Mensen een goed gevoel over zichzelf geven is het belangrijkste van verkopen. Ik sprak op een verjaardag een keer iemand die van keukenverkoper verkoper van keukenverkopers was geworden. Een soort voetbalmakelaar, maar dan eentje in de grootste keukenverkooptalenten, die had daar een hele dikke boterham aan. Dan weet je wel dat de marges groot zijn.quote:Op woensdag 5 maart 2014 00:32 schreef Kandijfijn het volgende:
Iedereen die mij 60% korting geeft en nog steeds winst kan maken heeft mij in eerste instantie dus keihard proberen te naaien.
Heb echt 0% op met bedrijven die zo zaken doen. Onderhandelen is leuk om een wat leukere prijs te krijgen of in segmenten waar er weinig prijsinformatie voor handen is (voorbeeld failliete inboedel, verzamelobjecten). Maar het onzin spelletje wat keukenboeren spelen is hoogst irritant.
Vooral bedoelt om semi-alfamannentjes een goed verhaal te geven voor op verjaardagen.
"Ja, ik kreeg echt veel korting daar. Ik moest wel wat aandringen maar je weet hoe ik ben he onderset uit de kan. Hoppa en de naam is weer 3 keer genoemd op een avond
Precies hetzelfde meegemaakt. KeukenKampioen kwam ook eerst met 9000, maar zakte al snel naar 5000. Uiteindelijk keuken gekocht bij Keukendepot/Superkeukens, waar de prijzen al gelijk een stuk lager liggen.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 15:44 schreef Leipo666 het volgende:
kan kloppen: er zijn zaken die meteen een goede prijs geven en niet zoals alle mandemakers filialen eerst een belachelijk hoge prijs rekenen om daarna al snel te zakken naar normalere prijzen (maar vaak nog steeds hoger dan de zaken die wel meteen een goede prijs geven)
Keukencentrum Tiel is ook zo'n zaak die meteen lager ging zitten dan alle andere zaken die we daarvoor binnen waren geweest
voorbeeld onze keuken:
KeukenKampioen begint bij 15.000 om uiteindelijk te zakken tot 9500
Keukencentrum Tiel gaf voor dezelfde keuken meteen 8800 als prijs
Goede om te onthouden voor in de toekomstquote:Op dinsdag 4 maart 2014 15:44 schreef Leipo666 het volgende:
kan kloppen: er zijn zaken die meteen een goede prijs geven en niet zoals alle mandemakers filialen eerst een belachelijk hoge prijs rekenen om daarna al snel te zakken naar normalere prijzen (maar vaak nog steeds hoger dan de zaken die wel meteen een goede prijs geven)
Keukencentrum Tiel is ook zo'n zaak die meteen lager ging zitten dan alle andere zaken die we daarvoor binnen waren geweest
voorbeeld onze keuken:
KeukenKampioen begint bij 15.000 om uiteindelijk te zakken tot 9500
Keukencentrum Tiel gaf voor dezelfde keuken meteen 8800 als prijs
quote:Op dinsdag 4 maart 2014 15:32 schreef Jiggle het volgende:
Mijn moeder heeft een nieuwbouwappartement gekocht, en is op pad geweest voor een keuken.
Ik heb aangegeven dat ze prima wat kan gaan informeren, maar dat ze nooit meteen moet tekenen.
Je raadt het al, ze kwam terug met een ondertekend contract.
Hoeft niet meteen slecht te zijn, ze is samen met een oom er naartoe geweest en die is wel zo dat hij eruit haalt wat erin zit. Maar toch. Het verhaal van de keukenboer was dat zij itt concurrenten niet aan onderhandelen doen en daarom geen onzinnige veel te hoge offertes geven.
Het bedrijf heet Altis keukens.
Ik heb wat gegoogled daarop en lees alleen maar goede verhalen, met daarbij ook inderdaad een aantal keer de opmerking dat ze niet aan korting doen.
Toch. Mijn gedachte is dat je bij een keuken gewoon 60% van de prijs af moet pingelen.
Op het contract dat ze heeft getekend zie ik staan dat er 28% korting op de kastjes is gerekend. Op de apparatuur niks.
Is het zo dat dit inderdaad een keukenbedrijf kan zijn waar er niks te onderhandelen valt? Zijn die er echt?!
Uiteraard verwacht ik hier de nodige reacties dat het niet bepaald slim is geweest dit, maar misschien zijn er ook nuttige reacties met eigen ervaringen.
Inderdaad zijn er gewoon keukenboeren die niet aan kortingen doen. Zoals hierboven genoemd, Superkeukens bijvoorbeeld, waar wij onze keuken vandaan haalden, die zitten net iets boven de prijs van Ikea, vandaar dat ik wist dat dit wel goed zat.quote:Op donderdag 6 maart 2014 10:19 schreef Mattt het volgende:
[..]
Precies hetzelfde meegemaakt. KeukenKampioen kwam ook eerst met 9000, maar zakte al snel naar 5000. Uiteindelijk keuken gekocht bij Keukendepot/Superkeukens, waar de prijzen al gelijk een stuk lager liggen.
Dit is onzin. Als je naar een Kvik, Ikea of Superkeukens was gegaan, had je direct een prijs gehad van 7.500 euro. Die doen niet aan afdingen. Daarnaast, als jij iemand was geweest die slecht kan onderhandelen is dat een bonus voor hun. M.a.w. mijden als de pest dat soort keukenboeren.quote:Op woensdag 5 maart 2014 13:54 schreef Kreator het volgende:
[..]
Een keuken zonder 'korting' kopen doet niemand. Die zijn zo belachelijk geprijst. Men rekent erop dat 99% af wil dingen.
Ik moest die zin 3 keer lezenquote:Op donderdag 6 maart 2014 10:16 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Mensen een goed gevoel over zichzelf geven is het belangrijkste van verkopen. Ik sprak op een verjaardag een keer iemand die van keukenverkoper verkoper van keukenverkopers was geworden. Een soort voetbalmakelaar, maar dan eentje in de grootste keukenverkooptalenten, die had daar een hele dikke boterham aan. Dan weet je wel dat de marges groot zijn.
Overigens kun je dat zelf ook wel nagaan als je weet wat een paar plankjes en beslag moeten kosten.
Hadden al die keukenboeren maar hetzelfde systeem, konden we net zo lang blijven onderhandelen totdat er iets begint te knipperenquote:Op donderdag 6 maart 2014 15:33 schreef capricia het volgende:
Ik heb lang geleden gewerkt aan de software voor diverse keukenboeren, die bij 1 bepaalde groep horen:
Bij het ingeven van de offerte/order, werd het marge-percentage linksonder in het scherm getoond.
Maar dan niet gewoon de marge, maar 100 - dat percentage. En hoe hoger die uitkomst, hoe donker-roder het getal. En als het gaat knipperen, moet de verkoper de manager erbij halen.![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |