Is ze nog in dienst daar?quote:
Lekker mokkel.quote:
Dat je haar een idioot vind zegt heel veel over je.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 21:51 schreef vigen98 het volgende:
[..]
Wat een idiootWat doe je bij RT dan -.-
Net ook gezien. Hij heeft natuurlijk gewoon gelijk dat het Westen zich in Libië, Afghanistan en Iraq als beesten heeft gedragen, veel erger dan wat rusland nu doet.quote:
Ach ga dan naar de VS als je het zo'n goed land vindtquote:Op dinsdag 4 maart 2014 21:55 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Dat je haar een idioot vind zegt heel veel over je.
quote:Op dinsdag 4 maart 2014 21:56 schreef vigen98 het volgende:
[..]
Ach ga dan naar de VS als je het zo'n goed land vindt
Abby Martinquote:
Dan nog maar een keer:quote:Op dinsdag 4 maart 2014 21:55 schreef JaJammerJan het volgende:
Net ook gezien. Hij heeft natuurlijk gewoon gelijk dat het Westen zich in Libië, Afghanistan en Iraq als beesten heeft gedragen, veel erger dan wat rusland nu doet.
quote:Rusland test langeafstandsraket
dinsdag 4 mrt 2014, 21:30 (Update: 04-03-14, 21:33)
De Russische premier Medvedev bij een RS-12M Topol.
Rusland heeft met succes een test met een langeafstandsraket uitgevoerd. Dat heeft het Russische ministerie van Defensie bekendgemaakt. De intercontinentale raket, een RS-12M Topol, werd gelanceerd vanaf een basis bij de zuidelijke stad Astrachan. Zoals gepland kwam de raket neer in een afgezet gebied in Kazachstan.
De test komt op een moment dat de spanning tussen Rusland en het Westen over de situatie in Oekraïne hoog is opgelopen, maar lijkt daar niets mee te maken te hebben. Volgens persbureau Reuters is het Amerikaanse ministerie van Defensie al voor het uitbreken van de crisis op de hoogte gesteld van de test.
Raketschild
De laatste keer dat Rusland een dergelijke test uitvoerde was eind vorig jaar, toen de Verenigde Staten plannen maakten voor de aanleg van een raketschild in Europa. Volgens Poetin brengt het raketschild de veiligheid van Rusland in gevaar en daarom ziet hij zich genoodzaakt regelmatig zijn wapens te testen.
Rusland en de VS tekenden in 2010 een overeenkomst over het testen van raketten, maar Rusland heeft laten weten dat het zijn wapenarsenaal wil moderniseren.
Volledig met je eens! Behalve het deel 'westerse pro-russen', ik ben het namelijk totaal niet eens met wat Putin doet in Oekraïne. Wat ik belangrijk vind aan de boodschap: 'kijk wat het westen in Libië/Afghanistan/Irak heeft gedaan' is dat de mensen die nu terecht op rusland 'zitten te haten' eens zich moeten realiseren dat het Westen net zo slecht is en wij ook veel te verbeteren hebben. Het is verstandiger om bij onszelf te beginnen en onze omgang met andere landen te verbeteren, dan naar andere landen gaan wijzen. Deze andere landen wijzen natuurlijk net zo hard terug, omdat wij nog niet eens toe kunnen geven dat we fout waren.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 21:58 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Dan nog maar een keer:
Had net wat geschreven op de FP, en bedacht me dat er hier ook iemand rondloopt (al doen Panda's dat niet zoveel) die maar blijven hameren op allerlei onnozele punten, dus hierbij een kopie'tje.
Deze mensen (westerse pro-russen) kiezen bovenal voor morele verhevenheid. Of althans, dat is wat ze denken. In feiten worden ze gebruikt doordat men weet dat ze waarde hechten aan concepten als 'hypocrisie'. Het is een term die op het wereldtoneel enkel gebruikt wordt om bevolkingen de ene of andere kant op te sturen: 'Zij, zijn hypocriet, dus wantrouw hen, zij zijn de slechte, wees voor ons!'. Zowel de VS als Rusland handelen uiteraard slechts uit eigenbelang en morele noties worden toegepast wanneer ze voelen dat een handeling rechtvaardiging of verdediging nodig heeft.
Ook vergeet men wel eens het verschil in de positie van macht tussen de VS en Rusland. Je kan het geopolitieke handelen van Rusland niet vergelijken met de VS omdat ze simpelweg niet dezelfde mogelijkheden heeft gehad. Je kan hoogstens een inschatting maken over wat Rusland zou doen in een betere positie. Hiervoor kan je bijvoorbeeld kijken naar de imperialistische handelingen die Rusland wel heeft voltrokken de afgelopen decennia, en dat is al een enorme lijst.
Verder kan je ook in de keuken van Rusland zelf kijken, hoe het omgaat met de eigen bevolking - welke wetten ze toepassen. Het zijn van een tegenstander van de handelingen van je eigen land (of 'blok'), zoals vele hier zijn, zou daar bijvoorbeeld al niet eens mogelijk zijn.
Ik denk dat de russen niet over Afghanistan moeten lullen. Daar zijn zij tenslotte ook heel lang als beesten tekeer gegaan.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 21:55 schreef JaJammerJan het volgende:
[..]
Net ook gezien. Hij heeft natuurlijk gewoon gelijk dat het Westen zich in Libië, Afghanistan en Iraq als beesten heeft gedragen, veel erger dan wat rusland nu doet.
Je maakt een denkfout door te denken dat iedereen die tegn het russische gedrag van nu is, automatisch voor de interventie in Libië of de oorlog in Irak of het proberen te verslaan van de Taliban was. Over dat laatste trouwens: De regering van dat land, de Noordelijke Alliantie, vroeg om interventie. En dat is wel iets anders dan het provinciebestuur van de Krim.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 22:03 schreef JaJammerJan het volgende:
[..]
Volledig met je eens! Behalve het deel 'westerse pro-russen', ik ben het namelijk totaal niet eens met wat Putin doet in Oekraïne. Wat ik belangrijk vind aan de boodschap: 'kijk wat het westen in Libië/Afghanistan/Irak heeft gedaan' is dat de mensen die nu terecht op rusland 'zitten te haten' eens zich moeten realiseren dat het Westen net zo slecht is en wij ook veel te verbeteren hebben. Het is verstandiger om bij onszelf te beginnen en onze omgang met andere landen te verbeteren, dan naar andere landen gaan wijzen. Deze andere landen wijzen natuurlijk net zo hard terug, omdat wij nog niet eens toe kunnen geven dat we fout waren.
Maar Rusland in Afghanistan is dan alweer een hele tijd geleden. Anders kan je natuurlijk ook de VS in Guatemala, etc. etc. etc. weer erbij gaan halen. Het Westen in Afghanistan is iets wat nu nog speelt, Rusland niet meer. Maargoed dit doet er verder natuurlijk niet zo toe. Wat LelijkKnap ook al zei: als Rusland in dezelfde gunstige machtpositie zat als het Westen, dan gingen ze ook veel meer tekeer.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 22:04 schreef Ulx het volgende:
[..]
Ik denk dat de russen niet over Afghanistan moeten lullen. Daar zijn zij tenslotte ook heel lang als beesten tekeer gegaan.
Ja, maar nee, dan worden we herinnerend aan het gegeven dat Amerika dáárom Afghanen met wapens hebben gefinancieerd en niet perse om twee vliegtuigen in torens geboord te krijgen.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 22:04 schreef Ulx het volgende:
Ik denk dat de russen niet over Afghanistan moeten lullen. Daar zijn zij tenslotte ook heel lang als beesten tekeer gegaan.
Ja want de ongefundeerde mening van iemand die zelfs toegeeft dat ze geen flauw idee heeft wat zich afspeelt in oekraine is oh zo nuttig.quote:
bedankt voor het meldenquote:Op dinsdag 4 maart 2014 22:11 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
Het loopt weer los, ik schrijf mij dus bij deze uit van dit topic. Mocht het toch escaleren (wat niet gaat gebeuren, het duurt simpelweg te lang), dan meldt ik mij weer.
[ afbeelding ]
De Noordelijke Alliantie was geen regering maar een legermacht. https://en.wikipedia.org/wiki/Northern_Alliancequote:Op dinsdag 4 maart 2014 22:07 schreef Ulx het volgende:
[..]
Je maakt een denkfout door te denken dat iedereen die tegn het russische gedrag van nu is, automatisch voor de interventie in Libië of de oorlog in Irak of het proberen te verslaan van de Taliban was. Over dat laatste trouwens: De regering van dat land, de Noordelijke Alliantie, vroeg om interventie. En dat is wel iets anders dan het provinciebestuur van de Krim.
Ze zegt dat ze niet precies weet hoe het zit met de culturele achtergronden en geschiedennis in die regio. Kan niet zeggen dat menig gemiddelde nieuwskijker of zelfs menig gemiddelde westerse politici het boeit wat de culturele achtergrond en geschiedennis is daar, maar toch genoeg zijn mond open doet.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 22:09 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Ja want de ongefundeerde mening van iemand die zelfs toegeeft dat ze geen flauw idee heeft wat zich afspeelt in oekraine is oh zo nuttig.
Maar het blijft wel heel hypocriet vind je niet? Eerst dat land in de jaren tachtig in puin schieten, dan terugtrekken en je marionetten laten lynchen in de straten van Kaboel, om vervolgens een of andere fundi-poppenkast aan de macht te laten komen omdat je je eigen stromannen niet helpt. En als die Taliban van dat land een trainingskamp voor elke doorgeflipte mafkees maakt, mafkezen die ook in Rusland hele scholen en ziekenhuizen hebben uitgemoord, en andere landen doen er wèl iets aan, dan gaat Moskou moord en brand schreeuwen....quote:Op dinsdag 4 maart 2014 22:07 schreef JaJammerJan het volgende:
[..]
Maar Rusland in Afghanistan is dan alweer een hele tijd geleden.
Als het inderdaad escaleert, schroom dan niet een DM te sturen voor eventueel een FP bericht edquote:Op dinsdag 4 maart 2014 22:13 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
bedankt voor het melden
tevens is de knop is kaputt
welterusten en alvast een fijn weekend
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |