abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 4 maart 2014 @ 17:49:39 #1
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_137386823
N.a.v. van de discussie in het OUD feedback topic is besloten het lijstje in dit topic te laten vervallen.
Alle OUD-users en hun kindjes die daar behoefte aan hadden, kun je terugvinden in het verjaardagslijstje op de Fok!wiki:
http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

De baby wiki-lijst:
http://wiki.fok.nl/index.php/BabyTopic

Voel je vrij je gegevens in dit lijstje toe te voegen/aan te passen :Y
pi_137387506
Zo, baby staat ook gelijk maar even in de wiki :s)
Yesterday is history, tomorrow is a mystery.
pi_137387735
Ik doe ook even een +1 op de post van GotC.

Ik heb vandaag opnieuw gebeld naar de stichting en gevraagd of de psychiater me das wilde terug bellen. Binnen een uur belde hij terug.
Hij vond het logisch en herkenbaar dat er een terugval was. Wel advies om uit te gaan van wat wel kan en dat werk ook zorgt voor continuïteit in de dagindeling. Ik heb besloten om maandag in gesprek te gaan met mijn teamleidster om te kijken hoe we het vorm kunnen geven.
Oh, en ik heb bij hem aangegeven dat ik niet wil dat de psycholoog die ik tot nu toe heb gehad, de EMDR gaat doen. Voelt niet goed. Ze heeft me maar 2 keer gesproken ik 3 maanden tijd, er zit geen tempo in en ze belt niet terug. Dit was al de zoveelste keer.
Ik heb gezegd dat ik haar als persoon best aardig vind, maar dat zij voor mij niet de juiste persoon is voor de behandeling.
Ik ben best wel een beetje trots op mijn ballen :)
pi_137388227
You go danic! (en je hoeft zeker nooit te reageren op een pm, ben blij dat je er iets aan had/hebt)

Cwen O+
pi_137389055
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 18:21 schreef danic het volgende:
Ik ben best wel een beetje trots op mijn ballen :)
En terecht!
Love, it will not betray, dismay or enslave you
It will set you free
pi_137389617
Top, danic! Hopelijk komt er snel een duidelijk plan van aanpak!
Home is where the O+ is...
pi_137391102
Goed bezig danic ^O^ !
Yesterday is history, tomorrow is a mystery.
pi_137391659
Weet iemand wat ik kan geven bij maagzuur bij baby's? Dit is de tweede keer vandaag dat ze al een uur ontroostbaar is. Iedere keer bij een boertje raakt ze weer helemaal overstuur dus ik ben er van overtuigd dat ze last heeft van reflux, we hebben morgen een afspraak bij de huisarts (belafspraak), maar ik vind dit zo zielig ;(
Sarcasme. Herken het.
pi_137391956
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 20:09 schreef Spirit82 het volgende:
Weet iemand wat ik kan geven bij maagzuur bij baby's? Dit is de tweede keer vandaag dat ze al een uur ontroostbaar is. Iedere keer bij een boertje raakt ze weer helemaal overstuur dus ik ben er van overtuigd dat ze last heeft van reflux, we hebben morgen een afspraak bij de huisarts (belafspraak), maar ik vind dit zo zielig ;(
De voedingen wat dikker maken. En maagzuurremmers. Maar die zal je dan morgen via de huisarts moeten vragen. Meer kan je zelf niet doen.

Ja bedje schuin zetten. Veel recht op houden. Geen strakke kleertjes aan. Kleine beetjes voeding geven.

Had je nu toch maar hier een huis gekocht ;)
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_137392061
Ze is al 8 uur wakker... Telkens als we haar in bed leggen begint ze te gillen. Ik wil haar zo graag helpen. Ze is nooit ontroostbaar geweest...
Sarcasme. Herken het.
pi_137392272
heb je nutritron in huis? rijstebloem kan ook helpen maar ik vind dan vaak dat het onderin de fles gaat zitten en ze de dunne melk toch eerst krijgt en dan wordt er hier toch weer gespuugd.

welke fles heb je?

als je echt nu iets wilt moet je de hap bellen wellicht dat je een arts treft die nu medicatie wil voorschrijven maar goed dat helpt niet direct.

Als je al vla geeft kun je als laatste redmiddel wat vanillevla geven dit schijnt te helpen tegen maagzuur maar geen idee vanaf welke leeftijd dit mag.
pi_137392460
Oeh vla! Dat hield tijdens m'n zwangerschap ook super! Waarom dacht ik daar niet aan. Ga het gelijk halen. Lijkt me beter dan gaviscon...
Sarcasme. Herken het.
pi_137392932
Dank voor de tips Tal en FR. Ik schiet echt zo'n mega stress in als Isa pijn heeft. Dan kan ik gewoon niet meer rationeel denken :@ Man is naar de AH voor vanillevla, jihannesbroodpitmeel (rijstebloem doet hier idd hetzelfde FR) en gaviscon als laatste redmiddel als we het vannacht echt niet meer weten. En nu ga ik even in en uitademen om mezelf weer onder controle te krijgen :')
Sarcasme. Herken het.
pi_137393265
Als liggen zo vervelend is, kan ze dan (half)rechtop tegen je aan slapen? Niet ideaal, maar misschien even voor nu een tijdelijke fix?
pi_137393344
Spirit. Weet je zeker dat het reflux is en niet bijv tandjes of oortjes? Dan vinden ze liggen ook niet fijn. Al klinkt het feit dat het na een boertje begint wel als reflux achtig.
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_137393353
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 20:47 schreef L-E het volgende:
Als liggen zo vervelend is, kan ze dan (half)rechtop tegen je aan slapen? Niet ideaal, maar misschien even voor nu een tijdelijke fix?
We proberen het, maar slapen wil ze zo niet. Zodra ze in slaap begint te sukkelen wil ze zelf liggen en wurmt ze net zo lang tot ze ligt ;)
Sarcasme. Herken het.
pi_137393511
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 20:48 schreef DJMomo het volgende:
Spirit. Weet je zeker dat het reflux is en niet bijv tandjes of oortjes? Dan vinden ze liggen ook niet fijn. Al klinkt het feit dat het na een boertje begint wel als reflux achtig.
Ik twijfel al heel lang of ze misschien verborgen reflux heeft, door heel veel dingen, maar zo lang het draaglijk is zijn we niet naar de huisarts geweest omdat je overal leest dat liever geen medicijnen worden gegeven (logisch) omdat het maagklepje vaak binnen het jaar sluit. Tanden heeft ze er al 8 van en oorontsteking heeft ze ook al gehad. Ik durf mijn hand er nu voor in het vuur te steken dat dit echt maagzuur is. Ontroostbaar huilen, hikken, slikken, heel zure spuugjes, overstekken, noem maar op.
Sarcasme. Herken het.
pi_137393652
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 20:40 schreef Spirit82 het volgende:
Dank voor de tips Tal en FR. Ik schiet echt zo'n mega stress in als Isa pijn heeft. Dan kan ik gewoon niet meer rationeel denken :@ Man is naar de AH voor vanillevla, jihannesbroodpitmeel (rijstebloem doet hier idd hetzelfde FR) en gaviscon als laatste redmiddel als we het vannacht echt niet meer weten. En nu ga ik even in en uitademen om mezelf weer onder controle te krijgen :')
Bij gaviscon kan ze ook weer erg huilen van de krampen he. Dus echt als laatste redmiddel gebruiken want de bijwerkingen kunnen ook weer een huilbaby geven.
pi_137393826
maagzuur is ook gewoon ontzettend pijnlijk.
Ipv gaviscon kun je ook antagel proberen die wordt als eerste voorgeschreven tijdens een zwangerschap maar liever zou ik zoiets niet geven zonder overleg met een arts.
pi_137393846
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 20:55 schreef Tally het volgende:

[..]

Bij gaviscon kan ze ook weer erg huilen van de krampen he. Dus echt als laatste redmiddel gebruiken want de bijwerkingen kunnen ook weer een huilbaby geven.
Ik heb het idd gelezen ergens. Ik geef het ook echt niet tenzij we niks anders meer weten en ze echt veel pijn heeft en dan max 1 ml. Ik hou niet van experimenteren op mijn baby, maar haar zo'n pijn zien hebben is ook vreselijk :{
Sarcasme. Herken het.
pi_137394167
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 20:52 schreef Spirit82 het volgende:

[..]

Ik twijfel al heel lang of ze misschien verborgen reflux heeft, door heel veel dingen, maar zo lang het draaglijk is zijn we niet naar de huisarts geweest omdat je overal leest dat liever geen medicijnen worden gegeven (logisch) omdat het maagklepje vaak binnen het jaar sluit. Tanden heeft ze er al 8 van en oorontsteking heeft ze ook al gehad. Ik durf mijn hand er nu voor in het vuur te steken dat dit echt maagzuur is. Ontroostbaar huilen, hikken, slikken, heel zure spuugjes, overstekken, noem maar op.
Helder. En vooral zielig. Hopelijk heeft ha morgen een oplossing. Sterkte vannacht!
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_137394383
Niet toevallig iemand in de buurt met een ook een reflux baby spirit? Dat je wat zantac oid kunt proberen.
Ook dit is niet iets wat ik zal doen maar een ontroostbaar kind wat duidelijk pijn heeft kan ik ook niet tegen. Nu hadden wij van ean nog een dichte fles zantac staan en toen sac ook zo zielig begon te huilen, bleef slikken en spugen. heb ik haar na 1 nacht opgezeten te hebben ook wat gegeven. Wel eerst opgezocht hoeveel ze mocht hebben en ben daar nog onder gaan zitten. Ik had wel meteen een baby die stopte met krijsen.
  dinsdag 4 maart 2014 @ 21:29:19 #23
344364 ProjSkippy
Meestal ongevaarlijk.
pi_137395516
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 18:13 schreef flowerbox het volgende:
Zo, baby staat ook gelijk maar even in de wiki :s)
Oh ja! Wil iemand ons en M. ook in de wiki gooien?

--

Spirit, wat sneu voor Isa! Knuffel voor haar (en jou).

--

M. is twaalf weken vandaag. Even spammen (foto is al bekend bij de Facebookers):

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En kijk nou wat ze vanmiddag besloot te doen toen ik dacht "ach, laat ik haar eens op haar buik leggen zodat ze het speelkleed goed kan bekijken":

En dat was geen toevalstreffer want ze heeft het nog een x-aantal keer gedaan. *O*

Edit: niet kwooooten graag.

[ Bericht 3% gewijzigd door ProjSkippy op 05-03-2014 07:59:04 ]
pi_137396018
Niet echt bijgelezen maar ik doe even een aaawwwwww!! O+ O+ voor M. van Skip. Dat mutsje ook!! <3
pi_137396047
Even iets stoms hoor maar hebben jullie ook weleens dat je uren nadat je baby op bed ligt, je ineens een poepluier denkt te ruiken? :')
pi_137396081
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 20:59 schreef Spirit82 het volgende:

[..]

Ik heb het idd gelezen ergens. Ik geef het ook echt niet tenzij we niks anders meer weten en ze echt veel pijn heeft en dan max 1 ml. Ik hou niet van experimenteren op mijn baby, maar haar zo'n pijn zien hebben is ook vreselijk :{
Mocht je morgen nou niets krijgen en doorverwezen word naar de kinderarts geef dan even een gil. Dan stuur ik je wat nexium.
pi_137396160
Wat ontzettend sneu allemaal Spirit. Ik hoop echt dat de ha iets kan doen. En ook doet.
pi_137396335
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 21:37 schreef vencodark het volgende:
Even iets stoms hoor maar hebben jullie ook weleens dat je uren nadat je baby op bed ligt, je ineens een poepluier denkt te ruiken? :')
Ik moet soms ook echt even kijken of ze niet huilt, omdat ik denk dat ik dat hoor. Er zitten allerlei babygeluiden en geuren in mijn hoofd en neus en soms weet ik niet zeker of het echt is of niet :')

Spirit, sjonge wat sneu :'( Slaapt ze inmiddels wel een beetje?
  dinsdag 4 maart 2014 @ 21:46:59 #29
344364 ProjSkippy
Meestal ongevaarlijk.
pi_137396487
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 21:29 schreef ProjSkippy het volgende:

[..]

Edit: ohja! Niet kwooooten graag!

Editedit:
Mwehehehe! :') Quote ik hem zelf. Faal.

[ Bericht 18% gewijzigd door ProjSkippy op 05-03-2014 07:52:22 ]
  dinsdag 4 maart 2014 @ 21:50:16 #30
344364 ProjSkippy
Meestal ongevaarlijk.
pi_137396627
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 21:37 schreef Juud-- het volgende:
Niet echt bijgelezen maar ik doe even een aaawwwwww!! O+ O+ voor M. van Skip. Dat mutsje ook!! <3
O+. Mutsje is ook omdat ze steeds met d'r hoofdje heen en weer schaaft (zie filmpje dat ik laatst postte). Zo hoop ik dat ze nog wat haar overhoudt ;). Ach, en het misstaat haar ook niet. Ik ben verliefd op m'n baby.
pi_137396646
Skippy, wat een dotje is je baby. En dat geluidje is zo lief hè. O+
pi_137398179
quote:
Ja hoor, na negen dagen al :'). Of dat ik denk dat ik haar hoor huilen.

Skips, wat lieeeef! O+
Love, it will not betray, dismay or enslave you
It will set you free
pi_137399003
quote:
Niks stoms aan hoor ;) Toen ik Femke voor een wenochtend naar het kdv had gebracht voor het eerst en ik dus nog thuis was want laatste beetje verlof, heb ik ook tig keer naar de babyfoon zitten kijken omdat ik dacht haar te horen. :@

Skippy, wat een mooie rol! Zo beheerst al... O+

Spirit, wat naar dat je meisje zo'n pijn lijkt te hebben... sterkte!
pi_137400606
Skip, wat goed!! O+

Spirit, dat is rot zeg... Helpt de vla een beetje?

Oh, en ik hoor ook spookbaby's, ja. Als ik weet dat ze echt niet in de buurt is, bijv bij m'n schoonouders, dan niet, maar als ik beneden ben en zij slaapt boven, ja, dan wel!
Home is where the O+ is...
pi_137404686
FantoomSticker ja, wij horen m ook met regelmaat!

Skips, ik was vergeten te reageren, maar wat een leuke meisjesbaby heb je! O+!
pi_137404690
Ooohhh Skipistes, wat een ontzettend lekker ding heb je toch O+ En ze rolt *O*

Vannacht was, zoals we verwachtten, drama. We hebben haar om half 10 vla gegeven. Echt te lief, ze was weer wakker geworden en een fles durfden we niet, maar ze sliep dus nog half. Heb je zo'n half slapende, murmelende, wiebelbaby, oogjes dicht, maar dat mondje bleef open gaan voor meer vla hoor :D Klein beetje gegeven, maar we zijn lang met haar bezig geweest. Om 12 uur weer wakker en tot 2 uur bleef ze rommelen, toen toch maar een kleine fles gegeven met veel rijstebloem en dat ging goed! Er zit nu een ontzettend vrolijke baby aan tafel, met 2 zombies :')
Sarcasme. Herken het.
pi_137404692
Ja dag autocorrect, moet ik nu nog gaan opletten ook :(
Sarcasme. Herken het.
  woensdag 5 maart 2014 @ 07:36:23 #38
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_137404702
Spirit :* voor jullie zombie-status :P Fijn dat ze wel lekker vrolijk is nu.

Skips, rollerderol! Knappe dame zeg! _O_
  woensdag 5 maart 2014 @ 07:40:32 #39
30252 Soempie
Procreating
pi_137404727
Skips O+ Wat een schatje!

Spirit, wat naar om je kindje zo te zien. ;( Gelukkig nu wel weer vrolijk.

[ Bericht 43% gewijzigd door Soempie op 05-03-2014 07:46:44 ]
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
  woensdag 5 maart 2014 @ 07:56:44 #40
344364 ProjSkippy
Meestal ongevaarlijk.
pi_137404859
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2014 07:34 schreef Spirit82 het volgende:
Ooohhh Skipistes, wat een ontzettend lekker ding heb je toch O+ En ze rolt *O*
Skipistes! O+

En kusje op je zombieneus!

--

En bloos voor jullie reacties!
pi_137404991
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 22:23 schreef RunForrestRun het volgende:

[..]

Ja hoor, na negen dagen al :'). Of dat ik denk dat ik haar hoor huilen.

Skips, wat lieeeef! O+
Ja dat huilen heb ik ook altijd gehad. Vooral tijdens het douchen. Dan zette ik de douche soms wel 3 keer uit om te luisteren.
pi_137405196
Ik kom even binnenvallen met een foto van mijn lekkere meiske:

https://www.dropbox.com/sc/qobef9gfbijiw7c/FGnjTDSeZZ

Hopelijk werkt het, want de eerste keer via Dropbox.
pi_137405278
Oh crap alleen via een link. Nou ja, het lukt ff niet anders.
Maar kijk dr nou met dr eigen (lege) toetje O+
pi_137405424
Met zulk soort foto's mag je altijd binnenvallen, danic O+ (lekker herkenbaar ook... wasmand op de achtergrond, potje in de hoek... lijkt mijn huiskamer wel ;))

Spirit, wat schrijf je lief over een dramanacht O+ Vla was een succes dus? Wat haar betreft iig? Fijn dat ze nu weer vrolijk is :*

Ik werd vannacht wakker van een huilende Femke. Maar voordat ik op kon staan was ze eigenlijk ook alweer stil. Vervelende droom ofzo, dacht ik, dus ik heb me ook weer omgedraaid. Maar toen ik vanochtend in haar kamertje kwam... een putlucht! Had m'n meiske toch vannacht een beetje overgegeven... :'( en ze was er middenin blijven slapen... En ze was hartstikke vrolijk.. O+ met vieze stukjes in haar haar :'( oops...
pi_137406308
danic O+

Ohh Shandaly, wat sneu. Maar toch ook niet, want blijkbaar had ze er geen last van. Kinderen zijn raar :')
pi_137406924
Skip! Wat een mooi meisje, die ogen ook, ben er elke keer weer van onder de indruk! En wat knap *O* O+

Spirit wat naar zeg! Je kindje zo zien is echt niet leuk! Wat fijn dat de nacht voor haar goed ging, jammer van jullie zombiestatus maar wel een vrolijk meisje O+ !!

Danic, goed dat je ook met je leidinggevende gaat praten! Goed bezig :)!
Aah O+ dropje!

Shandaly aah sneu maar gelukkig heeft ze wel kunnen slapen. Wel jammer van de stukjes in haar haartjes :+

Hier vandaag de officiële uitgerekende datum! Maar we hebben al lekker anderhalve week van J mogen genieten O+. De geboortekaartjes zijn gisteren op de bus gegaan dus dan krijgt iedereen ze vandaag op de dag waar we die 8.5 maanden naar toe hebben geleefd binnen, ook wel leuk :+.
Vriend is vandaag weer voor het eerst aan het werk, vandaag dus of op de bank of in bed met een assortiment aan eten, drinken en leesvoer om me heen.

Oh! Ik wil J even spammen.. hij was lekker met zijn vader in bad van de week O+
kwaliteit is crap, maar het gaat om het idee :+
♥ J & S
pi_137407100
Ik houd jullie ook niet bij hoor!! Pfff
Zag een zombie, rollende m, eerste dag alleen klappie en zeef! Bekende huiskamer idd. Was. Check. Potje. Check.

Dan maar een plaatje om eea goed te maken. Van gisteren.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_137407122
4 weken al Mo! Knap ventje!
♥ J & S
pi_137407148
I know! :o :X
(De vier weken dan he!?)
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_137408372
Oh jongens O+

Kijk dan Danic haar grote meid zelf al een toetje eten :9 (of uitsmeren :P ) en die kleine J van Klaprooss O+ O+ en Mo's kerel 4 weken alweer. Wat gaat dat hard he? Ze veranderen zoooo snel van kleine frummel in echte kleine mensjes. Volgende keer ga ik zooooveel harder genieten van die frummeltijd :'(

Hoewel mijn zielige broodmonster ook supertof is hoor :D Man, hoe kan er zoveel vrolijkheid en blijheid in zo'n klein mensje zitten O+ O+
Sarcasme. Herken het.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')