Maar: bij de winkels die binnen de poortjes staan (Denk aan ako, ah togo) staan ook oplaadautomaten.quote:Op dinsdag 3 juni 2014 17:58 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Ja, mits e-ticket, anders hebben ze een medewerker nodig die naast de poortjes zal staan voor dat soort gevallen.
[..]
Dat kun je best besluiten, maar als je tussentijds niet langs een automaat komt heb je niet zo veel aan dat besluit.
[..]
Dat was dus exact mijn punt. Automaten staan buiten de poortjes, dus kun je (bij gebruik van poortjes) niet tussentijds opladen. Waarmee het dus vermoedelijk geen bug is, maar een ontwerpkeuze.
NS zegt op hun eigen forum dat het juist wel de bedoeling is dat er op elk station tenminste 1 automaat staat waar je bv op kan laden binnen de poortjes. Lijkt me ook logisch.quote:Op dinsdag 3 juni 2014 17:58 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Ja, mits e-ticket, anders hebben ze een medewerker nodig die naast de poortjes zal staan voor dat soort gevallen.
[..]
Dat kun je best besluiten, maar als je tussentijds niet langs een automaat komt heb je niet zo veel aan dat besluit.
[..]
Dat was dus exact mijn punt. Automaten staan buiten de poortjes, dus kun je (bij gebruik van poortjes) niet tussentijds opladen. Waarmee het dus vermoedelijk geen bug is, maar een ontwerpkeuze.
Ja en als je daar dus oplaadt en je ingecheckt bent bij de NS, dan is die incheck verdwenen.quote:Op dinsdag 3 juni 2014 18:04 schreef CookieSlikker het volgende:
[..]
Maar: bij de winkels die binnen de poortjes staan (Denk aan ako, ah togo) staan ook oplaadautomaten.
Verder op Amsterdam centraal en santpoort nog automaat binnen de poorten.
Hahaha speelt dat al 2 jaar ? Volgens het NS forum was het 2 maanden geleden nog niet opgelost.quote:Op dinsdag 3 juni 2014 18:07 schreef Basp1 het volgende:
Zit die bug 2 jaar na dato er nog steeds in of is het ondertussen al opgelost.
GC / OV-chipkaart niet opladen na inchecken!!
ga naar een loket en vraag het daar, of stuur een mail naar ovchipkaart.nlquote:Op donderdag 12 juni 2014 10:28 schreef koffiegast het volgende:
Helaas moest ik er achter komen dat mijn persoonlijke ov-chipkaart toch niet online gekoppeld was, en dat ov-chipkaart.nl nog steeds zo achterhaald bezig is dat het pertinent geen ritten laat zien die voor de 'aanvraag toon reisgeschiedenis' zijn gemaakt desondanks dat het wel op de kaart en ongetwijfeld in hun eigen systeem staat.
Ik heb een aantal ritten in de afgelopen 3 weken gemaakt met de tram/metro van RET in Rotterdam. Daarvan zou ik graag de transacties willen terugzien zodat ik deze kan declareren. Echter kan ik nog nergens vinden waar ik deze kan achterhalen. Ik ben er heilig van overtuigd dat deze gegevens ergens opgeslagen worden, maar ik moet nu uitvinden hoe ik het verkrijg...
iemand?
Moet je blijkbaar een speciale phone voor hebben dat NFC heeft. Wat helaas mijn phone niet heeft.quote:Op donderdag 12 juni 2014 10:35 schreef d4v1d het volgende:
Die gegevens kan je wel achterhalen met een android app "farebot"
Deze app leest alleen data uit en het is met de app niet mogelijk om wat dan ook te schrijven of te veranderen.
Kost wel een middagje om het werkend te krijgen
Tochniet alle transacties blijven op je kaart staan, de laatste 10 of zo maar.quote:Op donderdag 12 juni 2014 10:35 schreef d4v1d het volgende:
Die gegevens kan je wel achterhalen met een android app "farebot"
Deze app leest alleen data uit en het is met de app niet mogelijk om wat dan ook te schrijven of te veranderen.
Kost wel een middagje om het werkend te krijgen
quote:Eerste poortjes NS-stations augustus dicht
De toegangspoortjes bij NS-stations in Woerden, Rotterdam Alexander, Almere centrum en Enschede worden in augustus definitief afgesloten.
Dat liet een NS-woordvoerder vrijdag weten.
Ze zijn dan alleen nog toegankelijk met een ov-kaart of een papieren chipkaartje. Uiteindelijk worden over een periode van twee jaar bij 82 stations de toegangspoortjes in gebruik genomen.
In 2014 gaan gefaseerd de poortjes bij in totaal 26 stations door heel Nederland dicht. Het jaar daarop volgen 27 stations, en ook nog eens 27 in 2016.
De poortjes gaan definitief dicht na een geslaagde proef op de stations in Woerden, Rotterdam Alexander, Almere centrum en Enschede.
Toegankelijk
In Nederland zijn ruim vierhonderd treinstations. Bij de 82 stations waar de toegangspoortjes dichtgaan, stapt 90 procent van alle treinreizigers in of uit de trein. Daarom komen op de andere stations geen toegangspoortjes en blijven die stations dus vrij toegankelijk.
"We wilden alleen poortjes plaatsen op de stations waar de grootste reizigersstroom zich verplaatst", aldus een NS-woordvoerder.
Selectief quotenquote:
quote:Regeringspartijen VVD en PvdA lieten in maart nog weten dat niet alle stations moeten worden afgesloten voor mensen zonder geldig vervoersbewijs. De NS gaat hierover in gesprek met gemeenten. Niet-reizigers zouden met een tijdelijke gratis pas toch toegang kunnen krijgen. Ook hulpverleners houden altijd toegang tot de stations.
De poortjes zijn bedoeld voor de sociale veiligheid te verhogen en om zwartrijden te voorkomen.
idee: je kan ook gewoon je stations NIET afsluiten en dus niet onnodig geld over de balk smijten c.q. reiskosten voor de reiziger verhogen...quote:Op vrijdag 4 juli 2014 14:18 schreef Tchock het volgende:
Niet-reizigers zouden met een tijdelijke gratis pas toch toegang kunnen krijgen
Ik ben het volledig eens met afsluiten van stations. Geen zwervers meer die rondhangen op de perrons, minder overvallen laat 's avonds, geen bakken met geld meer verspillen om de grote stations handmatig af te sluiten (daar zijn elke avond op Amsterdam CS wel 20 man mee bezigquote:Op vrijdag 4 juli 2014 14:28 schreef mschol het volgende:
[..]
idee: je kan ook gewoon je stations NIET afsluiten en dus niet onnodig geld over de balk smijten c.q. reiskosten voor de reiziger verhogen...
nee, die hangen dan inderdaad bij de ingang rond, echt een verbeteringquote:Op vrijdag 4 juli 2014 14:30 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik ben het volledig eens met afsluiten van stations. Geen zwervers meer die rondhangen op de perrons,
die gebeuren dus gewoon buiten het station, waar nog minder camera toezicht is..quote:minder overvallen laat 's avonds,
dat klinkt als gewoon werk verschaffing, maar goed..quote:geen bakken met geld meer verspillen om de grote stations handmatig af te sluiten (daar zijn elke avond op Amsterdam CS wel 20 man mee bezig)
dat is mooi, dan hoeft er ook niet meer gecontroleerd te worden, scheelt weer veel geld en kunnen de prijzen weer omlaag...quote:en véél minder zwartrijders.
stations openlaten, dat heeft altijd goed gewerkt en werkt nog steeds goed..quote:En gedag zeggen doe je maar buiten de poortjes. Enige argument dat ik wél realistisch vind is dat sommige stations ook voetgangerspassages zijn, daar moet een goede oplossing voor komen.
quote:
We hadden ook het geld dat aan de introductie van de OVchipkaart besteed is kunnen gebruiken om iedereen gratis te laten reizen. Van een paar miljard kan je best veel kaartjes kopen.quote:Op vrijdag 4 juli 2014 14:28 schreef mschol het volgende:
[..]
idee: je kan ook gewoon je stations NIET afsluiten en dus niet onnodig geld over de balk smijten c.q. reiskosten voor de reiziger verhogen...
Niet werken doetquote:Op vrijdag 4 juli 2014 15:26 schreef Aether het volgende:
Deze maand persoonlijke chipkaart voor ¤2 i.p.v. ¤7,50.
Delen van de site werken niet.quote:
mwha, gratis gaat wellicht ver, als je de prijs had halveert heb je er nog langer plezier van gehadquote:Op vrijdag 4 juli 2014 19:52 schreef Aanstootgevend het volgende:
[..]
We hadden ook het geld dat aan de introductie van de OVchipkaart besteed is kunnen gebruiken om iedereen gratis te laten reizen. Van een paar miljard kan je best veel kaartjes kopen.
Is dat zo ? Je hebt dan weer een infrastructuur om de kaartjes te verkopen nodig. Kost geldquote:Op dinsdag 8 juli 2014 12:52 schreef mschol het volgende:
[..]
mwha, gratis gaat wellicht ver, als je de prijs had halveert heb je er nog langer plezier van gehad
Alsof het een gunst is of zo.quote:Op vrijdag 4 juli 2014 15:26 schreef Aether het volgende:
Deze maand persoonlijke chipkaart voor ¤2 i.p.v. ¤7,50.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |