abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 4 maart 2014 @ 09:59:05 #251
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_137372976
quote:
Het Ajax gezicht van Jan-Joost van Gangelen: een analyse

Vandaag kreeg Graziano Pellè de zoveelste mokerslag te verwerken in zijn nog prille loopbaan als aanvoerder van Feyenoord. Het verlies tegen Ajax betekent einde kampioenschap voor de Rotterdammers. Na afloop betichtte Pellè verslaggever Jan-Joost van Gangelen van het hebben van een ‘Ajax-gezicht‘. Meteen wezen velen met een beschuldigend vingertje naar Pellè en zijn uitspattingen van frustratie. Maar is dit wel terecht? Is de beschuldiging van Pellè aan het adres van Van Gangelen werkelijk een losse flodder, afgevuurd door een kanon van woede en frustratie? Of is er meer aan de hand: is Pellè intelligenter dan wij denken en heeft Van Gangelen daadwerkelijk een Ajax-gezicht? Een analyse.

In de achttiende eeuw zag de wetenschap ‘fysionomie’ het levenslicht. Volgens de (inmiddels tot pseudowetenschap gedegradeerde) fysionomie is het innerlijk en het ‘wezen’ van een persoon af te lezen aan zijn uiterlijk – aan zijn gezicht, om precies te zijn. Ook het wezen ‘Jan-Joost van Gangelen’ kan op deze wijze worden geanalyseerd.

We beginnen bij het meest zichtbare aspect van Van Gangelens gelaat. Dit is het meest opvallende (en pijnlijke) kenmerk, dat men ondanks talloze pogingen moeilijk kan ontwijken: de neus van Jan-Joost. De neus is groot, zeer groot en heeft wijd openstaande vleugels. De grootte en kromming van de neus doet Joodse roots vermoeden.

Ook de ogen zijn van belang. De pedante blik duidt op een arrogant karakter. De lege, glazige ogen wekken irritatie op en nodigen agressie uit. Jan-Joost heeft dun uitlopende wenkbrauwen, hetgeen op pessimisme en sufheid wijst. Neergaande wenkbrauwen komen vaak voor bij Ajacieden (Frank de Boer), evenals dode, glazige ogen (Sigthórsson).

De dunne, bijna onzichtbare lippen van Jan-Joost wijzen op een emotieloos wezen: een gebrek aan passie, aan menslievendheid. Denk aan een houten holle paspop, opgevuld met stinkende zwavelgassen. Hoewel ongewoon, is een gebrek aan passie niet ongehoord bij Ajacieden. Vaak treedt dit op in combinatie met zelfoverschatting, wat resulteert in desinteresse en gemakzucht. De mooie, passievolle dingen des levens zoals ‘liefde’ wordt door dit soort lieden neerbuigend ‘ploppen’ genoemd.

Het bruine krullende haar springt alle kanten op. Ook hiermee wekt Jan-Joost moeiteloos irritatie op. Het haar gaat nergens recht de diepte in maar blijft aan de oppervlakte krullen. Dit duidt op een neiging te praten over oppervlakkige, oninteressante zaken. In het geval van Jan-Joost is dit overduidelijk en hoeft men hiervoor niet zijn gelaat te analyseren. Het sluit naadloos aan bij de gebakken lucht sprookjes en het betekenisloos gebrabbel van Ajax-spelers Jan van Halst en Andy van der Meijde.

Concluderend kunnen we stellen dat Jan-Joost van Gangelen een ras-Ajacied is. Pellè heeft het dus bij het juiste eind. Laten we daarom in het vervolg voorkomen om te snel over mensen te oordelen. Laten we eerst naar hun gezicht kijken alvorens een oordeel te vellen.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  dinsdag 4 maart 2014 @ 09:59:11 #252
302743 WhateverWhatever
Tik `m aan ouwe!
pi_137372982
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 09:54 schreef Jimbo het volgende:
[ afbeelding ]

woont er, heeft er gestudeerd...

Ik vind dat pelle het goed gezien heeft :Y

Ik krijg een beetje dit idee erbij:

Kinderachtig...
pi_137372988
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 09:58 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Allemaal pro-Ajax inderdaad.
Geen idee. Maar in ieder geval gewoon slecht.
Het kan geen kwaad af en toe je mond te houden, zelfs al weet je waarover je het hebt
  Moderator dinsdag 4 maart 2014 @ 09:59:34 #254
1424 crew  Jimbo
Gråtrunka
pi_137372992
quote:
16s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 09:59 schreef Caland het volgende:

[..]

:D
Op donderdag 20 augustus 2020 17:36 schreef Notorious_Roy het volgende:
Naast alle onzin die je uitkraamt heb je af en toe ook gewoon heel verstandige posts.
Op dinsdag 10 augustus 2021 16:32 schreef yvonne het volgende:
@:Jimbo voor mod, yeah *O*
pi_137373004
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 09:59 schreef H.FR het volgende:

[..]

Geen idee. Maar in ieder geval gewoon slecht.
Nee hoor. Vaak echt prima commentaar. Kundige mensen, die uiteraard wel eens wat missen. Het zijn net scheidsrechters.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  Moderator dinsdag 4 maart 2014 @ 10:03:18 #256
1424 crew  Jimbo
Gråtrunka
pi_137373072
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 09:59 schreef WhateverWhatever het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Ik krijg een beetje dit idee erbij:

[ afbeelding ]

Kinderachtig...
Op donderdag 20 augustus 2020 17:36 schreef Notorious_Roy het volgende:
Naast alle onzin die je uitkraamt heb je af en toe ook gewoon heel verstandige posts.
Op dinsdag 10 augustus 2021 16:32 schreef yvonne het volgende:
@:Jimbo voor mod, yeah *O*
  dinsdag 4 maart 2014 @ 10:07:55 #257
302743 WhateverWhatever
Tik `m aan ouwe!
pi_137373179
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 10:03 schreef Jimbo het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Precies ^O^
pi_137373526
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 09:54 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Nou is een grapje over bommen en opbouwen zo gemaakt, maar dat kinderlijke gedoe laat ik lekker aan jullie. Misschien dat iemand voor de 19051940e keer een oorlog grapje kan maken.
Sorry dat wij zo kinderlijk doen, terwijl jullie hier willen posten.
pi_137373582
Koeman1963 twitterde op dinsdag 04-03-2014 om 10:10:31 Wat lees en hoor ik? Voortijdig vertrek bij #Feyenoord? Tot de laatste dag vecht ik voor deze fantastische Club! @Feyenoord reageer retweet
Ik heb wel medelijden met Krabby. Sinds Been/Beenhakker weg zijn heeft hij geen insiders meer. Dus het enige wat hij kan doen is altijd speculeren, nu ook weer.

Gisteren was het ook geinig. (Kijk naar de tijden)

Mkrabby twitterde op maandag 03-03-2014 om 10:34:53 Fred Rutten zelf ontkent niet in gesprek te zijn met #Feyenoord, kans is zelfs aanwezig dat de club zijn komst vandaag nog bekend zal maken reageer retweet
JanDirkStouten twitterde op maandag 03-03-2014 om 10:34:57 Fred Rutten volgt Ronald Koeman op. Hij tekent voor een jaar bij #Feyenoord. reageer retweet
Dus hij verwacht iets (wat ook al in andere media stond) en vier seconden laat kan Rinus Stouten het bekend maken _O_ _O-
If you love supersof & are 100% proud of it copy this and make it your signature!
If you love Ezell & are 100% proud of it copy this and make it your signature!
pi_137373625
Krabby vertelt alleen maar onzin en open deuren.
Hoe hij gisteren ook over Koemans vertrek begon, dacht ik echt van :') ..
pi_137373637
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 10:28 schreef Muto het volgende:
Koeman1963 twitterde op dinsdag 04-03-2014 om 10:10:31 Wat lees en hoor ik? Voortijdig vertrek bij #Feyenoord? Tot de laatste dag vecht ik voor deze fantastische Club! @Feyenoord reageer retweet
Ik heb wel medelijden met Krabby. Sinds Been/Beenhakker weg zijn heeft hij geen insiders meer. Dus het enige wat hij kan doen is altijd speculeren, nu ook weer.

Gisteren was het ook geinig. (Kijk naar de tijden)

Mkrabby twitterde op maandag 03-03-2014 om 10:34:53 Fred Rutten zelf ontkent niet in gesprek te zijn met #Feyenoord, kans is zelfs aanwezig dat de club zijn komst vandaag nog bekend zal maken reageer retweet
JanDirkStouten twitterde op maandag 03-03-2014 om 10:34:57 Fred Rutten volgt Ronald Koeman op. Hij tekent voor een jaar bij #Feyenoord. reageer retweet
Dus hij verwacht iets (wat ook al in andere media stond) en vier seconden laat kan Rinus Stouten het bekend maken _O_ _O-
Ja, van iemand van VI mag je meer verwachten.
Maar inderdaad, bij gebrek aan flapuit Beenhakker.
Het kan geen kwaad af en toe je mond te houden, zelfs al weet je waarover je het hebt
pi_137373660
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 10:26 schreef Vasion het volgende:

[..]

Sorry dat wij zo kinderlijk doen, terwijl jullie hier willen posten.
Oh ja, 'wij' mogen hier niet komen van 'jullie' :').
In Southern Sun
pi_137373675
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 10:32 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Oh ja, 'wij' mogen hier niet komen van 'jullie' :').
Wie hoor je dat zeggen?
  Forum Admin dinsdag 4 maart 2014 @ 10:36:21 #264
35723 crew  GGMM
pi_137373747
Juist, zullen we het weer gewoon over Feyenoord hebben?
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
pi_137373954
Wel grappig dat VanGeel gelijk weer rept dat Ome Fred Feyenoord kampioen kan maken. Ze leren het ook nooit, he. De zelfkennis dat ze een matige club zijn die nooit kampioen kan worden is er nog steeds niet.
pi_137373998
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 10:44 schreef Ajacied422 het volgende:
Wel grappig dat VanGeel gelijk weer rept dat Ome Fred Feyenoord kampioen kan maken. Ze leren het ook nooit, he. De zelfkennis dat ze een matige club zijn die nooit kampioen kan worden is er nog steeds niet.
Op een vraag van een interviewer sluit hij niet uit dat hij dat kan inderdaad. Beetje lullig om direct al te zeggen dat hij nooit kampioen kan worden, vind je niet?
  dinsdag 4 maart 2014 @ 10:47:11 #267
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_137374009
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 10:44 schreef Ajacied422 het volgende:
Als een journalist vraagt of Rutten Feyenoord kampioen kan maken zou het nog veel vreemder zijn om te antwoorden dat dit volstrekt onmogelijk is Stijntje.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_137374015
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 10:33 schreef Vasion het volgende:

[..]

Wie hoor je dat zeggen?
Dat staat hier, tussen alle complottheorieën, regelmatig te lezen.

Maar ontopic, bij VI waren ze gewoon bezig Koeman eruit te praten. Lijkt me sterk dat 'ie eerder weggaat.
In Southern Sun
  dinsdag 4 maart 2014 @ 10:47:52 #269
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_137374024
quote:
10s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 10:46 schreef H.FR het volgende:

[..]

Op een vraag van een interviewer sluit hij niet uit dat hij dat kan inderdaad. Beetje lullig om direct al te zeggen dat hij nooit kampioen kan worden, vind je niet?
Eikel.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_137374078
quote:
10s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 10:47 schreef Caland het volgende:

[..]

Eikel.
Haha.
  dinsdag 4 maart 2014 @ 10:52:49 #272
163768 Happel
Je Suis Roi
pi_137374146
Spelers schijnen wel blij te zijn dat Pellè is geschorst. Afgelopen zondag tirade gehouden in de rust van de wedstrijd.

FR1908Nieuws twitterde op dinsdag 04-03-2014 om 10:48:35 Volgens de Telegraaf kon Graziano Pellè zich zondag in de rust niet beheersen en is flink tekeer gegeaan tegen zijn ploeggenoten. #Feyenoord reageer retweet
FR1908Nieuws twitterde op dinsdag 04-03-2014 om 10:48:40 Pellè was woedend vanwege de tegentreffer vlak voor rust. De woede van Pellè is bij een aantal medespelers verkeerd gevallen. (Telegraaf) reageer retweet
Wat een figuren, joh. Schijtziek word ik er van.
Elite
Feyenoordsupporters gaan naar de hemel, als er in de hel geen plaats meer is
Tegen TTIP
pi_137374165
quote:
10s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 10:46 schreef H.FR het volgende:

[..]

Inderdaad. Een vliegtuigcrash waarin de gehele selectie van PSV, Twente, Ajax, Vitesse, Heerenveen en AZ omkomen kan zomaar gebeuren natuurlijk.
pi_137374187
quote:
14s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 10:52 schreef Happel het volgende:
Spelers schijnen wel blij te zijn dat Pellè is geschorst. Afgelopen zondag tirade gehouden in de rust van de wedstrijd.

FR1908Nieuws twitterde op dinsdag 04-03-2014 om 10:48:35 Volgens de Telegraaf kon Graziano Pellè zich zondag in de rust niet beheersen en is flink tekeer gegeaan tegen zijn ploeggenoten. #Feyenoord reageer retweet
FR1908Nieuws twitterde op dinsdag 04-03-2014 om 10:48:40 Pellè was woedend vanwege de tegentreffer vlak voor rust. De woede van Pellè is bij een aantal medespelers verkeerd gevallen. (Telegraaf) reageer retweet
Wat een figuren, joh. Schijtziek word ik er van.
En terecht. Het was ook zo'n ongelofelijk dom tering tegendoelpunt. :')

Toen het 1-1 was wist ik ook eigenlijk wel meteen (en de mensen om me heen) dat we het niet meer zouden winnen. Dat is Feyenoord.
Feyenoord Rotterdam
pi_137374202
quote:
9s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 10:53 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Inderdaad. Een vliegtuigcrash waarin de gehele selectie van PSV, Twente, Ajax, Vitesse, Heerenveen en AZ omkomen kan zomaar gebeuren natuurlijk.
:')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')