abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 4 maart 2014 @ 15:32:21 #1
99066 Jiggle
twijfelt zelden
pi_137382554
Mijn moeder heeft een nieuwbouwappartement gekocht, en is op pad geweest voor een keuken.
Ik heb aangegeven dat ze prima wat kan gaan informeren, maar dat ze nooit meteen moet tekenen.
Je raadt het al, ze kwam terug met een ondertekend contract.

Hoeft niet meteen slecht te zijn, ze is samen met een oom er naartoe geweest en die is wel zo dat hij eruit haalt wat erin zit. Maar toch. Het verhaal van de keukenboer was dat zij itt concurrenten niet aan onderhandelen doen en daarom geen onzinnige veel te hoge offertes geven.
Het bedrijf heet Altis keukens.
Ik heb wat gegoogled daarop en lees alleen maar goede verhalen, met daarbij ook inderdaad een aantal keer de opmerking dat ze niet aan korting doen.

Toch. Mijn gedachte is dat je bij een keuken gewoon 60% van de prijs af moet pingelen.
Op het contract dat ze heeft getekend zie ik staan dat er 28% korting op de kastjes is gerekend. Op de apparatuur niks.

Is het zo dat dit inderdaad een keukenbedrijf kan zijn waar er niks te onderhandelen valt? Zijn die er echt?!

Uiteraard verwacht ik hier de nodige reacties dat het niet bepaald slim is geweest dit, maar misschien zijn er ook nuttige reacties met eigen ervaringen :).
  Moderator dinsdag 4 maart 2014 @ 15:35:32 #2
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_137382649
Ja dat kan ja. Ik bedoel, alles kan, dit dus ook. Maar dat jouw gevoel zegt 60% er af is leuk, maar dat maakt t nog geen realiteit. Daarbij is jouw oom mee geweest en die 'haalt t onderste uit de kan' dus dat zal nu dan ook wel het geval zijn he.

Of de keukebboer heeft gewoon goed gebluft en je moeder en oom zijn er in gelopen. Jammer dan want er is al een krabbel gezet.
Breitling - Instruments for Professionals
  dinsdag 4 maart 2014 @ 15:38:01 #3
48134 rjce
++== Likken graag ==++
pi_137382716
Leg de prijzen van de apparatuur eens naast kieskeurig.nl of tweakers pricewatch dan kun je daar aan zien of ze daar een goede prijs op hebben gekregen of niet.

Meer dan dat kan je toch niet doen, maar misschien helpt het je onderbuik gevoel weg te halen.
At my signal, unleash hell
  Moderator dinsdag 4 maart 2014 @ 15:38:16 #4
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_137382724
Daarbij, die 60% waar jij t over hebt geven ze niet zomaar weg he, daar is van tevoren in de vraagprijs op geanticipeerd. Jij lopt met t gevoel weg dat je een flinke jongen bent want 60% maar in realiteit ben je dan niet goedkoper uit dan bij deze tent die weliswaar een lager % geeft maar om te beginnen ook ws met een lagere offerte is gekomen.
Breitling - Instruments for Professionals
  dinsdag 4 maart 2014 @ 15:38:33 #5
253766 Kaviaar
Hmm, tictac :)
pi_137382730
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 15:38 schreef rjce het volgende:
Leg de prijzen van de apparatuur eens naast kieskeurig.nl of tweakers pricewatch dan kun je daar aan zien of ze daar een goede prijs op hebben gekregen of niet.

Meer dan dat kan je toch niet doen, maar misschien helpt het je onderbuik gevoel weg te halen.
Kan je onderbuikgevoel ook veel erger maken ;)
[X] Ik verklaar de policy en algemene voorwaarden voor gebruik van FOK! te hebben gelezen en ermee akkoord te gaan.
pi_137382744
Bij de Kvik zeggen ze dat ook, dat er niet te onderhandelen valt. Ervaring leert dat dat ook zo is.
FOK! verstandig, lees een P.I.
  dinsdag 4 maart 2014 @ 15:42:15 #7
48134 rjce
++== Likken graag ==++
pi_137382855
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 15:38 schreef Kaviaar het volgende:

[..]

Kan je onderbuikgevoel ook veel erger maken ;)
ook waar :P
At my signal, unleash hell
pi_137382917
kan kloppen: er zijn zaken die meteen een goede prijs geven en niet zoals alle mandemakers filialen eerst een belachelijk hoge prijs rekenen om daarna al snel te zakken naar normalere prijzen (maar vaak nog steeds hoger dan de zaken die wel meteen een goede prijs geven)

Keukencentrum Tiel is ook zo'n zaak die meteen lager ging zitten dan alle andere zaken die we daarvoor binnen waren geweest ^O^

voorbeeld onze keuken:
KeukenKampioen begint bij 15.000 om uiteindelijk te zakken tot 9500
Keukencentrum Tiel gaf voor dezelfde keuken meteen 8800 als prijs :Y
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
pi_137389112
Yups, die zijn er inderdaad. En ze houden zich er in het algemeen ook nog eens aan.
pi_137389502
Als het al is gekocht moet je toch betalen, ontdekken dat je teveel hebt betaalt is dan alleen vervelend.
pi_137391655
Waarom meteen de bedrijfsnaam noemen? Lijkt me vrij onnodig.

Daarbij, als je moeder er blij mee is en je zelf al aangeeft dat ze vrij scherpe offertes afgeven, waarom dan nog verder zoeken?
  dinsdag 4 maart 2014 @ 20:11:42 #12
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_137391745
Ik snap het probleem niet zo. En ik ding graag af, maar bedrijven die 60% korting geven vertrouw ik niet. Ik krijg liever direct een redelijke prijs en goede services.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_137392431
En serieus, ik vind je behoorlijk dom. Als de prijs goed is, dan is de prijs goed. Bij de ene toko heb je direct een goede prijs, bij de andere moet je opletten en 60% eraf lullen.

Zo waren we laatst bij een bedrijf en die gaven ook direct aan dat er niks te onderhandelen viel, nog heen euro. Prima, de prijs was perfect dus het zal wel allemaal. Ik vind het onderhandelen wel leuk en baalde dat het niet hoefde :)
pi_137394245
Dat keukenbedrijf komt in ieder geval op mijn lijstje met potentiele keukenleveranciers... Echt een gat in de markt, eentje die gewoon gelijk een goede prijs geven. Ik was al bang dat ik tot de IKEA veroordeeld was voor een onderhandelingsloze keuken.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
pi_137396552
Klinkt als een sympatieke zaak. :Y
pi_137397385
Ik heb ooit eens zoiets gehad bij een keukenboer die zei deze keuken gaat geen cent af. Was echt een koopje. Ik wat klooien bij die keuken (verkoper was inmiddels weg), doe een kastje open en zie daar een prijs staan van 30% minder dan de prijs vd verkoper. Mijn eerste en laatste ervaring met een keukenboer (uiteindelijk huis gekocht met goede keuken).
pi_137398175
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 21:05 schreef stavromulabeta het volgende:
Dat keukenbedrijf komt in ieder geval op mijn lijstje met potentiele keukenleveranciers... Echt een gat in de markt, eentje die gewoon gelijk een goede prijs geven. Ik was al bang dat ik tot de IKEA veroordeeld was voor een onderhandelingsloze keuken.
Ga eens in Duitsland kijken daar doen ze het ook zonder afdingen en zeer goede prijzen
Doe gewoon dan doe je al gek genoeg.
pi_137399440
Beste methode in dit soort gevallen is (maar dat is nu achteraf, en ik heb het alleen toegepast op auto's, en niet op keukens.):

Ga naar drie bedrijven voor een offerte. Zeg dat ook tegen te verkoper, dat je eerst nog wil vergelijken wat de markt te bieden heeft.

Ze zullen op die manier nooit veel te veel vragen, en zeker niet alle 3. Dan pak je de goedkoopste, of de beste/mooiste, ligt er net aan wat je belangrijk vindt natuurlijk.
pi_137403153
Iedereen die mij 60% korting geeft en nog steeds winst kan maken heeft mij in eerste instantie dus keihard proberen te naaien.

Heb echt 0% op met bedrijven die zo zaken doen. Onderhandelen is leuk om een wat leukere prijs te krijgen of in segmenten waar er weinig prijsinformatie voor handen is (voorbeeld failliete inboedel, verzamelobjecten). Maar het onzin spelletje wat keukenboeren spelen is hoogst irritant.

Vooral bedoelt om semi-alfamannentjes een goed verhaal te geven voor op verjaardagen.

"Ja, ik kreeg echt veel korting daar. Ik moest wel wat aandringen maar je weet hoe ik ben he onderset uit de kan. Hoppa en de naam is weer 3 keer genoemd op een avond :r
  woensdag 5 maart 2014 @ 04:27:14 #20
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_137404329
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 20:11 schreef Tinkepink het volgende:
Ik snap het probleem niet zo. En ik ding graag af, maar bedrijven die 60% korting geven vertrouw ik niet. Ik krijg liever direct een redelijke prijs en goede services.
Het verschil tussen die twee type bedrijven is dat een bedrijf dat niet onderhandelt gelijk een eerlijke(re) prijs krijgt, waarbij een bedrijf dat onderhaldelt zonder met de ogen te knipperen een klant voor die 60% 'oplicht' als die klant niet afdingt. Ik vind het oplichten ja.

@TS: ik denk dat je maar één vraag hoeft te stellen: betaalt ze nu een onterecht hoge prijs voor die keuken? Zo nee, dan geen tijd meer aan besteden, dan is het een prima deal geweest.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
  woensdag 5 maart 2014 @ 04:38:26 #21
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_137404338
En nu wil jij haar een topic laten zien met je gelijk.. of wat wil je hiermee..?
Als zij tevreden is, dan is het toch prima?

Ik reken ook enkel vaste prijzen als ik iets verkoop... En ja die zijn laag, maar scheelt een hoop tijd en gezeur...
One good thing about music:
When it hits, you feel no pain,
So hit me with music.. Bob Marley
pi_137404348
Ben je soms bang dat je erfenis wegvliegt?
pi_137404362
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2014 00:32 schreef Kandijfijn het volgende:
Iedereen die mij 60% korting geeft en nog steeds winst kan maken heeft mij in eerste instantie dus keihard proberen te naaien.

Heb echt 0% op met bedrijven die zo zaken doen. Onderhandelen is leuk om een wat leukere prijs te krijgen of in segmenten waar er weinig prijsinformatie voor handen is (voorbeeld failliete inboedel, verzamelobjecten). Maar het onzin spelletje wat keukenboeren spelen is hoogst irritant.

Vooral bedoelt om semi-alfamannentjes een goed verhaal te geven voor op verjaardagen.

"Ja, ik kreeg echt veel korting daar. Ik moest wel wat aandringen maar je weet hoe ik ben he onderset uit de kan. Hoppa en de naam is weer 3 keer genoemd op een avond :r
Dat soort mensen wordt betaalt geheid structureel meer dan nodig. ;)
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_137404393
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 15:32 schreef Jiggle het volgende:
Op de apparatuur niks.
Nou, als er geen korting op de apparatuur zit, dan ben je wel echt enorm gefopt hoor! Er van uit gaande dat er met adviesprijzen gerekend wordt dan.

Op apparatuur moet je erg veel korting kunnen krijgen.

Vergelijk de adviesprijzen van apparatuur maar eens met gangbare prijzen op internet of witgoed-winkels.
pi_137404667
quote:
10s.gif Op woensdag 5 maart 2014 05:55 schreef Ludd het volgende:

[..]

Nou, als er geen korting op de apparatuur zit, dan ben je wel echt enorm gefopt hoor! Er van uit gaande dat er met adviesprijzen gerekend wordt dan.

Vergelijk de adviesprijzen van apparatuur maar eens met gangbare prijzen op internet of witgoed-winkels.
Niet relevant, waarom ben je nou meteen weer gefopt als je een offerte aangeboden krijgt met de mededeling dat deze niet onderhandelbaar is? Je kiest toch zelf of je akkoord gaat of niet voor hetgeen aangeboden is...

Echt, Nederlanders soms...
pi_137404733
quote:
10s.gif Op woensdag 5 maart 2014 05:55 schreef Ludd het volgende:

[..]

Weet jij wat hij voor die apparatuur betaald heeft dan?
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
  Moderator woensdag 5 maart 2014 @ 07:41:27 #27
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
  PR/Manusje van alles woensdag 5 maart 2014 @ 07:46:04 #28
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_137404772
Keuken bij Kvik gekocht, geen cent korting. Wel de BTW d'r af vanwege een of andere actie... *O* apparatuur gekocht bij Kookpunt voor internet prijzen. _O_ Heb toch een luxe keuken waar mal van wordt. :9~ Kost in vergelijking met standaard keukens van een gemiddelde keukenboer geen drol.
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_137411179
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 22:23 schreef ikbenschipper het volgende:

[..]

Ga eens in Duitsland kijken daar doen ze het ook zonder afdingen en zeer goede prijzen
vond ik tegenvallen: waren goedkoper dan de Mandemakers keten, maar wel duurder dan de zaak waar we de keuken uiteindelijk gekocht hebben

(waren in Nordhorn en omgeving geweest)
  Official ESF Kreviewer woensdag 5 maart 2014 @ 13:53:12 #30
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_137412657
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 15:44 schreef Leipo666 het volgende:
voorbeeld onze keuken:
Bruynzeel: 16.900 euro begonnen en op 7500 euro uitgekomen, inclusief (ver)plaatsen leidingwerk en stopcontacten. Gewoon vasthouden aan je bedrag. Schandalig dat ze op bijna 17k beginnen.
  Official ESF Kreviewer woensdag 5 maart 2014 @ 13:54:26 #31
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_137412693
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2014 07:41 schreef jitzzzze het volgende:
Huh? Sinds wanneer heb je recht op korting?
Een keuken zonder 'korting' kopen doet niemand. Die zijn zo belachelijk geprijst. Men rekent erop dat 99% af wil dingen.
  woensdag 5 maart 2014 @ 14:35:57 #32
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_137413785
quote:
14s.gif Op woensdag 5 maart 2014 13:53 schreef Kreator het volgende:

[..]

Bruynzeel: 16.900 euro begonnen en op 7500 euro uitgekomen, inclusief (ver)plaatsen leidingwerk en stopcontacten. Gewoon vasthouden aan je bedrag. Schandalig dat ze op bijna 17k beginnen.
Overigens had ik geen idee dat je zoveel kon afdingen. Die belachelijk hoge prijzen weerhouden mij er al jaren van de keuken aan te passen :')
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_137413935
quote:
2s.gif Op woensdag 5 maart 2014 13:54 schreef Kreator het volgende:

[..]

Een keuken zonder 'korting' kopen doet niemand. Die zijn zo belachelijk geprijst. Men rekent erop dat 99% af wil dingen.
De mijne laat ik gewoon bouwen door vrienden stukken goedkoper :)
  Official ESF Kreviewer woensdag 5 maart 2014 @ 14:53:34 #34
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_137414299
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2014 14:35 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Overigens had ik geen idee dat je zoveel kon afdingen. Die belachelijk hoge prijzen weerhouden mij er al jaren van de keuken aan te passen :')
Als men vraagt: Wat is je budget? Dan zeg je gewoon 2500 minder dan je daadwerkelijk wil uitgeven. Vervolgens ga je samen een keuken samenstellen die komt dan altijd knetterduur uit. Na wat overleggen en gezeur komt dat toevallig nét boven je budget uit. Als je dan vasthoudt, krijg je het wel voor die prijs.

quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2014 14:41 schreef Kandijfijn het volgende:

[..]

De mijne laat ik gewoon bouwen door vrienden stukken goedkoper :)
Ik haal ze altijd van de sloop in een oostblokland. Stukken goedkoper.
pi_137414323
quote:
Mijn gedachte is dat je bij een keuken gewoon 60% van de prijs af moet pingelen.
Dat denk je dan verkeerd.
pi_137414361
quote:
14s.gif Op woensdag 5 maart 2014 14:53 schreef Kreator het volgende:

Ik haal ze altijd van de sloop in een oostblokland. Stukken goedkoper.
Je haalt keukens van de sloop? :{ :?
pi_137414695
quote:
14s.gif Op woensdag 5 maart 2014 13:53 schreef Kreator het volgende:

[..]

Hoelaag heb je dan ingezet? Zou bang zijn dat ze me uit zouden lachen hahaha
, maar om zoveel geld maakt dat natuurlijk niet uit.
  Official ESF Kreviewer woensdag 5 maart 2014 @ 15:22:53 #38
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_137415039
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2014 14:55 schreef Kandijfijn het volgende:

[..]

Je haalt keukens van de sloop? :{ :?
Mijn post droeg net zoveel bij als de jouwe. Het boeit niemand dat je vrienden hebt die een keuken kunnen bouwen. Knap trouwens. Ik heb geen vrienden die een afwasmachine bouwen tegen een lagere prijs dan bv Bauknecht. (75% van een keuken: keukenblad + kraan/wasbak + apparaten)
  Official ESF Kreviewer woensdag 5 maart 2014 @ 15:23:57 #39
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_137415066
quote:
1s.gif Op woensdag 5 maart 2014 15:09 schreef Urnotindangr het volgende:

[..]

Hoelaag heb je dan ingezet? Zou bang zijn dat ze me uit zouden lachen hahaha
, maar om zoveel geld maakt dat natuurlijk niet uit.
Ik had ingezet op 7500 euro in de hoop er 1 voor 10k te krijgen. Maar ik merkte dat ze het ook wel voor die prijs wilden doen, toen ik zei dat dat mijn maximaal haalbare bedrag was.
  woensdag 5 maart 2014 @ 15:25:07 #40
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_137415100
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 15:44 schreef Leipo666 het volgende:
kan kloppen: er zijn zaken die meteen een goede prijs geven en niet zoals alle mandemakers filialen eerst een belachelijk hoge prijs rekenen om daarna al snel te zakken naar normalere prijzen (maar vaak nog steeds hoger dan de zaken die wel meteen een goede prijs geven)

Keukencentrum Tiel is ook zo'n zaak die meteen lager ging zitten dan alle andere zaken die we daarvoor binnen waren geweest ^O^

voorbeeld onze keuken:
Grappig dat je hen noemt! Zowel mijn ouders als mijn zus als meerdere kennissen van mijn ouders waren nergens anders zo goed uit dan bij Keukencentrum Tiel. Zelfde apparatuur etc als elders, maar een wereld van verschil in prijs.

Ik ben helemaal geen afdinger, dus mocht het er ooit van komen dan weet ik wel waar ik naar toe ga. :D
  woensdag 5 maart 2014 @ 15:27:02 #41
62913 Blik
The one and Only!
pi_137415152
Mijn huidige keuken is ook van keukencentrum Tiel :)
pi_137415301
quote:
1s.gif Op woensdag 5 maart 2014 15:25 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Grappig dat je hen noemt! Zowel mijn ouders als mijn zus als meerdere kennissen van mijn ouders waren nergens anders zo goed uit dan bij Keukencentrum Tiel. Zelfde apparatuur etc als elders, maar een wereld van verschil in prijs.

Ik ben helemaal geen afdinger, dus mocht het er ooit van komen dan weet ik wel waar ik naar toe ga. :D
volgens mij zijn we na een post van jou hier op Fok naar Tiel gegaan ;) (alweer bijna 7 jaar geleden...)
  woensdag 5 maart 2014 @ 15:33:55 #43
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_137415343
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2014 15:32 schreef Leipo666 het volgende:

[..]

volgens mij zijn we na een post van jou hier op Fok naar Tiel gegaan ;) (alweer bijna 7 jaar geleden...)
:D Ik heb idd nogal wel eens reclame voor ze gemaakt ja geloof ik. :Y Puur omdat ik het die andere afzetters niet gun, ook niet voor de laagste prijs uiteindelijk. :)
pi_137415427
quote:
1s.gif Op woensdag 5 maart 2014 15:33 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

:D Ik heb idd nogal wel eens reclame voor ze gemaakt ja geloof ik. :Y Puur omdat ik het die andere afzetters niet gun, ook niet voor de laagste prijs uiteindelijk. :)
het was ook een verademing om daar naartoe te gaan: geen ellenlange onderhandeling / 'moet ik even aan me baas vragen' / bullshit gelul eromheen

gewoon aangeven wat je wil en zij geven hun prijs ^O^

wij hadden een lijst met apparatuur van inbouw.nl en zij zaten zonder daar naar te kijken al praktisch in de buurt (voor een paar euro heb ik het liever allemaal bij 1 zaak vandaan)
pi_137415756
Duitsland was prima te doen.
  woensdag 5 maart 2014 @ 15:53:49 #46
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_137415908
quote:
2s.gif Op woensdag 5 maart 2014 13:54 schreef Kreator het volgende:
Dus eigenlijk zeg je dat 1% zonder korting koopt? :?
Where law ends, tyrrany begins.
  woensdag 5 maart 2014 @ 16:43:29 #47
317039 Printerkabel
Hello darkness, my old friend
pi_137417628
Eiland de WIld keukens in Alkmaar! ^O^
pi_137417664
quote:
13s.gif Op woensdag 5 maart 2014 15:22 schreef Kreator het volgende:

[..]

Mijn post droeg net zoveel bij als de jouwe. Het boeit niemand dat je vrienden hebt die een keuken kunnen bouwen. Knap trouwens. Ik heb geen vrienden die een afwasmachine bouwen tegen een lagere prijs dan bv Bauknecht. (75% van een keuken: keukenblad + kraan/wasbak + apparaten)
Aw poppetje toch, ben je beledigd omdat er ook andere methoden zijn dan om een goedkope keuken te krijgen.

Je blijft altijd mijn semi-alfaman hoor *O* *;
pi_137437525
Overigens, dit hele topic slaat sowieso al nergens op omdat proberen te onderhandelen NADAT je iets heb gekocht sowieso al een epic fail is.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
  Official ESF Kreviewer donderdag 6 maart 2014 @ 08:39:12 #50
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_137438619
quote:
19s.gif Op woensdag 5 maart 2014 15:53 schreef Gunner het volgende:

[..]

Dus eigenlijk zeg je dat 1% zonder korting koopt? :?
Ongetwijfeld. Misschien wel meer.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')