Dit. Het ligt aan het type aansluiting wat je moet gebruiken.quote:
Rode fiberringen mogen nooit voor gas gebruikt worden, gebruik hiervoor de ring die geleverd is bij het fornuis. Heb je die niet meer, gebruik dan eentje van rubber. Oja, domme installateur ook, die heeft een aantal lessen gemist tijdens zijn opleiding.quote:Op donderdag 6 maart 2014 10:59 schreef Oebeda het volgende:
Het gaat om een Smeg 6 pits gasfornuis.Foto lukt nu niet sorry.
Het koppelstuk word standaard bij een Smeg fornuis geleverd.
Hier zie je een plaatje met het koppelstuk
http://www.deschouwwitgoe(...)ansluiten-gasfornuis
Wij kregen eerst te horen van een winkel dat het bijbehorend koppelstuk met teflontape moest.
Achteraf lekte dat.
Installateur komt en zegt nee moet met een ringetje en niet tape.
Ring van fornuis kwijtgeraakt dus nieuwe rode fiberringen gekocht.
Zelf erin gedaan en na 2 pogingen gaskraan weer dicht want lekte weer gas en instalateur weer gebeld van neem maar eigen ringen mee en sluit jij maar aan.
Hij komt en zegt van soms doen wij ook wel 2 ringen er in.
Hij heeft hem met 2 ringen er in en aangesloten.
Nu paar dagen later weer gasgeur en blijkt dat het gewoon weer lekt.
Zelf op onderzoek gegaan op google en las in topic op fok dat cvboer zegt dat je nooit rode fibertingen voor gas mag gebruiken.
Ook Smeg zelf email hestuurd en hun zeggen ook rubber gebruiken want fiberring is te hard.
Ik weet het nu dus niet meer en het lijkt mij ook dat die fiberringen nooit goed af kunnen sluiten met gas.
Ik vertrouwde erop dat de instalateur het wist maar hij zei ook dat die zwarte gasslang heus achter een fornuis mag maar dat is dus niet zo. Heb al een gele gehaald trouwens.
Mijn vertrouwen is helemaal weg met hem en ik wil zeker weten wat nu wel of niet mag.
Ook nonchalant over een beetje gas lekken doen kan ik niet tegen en behoorlijk pissig er nu over.
Dan onveilige gedoe doet hij maar in zijn eigen huis.
Ben nu schijtziek van die gaslucht in huis en ik wil nu gewoon weer veilig voelen en dat de boel goed aangesloten is.
Sorry lang verhaal zo
Om nou een gesprek aan te gaan is weer het andere uiterste. Een belletje met daarin de mededeling dat je de rekening niet gaat betalen ivm een wanprestatie is voldoende.quote:Op vrijdag 7 maart 2014 07:43 schreef Oebeda het volgende:
Ik heb er een andere benaming voor maar die klinkt minder netjes.
Hoop dat hij dit niet ook bij een ander heeft gedaan.
Binnenkort gesprek met hem.
Woest ben ik.
Ik ben nu blij het antwoord zeker te weten. Op het laatst ga je haast ook nog twijfelen aan jezelf.
Als het nu zo aangesloten zit, zal het (eindelijk) wel goed zitten.quote:Op vrijdag 7 maart 2014 19:04 schreef Oebeda het volgende:
Zo is het nu ook aangesloten. Nog steeds geen lek gezien.
Ruik nu wel heel vaak eraan omdat ik geen zin meer heb in verrassingen.(of de passende typefout verassingen)
Een beunhaas.quote:Op vrijdag 7 maart 2014 19:21 schreef Gieliovd het volgende:
Een prutser !!! ´prut·ser (de ~ (m.)): iem. die erg onhandig en knoeierig werkt => broddelaar, knoeier.
Ik heb je een pm terug gestuurd.quote:Op vrijdag 7 maart 2014 19:04 schreef Oebeda het volgende:
Ik heb jouw een PM gestuurd cvboer. Hopelijk vind je dat niet erg.
naaa: Zo is het nu ook aangesloten. Nog steeds geen lek gezien.
Ruik nu wel heel vaak eraan omdat ik geen zin meer heb in verrassingen.(of de passende typefout verassingen)
Onderhandse berichten, vriendjespolitiek... doet eens openbaar, dan kan ieder ervan lerenquote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |