Ja dat heb ik hier ook, ook een doos laten liggen en zit helemaal aan de vloer vast... ik vraag mij ook af wat ik het beste kan gebruiken dus als je iets hebt gevonden wat werkt.. hoor ik het graagquote:Op donderdag 6 maart 2014 13:39 schreef Vogeltje88 het volgende:
Best een werkje nog, balkon schoonmaken. Relingen etc. zien er nu netjes uit, maar over de vloer zal ik het maar niet hebbenOok wel een beetje m'n eigen schuld, heb er ruim twee maanden twee grote stukken karton op laten liggen. Gaat om een betonnen vloer, wat is nou handig om dat schoon te maken?
Ik zou in ieder geval alvast die doos gaan opruimen, wat een zompige natte zooi had ik daarvan, mocht de naam 'oud papier' al niet eens meer dragenquote:Op donderdag 6 maart 2014 14:17 schreef Carooltje79 het volgende:
[..]
Ja dat heb ik hier ook, ook een doos laten liggen en zit helemaal aan de vloer vast... ik vraag mij ook af wat ik het beste kan gebruiken dus als je iets hebt gevonden wat werkt.. hoor ik het graag
Ja die is al weg alleen de bodem bleef aan de vloer plakkenquote:Op donderdag 6 maart 2014 14:30 schreef Vogeltje88 het volgende:
[..]
Ik zou in ieder geval alvast die doos gaan opruimen, wat een zompige natte zooi had ik daarvan, mocht de naam 'oud papier' al niet eens meer dragen
Ik zit er zelf aan te denken om zo'n goedkope vloerwisser van de Action te halen en dan flink aan de slag te gaan met water en azijn.
Verder al aan het nadenken wat voor plantjes er kunnen komen te staan en te hangen. Niet het hele balkon vangt zon en dan alleen in de middag/avond. Daarnaast zit ik op de bovenste verdieping, dus ook geen verdere overkapping ofzo. Had hiervoor alleen maar een studentenbalkonnetje vol op het zuiden, dus had daar alleen maar wat eenjarige zomerbloeiers. Tips?
de beits laag moet eraf. dus dat moet met een staalborstel. Dat lukt niet met alleen de hoge drukspuit. Heb ik al een keer geprobeerd.quote:Op donderdag 6 maart 2014 15:35 schreef lady-wrb het volgende:
houten vlonders, vicky? daar zou ik niet met een staalborstel tegenaan gaan.
hogedruk is genoeg (al is dat ook vrij heftig voor houten vlonders)
mijn vlonders zijn ook groen geworden van de winter
ik ga nog even op zoek naar een goed middel om ze weer schoon te krijgen want het is glaaaaaaaad
Bij de liddle ¤1,19 voor 10 plantjes.quote:Op maandag 3 maart 2014 16:00 schreef littledrummergirl het volgende:
Komende weken maar weer eens nieuwe plantjes kopenlente!!
Niet veel. Als ze niet veel ruimte hebben worden ze ook niet groot.quote:Op vrijdag 7 maart 2014 16:56 schreef CherryLips het volgende:
Hoeveel ruimte hebben zonnebloemen nodig?
ik vond twee euro voor zes bij de ah al goedkoopquote:Op vrijdag 7 maart 2014 16:04 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
Bij de liddle ¤1,19 voor 10 plantjes.
Dat is idd ook aardig.quote:Op vrijdag 7 maart 2014 17:52 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
ik vond twee euro voor zes bij de ah al goedkoop
Ik moet even weten hoeveel zaadjes ik in een pot kan proppenquote:Op vrijdag 7 maart 2014 17:34 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
Niet veel. Als ze niet veel ruimte hebben worden ze ook niet groot.
Ja, daarom durf ik er morgen niet naartoe te fietsen voor viooltjesquote:Op vrijdag 7 maart 2014 17:46 schreef Outpost76 het volgende:
Soms haat ik Lidl. Ze doen leuke aanbiedingen en dan hebben ze zo weinig dat het in 1 ochtend is uitverkocht....![]()
Of ze liegen en ze hebben ze helemaal niet gekregen.
Geen idee hoe groot je pot is.quote:Op vrijdag 7 maart 2014 17:57 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ik moet even weten hoeveel zaadjes ik in een pot kan proppen
Dat begrijp ik. Vorig jaar was het precies t zelfde met de potgrond. Ook nu zag ik daar geen spoor van. Vorig jaar daar 5 leuke trays gekocht. Dit jaar helaas dus niet.quote:Op vrijdag 7 maart 2014 17:57 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ja, daarom durf ik er morgen niet naartoe te fietsen voor viooltjes
Snap ik. Voor mij was t 5 minuten brommen.quote:Op vrijdag 7 maart 2014 18:06 schreef CherryLips het volgende:
Als die toko nou hier om de hoek zat, oké, maar ik ga er geen kwartier voor fietsen
Heeft de Aldi geen leuke aanbiedingen, die zit hier wel.
quote:Op donderdag 6 maart 2014 13:39 schreef Vogeltje88 het volgende:
Best een werkje nog, balkon schoonmaken. Relingen etc. zien er nu netjes uit, maar over de vloer zal ik het maar niet hebbenOok wel een beetje m'n eigen schuld, heb er ruim twee maanden twee grote stukken karton op laten liggen. Gaat om een betonnen vloer, wat is nou handig om dat schoon te maken?
Wat zit er op dan? Groene aanslag?quote:Op donderdag 6 maart 2014 14:17 schreef Carooltje79 het volgende:
[..]
Ja dat heb ik hier ook, ook een doos laten liggen en zit helemaal aan de vloer vast... ik vraag mij ook af wat ik het beste kan gebruiken dus als je iets hebt gevonden wat werkt.. hoor ik het graag
Ook zonder schrobben?quote:Op vrijdag 7 maart 2014 19:06 schreef Puala het volgende:
Voor groene aanslag werkt de gewone huis-tuin-en-keuken azijn ook hoor
In mijn gewone tuin wel. Kwestie van niet te erg verdunnen (geloof dat ik 1 fles azijn gebruikte op 5 liter water). Gewoon sproeien en na een paar dagen is t al een stuk minderquote:
Ok dat zijn dagen. Ik gooi het er vandaag op en morgen is t weg. Maar slecht voor het milieu. Azijn lijkt me ook niet goed voor het milieu maar ongetwijfeld veel minder erg dan die chemische meuk.quote:Op vrijdag 7 maart 2014 19:08 schreef Puala het volgende:
[..]
In mijn gewone tuin wel. Kwestie van niet te erg verdunnen (geloof dat ik 1 fles azijn gebruikte op 5 liter water). Gewoon sproeien en na een paar dagen is t al een stuk minder
Alleen waren ze niet aanwezig. Karwei heeft er 10 voor ¤ 1,59. Daar waren ze wèl aanwezig, maar dat is ook niet altijd zeker.quote:Op vrijdag 7 maart 2014 16:04 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
Bij de liddle ¤1,19 voor 10 plantjes.![]()
Top thx!quote:Op zaterdag 8 maart 2014 14:30 schreef Teslynd het volgende:
[..]
Alleen waren ze niet aanwezig. Karwei heeft er 10 voor ¤ 1,59. Daar waren ze wèl aanwezig, maar dat is ook niet altijd zeker.
En heb je ze gekocht?quote:Op vrijdag 7 maart 2014 19:32 schreef douche-eendje het volgende:
Ik fiets morgen weer langs een violen-"boer", 4 euro voor een flinke kist vol prachtige violen. Denk dat ik er maar eens een mee moet nemen
Neequote:
Ik zou wachten tot na de ijsheiligen voor je er wat opzet.quote:Op zaterdag 8 maart 2014 19:27 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
NeeOch, morgen weer een dag. Ga eerst mn balkon maar eens opruimen en schoonmaken voor ik er nieuwe planten op zet.
Dat sowieso, maar mn oppottafel kan ook binnen staan en mn voorraad zaadjes eens in potten strooienquote:Op zaterdag 8 maart 2014 19:30 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
Ik zou wachten tot na de ijsheiligen voor je er wat opzet.
Kan morgen ook buiten. Het word weer heerlijk lente weer!quote:Op zaterdag 8 maart 2014 21:05 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Dat sowieso, maar mn oppottafel kan ook binnen staan en mn voorraad zaadjes eens in potten strooienKunnen die over een maandje of 2 naar buiten toe.
Joah, alleen overnachten buiten word hem niet voor de plantjes hequote:Op zaterdag 8 maart 2014 21:10 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
Kan morgen ook buiten. Het word weer heerlijk lente weer!Al weet ik niet of je aarde al warm genoeg is.
Ik heb al een hele lading zaadjes gezaaid.
F&F / [Het Balkon Topic] #6 - Spring is coming
Ik ben echt benieuwd of de roze broccoli, zwarte broccoli en paarse boerenkool opkomen.
Nog niet idd. De zaden zullen ook niet ontkiemen als je ze buiten laat staan snachts.quote:Op zaterdag 8 maart 2014 21:12 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Joah, alleen overnachten buiten word hem niet voor de plantjes he
Ik heb voor de winter een olijfboompje gekregen. Mijn vorige (ook gekregen) was meteen de 1e winter dood. Deze is veul groter en heb hem de hele winter al binnen staan. Ik hoop dat ie weer gaat uitlopen want ik heb m flink gesnoeid.quote:Op zaterdag 8 maart 2014 21:25 schreef douche-eendje het volgende:
Het enige wat hier het blijft doen is het olijfboompje. Vorig jaar heeft hij weer gebloeid en ook wat olijven gegeven, de winter ging beter; weinig tot geen nachtvorst. Hij staat er een stuk beter bij in ieder geval.
Goed de kluit uitspoelen en de wortels snoeien (± 1/3 e er af) als je dat gaat doen. Wel bij voorkeur in het begin van de herfst.quote:Op zaterdag 8 maart 2014 21:34 schreef douche-eendje het volgende:
Een van de dingen die ik wil doen is olijfboom verpotten en hydrokorrels eronder, die heeft hij nu niet. Maar heb hem inmiddels 2 jaar, hij is niet meer zo vol in blad en lekker uit modelMaar hij bloeit en geeft olijven.
Nee de resten van een doosquote:Op vrijdag 7 maart 2014 18:32 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
[..]
Wat zit er op dan? Groene aanslag?
Zo ja, gewoon een fles groene aanslag stop van pokon of een ander merk kopen. Emmer met water vullen groene aanslag stop er in en dat over je balkon gooien. Volgende dag is het weg of flink minder. Het is slecht voor het milieu maar het scheelt heel veel schrob en poets werk.
Aanslag van konijnen: schoonmaakazijn. En anders kalkreiniger.quote:Op maandag 10 maart 2014 09:45 schreef Carooltje79 het volgende:
[..]
Nee de resten van een doosEn ik heb ook nog een hoop witte aanslag van de konijntjes, heeft iemand daar een tip voor? Die 2 dames deden het altijd net buiten de bak
Ah, jij kent mij niet.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 19:28 schreef douche-eendje het volgende:
Basic potten kopen en die zelf schilderen?
Water?quote:Op maandag 10 maart 2014 09:45 schreef Carooltje79 het volgende:
[..]
Nee de resten van een doosEn ik heb ook nog een hoop witte aanslag van de konijntjes, heeft iemand daar een tip voor? Die 2 dames deden het altijd net buiten de bak
Tuinsetje gevonden bij the good old Ikeaquote:Op vrijdag 14 maart 2014 16:56 schreef runaway het volgende:
Ik heb een heel lang maar heel smal balkon. Kom hier even ideeën opdoen.
Ik zoek voor het voorjaar plantjes die weinig zon (ochtendzon) nodig hebben.
En een leuk tuinsetje wat past op een breedte van 90-100 cm maar wel lekker zit en leuk staat
Oh en plantjes moeten wel tegen een stootje kunnen, ik ben niet zo van de heeeele goede verzorging![]()
Tips tips tips?
Wat zou de max zijn voor zoiets? Ik heb best wel een giga pot op het balkon staan (deze denk ik), met een boompje.quote:Op woensdag 9 april 2014 18:49 schreef Teslynd het volgende:
Twijfelachtig als et een uitstekend balkon is, want boompjes moeten in grote potten en dat wordt zwaar.
Die durf ik niet. Ik heb rondom bakken en zo en kreeg te horen dat het te veel = zwaar zou zijn. Bij mij is het dus wel redelijk gelijkmatig verdeeld.quote:Op woensdag 9 april 2014 22:28 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Wat zou de max zijn voor zoiets? Ik heb best wel een giga pot op het balkon staan (deze denk ik), met een boompje.
Ik heb een balkon op het noorden. Ok noord noord west maar toch heb ik vele boompjes en struiken in kleine potjes staan. Bomen als magnolia, kronkelwilg, Esdoorn, Japanse Esdoorn, berk en nog vele andere soorten bomen. Qua struiken heb ik Weigelia, Fuccia, Aalbes, Zwartebes, Spirea enz enz...quote:Op woensdag 9 april 2014 18:49 schreef Teslynd het volgende:
Twijfelachtig als t een uitstekend balkon is, want boompjes moeten in grote potten en dat wordt zwaar.
Drukinkt, dus niet voor eetbare planten.quote:Op dinsdag 22 april 2014 23:32 schreef Outpost76 het volgende:
Wat een bazen ding!
Weg met de plastic potjes!
http://www.roodmetzwartes(...)pieren-potjes-maker/
Dat kleine beetje inkt....quote:Op woensdag 23 april 2014 01:48 schreef Teslynd het volgende:
[..]
Drukinkt, dus niet voor eetbare planten.
Alles. Ik zit op het noordwesten met mn balkon en heb zon van ± 15.00 tot zons ondergang en ik krijg altijd alles in bloei hier.quote:Op donderdag 24 april 2014 11:10 schreef Vogeltje88 het volgende:
Volgende week woensdag wil ik een tripje maken richting het tuincentrum. Wat zijn leuke zomerbloeiers die het goed doen op een balkon met halfzon? Viooltjes kunnen geloof ik altijd wel, maar wat nog meer?
Ziet er goed uit!quote:Op woensdag 16 april 2014 14:43 schreef Hitomi het volgende:
Plantjes gekocht bij de kweker
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ] (die violen niet bij de kweker trouwens..)
[ afbeelding ]
Voor het eerst planten op het balkon. Dus ben benieuwd hoe dat afloopt, zowel met mijn nog-lang-niet-groene-vingers en mijn twee schatten van monsters (katten).
Lef dat je poes zo op de rand laat zitten!quote:Op maandag 21 april 2014 22:00 schreef snakelady het volgende:
Ik heb een inpandig balkon, binnenkort komt hier de konijn van mijn vriend wonen dus vandaar de nu nog lege konijnenhok.
Vandaag wat plantjes opgehangen, Ik wil er nog wel meer maar dit is al een hele verbetering.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Zorg voor wat schaduw, alle planten verbranden met de hele dag zon (eigen ervaring met een balkon met vol het Zuidenquote:Op dinsdag 22 april 2014 09:16 schreef Danielle83 het volgende:
Ik heb heel de dag zon op mn balkon alleen plantjes overleven het vaak nietIemand die tips heeft voor welke planten het wel redden in de zon?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |