Kan je onderbuikgevoel ook veel erger makenquote:Op dinsdag 4 maart 2014 15:38 schreef rjce het volgende:
Leg de prijzen van de apparatuur eens naast kieskeurig.nl of tweakers pricewatch dan kun je daar aan zien of ze daar een goede prijs op hebben gekregen of niet.
Meer dan dat kan je toch niet doen, maar misschien helpt het je onderbuik gevoel weg te halen.
ook waarquote:Op dinsdag 4 maart 2014 15:38 schreef Kaviaar het volgende:
[..]
Kan je onderbuikgevoel ook veel erger maken
Ga eens in Duitsland kijken daar doen ze het ook zonder afdingen en zeer goede prijzenquote:Op dinsdag 4 maart 2014 21:05 schreef stavromulabeta het volgende:
Dat keukenbedrijf komt in ieder geval op mijn lijstje met potentiele keukenleveranciers... Echt een gat in de markt, eentje die gewoon gelijk een goede prijs geven. Ik was al bang dat ik tot de IKEA veroordeeld was voor een onderhandelingsloze keuken.
Het verschil tussen die twee type bedrijven is dat een bedrijf dat niet onderhandelt gelijk een eerlijke(re) prijs krijgt, waarbij een bedrijf dat onderhaldelt zonder met de ogen te knipperen een klant voor die 60% 'oplicht' als die klant niet afdingt. Ik vind het oplichten ja.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 20:11 schreef Tinkepink het volgende:
Ik snap het probleem niet zo. En ik ding graag af, maar bedrijven die 60% korting geven vertrouw ik niet. Ik krijg liever direct een redelijke prijs en goede services.
Dat soort mensen wordt betaalt geheid structureel meer dan nodig.quote:Op woensdag 5 maart 2014 00:32 schreef Kandijfijn het volgende:
Iedereen die mij 60% korting geeft en nog steeds winst kan maken heeft mij in eerste instantie dus keihard proberen te naaien.
Heb echt 0% op met bedrijven die zo zaken doen. Onderhandelen is leuk om een wat leukere prijs te krijgen of in segmenten waar er weinig prijsinformatie voor handen is (voorbeeld failliete inboedel, verzamelobjecten). Maar het onzin spelletje wat keukenboeren spelen is hoogst irritant.
Vooral bedoelt om semi-alfamannentjes een goed verhaal te geven voor op verjaardagen.
"Ja, ik kreeg echt veel korting daar. Ik moest wel wat aandringen maar je weet hoe ik ben he onderset uit de kan. Hoppa en de naam is weer 3 keer genoemd op een avond
Nou, als er geen korting op de apparatuur zit, dan ben je wel echt enorm gefopt hoor! Er van uit gaande dat er met adviesprijzen gerekend wordt dan.quote:
Niet relevant, waarom ben je nou meteen weer gefopt als je een offerte aangeboden krijgt met de mededeling dat deze niet onderhandelbaar is? Je kiest toch zelf of je akkoord gaat of niet voor hetgeen aangeboden is...quote:Op woensdag 5 maart 2014 05:55 schreef Ludd het volgende:
[..]
Nou, als er geen korting op de apparatuur zit, dan ben je wel echt enorm gefopt hoor! Er van uit gaande dat er met adviesprijzen gerekend wordt dan.
Op apparatuur moet je erg veel korting kunnen krijgen.
Vergelijk de adviesprijzen van apparatuur maar eens met gangbare prijzen op internet of witgoed-winkels.
Weet jij wat hij voor die apparatuur betaald heeft dan?quote:Op woensdag 5 maart 2014 05:55 schreef Ludd het volgende:
[..]
Nou, als er geen korting op de apparatuur zit, dan ben je wel echt enorm gefopt hoor! Er van uit gaande dat er met adviesprijzen gerekend wordt dan.
Op apparatuur moet je erg veel korting kunnen krijgen.
Vergelijk de adviesprijzen van apparatuur maar eens met gangbare prijzen op internet of witgoed-winkels.
vond ik tegenvallen: waren goedkoper dan de Mandemakers keten, maar wel duurder dan de zaak waar we de keuken uiteindelijk gekocht hebbenquote:Op dinsdag 4 maart 2014 22:23 schreef ikbenschipper het volgende:
[..]
Ga eens in Duitsland kijken daar doen ze het ook zonder afdingen en zeer goede prijzen
Bruynzeel: 16.900 euro begonnen en op 7500 euro uitgekomen, inclusief (ver)plaatsen leidingwerk en stopcontacten. Gewoon vasthouden aan je bedrag. Schandalig dat ze op bijna 17k beginnen.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 15:44 schreef Leipo666 het volgende:
voorbeeld onze keuken:
KeukenKampioen begint bij 15.000 om uiteindelijk te zakken tot 9500
Keukencentrum Tiel gaf voor dezelfde keuken meteen 8800 als prijs
Een keuken zonder 'korting' kopen doet niemand. Die zijn zo belachelijk geprijst. Men rekent erop dat 99% af wil dingen.quote:Op woensdag 5 maart 2014 07:41 schreef jitzzzze het volgende:
Huh? Sinds wanneer heb je recht op korting?
Overigens had ik geen idee dat je zoveel kon afdingen. Die belachelijk hoge prijzen weerhouden mij er al jaren van de keuken aan te passenquote:Op woensdag 5 maart 2014 13:53 schreef Kreator het volgende:
[..]
Bruynzeel: 16.900 euro begonnen en op 7500 euro uitgekomen, inclusief (ver)plaatsen leidingwerk en stopcontacten. Gewoon vasthouden aan je bedrag. Schandalig dat ze op bijna 17k beginnen.
De mijne laat ik gewoon bouwen door vrienden stukken goedkoperquote:Op woensdag 5 maart 2014 13:54 schreef Kreator het volgende:
[..]
Een keuken zonder 'korting' kopen doet niemand. Die zijn zo belachelijk geprijst. Men rekent erop dat 99% af wil dingen.
Als men vraagt: Wat is je budget? Dan zeg je gewoon 2500 minder dan je daadwerkelijk wil uitgeven. Vervolgens ga je samen een keuken samenstellen die komt dan altijd knetterduur uit. Na wat overleggen en gezeur komt dat toevallig nét boven je budget uit. Als je dan vasthoudt, krijg je het wel voor die prijs.quote:Op woensdag 5 maart 2014 14:35 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Overigens had ik geen idee dat je zoveel kon afdingen. Die belachelijk hoge prijzen weerhouden mij er al jaren van de keuken aan te passen
Ik haal ze altijd van de sloop in een oostblokland. Stukken goedkoper.quote:Op woensdag 5 maart 2014 14:41 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
De mijne laat ik gewoon bouwen door vrienden stukken goedkoper
Dat denk je dan verkeerd.quote:Mijn gedachte is dat je bij een keuken gewoon 60% van de prijs af moet pingelen.
Je haalt keukens van de sloop?quote:Op woensdag 5 maart 2014 14:53 schreef Kreator het volgende:
Ik haal ze altijd van de sloop in een oostblokland. Stukken goedkoper.
Hoelaag heb je dan ingezet? Zou bang zijn dat ze me uit zouden lachen hahahaquote:Op woensdag 5 maart 2014 13:53 schreef Kreator het volgende:
[..]
Bruynzeel: 16.900 euro begonnen en op 7500 euro uitgekomen, inclusief (ver)plaatsen leidingwerk en stopcontacten. Gewoon vasthouden aan je bedrag. Schandalig dat ze op bijna 17k beginnen.
Mijn post droeg net zoveel bij als de jouwe. Het boeit niemand dat je vrienden hebt die een keuken kunnen bouwen. Knap trouwens. Ik heb geen vrienden die een afwasmachine bouwen tegen een lagere prijs dan bv Bauknecht. (75% van een keuken: keukenblad + kraan/wasbak + apparaten)quote:
Ik had ingezet op 7500 euro in de hoop er 1 voor 10k te krijgen. Maar ik merkte dat ze het ook wel voor die prijs wilden doen, toen ik zei dat dat mijn maximaal haalbare bedrag was.quote:Op woensdag 5 maart 2014 15:09 schreef Urnotindangr het volgende:
[..]
Hoelaag heb je dan ingezet? Zou bang zijn dat ze me uit zouden lachen hahaha
, maar om zoveel geld maakt dat natuurlijk niet uit.
Grappig dat je hen noemt! Zowel mijn ouders als mijn zus als meerdere kennissen van mijn ouders waren nergens anders zo goed uit dan bij Keukencentrum Tiel. Zelfde apparatuur etc als elders, maar een wereld van verschil in prijs.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 15:44 schreef Leipo666 het volgende:
kan kloppen: er zijn zaken die meteen een goede prijs geven en niet zoals alle mandemakers filialen eerst een belachelijk hoge prijs rekenen om daarna al snel te zakken naar normalere prijzen (maar vaak nog steeds hoger dan de zaken die wel meteen een goede prijs geven)
Keukencentrum Tiel is ook zo'n zaak die meteen lager ging zitten dan alle andere zaken die we daarvoor binnen waren geweest
voorbeeld onze keuken:
KeukenKampioen begint bij 15.000 om uiteindelijk te zakken tot 9500
Keukencentrum Tiel gaf voor dezelfde keuken meteen 8800 als prijs
volgens mij zijn we na een post van jou hier op Fok naar Tiel gegaanquote:Op woensdag 5 maart 2014 15:25 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Grappig dat je hen noemt! Zowel mijn ouders als mijn zus als meerdere kennissen van mijn ouders waren nergens anders zo goed uit dan bij Keukencentrum Tiel. Zelfde apparatuur etc als elders, maar een wereld van verschil in prijs.
Ik ben helemaal geen afdinger, dus mocht het er ooit van komen dan weet ik wel waar ik naar toe ga.
quote:Op woensdag 5 maart 2014 15:32 schreef Leipo666 het volgende:
[..]
volgens mij zijn we na een post van jou hier op Fok naar Tiel gegaan(alweer bijna 7 jaar geleden...)
het was ook een verademing om daar naartoe te gaan: geen ellenlange onderhandeling / 'moet ik even aan me baas vragen' / bullshit gelul eromheenquote:Op woensdag 5 maart 2014 15:33 schreef Brighteyes het volgende:
[..]Ik heb idd nogal wel eens reclame voor ze gemaakt ja geloof ik.
Puur omdat ik het die andere afzetters niet gun, ook niet voor de laagste prijs uiteindelijk.
Dus eigenlijk zeg je dat 1% zonder korting koopt?quote:Op woensdag 5 maart 2014 13:54 schreef Kreator het volgende:
Een keuken zonder 'korting' kopen doet niemand. Die zijn zo belachelijk geprijst. Men rekent erop dat 99% af wil dingen.
Aw poppetje toch, ben je beledigd omdat er ook andere methoden zijn dan om een goedkope keuken te krijgen.quote:Op woensdag 5 maart 2014 15:22 schreef Kreator het volgende:
[..]
Mijn post droeg net zoveel bij als de jouwe. Het boeit niemand dat je vrienden hebt die een keuken kunnen bouwen. Knap trouwens. Ik heb geen vrienden die een afwasmachine bouwen tegen een lagere prijs dan bv Bauknecht. (75% van een keuken: keukenblad + kraan/wasbak + apparaten)
Ongetwijfeld. Misschien wel meer.quote:Op woensdag 5 maart 2014 15:53 schreef Gunner het volgende:
[..]
Dus eigenlijk zeg je dat 1% zonder korting koopt?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |