Thanksquote:
Haha, ik ben zelf ook erg benieuwd. Soms vergis je je, en komt het toch niet helemaal zo uit als gedacht....dus even afwachten nog en we gaan het zienquote:Op maandag 28 april 2014 19:57 schreef RoelerMF het volgende:
Ben benieuwd naar de lamp!En zo een koelkastje moet echt ideaal zijn volgens mij voor de slaapkamer
Nee, valt best mee: 60 watt max.quote:Op maandag 28 april 2014 20:00 schreef Vonkenboer het volgende:
Is zo'n koelkastje geen energieslurper ? Met energielabel Z ?
Niet hoger dan die van jou denk ikquote:Op maandag 28 april 2014 20:15 schreef MrBanaan1 het volgende:
Pff, jouw stroomrekening is ook ziekelijk hoog zeker![]()
Haha, scherp!! Was me nog niet opgevallen, thanks!quote:Btw, je hebt een beschading in je lensAlle foto's hebben hetzefde zwarte vlekje links boven.
Dead Pixel heet dat.quote:Op maandag 28 april 2014 20:15 schreef MrBanaan1 het volgende:
Btw, je hebt een beschading in je lensAlle foto's hebben hetzefde zwarte vlekje links boven.
Lijkt me bij nader inzien inderdaad iets digitaals wat kapot is. Het vlekje is te scherp om een defecte lens te zijnquote:
Ik heb ook even gekeken naar zonnepanelen; maar ik vind voornamelijk de terugverdientijd te lang; en het bespaarde in mijn geval hoogstens 300,- euro per jaar.quote:Op maandag 28 april 2014 20:23 schreef Atmoz het volgende:
[..]
Haha, ik ben zelf ook erg benieuwd. Soms vergis je je, en komt het toch niet helemaal zo uit als gedacht....dus even afwachten nog en we gaan het zien
[..]
Nee, valt best mee: 60 watt max.
Ik heb persoonlijk vaak een dubbel gevoel bij dit soort dingen (net zoals bijvoorbeeld ook dat waterverspillende 2 pers. bubbelbad) MAAR: ik heb mezelf weten te overtuigen omdat ik een aantal dingen "terug doe" voor het milieu. Ik neem 100% groene energie af, ik rij een zuinige auto, ik sorteer m'n afval volledig. En dan zijn er nog wat dingen waarvan ik vind dat ik anderzijds ook een steentje meedraag aan het milieu (donaties etc...). Dus op die manier probeer ik het me zelf te verantwoordenklinkt misschien gek, en anderen vinden het misschien bullshit of onzin, maarja het kon altijd erger hè
bovendien komen er binnenkort nog zonnepanelen op het dak, en dan zijn die 60 watt sowieso totally covered.
[edit]
[..]
Dan ben je al verder gekomen dan ik. Ik heb me er nog 0,0 in verdiept, maar het leek me zeker interessant. Waar ik wel al mee bezig ben is een zonnecollector systeem voor warm water. Daar heb ik bijna alle onderdelen al voor hier. Die komt er sowieso (@garage dak). Hopelijk heb ik daar komende zomer nog even tijd voor... Eerst het zwembadje (en vlonder en alles wat erbij komt kijken) in de tuin afmakenquote:Op maandag 28 april 2014 20:28 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Ik heb ook even gekeken naar zonnepanelen; maar ik vind voornamelijk de terugverdientijd te lang; en het bespaarde in mijn geval hoogstens 300,- euro per jaar.
En dat vond ik dan weer te weinig
Nee, dat is een soort mini strandje waar je geleidelijk aan in en uit het water kan. Of ik maak daar een soort watervalletje, moet nog eens goed bedenken komende tijd. Ik wil het in ieder geval gaan bedekken met witte steentjes. Maar eerst moet er nog een (witte) coating over alles heen. Het moet een soort Bora Bora kleur/sfeer worden. Ik heb mooie RGB onderwater LED-verlichting om alles een beetje mooi op te kleuren.quote:Op maandag 28 april 2014 21:39 schreef Nicap_tm het volgende:
Huh, komt er ook een glijbaan in, of is dat wat anders waar je mee bezig bent op die foto?
Veiligheid boven alles inderdaad!quote:Op maandag 28 april 2014 22:04 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Dat zien we nou graag, veilig werken.
Ik zit hier inderdaad ook met gepaste jaloerzie het topic te lezen. Heel erg mooiquote:Op dinsdag 29 april 2014 12:13 schreef kRiZzZiZ het volgende:
Wat blijf ik dit toch een gaaf topic vinden. Ga zo door!
Super hoe jij gewoon zelf dingen uitdenkt en het vervolgens ook gaat doen. Had ik maar een klein beetje van jou inzicht!
Bedankt kRiZzZiZquote:Op dinsdag 29 april 2014 12:13 schreef kRiZzZiZ het volgende:
Wat blijf ik dit toch een gaaf topic vinden. Ga zo door!
Super hoe jij gewoon zelf dingen uitdenkt en het vervolgens ook gaat doen. Had ik maar een klein beetje van jou inzicht!
Thanks thanksquote:Op dinsdag 29 april 2014 14:29 schreef Prof_Hoax het volgende:
[..]
Ik zit hier inderdaad ook met gepaste jaloerzie het topic te lezen. Heel erg mooi
quote:Je oplossing voor je ademmaskerje kastjes
die japanse bloemstruikding
![]()
Thanks!!quote:Op dinsdag 29 april 2014 14:55 schreef Metalfreak het volgende:
Prachtige resultaten bereik je.In mijn volgende huis ga ik ook maar eens wat ideeën die ik hier heb opgedaan toepassen.
Lol, whahaha lig dubbelquote:Op dinsdag 29 april 2014 16:47 schreef RoelerMF het volgende:
Je eigen zwembad koken zoals Heisenberg z'n meth aan het koken is, wat een held ben je toch ook
quote:Op dinsdag 29 april 2014 21:46 schreef Lucky_Strike het volgende:
Omg hij heeft nog een zwembad ook. Baas!
Tja, dat kan vanalles zijn.. (bijvoorbeeld zoals Gieliovd al zegt epoxy)quote:Weet je toevallig hoe dat witte spul heet waar ze buitenzwembaden mee waterdicht maken? Er was ooit eens een topic van een Belg die dat tegen zijn huis had gesmeerd.
Zou dus inderdaad goed kunnen!quote:
Thanksquote:Verder ben jij wel echt bizar bezig kerel. Stoer! Je leeft een beetje tegenovergesteld als hoe ik het doe. Ik wil heel graag allerlei dingen maar ik geef het geld er niet voor uit. Jij wilt het, en neemt het.
Bedankt!!quote:Op woensdag 30 april 2014 20:59 schreef Spiegelei het volgende:
Wat een coole dingen heb jij gemaakt en gedaan zeg, erg tof om te zien!
Haha ja iddquote:Op woensdag 30 april 2014 22:36 schreef knep het volgende:
Flink wat veren voor Atmozen zeer terecht. Blijft geweldig
.
Wel zo belangrijk in een zwembadquote:Op donderdag 1 mei 2014 10:13 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Ik zou asbest nemen. Keihard en brandveilig!!!
Ja, maar is het ook waterdichtquote:Op donderdag 1 mei 2014 10:13 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Ik zou asbest nemen. Keihard en brandveilig!!!
quote:
Ik ken het!! Het is (vooral in het begin) écht vallen en opstaan geblazenquote:Op donderdag 1 mei 2014 23:33 schreef bleiblei het volgende:
Haha, geweldig, die gadgets.
Wilde dat ook altijd, maar heb het maar opgegeven.
Zat alles gesoldeerd en wel in elkaar, hoppetee, stroom erop. Werkt het niet.
Zat altijd wel ergens iets net niet goed. Erg frustrerend. Niet my kinda vak.
Dat zal niet echt opschieten denk ik... Sun-power!!!quote:
Ik zal het straks of in het weekend eens allemaal opzoeken.quote:Op vrijdag 2 mei 2014 09:06 schreef Wisheh het volgende:
Atmoz, zou je mij eens een DM kunnen sturen met hoe jij je Sonos aanstuurt vanaf je eigen app. Ik zoek nog iets om me Sonos mee te besturen maar dan niet met de native app. Het gaat me trouwens niet om het juist vanaf Android te doen maar meer een "algemene" soort van API die bijvoorbeeld via PHP of dergelijke te gebruiken is.
Heb al wel wat meer dingen gevonden op de Sonos forums etc maar dat was me niet altijd even duidelijk of het werkte gewoon niet.
Thanks!quote:Op vrijdag 2 mei 2014 12:04 schreef Prego het volgende:
wat een leuk topic om te volgen met al die projecten.![]()
Tja, dat hoor ik wel vaker van mensen...quote:ik zou stapelgek worden door de overdosis LED maar goed dat is persoonlijk
quote:Op vrijdag 2 mei 2014 14:22 schreef Atmoz het volgende:
Erna komt er nog wat LEDverlichting in om 't een beetje sfeervoller te KUNNEN maken
Ik snap wat je bedoeld. Maar aan de andere kant: als je echt graag iets met LED-verlichting wilt, dan is er mijns inziens altijd wel iets te verzinnen. In m'n 2e studentenkamer had ik werkelijk o-ve-ral LED's ingebouwd: in tafelpoot (onder en boven met plexiglas), achter verwarmingen, boven en in sterrenhemel, in plankjes/rekjes waar bier/wijnglazen op stonden (glazen werden zo verlicht), onder de bank, achter zelfgemaakte schilderijen, in de tafel (ook met plexiglas), achter een niet-doorzichtig (maar wel doorschijnend) raam aan de buitenkant (LED's buiten!), etc... Als we gingen indrinken of terug van opstap kwamen was er altijd een goede sfeer met overal die kleurenquote:Op vrijdag 2 mei 2014 20:08 schreef Holyme het volgende:
Bij mijn inrichting zou LED niet echt passen, maar bij jouw woning klopt 't wel helemaal bij het plaatjeEn het is ook zo aangebracht dat het niet opvalt als het uit staat, als ik hier sfeerverlichting aan de muur hang en de lamp uit heb, dan zit je nog steeds tegen die lamp te kijken.
Lol, ik heb gedacht er een peltier-element in te hangen, maar er komt vooral rode wijn in, dus hoeft dat niet perse.quote:Ben benieuwd naar het eindresultaat van de kast! (ik verwacht eigenlijk wel een zelfbedacht klimaatbeheersingsysteem inclusief fancy app)
Dat meubel heb ik gemaakt met 18mm MDF platen. (Overal 2 lagen op elkaar gelijmd/geschroefd). Erna grondverf, en toen enkele lagen lak erop. Als je heel dichtbij gaat zoeken naar oneffenheden kun je wel zien dat het zelf gemaakt is. Maar ik ben er verder zeker niet ontevreden overquote:Op vrijdag 2 mei 2014 21:17 schreef WhiteJoker het volgende:
Atmoz, waarvan heb je die witte A/V meubel gemaakt? Het ziet er echt uit alsof het uit de winkel komt. Heb je hem gewoon geverfd?
Opzich goed. Alles is zover klaar: 2 weken geleden is het badmeuebel + spiegelkast + wasbak en kraan geplaatst. De wand om het bad zit erin, en ik heb er voor het eerst gepoetstquote:
Oh dat geloof ik ook wel! Maar ik ben er lang niet zo bekend mee, dit topic (en je antwoord) geeft wel inspiratie en laat wat mogelijkheden zien waar ik zelf niet aan gedacht hadquote:Op vrijdag 2 mei 2014 22:06 schreef Atmoz het volgende:
[..]
Ik snap wat je bedoeld. Maar aan de andere kant: als je echt graag iets met LED-verlichting wilt, dan is er mijns inziens altijd wel iets te verzinnen. In m'n 2e studentenkamer had ik werkelijk o-ve-ral LED's ingebouwd: in tafelpoot (onder en boven met plexiglas), achter verwarmingen, boven en in sterrenhemel, in plankjes/rekjes waar bier/wijnglazen op stonden (glazen werden zo verlicht), onder de bank, achter zelfgemaakte schilderijen, in de tafel (ook met plexiglas), achter een niet-doorzichtig (maar wel doorschijnend) raam aan de buitenkant (LED's buiten!), etc... Als we gingen indrinken of terug van opstap kwamen was er altijd een goede sfeer met overal die kleurenen door de weeks (in m'n studententijd ma-di-wo
![]()
) was het gewoon neutraal en netjes allemaal... (Alles weggewerkt)
[..]
quote:Op vrijdag 2 mei 2014 22:24 schreef Gieliovd het volgende:
Al dat gemiep over een zwembadWe willen bouw foto's en verhalen!
quote:Op zaterdag 3 mei 2014 09:36 schreef Holyme het volgende:
[..]
Oh dat geloof ik ook wel! Maar ik ben er lang niet zo bekend mee, dit topic (en je antwoord) geeft wel inspiratie en laat wat mogelijkheden zien waar ik zelf niet aan gedacht had
Thanks!!quote:
Hihiquote:Ik heb eigenlijk maar een brandende vraag: als er geen mrs. Atmoz is, mag ik er dan bij intrekken?
Thanks voor het compliment!quote:Op zondag 4 mei 2014 15:55 schreef Maxco het volgende:
Respect kerel! Ziet er mega netjes uit allemaal
Ga in de toekomst wat ideetjes van je stelen
Ah, daar heb je een punt ja. Ik heb maar gewoon volle gas gegeven met die gatenzaag, en dan ook nog eens door 2 lagen MDF heen. Het rookte en stinkte als de ziektequote:Op zondag 4 mei 2014 17:20 schreef Gieliovd het volgende:
Leuk om te zien weerJe hebt alles hè jij haha.
Even zakelijk... zo te zien heb je de zaag niet voldoende gelicht en zichzelf laten legen, dus dan heb je enorm veel frictie.. dat resulteert ook in de zichtbare verkleuring van het MDF.
Kan het fout hebben.... maar dat verklaart je zaag wel. Als je de zaag lift en laat legen dan kan je met MDF normaliter dit niet slopen, zou ik zeggen... maar misschien is het echt k*dtkwaliteit.
LOL @ huwelijksaanzoeken hier
Ik ben ongeduldigquote:Op vrijdag 2 mei 2014 13:43 schreef Atmoz het volgende:
Ik zal het straks of in het weekend eens allemaal opzoeken.
Zet 't liever hier in het topic neer, dan hebben anderen er misschien ook nog wat aan
Stay tuned dus!
80NM als ik me niet vergisquote:Op zondag 4 mei 2014 22:16 schreef Gieliovd het volgende:
Vergeet niet dat er een ENORME bult koppel uit die machtige machine van je komt hè! Dus het is niet zo gek dat het draad het dan opgeeft.
Zo'n lesje zou ik (later) graag willen volgen inderdaad. Ik ben softwareprogrammeur, dus van zulke dingen heb ik helaas te weinig verstand. Meer dan wat hobby'en is het helaas niet! Maar ik zou er graag wat meer mee willen doen c.q. vanaf willen wetenquote:Als je een lesje verspanende techniek zou volgen is het eerste wat ze je zullen leren dat je het "gereedschap het werk moet laten doen". Als je hetzelfde geintje uit zou halen bij bijvoorbeeld het boren in staal met een kolomboor, dan kom je er nooit van je levensdagen doorheen, misschien met 5 HSS boortjes.
Klinkt logisch allemaal ja.quote:Mijn strategie is al jaren goedkoop materiaal met beleid. Ik heb gatenzagen van blik in een houder, je kent ze wel. Dun metaal, geharde tanden. Ik doe lang met zo'n setje. Met beleid invoeren, niet te hoog toerental, de snede leren, metaal niet te heel laten worden.
Dat is het probleem. Soms wil ik gewoon snel klaar zijnquote:Idem voor boortjes. Ik heb hele goedkope houtboren met zo'n puntje. Die gaan bij mij jaren mee, omdat ik met beleid werk. Nooit rokend heet, nooit metaal raken.
Lolquote:Dit weekend hulp voor de schutting.. hardhouten palen. Tja, dan doet je hulp dat goedkoper boortje vol gas in één keer proberen die paal in te rammen. Roken, piepen, machine zwaar werken.
Daar zijn ze niet op gemaakt, het wordt te heet, het wordt zwak, het breekt.
Doe ik het... recht, stukje boren, legen, boren, legen, boren, legen... en dat een keer of 6 op een cm of 4-5. Boortje blijft redelijk koel en heel.
quote:Ieder materiaal heeft andere gatenzagen nodig... Die dikmetalen uitvoering met bimetaal enzo kosten al gauw ¤20/stuk in de kleine maten. Neem dan ook vooral een diepe schotel.
Top! Thanks, ga ik daar eens kijkenquote:Op maandag 5 mei 2014 17:45 schreef usernaamvergeten het volgende:
Je kan even kijken bij Ecotools, redelijke kwaliteit en lage prijzen. Heb de gatenzagen niet uitgeprobeerd, maar andere dingen zoals schuurpapier koop ik daar regelmatig.
Excuses, ik was het even helemaal vergeten.quote:
Lol, zou je er interesse in hebben dan?quote:Op maandag 12 mei 2014 10:39 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Verpats zulke kasten op internet en je ken gauwd geld verdienuh
Klopt. De achterkant van de "tubes" he. Dus waar je in kan kijken als er geen fles in zou zitten. Dus dan ziet het er wel nog netjes strak/wit uit, maar toch "veilig" voor de flessenquote:Op maandag 12 mei 2014 13:20 schreef RoelerMF het volgende:
Heb je de achterkant nu met skai bekleed?
Die zitten er nog niet. Komen nog wel een keer, is zoals gezegd redelijk wat werk nog...quote:Ben benieuwd waar de ledjes zitten, want die zie ik zo snel nog niet.
Thanks!!quote:Maar het ziet er weer top uit
Ja, de bovenste 15 stuks wel. Dat komt omdat die dunner zijn dan de onderste 5. Maar het is alleen zichtbaar op die foto. In het "echt" zie je er niets van.quote:Op maandag 12 mei 2014 13:25 schreef BartNH het volgende:
[ afbeelding ]
Heb je die buizen in de lengte opengezaagd? Of zie ik iets fout? Waarom? Voor de verlichting of zo?
quote:Ben vreselijk jaloers op je creatieviteit en je skils.
Bedanktquote:Op maandag 12 mei 2014 14:02 schreef fathank het volgende:
Petje af, niks voor mij om zo lang in m'n huis te moeten klussen.
Zijn die deurtjes gebeitst of zijn dat meubelpanelen oid?quote:Op maandag 12 mei 2014 10:31 schreef Atmoz het volgende:
Even weer een update van het wijnrek/wijnkastje wat ik aan 't maken ben.
Is meubelpaneel inderdaad.quote:Op maandag 12 mei 2014 16:44 schreef ohmoetdatzo het volgende:
[..]
Zijn die deurtjes gebeitst of zijn dat meubelpanelen oid?
Hoiquote:Op maandag 12 mei 2014 20:31 schreef Tanguie het volgende:
hoi Atmoz,
Waar heb je die " bloesem" eigenlijk vandaan?
gr
Guy
Weer lekker bezigquote:Op maandag 12 mei 2014 10:31 schreef Atmoz het volgende:
Even weer een update van het wijnrek/wijnkastje wat ik aan 't maken ben.
Afgelopen week was de (6 meter lange) witte (100mm) buis aangekomen:
[ afbeelding ]
Meteen begonnen met in stukken te zagen, en erna de scheve zaagsnede vlak te schuren:
[ afbeelding ]
RVS frontplaat op het geheel:
[ afbeelding ]
Erna heb ik skaileer (met de "mooie" zijde richting de buizen) erop geplakt. Daarop een 3cm laagje schuim.
Op die manier kunnen de flessen niet stukgaan als ik ze te hard in het rek schuif:
[ afbeelding ]
Het geheel klaar om ingebouwd te worden:
[ afbeelding ]
In de kast:
[ afbeelding ]
en
[ afbeelding ]
![]()
De (RGB) LED-verlichting komt er later in. Daar heb ik nu geen tijd meer voor. (De LED's erin plakken wel, maar het hele aansturen met m'n App kost veel tijd)
Tot de volgende update
Zekers!quote:
Succesquote:OK zal eens kijken in de winkel...thx voor de info
quote:
...en erna pics ervan posten?!quote:Moet zelf ook nog eens een wijnrek maken (staat nu in doosjes in de kast opgestapeld).
Oh, das heel leuk om te horen zeg! Ik ben benieuwd hoe 't gaat worden. Mocht je geen eigen topic hebben/willen, dan mag je altijd hier de PICCA's postenquote:Ik heb dankzij jou wel inspiratie opgedaan door creatief te zijn met laminaat, ben een hoofdbord aan het maken voor mijn bed en ik ben te lui om te verven. Dus maar even een pak laminaat gehaald bij de bouwmarkt en nog een losse plank weten mee te krijgen (had er 11 nodig, in een pak zaten er 10). Nauwelijks duurder dan verf + grondverf overigens, dus bedankt voor de tip!
lolquote:(p.s. ik stop er geen ledjes in)
Ik kon het vandaag toch niet laten om alvast te beginnen aan een heel ander project: een terrarium voor een (nog te kopen) groene leguaanquote:
quote:
Ze keken me eerst vreemd aan, maar na een kleine uitleg mocht het meteenquote:Op zondag 18 mei 2014 19:51 schreef Holenbeer het volgende:
"..Bij de plaatselijke supermarkt ligt al 2 weken een eikentak wat ik in het bos gevonden heb in de vriescel.."
![]()
quote:
Dankjequote:
quote:Op dinsdag 20 mei 2014 09:40 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
netjes!ideaal voor de stucadoor hoor. Zo;n verlaagd plafond.
Thanksquote:
quote:Op dinsdag 20 mei 2014 11:59 schreef RoelerMF het volgende:
Ziet er weer top uit, mooi hoe die koof is gemaakt!
Bedoel je voor het natte gedeelte op de slaapkamer? Dit muurtje:quote:Mag ik trouwens vragen welke steenstrips je hebt gebruikt voor de badkamer? Mede door dit topic ben ik ook wat innovatiever gaan denken met dingen in huis en aangezien momenteel de tuin de volledige aandacht heeft hier wil ik zelf een waterval ornament maken met soortgelijke steenstrips
http://www.steenstripwink(...)su-black-slate-.htmlquote:Op dinsdag 20 mei 2014 16:41 schreef RoelerMF het volgende:
Nee, de echte steenstrips. Ik heb mij al helemaal suf gegoogle'ed en overal hebben ze andere merknamen e.d. en zie ik slechts 1 strip ipv een heel wandje. die van jou zijn wat ik zoek, dus vandaar de vraag welke je precies gebruikt hebt
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |