abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_137423174
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2014 18:02 schreef Khazad-dum het volgende:

[..]

Nee, Amerika gunt Poetin geen groter grondgebied.
Amerika gunt Rusland geen veiligheid, dat is het probleem. De NAVO zou niet naar het Oosten uitgebreid worden, zo beloofde men Gorbatchev. Vandaag de dag beweert men dat het rakettenschild tegen raketten vanuit Iran en niet vanuit Rusland is bedoeld.

Amerika dreigde met een kernoorlog toen er raketten op Cuba geplaatst werden. Maar om één of andere reden lijkt het onvoorstelbaar dat Rusland zich bedreigd voelt door de uitbreiding van de NAVO, door het rakettenschild, en door een hoop kernwapens vlakbij z'n grenzen.

het Westen is al jaren bezig met een langzaam spel van brinkmanship, en de media negeren het. Ze denken dat na de Sovjet Unie ze ook Rusland op de knieen kunnen krijgen. Rusland heeft getoond in Georgië en Oekraine dat het bereid is in te grijpen, maar toch wil het westen dit gevaar niet erkennen. De dreiging in 2012 dat het rakettenschild zou aangevallen worden voordat het voltooid was werd afgedaan als het geraaskal van een generaal die ongetwijfeld gek of dronken moest zijn. De VS stuurt nu oorlogsschepen richting de Krim. Men denkt dat een show of force het enige is dat Rusland begrijpt.
Rusland handelt omdat het zich bedreigd voelt, niet omdat het zich sterk voelt. De VS heeft genoeg getoond dat het bereid is om militair in andere landen in te grijpen. Wederzijdse afschrikking werkt enkel als de partijen zich ook laten afschrikken. En als we blijven hun waarschuwingen als retoriek afdoen dan komt er een moment waarop Rusland kernwapens zal gebruiken.

Dat zal niet op land zijn, er is geen situatie waarbij het gebruik van kernwapens nodig is, tenzij troepen Rusland zouden binnendringen, maar de Amerikaanse vloot hou je niet met conventionele wapens tegen, op water kan de situatie snel uit de hand lopen, zeker als er onderzeeërs meespelen. Tijdens de Cuba crisis dropte de USS Beale kleine depth charges om de B59 naar de oppervlakte te dwingen, de commandant van de B59 had reeds opdracht gegeven om een nucleaire torpedo te laden, als zijn officier hem niet op andere gedachten had gebracht was toen de oorlog begonnen.

Het neerschieten van het Iraanse passagiersvliegtuig in de golf toont eveneens de gevaren inherent aan naval warfare, waar het blijkbaar normaal is dat een kapitein orders negeert en op eigen houtje besluit om op zoek te gaan naar actie.

Goed made-for-tv drama (fictie obviously) waarin zo'n situatie escaleert:
pi_137423627
19.34 uur - NAVO schorst missie met Rusland
De NAVO schorst de plannen voor een gezamenlijke missie met Rusland om het Amerikaanse schip te beschermen dat Syrische chemische wapens zal vernietigen. Dat maakte NAVO-topman Anders Fogh Rasmussen bekend. Hij gaat ook de NAVO-samenwerking met Rusland herzien.
  woensdag 5 maart 2014 @ 19:44:42 #253
361691 DeJori
Zorgt hier voor de veiligheid
pi_137423802
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2014 19:30 schreef meth1745 het volgende:

[..]

De VS stuurt nu oorlogsschepen richting de Krim. Men denkt dat een show of force het enige is dat Rusland begrijpt.
Bron?
Ik ben DeJori en ik wil aangesproken worden als DeJori. Ik heb handboeien en ik heb pepperspray. Ik los dat hier op op mijn manier. Aight?
pi_137424072
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2014 19:44 schreef DeJori het volgende:

[..]

Bron?
Was hier toch eerder gepost dat de Turken toestemming gegeven hadden om door de Bosporus te varen?
  woensdag 5 maart 2014 @ 19:52:56 #255
361691 DeJori
pi_137424151
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2014 19:51 schreef meth1745 het volgende:

[..]

Was hier toch eerder gepost dat de Turken toestemming gegeven hadden om door de Bosporus te varen?
Zal ik dan wel gemist hebben :o
Ik ben DeJori en ik wil aangesproken worden als DeJori. Ik heb handboeien en ik heb pepperspray. Ik los dat hier op op mijn manier. Aight?
pi_137424352
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2014 19:44 schreef DeJori het volgende:

[..]

Bron?
Extra trainingen met Polen
De Verenigde Staten drijven ondertussen hun gemeenschappelijke trainingen met de Poolse luchtmacht op, en ook de Amerikaanse deelname aan de bewaking door de NAVO van het luchtruim van de Baltische staten wordt uitgebreid. Dat zei de Amerikaanse minister van Defensie Chuck Hagel bij een hoorzitting in de Amerikaanse Senaat.

Washington wil op die manier zijn Oost-Europese bondgenoten binnen de NAVO geruststellen, luidt het. Die maken zich zorgen over de gevolgen voor hun veiligheid van de Russische militaire acties in Oekraïne. "Het is voor ons allemaal tijd om het Oekraïense volk bij te staan om zijn territoriale integriteit en soevereiniteit te beschermen", aldus nog Hagel.

Oorlogsbodem
De Verenigde Staten bereiden volgens een krantenbericht bovendien de verlegging van een oorlogsbodem naar de Zwarte Zee voor. Turkije heeft groen licht gegeven voor een doortocht van de Bosporus. De VS moet een passage bij Turkije aanmelden. Voor niet aan de Zwarte Zee liggende landen gelden bovendien beperkingen qua tonnage en tijdsduur.

Voor het begin van de Olympische Winterspelen in Sotsji waren twee Amerikaanse oorlogsbodems naar de Zwarte Zee gevaren: de destroyer USS Ramage (DDG-61), die kruisraketten kan onderscheppen, en het commandoschip USS Mount Whitney (LCC-20).

o.a. http://www.hln.be/hln/nl/(...)-over-Oekraine.dhtml
  woensdag 5 maart 2014 @ 20:03:27 #257
361691 DeJori
pi_137424567
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2014 19:58 schreef Automatisch het volgende:

[..]

Extra trainingen met Polen
De Verenigde Staten drijven ondertussen hun gemeenschappelijke trainingen met de Poolse luchtmacht op, en ook de Amerikaanse deelname aan de bewaking door de NAVO van het luchtruim van de Baltische staten wordt uitgebreid. Dat zei de Amerikaanse minister van Defensie Chuck Hagel bij een hoorzitting in de Amerikaanse Senaat.

Washington wil op die manier zijn Oost-Europese bondgenoten binnen de NAVO geruststellen, luidt het. Die maken zich zorgen over de gevolgen voor hun veiligheid van de Russische militaire acties in Oekraïne. "Het is voor ons allemaal tijd om het Oekraïense volk bij te staan om zijn territoriale integriteit en soevereiniteit te beschermen", aldus nog Hagel.

Oorlogsbodem
De Verenigde Staten bereiden volgens een krantenbericht bovendien de verlegging van een oorlogsbodem naar de Zwarte Zee voor. Turkije heeft groen licht gegeven voor een doortocht van de Bosporus. De VS moet een passage bij Turkije aanmelden. Voor niet aan de Zwarte Zee liggende landen gelden bovendien beperkingen qua tonnage en tijdsduur.

Voor het begin van de Olympische Winterspelen in Sotsji waren twee Amerikaanse oorlogsbodems naar de Zwarte Zee gevaren: de destroyer USS Ramage (DDG-61), die kruisraketten kan onderscheppen, en het commandoschip USS Mount Whitney (LCC-20).

o.a. http://www.hln.be/hln/nl/(...)-over-Oekraine.dhtml
Dank ^O^
pi_137424793
Blijkbaar heeft slechts één schip toestemming gekregen, dat zou erop kunnen duiden dat de internationale regels gevolgd zijn en de aanvraag vijftien dagen eerder ingediend werd. Tonnage mag niet meer dan 40 duizend ton zijn.
pi_137425288
quote:
Officers of Security Service of Ukraine (SBU) loyal to the ousted President Viktor Yanukovich have hacked phones of Estonian Minister of Foreign Affairs Urmas Paet and High Representative of the European Union for Foreign Affairs and Security Policy Catherine Ashton and leaked their conversation to the web. The officials discuss their impressions of what's happening in the country after the revolution. The gist of it is that Ukrainian people have no trust in any of the leaders of Maidan.
However the most striking thing of all is the fact which concerns the use of force during the revolution, particularly the snipers who killed both protesters and officers of the riot police. Mr. Paet reveals astonishing information which confirms the rumours that the snipers were employed by the leaders of Maidan.
pi_137425551
Is deze al voorbij gekomen?

http://edition.cnn.com/20(...)index.html?hpt=hp_t5

Ik vind het artikel zelf maar matig interessant, maar de flamewar die in de reacties ontstaat is geweldig. Een vlaming wordt door de manier hoe hij sebastopol schrijft door een amerikaan voor rus uitgemaakt, met de beschuldiging dat hij propaganda komt verspreiden. Erg grappig om te lezen :')
  woensdag 5 maart 2014 @ 20:37:02 #261
421524 SadPanda
#FreePalestine #FreeBahrain
pi_137425934
Wel typisch dat de NOS niks meldt over dat gelekte telefoongesprek :')
Anti-Turkije
  woensdag 5 maart 2014 @ 20:38:14 #262
361691 DeJori
pi_137426001
quote:
7s.gif Op woensdag 5 maart 2014 20:37 schreef SadPanda het volgende:
Als er vannacht een nucleaire oorlog begint meldt de NOS het waarschijnlijk volgende week in een sidenote aan het einde van een journaal.
  woensdag 5 maart 2014 @ 20:41:12 #263
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_137426168
quote:
Er is een verbod op het benoemen van al het nieuws dat enigzins positief kan uitpakken voor rusland en negatief voor de leugenaars.
R.P. (vs) beslist dat overigens.
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
  woensdag 5 maart 2014 @ 20:42:26 #264
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_137426231
quote:
Is dat filmpje van die vrouw bij RT wel langsgekomen dan?
  woensdag 5 maart 2014 @ 20:42:43 #265
421524 SadPanda
pi_137426250
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2014 20:42 schreef Immerdebestebob het volgende:

[..]

Is dat filmpje van die vrouw bij RT wel langsgekomen dan?
Erg vergelijkbaar :')

Dat van dat telefoongesprek is erg groot nieuws.
Anti-Turkije
pi_137426332
Wel ironisch dat de financiële steun van de VS/EU zometeen via de gasrekening Oekraïne naar Rusland wordt doorgesluisd...
pi_137426335
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2014 18:20 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

All that is required for evil to prevail is for good men to do nothing.
Nu doe je het weer _O-
pi_137426422
quote:
7s.gif Op woensdag 5 maart 2014 20:42 schreef SadPanda het volgende:

[..]

Ze zouden beide moeten tonen.

Maar de nos is al langer niet meer zo goed. En niet alleen met nieuws.
  woensdag 5 maart 2014 @ 20:46:10 #269
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_137426432
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2014 20:28 schreef CafeRoker het volgende:
Is deze al voorbij gekomen?

http://edition.cnn.com/20(...)index.html?hpt=hp_t5

Ik vind het artikel zelf maar matig interessant, maar de flamewar die in de reacties ontstaat is geweldig. Een vlaming wordt door de manier hoe hij sebastopol schrijft door een amerikaan voor rus uitgemaakt, met de beschuldiging dat hij propaganda komt verspreiden. Erg grappig om te lezen :')
Ik ben dankbaar voor het tegengeluid maar dat word overstemt op die site door de domheid dan wel ingehuurdheid van de amerikanen daar. Ik zou bijna zelf gaan reageren maar toen zag ik dat je je email moest confirmeren, ja no thx.
Ik heb ook geen mobieltje om die reden, je zult me echt niet geweldadig zien worden maar wil nog wel wát privacy houden.
  woensdag 5 maart 2014 @ 20:46:25 #270
8369 speknek
Another day another slay
pi_137426451
quote:

[..]

Op welke manier is het nou eigenlijk groot nieuws?
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  woensdag 5 maart 2014 @ 20:47:00 #271
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_137426487
quote:

[..]

Ik vond het 'fuck the eu' telefoongesprek groter nieuws.
  woensdag 5 maart 2014 @ 20:47:21 #272
421524 SadPanda
pi_137426494
quote:
1s.gif Op woensdag 5 maart 2014 20:45 schreef 0ne_of_the_few het volgende:

[..]

Ze zouden beide moeten tonen.

Maar de nos is al langer niet meer zo goed. En niet alleen met nieuws.
Het gaat niet alleen om de NOS ook bij RTL, NRC, BBC, CNN enz. is er niks over te vinden.
Anti-Turkije
  woensdag 5 maart 2014 @ 20:48:17 #273
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_137426550
quote:
7s.gif Op woensdag 5 maart 2014 20:47 schreef SadPanda het volgende:

[..]

Het gaat niet alleen om de NOS ook bij RTL, NRC, BBC, CNN enz. is er niks over te vinden.
Gelukkig is er de Russische staatsmedia _O_
  woensdag 5 maart 2014 @ 20:48:29 #274
421524 SadPanda
pi_137426559
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2014 20:46 schreef speknek het volgende:

[..]

Op welke manier is het nou eigenlijk groot nieuws?
Omdat er werd beweerd dat Janoekovytsj op onschuldige burgers schoot, daarom loopt er een opsporingsbevel en zou de coup rechtvaardig zijn.
Anti-Turkije
  woensdag 5 maart 2014 @ 20:50:16 #275
8369 speknek
Another day another slay
pi_137426642
Maar aan de telefoon werd toch niks meer dan een gerucht gemeld? En volgens mij is de poging tot impeachment op wel meer dan alleen schieten gestoeld.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')