En terecht!quote:Op dinsdag 4 maart 2014 18:21 schreef danic het volgende:
Ik ben best wel een beetje trots op mijn ballen
De voedingen wat dikker maken. En maagzuurremmers. Maar die zal je dan morgen via de huisarts moeten vragen. Meer kan je zelf niet doen.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 20:09 schreef Spirit82 het volgende:
Weet iemand wat ik kan geven bij maagzuur bij baby's? Dit is de tweede keer vandaag dat ze al een uur ontroostbaar is. Iedere keer bij een boertje raakt ze weer helemaal overstuur dus ik ben er van overtuigd dat ze last heeft van reflux, we hebben morgen een afspraak bij de huisarts (belafspraak), maar ik vind dit zo zielig
We proberen het, maar slapen wil ze zo niet. Zodra ze in slaap begint te sukkelen wil ze zelf liggen en wurmt ze net zo lang tot ze ligtquote:Op dinsdag 4 maart 2014 20:47 schreef L-E het volgende:
Als liggen zo vervelend is, kan ze dan (half)rechtop tegen je aan slapen? Niet ideaal, maar misschien even voor nu een tijdelijke fix?
Ik twijfel al heel lang of ze misschien verborgen reflux heeft, door heel veel dingen, maar zo lang het draaglijk is zijn we niet naar de huisarts geweest omdat je overal leest dat liever geen medicijnen worden gegeven (logisch) omdat het maagklepje vaak binnen het jaar sluit. Tanden heeft ze er al 8 van en oorontsteking heeft ze ook al gehad. Ik durf mijn hand er nu voor in het vuur te steken dat dit echt maagzuur is. Ontroostbaar huilen, hikken, slikken, heel zure spuugjes, overstekken, noem maar op.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 20:48 schreef DJMomo het volgende:
Spirit. Weet je zeker dat het reflux is en niet bijv tandjes of oortjes? Dan vinden ze liggen ook niet fijn. Al klinkt het feit dat het na een boertje begint wel als reflux achtig.
Bij gaviscon kan ze ook weer erg huilen van de krampen he. Dus echt als laatste redmiddel gebruiken want de bijwerkingen kunnen ook weer een huilbaby geven.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 20:40 schreef Spirit82 het volgende:
Dank voor de tips Tal en FR. Ik schiet echt zo'n mega stress in als Isa pijn heeft. Dan kan ik gewoon niet meer rationeel denkenMan is naar de AH voor vanillevla, jihannesbroodpitmeel (rijstebloem doet hier idd hetzelfde FR) en gaviscon als laatste redmiddel als we het vannacht echt niet meer weten. En nu ga ik even in en uitademen om mezelf weer onder controle te krijgen
Ik heb het idd gelezen ergens. Ik geef het ook echt niet tenzij we niks anders meer weten en ze echt veel pijn heeft en dan max 1 ml. Ik hou niet van experimenteren op mijn baby, maar haar zo'n pijn zien hebben is ook vreselijkquote:Op dinsdag 4 maart 2014 20:55 schreef Tally het volgende:
[..]
Bij gaviscon kan ze ook weer erg huilen van de krampen he. Dus echt als laatste redmiddel gebruiken want de bijwerkingen kunnen ook weer een huilbaby geven.
Helder. En vooral zielig. Hopelijk heeft ha morgen een oplossing. Sterkte vannacht!quote:Op dinsdag 4 maart 2014 20:52 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
Ik twijfel al heel lang of ze misschien verborgen reflux heeft, door heel veel dingen, maar zo lang het draaglijk is zijn we niet naar de huisarts geweest omdat je overal leest dat liever geen medicijnen worden gegeven (logisch) omdat het maagklepje vaak binnen het jaar sluit. Tanden heeft ze er al 8 van en oorontsteking heeft ze ook al gehad. Ik durf mijn hand er nu voor in het vuur te steken dat dit echt maagzuur is. Ontroostbaar huilen, hikken, slikken, heel zure spuugjes, overstekken, noem maar op.
Oh ja! Wil iemand ons en M. ook in de wiki gooien?quote:Op dinsdag 4 maart 2014 18:13 schreef flowerbox het volgende:
Zo, baby staat ook gelijk maar even in de wiki
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En kijk nou wat ze vanmiddag besloot te doen toen ik dacht "ach, laat ik haar eens op haar buik leggen zodat ze het speelkleed goed kan bekijken":
En dat was geen toevalstreffer want ze heeft het nog een x-aantal keer gedaan.
Edit: niet kwooooten graag.
[ Bericht 3% gewijzigd door ProjSkippy op 05-03-2014 07:59:04 ]
Mocht je morgen nou niets krijgen en doorverwezen word naar de kinderarts geef dan even een gil. Dan stuur ik je wat nexium.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 20:59 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
Ik heb het idd gelezen ergens. Ik geef het ook echt niet tenzij we niks anders meer weten en ze echt veel pijn heeft en dan max 1 ml. Ik hou niet van experimenteren op mijn baby, maar haar zo'n pijn zien hebben is ook vreselijk
Ik moet soms ook echt even kijken of ze niet huilt, omdat ik denk dat ik dat hoor. Er zitten allerlei babygeluiden en geuren in mijn hoofd en neus en soms weet ik niet zeker of het echt is of nietquote:Op dinsdag 4 maart 2014 21:37 schreef vencodark het volgende:
Even iets stoms hoor maar hebben jullie ook weleens dat je uren nadat je baby op bed ligt, je ineens een poepluier denkt te ruiken?
Edit: ohja! Niet kwooooten graag!quote:
quote:Op dinsdag 4 maart 2014 21:37 schreef Juud-- het volgende:
Niet echt bijgelezen maar ik doe even een aaawwwwww!!![]()
voor M. van Skip. Dat mutsje ook!! <3
Ja hoor, na negen dagen alquote:Op dinsdag 4 maart 2014 21:37 schreef vencodark het volgende:
Even iets stoms hoor maar hebben jullie ook weleens dat je uren nadat je baby op bed ligt, je ineens een poepluier denkt te ruiken?
Niks stoms aan hoorquote:Op dinsdag 4 maart 2014 21:37 schreef vencodark het volgende:
Skipistes!quote:Op woensdag 5 maart 2014 07:34 schreef Spirit82 het volgende:
Ooohhh Skipistes, wat een ontzettend lekker ding heb je tochEn ze rolt
Ja dat huilen heb ik ook altijd gehad. Vooral tijdens het douchen. Dan zette ik de douche soms wel 3 keer uit om te luisteren.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 22:23 schreef RunForrestRun het volgende:
[..]
Ja hoor, na negen dagen al. Of dat ik denk dat ik haar hoor huilen.
Skips, wat lieeeef!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
Heerlijk he?!quote:Op woensdag 5 maart 2014 11:11 schreef Spirit82 het volgende:
Man, hoe kan er zoveel vrolijkheid en blijheid in zo'n klein mensje zitten![]()
Ik zeg altijd maar.. neem wat ze daar zeggen alles met een korreltje zout. Bij het CB kunnen ze soms wel erg doorslaan met 'advies' geven etc.quote:Op woensdag 5 maart 2014 12:02 schreef flowerbox het volgende:
Ah, wat leuk allemaal foto's en filmpjes. Skips, wat een dotje heb je daar. Staat haar leuk dat mutsje. Hier heeft M. soms ook nog een mutsje op hoor maar die is ook nog wat jonger.
Klaprooss, wat een mooi mannetje heb je daar. Volgens mij ook een hele lieve papa die ik hoor.
En momo, wat kijkt jouw mannetje al wijs naar de camera!
Wij zijn net terug van het CB. Werden we vanochtend opgebeld; u had hier om 10 over 9 moeten zijn voor de eerste vacinatie's.Oeps, vergeten op kalender te zetten. Dus snel meisje uit bed geplukt en zoefzoef naar het cb. Daar maar de BV gegeven. Wat een gedoe zeg!.
En toen was het nog weer van; oei, ze is wel wat licht qua gewicht. Kom over 2 weken terug voor extra weegmoment. En oei, ze is wel wat verkouden, ga maar naar de huisarts met haar. En oei, ze geeft wel wat veel melk terug dus haal maar wat Johannesbroodpitmeel. En oei, ze heeft wel wat een bol buikje. Is dat normaal ook zo?
Ok, vast allemaal goed bedoeld maar manmanman.
Oohhh prikjesquote:Op woensdag 5 maart 2014 12:13 schreef flowerbox het volgende:
Ach ja, het is niet voor niks 'het consternatiebureau'. Maar ze deed het goed met de prikjes maar wel heel erg verdrietig met een rood hoofdje. Ik blijf het moeilijk vinden om te zien hoe zielig ze dan zijn. Ze ligt nu wel heerlijk te slapen.
Bij een derde zou ik beter moeten weten maar ik ben altijd weer een beetje ontstemd als ik bij het cb weg kom.
HA belde man en man belde mij met de melding dat hij "iets" voor heeft geschreven wat ze dan 1x per dag moet krijgen voor 10 dagen en daarna evaluatie hoe het gaat. Ik heb dus geen flauw ideequote:Op woensdag 5 maart 2014 13:06 schreef ferrari_rood het volgende:
Rosalie
Skips mooie m en een goede rol zeg.
Ik zat gisteren z&g terug te lezen en zag dat wij net wel/net niet samen gepost hebben. Dan heb je je kloon lang volgehouden volgens mij heb je nooit je echte Nick bekend gemaakt daar.
Spirit wat zei de HA?
Jij zit toch ook weleens in het sphynxtopic of niet?quote:Op woensdag 5 maart 2014 13:05 schreef DJMomo het volgende:
En dan opeens he. It hits me. Ik heb gewoon twee jongens!/jank
Uhm. Nee.quote:Op woensdag 5 maart 2014 14:49 schreef vencodark het volgende:
[..]
Jij zit toch ook weleens in het sphynxtopic of niet?
S. Is er ook aardig uitgegroeid. Heb vandaag al het nieuwe gewassen.quote:Op woensdag 5 maart 2014 16:54 schreef GotC het volgende:
J. met H. in badMooi moment klaprooss!
Mo met je 2 mannetjes
En flobo, naar he die prikjes..
Mijn 'mini' is nu al uit 62Echt, hij heeft er 3 sec in gezeten.
Hier zijn heul geen bijna-dreumessen jaquote:Op woensdag 5 maart 2014 17:24 schreef L0t.. het volgende:
Ik post hier niet zoveel meer maar ohhhhhhhh die minibaby'sEcht, ik zou ze wel uit het scherm willen plukken om te knuffelen en aan te snuffelen
![]()
![]()
En wat lijkt het al weer lang geleden dat mijn bijna-dreumes zo klein was...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
Geen mega verandering?!quote:Op woensdag 5 maart 2014 17:41 schreef Fieder het volgende:
[..]
Die is nog hetzelfde als vorige week eigenlijk![]()
wel jammer, goed bijlezen lukt niet
quote:Op woensdag 5 maart 2014 18:13 schreef DJMomo het volgende:
IkkeDat is echt zo leuk!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Loop nu stage op de kinderafdeling in een ZH, daar geven we het meestal voor een voeding aan en proberen er 12 uur tussen te houden (wanneer ze 2x op een dag omeprazol moet hebben).quote:Op woensdag 5 maart 2014 19:14 schreef Spirit82 het volgende:
Isa heeft net haar eerste dosis omeprazol op, 5 ml. Ik reken nu jnatuurlijk op een nacht heerlijk doorslapen, maar het enige effect nu lijkt dat ze er klaarwakker van wordtAlthans, ik hoor man voorlezend en Isa er keihard doorheen kletsen
We hebben net voor het slapen gaan gegeven. Want er stond niet in de bijsluiter wanneer het moest... Zijn hier nog meer mensen die dit geven? Ben benieuwd naar ervaringen
Het doorslapen was sarcastischquote:Op woensdag 5 maart 2014 19:20 schreef Poekie1993 het volgende:
[..]
Loop nu stage op de kinderafdeling in een ZH, daar geven we het meestal voor een voeding aan en proberen er 12 uur tussen te houden (wanneer ze 2x op een dag omeprazol moet hebben).
Naar wat ik weet kun je pas na een paar dagen zeggen of het echt goed werkt, dus verwacht geen wonderen vannacht..
Ja, L krijgt ook omeprazol (drank). Wij geven het 's ochtends voor de fles. Hier lijkt het beter te werken als we vervolgens 10 min wachten voor we hem wat geven, maar mss is toen dat toeval geweest... we doen het iig nog steeds op die manierquote:Op woensdag 5 maart 2014 19:14 schreef Spirit82 het volgende:
Isa heeft net haar eerste dosis omeprazol op, 5 ml. Ik reken nu jnatuurlijk op een nacht heerlijk doorslapen, maar het enige effect nu lijkt dat ze er klaarwakker van wordtAlthans, ik hoor man voorlezend en Isa er keihard doorheen kletsen
We hebben net voor het slapen gaan gegeven. Want er stond niet in de bijsluiter wanneer het moest... Zijn hier nog meer mensen die dit geven? Ben benieuwd naar ervaringen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Love, it will not betray, dismay or enslave you
It will set you free
quote:Op woensdag 5 maart 2014 19:45 schreef Spirit82 het volgende:
HA! Dank voor de reacties! Volgens mij zijn er nu 2 in slaap gevallen want ik heb al een poosje niks meer gehoord![]()
Omdat ze snachts het meest last lijkt te hebben, proberen we nu eerst savonds, maar zal delen en ochtend in m'n achterhoofd houden
alsof ik iets onthou
foto gemaakt?quote:Op woensdag 5 maart 2014 20:52 schreef Spirit82 het volgende:
Snelle Ellie![]()
Jahoor Ikke, die 2 lagen tegen elkaar aan geplakt te snurken
Lief dat je het vraagtquote:
Ja klopt idd. En haar gewicht is normaal in mijn familie, aan mijn man's kant zijn het allemaal zware baby's.quote:Op woensdag 5 maart 2014 20:33 schreef ferrari_rood het volgende:
Dan is er niks met haar aan de hand bubsel en was het toch jouw lichaam dat haar groei wat tegen gehouden heeft. Niet leuk aan de ene kant maar ik vond het wel een geruststelling dat ze eigenlijk gewoon gezond waren.
ooooo smelt smelt smelt!!!quote:Op woensdag 5 maart 2014 20:52 schreef Spirit82 het volgende:
Snelle Ellie![]()
Jahoor Ikke, die 2 lagen tegen elkaar aan geplakt te snurken
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
*boks*quote:Op donderdag 6 maart 2014 07:11 schreef Soempie het volgende:
En de andere kindjes op de foto's.Ik baal nu van mezelf, omdat ik ook graag die kaarten wilde die ik nu bij Mo zie. Helemaal vergeten! Net als dat ik elke maand op dezelfde manier een foto wilde maken om goed het verschil te kunnen zien (zoals belle doet). Achja..
Ik net voor de tweede keer.quote:Op donderdag 6 maart 2014 12:58 schreef Shandaly het volgende:
Balen DJMomo. Maar wel fijn dat je het op tijd hebt gemerkt. Wil niet denken aan wat er kan gebeuren als de vlam er echt in slaat. Komen ze 'm snel vervangen?
Spirit
[..]
*boks*
Wat me er ook aan doet denken dat ik ongeveer 6 maanden achterloop bij het invullen van Femke's "mijn eerste jaar' boekje...
Ik ben net ongesteld geworden.Voor het eerst in ruim anderhalf jaar... laatste keer was juli 2012
Hopelijk spoelen er wat hormonen mee naar buiten
Ik lees dit toevallig en een tip voor de Milestonecards: 9straatjesonline.nl of com, dat weet ik niet meer. Daar heb ik ze laatst besteld voor ¤ 11,95 (ofzo) inclusief verzenden! Je krijgt, als je je aanmeld voor de nieuwsbrief, ¤ 5,- korting op je 1e bestellingquote:Op donderdag 6 maart 2014 13:22 schreef ProjSkippy het volgende:
[..]
Ik net voor de tweede keer.Maar ik ga voor jou helpen duimen voor de hormonen
.
--
Mo! Schrikken!
--
Spirit.
--
En dat van die foto's.. Oh ja! Dat zou ik ook doen. Ik begin nu. Niemand die het ziet, toch?![]()
Dus, waar haal ik die kaarten?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Gisteren alweer 9 weekjes oud
Yesterday is history, tomorrow is a mystery.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En volgens mij is er een wekelijkse kaart t/m 14? wekenquote:Op donderdag 6 maart 2014 14:55 schreef Soempie het volgende:
Hm, nu twijfel ik. Welke milestonekaarten hebben we al gemist met bijna 3 maanden? Rollen (van buik naar rug), lachen, 1 en 2 maanden?
Jup! Maar mijn lijf vindt kennelijk dat het gemaakt is om baby's te maken dus "Hup! Hier heb je je cyclus terug!"quote:Op donderdag 6 maart 2014 14:49 schreef Cwen het volgende:
Kleine baby's
Skip, nu al voor de 2e keer ongesteld?. Jij geeft ook bv toch?
+1 mbt invullen.quote:Op donderdag 6 maart 2014 12:58 schreef Shandaly het volgende:
Balen DJMomo. Maar wel fijn dat je het op tijd hebt gemerkt. Wil niet denken aan wat er kan gebeuren als de vlam er echt in slaat. Komen ze 'm snel vervangen?
Spirit
[..]
*boks*
Wat me er ook aan doet denken dat ik ongeveer 6 maanden achterloop bij het invullen van Femke's "mijn eerste jaar' boekje...
Ik ben net ongesteld geworden.Voor het eerst in ruim anderhalf jaar... laatste keer was juli 2012
Hopelijk spoelen er wat hormonen mee naar buiten
oh ja, bedankt voor de reminder. Ik moet die van M nog invullenquote:Op donderdag 6 maart 2014 12:58 schreef Shandaly het volgende:
*boks*
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hoe gaan jullie ermee om wanneer je dreigt je geduld te verliezen? Als dat al gebeurt.
Ik begrijp wat je zegt maar de fase waar jij het over hebt, die herken ik niet zodanig bij mezelf. Ik zou nooit mijn handen tot Aiden zelf richten. Ik richt mij eerder tot spullen of knijp even in mijn eigen arm of vingers (dat klinkt vast bizar).quote:Op donderdag 6 maart 2014 20:11 schreef Limone het volgende:
Van mijn kraam kreeg ik het dringende (algemene) advies om, als je je geduld verliest, het kind op een veilige plek te zetten, zelf weg te lopen en desnoods iemand te bellen die het van je over kan nemen.
Heftig hoor. Gelukkig heb je het zelf door zodat je jezelf nog kan corrigeren!
Je klaagt niet veel. Het hoort er allemaal bij. En als het voor jou/jullie niet goed voelt om haar te laten huilen moet je dat vooral niet doen.quote:Op donderdag 6 maart 2014 20:24 schreef Spirit82 het volgende:
Hey Juud, nee echt veel beter wordt het niet, maar een slaappoli lijkt ons nou ook weer niet nodig. De verhalen van Loj, daar zijn we gelukkig nog lang niet, althans, zo voelt het voor ons. Soms slaapt ze ook wel goed. Dan wordt ze 3 a 4 keer per nacht wakker, maar is het speen erin en doorslapen. We hopen gewoon dat de omeprazol iets doet en reflux het of een probleem is. Daarnaast slaapt ze nu al een aantal dagen in de woonkamer in het campingbedje zodat wij niet van elk geluidje wakker worden en zij niet van ons. Ze is nu ook verkouden, snotfonteintje en hoest zichzelf wakker. We kijken gewoon even aan hoe het de komende week/2 weken gaat![]()
Het enige echt vervelende is dat collega's nu continu vragen of het wel goed gaat met me omdat ik er echt bijloop met een lijkbleek gezicht en donkere kringen onder mijn ogenEn ik vind het heel moeilijk dat ik door de vermoeidheid mijn werk niet kan doen zoals ik gewend ben. Ik ben mijn scherpte kwijt en dat wordt opgemerkt en dat steekt... En het is vervelend dat we geen energie hebben om ons leven aan te pakken; het huis verslonst, maar dat is niet anders, maar de huizenjacht licht ook volledig stil en dat is gewoon rot.
He sorry hoor jongens, dat ik zoveel klaagmaar het voelt wel fijn om het van me af te schrijven en dat mensen ook meedenken. Twee collega's op rij vroegen vandaag of we haar ook wel eens lieten huilen. Ze zit nu in een heel leergierige fase en het zou kunnen dat ze dat door heeft en ons gewoon gezellig vindt snachts terwijl er niks aan de hand is. Ik weet het niet... ik wil alles doen wat helpt en misschien is laten huilen de oplossing, maar het voelt gewoon zo verkeerd...
Maar dan gaat hij gillen, net alsof hij happen eist.quote:Op donderdag 6 maart 2014 21:04 schreef L0t.. het volgende:
Maar dan eet ie toch gewoon niet? J. weigert soms ook resoluut alles wat we haar aanbieden, zelf doen wil ze dan ook niet, wel lekker alles tussen die friemelvingertjes fijnmaken of met haar vorkje op tafel rammen. Nou dan mag ze dat lekker doen, wij gaan daar gewoon de strijd niet over aan. Probeer relaxed te blijven en vraag jezelf af hoe erg het nou helemaal is als ie niet wil eten. Pick your battles.
En als je hem dan een eigen bakje geeft zodat hij zelf kan prutsen en dan ondertussen ook wat hapjes aanbieden? Soms is ze hier zo dan zo druk met haar bordje dat ze 'ongemerkt' ook de hapjes die ik aanbied opeet.quote:Op donderdag 6 maart 2014 21:14 schreef vencodark het volgende:
[..]
Maar dan gaat hij gillen, net alsof hij happen eist.
En soms neemt hij dus wel wat happen. Dus blijf het proberen.
Laatst geprobeerd maar hij pakt dan het bakje en kiept het om zodat het overal ligt.quote:Op donderdag 6 maart 2014 21:27 schreef L0t.. het volgende:
[..]
En als je hem dan een eigen bakje geeft zodat hij zelf kan prutsen en dan ondertussen ook wat hapjes aanbieden? Soms is ze hier zo dan zo druk met haar bordje dat ze 'ongemerkt' ook de hapjes die ik aanbied opeet.
Thanks.quote:Op donderdag 6 maart 2014 21:41 schreef Juud-- het volgende:
Venco: A. negeren = net doen of hij niet aanwezig is en of je hem niet ziet.
Gedrag negeren = doorgaan waar je mee bezig bent (bijv: zelf je boterham eten), geen aandacht besteden aan het feit dat de rijst tegen je plafond geplakt zit, maar op normale toon tegen hem blijven praten.
Nou, dan geen kruimel rijst? Kan-ie wel tegenquote:Op donderdag 6 maart 2014 20:40 schreef vencodark het volgende:
@LE.
Rommel is niet erg, meer dat er geen kruimel rijst binnenkomt als hij het zelf wil eten.Gister had ik naast de rijst ook stukjes kip, die gaf ik ook tussendoor en dat ging steeds goed.
Als jouw baby gilt, hoe reageer jij daar dan op?
Oh, hij maakt niet de indruk dat hij te moe is. Het was nu half 6, dat is redelijk de gemiddelde eettijd voor hem.
Overigens zit ik om de week alleen met hem, man heeft dan avonddienst. Zou dat verschil maken voor hem?
Jup! Ja, ze was wel echt even over de rooie - hoewel het ook een echte meid is en dus veel drama terwijl het best meevaltquote:Op donderdag 6 maart 2014 22:00 schreef Juud-- het volgende:
Ik moest even teruglezen om te zien wat er met Ellie was, maar van de bank gekukeld dus..aggossie! Schrok ze er zelf erg van? Gelukkig niks aan overgehouden!
Een tand voor Senn! Heeft -ie er veel last van gehad Hilz of ging het redelijk ongemerkt?
Dan moet je het niet doen hoor! Doe wat "goed" voelt!quote:Op donderdag 6 maart 2014 20:24 schreef Spirit82 het volgende:
Hey Juud, nee echt veel beter wordt het niet, maar een slaappoli lijkt ons nou ook weer niet nodig. De verhalen van Loj, daar zijn we gelukkig nog lang niet, althans, zo voelt het voor ons. Soms slaapt ze ook wel goed. Dan wordt ze 3 a 4 keer per nacht wakker, maar is het speen erin en doorslapen. We hopen gewoon dat de omeprazol iets doet en reflux het of een probleem is. Daarnaast slaapt ze nu al een aantal dagen in de woonkamer in het campingbedje zodat wij niet van elk geluidje wakker worden en zij niet van ons. Ze is nu ook verkouden, snotfonteintje en hoest zichzelf wakker. We kijken gewoon even aan hoe het de komende week/2 weken gaat![]()
Het enige echt vervelende is dat collega's nu continu vragen of het wel goed gaat met me omdat ik er echt bijloop met een lijkbleek gezicht en donkere kringen onder mijn ogenEn ik vind het heel moeilijk dat ik door de vermoeidheid mijn werk niet kan doen zoals ik gewend ben. Ik ben mijn scherpte kwijt en dat wordt opgemerkt en dat steekt... En het is vervelend dat we geen energie hebben om ons leven aan te pakken; het huis verslonst, maar dat is niet anders, maar de huizenjacht licht ook volledig stil en dat is gewoon rot.
He sorry hoor jongens, dat ik zoveel klaagmaar het voelt wel fijn om het van me af te schrijven en dat mensen ook meedenken. Twee collega's op rij vroegen vandaag of we haar ook wel eens lieten huilen. Ze zit nu in een heel leergierige fase en het zou kunnen dat ze dat door heeft en ons gewoon gezellig vindt snachts terwijl er niks aan de hand is. Ik weet het niet... ik wil alles doen wat helpt en misschien is laten huilen de oplossing, maar het voelt gewoon zo verkeerd...
quote:Op donderdag 6 maart 2014 21:04 schreef L0t.. het volgende:
Maar dan eet ie toch gewoon niet? J. weigert soms ook resoluut alles wat we haar aanbieden, zelf doen wil ze dan ook niet, wel lekker alles tussen die friemelvingertjes fijnmaken of met haar vorkje op tafel rammen. Nou dan mag ze dat lekker doen, wij gaan daar gewoon de strijd niet over aan. Probeer relaxed te blijven en vraag jezelf af hoe erg het nou helemaal is als ie niet wil eten. Pick your battles.
quote:Op vrijdag 7 maart 2014 02:54 schreef Loj het volgende:
[..]
Dan moet je het niet doen hoor! Doe wat "goed" voelt!
En lekker blijven schrijven en "klagen", ik vond t ook heel fijn om ergens van me af te kunnen schrijven... En liever schrijven dan vertellen, omdat ik redelijk emotioneel onstabiel werd op een gegeven moment
Trouwens wat je wilt horen: het wordt echt beter! (Schrijf ik om 3 uur 's nachts)
Wat klink je fijn positief!!quote:Op vrijdag 7 maart 2014 07:14 schreef XcUZ_Me het volgende:
![]()
Niet teruggelezen want nog steeds lekker op ons vakantieadresje!
Fijn van de goede nacht Spirit! Hier ook geen nachtvoeding! Verjaardagscadeautje van Noor. Eergisternacht ook niet.. hoop dat het inhalen wat begint af te nemen.
Dit.quote:Op vrijdag 7 maart 2014 08:58 schreef Shandaly het volgende:
(behalve toen ik haar wilde wassen, want gezichtje poetsen staat bij haar gelijk aan je reinste kindermishandeling![]()
Hier ook een ramp! Ieder uur een voeding en tussendoor wegleggen is brullen!quote:Op vrijdag 7 maart 2014 08:39 schreef L-E het volgende:
Wat een goede nachten overal!Hier niet natuurlijk
Onze aprilkindjes houden van snachts drinken he?quote:Op vrijdag 7 maart 2014 11:05 schreef bellelena het volgende:
Hier gaan we nu al een poosje steady op zo'n 4x drinken per nachtEn d'r staat een nieuw boventandje op doorbreken!
Zuchtquote:Op vrijdag 7 maart 2014 12:13 schreef GotC het volgende:
Ik hou jullie niet meer bij joh![]()
L-E![]()
Lieve mini's op de foto
Nachtbrakers, die april kindjes!
Om het goed te maken:
[ afbeelding ]
grappenmakerquote:Op vrijdag 7 maart 2014 12:38 schreef DJMomo het volgende:
Ik ben ook te mor. Sorry. Maar Jaap is goedgekeurd vanmorgen op cb. Stats: 54 / 4550
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Home is where the O+ is...
Nou.. 'kulargument'? Hoewel het niet handig is ingezet van de hulpverlener in kwestie, bv zorgt voor een hele hoop hormonen in je lijf, die absoluut invloed hebben op je energielevel en je concentratievermogen bijvoorbeeld. Om dat nu meteen als onzin af te doen vind ik niet terecht.quote:Op vrijdag 7 maart 2014 15:52 schreef laiveneertiekje het volgende:
Cwen, ik ben ook nog steeds moe hoor, en ik geef al tijden geen bv meer. Dus dat is een kulargument. En als je er een slecht gevoel bij hebt kun je misschien beter even verder zoeken.
Oh, ik kan het me niet eens voorstellen bij Nin, ze is zo bloedjemooi!quote:Op vrijdag 7 maart 2014 15:23 schreef bellelena het volgende:
Toen mijn baby net geboren was, toen schrok ik een beetje omdat ik haar helemaal niet per se het allermooiste vond![]()
en ik voel(de) me daar best een beetje een ontaarde moeder door... Inmiddels heb ik best vaak momenten dat ik naar d'r kijk en oprecht kan zeggen dat ik haar het knapste kindje vind dat ik ooit zag
maar soms lijkt ze echt teveel op m'n schoonmoeder
![]()
Geweldig!quote:Op vrijdag 7 maart 2014 15:10 schreef danic het volgende:
Heel herkenbaar. Je eigen kind is altijd het mooiste.
Zo snapte ik ook niet waarom mijn moeder zo moeilijk deed over die lok haar van eva (ze had alleen midden op dr hoofd een enorme lok. Haar was echt lang). Ze bleef maar zeggen dat het geen gezicht was en dat het moesten afknippen.
Maar geen haar op mijn hoofd die aan het haar van mijn kind kwam![]()
De lok haar deden we altijd opzij met een speldje, wat was nou het probleem?
Totdat ik foto's zat terug te kijken en zag dat het inderdaad geen gezicht was![]()
het leek zelfs op het kapsel van een zeker onaangenaam persoon uit de periode 1940-1945
Oh, je bedoeld die ene sporadische keer op een nacht waarin hij meestal bijna 12 uur achtereen slaapt?quote:Op vrijdag 7 maart 2014 11:22 schreef L-E het volgende:
[..]
Onze aprilkindjes houden van snachts drinken he?
Hihi dat herken ik wel! Zo met die rimpels en met dat korte haar leek ze echt heel erg op mijn vader. Die eerste nacht heeft ze de hele nacht aan mijn tiet gehangen. Als ik dan naar haar keek zag ik steeds mijn vader aan mijn tiet.quote:Op vrijdag 7 maart 2014 15:23 schreef bellelena het volgende:
Wow L-E! Wat een reactievermogen! Gelukkig met een sisser afgelopen en was het snel weer goedgeknuffeld
GotC, wat een leukie
DJMomo, mooie stats volgens mij!
Danic![]()
Klaprooss zonder tepelhoed*duim voor stijgendelijn*
Limone![]()
Toen mijn baby net geboren was, toen schrok ik een beetje omdat ik haar helemaal niet per se het allermooiste vond![]()
en ik voel(de) me daar best een beetje een ontaarde moeder door... Inmiddels heb ik best vaak momenten dat ik naar d'r kijk en oprecht kan zeggen dat ik haar het knapste kindje vind dat ik ooit zag
maar soms lijkt ze echt teveel op m'n schoonmoeder
![]()
quote:Op vrijdag 7 maart 2014 16:47 schreef Limone het volgende:
[..]
Hihi dat herken ik wel! Zo met die rimpels en met dat korte haar leek ze echt heel erg op mijn vader. Die eerste nacht heeft ze de hele nacht aan mijn tiet gehangen. Als ik dan naar haar keek zag ik steeds mijn vader aan mijn tiet.![]()
![]()
![]()
Ik heb er echt geen last van dat ik een paar keer per nacht lekker met mijn baby kan knuffelen hoorquote:Op vrijdag 7 maart 2014 16:42 schreef vencodark het volgende:
[..]
Oh, je bedoeld die ene sporadische keer op een nacht waarin hij meestal bijna 12 uur achtereen slaapt?![]()
Weet je dat ik dat soms mis? Bij zoë zat ik echt hele nachten op. Borstvoeding geven. Knuffelen. Beide kindjes slapen al door sinds ze 6 maanden zijn maar ik word zelf nog tig keer wakker en dan wil ik ze wel eens beetje pakken en bedenk me dan omdat ze anders wakker wordenquote:Op vrijdag 7 maart 2014 16:48 schreef L-E het volgende:
[..]
Ik heb er echt geen last van dat ik een paar keer per nacht lekker met mijn baby kan knuffelen hoor
Knap dat je dat kan. Ik heb daar echt de puf niet voor en sukkel meestal half in slaap met baby in m'n armen.quote:Op vrijdag 7 maart 2014 16:51 schreef Tally het volgende:
[..]
Weet je dat ik dat soms mis? Bij zoë zat ik echt hele nachten op. Borstvoeding geven. Knuffelen. Beide kindjes slapen al door sinds ze 6 maanden zijn maar ik word zelf nog tig keer wakker en dan wil ik ze wel eens beetje pakken en bedenk me dan omdat ze anders wakker worden
Ik keek hele series, las veel boeken en was vaak online in het begin
Zei ik dat ergens?quote:Op vrijdag 7 maart 2014 16:48 schreef L-E het volgende:
[..]
Ik heb er echt geen last van dat ik een paar keer per nacht lekker met mijn baby kan knuffelen hoor
quote:Op vrijdag 7 maart 2014 16:47 schreef Limone het volgende:
[..]
Hihi dat herken ik wel! Zo met die rimpels en met dat korte haar leek ze echt heel erg op mijn vader. Die eerste nacht heeft ze de hele nacht aan mijn tiet gehangen. Als ik dan naar haar keek zag ik steeds mijn vader aan mijn tiet.![]()
![]()
![]()
Ik heb het opgevat als dat de vermoeidheidsklachten gelijk op het geven van bv werden afgeschoven, en dat leek mij kort door de bocht. Het hele ontzwangeren, wennen aan de nieuwe situatie, de combinatie van kinderen met werk, of juist de onzekerheid van geen werk hebben zijn toch ook allemaal redenen waardoor je moe kan zijn? Het stond er misschien wat ongelukkig, maar ik kreeg het idee dat de hulpverlener suggereerde dat de vermoeidheid wel over zou gaan als je stopte met bv.quote:Op vrijdag 7 maart 2014 16:00 schreef L-E het volgende:
[..]
Nou.. 'kulargument'? Hoewel het niet handig is ingezet van de hulpverlener in kwestie, bv zorgt voor een hele hoop hormonen in je lijf, die absoluut invloed hebben op je energielevel en je concentratievermogen bijvoorbeeld. Om dat nu meteen als onzin af te doen vind ik niet terecht.
Dat klopt, zo is het op mij ook overgekomen. Natuurlijk speelt het mee, maar het beiden geen werk hebben en mijn fysieke klachten wegen voor mijn eigen gevoel wat sterker mee. Nu ja, we gaan zien hoe 't verder gaat.quote:Op vrijdag 7 maart 2014 17:39 schreef laiveneertiekje het volgende:
[..]
Ik heb het opgevat als dat de vermoeidheidsklachten gelijk op het geven van bv werden afgeschoven, en dat leek mij kort door de bocht. Het hele ontzwangeren, wennen aan de nieuwe situatie, de combinatie van kinderen met werk, of juist de onzekerheid van geen werk hebben zijn toch ook allemaal redenen waardoor je moe kan zijn? Het stond er misschien wat ongelukkig, maar ik kreeg het idee dat de hulpverlener suggereerde dat de vermoeidheid wel over zou gaan als je stopte met bv.
Ja! En beledigd zijn als mensen na een paar weken/maanden (?) zeggen dat het premature er nu wel af is. Hoezo? Ze zagen er helemaal niet prematuur uitquote:Op vrijdag 7 maart 2014 16:27 schreef L-E het volgende:
Ik vind het wel fantastisch hoe de natuur dat heeft geregeld. Sticker was 1545 gram bij 33+5, echt enorm klein en mager en kwetsbaar, en wij zeiden maar steeds hoe bijzonder het was dat hij 'helemaal niet zo gek klein is'En boos worden he, elke keer dat mensen zeiden 'Goh, hij is wel klein he?' HIJ IS NIET KLEIN HET IS EEN GEWONE BABY JA!
Prachtig hoe je ziet wat je wil zien
:'
Ik ben al met mijn 2e volledige serie bezig.quote:Op vrijdag 7 maart 2014 16:51 schreef Tally het volgende:
Ik keek hele series, las veel boeken en was vaak online in het begin
quote:Op vrijdag 7 maart 2014 19:28 schreef Moppert het volgende:
[..]
Ik ben al met mijn 2e volledige serie bezig.
Seizoen 5 van stargate Atlantis ondertussen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
Tip: baby-wiki-lijstquote:Op zaterdag 8 maart 2014 12:02 schreef Kimpossible het volgende:
... In de tussentijd ga ik me wat inlezen in jullie kroost, want ik heb niet zo goed in kaart welke babietjes hoe oud zijn enzo...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Home is where the O+ is...
[ Bericht 1% gewijzigd door Kimpossible op 08-03-2014 20:13:39 (Typo) ]Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
Je weet hoe gemiddelden ontstaan he.. langzame kindjes vs. snelle kindjesquote:Op zaterdag 8 maart 2014 21:20 schreef Cwen het volgende:
Jamaar weet je, ik kan soms echt denken dat ik iets verkeerd doe ofzo... Maar ze zit hartstikke rechtop, hangt niet, houdt zichzelf in evenwicht als ze iets aan de zijkant wil pakken. Het lijkt dus prima te gaan, maar ik vind het zo absurd dat ze zoveel sneller lijkt.
quote:Op zaterdag 8 maart 2014 21:30 schreef Juud-- het volgende:
E. ligt hier gewoon op een handdoek in het gras, heb geen speciaal buitenkleed
Bubs, ik ben zo benieuwd naar de naam van je dochter! Wil je 'm delen?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.wij hebben tegels dus dacht aan wat dikkers. Goede tip Cwen!
[ Bericht 5% gewijzigd door -Bubseltje- op 09-03-2014 07:57:35 ]
quote:Op zaterdag 8 maart 2014 21:45 schreef -Bubseltje- het volgende:
[..]Mooi!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.wij hebben tegels dus dacht aan wat dikkers. Goede tip Cwen!
Danku voor de tip!quote:Op donderdag 6 maart 2014 13:25 schreef Tante_Soesa het volgende:
[..]
Ik lees dit toevallig en een tip voor de Milestonecards: 9straatjesonline.nl of com, dat weet ik niet meer. Daar heb ik ze laatst besteld voor ¤ 11,95 (ofzo) inclusief verzenden! Je krijgt, als je je aanmeld voor de nieuwsbrief, ¤ 5,- korting op je 1e bestelling
quote:Op zondag 9 maart 2014 08:47 schreef RunForrestRun het volgende:
Hatsee..
Net een luier aan het verschonen, nog even temperaturen als ik denk: "wat worden mijn vingers warm". Plast madame zo van zich af.
Stand:
Vriend 1 - 1 Ik
Hier hetzelfde alleen dan met een heerlijke spuitluierquote:Op zondag 9 maart 2014 08:47 schreef RunForrestRun het volgende:
Hatsee..
Net een luier aan het verschonen, nog even temperaturen als ik denk: "wat worden mijn vingers warm". Plast madame zo van zich af.
Stand:
Vriend 1 - 1 Ik
Hier is het elke keer weer raak met poep tot in zijn nekquote:Op zondag 9 maart 2014 12:17 schreef bellelena het volgende:
Hier gelukkig nog nooit een spuitluier gehad *afklopt*
Het is afschuwelijk want je borsten doen vreselijk pijn en je zit gewoon te wachten tot je baby wakker wordt.quote:Op zondag 9 maart 2014 12:17 schreef bellelena het volgende:
En ik heb ook geen idee wat er met je borsten gebeurd als je baby een/de nacht doorslaapt
Jeej voor niet-doorslaapbaby's dus!quote:Op zondag 9 maart 2014 13:45 schreef vencodark het volgende:
[..]
Het is afschuwelijk want je borsten doen vreselijk pijn en je zit gewoon te wachten tot je baby wakker wordt.![]()
Dat was in de hoogtijdagen.
Spuiters zijn ook lief! Alle kindjes zijn lief! Ook de behangplakkers. Of de spuiters die juist dat behang volkwakken.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |