abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 5 maart 2014 @ 22:05:32 #1
421524 SadPanda
#FreePalestine #FreeBahrain
pi_137430995

quote:
Tijdlijn van de ontwikkelingen in Oekraïne

- 21 november 2013
President Viktor Janoekovitsj maakt bekend dat de regering niet van plan is een samenwerkingsverdrag met de Europese Unie te tekenen, maar in plaats daarvan de banden met buurland Rusland wil aanhalen. Betogers gaan de straat op.

- 30 november
Beelden van betogers die tot bloedens toe zijn geslagen door agenten met gummiknuppels duiken overal op. Steeds meer mensen sluiten zich aan bij de betogers.

- 1 december
Een demonstratie op het Onafhankelijkheidsplein in Kiev trekt driehonderdduizend betogers. Het is de grootste demonstratie sinds de Oranjerevolutie in 2004. Activisten bezetten het gemeentehuis van de hoofdstad.

- 17 december
De Russische president Vladimir Poetin maakt bekend dat Moskou voor 15 miljard aan Oekraïense staatsobligaties koopt en de gasprijs verlaagt.

- Eind december
De protesten in Kiev blijven tienduizenden mensen trekken, maar de opkomst is een stuk lager dan begin december, toen honderdduizenden mensen zich aansloten bij de protestbeweging.

- 22 januari 2014
Drie betogers komen tijdens vechtpartijen met de politie om het leven. Demonstranten richtten barricades op.

- 28 januari
De Oekraïense premier Mykola Azarov maakt het aftreden van de regering bekend. Het besluit is bedoeld als een concessie aan de protestbeweging. Strenge wetten die de protestbeweging moest beperken in haar bewegingsvrijheid worden herroepen.

- 16 februari
Oppositieleden en demonstranten maken een einde aan de bezetting van het gemeentehuis in Kiev in ruil voor de vrijlating van alle 234 betogers die waren opgepakt en vastgezet.

- 18 februari
Betogers vallen linies van de politie aan en stichten brand bij het parlementsgebouw, nadat een grondwetshervorming die de macht van de president moet inperken, was blijven steken in het parlement. De oproerpolitie reageert met geweld in een poging de betogers te verdrijven van het Onafhankelijkheidsplein. Zeker 26 mensen komen om het leven en honderden raken gewond.

- 20 februari
Enkele uren na de afkondiging van een wapenstilstand breekt opnieuw geweld uit. Scherpschutters van de regering nemen betogers vanaf daken onder vuur. Van de 82 slachtoffers die in totaal omkomen vallen de meesten op deze dag.

- 21 februari
Protestleiders en president Janoekovitsj komen na bemiddeling van de Europese Unie overeen een nieuwe regering te vormen en vervroegde verkiezingen te houden. Het parlement perkt de rechten van de president in en zijn politieke rivaal, Joelia Timosjenko, wordt vrijgelaten uit de gevangenis. Ondanks de overeenkomst blijven de betogers op het Onafhankelijkheidsplein. Janoekovitsj ontvlucht Kiev.

- 22 februari
Het parlement stemt in met de afzetting van Janoekovitsj en besluit tot nieuwe verkiezingen. Timosjenko komt vrij en spreekt tienduizenden mensen op het Onafhankelijkheidsplein toe.

- 23 februari
Het parlement van Oekraïne draagt de bevoegdheden van de president over aan voorzitter van het parlement Oleksandr Toertsjinov, een bondgenoot van Timosjenko. De nieuwe autoriteiten vragen het Westen om leningen om een naderend bankroet te voorkomen. Pro-Russische betogers op de Krim gaan de straat op om te protesteren tegen de nieuwe regering. De Krim is een schiereiland in Oekraïne met een autonome status, waar de Russische Zwarte Zeevloot is gelegerd.

- 24 februari
De interim-regering in Kiev vaardigt een arrestatiebevel uit tegen Janoekovitsj. De Russische premier Dmitri Medvedev schildert de nieuwe leiders van het land af als mensen in bivakmutsen met kalasjnikovs.

- 26 februari
Leiders van de Oekraïense protestbeweging stellen voor om Arsenij Jatsenjoek aan te wijzen als premier. In Moskou geeft president Vladimir Poetin het leger opdracht tot paraatheidsoefeningen bij de grens met Oekraïne.

- 27 februari
Gemaskerde en gewapende lieden bezetten overheidsgebouwen op de Krim. De Oekraïense regering belooft met steun van het Westen een opsplitsing van Oekraïne te voorkomen. Janoekovitsj wijkt uit naar Rusland.

- 28 februari
Volgens de Oekraïense regering hebben Russische militairen positie gekozen op strategische plekken op de Krim. Het Oekraïense parlement neemt een resolutie aan waarin van Rusland wordt geëist dat maatregelen die in strijd zijn met de soevereiniteit en territoriale integriteit van Oekraïne worden teruggedraaid. Toertsjinov maakt bekend dat hij het leger in opperste staat van paraatheid heeft gebracht vanwege de mogelijke agressie.

- 1 maart
Russische militairen nemen de Krim over zonder een schot te lossen. Poetin krijgt van de Federatieraad toestemming om het leger in te zetten in Oekraïne. De regering in Kiev en haar westerse bondgenoten staan machteloos. De Amerikaanse president Barack Obama belt Poetin en eist dat hij zijn militairen terugtrekt.

- 2 maart
Oekraïne roept de hulp van de internationale gemeenschap in uit vrees voor een Russische invasie. Aanhangers van de regering en haar tegenstanders gaan in diverse steden in Oekraïne en in Moskou de straat op. Volgens de Verenigde Staten heeft Rusland meer dan zesduizend militairen naar de Krim gestuurd. De G7, de groep zeven rijkste landen op aarde, schorten voorbereidende gesprekken voor een G8-top in Rusland op.

- 3 maart
Pro-Russische militairen bezetten een veerbootterminal in Kersj, in het oosten van de Krim. De vrees dat Rusland voorbereidingen treft om meer militairen naar de Krim te sturen neemt toe.
Live blog van FOK! met links naar vorige dagen
Live blog van het NRC
Live blog van RT
Anti-Turkije
  woensdag 5 maart 2014 @ 22:05:56 #2
421524 SadPanda
pi_137431014
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2014 22:04 schreef JimmyJames het volgende:

[..]

Dan moet Rusland zich maar niet gedragen zoals de Sovjet Unie.
Of zoals de VS zelf ;)
Anti-Turkije
  woensdag 5 maart 2014 @ 22:05:57 #3
361691 DeJori
Zorgt hier voor de veiligheid
pi_137431016
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2014 22:02 schreef firefly3 het volgende:
Gelukkig komen complot theorieen niet op NOS :)
Dat ben ik met je eens, maar je kunt moeilijk ontkennen dat de NOS echt een belabberde buitenland redactie heeft.
Ik ben DeJori en ik wil aangesproken worden als DeJori. Ik heb handboeien en ik heb pepperspray. Ik los dat hier op op mijn manier. Aight?
  woensdag 5 maart 2014 @ 22:06:48 #4
421524 SadPanda
pi_137431062
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2014 22:02 schreef firefly3 het volgende:
Gelukkig komen complot theorieen niet op NOS :)
Estland doet aan complot theorieën? Conclusie: als het niet strookt met jouw mening is het een complot theorie.
Anti-Turkije
  woensdag 5 maart 2014 @ 22:07:49 #5
421524 SadPanda
pi_137431118
Ron Paul: US shouldn’t meddle in Ukraine
http://rt.com/usa/ron-paul-ukraine-crisis-002/

_O_
Anti-Turkije
pi_137431285
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2014 22:05 schreef DeJori het volgende:

[..]

Dat ben ik met je eens, maar je kunt moeilijk ontkennen dat de NOS echt een belabberde buitenland redactie heeft.
Niet voor niks kysia hekster gewoon weer in die contreien zit deze dagen.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
  woensdag 5 maart 2014 @ 22:22:00 #7
361691 DeJori
pi_137431912
quote:
Nobelprijs voor Poetin?

De Russische president Poetin is een der genomineerden voor de Nobelprijs voor de Vrede van 2014.

Behalve Poetin staan nog 277 andere mensen op de lijst, meldt de Telegraaf. Nooit eerder waren er zoveel genomineerden als dit jaar.

De nominaties zijn officieel overigens geheim. Enkele andere bekende namen op de lijst zijn paus Francicus, klokkenluider Edward Snowden, Julian Assange en het Pakistaanse meisje Malala Yousafzai, dat nog steeds niet door de Taliban vermoord is.

De prijs zal in oktober worden uitgereikt.
SadPanda, heb jij die nominatie ingezonden? :P
Ik ben DeJori en ik wil aangesproken worden als DeJori. Ik heb handboeien en ik heb pepperspray. Ik los dat hier op op mijn manier. Aight?
pi_137432109
Kamer wil steviger sancties tegen Rusland
De Europese Unie moet hardere maatregelen tegen Rusland opnemen in de lijst van mogelijke sancties tegen dat land. Premier Mark Rutte (VVD) moet zich daar donderdag tijdens een extra EU-top in Brussel voor inzetten, vindt een meerderheid van de Tweede Kamer.
Kamer wil steviger sancties tegen Rusland
-
pi_137432190
Kiev: leger Rusland bedreiging voor kernreactors
De spanningen tussen Rusland en Oekraïne zijn ook doorgedrongen tot het Internationaal Agentschap voor Atoomenergie. Kiev waarschuwde het IAEA woensdag dat een Russische militaire invasie kan leiden tot schade aan de kernreactors. Moskou deed dit scenario echter af als 'hysterie'.
-
pi_137432217
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2014 22:22 schreef DeJori het volgende:

[..]

Had ie afgelopen editie moeten krijgen omdat hij dankzij zijn druk ervoor heeft gezorgd dat Syrië z'n chemische wapens heeft laten vernietigen.
pi_137432290
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2014 22:26 schreef Charismatisch het volgende:
De spanningen tussen Rusland en Oekraïne zijn ook doorgedrongen tot het Internationaal Agentschap voor Atoomenergie. Kiev waarschuwde het IAEA woensdag dat een Russische militaire invasie kan leiden tot schade aan de kernreactors. Moskou deed dit scenario echter af als 'hysterie'.
Meer moet er niet gezegd worden.
  woensdag 5 maart 2014 @ 22:29:54 #12
421524 SadPanda
pi_137432365
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2014 22:22 schreef DeJori het volgende:

[..]

Ja :@
Anti-Turkije
pi_137432442
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2014 21:51 schreef Opa2012 het volgende:

[..]

Waarom zou uitsluitend grootmacht Rusland daar recht op hebben en weerloze voormalige Sovjetstaten niet?
Maakt niet uit of een land "recht" op veiligheid heeft. Je moet ook geen mening hebben over het recht van dieren om met rust gelaten te worden om te weten dat de rust van een krokodil verstoren niet altijd verstandig is.
pi_137432529
Verdachte transacties met Oekraïens geld gemeld
Banken en andere financiële instellingen hebben de afgelopen tijd meldingen gedaan van verdachte transacties met Oekraïens geld dat mogelijk zou worden weggesluisd uit Nederland. Dat heeft minister van Financiën Jeroen Dijsselbloem (PvdA) woensdagavond gezegd in de Tweede Kamer.
Verdachte transacties met Oekraïens geld gemeld
-
pi_137432757
Duitsland gaat bemiddelen.

Mutti Merkel die haar lastige zoon Poetin een uitbrander geeft en een aai over zijn bol
  woensdag 5 maart 2014 @ 22:47:03 #16
306743 Opa2012
© 2010..2017
pi_137433306
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2014 22:31 schreef meth1745 het volgende:

[..]

Maakt niet uit of een land "recht" op veiligheid heeft. Je moet ook geen mening hebben over het recht van dieren om met rust gelaten te worden om te weten dat de rust van een krokodil verstoren niet altijd verstandig is.
Gevaarlijke krokodillen worden meestal doodgeschoten.
Hans Spekman (PvdA): 'Nivelleren is een feest!' [38 11 9 zetels]
pi_137433319
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2014 22:37 schreef arjan1112 het volgende:
Duitsland gaat bemiddelen.

Mutti Merkel die haar lastige zoon Poetin een uitbrander geeft en een aai over zijn bol
of een ruil tussen kaliningrad en de krim
Beneath the gold, the bitter steel
pi_137433415
Begint saai te worden daar.....
Zonder wrijving geen glans
  woensdag 5 maart 2014 @ 22:49:49 #19
421524 SadPanda
pi_137433471
De antisemitische fascistische partij Svoboda heeft 6 posities in de nieuwe regering...
Anti-Turkije
pi_137433998
Kiev snipers hired by Maidan leaders - leaked EU's Ashton phone tape

http://rt.com/news/ashton-maidan-snipers-estonia-946/

Een beetje dezelfde aanpak als in Libië en Syrië. Amerikanen proberen op een zeer laffe wijze nog enigszins mee te gaan in wereldpolitiek, nadat ze op hun plek zijn gezet in Syrië door Putin.
"Hell happens when the evil of the world exceeds our belief that we can conquer it"
pi_137434056
Booooooring, gaat er nog wat gebeuren of blijven ze daar maar staan en niks doen :(
pi_137434065
quote:
15s.gif Op woensdag 5 maart 2014 22:49 schreef SadPanda het volgende:
De antisemitische fascistische partij Svoboda heeft 6 posities in de nieuwe regering...
Allemaal Russische leugens joh. Die gasten houden van joden. Net zoals hun grote leider Bandera niet duizenden joden als kakkerlakken heeft lopen te verdelgen tijdens de WOII.
"Hell happens when the evil of the world exceeds our belief that we can conquer it"
pi_137434123
22.35 uur - In Donetsk is de strijd nog niet gestreden
In de Oost-Oekraïense stad Donetsk lopen de spanningen vanavond nog steeds hoog op. Pro-Russische en pro-Oekraïense demonstranten staan daar in grote getale op het plein
  woensdag 5 maart 2014 @ 23:05:49 #24
361691 DeJori
pi_137434234
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2014 23:01 schreef vigen98 het volgende:
Booooooring, gaat er nog wat gebeuren of blijven ze daar maar staan en niks doen :(
Inderdaad, heb ik dadelijk weer voor niets bier en chips in huis gehaald :(
pi_137434319
CIA Chief Brennan Admits Russia Within Treaty on Crimea, Contrary to Obama & Kerry's "Invasion" Claims
http://larouchepac.com/node/30073
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')