abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 8 juli 2014 @ 20:35:52 #76
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_142060951
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juli 2014 14:28 schreef mschol het volgende:

[..]

idee: je kan ook gewoon je stations NIET afsluiten en dus niet onnodig geld over de balk smijten c.q. reiskosten voor de reiziger verhogen...
Inderdaad, het geld dat de overheid specifiek voor de poortjes, naast de al ettelijke miljarden subsidie voor het hele chipkaartgebeuren, aan de NS heeft gegeven is allang over de balk gesmeten cq weggesluisd. Laten we die roversbende niet nog een keer 'subsidiėren'.
pi_142061763
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 20:03 schreef Aanstootgevend het volgende:

[..]

Is dat zo ? Je hebt dan weer een infrastructuur om de kaartjes te verkopen nodig. Kost geld ;)
de infrastructuur voor papieren kaartjes is er gewoon
pi_142087358
fijn. Storing bij NS en mn nieuwe trajectvrij abo staat dus nog niet op mn ov chipkaart en mn huidige abo loopt vandaag af. Moet ik dus extra dokken (ja dat kan ik weer declareren bij NS, zegt de klantenservice, maar toch)
just give a second thought
what if we don't get caught...
pi_142089283
Nou die 2 euro OV kaart maar eens gekocht.. 2 jaar te laat maar goed, nu moet ik wel :P
pi_142089582
Ik heb net een anonieme kaart gehaald voor m'n moeder, ook voor 2 euro.
Moet je hem voor de NS nog activeren oid? 1e/2e klas bepalen?
Tap tap tap
pi_142090003
Netjes dat ze die anonieme kaart ook (tijdelijk) goedkoper aanbieden, op zo'n persoonlijke kaart zouden ze mijns inziens echter best eenzelfde bedrag aan saldo mogen zetten als je voor de kaart betaalt, de reiziger heeft er immers niet om gevraagd.

CherryLips, ik meen ergens te hebben gelezen dat je zodra je er bij een NS-automaat geld op zet hij automatisch geactiveerd zou zijn voor reizen op saldo bij de NS.
pi_142092804
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2014 13:19 schreef CherryLips het volgende:
Dat moest vroeger wel als het niet om een NS-kaart ging.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_142093266
quote:
18s.gif Op woensdag 9 juli 2014 12:13 schreef Apotheose het volgende:
fijn. Storing bij NS en mn nieuwe trajectvrij abo staat dus nog niet op mn ov chipkaart en mn huidige abo loopt vandaag af. Moet ik dus extra dokken (ja dat kan ik weer declareren bij NS, zegt de klantenservice, maar toch)
ow kan m al ophalen. :)
just give a second thought
what if we don't get caught...
pi_142093995
quote:
Ja dat moet. Wanneer je saldo koopt bij een NS automaat vraagt ie uit zichzelf welke klasse je wilt en wanneer je geen saldo wilt kopen kies je voor 'laden overige producten' en 'reizen op saldo zonder NS abonnement'.
pi_142094477
quote:
Als je hem bij de NS gekocht hebt zou het goed moeten zijn (2e klas). Je kan dat altijd wisselen bij een automaat.
Als je echt 100% zeker wil zijn zou ik daar dus even langslopen...

En niet vergeten er ¤ 20 saldo op te zetten; anders heb je er nog niets aan.
Maar dat is mijn aanstootgevende mening.
pi_142135935
Ik heb dus met die NS actie meegedaan voor 2 euro, netjes ingevoerd op ov-chipkaart.nl etc, maar blijkbaar moet ik dat ding activeren. Dat kon op twee mogelijkheden, een daarvan was door 'reizen op saldo' te bestellen, en dit moet ik afhalen bij een OV punt. Als ik dit gedaan heb, kan ik er dan gewoon saldo opzetten en in de bus stappen? Want met de trein ga ik nooit eigenlijk :')
pi_142151875
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juli 2014 13:36 schreef davedavy het volgende:
Ik heb dus met die NS actie meegedaan voor 2 euro, netjes ingevoerd op ov-chipkaart.nl etc, maar blijkbaar moet ik dat ding activeren. Dat kon op twee mogelijkheden, een daarvan was door 'reizen op saldo' te bestellen, en dit moet ik afhalen bij een OV punt. Als ik dit gedaan heb, kan ik er dan gewoon saldo opzetten en in de bus stappen? Want met de trein ga ik nooit eigenlijk :')
Normaal gesproken kan je er gewoon geld opzetten en mee reizen in de bus. Dat reizen op saldo activeren is specifiek voor de trein
pi_142153834
Is een Ovchipkaart van de NS te gebruiken in bv de tram in Amsterdam?

Is het tegoed dat bij de AH is gekocht bruikbaar voor de trein?
pi_142154070
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juli 2014 22:15 schreef WammesWaggel het volgende:
Is een Ovchipkaart van de NS te gebruiken in bv de tram in Amsterdam?

Is het tegoed dat bij de AH is gekocht bruikbaar voor de trein?
Ja en Ja
pi_142154382
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juli 2014 22:21 schreef macca728 het volgende:

[..]

Ja en Ja
Top :)
pi_142182163
Als ik op Amsterdam CS instap en incheck en moet overstappen op Weesp naar Utrecht moet ik dan nog op Weesp inchecken en uitchecken?

Of gewoon Adam CS inchecken en op Utrecht weer uitchecken?
pi_142182269
quote:
10s.gif Op vrijdag 11 juli 2014 20:17 schreef WammesWaggel het volgende:
Als ik op Amsterdam CS instap en incheck en moet overstappen op Weesp naar Utrecht moet ik dan nog op Weesp inchecken en uitchecken?
Omdat je reis geheel met NS is en de reisplanner van Amsterdam Centraal naar Utrecht Overvecht een advies geeft via Weesp, hoef je in Weesp niet uit- en in te checken, maar check je alleen in in Amsterdam Centraal en uit in Utrecht Overvecht.
pi_142182537
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juli 2014 20:20 schreef Tochjo het volgende:

[..]

Omdat je reis geheel met NS is en de reisplanner van Amsterdam Centraal naar Utrecht Overvecht een advies geeft via Weesp, hoef je in Weesp niet uit- en in te checken, maar check je alleen in in Amsterdam Centraal en uit in Utrecht Overvecht.
Fijn, dank voor je informatie.
pi_143121199
quote:
Rover: NS promoot e-ticket en wegwerpchipkaart onvoldoende
De Nederlandse Spoorwegen brengen alternatieven voor de OV-chipkaart onvoldoende onder de aandacht bij reizigers. Dat schrijven Reizigersvereniging Rover en de Consumentenbond in een brief aan het spoorbedrijf. Veel incidentele reizigers zijn niet op de hoogte van het bestaan van de eenmalige chipkaart.

Het papieren kaartje werd eerder deze maand afgeschaft. Met name incidentele reizigers, stellen Rover en de Consumentenbond, voelen zich sindsdien gedwongen 27,50 euro te investeren: 7,50 euro voor een chipkaart en een startsaldo van twintig euro. Voor hen is het bestaan van de losse chipkaart niet duidelijk.

"Veel incidentele reizigers ervaren een gevoel van onrecht dat zij dit bedrag moeten betalen voor een treinreis van soms maar enkele euro's", aldus de organisaties. "De eenmalige chipkaart en het e-ticket worden niet tot nauwelijks belicht. In de NS-kaartautomaten krijgt de reiziger een veelvoud aan OV-chipkaartopties te zien, maar moet hij flink zoeken naar de optie losse kaartjes."

Rover en de Consumentenbond roepen de NS daarom dringend op de losse kaartjes beter onder de aandacht te brengen.

NS laat in een reactie weten dat het losse kaartje wel degelijk onder de aandacht is gebracht in de weken voorafgaand aan het afschaffen van het papieren kaartje. "Maar we nemen deze klachten serieus. We gaan opnieuw aandacht schenken aan het alternatief", aldus een zegsman van NS. "Dan moet je denken aan posters en advertenties in kranten."

NS gaat ook het menu van de kaartautomaat versimpelen, zodat reizigers daarin makkelijker de eenmalige chipkaart kunnen vinden. Dat geldt ook voor het e-ticket op de website. Bovendien kunnen mensen binnenkort op meer stations bij de kaartautomaat met creditcard betalen.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_143122193
Accepteert zo'n oplaad-automaat ook briefgeld?
pi_143123576
quote:
2s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 13:44 schreef davedavy het volgende:
Nee, dat was zogenaamd nooit mogelijk in NL want te gevoelig, in de rest van de wereld wel, maar je zou maar eens met zwart geld in NL met het OV willen gaan reizen. :D
pi_143123645
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 14:29 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Nee, dat was zogenaamd nooit mogelijk in NL want te gevoelig, in de rest van de wereld wel, maar je zou maar eens met zwart geld in NL met het OV willen gaan reizen. :D
Kan je zoiets niet doen bij het loket van je vervoersbedrijf?
pi_143124090
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 14:29 schreef Basp1 het volgende:

[..]

;( Zelfs bij Tankstations of supermarkten kon dat op mijn vakantie vorige week nog :{ Kan ik weer met zo'n rot pas liggen kloten, die dingen accepteren hem nooit :'(

Achja zit niks anders op :P
pi_143124126
quote:
2s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 14:31 schreef d4v1d het volgende:

[..]

Kan je zoiets niet doen bij het loket van je vervoersbedrijf?
Ik zou het niet weten, als het al bij een NS loket zal kunnen zul je waarschijnlijk wel met extra oplaad kosten geconfronteerd worden net zoals gebeurt als je een kaartje aan het loket koopt.
pi_143124243
quote:
2s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 13:44 schreef davedavy het volgende:
Sommig automaten accepteren wel muntjes.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')