PE lastig hoor zo'n dwarse peuter. Ik ben op zulke momenten en soms ook blij als mijn man weer thuis komt.

Deepfreeze, ik hoop voor jullie dat het geen waterpokken zijn. Ondanks dat ze het toch een keer moeten krijgen is het echt even een rotperiode met al die jeuk.

Clubsoda die M die tegen zijn vader zegt dat hij niet met volle mond mag eten.

En dan te bedenken dat er nog vele van dat soort opmerkingen gaan volgen.

Ik vind die peuterlogica echt fantastisch.
En Soemp, dat waarom, waarom, waarom gaat nog wel een tijdje duren hoor. Op een gegeven moment heb ik soms gewoon 'daarom' als antwoord gegeven om er even vanaf te zijn.
En FR wat jij beschrijft gebeurt hier ook regelmatig. L. weet haar vader precies daar te krijgen waar ze hem hebben wil, bijvoorbeeld als ze naar bed gaat. Het gevolg is dan een L. die krijsend zegt dat ze nóg een verhaaltje/liedje/whatever wil en een papa die eindeloos de discussie met haar aan gaat. Op zulke op momenten ga ik naar boven, vertel wat wel en niet kan tegen haar en bijna in alle gevallen gaat ze dan zonder morren slapen. En andersom gebeurt dus ook wel eens. Het helpt echt om dan de situatie over te dragen aan de ander, want die ander dringt gewoon vaak wel door tot L.
Ik heb vandaag weer een mega lieve L. thuis. Vanmorgen heeft ze zichzelf 3 uur lang beneden zelf vermaakt met televisiekijken en met spelen met haar popjes. Ik had al de hele nacht migraine en ik kon mezelf echt even niet mijn bed uit krijgen. Ze kwam heel lief af en toe vragen of het ging met me en kwam me toedekken.

Toen ik ein-de-lijk beneden kwam heb ik L. eerst 5 minuten lang verteld hoe trots ik op haar was dat ze zo knap alleen beneden is gebleven en L. glom helemaal van trots. Ze maakt er wel gelijk misbruik van, want ze wilde net een snoepje 'omdat ze vanmorgen zo lief was geweest'.

Gelukkig voel ik me nu al een stuk beter en we hebben net een uurtje samen geschilderd en nu is ze al een heel tijdje aan het dansen op kleuterliedjes met haar popjes. Kortom, we zijn weer lekker aan het genieten.