abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_137443420
quote:
10s.gif Op donderdag 6 maart 2014 12:20 schreef JDude het volgende:

[..]

Ja maar privacy huilhuil dit dat.
ook.

Plus, het mag je ontgaan zijn, maar er BESTAAN gewoon mensen zonder OV-chipkaart. :o
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_137443432
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2014 12:01 schreef remcoP het volgende:

[..]

Voor afzetten kan je toch gewoon binnen 30 minuten weer uitchecken?
binnen een uur zelfs
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 6 maart 2014 @ 12:23:00 #78
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_137443442
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2014 12:21 schreef GlenSpey het volgende:

[..]

Rijdt er een directe trein tussen dat stuk dan? Alle treinen richting Lw/Gn vanuit Zl stoppen toch eerst in Meppel?
nee. de echte IC's slaan Meppel over, behoudens enkele vroege spitstreinen uit Leeuwarden en de treinen die 's avonds laat rijden
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_137443549
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2014 12:21 schreef Salatrel het volgende:

[..]

neehoor? de intercity's vanuit rotterdam stoppen sowieso niet in meppel
Oh vreemd, dacht dat alle treinen naar het noorden daar sowieso stopten. Zie nu dat dat alleen op bepaalde tijden is :)
pi_137443570
quote:
14s.gif Op donderdag 6 maart 2014 12:23 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

nee. de echte IC's slaan Meppel over, behoudens enkele vroege spitstreinen uit Leeuwarden en de treinen die 's avonds laat rijden
Laat wel weer zien hoe vaak ik die treinen rij ;)
pi_137443585
quote:
14s.gif Op donderdag 6 maart 2014 12:20 schreef Peterselieman het volgende:
Nu op Dordrecht weer een wisselstoring,
bedankt voor de tip :P moet straks nog naar rotterdam :P gelukkig lijkt het mee te vallen en rijd alleen de IC dordt - amsterdam niet en keeren de IC's vlissingen - lelijkgat v.v. in dordt
  donderdag 6 maart 2014 @ 12:44:39 #82
62687 Ajaxfan
Look out for me
pi_137443971
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2014 11:23 schreef Dos37 het volgende:

[..]

Ik hoop voor 17:30 dan moet ik weer terug
NS_online twitterde op donderdag 06-03-2014 om 12:40:37 Van en naar Schiphol: storing is verholpen, treinverkeer wordt hervat, tot 14.00 u vertraging en minder treinen http://t.co/axyyfHsO3W #Shl reageer retweet
Dat is gelukt dus. ;)
* Ajax * Arsenal * Barca * Fiorentina * Napoli * Leeds *
pi_137443986
quote:
1s.gif Op donderdag 6 maart 2014 12:09 schreef James1988 het volgende:
Het is pas 20 jaar bekend dat NS de stations wil afsluiten met poortjes, en nu komen ze daar al mee? Die lui in Den Haag zijn niet bepaald de meest heldere lampjes in het sein, is het wel?
Op veel stations liggen de poortjes al en nu denken de betreffende partijen in Den Haag erover ze open te laten? Dan zou pure kapitaalvernietiging zijn. Denk eerlijk gezegd dat het gewoon een uitspraak is om wat zieltjes in de betreffende gemeenten te winnen.
pi_137444057
quote:
13s.gif Op donderdag 6 maart 2014 12:45 schreef KnightSolaire het volgende:

[..]

Op veel stations liggen de poortjes al en nu denken de betreffende partijen in Den Haag erover ze open te laten? Dan zou pure kapitaalvernietiging zijn. Denk eerlijk gezegd dat het gewoon een uitspraak is om wat zieltjes in de betreffende gemeenten te winnen.
Er moet gewoon eens een keer brand uitbreken of een grote treinbotsing in zo'n station, waarbij 3 doden door de brand zelf vallen en 200 doordat de menigte niet snel genoeg weg kon komen door de poortjes. Dan worden ze weer weggehaald. Tot die tijd kun je hoog en laag springen maar komen die poortjes er en gaan ze dicht ook. Simpelweg omdat eoa kantoorhomo bedacht heeft dat dat zo moet :)
  donderdag 6 maart 2014 @ 12:48:59 #85
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_137444085
Dat zal wel meevallen: de poortjes hebben een noodknop (aan de binnenkant) en als je er hard genoeg tegenaan beukt gaan ze ook open.
pi_137444104
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2014 12:48 schreef James1988 het volgende:
Dat zal wel meevallen: de poortjes hebben een noodknop (aan de binnenkant) en als je er hard genoeg tegenaan beukt gaan ze ook open.
Je snapt het niet. Ook al staan de poortjes open, dan nog blokkeren ze 1/3 van de breedte van de doorgang. Als mensen in paniek vloeistofgedrag gaan vertonen zijn dat serieuze obstakels, of ze open staan of niet.
  donderdag 6 maart 2014 @ 12:53:40 #87
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_137444199
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2014 12:49 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Je snapt het niet. Ook al staan de poortjes open, dan nog blokkeren ze 1/3 van de breedte van de doorgang. Als mensen in paniek vloeistofgedrag gaan vertonen zijn dat serieuze obstakels, of ze open staan of niet.
Dat is wel waar. In het verleden is ook al wel gebleken bij evacuaties van tadions dat de toegangspoorten voor moeilijkheden zorgen.

In een station als Rotterdam zal het effect meevallen: de tunnel is ontzettend breed, er zijn twee uitgangen die beide te zien zijn vanaf het midden, en naast de rij poortjes staat nog een wandje dat makkelijk kan worden geopend.

Dat wordt heel anders in bijvoorbeeld Sittard, daar moet je door een krap tunneltje en ook een trap op.
pi_137444244
Ja precies. Maar goed, dat moet eerst een keer mis gaan voordat iemand eraan denkt :)
  donderdag 6 maart 2014 @ 12:59:16 #89
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_137444363
NS heeft dingen weer lekker knullig geïmplementeerd. Kaartcontrole, dus ik laat mijn chipkaart zien zoals het hoort.

C: "Meneer, u zit in de eerste klas"
J: "Ja, dat klopt."
C: "Maar u heeft een vervoerbewijs voor de tweede klas" (Dal Vrij)
J: "Klopt, maar ik heb een toeslag betaald om 1e klas te gaan zitten"
*C houdt chipkaart nog een keer tegen apparaat en laat zien dat het apparaat "2" toont als reisklasse*
*C drukt op "Meer..."
C: "Ohja, nu zie ik het. Excuus."

:|W
pi_137444423
quote:
11s.gif Op donderdag 6 maart 2014 12:00 schreef bork het volgende:
Ze worden wakker in Den Haag

[..]

bron:http://www.nu.nl/politiek(...)ions-openhouden.html
Had iemand van Betty en/of Duco snellere reactie verwacht?
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
pi_137444801
De Herik Cargoshuttle van Amsterdam naar Milaan vertrok maandag voor de eerste keer. De geplande nachttrein voor reizigers (ala Overnight Express) zal helaas pas in 2015 gaan rijden vanwege problemen met vergunningen. :{

Linkje: http://www.herikcargo.com/nl
  donderdag 6 maart 2014 @ 13:18:13 #92
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_137444889
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2014 12:59 schreef James1988 het volgende:
NS heeft dingen weer lekker knullig geïmplementeerd. Kaartcontrole, dus ik laat mijn chipkaart zien zoals het hoort.

C: "Meneer, u zit in de eerste klas"
J: "Ja, dat klopt."
C: "Maar u heeft een vervoerbewijs voor de tweede klas" (Dal Vrij)
J: "Klopt, maar ik heb een toeslag betaald om 1e klas te gaan zitten"
*C houdt chipkaart nog een keer tegen apparaat en laat zien dat het apparaat "2" toont als reisklasse*
*C drukt op "Meer..."
C: "Ohja, nu zie ik het. Excuus."

:|W
Ik denk niet dat dit zozeer met knullige implentatie te maken heeft. Het kan misschien beter, maar de conducteur zou dit moeten weten.
  donderdag 6 maart 2014 @ 13:25:33 #93
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_137445129
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2014 13:18 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Ik denk niet dat dit zozeer met knullige implentatie te maken heeft. Het kan misschien beter, maar de conducteur zou dit moeten weten.
Het zou een hoop discussies besparen als de apparatuur meteen zou tonen dat er een 2-1-toeslag is gekocht. :)
pi_137446067
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2014 13:25 schreef James1988 het volgende:

[..]

Het zou een hoop discussies besparen als de apparatuur meteen zou tonen dat er een 2-1-toeslag is gekocht. :)
Jep, heb die discussie ook al een paar keer moeten voeren, hoewel het de laatste keer dat ik dat deed al beter ging (conducteur keek direct verder dan de neus lang was).
  donderdag 6 maart 2014 @ 14:26:09 #95
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_137447156
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2014 13:25 schreef James1988 het volgende:

[..]

Dat is zo, maar omdat dat het niet doet zou de NS hun medewerkers duidelijk moeten maken dat ze eerst op Meer... moeten drukken voordat ze conclusies trekken.
pi_137447203
quote:
Mansveld: maatwerk bij ov-poortjes
Staatssecretaris Mansveld vindt het afsluiten van stations voor reizigers zonder ov-chipkaart een zaak van "lokaal maatwerk". Dat zei ze naar aanleiding van een oproep van een Kamermeerderheid om de stations voor iedereen open te stellen.
Meer en bron
Kortom, implementatie gaat gewoon door (met lokaal wat verschillen). We hadden niet anders verwacht.
  donderdag 6 maart 2014 @ 14:35:31 #97
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_137447393
Lekker consistente ontwerplogica weer van Connexxion: de Valleilijn-lezers (die er precies hetzelfde uitzien als die van NS) gebruiken het "er is iets foutgegaan"-kleurenschema wanneer je goed bent in- of uitgecheckt, wanneer er iets fout gaat (kaart te snel weghalen) wordt het display donkerrood zoals bij NS wanneer je niet kán reizen omdat je kaart nog niet is geactiveerd. Daarnaast zit er een flinke spelfout in de tekst: Probeer opniew.

Kek dingetje trouwens, die Protos. Heel stil en een prima ligging op het spoor. Hier een foto van een Valleilijntrein te Ede-Wageningen:

[ Bericht 1% gewijzigd door James1988 op 06-03-2014 14:47:27 ]
pi_137447498
quote:
14s.gif Op donderdag 6 maart 2014 10:44 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

die ene was Nijmegen - Boxmeer toch? Kan me er nog wel vaag iets van herinneren omdat ik toen een keer Maastricht - Noord-Nederland via de Maaslijn heb gedaan omdat dit het snelste was. Was nog in de periode dat er IRM-drietjes op de schrootlijn reden :P
"Hu, maar dat staat er toch ook!? Ownee. Oeps :$" Die ene was Nijmegen-Boxmeer ja;)
Bij twijfel: gebruik beton.
pi_137447995
O ja, ik weet nog wel dat ik van die sneltrein gebruik maakte. Zwolle - Nijmegen - Venlo - Duitsland.

Maar op een gegeven moment paste NS de dienstregeling aan in een doorgaande stoptrein en een sneltrein die maar een paar stations oversloeg. ("Ding dong. De... sneltrein ... naar ... Roermond ... stopniette ... Vierlingsbeek. Herhaling...") En dat was allemaal niet goed uitgeplozen, zodat overal in Nijmegen papiertjes hingen dat de sneltrein een paar minuten eerder vertrok dan op de vertrekstaten stond aangegeven - zodat je vanuit Zwolle de aansluiting meestal nét niet haalde. Mooi kut was dat.

Daarna kwam Veolia met de wadlopers, dat was al helemaal een ramp natuurlijk. Ik kan me alleen niet meer herinneren dat ik die rit nog vaak heb gedaan sinds ze er met de Spurts -eh, hoe noemt Veolia hun GTW's ook al weer- rijden.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 06-03-2014 14:56:28 ]
pi_137448028
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2014 14:35 schreef James1988 het volgende:
Lekker consistente ontwerplogica weer van Connexxion: de Valleilijn-lezers (die er precies hetzelfde uitzien als die van NS) gebruiken het "er is iets foutgegaan"-kleurenschema wanneer je goed bent in- of uitgecheckt, wanneer er iets fout gaat (kaart te snel weghalen) wordt het display donkerrood zoals bij NS wanneer je niet kán reizen omdat je kaart nog niet is geactiveerd. Daarnaast zit er een flinke spelfout in de tekst: Probeer opniew.

Kek dingetje trouwens, die Protos. Heel stil en een prima ligging op het spoor. Hier een foto van een Valleilijntrein te Ede-Wageningen:

[ afbeelding ]
Prima trein ja. Mijn vriendin woont in Ede, dus ik reis er regelmatig mee. Laatst stukje voorin mee geweest met de meester. Goed glad baanvakje. Mooie cabine, degelijk spul.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')