abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 4 maart 2014 @ 09:46:27 #1
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_137372688
quote:
Mark Tuitert stopt aan het eind van het seizoen met met schaatsen. "Zo dat is eruit. Natuurlijk zou ik het liefst voor altijd de fysieke en mentale kracht houden om als een jonge god over de ijsbaan te vliegen. Maar alles heeft zijn tijd en is daardoor eindig." Dit maakte de olympisch kampioen van Vancouver bekend op zijn eigen website.

"Ik heb voor mijn gevoel alles gegeven in al die jaren en nergens iets laten liggen en dus ook nergens spijt van. Ik kan met opgeheven hoofd afscheid nemen en dit gegeven vervult mij met trots", aldus Tuitert. De 33-jarige schaatser won naast zijn olympische titel tweemaal de wereldbeker op de 1500 meter. In 2004 werd hij Europees kampioen allround. Ook werd hij één keer wereldkampioen met de ploegenachtervolging. Tuitert veroverde tien medailles op de Nederlandse kampioenschappen afstanden, maar daar zat geen enkele gouden medaille bij. In 2010 werd hij gekozen tot sportman van het jaar.

Met de Olympische Spelen in aantocht was het voor Tuitert niet lastig om gemotiveerd te zijn. "Je kruipt in je cocon en hoe dichterbij je komt, hoe helderder de wereld wordt en hoe makkelijker je jezelf daarvan kan afsluiten." Tuitert werd uiteindelijk vijfde op de 1500 meter in Sochi.

"Het moment is gekomen om eerlijk tegenover mezelf en mijn omgeving te zijn. Ik vraag me af of ik dit nog kan opbrengen voor alle andere wedstrijden die volgend jaar gaan komen." Tuitert zal in actie komen tijdens wereldbekerwedstrijden in Inzell en Heerenveen en daarna is het klaar. "Er ligt een nieuwe weg klaar op een nog niet geveegde baan. Ik zal hem zelf moeten vinden op eigen kracht. Ik zie het, zoals het hele leven, als een groot avontuur."
Mark Tuitert stopt met schaatsen

Mark bedankt _O_
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_137372736
Prachtige loopbaan gehad _O_
pi_137372780
Doei Mark
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_137374099
Mark _O_
-XOXO-
pi_137374267
Hij kwam wat betuitert over, vond ik!
  dinsdag 4 maart 2014 @ 11:54:26 #6
40566 Ericr
Livewrong
pi_137375773
Zwarte dag voor Wimderon.

Jammer dat hij stopt maar wel begrijpelijk. De man die kon fluken als geen ander _O_

quote:
Als Mark Tuitert over twee weken bij de wereldbekerfinale in Thialf zijn laatste wedstrijd als professioneel schaatser heeft gereden, gaat hij zeker niet op zijn lauweren rusten.

"Goed aftrainen is een vereiste, daarbij sluit ik niet uit dat ik zo nu en dan een skeeler- of ijsmarathon meepik. Ik moet natuurlijk wel optimaal fit blijven voor een eventuele Elfstedentocht. Zo is mijn liefde voor het schaatsen ook ooit ontstaan, op natuurijs", aldus Tuitert in reactie in zijn verblijf om te stoppen.

"En die liefde gaat veel verder dan topsport alleen. Als jochie maakte ik in de winterkou tochten over meren en sloten met rietkragen. Een ultiem gevoel van vrijheid en eenheid met je omgeving. Er ligt een nieuwe weg klaar op een nog niet geveegde baan. Ik zal hem zelf moeten vinden, op eigen kracht. Ik zie het zoals het hele leven: als een groot avontuur."

Klaar voor het zwarte gat
De 33-jarige Tuitert zal de spanning voor een wedstrijd en de strijd met zijn collega's gaan missen. "Ik besef goed dat ik nooit meer in de buurt zal komen bij het hard rijden op de schaats zoals ik dat nu gewend ben. Er zal naar alle waarschijnlijkheid altijd een gat in mijn hart blijven bestaan. Ik ben dan ook helemaal klaar voor het zwarte gat. Maar dat is een grap."

"Ik ben benieuwd naar het leven zonder topsport. En kijk ernaar uit om vaker thuis te zijn met mijn familie, van wie ik zoveel gevraagd heb en die mij altijd gesteund heeft. Maar ook om een nieuw leven te kunnen ontdekken. Dat wil niet zeggen dat ik op de bank ga zitten. Ik ben verslaafd aan trainen en dat zal voorlopig nog wel even zo blijven."
http://nos.nl/artikel/618(...)-elfstedentocht.html

Die fluked dus nog wel een elfstedentocht overwinning bij elkaar mocht er nog een strenge winter komen de komende jaren.
pi_137378093
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 11:54 schreef Ericr het volgende:
Zwarte dag voor Wimderon.

Jammer dat hij stopt maar wel begrijpelijk. De man die kon fluken als geen ander _O_

[..]

http://nos.nl/artikel/618(...)-elfstedentocht.html

Die fluked dus nog wel een elfstedentocht overwinning bij elkaar mocht er nog een strenge winter komen de komende jaren.
Ligt het aan mij, of begrijp ik de term fluke niet goed? Tuitert was die dag in Vancouver toch gewoon onbetwist de beste? Was toch niet echt een gelukstreffer?
  dinsdag 4 maart 2014 @ 13:55:02 #8
40566 Ericr
Livewrong
pi_137379517
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 13:12 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Ligt het aan mij, of begrijp ik de term fluke niet goed? Tuitert was die dag in Vancouver toch gewoon onbetwist de beste? Was toch niet echt een gelukstreffer?
SPT / [Tournament] Kwartfinale Sporter van het Jaar 2010

quote:
Neuh, dat niet zo zeer. Maar in dit geval gaan Tuitert en Sauerbreij de duels toch wel winnen. Maar de race van Tuitert is niet meer dan een fluke in mijn ogen en Gal heeft grenzen verlegd binnen zijn sport, dus vandaar dat Zonderland en Gal in dit geval toch mijn stem krijgen om niet geheel roemloos ten onder te gaan
pi_137380229
quote:

[..]

quote:

[..]

In 2005 had hij voor het laatst een 1500 meter (of uberhaupt een individuele wedstrijd/afstand) op internationaal niveau gewonnen. Als je dan vijf jaar later een race wint en daarna weer vier jaar niks wint is dat voor mij een fluke. Daarbij had hij inderdaad ook het geluk dat Davis, die de World Cups dat jaar (zowel voor als na de Spelen) met gemiddeld een volledige seconde voorsprong won, slecht reed en midden tussen de concurrentie eindigde.

Goed beschouwd heeft hij twee topjaren gehad, 2004 en 2005. Voor de rest enkele jaren waarin hij in de subtop meedeed en een aantal totaal mislukte jaren.
  dinsdag 4 maart 2014 @ 14:18:28 #10
166976 DuvelDuvel
Altijd heet en altijd hype
pi_137380342
Sympathieke gast.

Zal wel tafelheer worden bij DWDD.
#FreeHat
pi_137384151
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 09:49 schreef Max23 het volgende:
Prachtige loopbaan gehad _O_
pi_137384162
waarvoor bedankt precies
Alles dankzij God en alles op eigen kracht
pi_137384552
quote:
7s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 14:15 schreef wimderon het volgende:

[..]

[..]

In 2005 had hij voor het laatst een 1500 meter (of uberhaupt een individuele wedstrijd/afstand) op internationaal niveau gewonnen. Als je dan vijf jaar later een race wint en daarna weer vier jaar niks wint is dat voor mij een fluke. Daarbij had hij inderdaad ook het geluk dat Davis, die de World Cups dat jaar (zowel voor als na de Spelen) met gemiddeld een volledige seconde voorsprong won, slecht reed en midden tussen de concurrentie eindigde.

Goed beschouwd heeft hij twee topjaren gehad, 2004 en 2005. Voor de rest enkele jaren waarin hij in de subtop meedeed en een aantal totaal mislukte jaren.
Ja, okay. In dat opzicht was het een uitschieter naar boven, uitgerekend dan op het beste moment denkbaar.

Maar in die race zelf was hij wel de verdiende winnaar. Tuitert won toch met ruime marge.
  dinsdag 4 maart 2014 @ 16:44:13 #14
421960 Sotchi2014
Is echt een vrouw
pi_137384856
Was te verwachten, hij heeft een mooie sportcarriere gehad.
Op maandag 17 oktober 2016 17:20 schreef Danny het volgende:
Sotchi2014 is echt onmisbaar voor FOK!
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 4 maart 2014 @ 16:57:52 #15
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_137385252
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 14:18 schreef DuvelDuvel het volgende:
Sympathieke gast.

Zal wel tafelheer worden bij DWDD.
Vanavond RTLLN :+
pi_137386901
Tevens jammer dat Wilfried de Jong geen Holland Sport meer maakt anders zou ik graag nog een Holland Sport uitzending willen gezien helemaal geweid aan Mark Tuitert
pi_137388271
Tuitert nu op tv bij die flikkers van boulevard.
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_137388467
Mark Tuitert en Theo Janssen stoppen op dezelfde dag en waar opent het NOS Sportjournaal mee? Theo Janssen :') :')
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 4 maart 2014 @ 18:52:44 #20
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_137388664
quote:
2s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 18:46 schreef Evertjan het volgende:
Mark Tuitert en Theo Janssen stoppen op dezelfde dag en waar opent het NOS Sportjournaal mee? Theo Janssen :') :')
Valt met nog mee dat ze niet met Puyol openen :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')