Ja, maar baby's in onze familie komen altijd te laat en ik ben nog niet eens 39 weken! Op de een of andere manier reken ik er nog echt niet op eigenlijk, maar het kan natuurlijk primaquote:
in de negende week na conceptie is het idd een foetus. Maar wij zitten pas in de zevende week als je het zo rekentquote:Op vrijdag 7 maart 2014 17:28 schreef kwakz0r het volgende:
jamaar... bij acht weken is t toch al geen blastocyst meer? dan is t toch in de negende week al een foetus? ik snapperniksmeervan...jeuh Twinkle, fijn dat alles goed is!
Ik heb trouwens nog maar 1 rennie gegeten, ergens vorige week toen ik teveel avondeten gehad had...
herkenbaarquote:Op vrijdag 7 maart 2014 17:45 schreef kwakz0r het volgende:
Ik waas in slaap gevallen met die rennie in mijn bakkes,en toen werd ik na een uurtje wakker met een droge pepermuntmond... gatverredamme.
Kan maar zo, weet er alles vanquote:Op vrijdag 7 maart 2014 18:23 schreef kwakz0r het volgende:
Ik ben heel benieuwd of ik er een of twee heb stiekem. Mijn vader is een van een twee eiige tweeling en daarboven zijn er nog een paar in de familie geloof ik...
Huh, heb je er twee in je buik?quote:Op vrijdag 7 maart 2014 18:24 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
[..]
Kan maar zo, weet er alles van
nou liever niet hoor! ik dacht dat t sowieso erfelijk was. ik heb van mn vader ook een x-chromosoom gekregen immers? *zoekt op*quote:Op vrijdag 7 maart 2014 18:35 schreef Dyre het volgende:
Twee-eiige tweelingen worden toch alleen via de moederskant 'doorgegeven'?
iets met dubbele eisprong wat erfelijk is ofzo?
Maar ik gun je wel een tweeling hoor
wel erfelijk via de vader, maar niet zo'n grote kans. van mn tantes weet ik t niet! die hebben allebei geen kinderen (één is alleenstaand en de ander was wel getrouwd maar kon geen kindjes krijgen...)quote:De grootste kans om als vrouw een twee-eiige tweeling te krijgen is als je een moeder, zus of tante (langs moeders of vaders kant) hebt met twee-eiige tweelingen. Je beste kans als man is om een vrouw te huwen met vorige kenmerken, omdat hij zelf geen tweeling kan voortbrengen, wel kan hij het kenmerk doorgeven aan zijn dochters die op hun beurt dan wel een twee-eiige tweeling kunnen krijgen.
Dat zou kunnen ja, weet ik ook niet. Bij mij is het inderdaad mijn moeder.quote:Op vrijdag 7 maart 2014 18:35 schreef Dyre het volgende:
Twee-eiige tweelingen worden toch alleen via de moederskant 'doorgegeven'?
iets met dubbele eisprong wat erfelijk is ofzo?
Maar ik gun je wel een tweeling hoor
Dank je wel!quote:Op vrijdag 7 maart 2014 19:32 schreef Burdie het volgende:
Beterschap Bolletje!en jompel voor je 36 weken
.
Oo echt, dus dat zou betekenen dat mijn kinderen er dus weer 'erfelijk' voor zijn 'aangelegd'?quote:Op vrijdag 7 maart 2014 20:45 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Het slaat ook een generatie over ja.
Je moeder is de helft van een tweeling? Dan heb jij juist die kans. Mijn moeder is ook van een tweeling, zelf heeft ze alleen eenlingen (dus zij is 'overgeslagen') en ik heb nu de grotere kans.quote:Op vrijdag 7 maart 2014 20:46 schreef Danaa het volgende:
[..]
Oo echt, dus dat zou betekenen dat mijn kinderen er dus weer 'erfelijk' voor zijn 'aangelegd'?
Haha ja klopt, maar dit was voor de hormonen injectiesquote:Op vrijdag 7 maart 2014 20:55 schreef Stormqueen het volgende:
Krijg je met ivf niet juist hormonen om zo veel mogelijk eitjes te kunnen oogsten?
24!!quote:Op vrijdag 7 maart 2014 21:14 schreef Bolletje... het volgende:
[..]
Haha ja klopt, maar dit was voor de hormonen injectiesNa de injecties had ik er 24 geloof ik
Of de familiewiegen van iedereen uit de straatquote:Op vrijdag 7 maart 2014 21:23 schreef Stormqueen het volgende:
Wat dacht je van de 24-lingkinderwagen
die met de 32" lichtmetalen velgen?quote:Op vrijdag 7 maart 2014 21:37 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Ik googelde op 'mega stroler baby'
Krijg het plaatje niet hier op mobiel.
Die zijn toch hopelijk bedoeld voor kinderdagverblijven?quote:Op vrijdag 7 maart 2014 21:41 schreef Stormqueen het volgende:
Ze hebben wel zeslingwagens:
[ afbeelding ]
quote:Op vrijdag 7 maart 2014 21:41 schreef Stormqueen het volgende:
Ze hebben wel zeslingwagens:
[ afbeelding ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
oh, die wil ik voor mee naar de vuilstort op de hoek!!quote:Op vrijdag 7 maart 2014 21:53 schreef mignonne het volgende:
[..]wat een bakbeest man haha
Kun je daarna moeiteloos door naar zo'n bak-segway![]()
komen ze hier de kindjes mee ophalen op school voor de bso, geen gezicht maar vast heel fijn voor de bestuurder :p
quote:Op vrijdag 7 maart 2014 21:55 schreef Kyara het volgende:
en ik vond mijnes al zo indrukwekkendtjeezus, wat een gevaarteSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
disclaimer
ja, want dat was zo'n drama...quote:Op vrijdag 7 maart 2014 22:03 schreef Twinkle20 het volgende:
Maar serieus toen ik Kyara de laatste keer bij de meeting zag dacht ik wtf dit is echt niet voor mij weg gelegd
Oja zo! Ja zo heb ik hem ook begrepen.quote:Op vrijdag 7 maart 2014 20:48 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
[..]
Je moeder is de helft van een tweeling? Dan heb jij juist die kans. Mijn moeder is ook van een tweeling, zelf heeft ze alleen eenlingen (dus zij is 'overgeslagen') en ik heb nu de grotere kans.
Geloof ik althans!
*Ik spiek hier ook even mee vanuit WOHTS* Hier is mijn vriend van een een-eiige tweeling. Dat slaat toch vaak een generatie over. Of is dat sowieso niet van toepassing omdat het mijn vriend is die van een tweeling is.quote:Op vrijdag 7 maart 2014 22:06 schreef Danaa het volgende:
[..]
Oja zo! Ja zo heb ik hem ook begrepen.
Wij hebben dezelfde situatie.
Schoonouders praten nooit over de bevalling van mij vriend en zijn broertje (is overleden net na de bevalling). Dus de reden is bij ons niet bekend. Misschien wel een reden om daar binnenkort een gesprek over aan te knopen. Want dat is wel iets wat ik van te voren zou willen weten..quote:Op vrijdag 7 maart 2014 22:19 schreef Kyara het volgende:
Volgens mij wordt een een-eiige tweeling gezien als een "foutje" en is het dus niet erfelijk (hoewel dat ook wel besteden wordt omdat ook een-eiige tweelingen vaker binnen 1 familie voorkomen).
Of een vroeggeboorte erfelijk is hangt af van de reden van de vroeggeboorte.
Nee jij bent gewoon een geboren tweelingmama!quote:
ik had heel even een visual van jouw man die ook borstvoeding gaf tot ik besefte dat je twee kinderen tegelijk bedoeldequote:Op vrijdag 7 maart 2014 23:01 schreef Bolletje... het volgende:
Ik had dus 24 eicellen, waarvan er uiteindelijk maar 12 bevrucht waren..:D Dus dan hadden we aan twee van die grote kinderwagens genoeg gehad! En natuurlijk 6x borstvoeding met twee tegelijk, en dat iedere 3 uur
Jouw fantasie laat ook niks te wensen over hequote:Op vrijdag 7 maart 2014 23:06 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
ik had heel even een visual van jouw man die ook borstvoeding gaf tot ik besefte dat je twee kinderen tegelijk bedoelde
zwangerschap: elke dag iets nieuws!quote:Op zaterdag 8 maart 2014 09:36 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
goodmorning! oh wat is het leven fijn als het zonnetje schijnt!Net lekker een grote ochtendronde gemaakt met de honden!![]()
iemand bekend met slapende vingers? mijn ringvinger en pink tintelen en voelen doof...
anyway 17 weken![]()
wat schattig! dat heeft die van mij dus niet. echt totaal niet. maar misschien komt dat als t allemaal wat echter wordt na de echo's...quote:Op zaterdag 8 maart 2014 09:42 schreef Amsel het volgende:
Ja het is heerlijk weer! En hier ook een man met nesteldrang
Heb wel nauwelijks geslapen vannacht omdat ik me enorm beroerd voelde. Iets verkeerds gegeten denk ikDus ik draai me nog even om
ook vroeg wakker zeker?quote:Op zaterdag 8 maart 2014 09:49 schreef Stormqueen het volgende:
Ik kan niet uitslapen momenteel, en dat terwijl ik koning slaap ben normaliter
ja, in het weekend tussen 7 en 8, en ik weet dat dat voor sommige mensen al uitslapen is, maar normaal slaap ik echt wel tot 10-11 uur in het weekendquote:
Oeh, Gentquote:Op zaterdag 8 maart 2014 09:52 schreef Razztwizzle het volgende:
Mijn man heeft geen nesteldrang maar wel nukanhetnog-drang en heeft me gisteren ontvoerd voor een weekendje Gent.
Jammer dat ik de Belgische biertjes moet laten staan nu
hoera je bent zwangerquote:Op zaterdag 8 maart 2014 09:51 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
ja, in het weekend tussen 7 en 8, en ik weet dat dat voor sommige mensen al uitslapen is, maar normaal slaap ik echt wel tot 10-11 uur in het weekend
Wat liefquote:Op zaterdag 8 maart 2014 09:52 schreef Razztwizzle het volgende:
Mijn man heeft geen nesteldrang maar wel nukanhetnog-drang en heeft me gisteren ontvoerd voor een weekendje Gent.
Superleuk!quote:Op zaterdag 8 maart 2014 09:52 schreef Razztwizzle het volgende:
quote:Op zaterdag 8 maart 2014 09:52 schreef Razztwizzle het volgende:
Wij ookquote:Op zaterdag 8 maart 2014 09:53 schreef Stormqueen het volgende:
Wij gaan over twee weken naar Berlijn
lol, misschien zitten we wel in hetzelfde vliegtuig dan, als jij ook lokaal vertrektquote:Op zaterdag 8 maart 2014 10:26 schreef Dyre het volgende:
[..]
Wij ook![]()
Vandaag even hardcore huishouden doen ben ik bang, dat is de hele week blijven liggen en het is echt nodig nu
klinkt ook niet verkeerd!quote:Op zaterdag 8 maart 2014 10:25 schreef Twinkle20 het volgende:
Zo, straks lekker met vriendinnies een uitgebreide High Tea in het zonnetje, daarna lig ik lekker met mijn batterij in Sanadome![]()
Effe heerlijk relaxen na een (te) drukke werkweek (carnavalsvakantie dus bezetting was minimaal ... ben tot het gaatje moeten gaan zogezegd. Beetje ontspanning kan geen kwaad)
oh ja, dat kan ook nogquote:
Wij kunnen ook pas op zaterdag vertrekken en volgens mij vliegen ze lokaal alleen op vrijdag naar Berlijn.quote:Op zaterdag 8 maart 2014 10:28 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
oh ja, dat kan ook nogbenzinetechnisch kan dat niet uit hier, zou duurder zijn dan vliegen, dus dan maar vliegen
Tis hier hartstikke lekker anders...net lentequote:Op zaterdag 8 maart 2014 10:33 schreef Dyre het volgende:
[..]
Wij kunnen ook pas op zaterdag vertrekken en volgens mij vliegen ze lokaal alleen op vrijdag naar Berlijn.
Onze zomervakantie zit er niet meer in, maar ik wilde nog wel graag een weekje weg, liefst voordat ik 25 weken ben en ergens in Europa. Berlijn zijn we nog nooit geweest en wilde vriendje heel graag eens zien. Ben benieuwd! (voor het weer hoeven we niet te gaan, maar misschien hebben we geluk)
Nog steeds of is het inmiddels over? Is een (tijdelijke) beknelling van je nervus ulnaris, loopt langs je telefoonbotje. Niet heel ernstig als het gewoon over gaat. Ik krijg er ook last van als ik te lang met mijn mobiel bezig ben in bed.quote:Op zaterdag 8 maart 2014 09:36 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
goodmorning! oh wat is het leven fijn als het zonnetje schijnt!Net lekker een grote ochtendronde gemaakt met de honden!![]()
iemand bekend met slapende vingers? mijn ringvinger en pink tintelen en voelen doof...
anyway 17 weken![]()
inmiddels is het weg, was bij het wakker worden aanwezig, en ik lig zonder mobiel in bed... zal.er wel op gelegen hebben ofzo.quote:Op zaterdag 8 maart 2014 12:05 schreef Skittles het volgende:
[..]
Nog steeds of is het inmiddels over? Is een (tijdelijke) beknelling van je nervus ulnaris, loopt langs je telefoonbotje. Niet heel ernstig als het gewoon over gaat. Ik krijg er ook last van als ik te lang met mijn mobiel bezig ben in bed.
Wen er maar vast aanquote:Op zaterdag 8 maart 2014 10:12 schreef Little_Miss_Naughty het volgende:
Goed om te lezen dat dat korte slapen weer over gaat! Ik kon vroeger makkelijk tot 11 blijven liggen, maar tegenwoordig standaard voor 6 uur wakker![]()
En na een feestje gister tot 2 uur, werd ik vandaag ook weer om half 9 wakker, maar dan 6 uur slapen lijkt onmogelijk!
In het ziekenhuis hebben ze wikkeldoeken, spuugdoekjes en eigenlijk alles wat je nodig hebt.quote:Op zaterdag 8 maart 2014 15:13 schreef _NIKKI_ het volgende:
Die slaapvingers/handen heb ik ook een tijdje gehad. Elke ochtend werd ik standaard wakker met een vinger of hand die het niet meer 'deed'. Nu jullie het er hier over hebben realiseer ik me dat het al een heel tijdje weer weg is en dat het me nieteens is opgevallen eigenlijk.
Enf, fijn gevoel is dat hè, zo'n leeg kamertje waar je dan gaat kijken en weet dat je er binnenkort helemaal los mag gaan met inrichten en klaarmaken voor de nieuwe baby.![]()
Wat klinken jullie vakantieplannen heerlijk!![]()
Wij gingen net even voetballen en lunchen op het strand. Halverwege onze wandeling loopje kreeg ik ineens pijn aan de binnenzijde van de voorkant van mijn schaamstreek (ja lekker duidelijk), ik had gewoon moeite met lopen zo'n pijn deed het. Het voelde een beetje alsof de baby ergens op lag/ of er iets bekneld zat. En mijn man helemaal
want die dacht dat ik ter plekke ging bevallen.
Nu is het gelukkig weer weggetrokken.
Even een last minute vraagje voor de ziekenhuisbevallende mama's. Nemen/namen jullie ook wikkeldoeken mee naar het ziekenhuis? Ik zat net foto's te kijken van mijn versgeperste L. en realiseerde me dat we die thuis lekker in een wikkeldoek hadden gestopt toen ze was gecheckt en aangekleed, terwijl ik nu voor de jongens geen wikkeldoeken heb ingepakt in de ziekenhuiskoffer.
Klopt! Alleen voor het mee terug naar huis nemen heb je spulletjes nodig.quote:Op zaterdag 8 maart 2014 15:18 schreef ymme het volgende:
[..]
In het ziekenhuis hebben ze wikkeldoeken, spuugdoekjes en eigenlijk alles wat je nodig hebt.
quote:Op zaterdag 8 maart 2014 09:52 schreef Razztwizzle het volgende:
skjoequote:Op zaterdag 8 maart 2014 15:29 schreef Stormqueen het volgende:
beuh, ik ging eens wat informatie opzoeken over de kans op miskramen enzo, ik had namelijk altijd begrepen dat je na een eerdere miskraam geen verhoogde kans hebt op nog een miskraam, maar nu lees ik dat na twee miskramen de kans 25% is ipv de gebruikelijke 10%. Dat vind ik erg hoog.
(en ja, ik weet dat het nog steeds 75% kans op een goede zwangerschap is, maar ik durf er nog steeds niet op te vertrouwen, heb er met vlagen spijt van dat ik het al aan mensen verteld heb en worstel nog steeds enorm met het gevoel dat een zwangerschap uitdragen me gewoon nooit zal lukken. Gekmakend. Tel daarbij op dat ik naast vermoeidheid (wat moeilijk te graderen is) ook nog eens niet echt iets anders voel aan mezelf, en ik kan het pleisterwerk er wel af krabben. Kan mijn gedachten daar steeds moeilijker vanaf krijgen)
Ze zorgen goed voor babietjes in ziekenhuis, warmen bedje voor met kruiken, wikkeldoek, mutsje, etc. Je hoeft alleen te zorgen dat je ze ook warm thuiskrijgt.quote:Op zaterdag 8 maart 2014 15:26 schreef _NIKKI_ het volgende:
Thanks ladies! Dat scheelt weer sjouwwerk. Tenzij mijn hormonen als de bevalling start toch ineens die doeken mee moeten hebben, maar dat zien we dan wel weer.
Meisje toch! Ik denk dat je er idd met iemand over moet praten... En kaart t aan bij de vk..quote:Op zaterdag 8 maart 2014 15:29 schreef Stormqueen het volgende:
beuh, ik ging eens wat informatie opzoeken over de kans op miskramen enzo, ik had namelijk altijd begrepen dat je na een eerdere miskraam geen verhoogde kans hebt op nog een miskraam, maar nu lees ik dat na twee miskramen de kans 25% is ipv de gebruikelijke 10%. Dat vind ik erg hoog.
(en ja, ik weet dat het nog steeds 75% kans op een goede zwangerschap is, maar ik durf er nog steeds niet op te vertrouwen, heb er met vlagen spijt van dat ik het al aan mensen verteld heb en worstel nog steeds enorm met het gevoel dat een zwangerschap uitdragen me gewoon nooit zal lukken. Gekmakend. Tel daarbij op dat ik naast vermoeidheid (wat moeilijk te graderen is) ook nog eens niet echt iets anders voel aan mezelf, en ik kan het pleisterwerk er wel af krabben. Kan mijn gedachten daar steeds moeilijker vanaf krijgen)
Gewoon over bellen SQquote:Op zaterdag 8 maart 2014 15:29 schreef Stormqueen het volgende:
er is niet zoveel wat kan helpen, een echo misschien, maar dat helpt ook maar drie dagen. En echt, ik heb een goed stel hersens, en ik weet alle feiten en fabels, maar het lukt me gewoon niet om er nuchter en rationeel mee om te gaan.quote:Op zaterdag 8 maart 2014 15:40 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
[..]
Gewoon over bellen SQ
Je gevoel is volkomen begrijpelijk, maar je lijf en jijzelf hebben er niks aan als je je zit op te vreten van spanning. En een extra check doet niets aan de kans op iets, maar als je daar een beetje rustiger van wordt lijkt me dat nog steeds heel nuttig. Uiteindelijk doe je er niks aan en kunnen 100 mensen zeggen dat het heus goed komt of dat ze dingen herkennen, maar dat zegt niets helaasBedenk wat je kan helpen op dit moment en schaam je niet om aan de bel te trekken.
Ik bedoel ook niet full on roze wolk genieten, maar even een milliseconde per dag denken dat je moeheid echt ergens voor is is een mooi begin toch? Ik ben nooit zo zweverig, maar soms kan focussen op iets positiefs best wel werken bij mij, ook al is het maar iets miniems als lekker vroeg naar bed omdat ik zo moe ben en dan even blij zijn dat dat kan en dat er een goede reden voor isquote:Op zaterdag 8 maart 2014 15:41 schreef Stormqueen het volgende:
Sorry Dot, genieten zit er voorlopig echt nog niet inIk hoop dat het nog een keertje gaat komen, maar verwacht eigenlijk niet dat dat binnen nu en 2-3 maanden zo is.
Ik probeerde mijn gedachten wat te verzetten door het rommelkamertje eens op te gaan meten maar dat wordt dan vrij snel overstemd door een "wtf are you thinking" gevoel.
Nou ja, ik kan het gelukkig nog wel aardig faken, naar de buitenwereld
Dat klopt dat je meer kans hebt op een miskraam, maar is dat ook nog wel zo na een kloppend hartje? Volgens mij neemt het dan al een stuk af en zit je dan gewoon weer op de "normale" kans.quote:Op zaterdag 8 maart 2014 15:29 schreef Stormqueen het volgende:
jup. Mijn vk zei zelfs dat ze er bij 7 weken nog niks over konden zeggen.quote:Op zaterdag 8 maart 2014 16:01 schreef Spees_Eend het volgende:
Bedoel je in het algemeen SQ? Ik heb namelijk heel andere cijfers gezien (iets van 94% bij 6wk, 96% bij 7wk en 97% bij 8 wk ofzo). Mijn vk had het bij mij bij 7+2 ook over ongeveer 3-4% kans dat het nog mis zou gaan.
eerste zwangerschap was het vruchtje kleiner dan de zwangerschapsduur, maar hartje klopte wel. Een week later niet meer. Dus ik ben daar óók nog eens extra sceptisch inquote:Op zaterdag 8 maart 2014 16:02 schreef Spees_Eend het volgende:
Ik wist overigens niet dat je al ooit een kloppend hartje gezien had, kan me voorstellen dat dat het nog lastiger maakt.
quote:Op zaterdag 8 maart 2014 15:29 schreef Stormqueen het volgende:
Ja, precies dit.quote:Op zaterdag 8 maart 2014 16:58 schreef Burdie het volgende:
SQwat je schrijft klinkt zooooo herkenbaar. Het is ook gewoon zo onzeker en pril, en ik wou dat ik kon zeggen dat het minder wordt, maar ik heb tot ver na de SEO soms dagelijks de angelsounds moeten gebruiken om een beetje gerustgesteld te blijven. Pas toen ik mini dagelijks ging voelen, werd het vertrouwen sterker.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Er zit niks anders op dan de tijd uitzitten en proberen wat vertrouwen te hebben ... maar ja..
Deze heb ik ook in 1 ruk uitgelezen! Zo leuk!quote:Op zaterdag 8 maart 2014 22:51 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Leestip voor saaie uurtjes : HELP ik heb mn vrouw zwanger gemaakt van Kluun! Ik heb er erg om moeten lachen! En zelfs mijn man is nu aan t lezen...
zonder paniek doorsta ik de groeipijn/kramp vandaag![]()
Ja, dat vraag ik me idd ook af. De tweelingmoeders die ik ken hebben allebei kinderen van mijn eigen leeftijd en die hebben allebei doorgelopen tot de 41 weken, maar dat is dus al wel even geleden.quote:Op zondag 9 maart 2014 02:59 schreef Burdie het volgende:
Zo tof, Nikki.
Kan je met een tweeling nooit tot 40 weken doorlopen?
Dit lees ik vaker, maar is dat echt zo?quote:Op zondag 9 maart 2014 07:43 schreef Take_A_Picture het volgende:
Wat vliegt de tijd zeg, echt niet normaal. Zo pies je een streepje en zo zit je nog maar 10 weekjes voor de uitgerekende datum.
quote:Op zondag 9 maart 2014 10:34 schreef WupWup het volgende:
[..]
Wat schattig dat je nog denkt dat je die stiekem kan hebben![]()
Ik weet t niet: mn vk vroeg ook al aan me of ik al weeen heb gevoeld, en eigenlijk weet ik t niet. Ik heb al vaak genoeg samentrekkingen van de baarmoeder gevoeld maar dat op zich doet geen pijn. Gaat soms gepaard met lichte pijn, maar niet wat lijkt op de beschrijvingen van weeen die ik lees. Geen opkomende golf van pijn.quote:Op zondag 9 maart 2014 10:34 schreef WupWup het volgende:
[..]
Beginnende weeën als in harde buiken / indalingeweeën heb ik blijkbaar ook regelmatig maar ik voel ze ook niet. Hoe dat met andere weeën zit weet ik niet maar ik denk dat je the real work wel goed aan voelt komenquote:Op zondag 9 maart 2014 10:44 schreef dodoria het volgende:
[..]
Ik weet t niet: mn vk vroeg ook al aan me of ik al weeen heb gevoeld, en eigenlijk weet ik t niet. Ik heb al vaak genoeg samentrekkingen van de baarmoeder gevoeld maar dat op zich doet geen pijn. Gaat soms gepaard met lichte pijn, maar niet wat lijkt op de beschrijvingen van weeen die ik lees. Geen opkomende golf van pijn.
Maar dan hoor ik ook wel weer eens van andere vrouwen dat (beginnende) weeen geen pijn hoeven te doen... Tja, nu weet ik t ook echt niet meer.
Yep! De eerste 12 weken gaan zo traag, tenminste dat vond ik. Daarna was ik opeens 16 weken en daarna vloog de tijd opeensquote:Op zondag 9 maart 2014 07:55 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
Dit lees ik vaker, maar is dat echt zo?. Ik kan me op dit moment niet voorstellen dat het ooit november wordt!
Ik moet er niet aan denkenquote:Op zondag 9 maart 2014 10:47 schreef dodoria het volgende:
Musique: gelukkig! Vocht vasthouden is beter dan diabetes lijkt me! Nu maar hopen dat de stijgende lijn niet doorzet, want dan heb je nog 20 kilo te gaan ;-)
quote:Op zondag 9 maart 2014 11:12 schreef Stormqueen het volgende:
Geppie, ik voel me zeker alweer wat beter. Gisteren na een dikke huilbui ben ik even mee gaan klussen met de mannen in de tuin, was erg gezellig en fijn om even de gedachten te verzetten
Musique, heb je nog enkels?
Ik ga de dag gewoon met een positieve noot beginnen: vandaag 9 weken
Kijk nou hoe snel dat gaat! Straks haal je me nog inquote:Op zondag 9 maart 2014 11:12 schreef Stormqueen het volgende:
quote:Op zondag 9 maart 2014 10:54 schreef WupWup het volgende:
Als je het niet weet, dan heb je ze nog niet gehad hoor. Je zal er nog even aan denken tijdens je bevalling![]()
Maarrrrrrr.... Je kan ook geluk hebben! Met bovenstaande in mijn achterhoofd geloofde ik niet dat het echt dat het al begonnen was. Tot ik beenweeen kreeg... Toen de verloskundige gebeld die toevallig net in de buurt was en toen bleek ik al 9 cm ontsluiting te hebbenquote:Op zondag 9 maart 2014 11:29 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Wat heb ik ge-- t naar mezelf toen de echte weeën begonnen, om mijn idee dat ik al eerder weeën gehad had
![]()
9 wk voor SQ! Ge bent dr bijna!
Is goed, ik zal er aan denken, dan kom ik later hier raporteren ;-)quote:Op zondag 9 maart 2014 10:54 schreef WupWup het volgende:
Als je het niet weet, dan heb je ze nog niet gehad hoor. Je zal er nog even aan denken tijdens je bevalling![]()
Goed zo! Hou vol dat gevoel!quote:Op zondag 9 maart 2014 11:12 schreef Stormqueen het volgende:
Ik was echt zwaar onder de indruk van het 'voorwerk' bij mij. Dat deed zo enorm veel pijn al. Maar ja, ze waren niet mooi regelmatig en soms zat er een pauze tussen van 10min ofzo. Dus dat konden geen weeën zijn, ook al zat er een golfbeweging in.quote:Op zondag 9 maart 2014 10:34 schreef WupWup het volgende:
[..]
Bij mij werden de weeën niet opgepikt door de ctg, dus ze moesten maar geloven dat ik ze hadquote:Op zondag 9 maart 2014 12:17 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Ik was echt zwaar onder de indruk van het 'voorwerk' bij mij. Dat deed zo enorm veel pijn al. Maar ja, ze waren niet mooi regelmatig en soms zat er een pauze tussen van 10min ofzo. Dus dat konden geen weeën zijn, ook al zat er een golfbeweging in.
Dat waren dus wel weeën.![]()
Dus ik had ze eigenlijk niet zozeer stiekem, maar hield me zo ontzettend vast aan 'hoe het moest' dat ik ze tóch niet herkende als weeën
Haha, 1945 hè? Dus dat waas gewoon thuis in bed met de buurvrouw die al vaker babies gevangen had en zodra t serieus werd de dorpsdokter, als ie al op tijd wasquote:Op zondag 9 maart 2014 10:39 schreef Musique het volgende:
Leuk GM, de geslachtsecho morgen!
Nikki volgens mij ben je al bezig zonder dat je het in de gaten hebt. Al je kwaaltjes van de laatste dagen klinkt me wel in de oren als "le travail" zeg maar... Straks heb je er 2 baby's bij!![]()
Geppie 17 weken en TAP 30![]()
![]()
Kwakz0r dat lijkt me echt traumatisch! Lig je daar op de verloskamer, zegt de arts ineens, hee wacht, er komt nog een 2eToch schijnt het nog heel sporadisch te gebeuren!
Twinkle lekker genoten in Sanadome en een high tea![]()
Dot jij bent er ook bijna! Wat fijn dat je zo'n relatief klachtenvrije zwangerschap hebt!![]()
Hier gaat alles weer beter. 35+3 vandaag en gisteren de hele dag een geplande dagopname gehad in het zkh omdat ik afgelopen maandag 4 kilo was aangekomen in een week tijd. Ondanks de eerdere goede glucosetest waren ze toch bang voor zwangerschapssuiker en moest ik een hele dag daar verblijven en voor en na iedere maaltijd bloed prikken. Gelukkig heb ik nog steeds geen suiker, maar hou ik gewoon heel erg veel vocht vast. Eiwitten in mijn urine heb ik ook niet en mijn bloeddruk is ook OK. Dus we houden het maar op veel vocht![]()
Oja het CTG apparaat gaf regelmatig harde buiken aan (tussen de 40 en 50 weeenactiviteit) maar die voelde ik helemaal niet. Das best raar toch?
Wij hebben de grote dingen allemaal in huis of in bestelling en dat voor de 20 weken! Dus ik weet zeker dat jij nog tijd genoeg hebt na de 20 weken echoquote:Op zondag 9 maart 2014 12:52 schreef Stormqueen het volgende:
Das rap lmnJij bent toch nog geen 7 weken? Wat is het geworden?
(Al ben ik ergens wel een beetje jaloersig op mensen die echt al helemaal zo in de spullen kunnen duiken, maar ik vertel mezelf maar dat ik daar met 20 weken vast ook nog wel genoeg tijd voor heb)
Welkom helio!
Roomsnoes, dat lijkt me ook lastig. Al zal het zoals je zegt vooral voor jou een gek gevoel zijn, zij zal niet beter weten. Kom je vaak in Nederland?
En ze geloofden je? Mij wilden ze de volgende ochtend gaan inleiden...zelfs nog vlak voor ze toch eerst gingen toucheren: 6 cm. Ik zei toch dat ik rugweeen had en dat het pijn deedquote:Op zondag 9 maart 2014 12:30 schreef Burdie het volgende:
[..]
Bij mij werden de weeën niet opgepikt door de ctg, dus ze moesten maar geloven dat ik ze had.
En ik maar klagen over rugpijn van het vele liggen, bleken het rugweeën. Waarvan ik het bestaan altijd had betwijfeld.
Inderdaad rap, ik zit net op 7 weken..quote:Op zondag 9 maart 2014 12:52 schreef Stormqueen het volgende:
Das rap lmnJij bent toch nog geen 7 weken? Wat is het geworden?
(Al ben ik ergens wel een beetje jaloersig op mensen die echt al helemaal zo in de spullen kunnen duiken, maar ik vertel mezelf maar dat ik daar met 20 weken vast ook nog wel genoeg tijd voor heb)
Welkom helio!
Roomsnoes, dat lijkt me ook lastig. Al zal het zoals je zegt vooral voor jou een gek gevoel zijn, zij zal niet beter weten. Kom je vaak in Nederland?
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Trots op Jopie zn kamer
doei
Wij ook hoor!quote:Op zondag 9 maart 2014 14:49 schreef kwakz0r het volgende:
ben ik raar als ik vermoed dat wij gewoon voor een ikea kast/commode gaan en een ikea bedje, en evt een hangkastje als we daar nog plek voor hebben (ik vermoed van niet)?
we hebben wel de rieten wieg beloofd gekregen van mn moeder, voor de eerste periode
quote:Op zondag 9 maart 2014 15:35 schreef Bolletje... het volgende:
[..]Super leuk zegSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Trots op Jopie zn kamer!!! Dat schilderij van jip en janneke is ook tof!
Inderdaad een kamertje om trots op te zijn.
we krijgen van mijn moeder ook een borduurwerk dat ze ooit begon voor mij maar nooit heeft afgemaakt tot ik al acht was ofzo. boerderijtafereel, heel leukquote:Op zondag 9 maart 2014 15:52 schreef Twinkle20 het volgende:
Kwak ook wij doen alles low budget en ik schraap alles bij elkaar voor een prikkie. Niks mis mee!
het wiegjesverhaal blijft fascineren hoor ikquote:Op zondag 9 maart 2014 16:19 schreef BlueEyes het volgende:
Box, commode, ledikant en kinderwagen heb ik via Marktplaats.
Matrasje wel nieuw gekocht.
En verder krijg ik veel doorschuif van mn broer en schoonzusje wat allemaal weer teruggaat omdat zij voor een 2e nog willen tzt.
Ik vind het veelal zonde van het geld dat je in die grote zaken uitgeeft voor soms beperkte tijd dat je er gebruik van maakt.
Sq hebben jullie al een wiegjesplan opgesteld? Even weken jouw familiewieg, oneven die van je man?
dat is ook best een zinnige uitgave, dus geheel terechtquote:Op zondag 9 maart 2014 16:21 schreef BlueEyes het volgende:
Waar ik trouwens wel eerdaags iets meer geld aan uit ga geven is een nieuwe wasmachine![]()
Mijn hormonen willen dat dan weer wel heel graag (en dan willen mijn hormonenook nog eens een nieuwe Miele)
quote:Op zondag 9 maart 2014 12:30 schreef Burdie het volgende:
[..]
Bij mij werden de weeën niet opgepikt door de ctg, dus ze moesten maar geloven dat ik ze had.
En ik maar klagen over rugpijn van het vele liggen, bleken het rugweeën. Waarvan ik het bestaan altijd had betwijfeld.
precies, daar is nog tijd genoeg voorquote:Op zondag 9 maart 2014 16:55 schreef _NIKKI_ het volgende:
Ja dat dus SQ, 9m2 is prima voor een kast, bed en bureautje en nog wat kleine dingetjes. We willen als alles volgens plan verloopt tzt eerst L. naar beneden halen en dan de beide broertjes samen op de grote zolder laten slapen. Als ze zelf aangeven een eigen kamer te willen vinden wij het vroeg genoeg om de zolder op te delen in tweeën
Mijn mama doet t al 20 jaar met haar Miele volgens mijquote:Op zondag 9 maart 2014 16:21 schreef BlueEyes het volgende:
Waar ik trouwens wel eerdaags iets meer geld aan uit ga geven is een nieuwe wasmachine![]()
Mijn hormonen willen dat dan weer wel heel graag (en dan willen mijn hormonenook nog eens een nieuwe Miele)
9m2 had ik ook tussen mijn 2e en mijn 19e en dat was echt groot zat hoor.quote:Op zondag 9 maart 2014 16:55 schreef _NIKKI_ het volgende:
Ja dat dus SQ, 9m2 is prima voor een kast, bed en bureautje en nog wat kleine dingetjes. We willen als alles volgens plan verloopt tzt eerst L. naar beneden halen en dan de beide broertjes samen op de grote zolder laten slapen. Als ze zelf aangeven een eigen kamer te willen vinden wij het vroeg genoeg om de zolder op te delen in tweeën
ja dat opslag ding in mijn floorplanner is ook een vaste kast en een koof, maar daar staan de stofzuiger enzo allemaal al in en heb geen idee waar dan dan anders weer moetquote:Op zondag 9 maart 2014 17:05 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Wij hebben geloof ik 6/7m2, maar wel een vaste kast, dus dat scheelt een kast kopen en ruimte.
En qua spullen geen idee nog, maar misschien is er bij zus ook nog wat
Leuk!! En inderdaad, dat kan prima. Toen wij L. kregen hadden we nog een appartement en haar kamertje was ongeveer even groot als jullie kamertje, paste perfect hoor.quote:Op zondag 9 maart 2014 16:58 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
precies, daar is nog tijd genoeg voor
ik heb het net met mijn floorplanner voor elkaar gekregen om een ledikant, commode, kast en schommelstoel in een kamer van 6,5m2 te stampen
enige nadeel is dat het looppad tussen raam en bed dan maar 75 cm is, maar goed, het is niet ondoenlijk
quote:Op zondag 9 maart 2014 17:06 schreef _NIKKI_ het volgende:
[..]
Leuk!! En inderdaad, dat kan prima. Toen wij L. kregen hadden we nog een appartement en haar kamertje was ongeveer even groot als jullie kamertje, paste perfect hoor.
Ik vind het fijn te lezen dat je ondanks de onzekerheid toch stiekem wel bezig bent met het maken van plannetjes voor jullie kleintje.![]()
ja, een stomme koof en daaraanvast een inbouwkast, waar alle stofzuigers, campinggaz, schoenpoets, strijkbout, strijkplank, emmers, mop etc. in staan. daar moeten we dus omheen werken... en de radiator is ook niet heeeeel handig geplaatst.quote:Op zondag 9 maart 2014 17:11 schreef Stormqueen het volgende:
[..]ja, moet een beetje van mezelf, geforceerd positivisme, maar het werkt best een beetje, en het is een mooie dag
Kwak, wat is dat groene?
nou, er zit iig schot in de zaakquote:Op zondag 9 maart 2014 17:15 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
ja, een stomme koof en daaraanvast een inbouwkast, waar alle stofzuigers, campinggaz, schoenpoets, strijkbout, strijkplank, emmers, mop etc. in staan. daar moeten we dus omheen werken... en de radiator is ook niet heeeeel handig geplaatst.
Had ik trouwens al verteld dat de afvoer gerepareerd is, de wasmachine niet meer in het bad pompt (jeej) en het water goed wegloopt (jeej), maar het stiekem nog steeds op twee plekken lekt?![]()
quote:Op zondag 9 maart 2014 17:17 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
nou, er zit iig schot in de zaak
Zo'n koof is echt matig
Dit heb ik getekend:
[ afbeelding ]
En met extragratis lelijke Amerikaanse 3D meubelen:
[ afbeelding ]
Had jij al een foto van het kamertje laten zien? Ik ben heel benieuwd wat je met die kistjes heb gedaan. Ik heb er hier ook 2 staan, maar daar heb ik nog niet echt een nuttige bestemming voor gevonden.quote:Op zondag 9 maart 2014 18:04 schreef Spees_Eend het volgende:
O.a een houten kastje van xenos en groentekistjes van een boer uit de buurt. En ik vind m nog steeds mooi.
bij ons kan t bijna alleen maar naast t raamquote:Op zondag 9 maart 2014 18:55 schreef Amsel het volgende:
Ohja en over die indeling: Hoe erg is het om een ledikantje juist wel of niet naast de radiator te hebben? Of naast een raam?
Silvijn ligt er al in, dus kan nu even geen foto maken.. Maar ik heb de kistjes mintgroen en okergeel geverfd en met lange schroeven aan de muur bevestigd, één horizontaal en één verticaal. Er staan boeken in de ene kist, en knuffels in de andere. Ze hangen ruim boven de commode.quote:Op zondag 9 maart 2014 18:44 schreef Dyre het volgende:
Wij hebben een redelijk kamertje van 10m2, maar de indeling is ook waardeloos. Iedere muur heeft wel wat: een deur (wel inbouwkast = handig), lange radiator, tuindeuren, alle muren zijn al bezet en dan moeten er nog meubels tussen
[..]
Had jij al een foto van het kamertje laten zien? Ik ben heel benieuwd wat je met die kistjes heb gedaan. Ik heb er hier ook 2 staan, maar daar heb ik nog niet echt een nuttige bestemming voor gevonden.
GM, morgen geslachtsecho!Spannend!! Ik gok op een meisje, maar je krijg zeker een DM van me
quote:Op zondag 9 maart 2014 20:22 schreef dodoria het volgende:
(mijn schoonouders wonen bijvoorbeeld in het paradijs, 50km van de dichstbijzijnde supermarkt)
hier in Brabant spreken de mensen ook gewoon Engels hoorquote:Op zondag 9 maart 2014 20:58 schreef dodoria het volgende:
Roomsnoes, ja de taal is wel een obstakel. Mijn man spreekt ook geen Nederlands, al begint hij het langzaam aan steeds beter te verstaan. Dus als wij in NL zouden gaan wonen zijn we redelijk beperkt tot Amsterdam, of in ieder geval de randstad, totdat hij de taal goed genoeg kent.
Wij willen ook tweetalig opvoeden, maar het lijkt me erg lastig stug Nederlands te blijven praten tegen de kleine als je in gezelschap bent. En al helemaal als man en ik samen praten met kind. Hoe kijk jij daar tegen aan?
Daarom vind ik het ook zo belangrijk dat man Nederlands blijft oefenen. Ik dwing hem af en toe Nederlandse series te kijken ;-). En verder probeer ik veel Nederlandse kinder DVDs te verzamelen voor de kleine straks...
Ja, sorry, dat weet ik ook wel (kom zelf ook uit Brabant). Qua werk en sociaal leven hebben wij gemerkt dat het gewoon makkelijker is in Amsterdam als je geen Nederlands spreekt. Wij hebben voorheen een aantal jaren in Amsterdam gewoond, en ongeveer de helft van onze vrienden en collega's sprak geen Nederlands. Dan heb je in ieder geval niet het gevoel dat iedereen zich constant aan jou moet aanpassen. Maar ook buiten de randstad zouden er wel mogelijkheden zijn hoor, daar ben ik me van bewust :-Dquote:Op zondag 9 maart 2014 21:15 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
hier in Brabant spreken de mensen ook gewoon Engels hoor![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |