abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_137431779
Ik heb een probleem, al een paar maanden lang. Mijn vriendin heeft ongeveer een half jaar geleden een jongen die ze van vroeger kende weer ontmoet. Ze gingen toen intensief met elkaar om, maar niks gebeurd omdat hij het afhield. Vroeger hebben ze eens gezoend en in die tussentijd was er ook niks gebeurd. Maar ze vindt hem wel leuk.

In het begin moest ik eigenlijk niks van hem weten. Aangezien mijn vriendin en ik huisgenoten zijn, zien we elkaar dus best vaak en ook de personen waar we mee omgaan. Toen ik hem meer en meer zag en met hem sprak en hij mij overduidelijk leuk vond begon ik hem heel langzaam wel te vinden.

Maar omdat mijn vriendin belangrijk voor me is, heb ik hier helemaal niets mee gedaan. Nu hebben we een paar weken geen contact meer gehad en nu whatsappen we weer. Hij wil afspreken en heeft toegegeven mij leuk te vinden en gedacht had, dat dit niet wederzijds is. Dat is het dus wel.

Probleem is dat mijn vriendin hem dus ook leuk vindt en het gerucht bestaat dat hij al een vriendin heeft.

Het zou als een gemiste kans voelen en wil hem heel graag zien. We hebben een ontzettend goede klik en voelen elkaar op heel veel vlakken ook echt aan. Iets wat ik zelden meemaak met mannen. Het voelt dus goed aan. Ik zit dus alleen met twee dingen die mij een beetje tegenhouden.

Kan ik dit verantwoorden naar mijn vriendin als beste vriendin? En hij heeft het nooit over zijn mogelijke vriendin. Moet ik dit vooraf al vragen of elkaar eerst eens weer ontmoeten?
pi_137432129
Vooraf vragen over die evt. andere vriendin (hoef je niet in een directe vraag te doen?) en anders.. het is zijn keuze, waarom moet jij je daarvoor verantwoorden? Ze heeft al een half jaar gewacht.
Chickens evolved from dinosaurs, and they were huge, bro. So eat lots of chicken
pi_137432153
Leg het gewoon voor aan je vriendin. Zeg wat je voelt en wat zij ervan vindt.
Daarnaast moet je hem inderdaad gewoon vragen wat er waar is van dat gerucht. Als je hem dat face-to-face vraagt dan kun je hem eventueel nog wel betrappen op een leugen, als hij liegt tenminste :P
Herb is the healing of a nation, alcohol is the destruction.
  woensdag 5 maart 2014 @ 22:35:16 #4
398472 goed_volk
kan tegen een grapje
pi_137432646
O, wacht even... Een goede vriendin van je... Ik zag al allemaal biseksuele intriges.... :')

Vraag of hij een relatie heeft of niet. zo niet; spreek eens wat af en kijk wat er tussen jullie kan groeien. Een beetje serieuze vriendin snapt dat en zal ook niet dwars gaan liggen.
Hier schreef Dagoduck: Zeer goede FiPo.
Hier denkt katindeboom dat ik eigenlijk Braddie ben, maar die ben ik natuurlijk niet.
Hier liet ik CherryOnTop haar beeldscherm onder spugen
pi_137433360
Andersom zou ik het denk ik ook niet echt leuk vinden als ik een jongen leuk vind en mijn vriendin gaat met hem daten. Ook al zit er een half jaar tussen en ben ik afgewezen.

Belangrijk hoe ik het ga brengen denk ik.
  woensdag 5 maart 2014 @ 23:23:39 #6
391391 Basxt
~~WhatsApp Groepsbeheerder~~
pi_137434931
Lijkt mij iig wel heel naaierig al gaat er een bloedmooie vrouw ervandoor met je maat terwijl jij zelf al heel lang aangeeft iets met haar te willen

(dit is uit mijn ogen gezien)
SOMEWHERE THERE IS A TREE, TIRELESSLY PRODUCING OXYGEN SO THAT YOU CAN STAY ALIVE. FIND IT AND APOLOGIZE.
  donderdag 6 maart 2014 @ 00:29:22 #7
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_137436448
Ik heb aan de andere kant gezeten en ik vond het niet ok en erg kwetsend.
  donderdag 6 maart 2014 @ 00:35:46 #8
365231 Fera
Fire & Blood
pi_137436536
Lastige situatie. Misschien eens peilen hoe sterk haar gevoelens nog zijn? Ik zou sowieso eerlijk tegen haar zijn en vertellen dat je gevoelens voor hem hebt. Als je dingen stiekem gaat doen kan daar alleen ellende van komen. En dat verdient je vriendin niet.
A man once asked me if it hurt my head when I broke through the earth's crust on my ascension from Hell.
pi_137437058
quote:
11s.gif Op woensdag 5 maart 2014 22:25 schreef Curlbrah het volgende:
Vooraf vragen over die evt. andere vriendin (hoef je niet in een directe vraag te doen?) en anders.. het is zijn keuze, waarom moet jij je daarvoor verantwoorden? Ze heeft al een half jaar gewacht.
zo werkt dat niet bij vrouwen
  donderdag 6 maart 2014 @ 08:22:17 #10
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_137438445
Het woord vriendin gebruiken kan voor heel veel verwarring zorgen, leg de volgende keer eerst even uit hoe die relatie is, ik dacht dat je een man was :P

Je vriendin kent hem en heeft aangegeven hem leuk te vinden, dus zij was eerst en jij kent hem alleen via haar, oftewel het is niet aan jou om hier aan te komen en dat zal je vriendschap verpesten.

je kan proberen hierover met haar te praten en aan te geven dat hij zei jou leuk te vinden. Hoe dan ook, wil je je vriendschap behouden bespreek dit altijd met haar en als ze aangeeft dat ze het niets vindt doe er dan ook niets mee.
Een piercing? Nee als ik metaal in mijn lichaam wil, dan ga ik wel in het leger
pi_137438823
Je spreekt over huisgenote maar schrijft het topic van een 12jarige :')
Your life is your life: go all the way
https://youtu.be/2lK4LrD8Ii4
pi_137439682
- Praat met je vriendin. Zoals de rest al heeft aangegeven.
- Vraag aan hem over die mogelijke vriendin.
pi_137439814
Ik was voor hem gegaan, mits hij geen vriendin heeft natuurlijk. Ja misschien is het lullig voor je vriendin maar hij heeft toch aangegeven dat hij JOU leuk vind? Dat moet zij dan gewoon accepteren. Vast en zeker klote voor haar, maar mag jij daarom niet gelukkig zijn? Ik zou het gewoon doen maar je kan het natuurlijk wel het beste een beetje voorzichtig brengen.
  donderdag 6 maart 2014 @ 10:38:39 #14
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_137440814
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2014 09:50 schreef LizzyYAY het volgende:
Ik was voor hem gegaan, mits hij geen vriendin heeft natuurlijk. Ja misschien is het lullig voor je vriendin maar hij heeft toch aangegeven dat hij JOU leuk vind? Dat moet zij dan gewoon accepteren. Vast en zeker klote voor haar, maar mag jij daarom niet gelukkig zijn? Ik zou het gewoon doen maar je kan het natuurlijk wel het beste een beetje voorzichtig brengen.
Dus jij zou zonder overleg met iemand gaan waar een vriendin van jou op valt en heeft aangegeven waar ze op valt en dat heeft ze gewoon te accepteren. Een "klote voor haar maar als ik maar gelukkig ben" houding naar je vrienden toe is echt een hele fijne :')
Een piercing? Nee als ik metaal in mijn lichaam wil, dan ga ik wel in het leger
pi_137440945
Hoeveel is je vriendschap je waard?
I solemnly swear i'm up to no good
  donderdag 6 maart 2014 @ 11:31:21 #16
64831 2NutZ
Non-profit paardenstylist.
pi_137442179
Maar dat het gerucht gaat dat hij al een vriendin heeft nu telt niet of boeit je niet of wat? :')
* Je mag wel een iets normalere toon aanslaan. Realiseer je goed dat dit slechts jouw mening is.
pi_137442998
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2014 10:38 schreef Frag_adder het volgende:

[..]

Dus jij zou zonder overleg met iemand gaan waar een vriendin van jou op valt en heeft aangegeven waar ze op valt en dat heeft ze gewoon te accepteren. Een "klote voor haar maar als ik maar gelukkig ben" houding naar je vrienden toe is echt een hele fijne :')
Ik snap al dat gezeur tussen vriendinnen over jongens nooit. 'Hij is mijn ex dus je mag niet met hem gaan' 'Ik vind hem ook leuk dus je mag niet met hem gaan'. Bullshit. Als ik iemand wil die mij ook wil dan vind ik het oprecht sneu voor mijn vriendin maar ik ga er wel voor. Ik vind niet dat ik verplicht ben om met een vriendin te moeten overleggen over met wie ik ga en wie niet, zelfs al vind zij diegene ook leuk. Ik verwacht van mijn vriendinnen overigens ook niet dat ze dit doen.
  donderdag 6 maart 2014 @ 12:24:45 #18
365231 Fera
Fire & Blood
pi_137443486
quote:
1s.gif Op donderdag 6 maart 2014 12:04 schreef LizzyYAY het volgende:

[..]

Ik snap al dat gezeur tussen vriendinnen over jongens nooit. 'Hij is mijn ex dus je mag niet met hem gaan' 'Ik vind hem ook leuk dus je mag niet met hem gaan'. Bullshit. Als ik iemand wil die mij ook wil dan vind ik het oprecht sneu voor mijn vriendin maar ik ga er wel voor. Ik vind niet dat ik verplicht ben om met een vriendin te moeten overleggen over met wie ik ga en wie niet, zelfs al vind zij diegene ook leuk. Ik verwacht van mijn vriendinnen overigens ook niet dat ze dit doen.
Maar in dit geval zijn het ook huisgenoten, dus een beetje rekening houden met elkaars gevoelens is wel op zijn plek. Anders mag TS straks misschien ook haar spullen pakken. Maar boven alles, een vriendschap die je zomaar even aan de kant schuift voor een jongen is geen echte vriendschap.
A man once asked me if it hurt my head when I broke through the earth's crust on my ascension from Hell.
  donderdag 6 maart 2014 @ 12:27:45 #19
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_137443560
Ik denk dat de meest grote idioot in kan voelen dat dit niet in de haak is.
pi_137464547
Gewoon voor gaan en trio's met je vriendin erbij, iedereen blij.
pi_137465364
quote:
1s.gif Op donderdag 6 maart 2014 12:24 schreef Fera het volgende:

[..]

Maar in dit geval zijn het ook huisgenoten, dus een beetje rekening houden met elkaars gevoelens is wel op zijn plek. Anders mag TS straks misschien ook haar spullen pakken. Maar boven alles, een vriendschap die je zomaar even aan de kant schuift voor een jongen is geen echte vriendschap.
Dat is op zichzelf natuurlijk precies het probleem. Als twee mensen elkaar leuk vinden en samen het bed willen delen hoort geen enkele vriendschap daar last van te hebben. Maar veel mensen vinden het plezier van hunzelf belangrijker dan het geluk van iemand anders... }:|
  donderdag 6 maart 2014 @ 22:10:57 #22
365231 Fera
Fire & Blood
pi_137465567
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2014 22:07 schreef jaha het volgende:

[..]

Dat is op zichzelf natuurlijk precies het probleem. Als twee mensen elkaar leuk vinden en samen het bed willen delen hoort geen enkele vriendschap daar last van te hebben. Maar veel mensen vinden het plezier van hunzelf belangrijker dan het geluk van iemand anders... }:|
Vaak is het ook de seks. Als er kans is op neuken houdt niets dat nog tegen.
pi_137468606
Van mij mogen ze hoor :) In mijn "wereldbeeld" mag iedereen met elkaar seks hebben zolang beide partners er maar volledig mee instemmen. Probleem is natuurlijk dat sommige andere mensen niet blij worden van die gedachte. Zo houden ouders er niet van als hun puberzonen of dochters seks hebben, willen de meeste mensen niet dat hun partner seks heeft met iemand anders dan hunzelf en willen relie's dat er überhaupt geen seks plaatsvind als dat niet gericht is op de voortplanting.
In bovenstaand geval is het de vriendschapsband die gaat knellen. En ik vind dus dat je het andersom moet zien. :Y
pi_137474281
Lastig parket. Ik had ook een vriendin die kortstondig met mijn vriend gedate heeft. Nou was dit niet een beste vriendin, ging pas een jaar met haar om. Hij was op haar afgeknapt, paar maanden later had ik wat met hem. Gelukkig ging ik toen al niet meer zo intensief met haar om, gewoon af en toe, maar toen ik was kreeg met mijn vriend was het eigenlijk wel een beetje afgelopen tussen mij en die vriendin.

Het was het waard.
pi_137481742
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2014 11:31 schreef 2NutZ het volgende:
Maar dat het gerucht gaat dat hij al een vriendin heeft nu telt niet of boeit je niet of wat? :')
Klinkt heel dom, maar het boeit me niet. Ik vind hem leuk en ja, het is kut. Maar dat hij eventueel al een relatie heeft boeit me niet. De manier hoe alles is gegaan en we hebben een tijdje flinke miscommunicatie gehad dus snap het wel.

Zal niet ook verwachten dat hij zijn relatie zo opzegt, als hij al ja zou zeggen.
pi_137481811
quote:
6s.gif Op donderdag 6 maart 2014 00:35 schreef Fera het volgende:
Lastige situatie. Misschien eens peilen hoe sterk haar gevoelens nog zijn? Ik zou sowieso eerlijk tegen haar zijn en vertellen dat je gevoelens voor hem hebt. Als je dingen stiekem gaat doen kan daar alleen ellende van komen. En dat verdient je vriendin niet.
Ja dat is moeilijk want de gesprekken zijn altijd heel raar als we over hem praten. Gesprek gaat dan meteen over dat moment dat ze gekust hebben en hij vroeger veel vriendinnen had enz......

Daarom hebben we het nooit over hem. Om onze vriendschap te beschermen en normaal met elkaar om te gaan lijkt het wel.
  vrijdag 7 maart 2014 @ 13:39:03 #27
64831 2NutZ
pi_137481956
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2014 13:32 schreef idontfeelgood het volgende:

[..]

Klinkt heel dom, maar het boeit me niet. Ik vind hem leuk en ja, het is kut. Maar dat hij eventueel al een relatie heeft boeit me niet. De manier hoe alles is gegaan en we hebben een tijdje flinke miscommunicatie gehad dus snap het wel.

Zal niet ook verwachten dat hij zijn relatie zo opzegt, als hij al ja zou zeggen.
Het is ook heel dom, vieze homewrecker/egoist :r
* Je mag wel een iets normalere toon aanslaan. Realiseer je goed dat dit slechts jouw mening is.
  vrijdag 7 maart 2014 @ 13:41:32 #28
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_137482027
ze heeft haar kans toch al gehad?
pi_137482197
quote:
13s.gif Op vrijdag 7 maart 2014 13:39 schreef 2NutZ het volgende:

[..]

Het is ook heel dom, vieze homewrecker/egoist :r
Ze wonen niet samen of hebben kinderen....

Ik heb eerst nooit interesse gehad, daarna wel en nooit iets mee gedaan. Toen was alles ook erg onduidelijk en hield ik rekening met mijn vriendin. Nu zijn de gevoelens gewoon heel sterk en wil ik het graag proberen om later geen spijt te hebben dat ik nooit iets geprobeerd heb.
  vrijdag 7 maart 2014 @ 13:47:50 #30
64831 2NutZ
pi_137482231
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2014 13:46 schreef idontfeelgood het volgende:

[..]

Ze wonen niet samen of hebben kinderen....

Ik heb eerst nooit interesse gehad, daarna wel en nooit iets mee gedaan. Toen was alles ook erg onduidelijk en hield ik rekening met mijn vriendin. Nu zijn de gevoelens gewoon heel sterk en wil ik het graag proberen om later geen spijt te hebben dat ik nooit iets geprobeerd heb.
Ok, laat ik het anders formuleren.
Jij zit al jaren in een relatie, het gaat goed is leuk en alles wat jij maar er van verwacht.
En uit het niets komt er een of andere snol die je vent probeert af te pakken....

Wat vind jij daarvan? OK? haar recht? gewoon laten? :)
pi_137482379
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2014 13:47 schreef 2NutZ het volgende:

[..]

Ok, laat ik het anders formuleren.
Jij zit al jaren in een relatie, het gaat goed is leuk en alles wat jij maar er van verwacht.
En uit het niets komt er een of andere snol die je vent probeert af te pakken....

Wat vind jij daarvan? OK? haar recht? gewoon laten? :)
We hebben het over een paar maanden... niet jaren. Ik zou het niet leuk vinden nee, maar hij zoekt ook veel contact naar mij toe en hebben nog niks afgesproken, maar wel gezegd nu dat we eens moeten afspreken. Hij staat er dus zelf ook voor open lijkt me dan.

Als ik hem dan ook niet ECHT leuk vind, zou ik het ook nooit gedaan hebben.
  vrijdag 7 maart 2014 @ 13:55:37 #32
64831 2NutZ
pi_137482475
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2014 13:52 schreef idontfeelgood het volgende:

[..]

We hebben het over een paar maanden... niet jaren. Ik zou het niet leuk vinden nee, maar hij zoekt ook veel contact naar mij toe en hebben nog niks afgesproken, maar wel gezegd nu dat we eens moeten afspreken. Hij staat er dus zelf ook voor open lijkt me dan.

:') echt best wel verbaasd hoe je dit goed probeert te praten.
En ook hoe desperate je blijkbaar bent om voor een gast te gaan die EN al door je vriendin leuk gevonden word EN al een relatie heeft :') echt te triest... als of er niet meer op de wereld rond loopt..

Maar het zal wel.... beetje het beeld bij wijven tegenwoordig :)
  vrijdag 7 maart 2014 @ 15:30:29 #33
365231 Fera
Fire & Blood
pi_137485467
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2014 13:34 schreef idontfeelgood het volgende:

[..]

Ja dat is moeilijk want de gesprekken zijn altijd heel raar als we over hem praten. Gesprek gaat dan meteen over dat moment dat ze gekust hebben en hij vroeger veel vriendinnen had enz......

Daarom hebben we het nooit over hem. Om onze vriendschap te beschermen en normaal met elkaar om te gaan lijkt het wel.
Dat klinkt alsof jullie om de hete brij heendraaien. Zo kom je natuurlijk nergens. Als het een goede vriendin van je is, kun je er toch wel openlijk over praten? Misschien wat meer met de deur in huis vallen en direct zijn over je gevoelens? Maar dat je haar gevoelens ook in overweging neemt en gewoon niet weet wat je nu het beste kan doen. Dat je hem heel erg ziet zitten, maar dat zij ook belangrijk voor je is.
pi_137494449
quote:
13s.gif Op vrijdag 7 maart 2014 13:55 schreef 2NutZ het volgende:

[..]

:') echt best wel verbaasd hoe je dit goed probeert te praten.
En ook hoe desperate je blijkbaar bent om voor een gast te gaan die EN al door je vriendin leuk gevonden word EN al een relatie heeft :') echt te triest... als of er niet meer op de wereld rond loopt..

Maar het zal wel.... beetje het beeld bij wijven tegenwoordig :)
Het is wel een beetje menselijk. Mensen worden niet verliefd als gevolg van een rationele keuze voor een partner die het best bij hen past...
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 7 maart 2014 @ 23:02:30 #35
163650 Greys
pi_137501488
Hoe lang is het geleden dat je vriendin met hem heeft gezoend?
Is ze echt verliefd op hem of vindt ze hem 'wel leuk'?
Toen hij jou per whatsapp vroeg af te spreken, had je toen niet meteen kunnen vragen 'Jij hebt toch een vriendin? Of vergis ik me? :) '.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_137505447
quote:
Is ze echt verliefd op hem of vindt ze hem 'wel leuk'?
Tragiek van het leven: altijd nummer twee zijn... :')
  zaterdag 8 maart 2014 @ 07:56:34 #37
261943 SonicVolcano
Hotter than hell
pi_137507161
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2014 13:52 schreef idontfeelgood het volgende:

[..]

Dan over een tijdje geen janktopic maken dat je bent ingewisseld voor een ander, he? :)
The ordinary teacher tells. The good teacher explains. The superior teacher demonstrates. The best teacher inspires.
pi_137507413
Als hij nu met jou bezig is terwijl hij een vriendin heeft ligt hij over een half jaar met andere meisjes te whatsappen als jij slaapt. Succes.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')