abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  FOK!fotograaf donderdag 6 maart 2014 @ 22:08:25 #1
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_137465403

Welkom bij de Fok!Fotografie Slowchat!

Fotografie is natuurlijk een hele serieuze zaak, maar de fotograaf erachter is natuurlijk niet altijd even serieus met fotografie bezig! Kortom, wij zijn ook mensen die af en toe probleempjes hebben met auto's of de economische crisis, peinzen over wat we vanavond zullen gaan eten en we maken ons ook wel eens zorgen om wanneer de wasmachine het zal begeven... Slowchat time!

Merken
Canon || Nikon || Pentax || Sony || Olympus || Panasonic || Leica || Fuji || Hasselblad || Mamiya

Handige Links
DPReview || DxO
Google

En hier verder...
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  FOK!fotograaf donderdag 6 maart 2014 @ 22:11:25 #2
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_137465600
Daarnet nog 2 SDHC 4GB kaartje gekocht voor totaal ¤9,60. Nieuw. Mooi voor back up dus.
The summer is magic!

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_137465626
quote:
1s.gif Op donderdag 6 maart 2014 22:04 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Schend je dan geen privacy enzo?
Van de agent? Nee, heeft niks te willen in dit geval..
pi_137465662
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2014 22:11 schreef Timmos het volgende:

[..]

Van de agent? Nee, heeft niks te willen in dit geval..
Oke weer wat geleerd :)
I solemnly swear i'm up to no good
pi_137465706
quote:
1s.gif Op donderdag 6 maart 2014 22:04 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Schend je dan geen privacy enzo?
Nee, het filmen mag altijd bij openbare plekken. Alleen als iemand aangeeft dit niet te willen moet je diegenen wel onherkenbaar in beeld brengen als je de foto of film publiceert. Maar filmen mag gewoon.

Daarom zie je bij die programma`s ook altijd dat ze gewoon door filmen ook al zeggen ze steeds ga weg net die camera etc. Omdat het gewoon mag, zolang ze maar onherkenbaar in beeld zijn.
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_137465887
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2014 22:13 schreef over_hedge het volgende:

[..]

Nee, het filmen mag altijd bij openbare plekken. Alleen als iemand aangeeft dit niet te willen moet je diegenen wel onherkenbaar in beeld brengen als je de foto of film publiceert. Maar filmen mag gewoon.

Daarom zie je bij die programma`s ook altijd dat ze gewoon door filmen ook al zeggen ze steeds ga weg net die camera etc. Omdat het gewoon mag, zolang ze maar onherkenbaar in beeld zijn.
Ah dus zo werkt dat :)
pi_137466043
In parijs is het wel krom die regels. De eiffeltoren filmen mag. Behalve avonds als de lightshow aangaat omdat er een soort van copyright op de lightshow zit. Als je dat filmt en publiceert kan je echt de lul zijn.

quote:
Q: Is the publishing of a photo of the Eiffel Tower permitted?
A: There are no restrictions on publishing a picture of the Tower by day. Photos taken at night when the lights are aglow are subjected to copyright laws, and fees for the right to publish must be paid to the SNTE.
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_137466433
Maar wat gebeurd daar überhaupt? Ik zie een paar agenten bij een paar mensen staan, waarschijnlijk briefje uitschrijven ofzo. En dan 2 mensen die daar bovenop staan met 2 camera's.

Plus je valt middenin het filmpje en je weet niet wat er vooraf ging. Dus veel zegt dat filmpje niet wat mij betreft.

(Op het op de grond smijten van de camera door de agent na dan; dat is natuurlijk duidelijk).

En inderdaad; regelgeving is wel wat grijs gebied hoor. Ja je mag filmen op de openbare weg; maar niet met vaste camera's. Dus geen IP-camera aan je huis hangen met zicht op de weg; tenzij je weer duidelijk aangeeft dat er gefilmd wordt.
Filmen/fotograferen in de openbare ruimte is in het beginnen toegestaan, maar dan heb je ook nog het portretrecht. Film/fotografeer je mensen en hebben die een redelijk belang tegen publicatie hebben dat - in theorie - je het filmpje/foto dus niet mag publiceren. Maar hier zijn al rechtzaken over geweest die afwisselende uitspraken deden. Ook mag je bijv. de hulpverleners niet lastig vallen/voor de voeten lopen. (En dat laatste kan hier dus best sprake van zijn; je kent de situatie niet).

Het blijft een grijs gebied IMHO.

Maar goed; ik heb het wel een beetje gehad met mensen die menen dat de politie nazi's zijn en en hen als volksvijand #1 lijken te zien.

Maar goed; morgen mooi weer dus nieuwe aanwinst uitproberen. :9

donderdag 6 maart 2014 @ 22:27:45 #9
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_137466608
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2014 22:18 schreef over_hedge het volgende:
In parijs is het wel krom die regels. De eiffeltoren filmen mag. Behalve avonds als de lightshow aangaat omdat er een soort van copyright op de lightshow zit. Als je dat filmt en publiceert kan je echt de lul zijn.

[..]

atonium in brussel geld hetzelfde voor.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  FOK!fotograaf donderdag 6 maart 2014 @ 22:28:24 #10
364681 over_hedge
pi_137466643
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2014 22:25 schreef Iemand91 het volgende:
Maar wat gebeurd daar überhaupt? Ik zie een paar agenten bij een paar mensen staan, waarschijnlijk briefje uitschrijven ofzo. En dan 2 mensen die daar bovenop staan met 2 camera's.

Plus je valt middenin het filmpje en je weet niet wat er vooraf ging. Dus veel zegt dat filmpje niet wat mij betreft.

(Op het op de grond smijten van de camera door de agent na dan; dat is natuurlijk duidelijk).

En inderdaad; regelgeving is wel wat grijs gebied hoor. Ja je mag filmen op de openbare weg; maar niet met vaste camera's. Dus geen IP-camera aan je huis hangen met zicht op de weg; tenzij je weer duidelijk aangeeft dat er gefilmd wordt.
Filmen/fotograferen in de openbare ruimte is in het beginnen toegestaan, maar dan heb je ook nog het portretrecht. Film/fotografeer je mensen en hebben die een redelijk belang tegen publicatie hebben dat - in theorie - je het filmpje/foto dus niet mag publiceren. Maar hier zijn al rechtzaken over geweest die afwisselende uitspraken deden. Ook mag je bijv. de hulpverleners niet lastig vallen/voor de voeten lopen. (En dat laatste kan hier dus best sprake van zijn; je kent de situatie niet).

Maar goed; ik heb het wel een beetje gehad met mensen die menen dat de politie nazi's zijn en als volksvijand #1 lijken te zien.

[ afbeelding ]
Mja filmpje zegt wel genoeg... Wat er dan ook voor af gebeurd is. Hij mag nooit aan je spullen zitten en deze op de grondslaan. Plus dat hij daar gewoon mag filmen. Wat er ook er voor gebeurd is.
  FOK!fotograaf donderdag 6 maart 2014 @ 22:29:09 #11
364681 over_hedge
pi_137466686
quote:
1s.gif Op donderdag 6 maart 2014 22:27 schreef kanovinnie het volgende:
atonium
Oh, wist ik niet eens. Weer wat geleerd. :P
pi_137466780
quote:

Maar goed; ik heb het wel een beetje gehad met mensen die menen dat de politie nazi's zijn en als volksvijand #1 lijken te zien.
Oom agent wil niet in beeld en onderneemt actie en zit behoorlijk mis. Korps zelf gaat in ieder geval actie ondernemen zover ik weet.

Dus geen sprake van voor de voeten lopen of lastig vallen.. En anders hadden ze een beter afzettingsgebied moeten maken :)..
pi_137466935
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2014 22:28 schreef over_hedge het volgende:
Mja filmpje zegt wel genoeg... Wat er dan ook voor af gebeurd is.
Daar zijn we het dan over oneens.
Horen de filmers bij de personen die de agenten hebben 'aangehouden' of zijn ze er bij komen staan en bemoeien? Dan weet ik niet aan de hand van het filmpje.
quote:
Hij mag nooit aan je spullen zitten en deze op de grondslaan.
Hier helemaal mee eens. Hier zou ik als camera-eigenaar niet bij laten.
quote:
Plus dat hij daar gewoon mag filmen. Wat er ook er voor gebeurd is.
Deels mee eens; zie verhaal eerder.
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2014 22:30 schreef Timmos het volgende:
Oom agent wil niet in beeld en onderneemt actie en zit behoorlijk mis. Korps zelf gaat in ieder geval actie ondernemen zover ik weet.

Dus geen sprake van voor de voeten lopen of lastig vallen.. En anders hadden ze een beter afzettingsgebied moeten maken :)..
Nou ja; als de cameramensen niet de mensen zijn die de agenten hebben 'aangehouden' (of iets anders) maar er bij kwamen staan en mee bemoeien dan wordt het dus een grijs gebied zoals ik hierboven heb aangegeven.
Maar goed; blijkbaar weet jij meer over de situatie dan ik.

Maar ach; 't kan me ook niet echt schelen :O ...
pi_137467135
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2014 22:33 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Horen de filmers bij de personen die de agenten hebben 'aangehouden' of zijn ze er bij komen staan en bemoeien? Dan weet ik niet aan de hand van het filmpje.

[..]

[..]

[..]

Nou ja; als de cameramensen niet de mensen zijn die de agenten hebben 'aangehouden' (of iets anders) maar er bij kwamen staan en mee bemoeien dan wordt het dus een grijs gebied zoals ik hierboven heb aangegeven.

Openbare weg, geen afzetting, mogen dan toch gewoon beeld maken van wat er gaande is.. Hier gaan agenten uit beeld of met hun rug naar je toe staan als ze niet in beeld willen, of komen naast je staan en een praatje maken :)
  FOK!fotograaf donderdag 6 maart 2014 @ 23:01:11 #15
364681 over_hedge
pi_137468288
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2014 22:33 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

[..]

[..]

[..]

Filmen mag altijd. Of ze had hadden mogen publiceren in deze vorm (zonder hem onherkenbaar te maken) Dat is een tweede vraag en dat is zeker een grijs gebied ja. Maar filmen mag daar gewoon.
  FOK!fotograaf vrijdag 7 maart 2014 @ 00:15:14 #16
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_137471033
quote:

[ afbeelding ]
Mooi spul. Sigma timmert echt goed aan de weg, luxere verpakkingen, draagtas, etc.
The summer is magic!

vrijdag 7 maart 2014 @ 06:08:06 #17
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_137473485
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2014 22:37 schreef Timmos het volgende:

[..]

Openbare weg, geen afzetting, mogen dan toch gewoon beeld maken van wat er gaande is.. Hier gaan agenten uit beeld of met hun rug naar je toe staan als ze niet in beeld willen, of komen naast je staan en een praatje maken :)
alsof hij weg had kunnen lopen.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  FOK!fotograaf vrijdag 7 maart 2014 @ 07:09:52 #18
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_137473612
Mogguh, bijna weekend!
Xilantof Flickrt
foto-nerd
pi_137473918
Goedemorgen :)
  FOK!fotograaf vrijdag 7 maart 2014 @ 08:34:11 #20
364681 over_hedge
pi_137474123
Goedemorgen.
pi_137474140
Wat zijn de weekendplannen hier?
  FOK!fotograaf vrijdag 7 maart 2014 @ 08:38:12 #22
364681 over_hedge
pi_137474161
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2014 08:36 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Wat zijn de weekendplannen hier?
Vanavond naar een verjaardag. En rest van het weekend geen idee. Maar wil wel iets gaan doen omdat het lekker weer wordt maar wat weet ik dus niet.
pi_137474166
Goedemorgen :W

T-P, zaterdag rommelen in huis, boodschappen doen enz. Zondag bezoek van een vriend :)
pi_137474265
Oke zie wel wat gezellige dingen.

Ik heb mijn weekend echt te vol.

Zaterdag ochtend naar mijn ouders, daar hardlopen, dan naar het strand met de woefsels. In de avond eten bij een vriend of nou ja ik ga hem leren boerenkool stamppot te maken zonder vieze aardappel puree pakjes. Het lukt hem niet dus snap niet wat hij fout doet. En daarna ga ik daar nog even aan de gang voor scouting.

Zondag gaan we met woef even naar het bos, heb ik mijn vriend beloofd met hem te gaan fietsen (voel de zadelpijn nu al) en in de avond gaan we bij mijn schoonouders gourmetten. Waar ik eigenlijk niet zoveel zin in heb want het is weer allemaal vette zooi natuurlijk :P

En toen was het weekend weer voorbij -O-
pi_137474456
Vanavond naar de Jeugd *O* met camera :{w
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')