Goed de kluit uitspoelen en de wortels snoeien (± 1/3 e er af) als je dat gaat doen. Wel bij voorkeur in het begin van de herfst.quote:Op zaterdag 8 maart 2014 21:34 schreef douche-eendje het volgende:
Een van de dingen die ik wil doen is olijfboom verpotten en hydrokorrels eronder, die heeft hij nu niet. Maar heb hem inmiddels 2 jaar, hij is niet meer zo vol in blad en lekker uit modelMaar hij bloeit en geeft olijven.
Nee de resten van een doosquote:Op vrijdag 7 maart 2014 18:32 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
[..]
Wat zit er op dan? Groene aanslag?
Zo ja, gewoon een fles groene aanslag stop van pokon of een ander merk kopen. Emmer met water vullen groene aanslag stop er in en dat over je balkon gooien. Volgende dag is het weg of flink minder. Het is slecht voor het milieu maar het scheelt heel veel schrob en poets werk.
Aanslag van konijnen: schoonmaakazijn. En anders kalkreiniger.quote:Op maandag 10 maart 2014 09:45 schreef Carooltje79 het volgende:
[..]
Nee de resten van een doosEn ik heb ook nog een hoop witte aanslag van de konijntjes, heeft iemand daar een tip voor? Die 2 dames deden het altijd net buiten de bak
Ah, jij kent mij niet.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 19:28 schreef douche-eendje het volgende:
Basic potten kopen en die zelf schilderen?
Water?quote:Op maandag 10 maart 2014 09:45 schreef Carooltje79 het volgende:
[..]
Nee de resten van een doosEn ik heb ook nog een hoop witte aanslag van de konijntjes, heeft iemand daar een tip voor? Die 2 dames deden het altijd net buiten de bak
Tuinsetje gevonden bij the good old Ikeaquote:Op vrijdag 14 maart 2014 16:56 schreef runaway het volgende:
Ik heb een heel lang maar heel smal balkon. Kom hier even ideeën opdoen.
Ik zoek voor het voorjaar plantjes die weinig zon (ochtendzon) nodig hebben.
En een leuk tuinsetje wat past op een breedte van 90-100 cm maar wel lekker zit en leuk staat
Oh en plantjes moeten wel tegen een stootje kunnen, ik ben niet zo van de heeeele goede verzorging![]()
Tips tips tips?
Wat zou de max zijn voor zoiets? Ik heb best wel een giga pot op het balkon staan (deze denk ik), met een boompje.quote:Op woensdag 9 april 2014 18:49 schreef Teslynd het volgende:
Twijfelachtig als et een uitstekend balkon is, want boompjes moeten in grote potten en dat wordt zwaar.
Die durf ik niet. Ik heb rondom bakken en zo en kreeg te horen dat het te veel = zwaar zou zijn. Bij mij is het dus wel redelijk gelijkmatig verdeeld.quote:Op woensdag 9 april 2014 22:28 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Wat zou de max zijn voor zoiets? Ik heb best wel een giga pot op het balkon staan (deze denk ik), met een boompje.
Ik heb een balkon op het noorden. Ok noord noord west maar toch heb ik vele boompjes en struiken in kleine potjes staan. Bomen als magnolia, kronkelwilg, Esdoorn, Japanse Esdoorn, berk en nog vele andere soorten bomen. Qua struiken heb ik Weigelia, Fuccia, Aalbes, Zwartebes, Spirea enz enz...quote:Op woensdag 9 april 2014 18:49 schreef Teslynd het volgende:
Twijfelachtig als t een uitstekend balkon is, want boompjes moeten in grote potten en dat wordt zwaar.
Drukinkt, dus niet voor eetbare planten.quote:Op dinsdag 22 april 2014 23:32 schreef Outpost76 het volgende:
Wat een bazen ding!
Weg met de plastic potjes!
http://www.roodmetzwartes(...)pieren-potjes-maker/
Dat kleine beetje inkt....quote:Op woensdag 23 april 2014 01:48 schreef Teslynd het volgende:
[..]
Drukinkt, dus niet voor eetbare planten.
Alles. Ik zit op het noordwesten met mn balkon en heb zon van ± 15.00 tot zons ondergang en ik krijg altijd alles in bloei hier.quote:Op donderdag 24 april 2014 11:10 schreef Vogeltje88 het volgende:
Volgende week woensdag wil ik een tripje maken richting het tuincentrum. Wat zijn leuke zomerbloeiers die het goed doen op een balkon met halfzon? Viooltjes kunnen geloof ik altijd wel, maar wat nog meer?
Ziet er goed uit!quote:Op woensdag 16 april 2014 14:43 schreef Hitomi het volgende:
Plantjes gekocht bij de kweker
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ] (die violen niet bij de kweker trouwens..)
[ afbeelding ]
Voor het eerst planten op het balkon. Dus ben benieuwd hoe dat afloopt, zowel met mijn nog-lang-niet-groene-vingers en mijn twee schatten van monsters (katten).
Lef dat je poes zo op de rand laat zitten!quote:Op maandag 21 april 2014 22:00 schreef snakelady het volgende:
Ik heb een inpandig balkon, binnenkort komt hier de konijn van mijn vriend wonen dus vandaar de nu nog lege konijnenhok.
Vandaag wat plantjes opgehangen, Ik wil er nog wel meer maar dit is al een hele verbetering.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Zorg voor wat schaduw, alle planten verbranden met de hele dag zon (eigen ervaring met een balkon met vol het Zuidenquote:Op dinsdag 22 april 2014 09:16 schreef Danielle83 het volgende:
Ik heb heel de dag zon op mn balkon alleen plantjes overleven het vaak nietIemand die tips heeft voor welke planten het wel redden in de zon?
Genoeg keuze, zelf heb ik daglelies staan (echt niet kapot te krijgen), vetplanten zoals diverse sedums en semperviviums maar ook waterplanten, grassen, kruiden en zelfs pluksla en tomaten (niet bij katten i.v.m. de giftigheid) en hier en daar een varen die volle zon verdraagt.quote:Op maandag 28 april 2014 08:37 schreef Danielle83 het volgende:
Ik heb nu vooral eenjarigen gekocht, maar de tip van vaste plannen had ik zelf nog niet over nagedacht! Thanks!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |