Topsnelheid inderdaad niet, maar wel op de limiet door de bocht imo. En dat kan nogal link zijn tussen de heuvels.quote:Op zondag 9 maart 2014 21:58 schreef eRKa het volgende:
[..]
Het gaat ook totaal niet om topsnelheid! 150+km/h is écht niet prettig in een open auto. Met deurtjes erin gaat het nog wel, maar niet echt lekker. Nou woon ik in het uiterste zuiden van Limburg en de Voerstreek ligt hier om de hoek, fijn bochten draaien en bergje op en bergje af. Dat gaat niet om topsnelheid, maar om acceleratie. Daar komt de kick uit. Scheuren in verstedelijkt gebied is ietwat taboe.
Het wordt pas echt link als die heuvels geen heuvels maar afgronden zijnquote:Op zondag 9 maart 2014 22:01 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Topsnelheid inderdaad niet, maar wel op de limiet door de bocht imo. En dat kan nogal link zijn tussen de heuvels.
Ook een leuke auto, maar niet geschikt als daily door de grote. Bovendien lekker voorbeeld die auto kost met een beetje vergelijkbare opties 50k..quote:
Haha true story. Aan de andere kant is in de bergen een ongeluk maken heel anders dan in de stad. In de stad kan je iemand aanrijden of door een auto ongeluk een ander verwonden. Op zo'n bergpas, als je uit de bocht vliegt -- wat redelijk makkelijk kan gebeuren -- breng je wel alleen jezelf in gevaar. Ik persoonlijk rij in de stad vele malen voorzichtiger dan op wegen met afgronden, waar harder rijden juist leuk is.quote:Op zondag 9 maart 2014 22:12 schreef Geralt het volgende:
[..]
Het wordt pas echt link als die heuvels geen heuvels maar afgronden zijn
Vette kar wel.
Dat zijn gelukkig maar een meervoudig tiental modellenquote:
Ik doelde gewoon op de eerste halverwege de jaren '60, maar dan praten we eigenlijk niet meer over betaalbaar.quote:Op zondag 30 maart 2014 22:24 schreef house_is_a_feeling het volgende:
[..]
Dat zijn gelukkig maar een meervoudig tiental modellenduidelijke keus!
Heel dikquote:Op dinsdag 25 maart 2014 17:53 schreef Susteren het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
20k 2e hands
Citroënquote:
Waarom niet ?quote:Op dinsdag 1 april 2014 02:18 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Citroën![]()
Een oudje zie ik als Daily driver niet zitten
Zelf doen. Scheelt heel veel boel poenquote:Op dinsdag 1 april 2014 02:25 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Niet genoeg geld voor onderhoud...
Anders reed ik DS![]()
Kan je laten ombouwen en kan standaard zo geleverd worden, al verneuk je daarmee wel bepaalde eigenschappen. Beter is om gewoon te wennen ja.quote:Op dinsdag 1 april 2014 11:35 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Rijdt alleen zo klote met het stuur aan de verkeerde kant.
Zoiets idd, behalve dan die kleur.quote:Op woensdag 5 maart 2014 20:09 schreef Meike26 het volgende:
Voor mij een realistische droom-auto :
[ afbeelding ]
Lotus Exige S1 (de mooiste van alle series).
Liefst dus ook in dit kleurtje.
Hartpatiënt?quote:Op dinsdag 1 april 2014 15:46 schreef 100% Tukker het volgende:
[ afbeelding ]
Nog een paar duizend euro te gaan!
Eerder boot, zo rijdt het tenminste als je door een bocht moet.quote:Op zaterdag 5 april 2014 18:26 schreef Susteren het volgende:
Voor 20k 2e hands toch wel héél exclusief ogende auto!
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Wat voor eigenschappen?quote:Op dinsdag 1 april 2014 11:49 schreef Le_Professeur het volgende:
[..]
Kan je laten ombouwen en kan standaard zo geleverd worden, al verneuk je daarmee wel bepaalde eigenschappen. Beter is om gewoon te wennen ja.
Zweedse saaiheidquote:Op zaterdag 5 april 2014 18:26 schreef Susteren het volgende:
Voor 20k 2e hands toch wel héél exclusief ogende auto!
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Beter meteen de R34 neus op de Stagea en een leuke motor er in. Is het nog praktisch ook!quote:Op dinsdag 1 april 2014 11:49 schreef Le_Professeur het volgende:
[..]
Kan je laten ombouwen en kan standaard zo geleverd worden, al verneuk je daarmee wel bepaalde eigenschappen. Beter is om gewoon te wennen ja.
Vind deze wagen alles behalve saai uitzien eerlijk gezegd!quote:Op zondag 6 april 2014 01:24 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Zweedse saaiheid
Amerikaanse kwaliteit
En Nederlandse zuinigheid...
Nee, dat bleek geen goede combi
Heb zelf ook een Skyline (R32, geen R34) maar rechts rijden ben je binnen een week aan gewend, stelt echt niks voor.quote:Op dinsdag 1 april 2014 11:35 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Rijdt alleen zo klote met het stuur aan de verkeerde kant.
Waarom zijn dan niet alle auto's rechts gestuurd (of links gestuurd) als het blijkbaar geen drol uitmaakt?quote:Op zondag 6 april 2014 02:02 schreef PH-KCD het volgende:
[..]
Heb zelf ook een Skyline (R32, geen R34) maar rechts rijden ben je binnen een week aan gewend, stelt echt niks voor.
Dit is niet serieus toch?quote:Op zondag 6 april 2014 21:53 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Waarom zijn dan niet alle auto's rechts gestuurd (of links gestuurd) als het blijkbaar geen drol uitmaakt?
Rechts sturen in een land waar rechts wordt gereden is wel degelijk een handicap, hoor... maar ik bedoel dat de omgekeerde besturing en de aangepaste plek op de weg zo onder de knie is.quote:Op zondag 6 april 2014 21:53 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Waarom zijn dan niet alle auto's rechts gestuurd (of links gestuurd) als het blijkbaar geen drol uitmaakt?
quote:Op woensdag 5 maart 2014 20:12 schreef Sounddragon het volgende:
Pfuu.. sja, wat is betaalbaar.. ik ben maar een arme forummod, dat modden betaalt beroerd, maar als ik ooit nog eens opslag krijg van Danny wil ik wel een Chevy Impala![]()
[ afbeelding ]
Hoe doe je dat met die kut drempels hier in NL, want als ik het zo zie is die wel hééééél laag?quote:Op zondag 9 maart 2014 20:49 schreef eRKa het volgende:
[ afbeelding ]
Geen droom, maar sinds September vorig jaar werkelijkheid voor mij. 0 automatisering of comfort zaken, alleen het hoogstnoodzakelijke, motor, wielen, stuur, remmen en versnellingsbak. Richtingaanwijzers met de hand aan en weer uit zetten. Een heel verschil met mijn daily Prius.
En toch is dit geweldig om mee te rijden, het weegt net 500 kilo maar heeft wel bijna 200 pk en dat wil heel goed vooruit. Motoren zijn bij te houden als het niet om hele snelle jongens gaat. Bochtenwerk is superstrak, elke bocht is gewoon te nemen. En je voelt ruim op tijd wat er gaat gebeuren, als je te hard gaat. En ga je eens overstag dan is het risico klein, door het lage gewicht krijg je fouten snel gecorrigeerd.
Normale drempels kun je gewoon nemen, op lage snelheid. In mijn omgeving liggen ook maar heel schappelijke drempels die redelijk glooiiend omhoog gaan. Dat gaat gewoon prima.quote:Op woensdag 9 april 2014 12:16 schreef Jiang153 het volgende:
[..]
Hoe doe je dat met die kut drempels hier in NL, want als ik het zo zie is die wel hééééél laag?
ja die drempels hier he...quote:Op woensdag 9 april 2014 19:45 schreef eRKa het volgende:
[..]
Normale drempels kun je gewoon nemen, op lage snelheid. In mijn omgeving liggen ook maar heel schappelijke drempels die redelijk glooiiend omhoog gaan. Dat gaat gewoon prima.
Maar met deze auto zoek je hoofdzakelijk het buitengebied op, lekker toeren in het heuvelland.
Ga met een RHD auto maar eens in je uppie naar de Mac of een betaalde parkeergelegenheid. Succes!quote:Op zondag 6 april 2014 21:53 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Vele malen gedaan en ging vrij gemakkelijk.quote:Op woensdag 9 april 2014 19:46 schreef eRKa het volgende:
[..]
Ga met een RHD auto maar eens in je uppie naar de Mac of een betaalde parkeergelegenheid. Succes!
quote:Op donderdag 10 april 2014 00:31 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
[..]
Vele malen gedaan en ging vrij gemakkelijk.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |