abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_140675143
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juni 2014 17:58 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Ja, mits e-ticket, anders hebben ze een medewerker nodig die naast de poortjes zal staan voor dat soort gevallen.

[..]

Dat kun je best besluiten, maar als je tussentijds niet langs een automaat komt heb je niet zo veel aan dat besluit.

[..]

Dat was dus exact mijn punt. Automaten staan buiten de poortjes, dus kun je (bij gebruik van poortjes) niet tussentijds opladen. Waarmee het dus vermoedelijk geen bug is, maar een ontwerpkeuze.
Maar: bij de winkels die binnen de poortjes staan (Denk aan ako, ah togo) staan ook oplaadautomaten.

Verder op Amsterdam centraal en santpoort nog automaat binnen de poorten.
De sleutel naar deze ondertitel is kwijt. Probeer jij hem te vinden?
pi_140675238
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juni 2014 17:58 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Ja, mits e-ticket, anders hebben ze een medewerker nodig die naast de poortjes zal staan voor dat soort gevallen.

[..]

Dat kun je best besluiten, maar als je tussentijds niet langs een automaat komt heb je niet zo veel aan dat besluit.

[..]

Dat was dus exact mijn punt. Automaten staan buiten de poortjes, dus kun je (bij gebruik van poortjes) niet tussentijds opladen. Waarmee het dus vermoedelijk geen bug is, maar een ontwerpkeuze.
NS zegt op hun eigen forum dat het juist wel de bedoeling is dat er op elk station tenminste 1 automaat staat waar je bv op kan laden binnen de poortjes. Lijkt me ook logisch.

De bug is juist dat daardoor je geldige incheck verdwijnt en je dus ook niet uit kan checken (en verder zwart reist)
pi_140675265
Zit die bug 2 jaar na dato er nog steeds in of is het ondertussen al opgelost.
GC / OV-chipkaart niet opladen na inchecken!!
pi_140675275
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 juni 2014 18:04 schreef CookieSlikker het volgende:

[..]

Maar: bij de winkels die binnen de poortjes staan (Denk aan ako, ah togo) staan ook oplaadautomaten.

Verder op Amsterdam centraal en santpoort nog automaat binnen de poorten.
Ja en als je daar dus oplaadt en je ingecheckt bent bij de NS, dan is die incheck verdwenen.

Terwijl het bij andere vervoerders wel kan.
pi_140675299
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juni 2014 18:07 schreef Basp1 het volgende:
Zit die bug 2 jaar na dato er nog steeds in of is het ondertussen al opgelost.
GC / OV-chipkaart niet opladen na inchecken!!
Hahaha speelt dat al 2 jaar ? Volgens het NS forum was het 2 maanden geleden nog niet opgelost.

https://forum.ns.nl/ov-ch(...)ndex1.html#post14122
pi_140983064
Helaas moest ik er achter komen dat mijn persoonlijke ov-chipkaart toch niet online gekoppeld was, en dat ov-chipkaart.nl nog steeds zo achterhaald bezig is dat het pertinent geen ritten laat zien die voor de 'aanvraag toon reisgeschiedenis' zijn gemaakt desondanks dat het wel op de kaart en ongetwijfeld in hun eigen systeem staat.

Ik heb een aantal ritten in de afgelopen 3 weken gemaakt met de tram/metro van RET in Rotterdam. Daarvan zou ik graag de transacties willen terugzien zodat ik deze kan declareren. Echter kan ik nog nergens vinden waar ik deze kan achterhalen. Ik ben er heilig van overtuigd dat deze gegevens ergens opgeslagen worden, maar ik moet nu uitvinden hoe ik het verkrijg...

iemand?
pi_140983106
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2014 10:28 schreef koffiegast het volgende:
Helaas moest ik er achter komen dat mijn persoonlijke ov-chipkaart toch niet online gekoppeld was, en dat ov-chipkaart.nl nog steeds zo achterhaald bezig is dat het pertinent geen ritten laat zien die voor de 'aanvraag toon reisgeschiedenis' zijn gemaakt desondanks dat het wel op de kaart en ongetwijfeld in hun eigen systeem staat.

Ik heb een aantal ritten in de afgelopen 3 weken gemaakt met de tram/metro van RET in Rotterdam. Daarvan zou ik graag de transacties willen terugzien zodat ik deze kan declareren. Echter kan ik nog nergens vinden waar ik deze kan achterhalen. Ik ben er heilig van overtuigd dat deze gegevens ergens opgeslagen worden, maar ik moet nu uitvinden hoe ik het verkrijg...

iemand?
ga naar een loket en vraag het daar, of stuur een mail naar ovchipkaart.nl

zelf kan je die gegevens niet achterhalen, en ik denk ook wel dat het ergens is vast gelegd
pi_140983226
Die gegevens kan je wel achterhalen met een android app "farebot"

Deze app leest alleen data uit en het is met de app niet mogelijk om wat dan ook te schrijven of te veranderen.

Kost wel een middagje om het werkend te krijgen :')
pi_140983814
quote:
1s.gif Op donderdag 12 juni 2014 10:35 schreef d4v1d het volgende:

Deze app leest alleen data uit en het is met de app niet mogelijk om wat dan ook te schrijven of te veranderen.

Moet je blijkbaar een speciale phone voor hebben dat NFC heeft. Wat helaas mijn phone niet heeft.

Verder vraag ik me af hoe dit eigenlijk mogelijk is..
pi_140990198
quote:
1s.gif Op donderdag 12 juni 2014 10:35 schreef d4v1d het volgende:

Tochniet alle transacties blijven op je kaart staan, de laatste 10 of zo maar.
pi_141885389
quote:
Eerste poortjes NS-stations augustus dicht
De toegangspoortjes bij NS-stations in Woerden, Rotterdam Alexander, Almere centrum en Enschede worden in augustus definitief afgesloten.

Dat liet een NS-woordvoerder vrijdag weten.
Ze zijn dan alleen nog toegankelijk met een ov-kaart of een papieren chipkaartje. Uiteindelijk worden over een periode van twee jaar bij 82 stations de toegangspoortjes in gebruik genomen.

In 2014 gaan gefaseerd de poortjes bij in totaal 26 stations door heel Nederland dicht. Het jaar daarop volgen 27 stations, en ook nog eens 27 in 2016.

De poortjes gaan definitief dicht na een geslaagde proef op de stations in Woerden, Rotterdam Alexander, Almere centrum en Enschede.

Toegankelijk
In Nederland zijn ruim vierhonderd treinstations. Bij de 82 stations waar de toegangspoortjes dichtgaan, stapt 90 procent van alle treinreizigers in of uit de trein. Daarom komen op de andere stations geen toegangspoortjes en blijven die stations dus vrij toegankelijk.
"We wilden alleen poortjes plaatsen op de stations waar de grootste reizigersstroom zich verplaatst", aldus een NS-woordvoerder.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_141888113
quote:
7s.gif Op vrijdag 4 juli 2014 13:05 schreef Aether het volgende:

[..]

tijd om de NS te boycotten :)
pi_141888150
quote:
7s.gif Op vrijdag 4 juli 2014 13:05 schreef Aether het volgende:

[..]

Selectief quoten :')

quote:
Regeringspartijen VVD en PvdA lieten in maart nog weten dat niet alle stations moeten worden afgesloten voor mensen zonder geldig vervoersbewijs. De NS gaat hierover in gesprek met gemeenten. Niet-reizigers zouden met een tijdelijke gratis pas toch toegang kunnen krijgen. Ook hulpverleners houden altijd toegang tot de stations.

De poortjes zijn bedoeld voor de sociale veiligheid te verhogen en om zwartrijden te voorkomen.
pi_141888534
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juli 2014 14:18 schreef Tchock het volgende:
Niet-reizigers zouden met een tijdelijke gratis pas toch toegang kunnen krijgen
idee: je kan ook gewoon je stations NIET afsluiten en dus niet onnodig geld over de balk smijten c.q. reiskosten voor de reiziger verhogen...
pi_141888585
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juli 2014 14:28 schreef mschol het volgende:

[..]

idee: je kan ook gewoon je stations NIET afsluiten en dus niet onnodig geld over de balk smijten c.q. reiskosten voor de reiziger verhogen...
Ik ben het volledig eens met afsluiten van stations. Geen zwervers meer die rondhangen op de perrons, minder overvallen laat 's avonds, geen bakken met geld meer verspillen om de grote stations handmatig af te sluiten (daar zijn elke avond op Amsterdam CS wel 20 man mee bezig :')) en véél minder zwartrijders.

En gedag zeggen doe je maar buiten de poortjes. Enige argument dat ik wél realistisch vind is dat sommige stations ook voetgangerspassages zijn, daar moet een goede oplossing voor komen.
pi_141889573
quote:
14s.gif Op vrijdag 4 juli 2014 14:30 schreef Tchock het volgende:

[..]

Ik ben het volledig eens met afsluiten van stations. Geen zwervers meer die rondhangen op de perrons,
nee, die hangen dan inderdaad bij de ingang rond, echt een verbetering _O-
quote:
minder overvallen laat 's avonds,
die gebeuren dus gewoon buiten het station, waar nog minder camera toezicht is..
quote:
geen bakken met geld meer verspillen om de grote stations handmatig af te sluiten (daar zijn elke avond op Amsterdam CS wel 20 man mee bezig :'))
dat klinkt als gewoon werk verschaffing, maar goed..
quote:
en véél minder zwartrijders.
dat is mooi, dan hoeft er ook niet meer gecontroleerd te worden, scheelt weer veel geld en kunnen de prijzen weer omlaag...
ow wacht.. dat kennen we in nederland niet :')
quote:
En gedag zeggen doe je maar buiten de poortjes. Enige argument dat ik wél realistisch vind is dat sommige stations ook voetgangerspassages zijn, daar moet een goede oplossing voor komen.
stations openlaten, dat heeft altijd goed gewerkt en werkt nog steeds goed..
dichtgooien verplaatst problemen alleen maar naar nog minder gecontroleerde gebieden
pi_141890162
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juli 2014 14:18 schreef Tchock het volgende:

[..]

Selectief quoten :')

[..]

:)

Gepubliceerd: 4 juli 2014 11:28
Laatste update: 4 juli 2014 14:33
pi_141890443
pi_141900151
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juli 2014 14:28 schreef mschol het volgende:

[..]

We hadden ook het geld dat aan de introductie van de OVchipkaart besteed is kunnen gebruiken om iedereen gratis te laten reizen. Van een paar miljard kan je best veel kaartjes kopen.
Maar dat is mijn aanstootgevende mening.
pi_142041325
Consumentenbond opent meldpunt papieren treinkaartje
De Consumentenbond opent woensdag een meldpunt voor vragen en klachten over het traditionele papieren treinkaartje dat die dag wordt vervangen door een papieren chipkaart voor eenmalig gebruik.

Ongeveer 2,5 miljoen mensen krijgen voor het eerst te maken met een andere manier van vervoersbewijzen kopen en gebruiken. De Consumentenbond vreest dat treinreizen voor een aantal groepen reizigers ingewikkelder en of duurder wordt door afschaffing van het traditionele kaartje.

Dit geldt onder meer voor houders van een trajectkaart, een voordeelurenabonnement en voor reizigers die gebruik willen maken van keuzedagen of samenreiskorting. Het meldpunt van de Consumentenbond is bedoeld om de ervaringen van reizigers in kaart te brengen. De Consumentenbond zal de resultaten van het meldpunt bespreken met NS.

Allerlaatste treinkaartje
Het Spoorwegmuseum in Utrecht betaalt 250 euro voor het allerlaatste papieren treinkaartje. Dat kaartje moet volgens directeur Evertjan de Rooy woensdagmorgen tussen 00.00 en 04.00 uur zijn gekocht. Waar precies is nog niet bekend, aangezien de NS de kaartjesautomaten in de nacht van dinsdag op woensdag gefaseerd zal uitschakelen.

De museumdirecteur en zijn conservator kopen dinsdag op Utrecht CS een papieren kaartje voor een treinreis van Amsterdam naar Haarlem. Dat was in 1839 ook de allereerste reis die treinpassagiers in Nederland konden maken.
De Rooy: ''We hebben helaas geen kaartje uit 1839 in onze collectie. In die tijd moesten reizigers hun biljet afgeven aan de stationschef, die de kaartjes waarschijnlijk weggooide. Sinds een paar jaar hebben we wel een kaartje uit 1840, dat opdook in een oud boek. Een exemplaar uit 1839 zou heel veel geld waard zijn.''

Chip
Vanaf woensdagmorgen zijn alleen nog kaartjes met een chip erin te koop.''Formeel houden de oude kaartjes dinsdagavond op te bestaan. Maar omdat er na middernacht nog automaten in werking zijn, kan in principe om 3.59 uur nog ergens een oud reisbiljet worden gekocht. Op elk kaartje staat de datum en tijdstip van aankoop, dus we vragen iedereen die de komende nacht een kaartje koopt om dat aan ons op te sturen.''
De NS bevestigt dat het mogelijk is om woensdagochtend vroeg nog een oud kaartje te kopen, gedateerd op 9 juli. ''Voorlopig kunnen mensen ook nog met zo'n oud biljet reizen'', aldus een woordvoerder.
pi_142041667
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 12:38 schreef davedavy het volgende:

[..]

Niet werken doet :(
Delen van de site werken niet.
Zou het later nog eens proberen ;)
pi_142042185
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juli 2014 19:52 schreef Aanstootgevend het volgende:

[..]

We hadden ook het geld dat aan de introductie van de OVchipkaart besteed is kunnen gebruiken om iedereen gratis te laten reizen. Van een paar miljard kan je best veel kaartjes kopen.
mwha, gratis gaat wellicht ver, als je de prijs had halveert heb je er nog langer plezier van gehad :+
pi_142059384
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 12:52 schreef mschol het volgende:

[..]

mwha, gratis gaat wellicht ver, als je de prijs had halveert heb je er nog langer plezier van gehad :+
Is dat zo ? Je hebt dan weer een infrastructuur om de kaartjes te verkopen nodig. Kost geld ;)
Maar dat is mijn aanstootgevende mening.
  dinsdag 8 juli 2014 @ 20:32:20 #75
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_142060773
quote:
Alsof het een gunst is of zo.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')