelijkertijd verscheidene maatregelen aan om het missen van het uitchecken verder terug te dringen.
Ook moet het makkelijker worden het geld dat daardoor te veel is betaald, terug te krijgen. Reizigers kunnen straks online op een centrale plek hun geld terugvragen. De termijn waarin dat kan worden gedaan, wordt verlengd van drie tot zes maanden.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_144470595
En er komt ook een centrale website waarbij reizigers alle vergeten uitchecken zelf kunnen corrigeren.

https://forum.ns.nl/ov-ch(...)ergeten-checken-5933

Op het meldpunt kunnen reizigers straks iedere gemiste checkuit corrigeren. Ze krijgen vervolgens het teveel betaalde bedrag terug

Ik geloof er niets van, want dan gaan mensen massaal vergeten uit te checken en het corrigeren naar 1 station verder.
pi_144478151
Ik snap trouwens nog steeds niet waarom de OV-Chipkaart niet als betaalmiddel gebruikt kan worden. In veel andere landen met een vergelijkbaar systeem kan je in, om en zelfs ver buiten de stations je OV-chip tegoed gebruiken om snel mee af te rekenen.

Alhoewel we tegenwoordig wel contactloos kunnen betalen met onze bankpassen..

[ Bericht 0% gewijzigd door Erasmus op 13-09-2014 08:43:45 ]
pi_144478322
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2014 07:02 schreef o.us2.0 het volgende:
Ik snap trouwens nog steeds niet waarom de OV-Chipkaart niet als betaalmiddel gebruikt kan worden. In veel andere landen met een vergelijkbaar systeem kan je in, om en zelfs ver buiten het stations je OV-chip tegoed gebruiken om snel mee af te rekenen.
Op station Amersfoort zijn ze daar al heel lang een proef mee aan het houden. Waarom dat niet wordt uitgerold.. geen idee.
Maar dat is mijn aanstootgevende mening.
  zaterdag 13 september 2014 @ 09:03:28 #146
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_144478596
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2014 07:02 schreef o.us2.0 het volgende:
Ik snap trouwens nog steeds niet waarom de OV-Chipkaart niet als betaalmiddel gebruikt kan worden. In veel andere landen met een vergelijkbaar systeem kan je in, om en zelfs ver buiten de stations je OV-chip tegoed gebruiken om snel mee af te rekenen.

Alhoewel we tegenwoordig wel contactloos kunnen betalen met onze bankpassen..
Voor contactloos betalen met de OV-chipkaart zijn nogal wat investeringen nodig, dus de proef wordt niet voortgezet.
https://www.translink.nl/nl-NL/Cases/Linkmanager

In plaats daarvan zet NS nu in op contactloos betalen met bankpassen, en er komt een proef waarmee in- en uitgecheckt kan worden met de bankpas.
http://webwereld.nl/bevei(...)ats-van-ov-chipkaart
pi_144478749
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2014 09:03 schreef freako het volgende:

[..]

In plaats daarvan zet NS nu in op contactloos betalen met bankpassen, en er komt een proef waarmee in- en uitgecheckt kan worden met de bankpas.
http://webwereld.nl/bevei(...)ats-van-ov-chipkaart
Leuk dat het dadelijk ook met bankpasjes kan, maar je blijft met kinderen zonder bankpasjes zitten.
pi_144478762
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 september 2014 09:18 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Leuk dat het dadelijk ook met bankpasjes kan, maar je blijft met kinderen zonder bankpasjes zitten.
Maar die wil je ook niet de mogelijkheid geven om met hun OVchipkaart snoep te kopen ;)
Maar dat is mijn aanstootgevende mening.
pi_144478919
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2014 07:02 schreef o.us2.0 het volgende:
Ik snap trouwens nog steeds niet waarom de OV-Chipkaart niet als betaalmiddel gebruikt kan worden. In veel andere landen met een vergelijkbaar systeem kan je in, om en zelfs ver buiten de stations je OV-chip tegoed gebruiken om snel mee af te rekenen.

Alhoewel we tegenwoordig wel contactloos kunnen betalen met onze bankpassen..
Zoals gezegd zijn er wel enkele proeven. TLS heeft echter geen bankvergunning dat ook een probleem zal zijn.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  zaterdag 13 september 2014 @ 10:18:46 #150
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_144479444
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 september 2014 09:18 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Leuk dat het dadelijk ook met bankpasjes kan, maar je blijft met kinderen zonder bankpasjes zitten.
Het Kids Vrije-abonnement wordt vanaf maart volgend jaar gratis. Kinderen < 12 reizen dan gratis met de trein, maar moeten wel in- en uitchecken.
pi_144479570
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 september 2014 10:18 schreef James1988 het volgende:
maar moeten wel in- en uitchecken.
en papa en mamma een boete krijgen bij het niet in en uitchecken zeker? anders is het haast discriminatie, zij niet inchecken, wij wel...
pi_144479658
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2014 10:29 schreef mschol het volgende:

[..]

en papa en mamma een boete krijgen bij het niet in en uitchecken zeker? anders is het haast discriminatie, zij niet inchecken, wij wel...
Uiteraard, anders kunnen we die kinderen niet volgen waar ze heen gaan.....
  zaterdag 13 september 2014 @ 12:19:01 #153
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_144481363
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2014 09:19 schreef ufopiloot het volgende: Vervolgens kost de reis maar 2 euro. Hoe krijg je dan als toerist 'even' die andere 18 euro terug?
Niet natuurlijk. _O-
pi_144481620
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 september 2014 10:18 schreef James1988 het volgende:
Het Kids Vrije-abonnement wordt vanaf maart volgend jaar gratis.
Bron?

quote:
Kinderen < 12 reizen dan gratis met de trein, maar moeten wel in- en uitchecken.
Kinderen die met Kids Vrij reizen, moeten nu begeleid worden door een volwassene. Vervalt die voorwaarde dan?
pi_144482293
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2014 12:19 schreef Zelva het volgende:

[..]

Niet natuurlijk. _O-
Dit idd. Toeristen moeten losse kaartje kopen.

Ironisch genoeg mag je daar GEEN samenreiskorting op gebruiken - dus als jij als aardige Nederlander met NSabonnement je buitenlandse vrienden van Schiphol/Hoek van Holland/whatever wil ophalen heb je nog niets aan die faciliteit die wel in je abonnementsprijs verwerkt zit.
Maar dat is mijn aanstootgevende mening.
  zaterdag 13 september 2014 @ 13:24:09 #156
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_144482631
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2014 12:31 schreef Tochjo het volgende:

[..]

Bron?

[..]

Kinderen die met Kids Vrij reizen, moeten nu begeleid worden door een volwassene. Vervalt die voorwaarde dan?
Staat op www.ns.nl/kidsvrij, die voorwaarde blijft bestaan.
  Forum Admin zaterdag 13 september 2014 @ 14:28:00 #157
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_144484299
Los (chip)kaartje, enkeltje vanuit Elst naar Westervoort. 5 Euro nog wat :De pak de auto wel..
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_144494942
quote:
Kijk aan, wie had verwacht het daar te vinden :P Bedankt :)
pi_145558054
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_146874083
quote:
FNV: Nieuwe strippenkaart oplossing voor iritatie in bus
Buschauffeurs zijn de losse kaartverkoop in het openbaar vervoer zat omdat het tot veel irritatie en onbegrip leidt bij reizigers. Dat meldt FNV Bondgenoten, dat een zwartboek bijhield met klachten van buschauffeurs over de losse kaartverkoop. De vakbond kijkt met weemoed terug naar de strippenkaart.

"Wij pleiten voor een nieuwe strippenkaart", verklaart vakbondsbestuurder Jan Heilig. Verder dringt hij eropaan losse kaartjes alleen nog via een pintransactie mogelijk te maken, in plaats van met cash geld. "Hierdoor is het voor de buschauffeur veiliger, omdat de kans op overvallen wordt verkleind. Ook versnelt het de verkoop van kaartjes in de bus."

90 klachten
De vakbond kreeg in een maand tijd ongeveer negentig klachten van chauffeurs binnen. De vakbond plaatste een oproep vanwege verhalen die de ronde deden. "Ik hoorde dat de buschauffeurs het onderling hadden over hun ervaringen omtrent de verkoop van losse kaartjes", verklaart de vakbondsbestuurder. "Veel buschauffeurs meldden dat zij kwaad worden aangekeken of worden uitgescholden als reizigers meer moeten betalen dan verwacht."

FNV: OV-chipkaart oorzaak
De onduidelijkheid over de prijzen voor het openbaar vervoer komen onder meer voort uit de invoering van de OV-chipkaart, stelt de vakbond. Voorheen maakten alle busbedrijven nog gebruik van de strippenkaart, maar nu hebben busmaatschappijen eigen kaartjes waarmee ze elkaar kunnen beconcurreren. Hierdoor kunnen verschillende bedrijven verschillende prijzen rekenen voor hetzelfde traject.

Verschillende tarieven
Zo kunnen reizigers zowel met Arriva als met stadsvervoerder RET van Dordrecht naar Rotterdam gaan. Een enkeltje met de RET-bus kost drie euro, tegenover acht euro bij Arriva, zo staat in het zwartboek. Ook kost overstappen naar een andere busmaatschappij vaak extra geld, omdat losse kaartjes vaak bij één vervoerder geldig zijn. Alhoewel een kaartje in de bus vaak duurder is, kan het soms ook goedkoper zijn. Zo zou de reis Rotterdam Zuidplein - Dordrecht bij de RET met de OV-chipkaart 4,78 euro kosten, terwijl het kaartje in de bus dus 1,78 euro goedkoper is.

Decentralisatie oorzaak
OV-specialisten wijzen erop dat de verschillende tarieven vooral voort komen uit de decentralisatie: iedere provincie of stadsregio mag in samenspraak met de vervoerder eigen tarieven bepalen. Met de OV-chipkaart kan er invulling gegeven worden aan de door de politiek gewenste decentralisatie, met de strippenkaart was dat in mindere mate mogelijk. Immers, de prijs van de strippenkaart kostte overal het zelfde, hoog uit de grote van een zone kon per regio verschillen.

Strippenkaart
Het lijkt onwaarschijnlijk dat het voorstel van FNV om een nieuwe strippenkaart in te voeren omarmt zal worden. Vervoerders vinden de OV-chipkaart juist prettig omdat ze direct na de reis het geld van de reiziger ontvangen. Met de strippenkaart werden de opbrengsten aan het einde van het jaar op basis van een steekproef verdeeld. Wel wordt het kaartje kopen in de bus waarschijnlijk op termijn gemakkelijker: in de toekomst moeten reizigers ook met de bankpas kunnen reizen.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_146880482
Even een crosspost met een ander topic uit WGR:

Nog meer mensen met onderstaande scenario's?

Even een waarschuwing voor iedereen die met een NS-Businesskaart reist.

Kijk goed uit naar hoe en wat de NS je aanrekent. Vaak heb je van die correctietarieven die je krijgt bij het vergeten in- en uitchecken van een reis. 10,- per keer. Welke je maximaal 3 daarvan in een kalenderjaar kunt terugkrijgen.

Controleer deze, want ze kloppen niet. NS doet aan een soort fishing via deze kaart. Ik heb over de maanden mei en juni een aantal van deze correctietarieven moeten betalen, terwijl deze onlogisch zijn.
Je kunt namelijk maar op een reis 1x een fout maken. Op een enkele terugreis heb ik er 3x een correctie in rekening gebracht gekregen en daarbij heb ik nog een aantal twijfelgevallen. Ik keek namelijk altijd op de palen of mijn kaart geaccepteerd is geweest. Iedere dag, heen en terug. Of de palen werken niet, en is het dus de verantwoording van NS, maar dan is het alsnog jou schuld.. Of is ns hier aan het frauderen?

Een vriend van mij heeft ook een dergelijke rekening gekregen. 5x zou hij zijn gesnapt in de eerste klas, terwijl hij iedere keer in de 2de heeft gezeten. Hij heeft 5x een correctietarief aangerekend gekregen.

In beide gevallen hebben we de NS gebeld en het uitgelegd. Hun reactie is zeer snel 'ow ja, ik zie dat wij een fout hebben gemaakt, we zullen het corrigeren.' Ofwel, heel makkelijk te corrigeren met een belletje, maar als je niet oplet, ben je je geld kwijt.
'If you snooze you loose' tactiek.

Mede door het gekloot met de ov-chipfaal ben ik overgestapt van trein naar auto en heb dus sinds 1 augustus mijn kaart niet meer. Krijg ik vandaag een brief dat er wederom correctietarieven aangerekend worden, maar nu over september.. Hoe dan? Ik ben geen klant meer!

Mensen pas dus op, NS berekend je iets wat totaal niet waar is.

Had gisterochtend wederom gebeld, uitgelegd en huppa, zelfde reactie 'we hebben een foutje gemaakt... '
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_146880545
quote:
7s.gif Op vrijdag 21 november 2014 17:38 schreef Aether het volgende:

[..]

Pff, fnv, stelletje weemoedige fossielen. Als ze nou eens zich niet zouden gedragen als een cpt. Hindsight van 80+, zou het misschien nog een wat worden daar.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_147024141
quote:
9292: e-ticket voor heel ov
Met één e-ticket reizen van deur tot deur in heel het openbaar vervoer. Dat wil 9292 stapsgewijs mogelijk maken. Al in de loop van 2015 verwacht het bedrijf voor bepaalde reizen e-tickets te kunnen aanbieden. Dat zegt 9292 directeur Stefan Hulman in een interview met Treinreiziger.nl.


“Als we in 2015 van start gaan met e-tickets zullen we waarschijnlijk niet starten met e-tickets voor alle reizen. Misschien beginnen we een pilot in samenwerking met een aantal specifieke vervoerders of alleen voor een bepaalde modaliteit. Dat moeten we nog bepalen, maar uiteindelijk willen we één e-ticket aanbieden voor heel het openbaar vervoer” legt Hulman uit.

Met twee jaar vertraging is vandaag de realtime reisplanner bij 9292 geļntroduceerd. Hulman verwacht dat de introductie van e-tickets sneller zal gaan. “E-tickets aanbieden is ook complex, maar daarin hebben we zelf meer in de hand. Bij realtime reisinformatie krijgen we de data in twee verschillende formaten. Dat probleem zullen we niet hebben met e-tickets”.

NS biedt de meeste treinkaartjes al aan als e-tickets. Maar zo’n e-ticket is alleen geldig als de reiziger het kaartje uitprint. “Wij willen uiteindelijk een e-ticket introduceren die de reiziger niet meer hoeft uit te printen. Het e-ticket tonen op je smartphone moet voldoende zijn. Bij de introductie is dat misschien nog te hoog gegrepen, maar dat is wel waar we naar toe willen werken” zegt Hulman.

Als 9292 ticketless reizen introduceert heeft het bedrijf in het Nederlandse openbaar vervoer direct een primeur. Want alleen Thalys biedt op internationale treinreizen vanuit Nederland ticketless reizen aan. Bij Arriva kon het gedurende een proef met Touch & Travel ook, maar die test is al weer even voorbij. Verder is er nog geen enkele Nederlandse vervoerder die het aan biedt. In de luchtvaartsector komt het al wel voor.

Behalve dat e-ticketing een service wordt voor de reiziger, kan 9292 er ook geld mee verdienen. Hulman: “Maar dat is niet ons doel. Wat mij betreft investeren we het geld direct weer in nieuwe verbeteringen”. Dat kan bijvoorbeeld een prijswizard voor abonnementen zijn, want ook dat staat op het verlanglijstje van het bedrijf. “Maar op dit moment zijn er nog teveel onzekerheden in het ov-chipkaartlandschap. Daarom beginnen we eerst met e-ticketing”.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_147025100
Als ze dat voor elkaar krijgen is de hele OV chipkaart gelijk overbodig, want met dat e ticket krijg je weer het probleem dat het geld niet goed verdeelt kan worden tussen vervoerders ws.

Dat gaan vervoerders nooit toestaan.
pi_147025893
quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2014 16:15 schreef macca728 het volgende:
Als ze dat voor elkaar krijgen is de hele OV chipkaart gelijk overbodig, want met dat e ticket krijg je weer het probleem dat het geld niet goed verdeelt kan worden tussen vervoerders ws.

Dat gaan vervoerders nooit toestaan.
Vervoerders moeten eens leren dat ze er zijn om te vervoeren en niet om te kibbelen over de minimale verschillen die bij de verdeling kunnen ontstaan waardoor ze reizigers opzadelen met zulke onzin. :D
pi_147719110
Meer mensen die vandaag vreemde chipkaarttransacties hadden bij het GVB?

Vanmiddag, 6 uur nadat ik voor het laatst uitgechecked had, kreeg ik ineens 'overstap ok' bij het inchecken. Dat is op zich al vreemd. Vervolgens kreeg ik bij het uitchecken de melding dat mijn rit maar liefst 0,00 euro kostte. Dat is best goedkoop (traject was tram 5 WTC->CS).

Vreemde is wel dat de kaartautomaat kennelijk de haltes niet meer herkend, zie uitdraai. Dat was blijkbaar ook al vanochtend aan de hand (maar toen is alleen het basistarief afgeschreven), terwijl hij de in- uitcheckhaltes van gisteren wel herkent.

Wat is hier aan de hand?



[ Bericht 3% gewijzigd door stavromulabeta op 18-12-2014 21:18:15 ]
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
  donderdag 18 december 2014 @ 21:20:25 #167
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_147719467
Een foutje van de apparatuur in uw voordeel. Doe er wat leuks mee. :s)
pi_147719788
quote:
14s.gif Op donderdag 18 december 2014 21:20 schreef James1988 het volgende:
Een foutje van de apparatuur in uw voordeel. Doe er wat leuks mee. :s)
Bij twee verschillende ritten, in een twee verschillende trams met 6 uur ertussen... Of ik heb een geweldig bijzondere ov-chipkaart, of het is een grootschaliger probleem en het GVB heeft nu een flinke financiele strop.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
  Redactie Frontpage vrijdag 19 december 2014 @ 10:47:28 #169
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_147735352
Ik zit te overwegen om een ster-abonnement te nemen. Nu ben ik al zover dat ik 6 zones moet hebben en een centrumzone moet kiezen. Is er een manier om te bepalen wat de beste centrumzone is :? Ik heb meerdere keuzes als ik via 9292.nl kijk.

Komt bij dat ik 2 verschillende routes per dag reis: 's ochtends van A naar B en 's middags van B via C naar A (want dat gaat sneller). Is dat ook nog iets om rekening mee te houden :?
It's not just sex, it's love
It's two people connecting
With four other people
And aliens
  Redactie Sport / Supervogel vrijdag 19 december 2014 @ 11:04:15 #170
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_147735740
Bij Syntus kan je je route ingeven en dan zegt ie je centrumzone. Welke vervoerder?
pi_147735853
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 december 2014 10:47 schreef Etcetera het volgende:
Ik zit te overwegen om een ster-abonnement te nemen. Nu ben ik al zover dat ik 6 zones moet hebben en een centrumzone moet kiezen. Is er een manier om te bepalen wat de beste centrumzone is :? Ik heb meerdere keuzes als ik via 9292.nl kijk.
http://openov.nl/zones/
(6 zones klinkt veel - dat is bijna zo duur als een nationaal abonnement)
quote:
Komt bij dat ik 2 verschillende routes per dag reis: 's ochtends van A naar B en 's middags van B via C naar A (want dat gaat sneller). Is dat ook nog iets om rekening mee te houden :?
Niet als je in alle zones kan reizen. Kom je er een halte buiten dan betaal je het opstarttarief.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  Redactie Frontpage vrijdag 19 december 2014 @ 11:18:20 #172
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_147736034
quote:
14s.gif Op vrijdag 19 december 2014 11:04 schreef Pino112 het volgende:
Bij Syntus kan je je route ingeven en dan zegt ie je centrumzone. Welke vervoerder?
Qbuzz, daar had ik het nog niet gecheckt, ga ik doen.
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 december 2014 11:09 schreef Aether het volgende:

[..]

http://openov.nl/zones/
(6 zones klinkt veel - dat is bijna zo duur als een nationaal abonnement)

[..]

Niet als je in alle zones kan reizen. Kom je er een halte buiten dan betaal je het opstarttarief.
Ik heb ook wel wat reistijd :+

Ga het uitzoeken zodra ik tijd heb ^O^
It's not just sex, it's love
It's two people connecting
With four other people
And aliens
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')