N.a.w. waren alle wetenschappers uit het verleden kleiner dan jou.quote:Op maandag 3 maart 2014 23:17 schreef Richestorags het volgende:
Ik zeg het je, ik heb dit altijd al geweten met mijn 1m93!
Forumposts zonder grammaticale fouten typenquote:Op maandag 3 maart 2014 23:26 schreef DrDarwin het volgende:
[..]
N.a.w. waren alle wetenschappers uit het verleden kleiner dan jou.
Wat heb jij bijgedragen dat uitstijgt boven de grote geesten uit het verleden met jouw immense voorsprong door groot te zijn?
Einstein zou jaloers zijn.quote:Op maandag 3 maart 2014 23:32 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Forumposts zonder grammaticale fouten typen
Ik denk het wel. Hij de relativiteitstheorie, ik de kennis dat lange mensen gemiddeld slimmer zijn. Moet je nagaan als Einstein 2.01m was geweest. Dan had hij de theorie bedacht die QM met ART en SRT verenigt en een potje gedobbeld met Godquote:
Nogal een eenzijdige IQ-meting maar what else is new?quote:Op maandag 3 maart 2014 23:13 schreef slashdotter3 het volgende:
http://www.hln.be/hln/nl/(...)r-een-lager-IQ.dhtml
Schotse wetenschappers claimen een link gevonden te hebben tussen onze lengte en intelligentie. Ze hebben specifieke genen ontdekt die beide eigenschappen zouden beïnvloeden. "Kleine mensen hebben gemiddeld gezien een grotere kans om minder intelligent te zijn dan hun grotere tegenhangers", klinkt het.
Aan het Universitair Instituut voor Genetica en Moleculaire Geneeskunde in Edinburgh werd DNA geanalyseerd van 6.800 niet-verwante proefpersonen. Tijdens het onderzoek werden twee specifieke genen geïdentificeerd die zowel het IQ als de lengte blijken te beïnvloeden. "Er is een significante link te zien tussen de twee factoren", klinkt het.
Groter = slimmer?
Het doel was na te gaan of op DNA gebaseerde overeenkomsten tussen wildvreemde mensen ook zichtbaar zijn in de lichaamsbouw en het IQ. "We ontdekten een klein, maar statistisch belangrijk verband tussen grootte en intelligentie, namelijk dat grote mensen vaker slimmer blijken te zijn", stellen de onderzoekers.
Het IQ werd gemeten aan de hand van reactiesnelheid, geheugentesten en taalcapaciteiten. De lengtes die als gemiddelde werden gebruikt, zijn 1 meter 60 voor vrouwen en 1 meter 75 voor mannen. Volgens het team kan het verband voor 70 procent verklaard worden door genetica, de rest moet gezocht worden in omgevingsfactoren.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia
Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
Hoe gaat het met je bierbommetje?quote:Op dinsdag 4 maart 2014 02:43 schreef LelijKnap het volgende:
Met mijn IQ van 150+ en lengte van 1.80m kan ik geen bewijs vormen voor deze generalisatie. Een relatie tussen lullomvang en IQ lijkt mij aannemelijker, naar mijzelf kijkende.
Dennis Rodman is flinke matties met Kim. Is hij nou zo slim of zijn wij nou zo dom?quote:Op dinsdag 4 maart 2014 08:03 schreef dikke_donder het volgende:
Dus kans dat basketballers hyperslim zijn
quote:Op dinsdag 4 maart 2014 02:13 schreef El_Matador het volgende:
Faalonderzoek.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dat dus!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Amerikaanse man is gemiddeld iets van 1 m 77, zo groot als George Clooney ongeveer.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 00:21 schreef Kowloon het volgende:
1,75 m als gemiddelde. Nou dan is bijna heel Nederland dus lang. Vrij waardeloos onderzoek overigens als je alleen naar statistische samenhang kijkt.
Lijkt me sterk dat ik nog langer ben dan de gemiddelde VSAmerikaan...quote:Op dinsdag 4 maart 2014 08:27 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Amerikaanse man is gemiddeld iets van 1 m 77, zo groot als George Clooney ongeveer.
Vrouwen vaak rond de 1 m 60.
Tijdje geleden was er zo'n diagrammetje hier op FOK! te zien... Nederlandse man gemiddeld de grootste telg van het mensenras, met 1 m 83 of 84. Wat zo groot is, als John F. Kennedy was.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 08:42 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Lijkt me sterk dat ik nog langer ben dan de gemiddelde VSAmerikaan...
Hier is het gemiddelde voor mannen iets van 1,70. Voor vrouwen ~1,60.
Bierbommetje?quote:Op dinsdag 4 maart 2014 06:57 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Hoe gaat het met je bierbommetje?
Scherp.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 20:18 schreef Brede_meneer het volgende:
Aziaten hebben het hoogste IQ en ze zijn niet de grootste.
Er werd ook getest op taalvaardigheid en reactiesnelheid. Wel eens een Chinees Engels horen praten? Wel eens een Koreaan zien autorijden?quote:Op dinsdag 4 maart 2014 20:18 schreef Brede_meneer het volgende:
Aziaten hebben het hoogste IQ en ze zijn niet de grootste.
Dat is helemaal geen feit. Mensen die goed eten en gezond leven groeien over het algemeen beter. Dit wil echter niet zeggen dat groei gelijk staat aan gezond leven/eten.quote:Op maandag 3 maart 2014 23:41 schreef kristalhelder het volgende:
Wel heel logisch dit ook. Mensen die goed eten en gezond leven groeien beter, wat vaak ook de reden is voor een hogere intelligentie.
Mooie mensen ook. Betekent dit per definitie een verband tussen schoonheid en IQ?quote:Op dinsdag 4 maart 2014 20:13 schreef Ludd het volgende:
Dit was toch al lang bekend? Net zoals dat langere mensen gemiddeld succesvoller zijn.
quote:Op dinsdag 4 maart 2014 00:21 schreef Kowloon het volgende:
1,75 m als gemiddelde. Nou dan is bijna heel Nederland dus lang. Vrij waardeloos onderzoek overigens als je alleen naar statistische samenhang kijkt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |